Деветнайсет страни от ЕС поискаха избори във Венецуела, България не е сред тях

В последните дни президентът Николас Мадуро често се появява сред привърженици и военнослужещи.

© Reuters

В последните дни президентът Николас Мадуро често се появява сред привърженици и военнослужещи.



Общо 19 държави членки на Европейския съюз призоваха Венецуела да свика "свободни, прозрачни и честни президентски избори" и изразиха подкрепа за "председателя на демократично избраното Национално събрание (парламент) като временен президент на Венецуела".


Изявлението, разпространено от външните министерства на страните, се разграничава от думите "признавам" и "признание" и изрично описва председателя на парламента Хуан Гуайдо като човека, който трябва да "призовава за свободни, честни и демократични президентски избори".


Причината, както "Ройтерс" писа миналата седмица, е, че някои държави не биха искали да я използват.


Подкрепа, но без признаване




Разделението се забеляза днес, когато над половината страни в ЕС (над десет само за първите няколко часа) признаха Гуайдо за президент на Венецуела в края на обявен от няколко държави ултиматум към държавния глава Николас Мадуро (от него се очакваше да свика президентски избори в срок от 8 дни, но той отхвърли идеята).


Други, като правителството на България, запазиха мълчание, а Италия не промени позицията си срещу признаване на Гуайдо и "намеса във вътрешните работи на Венецуела" (сходна идея изрази и президентът Румен Радев). Финландия пък избра също да изрази подкрепа, без да използва изрично думата за признаване.


България обаче не е и в групата на страните, които искат да се свикат нови президентски избори. Деветнайсетте включват както призналите Гуайдо днес (Австрия, Великобритания, Германия, Дания, Eстония, Испания, Германия, Латвия, Литва, Люксембург, Полша, Португалия, Франция, Холандия, Чехия и Швеция), така и други, които се въздържаха от думата (Белгия, Унгария, Финландия, която обяви, че няма как да признае правителство, а единствено държава). Към последната група на практика се присъедини Македония, след като преди няколко часа външният министър Никола Димитров обяви, че "поддържа и смята" Гуайдо за човека, който трябва да организира избори.


Решението на София означава, че страната се нарежда единствено до Италия, Ирландия, Малта, Кипър, Румъния, Словакия, Словения, и Гърция, като нито признава Гуайдо, нито настоява за нови избори.


Върховният външнополитически представител на ЕС Федерика Могерини по-рано каза, че няма как ЕС да признае Гуайдо, но подчерта, че страната има позиция срещу законността на последните президентски избори от месеци. Дипломатически източници на "Ройтерс", "Ефе" и АНСА съобщиха в последната седмица, че два опита за обща позиция са били блокирани от Италия.


Кои страни признават Гуайдо, четете тук.


Още помощи


Междувременно Групата от Лима (латиноамерикански държави и Канада, които месеци наред работят по венецуелската криза) обяви, че търси начин да изпрати още хуманитарни помощи в страната. Канадският премиер Джъстин Трюдо обяви 54 млн. долара помощи за страната и нарече управлението на Мадуро "диктатура".


Мадуро, който отхвърля идеята за президентски избори, не приема и хуманитарни помощи в страната. Доставени до пограничните райони обаче, според местни и испански медии те поставят под въпрос верността на армията, след като опозицията и САЩ призоваха военните да помогнат в разпределянето на хуманитарните помощи.


Междувременно Гуайдо обвини Мадуро, че опитва да прехвърли до 1.2 милиарда долара от Държавната банка за развитие "Бандес" във финансова институция в Уругвай, предаде "Ройтерс", цитирана от БТА. Венецуелското министерство на информацията не отговори веднага на искането за коментар.


В телевизионна реч Гуайдо призова уругвайското правителство да не позволява извършването на финансовата операция, която той осъди като "кражба на държавни средства". Гуайдо каза още, че не смята да участва в международната конференция за Венецуела, която ще се проведе в столицата на Уругвай на 7 февруари. "Няма да участваме в международната конференция в Уругвай, защото не искаме да участваме във фалшиви преговори."


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (356)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на krf54523578
    krf54523578
    Рейтинг: 1415 Неутрално

    Защо правителството начело с десния Борисов мълчи ??????

  2. 2 Профил на atmanpg
    atmanpg
    Рейтинг: 2495 Неутрално

    Циркаджии!
    Единствено народа на Венецуела има право да решава, дали Мадуро е законният президент.

  3. 3 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 1660 Весело

    Че с какво право ЕС ще иска избори??

    В Русия съм! В Русия съм!
  4. 4 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 9449 Любопитно

    Президента си изказа мнение, да видим премиера и утре ли ще си мълчи.

  5. 5
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  6. 6 Профил на plebs
    plebs
    Рейтинг: 2073 Гневно


    пРезидентът блокира наша позиция!!!

    "Според източници на Faktor.bg от Брюксел и дипломатическите среди, Външно министерство има положителна позиция и настоява страната ни да сподели ценностите и общата политика на ЕП, и да признае за президент на Венецуела Хуан Гуайдо. Президентът Румен Радев обаче от два дни блокирал обявяването на подобна позиция от външния министър Екатерина Захариява, тъй като има споделени правомощия в областта на външната политика."
    https://www.faktor.bg/bg/articles/novini/balgariya/rumen-radev-s-poredna-hibridka-zashtitava-maduro-blokira-deklaratsiya-na-vanshno-v-podkrepa-na-es-i-huan-guaydo

  7. 7 Профил на atmanpg
    atmanpg
    Рейтинг: 2495 Неутрално

    До коментар [#5] от "Веселин Дечев":

    Там няма нефт.

  8. 8 Профил на Jessika
    Jessika
    Рейтинг: 1623 Гневно

    Ми България...
    Президентът днес изказа на глас позицията на Москва, а министър-председателят се снишава по примера на ментора си, когото пазеше на времето.
    Срам отвсякъде.

    Виктор Юго: „Общество, което не иска да го критикуват, прилича на болен, който не разрешава да го лекуват.”
  9. 9 Профил на nema_labavo
    nema_labavo
    Рейтинг: 1509 Неутрално
  10. 10 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 1660 Весело

    До коментар [#7] от "atmanpg":

    Е да ама те твърдят, че се тревожат за народа!

    В Русия съм! В Русия съм!
  11. 11 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 5158 Неутрално

    До коментар [#7] от "atmanpg":

    Къде няма нефт? В Ангола? Опорките ви са много тъпи!

  12. 12 Профил на plebs
    plebs
    Рейтинг: 2073 Гневно

    "Министерството на външните работи на Република България е убедено, че венецуелският народ трябва да получи правото сам да определи своето бъдеще, основано на принципите на демократичната и правовата държава.

    Това отговориха от МВнР на въпрос на Вевести има ли правителството позиция по кризата във Венецуела след разпространеното становище на президента Румен Радев."
    http://vevesti.bg/204495/mvnr-za-vevesti-vyarvame-che-huan-guaydo-kato-vremenen-prezident-shte-nasrochi-svobodni-chestni-i-demokratichni-prezidentski-izbori/

  13. 13 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 1660 Весело

    До коментар [#11] от "vassilun":

    А защо не се тревожите за народа на Ангола?
    Там изборите все честни ли са? Народът добре ли живее?

    В Русия съм! В Русия съм!
  14. 14 Профил на GMO VACCINES CHEMICALS
    GMO VACCINES CHEMICALS
    Рейтинг: 3076 Неутрално

    До коментар [#11] от "vassilun":

    опорките са си опоркиа ама и тия са едни ...

    Какво мисли обикновеният руснак: Болгары русских предают при каждом удобном случае- свойство всех маленьких государств, ложиться под сильного. Раздавят же большие дяденьки сапожищем, как таракана, не поморщатся.
  15. 15 Профил на lout66
    lout66
    Рейтинг: 624 Неутрално

    Журналистите продължават да наричат Мадуро държавен глава , щеше да стане такъв ако на 10 януари се беше заклел пред парламента на Венецуела .И понеже не го направи от тогава страната остана без президент , което даде основание на председателя на парламента да стане временно изпълняващ длъжността .Разбирам че българските журналисти не искат , не могат или не им дават да отразяват истината.
    Така че много ви моля Венецуела има само един временно изпълняващ длъжността президент Гуайдо , и спрете да наричате наркотрафиканта Мадуро президент.

  16. 16 Профил на Viva la Evolution
    Viva la Evolution
    Рейтинг: 1442 Неутрално

    Слуги на Кремъл! Това са нашите политици! Васали и негодници!

    Раковски: "Русите са били един най-див и най-варварски народ, както са си и досега останали такива в най-голямата си част. "
  17. 17 Профил на deymus
    deymus
    Рейтинг: 1258 Любопитно
  18. 18
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  19. 19 Профил на atmanpg
    atmanpg
    Рейтинг: 2495 Неутрално

    До коментар [#12] от "plebs":

    Достойна позиция на правителството.

  20. 20 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 2064 Неутрално

    Е как България ще е с различна позиция от Кремъл? Нали ще спрат кранчето на другарите политици? А може и по десет пръчки на голо да има?

  21. 21 Профил на deymus
    deymus
    Рейтинг: 1258 Любопитно

    До коментар [#14] от "Apollo Eight":

    Този атманпг си е класик :)

  22. 22 Профил на Боян Таксиров
    Боян Таксиров
    Рейтинг: 1740 Неутрално

    Нямам отношение към тази декларация, не знам какъв е този Гуайдо, но е ясно, че Мадуро не може да управлява и предизвика хуманитарна криза, която е засегнала милиони.
    Ясно е, че ще си ходи, освен ако не бъде подкрепен от Путин както Асад в Сирия.

    Защо обаче България извършва политически ход, с който се дистанцира от ЕС и синхронизира позицията си с тази на Русия? Това добре ли е за БЪлгария и изобщо какъв политически сигнал се отправя?

    mutricata.blogspot.bg deinstall.blogspot.bg
  23. 23 Профил на hammurabi
    hammurabi
    Рейтинг: 2498 Неутрално

    Класическо българско снишаване.

  24. 24 Профил на ТНТ
    ТНТ
    Рейтинг: 1103 Разстроено

    Когато атовете се ритат...

    Кофтито е, че България не е сред атовете. А защо е така, няма да ви обяснявам.

    "Последният комунист на планетата ще умре в България." Димитър Талев, "На завой"
  25. 25 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3833 Неутрално

    и изразиха подкрепа за "председателя на демократично избраното Национално събрание (парламент) като временен президент на Венецуела"."

    за Бога братя , този диктатор Мадуро , прави честно/демократични избори само за национално събрание . да спрем двойния стандарт за провеждане на избори.

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  26. 26 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2563 Неутрално

    До коментар [#6] от "plebs":

    ХАХХАХАХАХх, и какви точно са правомощията на президент, който може да блокира позиция на министър бе, трол скапан? Президентът няма НИКАКВИ правомощия над Външно.


    Герберастията и тя като Резидента. Решетниковчета.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  27. 27 Профил на nessarox
    nessarox
    Рейтинг: 1344 Неутрално

    До коментар [#11] от "vassilun":А защо не се тревожите за народа на Ангола?Там изборите все честни ли са? Народът добре ли живее?
    —цитат от коментар 13 на Веселин Дечев


    Е за сведение и България излезе с позиция

    Проверете я ,каква е.
    Не е сред опорките ви

    Всички сме в кочината,но някои гледат към звездите:)
  28. 28 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2563 Неутрално

    До коментар [#19] от "atmanpg":

    Разбира се. Снишаване, снишаване...

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  29. 29 Профил на palav_nik
    palav_nik
    Рейтинг: 3642 Неутрално

    "Вярваме, че г-н Хуан Гуайдо, председател на Националното събрание, като изпълняващ функциите временен президент на Венецуела, ще насрочи провеждането на свободни, честни и демократични президентски избори в съответствие с конституцията.4

    Аха, значи все пак Министерството на външните работи има официална позиция.

  30. 30 Профил на nessarox
    nessarox
    Рейтинг: 1344 Весело

    До коментар [#5] от "Веселин Дечев":Там няма нефт.
    —цитат от коментар 7 на atmanpg


    хахахаха
    а Шел белот ли играе в Ангола?

    Всички сме в кочината,но някои гледат към звездите:)
  31. 31 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 5158 Неутрално

    До коментар [#22] от "Боян Таксиров":

    Ще си позволя аз да Ви отговоря! Защото пРезидентът е Резидент на Решеттиков, а премиерът Баце го е шубе дори да вземе позиция! Баце заешкото сърце!

  32. 32 Профил на plebs
    plebs
    Рейтинг: 2073 Неутрално

    "Радев свали маската, официално брани диктатора Мадуро" - Фактор

  33. 33 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2563 Неутрално

    До коментар [#18] от "SSS":

    Сефте са с единна позиция. Опитвам се да се сетя за тема, в която да са с различни позиции...

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  34. 34 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 3180 Неутрално

    Абе кви избори бе, левацииии.

    На тех им требе Пиночет да ги извади от кочината. :)

  35. 35 Профил на plebs
    plebs
    Рейтинг: 2073 Неутрално

    "Румен Радев с поредна хибридка – защитава Мадуро, блокира декларация на Външно в подкрепа на ЕС и Хуан Гуайдо" - Фактор

  36. 36 Профил на doroteus
    doroteus
    Рейтинг: 2439 Неутрално

    До коментар [#4] от "Peni Nikol":

    На Президентът нещо не му стиска този път да са прехвърли през лоста ! Пред мен и другото "народонаселение "баба знае !

  37. 37 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2563 Неутрално

    До коментар [#35] от "plebs":

    Статията за Радев е в съседство. Тук е тая за Баце, Радев е ясен.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  38. 38 Профил на atmanpg
    atmanpg
    Рейтинг: 2495 Неутрално

    До коментар [#19] от "atmanpg":Разбира се. Снишаване, снишаване...
    —цитат от коментар 28 на Darth Plagueis


    Ако се бяхме снишинили - щяхме да се подкрепим САЩ и ЕС срещу народа на Венецуела.
    Да заявиш позиция в разрез с тази на САЩ и ЕС не е снишаване, а достойна за уважение позиция.

  39. 39 Профил на c.b.o.
    c.b.o.
    Рейтинг: 459 Разстроено

    България отново се нареди сред "азиатските" страни в Европа. СРАМ!

    НАЦИОНАЛИЗМЪТ Е ДА СЕ ХВАЛИШ С ЧУЖДИ УСПЕХИ И ДА ОБВИНЯВАШ ДРУГИ ЗА СВОИТЕ ГРЕШКИ
  40. 40 Профил на angevins
    angevins
    Рейтинг: 862 Неутрално

    От българските криптокомуняги не съм изненадан.. Но от Румъния и Ирландия доста...

    ...ЕвОлЮцИЯ а Не РеВоЛюЦиЯ...
  41. 41 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 3180 Неутрално

    "Деветнайсет страни от ЕС поискаха избори във Венецуела"

    Освен голям праз друго не виждам тука. Важно е какво ще направят съседите им и САЩ. От Европа могат да излизат само с декларации и такива искания, които освен насмешка едва ли предизвикват нещо друго. :)

  42. 42 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 5158 Неутрално

    До коментар [#30] от "nessarox":

    Не е само Шел! А и не е само нефт в Ангола! Столицата на Ангола се води за един от най-скъпите градове в Африка, защото има много чужденци, заради подземните богатства!

  43. 43 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 5158 Любопитно

    До коментар [#32] от "plebs":

    А нещо ще споделите ли за позицията на Борисов?

  44. 44 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 3180 Неутрално

    "Решението на София означава, че страната се нарежда единствено до Италия, Ирландия, Малта, Кипър, Румъния, Словакия, Словения, и Гърция."

    Страни с малко разум, които разбират, че поредната декларацията нищо не променя. :)

  45. 45 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 2004 Неутрално

    Ние сме с ЕС само за еврофондовете. За другите неща не сме излизали от СССР

  46. 46 Профил на Николай Колев
    Николай Колев
    Рейтинг: 2198 Весело

    Боку се учи от най-добрия, ве, ей.
    https://www.youtube.com/watch?v=dFNH0dWD-I4

    Да твърдиш, че ГЕРБ е алтернатива на БСП е като да мислиш, че диарията е алтернатива на запека.
  47. 47 Профил на atmanpg
    atmanpg
    Рейтинг: 2495 Неутрално

    До коментар [#32] от "plebs":А нещо ще споделите ли за позицията на Борисов?
    —цитат от коментар 43 на vassilun


    Борисов не трябва да се меси в неща, които не са негова работа.
    Президента на Венецуела се избира от народа на Венецуела.

  48. 48 Профил на Боян Таксиров
    Боян Таксиров
    Рейтинг: 1740 Неутрално

    До коментар [#31] от "vassilun":

    Благодаря за отговора.
    Според мен не го е страх. Просто оставя Радев да обере негативите, а той дипломатично замълчава.
    А избягването на поемането на политическа отговорност е знак за политически опортюнизъм, най малкото.
    То и Е-то в абревиатурата ГЕРБ може да се тълкува според ситуацията...

    mutricata.blogspot.bg deinstall.blogspot.bg
  49. 49 Профил на palav_nik
    palav_nik
    Рейтинг: 3642 Весело

    Че с какво право ЕС ще иска избори??
    —цитат от коментар 3 на Веселин Дечев


    Ами същото иска и Румен Радев:
    "Политическата криза може да се реши единствено с организирането на прозрачни избори според конституцията на страната и с международно наблюдение", пише Радев.

  50. 50 Профил на gembirdkz
    gembirdkz
    Рейтинг: 708 Неутрално

    До коментар [#7] от "atmanpg":

    Тоя пък и той,и като има какво,я виж на какво приличат Дубай,Катар и Абу Даби.Още повече че в момента Сащ с анай-големия производител на петрол.

  51. 51 Профил на gozambo
    gozambo
    Рейтинг: 3282 Неутрално

    Защо правителството на Борисов мълчи? А тези,които са признали нещо,но не се знае какво са признали, Борисов по тяхната курвенска политика ли да се води?
    Някой ако е разбрал какво са признали тези 19 европейски страни,нека ни обясни!

  52. 52 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 5158 Неутрално

    До коментар [#38] от "atmanpg":

    Позиция в разрез с позицията на САЩ и ЕС???? България на кой съюз е член? НАТО и ЕС? Или на несъществуващия Евразийски такъв! С пРезидент (главнокомандващ армията при война) - руски агент и премиер - руска подлога, заслужаваме да ни изхвърлят и от НАТО, и от ЕС!

  53. 53 Профил на plebs
    plebs
    Рейтинг: 2073 Весело

    До коментар [#35] от "plebs":Статията за Радев е в съседство. Тук е тая за Баце, Радев е ясен.
    —цитат от коментар 37 на Darth Plagueis



    До коментар [#37] от "Darth Plagueis":

    Специално за процентите на Иво:
    "Румен Радев ... блокира декларация на Външно в подкрепа на ЕС и Хуан Гуайдо" - Фактор

  54. 54 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 5158 Неутрално

    Срам ме е от Баце! За Радев илюзии не съм имал!

  55. 55 Профил на Пешу
    Пешу
    Рейтинг: 306 Неутрално

    Браво на Трюдо. Докато се разберат, няма нужда хората да умират от град по домовете си.

  56. 56 Профил на von_seeckt
    von_seeckt
    Рейтинг: 981 Неутрално

    Браво на българската позиция!

  57. 57 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 1660 Весело

    Абе как Мадуро направи честни избори за парламент?!

    В Русия съм! В Русия съм!
  58. 58 Профил на palav_nik
    palav_nik
    Рейтинг: 3642 Весело

    "Деветнайсет страни от ЕС поискаха избори във Венецуела, България не е сред тях"

    Вече уточнихме, че Министерството на външните работи и президентът Румен Радев също са поискали избори.

  59. 59 Профил на lone wolf
    lone wolf
    Рейтинг: 991 Весело

    Цървул-Боко е алергичен към призоваване на избори! Влезте му в положение!

    Да разлая троловете!!
  60. 60 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 5158 Неутрално

    До коментар [#48] от "Боян Таксиров":

    Баце е Андрешко! Хитрец на дребно като кумирът му Тато!

  61. 61 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 1660 Весело

    До коментар [#58] от "palav_nik":

    Добре ама как за парлсмент са честни, а за орезидент не са честни?
    Тоз Мадуро гоуем шемет ей!

    В Русия съм! В Русия съм!
  62. 62 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 2251 Неутрално

    нашият международник пак рупа из папуря, м

  63. 63 Профил на atmanpg
    atmanpg
    Рейтинг: 2495 Неутрално

    До коментар [#38] от "atmanpg":Позиция в разрез с позицията на САЩ и ЕС???? България на кой съюз е член? НАТО и ЕС? Или на несъществуващия Евразийски такъв! С пРезидент (главнокомандващ армията при война) - руски агент и премиер - руска подлога, заслужаваме да ни изхвърлят и от НАТО, и от ЕС!
    —цитат от коментар 52 на vassilun


    Това, че сме членове на НАТО и ЕС, не означава, че трябва да ги подкрепяме, когато нарушават международното право.

  64. 64 Профил на оКоМаНапрай
    оКоМаНапрай
    Рейтинг: 1911 Неутрално

    Срам за нас!

    Президент Плевнелиев - Трудно мога да не споделя своето дълбоко унижение като дясномислещ човек от ръководството на "Демократична България" да влезе в съюз на балотажа с Мая Манолова. Не трябва да дават оставки, а да си изберат Манолова за шеф
  65. 65 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 5158 Любопитно

    До коментар [#53] от "plebs":

    И как тъй Радев "блокира" позиция на Външно? Как?

  66. 66 Профил на palav_nik
    palav_nik
    Рейтинг: 3642 Неутрално

    "Тоз Мадуро гоуем шемет ей!"

    Напълно съм съгласен с констатацията. Немам никакви възражения.

  67. 67 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 1660 Весело

    Абе днес тоя Гайдо, на колко митинга е говорил и пред колко хора?
    Защо така не ни информират???

    В Русия съм! В Русия съм!
  68. 68 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 9143 Неутрално

    Естествено, че не е сред тях. Нас да не би да ни управляват демократични , европейски правителства. Ние тука още не сме излезли от руската окупация. Някои даже не знаят, че сме в НАТО и ЕС. Още мислят, че сме в СИВ и ВД и ни управлява Тодор Живков. Ама то разлика няма.

  69. 69 Профил на zle_platen_trol
    zle_platen_trol
    Рейтинг: 1540 Неутрално

    Всички, всички страни от ЕС рано или късно ще го направят. Само ние ще си останем единствения троянски кон на Кремъл в ЕС.

  70. 70 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 2251 Весело

    И как тъй Радев "блокира" позиция на Външно? Как?
    —цитат от коментар 65 на vassilun


    е айде сега... дебили Герб толкоз си могат

  71. 71 Профил на palav_nik
    palav_nik
    Рейтинг: 3642 Весело

    "Румен Радев ... блокира декларация на Външно в подкрепа на ЕС и Хуан Гуайдо"

    Напротив.
    И Външно и Радев са за нови президентски избори.
    Но требе да се чете...

  72. 72 Профил на atmanpg
    atmanpg
    Рейтинг: 2495 Неутрално

    Срам за нас!
    —цитат от коментар 64 на О, ко ма напрай!


    Ами срамувай се.
    Аз пък се гордея от факта, че не подкрепихме намесата във вътрешните работи на суверенна държава.

  73. 73 Профил на Един вампир броди из Европа
    Един вампир броди из Европа
    Рейтинг: 2508 Неутрално

    Радко Пръдлето...

    Демокрацията е най-големият враг на планетата (https://foreignpolicy.com/2019/07/20/democracy-is-the-planets-biggest-enemy-climate-change/)
  74. 74 Профил на gozambo
    gozambo
    Рейтинг: 3282 Неутрално

    Забелязахте ли отношението на Гуайдо към контактната група на европейците, които са се хванали с най-левичарските режими в Южна Америка да решават съдбата на Венецуела през главата на САЩ,съседите на Венецуела,които приемат бежанците и големите южноамерикански страни? Гуайдо им тегли един сиктир на европейците. Още в началото ви казах, че от Европа ще чакаме само мизерии. Ще се месят с една единствена цел,да объркват работата и да правят задачата за свалянето на Мъдуро мтого трудна. Това представляват съюзниците. Тези щели да водят свободния свят,моля ти се! Така недорасляците от Европа разбират еманципацията от Америка, с което доказват пълната си инфантилност.

  75. 75 Профил на FourOhFive
    FourOhFive
    Рейтинг: 1388 Весело

    До коментар [#7] от "atmanpg":Къде няма нефт? В Ангола? Опорките ви са много тъпи!
    —цитат от коментар 11 на vassilun


    Според руските опорки, САЩ отдавна да са нападнали и анексирали и Канада, заради огромните залежи на нефт и други природни ресурси.

    Граждани, не хранете трола. Минус, удивителна и да плува!
  76. 76 Профил на tosho_toto
    tosho_toto
    Рейтинг: 888 Неутрално

    Решение на външно министерство вече има и ще обявено официално утре.

  77. 77 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2563 Неутрално

    До коментар [#53] от "plebs":

    Специално за троловете олигофрени - Радев няма никакви правомощия да блокира каквото и да е. Наври си тъпия гербаджийски сайт да не казвам къде.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  78. 78 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2563 Неутрално

    До коментар [#69] от "zle_platen_trol":

    Сега имаме ли право да сме недоволни от гербавата позиция, или пак е хейтърство?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  79. 79 Профил на palav_nik
    palav_nik
    Рейтинг: 3642 Весело

    "Аз пък се гордея от факта, че не подкрепихме намесата във вътрешните работи на суверенна държава."

    Румен Радев пише съвсем друго:
    "Политическата криза може да се реши единствено с организирането на прозрачни избори според конституцията на страната и с международно наблюдение", пише Радев."

  80. 80 Профил на FourOhFive
    FourOhFive
    Рейтинг: 1388 Весело

    Защо обаче България извършва политически ход, с който се дистанцира от ЕС и синхронизира позицията си с тази на Русия?
    —цитат от коментар 22 на Боян Таксиров


    Сефте.

    Хеле пък, откакто Рублен Крадев го назначиха от москва за (п)резидент, позицията на България е ЗА сваляне на санкциите срещу русия, ЗА АЕЦ и всякаквите там патоци, ПРОТИВ изгонването на руски разведки, заради използването на химическо оръжие в държава от ЕС, дори беше издрънкал някаква глупост за необратимостта на анексията на Крим.

    Граждани, не хранете трола. Минус, удивителна и да плува!
  81. 81 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2563 Неутрално

    До коментар [#76] от "tosho_toto":

    И тя е 1:1 с тая на Радев, а?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  82. 82 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 5158 Неутрално

    До коментар [#72] от "atmanpg":

    Дано гладните венецуелци, които бягат от страната Ви разберат! Едва ли!

  83. 83 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 3903 Неутрално

    До коментар [#1] от "krf54523578":

    Да си кажа,и аз не харесвам Мадуро,ама да подтичваме пред събитията не върви.Да не стане като с Асад?!

  84. 84 Профил на bez_ime2
    bez_ime2
    Рейтинг: 2122 Неутрално

    С картонени лъвове като Радев и Борисов, какво друго да очакваме?

  85. 85 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 2880 Неутрално

    Демокрацията и международното право не са продукти на промоция !!!!

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  86. 86 Профил на atmanpg
    atmanpg
    Рейтинг: 2495 Неутрално

    До коментар [#72] от "atmanpg":Дано гладните венецуелци, които бягат от страната Ви разберат! Едва ли!
    —цитат от коментар 82 на vassilun


    Мнението на народа на Венецуела е единственото, което подкрепям.
    Защо не ги оставите САМИ да решат какво е добро за тях?

  87. 87 Профил на Billy Pilgrim
    Billy Pilgrim
    Рейтинг: 1961 Неутрално

    И по кои международни закони решението за избори в дадена държава трябва да дойде от няколко чужди държави, някой може ли да ми обясни?

  88. 88 Профил на gianni
    gianni
    Рейтинг: 1147 Неутрално

    До коментар [#11] от "vassilun":А защо не се тревожите за народа на Ангола?Там изборите все честни ли са? Народът добре ли живее?
    —цитат от коментар 13 на Веселин Дечев


    А бе ние се тревожим и за матушкатата ти. Кога руснаците ще хрупат понички на красная площад?

  89. 89 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2563 Неутрално

    До коментар [#87] от "Ashiata Shiemash":

    Решение? Къде видя някой да взима решение?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  90. 90 Профил на FourOhFive
    FourOhFive
    Рейтинг: 1388 Неутрално

    С пРезидент (главнокомандващ армията при война) - руски агент и премиер - руска подлога, заслужаваме да ни изхвърлят и от НАТО, и от ЕС!
    —цитат от коментар 52 на vassilun


    Абсолютно съм съгласен.
    ЕС трябва да въведат предпазна клауза, за държави, които систематично провеждат политики извън съгласуваните такива на ЕС.
    При първо провинение - замразяване за една година на членството в ЕС - връщане на визите и митата, спиране на всякакво европейско финансиране.
    Понеже гледам много носталгици колко било хубаво, когато сме били в едно семейство с русия. Нека малко от ЕС потретират България като русия, да си припомнят какво е да си държава от третия свят.

    Граждани, не хранете трола. Минус, удивителна и да плува!
  91. 91 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 3051 Неутрално

    Ааааа, думата "признаване" май стана мръсна...
    Усетиха се някои.... щото ще трябва и други неща да признаят после... сладури...

  92. 92 Профил на atmanpg
    atmanpg
    Рейтинг: 2495 Неутрално

    И по кои международни закони решението за избори в дадена държава трябва да дойде от няколко чужди държави, някой може ли да ми обясни?
    —цитат от коментар 87 на Ashiata Shiemash


    Никой няма да ти обясни, ама ще ти напраскат минуси.

  93. 93 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 4376 Неутрално

    Защо правителството начело с десния Борисов мълчи ??????
    —цитат от коментар 1 на krf54523578


    Защото са дупедавци и страхливи лизачи!

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  94. 94 Профил на gozambo
    gozambo
    Рейтинг: 3282 Неутрално

    Циркаджии!Единствено народа на Венецуела има право да решава, дали Мадуро е законният президент.
    —цитат от коментар 2 на atmanpg


    Никой не иска от тях да определят кой е законният президент на Венецуела. Става въпрос за временен президент, чиято задача е да организира избори за президент. Напълно сме съгласни с теб,че само народът на Венецуела избира президент. Ние решаваме само кой да подкрепим за изпълняващ длъжността президент до новите избори.

  95. 95 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 4303 Неутрално

    " България обаче не е и в групата на страните, които искат да се свикат нови президентски избори. "

    България следва линията на Кремъл, но странното е, че не излиза в открита подкрепа на Мадуро, така, както го прави Русия ! Като си тръгнал да се излагаш, давай пълен напред ! Или може би : пълен на североизток ! То се е видяло, че със сегашния президент и премиер е въпрос на време кога ще възстановим член 1 от старата конституция, прокламиращ ръководната роля на партията ! Без значение дали тя се казва БС(К)П или ГЕРБ ! Разлика никаква, освен в абревиатурата !

  96. 96 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2563 Неутрално

    До коментар [#76] от "tosho_toto":

    Нека видим и позициите:

    Радев:
    "В тези условия критично важно е да се съхрани диалогът между управляващите и опозицията в името на политически процес, който да доведе до мирно решение за бъдещето на страната. Политическата криза може да се реши единствено с организирането на прозрачни избори според конституцията на страната и с международно наблюдение", пише Радев."

    Герберастите:
    "Вярваме, че г-н Хуан Гуайдо, председател на Националното събрание, като изпълняващ функциите временен президент на Венецуела, ще насрочи провеждането на свободни, честни и демократични президентски избори в съответствие с конституцията."


    Ма много сте ми еднакви бе, сладурчета, все едно един …й. ви е правил?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  97. 97 Профил на Billy Pilgrim
    Billy Pilgrim
    Рейтинг: 1961 Неутрално

    До коментар [#69] от "zle_platen_trol":

    Интересно ми е ако Русия и още няколко държави признаят някой самопровъзгласил се за български премиер и настояват да се направят избори тук, как ще реагираш?

  98. 98 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 4013 Неутрално

    България под мъдрото ръководство на правешкия възпитаник с големия маркуч отново крета сред последните в Европа.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  99. 99 Профил на gozambo
    gozambo
    Рейтинг: 3282 Неутрално

    Абе, някой разтревожен за Ангола, Сомалия или Чад няма ли? Или още няма директива??
    —цитат от коментар 5 на Веселин Дечев


    Я разкажи как САЩ са заграбили петрола на Саудитска Арабия, Ирак, Катар и останалите в Залива? За да знаем как ще заграбят петрола на Венецуела.

  100. 99 Профил на silverman
    silverman
    Рейтинг: 741 Неутрално

    Другаря Румен Мадуров, призова днес България да заеме средноазиатска позиция, подкрепяйки Мадуро, а господин Винету Борисов, трябва първо да намери Венецуела на карата, че чак след това да помисли, каква позиция да заеме!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK