В Щутгарт протестираха срещу забраните за дизелови автомобили

В Щутгарт протестираха срещу забраните за дизелови автомобили

© Reuters



Неколкостотин души излязоха на демонстрация днес в германския град Щутгарт, за да протестират срещу забраната на старите дизелови автомобили, наложена в началото на януари от градските съдебни власти, предаде "Франс прес", цитирана от БТА. Повечето демонстранти бяха с жълти жилетки и носеха табели с надписи "За дизела" и "Шофьори на дизелови автомобили, защитете се".


"Това, което се случва с хората, е несправедливо. Десетки хиляди души са засегнати и не могат да си купят нов автомобил", заяви пред "Франс прес" един от организаторите на демонстрацията Василос Топалис.


На дизеловите автомобили със сертификат за отделяни вредни газове "Евро 4" или по-нисък им бе забранено да се движат по улиците на Щутгарт от 1 януари, а удълженият срок по изключение за жителите на града ще изтече в началото на април.




Под натиска на екологични организации, сезирали местните съдилища, и други градове в Германия като Берлин, Майнц, Хамбург и Бон вече бяха задължени от съдебната власт да ограничат присъствието на някои дизелови автомобили.


"Искам правителството да се погрижи за нас и да отмени забраните за шофиране (на дизелови автомобили). Не е оправдано ние, гражданите, да бъдем жертва на това, което правят автомобилната индустрия и правителството", заяви Йоанис Сакарос, един от организаторите на демонстрацията.


Организаторите призоваха демонстрантите да си сложат жълти жилетки, след като от няколко седмици в Германия се правят безрезултатни опити за германска версия на френското протестно движение.


"Французите са модел, защото те се осмелиха да излязат на улиците, за да защитят правата си", изтъкна Василос Топалис.


Когато 1200 души се събраха миналата събота на организирана от Йоанис Сакарос демонстрация, крайнодясната партия "Алтернатива за Германия" направи безуспешен опит да се присъедини към протестната проява, припомня "Франс прес". На демонстрация на "Алтернатива за Германия" тази сутрин се събраха десетки души.

Ключови думи към статията:

Коментари (36)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 2628 Любопитно

    Абе, при демокрацията как се вземат управленските решения в държавата?

    В Русия съм! В Русия съм!
  2. 2 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3928 Неутрално

    Очаквано. Дизелите бяха поощрявани в Германия и изведнъж се оказаха нежелани като дете, за което се е разбрало, че е продукт на изневяра.

    Еретик
  3. 3 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 2375 Неутрално

    До коментар [#1] от "Веселин Дечев":

    Много често с г.за си

  4. 4 Профил на tosho_toto
    tosho_toto
    Рейтинг: 618 Неутрално

    Тия са платени от Путин.Германците мразят дизеловите автомобили и подкрепят всички неадекватни мерки на неадекватното си правителство.

  5. 5 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4897 Неутрално

    Дневник, сигурни ли сте, че демонстрацията е била в Щутгарт, а не в Солун?! 🤣 Водачи са Василос и Йоанис!

  6. 6 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4897 Неутрално

    До коментар [#4] от "tosho_toto":

    80%!

  7. 7 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 3441 Неутрално

    Тия искат да се тровят. Колко далеч е Освиенциум от Щутгарт?

  8. 8 Профил на tosho_toto
    tosho_toto
    Рейтинг: 618 Неутрално

    До коментар [#6] от "vassilun":

    Да,80% дебилно правителство.

  9. 9 Профил на гошо
    гошо
    Рейтинг: 1760 Гневно

    Това са евроскептиците дето Путин и плаща

    гошо
  10. 10 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3912 Неутрално

    тепърва в Германия ще бъдат внесени дизайнери на жълти жилетки . тези са само манекени за представяне на "пролетна" колекция.

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  11. 11 Профил на Divi filius
    Divi filius
    Рейтинг: 3431 Весело

    Дневник, сигурни ли сте, че демонстрацията е била в Щутгарт, а не в Солун?! 🤣 Водачи са Василос и Йоанис!
    —цитат от коментар 5 на vassilun


    Може и в Перник да е била. Ако не, предлагам да се организира такава, като солидарност към братята щутгартчани. 👍✌️

    Също така и побратимяване на градовете! 🚗🤝⛽️

    reductio ad absurdum...
  12. 12 Профил на Дългия
    Дългия
    Рейтинг: 1137 Любопитно

    С тия забрани освен автогол, друго не може да си докара никое правителство. Така не става - предложете алтернатива на хората, те сами ще се откажат от (мръсния) дизел. А алтернативата не е много ясна, но е ясно, че ще се плати от всеки данъкоплатец поотделно. Е, освен боикот на тези непопулярни мерки, друг изход не виждам. А борбата с институциите тепърва ще започва...

  13. 13 Профил на tosho_toto
    tosho_toto
    Рейтинг: 618 Неутрално

    До коментар [#12] от "Г.Е.М.":

    Я пак си помисли дали няма алтернатива на дизеловите двигатели?
    Двигатели работещи на LPG и метан,най-безвредни и щадящи природата има от десетилетия,но някак си не влизат в полезренията на правителствата размахващи брадви да се борят с екологичните проблеми.

  14. 14 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2731 Неутрално

    Автоталибаните са по-зле и от жълтите книжки.

  15. 15 Профил на gembirdkz
    gembirdkz
    Рейтинг: 785 Неутрално

    Ей Бай Ганя само колата си знае и това е.Ооо я чакай малко,ама това била арийската раса,тя протестирала за старите си автомобили.Не може да бъде това,това само бай ганьо го може.Чисти хора като тези,умни,разумни,възпитани абсурд.

  16. 16 Профил на Антикомунист и антиГЕРП
    Антикомунист и антиГЕРП
    Рейтинг: 699 Весело

    "един от организаторите на демонстрацията Василос Топалис"

    Ариец от класа!!! 🤗🤗🤗

    Бъдещата устойчива енергетика ще е симбиоза между ядрени генериращи мощности и ВЕИ. Ето защо е важно да се построи безопасната АЕЦ Белене възможно най-бързо!!!
  17. 17 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 2002 Весело

    Тея жълти жилетки се разпространяват като епидемия :)

    мурзилка
  18. 18 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 2843 Неутрално

    Както винаги прецакани са обикновените данъкоплатци.Хората от средната класа със семейства и деца.На джендърите коли им не трябват-не трябва да карат деца на градина и училище.

  19. 19 Профил на Дедов'та Колюуа Унукя!
    Дедов'та Колюуа Унукя!
    Рейтинг: 1568 Неутрално

    Абе, при демокрацията как се вземат управленските решения в държавата?
    —цитат от коментар 1 на Веселин Дечев


    Обяснявам- по същия начин, като при вас.

    Един дерибей стои в един кабинет, и взема някакво решение.

    От решението има недоволни.

    Дотук беше общото. Сега- разликите:

    При вас- дерибеят просто минава към точка 2 в скрипта- недоволните са осигурени с почивка в Белене, или в Сибир. Дерибеят остава на власт, и никога не отменя решението. Той е безгрешен!

    При демокрацията- недоволните излизат на протест. В зависимост от мащабите- на дерибеят му припарва на задника. И- може да отмени решението, а може и да не го направи. Но обикновено го прави. Щото знае, че след година- две- ще разчита на тези от протеста- да го изберат пак. Този механизъм е следствие от етимологията на думичката ДемоКрация.

    Абе- сложни неща- не се мори...

    БАСИ ТЪПИЯ САЙТ!
  20. 20 Профил на alexsilver
    alexsilver
    Рейтинг: 929 Неутрално

    Двигатели работещи на LPG и метан,най-безвредни и щадящи природата има от десетилетия
    —цитат от коментар 13 на tosho_toto


    Че кой го е еня за екологията? Целта е съвършено различна - юр на населението и изтръскване на парички за нови и нови аХтомобили, за по-големи данъци, за платени паркинги навсякъде и за всичко.
    Ето и нашите папагали се правят на утрепани за автомобилите на газ и метан, няма никакви преференции. Но има екомлатене наред с чисто бензиновите и дизеловите автомобили. Което ясно показва, че целта е ДОЕНЕ на овцете.

  21. 21 Профил на Дедов'та Колюуа Унукя!
    Дедов'та Колюуа Унукя!
    Рейтинг: 1568 Неутрално

    До коментар [#1] от "Веселин Дечев":

    Много често с г.за си
    —цитат от коментар 3 на Хи-хи


    Мда- и това се случва. Но пък по- добра система не е открита. Доказват го комунистите- от всички държави. Децата им все при тези- с честите решения с г*за ходят.

    И никога, ама никога- при тези- дето все са безгрешни.

    Кажи- не са ли тъпаци? Що за идиот трябва да си- да си пратиш парите и децата- при някакви г*ъзове?

    БАСИ ТЪПИЯ САЙТ!
  22. 22 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 9189 Неутрално

    Не може от раз да се спрат, прави са.

  23. 23 Профил на Alex Prime
    Alex Prime
    Рейтинг: 2319 Неутрално

    съгласен съм с хората

  24. 24 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 4089 Неутрално

    Заради дивотията на екоталибаните много скоро ”екология” и ”екологичен” ще е мръсна дума.
    В момента ”био” и ”еко” са се запътили натам.

    Принадлежността към дадена нация не е даденост, тя е въпрос на възпитание а след време и на осъзнат избор. Културталибан - с комсомолски плам определя кой е културен и кой чалгаджия.
  25. 25 Профил на leslin
    leslin
    Рейтинг: 621 Неутрално

    От тия дизелови бракми не може да се диша по градовете,не само в Щутгарт.Правилно ги спират,одобрявам.Дано и тука да стане.И да си купуват бензинови,по-малко тровят,също и на газ.

  26. 26 Профил на Yotce
    Yotce
    Рейтинг: 1366 Весело

    Дневник, сигурни ли сте, че демонстрацията е била в Щутгарт, а не в Солун?! 🤣 Водачи са Василос и Йоанис!
    —цитат от коментар 5 на vassilun


    Наистина странно, и аз очаквах водачи да са хора с типични немски имена - Мустафа, Ахмед...

  27. 27 Профил на zhivko6461
    zhivko6461
    Рейтинг: 1802 Неутрално

    [quote#11:"Divi filius"][/quote]
    Продължение на неуместната шега. Перник е побратимен с Волфсбург.

  28. 28 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3928 Неутрално

    Забавно. Тъй като протестите са в немско, реакциите тук са по-умерени, говори се за газови алтернативи.... Само един е споменал Ганя, което е вечен мотив за всеки, правещ се на новатор и европеец. Няма ни един истеричен електричар.

    Еретик
  29. 29 Профил на zhivko6461
    zhivko6461
    Рейтинг: 1802 Неутрално

    До коментар [#12] от "Г.Е.М.":Я пак си помисли дали няма алтернатива на дизеловите двигатели?Двигатели работещи на LPG и метан,най-безвредни и щадящи природата има от десетилетия,но някак си не влизат в полезренията на правителствата размахващи брадви да се борят с екологичните проблеми.
    —цитат от коментар 13 на tosho_toto

    Засега най-реалистичен е преходът към автомобили с бензинови двигатели и монтирани АГУ на пропан-бутан или метан. От екологична гледна точка. Но ... Петролното лоби е твърде силно. Как да се реализира дизеловото гориво?

    Че кой го е еня за екологията? Целта е съвършено различна - юр на населението и изтръскване на парички за нови и нови аХтомобили, за по-големи данъци, за платени паркинги навсякъде и за всичко.
    Ето и нашите папагали се правят на утрепани за автомобилите на газ и метан, няма никакви преференции. Но има екомлатене наред с чисто бензиновите и дизеловите автомобили. ...
    [quote#20:"alexsilver"][/quote]
    Имате основание. Все пак нека не бъдем прекалено критични към управляващите в България. Цените на пропан-бутана и метана за автомобили не са високи. Но не и за битова употреба.

  30. 30 Профил на zhivko6461
    zhivko6461
    Рейтинг: 1802 Неутрално

    Забавно. Тъй като протестите са в немско, реакциите тук са по-умерени, говори се за газови алтернативи.... Само един е споменал Ганя, което е вечен мотив за всеки, правещ се на новатор и европеец. Няма ни един истеричен електричар.
    —цитат от коментар 28 на Костадин Иванов

    Вие не одобрявате ли употребата на пропан-бутан и метан като горива за автомобилни двигатели? Още повече, че монтажът при производството или в сервиз е надежден и не е скъп. Между другото в последно време броят на колонките за зареждане на автомобили с пропан-бутан в Германия се увеличава.

  31. 31 Профил на volarok
    volarok
    Рейтинг: 2181 Неутрално

    Тенденцията е ясна - барутарниците отиват в историята.

  32. 32 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 576 Неутрално

    До коментар [#30] от "zhivko6461":

    проблемът е, че монтажът на една АГУ в Германия не е толкова евтино. Цените започват от 1500е и често са 2000е и нагоре. Тия пари се избиват само за коли, които горят много. Затова често виждам обяви за Субару-та с газови уредби. Също разни джипове или високолитражни автомобили.
    Чувал съм, че дизелов двигател може да се обърне на метан, но изисква пренастройка. Само че колонки за метан в Германия са огромна рядкост, въпреки че Опел произвежда фабрично коли с метан.
    Голямата драма е, че германското правителство не искаше да накаже местните производители за да не ги вкара в криза. Нормалнота ситуация за германеца е да си купи кола и когато я купува да знае ориентировъчно за колко пари ще я продаде след 3,5,10 години. Изчислява си колко му излиза така колата на месец. Сега обаче с този скандал, цените на дизелите спаднаха драстично и местните трябва да ги продават. А те се купуват за източна Европа, но още повече от италианците. Така реално местният губи хиляди евро без компенсация.
    В щатите ФВ бе заставен да си прибере наобратно колите и да върне парите на купувачите. В Германия федералното правителство реши да играе на страната на производителите на коли и да няма подобна схема. Позволи и да не могат да бъдат преоборудвани колите с допълнителни системи за пречистване на отработените газове, въпреки че такива технологии има, и то пак от немски фирми. Но ФВ, МБ и БМВ не искат да им се пипат колите и да платят за модифицирането! Странното е, че преди 10 години нямаше проблем, когато пак на стари дизели слагаха допълнително ДПФ-и

  33. 33 Профил на Kiril
    Kiril
    Рейтинг: 1544 Неутрално

    До коментар [#32] от "alabalko":

    "Голямата драма е, че германското правителство не искаше да накаже местните производители за да не ги вкара в криза."

    Иначе казано Меркел обслужи големият бизнес за сметка на бъдещото здраве и благополучие на обикновеният човек. Хората в тези области, които няма забрана ще дишат дизеловите изпарения а в областите със забрана ще се бръкнат доволно за алтернативи.

    https://imdb.com/title/tt1279083/ + http://socrates.else.is/ + https://chitanka.info/books/category/filosofia + https://tutanota.com
  34. 34 Профил на zhivko6461
    zhivko6461
    Рейтинг: 1802 Неутрално

    До коментар [#30] от "zhivko6461":проблемът е, че монтажът на една АГУ в Германия не е толкова евтино. Цените започват от 1500е и често са 2000е и нагоре. Тия пари се избиват само за коли, които горят много. Затова често виждам обяви за Субару-та с газови уредби. Също разни джипове или високолитражни автомобили.Чувал съм, че дизелов двигател може да се обърне на метан, но изисква пренастройка. Само че колонки за метан в Германия са огромна рядкост, въпреки че Опел произвежда фабрично коли с метан.Голямата драма е, че германското правителство не искаше да накаже местните производители за да не ги вкара в криза. Нормалнота ситуация за германеца е да си купи кола и когато я купува да знае ориентировъчно за колко пари ще я продаде след 3,5,10 години. Изчислява си колко му излиза така колата на месец. Сега обаче с този скандал, цените на дизелите спаднаха драстично и местните трябва да ги продават. А те се купуват за източна Европа, но още повече от италианците. Така реално местният губи хиляди евро без компенсация.В щатите ФВ бе заставен да си прибере наобратно колите и да върне парите на купувачите. В Германия федералното правителство реши да играе на страната на производителите на коли и да няма подобна схема. Позволи и да не могат да бъдат преоборудвани колите с допълнителни системи за пречистване на отработените газове, въпреки че такива технологии има, и то пак от немски фирми. Но ФВ, МБ и БМВ не искат да им се пипат колите и да платят за модифицирането! Странното е, че преди 10 години нямаше проблем, когато пак на стари дизели слагаха допълнително ДПФ-и
    —цитат от коментар 32 на alabalko

    Цената на АГУ се избива и с пробег. И разлика в цените на горивата. Екологията е скъп процес. Ако правителствата наистина са загрижени могат да предприемат мерки стимулиращи този процес. Включително и с цените на горивата. За мен е необяснимо защо в Германия са рядкост колонките на метан. Преди няколко години колонките за зареждане с пропан-бутан също бяха рядкост. Монтажът на АГУ на дизелови двигатели по-добре да не се коментира. Все пак висящ е проблемът как да се реализира произвежданото дизелово гориво.

  35. 35 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 576 Неутрално

    [quote#34:"zhivko6461"][/quote]

    разликата в цените на ПБ и бензин в Германия си я има. При цена от около 0,60е/литър ПБ бензинът е примерно 1,40-1,50е. С други думи, разликата е по-голяма от тази в БГ, въпреки че цената на литър ПБ е близо българският. Всъщност, немският ПБ е по-евтин от австрийският, който се намира само на магистрали, унгарският (който е 1,60лв/л) и почти колкото румънският. Монтажът е скъп. А и в Германия, който прави километри купува дизел, не бензин. Дизелът се рентира там при над 20-25хкм/г. АГУ си слагат хора, които са си купили бензини пък са взели да карат повече и са потърсили решение. Няма как на едно Поло, което втора ръка е 3000е да му сложиш газова за 2 бона евро.

  36. 36 Профил на Quo Vadis?
    Quo Vadis?
    Рейтинг: 1324 Неутрално

    До коментар [#14] от "cinik":

    Ако си броил 50-60 хил евро за нова кола и след 4-5 год, ти забранят да се движиш с нея не е много коректно, още повече това бяха промотираните двигатели преди 5 години





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK