Стачката на унгарците в "Ауди" - победа, която заложи капани

Стачката на унгарците в "Ауди" - победа, която заложи капани

© audi.hu



Как бихте оценили повишаването на заплатата с 18% (плюс още непарични бонуси) в страна, където годишната инфлация през миналата година е била около 2.8% и тази година вероятно ще премине малко над 3%? От гледна точка на работниците изглежда идеално. От гледна точка на ръководството едва ли, защото са част от голяма автомобилна корпорация и в централата подобно решение обикновено се възприема като "Тези не успяват да си контролират персонала". А това почти неминуемо ще доведе до смяна на мениджмънта и сериозен анализ не само защо не е успял да заеме по-твърда позиция, но как това да не се повтори.


Става дума за завода на "Ауди" (Audi) в Унгария, където 5 работни дни стачка се оказаха достатъчни, за да се съгласи германската компания да повиши заплатите с най-малко 75 000 форинта (240 евро) на човек месечно. Освен това през 2019-2020 г. служителите ще получат и непарични помощи в размер до 400 000 форинта (1280 евро). В момента средната заплата в завода е 1300 евро.


Синдикалният протест е забележителен заради постигнатото повишаване с 18% на заплащането, както и с разкриването колко "Ауди" се е изложила на рискове за няколко звена на компанията заради един протест в Централна Европа. Освен това успехът на AHFSZ бе приветстван от проправителствените медии в Будапеща като истинска голяма победа на синдикализма срещу западните работодатели. Нищо, че от "Ауди" предупреждаваха, че това може да има цена и тя е увеличена несигурност за работните места и стабилността на доходите на работниците.




Ниво на инфлацията на потребителските стоки в Унгария през последните десетилетия.

Ниво на инфлацията на потребителските стоки в Унгария през последните десетилетия.


Емблематичен конфликт


Правителството в Будапеща не зае ясна позиция с обяснението, че това е спор в частна компания и официалният коментар бе, че би трябвало интересите на работниците да бъдат взети предвид от работодателя. Но Ласло Парах, президент на Унгарската търговско-индустриална камара, смята, че случилото се накърнява имиджа на страната. Германската икономика се забавя, а и автоиндустрията им не е в най-доброто състояние, поради което германските профсъюзи имат интерес да засилят натиска компанията да върне производството си в страната.


Случаят фокусира вниманието и върху структурен проблем на унгарската - както и на всички икономики на бившите съветски сателитити, - не може безкрайно да продължава предимството на евтината работна ръка и трябва да се търси алтернатива в производства с висока добавена стойност. Daimler, Suzuki и General Motors имат производство в Унгария, а през 2018 г. обещания за ново голямо предприятие заявиха от BMW.


Но повечето предприятия са за компоненти, а не в края на веригата за производство. Синдикални конфликти като този в Дьор може да принудят западните инвеститори да преформулират мястото на заводите си в цялата корпоративна структура.


Анализаторът Ищван Мадар коментира за изданието Portfolio, че конфликтът е донякъде уникален, защото засегна компания, даваща 1.4% от БВП на Унгария. При растящ синдикален натиск и недостиг на квалифицирана работна ръка в "Ауди" ще са принудени да преосмислят какво правят в Унгария, а това едва ли ще се хареса на правителството, допълва той. Трябва ни модел, основан на висока производителност и иновации, казва още Мадар. Официални данни на компанията показват, че за 2017 г. нетните приходи на Audi Hungaria са били 7.265 млрд. евро, което е около 12% от глобалните приходи на целия концерн.


Стачката на унгарците в "Ауди" - победа, която заложи капани

© audi.hu


"Ауди" заложник на Дьор


Унгарците са произвели през 2017 г. близо 2 милиона двигателя за автомобили, сглобявани в 32 завода на "Фолксваген" (Volkswagen) - групата, към която принадлежи "Ауди". Сега заради стачката в заводите в Дьор се наложи за два дни да спре работа заводът в Инголщат, родният град на компанията. Ограничено бе и производството в словашкия завод на "Фолксваген" край Братислава. Така автогигантът стана заложник на това, което иначе се смята за предимство в индустрията - много динамични вериги за снабдяване, прецизирани до точен час на изпращане и получаване, благодарение на което не се налага поддържане на големи складови наличности. Когато ключово звено от такава верига спре, ефектът на доминото бързо може да се усети в другия край на Европа или света.


За Audi Hungaria в Дьор работят около 13 000 души (със съпровождащите услуги и производства броят им е около 17 000), като близо 9000 от тях са членове на Независимият профсъюз на Audi Hungaria (AHFSZ). Лидерът Тибор Шимачек настояваше за непарични бонуси за служителите в рамките на 620-787 хиляди форинта (1922-2440 евро) и отхвърли поне 7 пъти офертата на ръководството за повишаване на заплатите.


Към края на конфликта той настоя дори за преговорите да пристигне лично изпълнителният директор на Audi AG, защото директорите в Дьор правят "несериозни предложения". Стачкуващите получаваха за петте дни на протеста известна компенсация от синдикалните каси, но не и заплатата си.


Проправителствени медии приветстваха неотстъпчивостта на AHFSZ и Шимачек, защото стачкуващите получавали по-малко не само от германските работници, но и от колегите си в Словакия. Ето това е истинска стачка, заяви Шандор Фагяш в "Модьор хирлап" и я противопостави на "политически мотивираните" демонстрации на профсъюзи и опозиционни партии срещу т.нар. от тях робски закон за увеличаване от 250 на 400 часа извънредното работно време, което работодателите могат да искат от служителите си.


Стачката на унгарците в "Ауди" - победа, която заложи капани

© audi.hu


Наистина ли унгарците получават доста по-малко


От "Ауди" предложиха заплащането да се повиши общо с 20% до края на 2020 г., но профсъюзът настояваше за 18% незабавно. Работодателят обеща и последващи корекции, за да се доближат заплатите до тези в Словакия и Полша. Според AHFSZ чешките работници на "Ауди" взимали с 25% повече, словашките - с 28%, а полските - 39% повече, да не говорим за белгийците, където заплатите били 3.6 пъти по-големи от тези в Дьор.


От компанията отвърнаха, че това не отговаря на истината, тъй като профсъюзът не е използвал адекватна методология в изчисленията си и напомни, че в AHFSZ опитват да сравняват различен тип производства.


Габор Тюри от Унгарската академия на науките също напомни, че не може да се сравняват завод за двигатели и такъв за сглобяване на автомобили, които работят с различен размер на приходи и печалби. Данни от автоиндустрията показват, че обикновено разликата в заплатите на работници от заводи за компоненти и такива за асемблиране на автомобилите достига до 60-70% в полза на вторите.


Унгарците от Дьор знаят също, че за колегите им от автозаводите в другите страни от Централна Европа имат повече курсове за подобряване на квалификацията и ефективността.


Унгарската икономика по принцип е с по-ниска производителност - някъде между тази на Латвия и Чили. По последни данни (от 2017 г.) на Организацията за икономическо сътрудничество и развитие (ОИСР) за един работен час служител в Унгария създава 31.3 евро. В Полша за същото време създават продукт за почти 34 евро, в Чехия - за 37 евро, а в Словакия - за близо 38 евро. За всички тях разликата спрямо Германия (63.3 евро) все още е предимство, но унгарците едва ли са доволни, че съседни държави имат по-добри позиции.

Коментари (131)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2071 Любопитно

    "Стачката на унгарците в "Ауди" - победа, която заложи с капани"

    Дневник, възможно ли е да преведете заглавието на български език, моля?

    Модератора е неадекватен!
  2. 2 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2071 Весело

    Е, Ауди да го мислят.

    Работниците и синдикатите ако можеха да правят дългосрочни икономически анализи и планове, нямаше да са работници и синдикати:)

    Модератора е неадекватен!
  3. 3 Профил на С Стоянов
    С Стоянов
    Рейтинг: 3368 Неутрално

    Унгарците са сплотен народ. Стачкуващите не са направили нищо лошо или противозаконно. Дори не са получили заплати за дните в които са стачкували. Не мисля , че разходите на завода ще се променят кой знае колко. Мениджмънта може да го отнесе и това ще е цялата драма.

    ВЯРНОСТ И ПОСТОЯНСТВО
  4. 4 Профил на palav_nik
    palav_nik
    Рейтинг: 3396 Неутрално

    Угрите що не се пробват да си направят свое собствено производство на коли...

  5. 5 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3773 Неутрално

    а всъщност световно демократичната фондация знае ли какво иска ? освен внушението , че Орбан , Путин, Ердоган .... са лоши

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  6. 6 Профил на gianni
    gianni
    Рейтинг: 1038 Неутрално

    Жалко, че унгарците не знаят български, па да се порадват на анализите на Дневник. Тутакси ще поискат не да си увеличат заплатите с 240 евро, ами да ги намалят с 240 евро. А ако бяха по-разумни като българите, изобщо биха поискали цялата заплата да е 240 евро. Така ще грабнат всички шивашки услуги от региона и дори би им се наложило да търсят още арбайтери от Индонезия или Виетнам.

  7. 7 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 5175 Неутрално

    До коментар [#4] от "palav_nik":

    Работих в Унгария в началото на 90-те. Първо произвеждаха онова грозно Сузуки Суифт. После започнаха Опел Астра. След това двигатели на Ауди, а след като напуснах откриха и завод на Даймлер.

  8. 8 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3773 Неутрално

    Угрите що не се пробват да си направят свое собствено производство на коли...
    —цитат от коментар 4 на palav_nik


    толкова е/си елементарно , та чак е непонятно . производството на коли в Унгария (или където ѝ да е ) в чий БВП се отразява бе палав характерен ник

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  9. 9 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 5175 Неутрално

    До коментар [#5] от "дерибеев":

    Ех, какво щастие би било, ако Дерибеев бе способен да формулира ясна мисъл!

  10. 10 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 2336 Неутрално

    Това е съвременната либерастия-плюе се по работещите,че искат адекватно заплащане на труда си.Защитават се глобалните мултикорпорации, етнически и религиозни малцинства, африкански и азиатски имигранти, пропагандира се хомосексуализъм и наркомания.

  11. 11 Профил на Doge
    Doge
    Рейтинг: 1277 Неутрално

    Това е съвременната либерастия-плюе се по работещите,че искат адекватно заплащане на труда си.Защитават се глобалните мултикорпорации, етнически и религиозни малцинства, африкански и азиатски имигранти, пропагандира се хомосексуализъм и наркомания.
    —цитат от коментар 10 на Мусаши


    И ти достигна до този извод след прочитането на статията? Ти на какви наркотици си?

  12. 12 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3773 Весело

    До коментар [#9] от "vassilun":

    поздрави и на теб . и все пак не е нормално да лягаш и ставаш с мисълта за Дерибеев . дори и в ЦАР/форума

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  13. 13 Профил на KLINGON
    KLINGON
    Рейтинг: 469 Любопитно

    абе, Дневник, тия статии автор нямат ли? тендовагинит ли ще развиете ако напишете откъде превеждате?

    "...Срамно е ние да сравняваме силата си с такива гламавци, каквито са турците…"... из дописка на Васил Левски до в. Свобода, публикувана на 13.02.1871 г.
  14. 14 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 4627 Весело

    Ако не греша заводите на Ауди са в Гйор а не в Дьор...

    Принадлежността към дадена нация не е даденост, тя е въпрос на възпитание а след време и на осъзнат избор. Културталибан - с комсомолски плам определя кой е културен и кой чалгаджия.
  15. 15 Профил на gobay
    gobay
    Рейтинг: 1345 Весело

    абе, Дневник, тия статии автор нямат ли? тендовагинит ли ще развиете ако напишете откъде превеждате?
    —цитат от коментар 13 на KLINGON


    Имат раматис на пръстите и им е трудно да пишат.

  16. 16 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 6082 Неутрално

    До коментар [#13] от "KLINGON":

    Срам ги е... Само виж заглавието....

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  17. 17 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2071 Весело

    До коментар [#11] от "Doge":

    Много грешен въпрос колега:)

    Не на какви, а от кога?

    Модератора е неадекватен!
  18. 18 Профил на palav_nik
    palav_nik
    Рейтинг: 3396 Неутрално

    До коментар [#4] от "palav_nik":Работих в Унгария в началото на 90-те. Първо произвеждаха онова грозно Сузуки Суифт. После започнаха Опел Астра. След това двигатели на Ауди, а след като напуснах откриха и завод на Даймлер.
    —цитат от коментар 7 на vassilun


    Това е производство на ишлеме, а не собствено производство на марка унгарски коли.

  19. 19 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 5175 Весело

    До коментар [#12] от "дерибеев":

    Не, не ставам с Дерибеев! Само "си лягам" с неговите мисли (неведоми са мислите дерибейски), когато съм в ЦАР! От 23 Март до 09 Април съм в Европа и ще забравя дерибейските мисли! 🤣

  20. 20 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2071 Неутрално

    До коментар [#10] от "Мусаши":

    Глобалните мултикорпорации нямат нужда други да ги защитават.
    Те са достатъчно мощни сами да го правят.

    Затова и се пита във статията, дали работниците не са объркали, защото може тези по-високи заплати да ги взимат твърде за кратко...

    Модератора е неадекватен!
  21. 21 Профил на moreee
    moreee
    Рейтинг: 2330 Неутрално

    "aimler, Suzuki и General Motors имат производство в Унгария, а през 2018 г. обещания за ново голямо предприятие заявиха от BMW."

    Какво правят тези компании в тази диктаторска и зависима от Путин държава?!?

  22. 22 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 5175 Весело

    До коментар [#14] от "DDR":

    Чете се Дьор на Маджарски! Градът е малко преди австрийската граница. Дори и омразният на форума евреин е Дьорт Шорош!

  23. 23 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3773 Неутрално

    До коментар [#19] от "vassilun":

    мууаааа , ако помага все пак . жив и здрав и хората около теб . честно

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  24. 24 Профил на One Hour
    One Hour
    Рейтинг: 1480 Весело

    До коментар [#14] от "DDR":

    Győr на унгарски се произнася Дьор, френд.

  25. 25 Профил на One Hour
    One Hour
    Рейтинг: 1480 Неутрално

    До коментар [#14] от "DDR":

    Както и György не се чете Георги а Дьорд.

  26. 26 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 4627 Любопитно

    До коментар [#22] от "vassilun":

    Градът го знам много добре. Един приятел редовно им прави надзор на измервателната техника, та по едно време му бях чест гост. Интересен начин на четене на латиница имат унгарците Győr = Дьор. А аз все го чувах каъо Гиорь

    Принадлежността към дадена нация не е даденост, тя е въпрос на възпитание а след време и на осъзнат избор. Културталибан - с комсомолски плам определя кой е културен и кой чалгаджия.
  27. 27 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 5175 Неутрално

    До коментар [#18] от "palav_nik":

    Вярно е, но колко страни по света произвеждат собствени автомобили? Германия, САЩ, Япония, Италия, Корея, Франция, Индия. Пропуснах ли някоя? Чехия и Испания (VW груп). Румъния - Дачия - Рено! Дори в UK нямат вече собствена марка.

  28. 28 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 3276 Неутрално

    Важното е, че са се разбрали :)

  29. 29 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 5175 Неутрално

    До коментар [#23] от "дерибеев":

    Вярвам ти, Дерибейка! Жив и здрав!

  30. 30 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 4627 Весело

    До коментар [#24] от "One Hour":

    Предпочитам немското или чешкото / словашкото име, по лесно за писане и произнасяне е. Пък и дига адреналина на унгарците —Raab / Ráb 😉

    Принадлежността към дадена нация не е даденост, тя е въпрос на възпитание а след време и на осъзнат избор. Културталибан - с комсомолски плам определя кой е културен и кой чалгаджия.
  31. 31 Профил на stenlyaka
    stenlyaka
    Рейтинг: 865 Неутрално

    1300 евро средна заплата ???
    Смешно малко за завод на Ауди !!!
    Срамота !

  32. 32 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 4627 Любопитно

    До коментар [#31] от "stenlyaka":

    Колко да им дават?

    Принадлежността към дадена нация не е даденост, тя е въпрос на възпитание а след време и на осъзнат избор. Културталибан - с комсомолски плам определя кой е културен и кой чалгаджия.
  33. 33 Профил на aa1830
    aa1830
    Рейтинг: 270 Неутрално

    До коментар [#14] от "DDR":

    Правилното произнасяне е Дьор.

  34. 34 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 4627 Неутрално

    До коментар [#33] от "aa1830":

    Ок.

    Принадлежността към дадена нация не е даденост, тя е въпрос на възпитание а след време и на осъзнат избор. Културталибан - с комсомолски плам определя кой е културен и кой чалгаджия.
  35. 35 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2208 Неутрално

    До коментар [#3] от "С Стоянов":

    Дали ?. А като шефовете в германия вземат големия тефтер и наплюмчат молива и почнат да смятат ?. И ако евентуално се окаже че тоя завод е работел на ръба и с тия 20% повишения на заплатите са излезли на загуба, спрямо производителността в други места. Дали пък няма да им е по-изгодно да преместят завода, далеч от нахалните унгарци ?.

  36. 36 Профил на 彼得。斯托亚诺夫
    彼得。斯托亚诺夫
    Рейтинг: 522 Неутрално

    До коментар [#18] от "palav_nik":Вярно е, но колко страни по света произвеждат собствени автомобили? Германия, САЩ, Япония, Италия, Корея, Франция, Индия. Пропуснах ли някоя? Чехия и Испания (VW груп). Румъния - Дачия - Рено! Дори в UK нямат вече собствена марка.
    —цитат от коментар 27 на vassilun


    китай, малайзия, австралия, южна африка, бразилия, русия, украйна, ако помисля, ще напиша още няколко

    -- 子曰:[人能弘道,非道弘人]卫灵公15:28
  37. 37 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2208 Неутрално

    До коментар [#21] от "moreee":

    Кефят се на евтината работна ръка. Точно същото правят и в Китай и Виетнам. Обаче като свърши партито, какво мислите ще направят ?

  38. 38 Профил на Doge
    Doge
    Рейтинг: 1277 Неутрално

    До коментар [#35] от "m17":

    Всъщност едва ли. Ако не е така много бързо ще го затворят. Обаче няма.

  39. 39 Профил на stenlyaka
    stenlyaka
    Рейтинг: 865 Неутрално

    До коментар [#31] от "stenlyaka":Колко да им дават?
    —цитат от коментар 32 на DDR


    Не знам , но 1300 изглежда смешно малко .

  40. 40 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 4627 Весело

    До коментар [#22] от "vassilun":


    До коментар [#24] от "One Hour":


    До коментар [#33] от "aa1830":

    По повод на произнасянето и се сетих, как от време на време избухват люти спорове, че видите ли, дайте да замениме кирилицата с латиница , та да сме по÷разбираеми за света.
    Та по този повод, унгарците като пишат на латиница са много разбираеми за света. Ако съм разбрал правилно ми обясняваха, че има 5 начина на изписване и произнасяне на ”о” Та язък им за латиницата. 😂😂😂

    Принадлежността към дадена нация не е даденост, тя е въпрос на възпитание а след време и на осъзнат избор. Културталибан - с комсомолски плам определя кой е културен и кой чалгаджия.
  41. 41 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 5175 Неутрално

    До коментар [#30] от "DDR":

    Унгарският език е уникален за Европа. Граматиката има прилики с тази на суоми (Финландия), но не и фонетиката. Трудно се разбира славянин с маджар особено през ранните 90 години, когато повечето унгарци не говореха дори руски, защото мразеха Русия. Заради близостта с Австрия по-възрастните говореха немски. Унгарците не си казват "Наздраве" с бира, защото австрийците са отпразнували завоюването на Унгария с бира. Интересна страна е Унгария!

  42. 42 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 4627 Весело

    До коментар [#39] от "stenlyaka":

    ”Не знам , но 1300 изглежда смешно малко .”
    Не се обиждайте, но бях на 95% сигурен, че ще получа този отговор. Толкова много съм се разправял и разправям с хора, дето искат пари, ама незнаят колко, че вече знам репертоара наизуст 😉

    Принадлежността към дадена нация не е даденост, тя е въпрос на възпитание а след време и на осъзнат избор. Културталибан - с комсомолски плам определя кой е културен и кой чалгаджия.
  43. 43 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 5175 Неутрално

    До коментар [#32] от "DDR":

    "Колко да им дават?" Мъничко по-малко отколкото изкарват! Това е устойчивия модел!

  44. 44 Профил на stenlyaka
    stenlyaka
    Рейтинг: 865 Неутрално

    До коментар [#30] от "DDR":Унгарският език е уникален за Европа. Граматиката има прилики с тази на суоми (Финландия), но не и фонетиката. Трудно се разбира славянин с маджар особено през ранните 90 години, когато повечето унгарци не говореха дори руски, защото мразеха Русия. Заради близостта с Австрия по-възрастните говореха немски. Унгарците не си казват "Наздраве" с бира, защото австрийците са отпразнували завоюването на Унгария с бира. Интересна страна е Унгария!
    —цитат от коментар 41 на vassilun


    Интересна и красива страна със страшно криви хора !
    Немски откават да говорят , англиски също ....руски ясно .
    Аз други езици не знам ......страшно криви хора .......

  45. 45 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 4627 Неутрално

    До коментар [#41] от "vassilun":

    Мене не ме кефи. От професионалният ми допир с тях останах с впечатлението, че са страшно меркантилни и ветропоказатели и дребни интересчии. Може пък аз да съм случил на такива.

    Принадлежността към дадена нация не е даденост, тя е въпрос на възпитание а след време и на осъзнат избор. Културталибан - с комсомолски плам определя кой е културен и кой чалгаджия.
  46. 46 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 4627 Весело

    До коментар [#44] от "stenlyaka":

    ”Немски откават да говорят , англиски също ....руски ясно .
    Аз други езици не знам ......страшно криви хора .......”
    Може да не е до отказване а до ”езикова инвалидност”. Има такива хора и респ народи, дето трудно, ама много трудно учат езици. Чехите са същите. До неотдавна развиваха теорията, че ако едно дете като малко слуша ежедневно два езика (напр смесен брак или в къщи се говори на език различен от чешкият) можело да получи психически проблеми...от известно време им дойде май акъла в главата.

    Принадлежността към дадена нация не е даденост, тя е въпрос на възпитание а след време и на осъзнат избор. Културталибан - с комсомолски плам определя кой е културен и кой чалгаджия.
  47. 47 Профил на stenlyaka
    stenlyaka
    Рейтинг: 865 Неутрално

    https://tradingeconomics.com/hungary/wages

    Минимална заплата 414 Евро на месец .
    Учудващо ниска !
    При това положение 1300 е добре !
    Не съм знаел , че Унгарците с толко ниски доходи , като се има предвид каква скъпотия е в Будапеща .....

  48. 48 Профил на bludniq_sin
    bludniq_sin
    Рейтинг: 1114 Неутрално

    Яко атака срещу унгарците сте заформили тия дни.

    Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.html
  49. 49 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 5175 Любопитно

    До коментар [#36] от "彼得。斯托亚诺夫":

    Китай - ОК донякъде. Другите споменати страни какви СОБСТВЕНИ автомобили произвеждат? Малайзия? Австралия? Русия? (Лада?). Южна Африка?

  50. 50 Профил на stenlyaka
    stenlyaka
    Рейтинг: 865 Неутрално

    До коментар [#39] от "stenlyaka":”Не знам , но 1300 изглежда смешно малко .”Не се обиждайте, но бях на 95% сигурен, че ще получа този отговор. Толкова много съм се разправял и разправям с хора, дето искат пари, ама незнаят колко, че вече знам репертоара наизуст 😉
    —цитат от коментар 42 на DDR


    Не се обиждам !
    Шокиран съм , че средната заплата в Унгария не е поне 1000 евро , в момента чета материали по темата ......

  51. 51 Профил на stenlyaka
    stenlyaka
    Рейтинг: 865 Неутрално

    До коментар [#36] от "彼得。斯托亚诺夫":Китай - ОК донякъде. Другите споменати страни какви СОБСТВЕНИ автомобили произвеждат? Малайзия? Австралия? Русия? (Лада?). Южна Африка?
    —цитат от коментар 49 на vassilun


    Австралия имат Холдън , която е собственост на Дженеръл Мотърс .
    .....ако още е жива

  52. 52 Профил на Тюфлекчия
    Тюфлекчия
    Рейтинг: 2330 Весело

    Каква неприкрита болка струи от тая статия - малиий... Гадните унгарци водени от кръволока Орбан обраха бонусите на немските умни и красиви с тия 240 евро на месец. Ся кой ще плаща масрафа на инженерите, лекарите и програмистите на Меркел? А? Както сполучливо е загатнал колегата gianni в пост №6 - да вземат да се стегнат и да намалят заплатите, че да оберат де що има шивашки бизнес и кол центрове по региона, като назе.

    Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
  53. 53 Профил на gedk
    gedk
    Рейтинг: 629 Неутрално

    До коментар [#45] от "DDR":

    Сигърно има много симпатични и разбрани унгарци, но аз все не попадам на такива. Гледам да не се застоявам в Унгария.

  54. 54 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 4627 Весело

    До коментар [#52] от "Тюфлекчия":

    Ако унгарците бяха толкова умни и красиви колкото немците, сега сигурно немците щяха да стачкуват в унгарският завод в Германия 😂😂😂

    Принадлежността към дадена нация не е даденост, тя е въпрос на възпитание а след време и на осъзнат избор. Културталибан - с комсомолски плам определя кой е културен и кой чалгаджия.
  55. 55 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1157 Весело

    До коментар [#5] от "дерибеев":Ех, какво щастие би било, ако Дерибеев бе способен да формулира ясна мисъл!
    —цитат от коментар 9 на vassilun


    На него може би са му ясни? Кой знае?!

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  56. 56 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 1760 Неутрално

    До коментар [#18] от "palav_nik":Вярно е, но колко страни по света произвеждат собствени автомобили? Дори в UK нямат вече собствена марка.
    —цитат от коментар 27 на vassilun


    Марки имат - Ягуар / Ленд Ровър. Тези марки не принадлежат на британска фирма, но колите си се проектират и произвеждат в UK.

  57. 57 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1157 Весело

    Това е съвременната либерастия-плюе се по работещите,че искат адекватно заплащане на труда си.Защитават се глобалните мултикорпорации, етнически и религиозни малцинства, африкански и азиатски имигранти, пропагандира се хомосексуализъм и наркомания.
    —цитат от коментар 10 на Мусаши


    Нищо не се плюе. Просто ти обясняват, че ако унгарците започнат да прекаляват с исканията си, Ауди ще закрият фабриката, ще я преместят другаде, а "работещите" ще го духат без работа и заплати. И когато искаш нещо, трябва да е с мярка.

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  58. 58 Профил на Тюфлекчия
    Тюфлекчия
    Рейтинг: 2330 Весело

    До коментар [#54] от "DDR":

    Отлично знаеш, че разликите между Германия и Унгария се дължат основно на определени историко-географски причини. По соца и Чехия и Унгария на практика бяха на нивото на ГДР, въпреки че последното беше наливано с милиарди от СССР, че да заприлича на "витрина на социализма". Преди ВСВ стандарта на живот в Чехословакия е по-висок от този в Германия. Милиардите по плана "Маршал" няма да ги коментирам. Ти поне си умно момче - няма нужда да се правиш на интересен с подобни лафчета. :)

    Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
  59. 59 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1157 Весело

    До коментар [#9] от "vassilun":поздрави и на теб . и все пак не е нормално да лягаш и ставаш с мисълта за Дерибеев . дори и в ЦАР/форума
    —цитат от коментар 12 на дерибеев


    Спокойно! Твоите коментари са малко по-ясни от на "Дневникар". Предполагам, че поне ти си ги разбираш.

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  60. 60 Профил на hue00596226
    hue00596226
    Рейтинг: 410 Неутрално

    На запад от западналите Балкани стачките са нещо нормално!

  61. 61 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 1760 Неутрално

    Австралия имат Холдън , която е собственост на Дженеръл Мотърс .
    .....ако още е жива
    —цитат от коментар 51 на stenlyaka


    Не е (по-точно, остана като вносител на коли на GM, но не и производител):

    https://en.wikipedia.org/wiki/Holden


  62. 62 Профил на Тюфлекчия
    Тюфлекчия
    Рейтинг: 2330 Весело

    До коментар [#57] от "quatro_4x3":

    Пичове, малко ми звучите като един лаф дето изглежда като виц, ама не е. "Дженеръл Моторс" от десетилетия мрънка как заплатите в САЩ не позволяват на фирмата да произвежда рентабилно там и за това изнасят производствата на майната си. От десетилетия пък "Тойота" строи заводи в САЩ - 13, по-точно. Мисля че за 2017 г. първите бяха на 4 милиарда загуба, а вторите - на 22 милиарда печалба... Та не е до заплатите. Всъщност и до тях е, ама в друг смисъл.

    Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
  63. 63 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1157 Неутрално

    До коментар [#13] от "KLINGON":
    До коментар [#15] от "gobay":

    Обикновено преписват от ТАСС (Телеграфна агенция на съветския съюз) и им е неудобно да го напишат.

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  64. 64 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 4627 Разстроено

    До коментар [#58] от "Тюфлекчия":

    Аз може да съм умен, ама си имам лимит. Извинявам се, но не схванах идеята на това, което си ми написал. Надцени ме.

    Принадлежността към дадена нация не е даденост, тя е въпрос на възпитание а след време и на осъзнат избор. Културталибан - с комсомолски плам определя кой е културен и кой чалгаджия.
  65. 65 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 2804 Любопитно

    Угрите що не се пробват да си направят свое собствено производство на коли...
    —цитат от коментар 4 на palav_nik


    Ти защо не пробваш?

  66. 66 Профил на Ivan Ivanov
    Ivan Ivanov
    Рейтинг: 261 Неутрално

    До коментар [#14] от "DDR":

    Гйор??? След съгласна винаги е йо става на ьо...

  67. 67 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 4627 Неутрално

    До коментар [#66] от "Ivan Ivanov":

    Ок

    Принадлежността към дадена нация не е даденост, тя е въпрос на възпитание а след време и на осъзнат избор. Културталибан - с комсомолски плам определя кой е културен и кой чалгаджия.
  68. 68 Профил на Тюфлекчия
    Тюфлекчия
    Рейтинг: 2330 Весело

    До коментар [#64] от "DDR":

    Ами имах предвид, че унгарците бачкат за германски фирми не защото са по-прости от германците (може и да са - честно казано минавал съм само транзит през Унгария, нямам значещи впечатления от хората), а защото са били 45 години роби на СССР като нас. Частта от Германия която беше и тя в блока по никакъв начин не се отличаваше много от Унгария или другите от бандата. ФРГ-то дръпна щото не беше при рашките и щото му изляха милиарди. Та не можеш да обобщаваш по темата без да вземеш предвид тия "малки" разлики.

    Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
  69. 69 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 4627 Любопитно

    До коментар [#68] от "Тюфлекчия":

    Ок. Само ако може да вметна, че те и преди да попаднат в съветският блок, унгарците не са имали с какво особено да заинтригуват света. Може и да не съм запознат.

    Принадлежността към дадена нация не е даденост, тя е въпрос на възпитание а след време и на осъзнат избор. Културталибан - с комсомолски плам определя кой е културен и кой чалгаджия.
  70. 70 Профил на Тюфлекчия
    Тюфлекчия
    Рейтинг: 2330 Любопитно

    До коментар [#69] от "DDR":

    И това (ако приемем че е вярно) според теб е причина да бачкат ангария на VW или другите безумни германски концерни, символ на най-лошите бизнес практики в света? Интересна теза...

    Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
  71. 71 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 4627 Любопитно

    До коментар [#70] от "Тюфлекчия":

    Някой да ги кара да бачкат насила? Пълен бойкот на концерните, да бачкат само за местни работодатели и готово. Кой им пречи?

    Принадлежността към дадена нация не е даденост, тя е въпрос на възпитание а след време и на осъзнат избор. Културталибан - с комсомолски плам определя кой е културен и кой чалгаджия.
  72. 72 Профил на ktd33552172
    ktd33552172
    Рейтинг: 266 Весело

    А къде сме ние? Явно толкова сме потънли, че дори и сравнение не се опитваме да правим. От "една черга" до преди 30тина години, до сега... Ако продължаваме така, след още 30тина, ние ще се радваме когато имаме ток, а унгарците евентуално ще са ни прехвърлили работата по боядисването на ремаркетата за ауди.

  73. 73 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 2336 Неутрално

    [quote#57:"quatro_4x3"][/quote]

    Ами що не я преместят?Ами там си стои.Не само това,ами и БМВ и те откриват завод в Унгария.
    А че Ауди искат да минат тънко е факт.И в България им бягат кадрите.Чудно защо ли?Иначе българското им представителство имали най-голяма печалба в цяла Централна и Източна Европа.А пък кадрите бягат.

  74. 74 Профил на С Стоянов
    С Стоянов
    Рейтинг: 3368 Любопитно

    До коментар [#18] от "palav_nik":

    Имат ,,Икарус"

    ВЯРНОСТ И ПОСТОЯНСТВО
  75. 75 Профил на rdb41527334
    rdb41527334
    Рейтинг: 744 Неутрално

    Щом маджарите съботират производството да местят заводи към Балканите. България все повече се превръща в добро място за автомобилно производство

  76. 76 Профил на vhv
    vhv
    Рейтинг: 3168 Неутрално

    Това е като да стачкуват 5 дни в Лукойл и да получат 20 % увеличение на заплатите (и без това не плащат данъци), а тиквоний да ги поздрави с успеха... В България няма шанс да се случи!

  77. 77 Профил на Иван К.
    Иван К.
    Рейтинг: 1591 Неутрално

    До коментар [#69] от "DDR":

    Ами не не си запознат . Унгарците ги връща назад комунизма , но не са отстъпвали на немците преди войните , особено , когато са били част от австроунгарската империя, по онова време немците още са се формирали като държава.

  78. 78 Профил на Тюфлекчия
    Тюфлекчия
    Рейтинг: 2330 Любопитно

    До коментар [#70] от "Тюфлекчия":Някой да ги кара да бачкат насила? Пълен бойкот на концерните, да бачкат само за местни работодатели и готово. Кой им пречи?
    —цитат от коментар 71 на DDR


    Тоест отричаш правото на стачка и си за "манчестърски капитализъм"? Така ли да разбирам поста ти? Като не са доволни да се махат, ще намерим хора за по-малко пари, ако няма - ще внесем. Знам че нямаш това предвид, ама така звучи. И е против всички управленски теории откакто Тейлър си е написал книгата променила вижданията за тия неща. ;)

    Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
  79. 79 Профил на Тюфлекчия
    Тюфлекчия
    Рейтинг: 2330 Весело

    Между другото, за умните и красивите, дето са ми набили минусите на коментара за германските концерни - те наистина са носители на НАЙ-лошите бизнес практики. Като poster child на някоя крайно лява организация по темата за капитализма са. VW конкретно са уникати - таман забърсаха л...та от предния скандал, когато половината им борд отиде на съд за корупция (включваща подкупи на профсъюзни лидери и т.н.) и излезе това с дизеляка. Но и те са аматьори на фона на това, което гордостта на германската индустрия може да произведе - "Сименс". То не бяха центрофуги за обогатяване на уран и сървъри (или както е там термина) за филтриране на интернет в Иран, то не бяха турбини за Крим. Където и да има някой човеконенавистен режим по тая Земя - "Сименс" са там да му доставят всичко необходимо. Ама плюйте по унгарците, че нае...ли Ауди. Спокойно - няма да си тръгнат от Унгария. Ако им излизаше сметката - отдавна да са наели hunter-gatherers от виетнамските джунгли да им правят двигателите. Ама не е така.

    Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
  80. 80 Профил на Иван К.
    Иван К.
    Рейтинг: 1591 Неутрално

    До коментар [#78] от "Тюфлекчия":

    Този си е върло комуне марксист , но в случаят са засегнати немските интереси , за него Deutschland über alles и назорлян стана по голям капиталист от Айн Ранд , Мизес и Хайек, ако това беше се случило на американска компания в Германия щеше да ръкопляска н и лее сополи за немските бачкатори ……. Прлича на един , българин в странство, който се подвизаваше тук, а може и да е той със сменен ник.

  81. 81 Профил на Тюфлекчия
    Тюфлекчия
    Рейтинг: 2330 Неутрално

    До коментар [#80] от "Иван К.":

    Не мисля, че е оня - DDR определено не е глупав и го приемам за качествен опонент, с когото можеш да коментираш (съжалявам, че говоря в трето лице, ако го четеш DDR). Че позициите му не ми харесват се вижда от (почти) всяка дискусия. Прав си, че тука просто залита по темата "Германия над всичко". Не случайно най-близки на нацитата винаги са били комунетата. Гласували са заедно в Бундестага преди 1933 г....

    Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
  82. 82 Профил на dgd
    dgd
    Рейтинг: 2467 Весело

    На умнокрасивия писател на статията така му се е искало, ама толкова много се е старал да изкара пак нещата в Унгария зле, ама на, пак не е станало! Даже името не си е написал от комсомолски свян!

    muncho: "Няма защо да се отричат очевидните и статистически доказани факти, че мнозинството жени не стават за шофьори"
  83. 83 Профил на Иван К.
    Иван К.
    Рейтинг: 1591 Неутрално

    До коментар [#81] от "Тюфлекчия":

    Може и да бе е той , но ми напомни на него , всяка негова позиция германоцентрична и се равнява по немските интереси и мнението му е в унсисон с немската политика без значение от темата политика , икомика и спорт . Ето и тук напада унгарците , как се осмеляват да искат повече пари , те нямат право , защото са изостанали , а в статии за имигранти им е пръв защитник и колко готини и образовани хора били .

  84. 84 Профил на Иван К.
    Иван К.
    Рейтинг: 1591 Неутрално

    https://www.dnevnik.bg/sviat/2017/07/26/3013097_epohata_na_niskite_zaplati_prikljuchva_v_centralna/ #_=_

    Оснвната болка на Дневник и част отфорума е , че става въпрос за унгарци и Орбан, иначе , когато същият Фолксваген вдигна заплатите 1800 евро на 2000 евро в Словакия нямаше подони сърцераздирателни статии за наглите словаци , които ощетяват бедният Фолкваген

  85. 85 Профил на Иван К.
    Иван К.
    Рейтинг: 1591 Неутрално

    А и немците няма къде да ходят не ми се обяснява защо , то ако имаше отдавна да са го направили. По скоро биха им вдигнали заплатите на 2-3 000 евро отколкото да се преместят от източна европа.

  86. 86 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 764 Неутрално

    До коментар [#62] от "Тюфлекчия":

    Заводите на тойота в сащ са в мисисипи, кентъки, индиана, алабама, тексас. Все right-to-work states. Имаха един в калифорния, заедно с ГМ, ама го позатвориха, че сидникатите нещо много взели да пискат и те. От друга страна, заводите на ГМ до един всичките май са към UAW, с абсурдните им тарифи и либита, пенсии дето с нищо не се покриват, и правила на работа насърчаващи мързел, скатаване и доносничество.

    За тойота, нисан и хюндай е по-лесно да открият завод в алабама, отколкото ГМ, натискът от профсъюзите няма да им се размине. Затова ГМ откриват заводи в мексико, бразилия, китай и т.н. и закриват в САЩ. Отделно че опитите на самите ГМ да лобират за тарифи на японски коли от 70те яко засече, японците щяха да са доволни дълги години да си изнасят от япония. Ама се принудиха да отварят там заводи, и нямаше как да не лъсне колко са калпави колите и колко некадърен е мениджмънта на ГМ. Все пак след като десетки години основната цел на мениджмънта е да не минават 40% пазарен дял, за да не ги рзпарчатосат по антитръстово законодателство, не може да не им се е отразило. Бизнес който умишлено губи, няма как да оцелее в дългосрочен план.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  87. 87 Профил на trial_jezz
    trial_jezz
    Рейтинг: 460 Весело

    Това е съвременната либерастия-плюе се по работещите,че искат адекватно заплащане на труда си.Защитават се глобалните мултикорпорации, етнически и религиозни малцинства, африкански и азиатски имигранти, пропагандира се хомосексуализъм и наркомания.
    —цитат от коментар 10 на Мусаши


    Иначе, разби'аш ли, леви били! 😂😂😂

    P.S. Леви са...но демагози!

    “Those who love peace must learn to organize as effectively as those who love war.” ― Martin Luther King Jr.
  88. 88 Профил на Иван К.
    Иван К.
    Рейтинг: 1591 Неутрално

    Малко офтопик , но в момента Тръмп буквално премазва демократите.

  89. 89 Профил на Divi filius
    Divi filius
    Рейтинг: 3507 Весело

    До коментар [#79] от "Тюфлекчия":

    Че какво чудно има? Нормално. Как беше: Няма такова престъпление което капиталистът не би извършил заради 200% печалба. 🙄😏

    reductio ad absurdum...
  90. 90 Профил на Fred: Бойко Борисов-Ледоразбивача пред БСП
    Fred: Бойко Борисов-Ледоразбивача пред БСП
    Рейтинг: 2466 Неутрално

    Ах, каква загриженост в Дневник за Унгария. Току що прочетох статия за Полша сега пък за Унгария, все за "черните овце" на ЕС. И навсякъде едно и също, процедено през стиснати зъби признание за успехи и веднага оплюване и търсене на теле под вола. В Полша лошо било че увеличават детските надбавки. Тук лошо било, че големите началници в Берлин ще размахат пръст на малките началници в Унгария, "не си контролирате персонала".

    Когато Макрон фалшиво загрижен за българските шофьори настоява заплатите им да са като френските било добре. Но когато унгарците със стачка извоюват заплатите им мъъъъничко да се доближат до западните било много лошо. Само аз ли виждам противоречието?

    И защо ли статията няма автор? Да не би авторът да го е срам от пропагандата която бълва? Или пак е от Deutche Welle?

    Дневник, дъните се ежедневно. Разбирам че грантовете трябва да се заработват, но покажете поне малко финес, интелект. А вие съвсем дърводелски. Вземете да вдигнете и вие една стачка за по-големички грантове. И с тях да си наемете по-добри автори, професионалисти. Май че глупост казах, няма начин да защитаваш безнадеждна теза и да излезе нещо умно.

    Политкоректостта е Гестапо за Истината
  91. 91
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  92. 92 Профил на ajsayder
    ajsayder
    Рейтинг: 3256 Неутрално

    До коментар [#70] от "Тюфлекчия":Някой да ги кара да бачкат насила? Пълен бойкот на концерните, да бачкат само за местни работодатели и готово. Кой им пречи?
    —цитат от коментар 71 на DDR


    Е че "Ауди"-Унгария" нали е регистрирано в Унгария и е местен работодател .. да не би договорите им да са за Инголщад и да са с командировки?

    Угрите що не се пробват да си направят свое собствено производство на коли...
    —цитат от коментар 4 на palav_nik


    Е че "Ауди"-Унгария" какво производство на коли е, да не е бразилско?


    Иначе угрите, навремето правят ВТОРИ РЕАКТИВЕН САМОЛЕТ В СВЕТА .. и имат техни марки "Csepel " например .
    А иначе угрите имат автозавод от 1902 , бая преди Хорх, да направи по сетнешния "Трабант" и да си избере марка АУДИ ..
    И сега си имат тяхна марка, но за автобуси "Икарус" ..

    А заводът в Дьор "Magyar Waggones Gepgyar" е от 1896 г.



  93. 93 Профил на ajsayder
    ajsayder
    Рейтинг: 3256 Неутрално

    а всъщност световно демократичната фондация знае ли какво иска ? освен внушението , че Орбан , Путин, Ердоган .... са лоши
    —цитат от коментар 5 на дерибеев


    Да не забравяме и ксенофоба и популиста Тръмп.
    Той е враг номер едно, на евроатлантическата Тутраканска селищна система.

    А и Льо Пен ..

    Хора бдете!

  94. 94 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4125 Неутрално

    Ако не греша заводите на Ауди са в Гйор а не в Дьор...
    —цитат от коментар 14 на DDR


    Чете се Дьор. Въпреки че унгарците ползват латиница, промяната на определени звукове според буквосъчетанията е невероятно

  95. 95 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4125 Неутрално

    ..... Заради близостта с Австрия по-възрастните говореха немски. Унгарците не си казват "Наздраве" с бира, защото австрийците са отпразнували завоюването на Унгария с бира. Интересна страна е Унгария!
    —цитат от коментар 41 на vassilun


    Още по -интересни са паралелите между тяхната и нашата история. Основателят на Унгария (895) е Арпад, който е от рода Дуло (като нашия Аспарух), а маджарите са от групата на прабългарските племена. Дотук е общото. Впоследствие те се развиват самостоятелно, стават католици, през 14-16 в. са голяма европейска сила, но оставена сама срещу Османската империя не издържа. Имах много добри впечатления от унгарците през соца, вероятно нещата там са се променили.

  96. 96 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4125 Неутрално

    Статията е интересна, и като информация, и като анализ . Лошо е, че го няма името на автора. Увеличението на заплатите е победа на синдикатите, но бъдете сигурни че ще е кратка. Просто 18% увеличение на заплатите е много. Освен ако дълго време е имало застой в заплащането.
    След ВСВ германците откриха нещо велико - институцията на КТД, която дълго време осигуряваше социален мир в Германия (ГФР) за разлика от Франция и Италия, и просперитет. Стачките от последните години говорят, че КТД нещо не функционира. Но унгарците не бива да си мислят, че са незаменими

  97. 97 Профил на gozambo
    gozambo
    Рейтинг: 3144 Неутрално

    След като в Дневник изписахте един вагон статии как Обран искал да зароби унгарските работници, сега се оказа, че когато Орбан защитава унгарските работници, това също е много лошо. Не може и двете да са вярно- Орбан заробва работниците и Орбан защитава работниците.

  98. 98 Профил на gozambo
    gozambo
    Рейтинг: 3144 Неутрално

    Угрите що не се пробват да си направят свое собствено производство на коли...
    —цитат от коментар 4 на palav_nik


    Чувал ли си за монополи и знаеш ли какво означава?

  99. 99 Профил на gozambo
    gozambo
    Рейтинг: 3144 Неутрално

    Угрите що не се пробват да си направят свое собствено производство на коли...
    —цитат от коментар 4 на palav_nik


    Не само угрите не могат да направят ново производство на коли. Германците не могат да направят ново производство на коли.

  100. 100 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4125 Неутрално

    Иначе угрите, навремето правят ВТОРИ РЕАКТИВЕН САМОЛЕТ В СВЕТА .. и имат техни марки "Csepel " например .
    А иначе угрите имат автозавод от 1902 , бая преди Хорх, да направи по сетнешния "Трабант" и да си избере марка АУДИ ..
    И сега си имат тяхна марка, но за автобуси "Икарус" ..
    А заводът в Дьор "Magyar Waggones Gepgyar" е от 1896 г.
    —цитат от коментар 92 на ajsayder

    Да, но Чепел вече го няма. Икарус отдавна не съм ги виждал. Няма ги и телевизироте "Видеотон" и "Орино" (през соца беше невероятен късмет да имаш тези марки). Между другото няма ги и марките ТВ-та "СТадион" от ГДР, Блаупункт и Сиеменс от ГФР, Филипс поизчезват. Трябва и за това да се мисли.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK