Австрия не успява да спре въвеждането на винетки за чужденци в Германия

Австрия не успява да спре въвеждането на винетки за чужденци в Германия

© Associated Press



Главният адвокат на Съда на Европейския съюз обяви днес, че обжалването от страна на Австрия на германската тол-система за леки коли не е убедително, и препоръча искът да бъде отхвърлен. Това означава, че въвеждането от 2021 г. на винетки и за автомобили под 3.5 тона за пътуване по магистралите на Германия най-вероятно няма да бъде спряно от съдиите Те трябва да се произнесат в рамките на 2-4 месеца и макар позицията му да има консултативна роля, те рядко взимат решение, противоречащо на тази експертна оценка.


През 2015 г. в Германия бе одобрен закон, с който от 2021 г. трябва да започне събиране на такса за ползване на федералните пътища и в частност на магистралите. Собствениците на автомобили под 3.5 тона, регистрирани в Германия, автоматично ще трябва да плащат тол-такса, достигаща годишно не повече от 130 евро. Но германците също така ще получат през същата година и намаление на размера на данъка върху колата с размера на таксата.


Според властите във Виена това е дискриминация спрямо всички чужденци, ползващи германските магистрали - в нарушение на правила на ЕС само те плащат за ползване на инфраструктура в друга държава, където не са със статут на данъкоплатци и не могат да ползват облекчение. Европейската комисия бе започнала наказателна процедура срещу властите в Берлин, но я прекрати, след като те коригираха закона. Австрия, подкрепена по-късно и от Холандия, реши да се бори срещу нея директно в Съда на ЕС. Това е един от рядко срещаните случаи държава в ЕС да съди друга за решения, засягащи нейната територия. Германия бе подкрепена в спора от Дания.


Виена неправилно тълкува какво е "дискриминация"




Главният адвокат Нилс Валс обяснява в позицията си, че Австрия погрешно тълкува понятието "дискриминация":


Първо, германци и австрийци не са равнопоставени, тъй като гражданите на другите страни от ЕС не плащат в Германия данък върху автомобилите си. Виена не може да отправя иск, като използва само аргумента за плащането на такса, но не и за данъка върху колите, се казва в текста.


Второ, Австрия не е успяла да докаже някаква разлика в отношението към германци и чужденци, включително в начина на прилагане на новия закон - това ще се прави с проверки на случаен принцип, спиране от движение и заплаха от глоби за всички без разлика от гражданството. Главният адвокат не е открил и никакво доказателство, че бъдещата тол-такса директно ще попречи на свободното движение на стоки и услуги в единния пазар. Няма убедителни аргументи и за това, че се поставят в неизгодно положение превозвачи от други страни от ЕС.


Главният адвокат припомня в позицията си, че германският закон определя собственикът на леката кола да плати новата едногодишна винетна такса, независимо дали действително ще ползва магистрали. Няма и фаворизиране на чужденци, тъй като те също задължително ще трябва да си платят. Но чуждите граждани имат предимство - могат да си купят винетка само когато имат нужда и с различна продължителност според това колко дълго планират да им е нужна такава.


Какви са таксите?


В приетият преди 4 години закон в Германия се говори за задължителна годишна "инфраструктурна такса" за леки коли с регистрация в страната. Тя се плаща от собственика на автомобила за цялата година, докато за чуждите коли тя може да се плати и от водача, и то при първото излизане на магистрала или федерален път.


Чужденците могат да избират между 10-дневна, двумесечна и едногодишна винетка.


В зависимост от обема на двигателя, какъв тип и каква категория според изхвърляните емисии най-евтината винетка е в рамките между 2.5 и 25 евро. Двумесечната е между 7 и 55 евро, а годишната не може да е повече от 130 евро.


Сумата, която е платил германец, се възстановява като облекчение в размера на годишния данък върху автомобила. За собствениците на коли с Euro 6 бонусът дори надхвърля предела от 130 евро. Главният адвокат на Съда на ЕС напомня също, че няма случай, в който това да води до нулев данък за германците.

Коментари (59)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 1594 Весело

    Сега е момента да ги излъжат да плащат и винетка, и тол такса, и данък МПС....и отделно за преминаване пре тунел и/или мост....

    Генерал Сандокан с двата МИГ-а
  2. 2 Профил на hpc11598060
    hpc11598060
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Щом не е успяла,значи е било невъзможно от самото начало.

  3. 3 Профил на stein
    stein
    Рейтинг: 804 Неутрално

    Австрийската позиция е доста странна още и защото самата Австрия продава винетки на границите си.

  4. 4 Профил на Petrin Krastev
    Petrin Krastev
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Австрийската позиция е доста странна още и защото самата Австрия продава винетки на границите си.
    —цитат от коментар 3 на stein


    Продава, но не приспада сумата за винетка на всички Австрийци то данъците на автомобилите.

    Това, което правят Германците на практика е - за коли регистрирани в Германия не се плаща винетка (плаща се, но после се приспада), плащат само тези, регистрирани извън Германия.

  5. 5 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4518 Неутрално

    Не са прави австрийците! Само немците плащат за построяване на немските пътища и е справедливо чужденците да плащат за ползване на тези пътища! Няма нужда немците да плащат два пъти и през данъци, и през винетки!

  6. 6 Профил на aralambi
    aralambi
    Рейтинг: 712 Неутрално

    Австрийската позиция е доста странна още и защото самата Австрия продава винетки на границите си.
    —цитат от коментар 3 на stein


    Винетка за 10 дни за Австрия е €9,20. Освен това, ако влезеш през Словения има такса за тунела Караванкен €7,50 и за Тауерн тунелите още €11.50. Та за едно преминаване на Австрия, което е няколко чáса, се плаща около €28. В Германия досега аутобаните бяха безплатни за чужденци, сметката плащаха немските данъкоплатци. Не виждам защо австрийците протестират.

  7. 7 Профил на encor3
    encor3
    Рейтинг: 687 Неутрално

    До коментар [#5] от "vassilun":

    Мисля, че не схващаш проблема. Ако си купиш в България седмична винетка за лека кола струва 15 лв. Ако дойде тук германец, австриец или какъвто и да е за него седмичната винетка също е 15 лв. Германеца ще плати максимум 130 евро годишно за ползване на пътищата, докато ти ако караш повече там ще платиш неколкократно повече. От там идва неравнопоставеността.

  8. 8 Профил на deymus
    deymus
    Рейтинг: 1188 Неутрално

    Това прилича на протекционистка политика, което е ОК. Не е болка за умиране.

  9. 9 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4518 Неутрално

    До коментар [#7] от "encor3":

    "Германеца ще плати максимум 130 евро годишно за ползване на пътищата, докато ти ако караш повече там ще платиш неколкократно повече. "

    Можеше да прочетете по-внимателно:

    "Двумесечната е между 7 и 55 евро, а годишната не може да е повече от 130 евро."

  10. 10 Профил на patilanskomeze
    patilanskomeze
    Рейтинг: 1019 Неутрално

    Ами да, какво?
    Още малко и ще се настоява във всяка държава билетче за транспорта да струва еднакво, данъците да са еднакви, цените в магазините да са еднакви, и законите да са еднакви.
    Няма такъв филм. отиваш в съседна страна членка--спазваш техните правила докато си там.
    Направо жителите на Велико Търново да настояват когато са в Пловдив да им се признават билетите на търновски кинотеатри:)

  11. 11 Профил на niksan1
    niksan1
    Рейтинг: 2877 Неутрално

    До коментар [#5] от "vassilun":Мисля, че не схващаш проблема. Ако си купиш в България седмична винетка за лека кола струва 15 лв. Ако дойде тук германец, австриец или какъвто и да е за него седмичната винетка също е 15 лв. Германеца ще плати максимум 130 евро годишно за ползване на пътищата, докато ти ако караш повече там ще платиш неколкократно повече. От там идва неравнопоставеността.
    —цитат от коментар 7 на encor3



    Чети внимателно и с разбиране .

    Без ДС - ченгета! Лустрация!
  12. 12 Профил на arcanum
    arcanum
    Рейтинг: 2600 Любопитно

    Ето ви още една справедлива схема: Тол такси за София. Всеки ден ежедневно 500,000 автомобила със провинциални регистрации карат по софийския асфалт. Чупят го, ползват го, а плащат данъци в Русе, Варна, Перник, Стара Загора и къде ли не - защото е маааалко по-евтино. Тези данъци НЕ влизат в бюджета на София за ремонти, и ситуацията става от ден на ден все по-зле, без изглед да се оправи.
    Всички ние искаме по-добри пътища, ама пари няма. Вие ми кажете това дали е справедливо в текущата ситуация.
    П.П. По минусите ще преброя колко от вас са от прованса. Това не е обида, нито заболяване. Говорим за бюджети и справедливо ползване.

  13. 13 Профил на Андонов
    Андонов
    Рейтинг: 1244 Неутрално

    Факт е, че така поставена таксата е дискриминационна.
    Ако немците искат да обложат с такса (а те отдавна искат), да го направят върху всички автомобили.
    Да, те го правят, но германските получават ресто върху данъците със същия размер.
    Искат да запазят отстъпките за своите граждани, което е нормално, но не знам доколко е юридически съобразено в рамките на ЕС.
    Тук след да се произнесат запознати.

    “Журналистика е да печаташ/показваш неща, които някой друг не иска да бъдат отпечатани. Всичко останало е пиар” Джордж Оруел
  14. 14 Профил на dohco
    dohco
    Рейтинг: 491 Неутрално

    До коментар [#12] от "arcanum":

    А всички лизингови коли със софийски номера, които се търкалят по села и паланки пък плащат данъци в Голямато село???
    Истината е някъде по средата...

    Най-добрите неща в живота идват безплатно...
  15. 15 Профил на unika
    unika
    Рейтинг: 15 Неутрално

    Ще си купуваме самолетни билети, значи. Ама не на Луфтханза...

  16. 16 Профил на dgerald
    dgerald
    Рейтинг: 536 Неутрално

    С други думи - всички европейци са равни, но немците са по-равни от другите.

  17. 17 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3447 Неутрално

    До коментар [#12] от "arcanum":

    Защо пък не, ТОЛ такса за всеки областен град и всяка област...! Защо да е само за София?

    Бивш tww09306483.
  18. 18 Профил на ХЪ ХЪ ХЪ
    ХЪ ХЪ ХЪ
    Рейтинг: 418 Весело

    Главният адвокат да не е германец.

    Доста от колегите, писали по-горе не схващат същността на спора. Спорът не е дали да има винетки или не по германските пътища, а за това, че германците ще получават отстъпка от данъка за колата в размер на стойността на винетката, че и повече. Т.е. ефективно, тая такса я плащат само чужденците, а за германците положението е "от единия джоб в другия". В това е дискриминационния елемент, който австрийци и холандци засягат.

    Доколко сегашното положение е справедливо с безплатните магистрали и разходите за поддръжката им, плащани само от германците - това е друг въпрос. Така са си го решили, така са го направили. Имайте предвид - като че ли приходите от акциз върху горивата там се ползва за подръжка и строителство на пътищата им (както се твърди, че би трябвало да бъде и при нас).

  19. 19 Профил на aa1830
    aa1830
    Рейтинг: 283 Неутрално

    Теа пък тръгнали на кого да казват как да се разпореждат със собствените си пътища. На който му е скъпо през Германия или не му харесва, да заобикаля откъдето намери за добре.

  20. 20 Профил на reply
    reply
    Рейтинг: 780 Неутрално

    ГЕРМАНИЯ СЛЕД КАТО ЩЕ ВЪЗСТАНОВЯВА ПАРИТЕ НА СВОИТИЕ СИ ГРАЖДАНИ ДЕМЕК ТЕ ШЕ СЕ ВОЗЯТ ФРИ А ЧУЖДЕНЦИТЕ ЩЕ ПЛАЩАТ , АЛООО , НАЛИ В ЕВРОСЪЮЗА ЩЕШЕ ДА Е ЕДНАКВО ЗА ВСИЧКИ , ДОЙЧО ЮБЕР НЕ ЗНАМ КВО СИ КЪДЕ ДАВАТ ТАКА.............,това ако се остави така ше бъде много тежък прецедент и другите ше почнат и ше стане сутляж

  21. 21 Профил на encor3
    encor3
    Рейтинг: 687 Неутрално

    До коментар [#11] от "niksan1":

    Ако купиш 4 двумесечни със стар евроклас колко прави? И прави ли повече отколкото максимално може да отчете на германски автомобил с тол-система.

  22. 22 Профил на Дразнител
    Дразнител
    Рейтинг: 693 Неутрално

    До коментар [#4] от "Petrin Krastev":

    Няма особена връзка, защото намалението, както се оказва, може дори и да е по-голямо от цената на винетката. Да не говорим, че в някои държави, като Франция например, изобщо няма данък МПС за лични автомобили. Така че не може да се говори за дискриминация на база на това, че някой ще плати по-малък данък. Може след години пък и изобщо германците да спрат да плащат данъци за МПС по подобие на Франция... Аз по-скоро се чудя защо и в БГ не се въведе винетка на тройна цена и да се намалят данъците на колите, а дори и изобщо да се махнат. Доста по-изгодно би било, защото стотиците хиляди транзитно преминаващи ще плащат повече, а за местните няма да има разлика в това, което са плащали и което биха платили в бъдеще.

    Защо "Титаник", а не "Аврора" ?!
  23. 23 Профил на ХЪ ХЪ ХЪ
    ХЪ ХЪ ХЪ
    Рейтинг: 418 Неутрално

    До коментар [#22] от "Дразнител":

    Аз по-скоро се чудя защо и в БГ не се въведе винетка на тройна цена и да се намалят данъците на колите, а дори и изобщо да се махнат.
    —цитат от коментар 22 на Дразнител


    Основно, защото има различни стопани на пътищата - общини и централна власт, в лицето на АПИ; т.е. имаме различни бюджети, в които идват постъпленията и от които се взимат разходите за поддръжка - местни (т.е. общински) и републикански.

  24. 24 Профил на patrokalche
    patrokalche
    Рейтинг: 640 Неутрално

    До коментар [#3] от "stein":

    Не, австрийската позиция не е странна защото има и друг скрит проблем. Магистралната връзка между провинции Тирол, Воралберг и останалите в Австрия минава само през Германия! Много австрийски граждани ще трябва да си купуват 2 различни годишни винетки за да пътуват нормално.

  25. 25 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 1594 Любопитно

    До коментар [#23] от "ХЪ ХЪ ХЪ":

    А защо не се въведат както в Унгария и областни винетки? Важат само за съответната област и са на много по-ниска цена от националните.

    Генерал Сандокан с двата МИГ-а
  26. 26 Профил на Дразнител
    Дразнител
    Рейтинг: 693 Неутрално

    До коментар [#23] от "ХЪ ХЪ ХЪ":

    Да не мислиш, че във Франция е по-различно. Има общински, окръжни и републикански пътища с различни принципали и различни източници на финансиране. Просто финансирането не е от данък МПС, какъвто изобщо няма, а от акцизите върху горивата, местните данъци върху оборота на фирмите (около 1/1000 от оборота, независимо дали има или няма печалба), местните данъци върху недвижимата собственоет и т.н.

    Защо "Титаник", а не "Аврора" ?!
  27. 27 Профил на balla
    balla
    Рейтинг: 545 Неутрално

    Те Германците и без това плащат софрата на цяла южна Европа...Ако не могат да си направят система за винетките, поне да бяха попитали нашия велик вожд.

  28. 28 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 2739 Неутрално

    До коментар [#4] от "Petrin Krastev":

    Не, това, което правят немците е:

    1. Колите в Германия плащат такса на годишна база с данъка.

    2. Чужденците плащат таксата под формата на винетка.

    Идеята е, че немците си субсидират пътната инфраструктура през данъците, които плащат самите немци. Ама не е справедливо чужденците да блажат от тая субсидия.

  29. 29 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 2739 Неутрално

    До коментар [#24] от "patrokalche":

    Ами тези австрийци в момента ползват пътна мрежа, за която не плащат нищо. Защо им се струва ненормално да плащат за нещо, което използват?

  30. 30 Профил на джендър NATO generals
    джендър NATO generals
    Рейтинг: 951 Любопитно

    след като те коригираха закона?!

    И какво по същество е било коригирано?

    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
  31. 31 Профил на Neal Oliver
    Neal Oliver
    Рейтинг: 492 Неутрално

    До коментар [#4] от "Petrin Krastev":Идеята е, че немците си субсидират пътната инфраструктура през данъците, които плащат самите немци. Ама не е справедливо чужденците да блажат от тая субсидия.
    —цитат от коментар 28 на niakoi_si


    В Германия горивата са доста по-скъпи от Австрия. От разликата в акцизите си финансират пътищата. А цената на бензина я плащат всички.

    Don’t Wanna Read Between The Lines I Know What’s Good, I Know What’s Fine I Know What Makes Me Feel Just Right Don’t Wanna Have An Endless Fight
  32. 32 Профил на papуre
    papуre
    Рейтинг: 1586 Неутрално

    Австрия не успява да спре въвеждането на винетки за чужденци в Германия

    Като не може да спре , да въведе реципрочно такса за германците и да започне и тя да ги скубе . Май не знаят поговорката Каквото повикало , такова се отзовало .

  33. 33 Профил на kasko
    kasko
    Рейтинг: 945 Неутрално

    До коментар [#10] от "patilanskomeze":

    Не е точно така.Става въпрос условията да са еднакви за всички. В Пловдив цените и за пловдивчани ,и за хасковлии са еднакви.Преди години в Молдова наемам стая в хотел. До мен друг молдовец наема същия тип стая.За него двадесет лева, за мен двадесет и пет долара .

    Колективното вземане на решение налага споделяне на колективна отговорност.
  34. 34 Профил на papуre
    papуre
    Рейтинг: 1586 Неутрално



    До коментар [#1] от "mitko11":Сега е момента да ги излъжат да плащат и винетка, и тол такса, и данък МПС....и отделно за преминаване пре тунел и/или мост....

    Забравяш за настъпена и счупена непрекъснатаата линия от маркировката .

  35. 35 Профил на papуre
    papуre
    Рейтинг: 1586 Неутрално

    До коментар [#5] от "vassilun":Не са прави австрийците! Само немците плащат за построяване на немските пътища и е справедливо чужденците да плащат за ползване на тези пътища!

    Но затова пък немците , като най- силна икономика ползват най- много 300 милионен пазар току под носа им . И затова имат и над 400 милиарда евро резерв .

  36. 36 Профил на kasko
    kasko
    Рейтинг: 945 Неутрално

    До коментар [#12] от "arcanum":

    Справедливо викаш....моята кола беше на петгодишен лизинг, ама седем години я карах със софийски номер. Данъка го плащах на банката адресно регистрирана в София,тя го плащаше на някоя от софийските общини.Е...?

    Колективното вземане на решение налага споделяне на колективна отговорност.
  37. 37 Профил на patrokalche
    patrokalche
    Рейтинг: 640 Неутрално

    До коментар [#29] от "niakoi_si":

    Представи си София Пловдив магистралата минават през Гърция, а ти пътуваш през ден, седмица.... Гърците до сега не са ти взимали пари но сега ще ти искат годишна винетка. Ето така е там между Австрия и Германия.

  38. 38 Профил на stein
    stein
    Рейтинг: 804 Неутрално

    До коментар [#4] от "Petrin Krastev":

    Всички собственици на коли, регистрирани в германия, вече са платили винетките си заедно с данъка за колите. Възстановяването на тези 130 евро е за да се избегне двойно плащане. Колегата в пост 28 вече ти го обясни.

  39. 39 Профил на stein
    stein
    Рейтинг: 804 Неутрално

    До коментар [#24] от "patrokalche":

    Ами да се разберат какво отчисление Австрия да плаща на Германия за ползването на тези магистрали без винетки, и готово. Достатъчно е да засекат двищението в продължение на една година. Не е много трудна работа, ако има желание. Иначе за чужда сметка е много приятно да си решиш проблемите.

  40. 40 Профил на Billy Pilgrim
    Billy Pilgrim
    Рейтинг: 1746 Неутрално

    До коментар [#5] от "vassilun":

    Глупости, ако това беше вярно, немците щяха да направят винетката задължителна само за чужденците, но нито една държава в ЕС не може да направи подобно нещо, или всички плащат за винетки или никой не плаща, или всички плащат тол такси или никой не плаща. Няма такова нещо другите ще плащат, нашите граждани няма да плащат. Затова и немците са направили съответната врътка а не са накарали само чужденците да плащат. Но все пак си е малко грозна врътка.

  41. 41 Профил на Billy Pilgrim
    Billy Pilgrim
    Рейтинг: 1746 Неутрално

    До коментар [#6] от "aralambi":

    Ами защото в ЕС е така, тия евра които си ги написал ги плащат и австрийците, а в Германия се получава, че чужденците плащат а гермаците на практика не.

  42. 42 Профил на Billy Pilgrim
    Billy Pilgrim
    Рейтинг: 1746 Неутрално

    До коментар [#10] от "patilanskomeze":

    Май не си разбрал какъв точно е проблема.

  43. 43 Профил на Billy Pilgrim
    Billy Pilgrim
    Рейтинг: 1746 Неутрално

    До коментар [#19] от "aa1830":

    Ами не знам, за теб може и да е изненада, но западните държави са свикнали да си търсят правата а това решение на германците е леко в разрез с правилата в ЕС.

  44. 44 Профил на Billy Pilgrim
    Billy Pilgrim
    Рейтинг: 1746 Неутрално

    До коментар [#22] от "Дразнител":

    Мисля си че ако ние го направим веднага ще ни нахокат и няма да ни позволят. Но явно за Германия може.

  45. 45 Профил на realismisthename
    realismisthename
    Рейтинг: 602 Неутрално

    Изключително нагло от страна на Германия. Двоен аршин.
    Достъпа до инфраструктура, пазари и т.н. трябва да е еднакъв за всички. Нали това е идеята на обединена Европа?
    Германците плащта - после им го връщат, а чужденците да си плащат като попове. Каква е тази пазарна дискриминация. Свободни капитали, хора, стоки, пазари - какво стана с това?
    Троловете ще кажат "ам те германците си ги правят магистралите - не е честно те да плащат, а други да ползват, блабла".
    Да, хубаво на пръв поглед не е честно. А какво да кажем за Петър и Ханс, единия си отваря цех в Своге, а другия около Хамбург - и двамата със заем от банката - €2 500 000. Само, че годишната лихва на Петър е 4.5%, а на Ханс под 1%. Пешо няма шанс в този "пазар". Честно ли е? Не, не е честно.
    Но нали идеята на "съюза" е не големия да използва мащаба си, влиятелността си, за да смачква малкия (Германия - Австрия/България), а за да си помагат и да печелят един със друг, не един за сметка на друг.
    ЕС или ще успее по пътя към пълна федерация, или ще се разпадне. Такива изглеждащи дребни промени и донякъде нечестни политики, като тази в статията служат много повече като гориво за крайн-дестните формации, отколкото да имат някакъв смислен икономически ефект. А десните в момента са:
    Латвия - 16.6%
    Финландия - 17.7%
    Дания - 21.2%
    Италия - 17.3%
    Унгария - 49.2%
    Норвегия -15.2%
    Швейцария - 29.4%
    Австрия - 26%
    Франция - 13%
    Опасно много, изглежда ми на мен.

  46. 46 Профил на izt21595181
    izt21595181
    Рейтинг: 440 Неутрално

    Германия постъпва много правилно като дере транзитния трафик и чужденците. Все пак местните работят там, плащат данъци, с които се поддържат тия пътища. А Сульо и Пульо минават транзит, рушат пътищата, замърсяват околната среда с газове, изхвърлят фасове през прозорците и т.н.
    България също следва да облага транзитния трафик по-сериозно като вдигне цената на седмичната и месечна винетка, а за тежкотоварния трафик да помисли за начин как да възстанови легално част от платените тол такси.

  47. 47 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2762 Любопитно

    В Германия данъка за МПС не е ли местен данък?

    Модератора е неадекватен!
  48. 48 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2762 Неутрално

    До коментар [#13] от "Андонов":

    Дойчовците по стар техен обичай ше прекарат чужденците, но ще го направят по умен начин.
    В таксата за пътищата няма дискриминация и не може никой да я докаже.
    В определянето на данъчните облекчения също никой не може да им се меси.
    За австрийците остава да докажат връзката между двете неща, което е доста трудно.

    Видно и от становището на адвоката не са успяли...

    Другото е интересно, обикновенно данъка върху МПС е местен данък. От текста разбирам, че федералното правителство въвежда облекчение в него, което е малко странно, не би трябвало федералното правителство да се меси на местните власти по такъв начин...

    Модератора е неадекватен!
  49. 49 Профил на С Стоянов
    С Стоянов
    Рейтинг: 2178 Неутрално

    До коментар [#5] от "vassilun":Мисля, че не схващаш проблема. Ако си купиш в България седмична винетка за лека кола струва 15 лв. Ако дойде тук германец, австриец или какъвто и да е за него седмичната винетка също е 15 лв. Германеца ще плати максимум 130 евро годишно за ползване на пътищата, докато ти ако караш повече там ще платиш неколкократно повече. От там идва неравнопоставеността.
    —цитат от коментар 7 на encor3


    След като ще караш редовно, просто си купуваш годишна винетка за 130 Евро. Каква ,,неравнопоставеност" ?

    ВЯРНОСТ И ПОСТОЯНСТВО
  50. 50 Профил на С Стоянов
    С Стоянов
    Рейтинг: 2178 Любопитно

    До коментар [#6] от "aralambi":Ами защото в ЕС е така, тия евра които си ги написал ги плащат и австрийците, а в Германия се получава, че чужденците плащат а гермаците на практика не.
    —цитат от коментар 41 на Ashiata Shiemash


    А в момента ситуацията как изглежда? Всеки път немеца трябва да си плати като поп, когато преминава през Австрия, но австриецът и всеки друг си шофира в Германия без да плаща нищо! Това справедливо ли е? Единствено държавите от Бенелюкс са наистина ощетени, тъй- като там също няма винетки.

    ВЯРНОСТ И ПОСТОЯНСТВО
  51. 51 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 9913 Весело

    Австрийците и българите: Моето си е мое, а чуждото е общо :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  52. 52 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 836 Неутрално

    До коментар [#13] от "Андонов":

    Запознатите са се произнесли.

  53. 53 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 836 Неутрално

    Конфликтът е поради факта, че Германия строи и поддържа магистралите си от държавния бюджет, който събира данъци от всички живущи в страната. Те гледат на магистралите като на "общо благо". Това има някакъв резон и позволява да се избегнат усложненията и допълнителните разходи за тол-системи и продажби на винетки. За тяхно съжаление, този подход започва да не работи, когато прекалено много хора от други страни, които не плащат данъци в Германия, започнат да ползват магистралите там. Най-фрапантният случай разбира се са камионите с чужда регистрация, които могат с месеци да извършват курсове в Германия. Но изглежда и леките коли от други страни минаващи през Германия са станали прекалено много.

  54. 54 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 470 Неутрално

    Не са прави австрийците! Само немците плащат за построяване на немските пътища и е справедливо чужденците да плащат за ползване на тези пътища! Няма нужда немците да плащат два пъти и през данъци, и през винетки!
    —цитат от коментар 5 на vassilun


    строежът на пътищата в Германия минава през акциза за горивата, който е 50млрд. евро годишно. Него го плащат и чужденците като зареждат гориво в Германия. За сравнение от винетки германците се надяват да съберат 500млн. евро, които като се има предвид колко усилия се вкарват във въвеждането на винетките може да се окажат дори на загуба (голям административен апарат).
    Има и особеността, че ако немски автомобил не се е качил на магистрала цяла година ще му се връща таксата за винетката.

  55. 55 Профил на Billy Pilgrim
    Billy Pilgrim
    Рейтинг: 1746 Неутрално

    До коментар [#50] от "С Стоянов":

    Не си прав, немеца който плаща като поп в Австрия не е по-ощетен от австриеца, който плаща същата цена като немеца. Разбираш ли разликата, правилата в Австрия са еднакви за всички, независимо австрийци, немци или каквито и да било, всички плащат еднакво. Проблема е, че в Германия на практика се получава, че чужденците плащат а за същото немците не плащат. Това е като цените едно време при нас, едни за чужденци, други за Българи, ЕС каза не може и нещата се промениха.

  56. 56 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 470 Неутрално

    Конфликтът е поради факта, че Германия строи и поддържа магистралите си от държавния бюджет, който събира данъци от всички живущи в страната. Те гледат на магистралите като на "общо благо". Това има някакъв резон и позволява да се избегнат усложненията и допълнителните разходи за тол-системи и продажби на винетки. За тяхно съжаление, този подход започва да не работи, когато прекалено много хора от други страни, които не плащат данъци в Германия, започнат да ползват магистралите там. Най-фрапантният случай разбира се са камионите с чужда регистрация, които могат с месеци да извършват курсове в Германия. Но изглежда и леките коли от други страни минаващи през Германия са станали прекалено много.
    —цитат от коментар 53 на plamen_b


    не сте прави, магистралите се строят от акциза, който е доста. В България магистралите не се строят с акциза, а той при нас е 2млрд.лв./година и е в пъти повече от парите събирани от винетки. С 2млрд.лв./година ще имаме изрядни пътища навсякъде и нови магистрали слънце. Само че парите се пренасочват в други посоки - например към пенсионната система, която е бездънна яма.

  57. 57 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 470 Неутрално

    Между другото, в Германия от доста години има тол система за МПС над 3,5т. Камионите си плащат като попове, независимо дали са местни или не. Цялата работа с винетките за

  58. 58 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 470 Неутрално
  59. 59 Профил на arcanum
    arcanum
    Рейтинг: 2600 Неутрално

    До коментар [#14] от "dohco":
    Нямам проблем да си плащам такса на Шумен, Великото Търново и който и да е град в България. Не стъпвам там, така че ще плащам пропорционално.
    Но виждам, че справедливостта не е присъща на ползващите. Искат да ползват, без да плащат. За това ще си останат мизерници





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK