Продава, но не приспада сумата за винетка на всички Австрийци то данъците на автомобилите.
Това, което правят Германците на практика е - за коли регистрирани в Германия не се плаща винетка (плаща се, но после се приспада), плащат само тези, регистрирани извън Германия.
Не са прави австрийците! Само немците плащат за построяване на немските пътища и е справедливо чужденците да плащат за ползване на тези пътища! Няма нужда немците да плащат два пъти и през данъци, и през винетки!
Винетка за 10 дни за Австрия е €9,20. Освен това, ако влезеш през Словения има такса за тунела Караванкен €7,50 и за Тауерн тунелите още €11.50. Та за едно преминаване на Австрия, което е няколко чáса, се плаща около €28. В Германия досега аутобаните бяха безплатни за чужденци, сметката плащаха немските данъкоплатци. Не виждам защо австрийците протестират.
Мисля, че не схващаш проблема. Ако си купиш в България седмична винетка за лека кола струва 15 лв. Ако дойде тук германец, австриец или какъвто и да е за него седмичната винетка също е 15 лв. Германеца ще плати максимум 130 евро годишно за ползване на пътищата, докато ти ако караш повече там ще платиш неколкократно повече. От там идва неравнопоставеността.
Ами да, какво? Още малко и ще се настоява във всяка държава билетче за транспорта да струва еднакво, данъците да са еднакви, цените в магазините да са еднакви, и законите да са еднакви. Няма такъв филм. отиваш в съседна страна членка--спазваш техните правила докато си там. Направо жителите на Велико Търново да настояват когато са в Пловдив да им се признават билетите на търновски кинотеатри:)
До коментар [#5] от "vassilun":Мисля, че не схващаш проблема. Ако си купиш в България седмична винетка за лека кола струва 15 лв. Ако дойде тук германец, австриец или какъвто и да е за него седмичната винетка също е 15 лв. Германеца ще плати максимум 130 евро годишно за ползване на пътищата, докато ти ако караш повече там ще платиш неколкократно повече. От там идва неравнопоставеността.
Ето ви още една справедлива схема: Тол такси за София. Всеки ден ежедневно 500,000 автомобила със провинциални регистрации карат по софийския асфалт. Чупят го, ползват го, а плащат данъци в Русе, Варна, Перник, Стара Загора и къде ли не - защото е маааалко по-евтино. Тези данъци НЕ влизат в бюджета на София за ремонти, и ситуацията става от ден на ден все по-зле, без изглед да се оправи. Всички ние искаме по-добри пътища, ама пари няма. Вие ми кажете това дали е справедливо в текущата ситуация. П.П. По минусите ще преброя колко от вас са от прованса. Това не е обида, нито заболяване. Говорим за бюджети и справедливо ползване.
Факт е, че така поставена таксата е дискриминационна. Ако немците искат да обложат с такса (а те отдавна искат), да го направят върху всички автомобили. Да, те го правят, но германските получават ресто върху данъците със същия размер. Искат да запазят отстъпките за своите граждани, което е нормално, но не знам доколко е юридически съобразено в рамките на ЕС. Тук след да се произнесат запознати.
“Журналистика е да печаташ/показваш неща, които някой друг не иска да бъдат отпечатани. Всичко останало е пиар” Джордж Оруел
Доста от колегите, писали по-горе не схващат същността на спора. Спорът не е дали да има винетки или не по германските пътища, а за това, че германците ще получават отстъпка от данъка за колата в размер на стойността на винетката, че и повече. Т.е. ефективно, тая такса я плащат само чужденците, а за германците положението е "от единия джоб в другия". В това е дискриминационния елемент, който австрийци и холандци засягат.
Доколко сегашното положение е справедливо с безплатните магистрали и разходите за поддръжката им, плащани само от германците - това е друг въпрос. Така са си го решили, така са го направили. Имайте предвид - като че ли приходите от акциз върху горивата там се ползва за подръжка и строителство на пътищата им (както се твърди, че би трябвало да бъде и при нас).
Теа пък тръгнали на кого да казват как да се разпореждат със собствените си пътища. На който му е скъпо през Германия или не му харесва, да заобикаля откъдето намери за добре.
ГЕРМАНИЯ СЛЕД КАТО ЩЕ ВЪЗСТАНОВЯВА ПАРИТЕ НА СВОИТИЕ СИ ГРАЖДАНИ ДЕМЕК ТЕ ШЕ СЕ ВОЗЯТ ФРИ А ЧУЖДЕНЦИТЕ ЩЕ ПЛАЩАТ , АЛООО , НАЛИ В ЕВРОСЪЮЗА ЩЕШЕ ДА Е ЕДНАКВО ЗА ВСИЧКИ , ДОЙЧО ЮБЕР НЕ ЗНАМ КВО СИ КЪДЕ ДАВАТ ТАКА.............,това ако се остави така ше бъде много тежък прецедент и другите ше почнат и ше стане сутляж
Няма особена връзка, защото намалението, както се оказва, може дори и да е по-голямо от цената на винетката. Да не говорим, че в някои държави, като Франция например, изобщо няма данък МПС за лични автомобили. Така че не може да се говори за дискриминация на база на това, че някой ще плати по-малък данък. Може след години пък и изобщо германците да спрат да плащат данъци за МПС по подобие на Франция... Аз по-скоро се чудя защо и в БГ не се въведе винетка на тройна цена и да се намалят данъците на колите, а дори и изобщо да се махнат. Доста по-изгодно би било, защото стотиците хиляди транзитно преминаващи ще плащат повече, а за местните няма да има разлика в това, което са плащали и което биха платили в бъдеще.
Основно, защото има различни стопани на пътищата - общини и централна власт, в лицето на АПИ; т.е. имаме различни бюджети, в които идват постъпленията и от които се взимат разходите за поддръжка - местни (т.е. общински) и републикански.
Не, австрийската позиция не е странна защото има и друг скрит проблем. Магистралната връзка между провинции Тирол, Воралберг и останалите в Австрия минава само през Германия! Много австрийски граждани ще трябва да си купуват 2 различни годишни винетки за да пътуват нормално.
Да не мислиш, че във Франция е по-различно. Има общински, окръжни и републикански пътища с различни принципали и различни източници на финансиране. Просто финансирането не е от данък МПС, какъвто изобщо няма, а от акцизите върху горивата, местните данъци върху оборота на фирмите (около 1/1000 от оборота, независимо дали има или няма печалба), местните данъци върху недвижимата собственоет и т.н.
Те Германците и без това плащат софрата на цяла южна Европа...Ако не могат да си направят система за винетките, поне да бяха попитали нашия велик вожд.
1. Колите в Германия плащат такса на годишна база с данъка.
2. Чужденците плащат таксата под формата на винетка.
Идеята е, че немците си субсидират пътната инфраструктура през данъците, които плащат самите немци. Ама не е справедливо чужденците да блажат от тая субсидия.
До коментар [#4] от "Petrin Krastev":Идеята е, че немците си субсидират пътната инфраструктура през данъците, които плащат самите немци. Ама не е справедливо чужденците да блажат от тая субсидия.
В Германия горивата са доста по-скъпи от Австрия. От разликата в акцизите си финансират пътищата. А цената на бензина я плащат всички.
Несъгласието с 90% от хората е един от най-важните признаци на здрав разум. Оскар Уайлд
Австрия не успява да спре въвеждането на винетки за чужденци в Германия
Като не може да спре , да въведе реципрочно такса за германците и да започне и тя да ги скубе . Май не знаят поговорката Каквото повикало , такова се отзовало .
Не е точно така.Става въпрос условията да са еднакви за всички. В Пловдив цените и за пловдивчани ,и за хасковлии са еднакви.Преди години в Молдова наемам стая в хотел. До мен друг молдовец наема същия тип стая.За него двадесет лева, за мен двадесет и пет долара .
Колективното вземане на решение налага споделяне на колективна отговорност.
До коментар [#1] от "mitko11":Сега е момента да ги излъжат да плащат и винетка, и тол такса, и данък МПС....и отделно за преминаване пре тунел и/или мост....
Забравяш за настъпена и счупена непрекъснатаата линия от маркировката .
До коментар [#5] от "vassilun":Не са прави австрийците! Само немците плащат за построяване на немските пътища и е справедливо чужденците да плащат за ползване на тези пътища!
Но затова пък немците , като най- силна икономика ползват най- много 300 милионен пазар току под носа им . И затова имат и над 400 милиарда евро резерв .
Справедливо викаш....моята кола беше на петгодишен лизинг, ама седем години я карах със софийски номер. Данъка го плащах на банката адресно регистрирана в София,тя го плащаше на някоя от софийските общини.Е...?
Колективното вземане на решение налага споделяне на колективна отговорност.
Представи си София Пловдив магистралата минават през Гърция, а ти пътуваш през ден, седмица.... Гърците до сега не са ти взимали пари но сега ще ти искат годишна винетка. Ето така е там между Австрия и Германия.
Всички собственици на коли, регистрирани в германия, вече са платили винетките си заедно с данъка за колите. Възстановяването на тези 130 евро е за да се избегне двойно плащане. Колегата в пост 28 вече ти го обясни.
"Свободата започва там, където свършва невежеството." Виктор Юго.
Ами да се разберат какво отчисление Австрия да плаща на Германия за ползването на тези магистрали без винетки, и готово. Достатъчно е да засекат двищението в продължение на една година. Не е много трудна работа, ако има желание. Иначе за чужда сметка е много приятно да си решиш проблемите.
"Свободата започва там, където свършва невежеството." Виктор Юго.
Глупости, ако това беше вярно, немците щяха да направят винетката задължителна само за чужденците, но нито една държава в ЕС не може да направи подобно нещо, или всички плащат за винетки или никой не плаща, или всички плащат тол такси или никой не плаща. Няма такова нещо другите ще плащат, нашите граждани няма да плащат. Затова и немците са направили съответната врътка а не са накарали само чужденците да плащат. Но все пак си е малко грозна врътка.
Ами защото в ЕС е така, тия евра които си ги написал ги плащат и австрийците, а в Германия се получава, че чужденците плащат а гермаците на практика не.
Ами не знам, за теб може и да е изненада, но западните държави са свикнали да си търсят правата а това решение на германците е леко в разрез с правилата в ЕС.
Изключително нагло от страна на Германия. Двоен аршин. Достъпа до инфраструктура, пазари и т.н. трябва да е еднакъв за всички. Нали това е идеята на обединена Европа? Германците плащта - после им го връщат, а чужденците да си плащат като попове. Каква е тази пазарна дискриминация. Свободни капитали, хора, стоки, пазари - какво стана с това? Троловете ще кажат "ам те германците си ги правят магистралите - не е честно те да плащат, а други да ползват, блабла". Да, хубаво на пръв поглед не е честно. А какво да кажем за Петър и Ханс, единия си отваря цех в Своге, а другия около Хамбург - и двамата със заем от банката - €2 500 000. Само, че годишната лихва на Петър е 4.5%, а на Ханс под 1%. Пешо няма шанс в този "пазар". Честно ли е? Не, не е честно. Но нали идеята на "съюза" е не големия да използва мащаба си, влиятелността си, за да смачква малкия (Германия - Австрия/България), а за да си помагат и да печелят един със друг, не един за сметка на друг. ЕС или ще успее по пътя към пълна федерация, или ще се разпадне. Такива изглеждащи дребни промени и донякъде нечестни политики, като тази в статията служат много повече като гориво за крайн-дестните формации, отколкото да имат някакъв смислен икономически ефект. А десните в момента са: Латвия - 16.6% Финландия - 17.7% Дания - 21.2% Италия - 17.3% Унгария - 49.2% Норвегия -15.2% Швейцария - 29.4% Австрия - 26% Франция - 13% Опасно много, изглежда ми на мен.
Германия постъпва много правилно като дере транзитния трафик и чужденците. Все пак местните работят там, плащат данъци, с които се поддържат тия пътища. А Сульо и Пульо минават транзит, рушат пътищата, замърсяват околната среда с газове, изхвърлят фасове през прозорците и т.н. България също следва да облага транзитния трафик по-сериозно като вдигне цената на седмичната и месечна винетка, а за тежкотоварния трафик да помисли за начин как да възстанови легално част от платените тол такси.
Дойчовците по стар техен обичай ше прекарат чужденците, но ще го направят по умен начин. В таксата за пътищата няма дискриминация и не може никой да я докаже. В определянето на данъчните облекчения също никой не може да им се меси. За австрийците остава да докажат връзката между двете неща, което е доста трудно.
Видно и от становището на адвоката не са успяли...
Другото е интересно, обикновенно данъка върху МПС е местен данък. От текста разбирам, че федералното правителство въвежда облекчение в него, което е малко странно, не би трябвало федералното правителство да се меси на местните власти по такъв начин...
До коментар [#5] от "vassilun":Мисля, че не схващаш проблема. Ако си купиш в България седмична винетка за лека кола струва 15 лв. Ако дойде тук германец, австриец или какъвто и да е за него седмичната винетка също е 15 лв. Германеца ще плати максимум 130 евро годишно за ползване на пътищата, докато ти ако караш повече там ще платиш неколкократно повече. От там идва неравнопоставеността.
До коментар [#6] от "aralambi":Ами защото в ЕС е така, тия евра които си ги написал ги плащат и австрийците, а в Германия се получава, че чужденците плащат а гермаците на практика не.
А в момента ситуацията как изглежда? Всеки път немеца трябва да си плати като поп, когато преминава през Австрия, но австриецът и всеки друг си шофира в Германия без да плаща нищо! Това справедливо ли е? Единствено държавите от Бенелюкс са наистина ощетени, тъй- като там също няма винетки.
ВЯРНОСТ И ПОСТОЯНСТВО
Конфликтът е поради факта, че Германия строи и поддържа магистралите си от държавния бюджет, който събира данъци от всички живущи в страната. Те гледат на магистралите като на "общо благо". Това има някакъв резон и позволява да се избегнат усложненията и допълнителните разходи за тол-системи и продажби на винетки. За тяхно съжаление, този подход започва да не работи, когато прекалено много хора от други страни, които не плащат данъци в Германия, започнат да ползват магистралите там. Най-фрапантният случай разбира се са камионите с чужда регистрация, които могат с месеци да извършват курсове в Германия. Но изглежда и леките коли от други страни минаващи през Германия са станали прекалено много.
Пътят за разрешаване на конфликта е Русия да напусне Украйна! Това е пътя за разрешаване на конфликта! (Сана Марин, финландска премиер-министърка)
Не са прави австрийците! Само немците плащат за построяване на немските пътища и е справедливо чужденците да плащат за ползване на тези пътища! Няма нужда немците да плащат два пъти и през данъци, и през винетки!
строежът на пътищата в Германия минава през акциза за горивата, който е 50млрд. евро годишно. Него го плащат и чужденците като зареждат гориво в Германия. За сравнение от винетки германците се надяват да съберат 500млн. евро, които като се има предвид колко усилия се вкарват във въвеждането на винетките може да се окажат дори на загуба (голям административен апарат). Има и особеността, че ако немски автомобил не се е качил на магистрала цяла година ще му се връща таксата за винетката.
Не си прав, немеца който плаща като поп в Австрия не е по-ощетен от австриеца, който плаща същата цена като немеца. Разбираш ли разликата, правилата в Австрия са еднакви за всички, независимо австрийци, немци или каквито и да било, всички плащат еднакво. Проблема е, че в Германия на практика се получава, че чужденците плащат а за същото немците не плащат. Това е като цените едно време при нас, едни за чужденци, други за Българи, ЕС каза не може и нещата се промениха.
Конфликтът е поради факта, че Германия строи и поддържа магистралите си от държавния бюджет, който събира данъци от всички живущи в страната. Те гледат на магистралите като на "общо благо". Това има някакъв резон и позволява да се избегнат усложненията и допълнителните разходи за тол-системи и продажби на винетки. За тяхно съжаление, този подход започва да не работи, когато прекалено много хора от други страни, които не плащат данъци в Германия, започнат да ползват магистралите там. Най-фрапантният случай разбира се са камионите с чужда регистрация, които могат с месеци да извършват курсове в Германия. Но изглежда и леките коли от други страни минаващи през Германия са станали прекалено много.
не сте прави, магистралите се строят от акциза, който е доста. В България магистралите не се строят с акциза, а той при нас е 2млрд.лв./година и е в пъти повече от парите събирани от винетки. С 2млрд.лв./година ще имаме изрядни пътища навсякъде и нови магистрали слънце. Само че парите се пренасочват в други посоки - например към пенсионната система, която е бездънна яма.
Между другото, в Германия от доста години има тол система за МПС над 3,5т. Камионите си плащат като попове, независимо дали са местни или не. Цялата работа с винетките за
До коментар [#14] от "dohco": Нямам проблем да си плащам такса на Шумен, Великото Търново и който и да е град в България. Не стъпвам там, така че ще плащам пропорционално. Но виждам, че справедливостта не е присъща на ползващите. Искат да ползват, без да плащат. За това ще си останат мизерници
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
mitko11
Рейтинг: 1966 ВеселоСега е момента да ги излъжат да плащат и винетка, и тол такса, и данък МПС....и отделно за преминаване пре тунел и/или мост....
"Големият проблем на цитатите в интернет е, че повечето хора вярват в тяхната автентичност." Иван Вазовhpc11598060
Рейтинг: 8 НеутралноЩом не е успяла,значи е било невъзможно от самото начало.
stein
Рейтинг: 625 НеутралноАвстрийската позиция е доста странна още и защото самата Австрия продава винетки на границите си.
"Свободата започва там, където свършва невежеството." Виктор Юго.Petrin Krastev
Рейтинг: 8 НеутралноПродава, но не приспада сумата за винетка на всички Австрийци то данъците на автомобилите.
Това, което правят Германците на практика е - за коли регистрирани в Германия не се плаща винетка (плаща се, но после се приспада), плащат само тези, регистрирани извън Германия.
vassilun
Рейтинг: 5160 НеутралноНе са прави австрийците! Само немците плащат за построяване на немските пътища и е справедливо чужденците да плащат за ползване на тези пътища! Няма нужда немците да плащат два пъти и през данъци, и през винетки!
aralambi
Рейтинг: 614 НеутралноВинетка за 10 дни за Австрия е €9,20. Освен това, ако влезеш през Словения има такса за тунела Караванкен €7,50 и за Тауерн тунелите още €11.50. Та за едно преминаване на Австрия, което е няколко чáса, се плаща около €28. В Германия досега аутобаните бяха безплатни за чужденци, сметката плащаха немските данъкоплатци. Не виждам защо австрийците протестират.
encor3
Рейтинг: 472 НеутралноДо коментар [#5] от "vassilun":
Мисля, че не схващаш проблема. Ако си купиш в България седмична винетка за лека кола струва 15 лв. Ако дойде тук германец, австриец или какъвто и да е за него седмичната винетка също е 15 лв. Германеца ще плати максимум 130 евро годишно за ползване на пътищата, докато ти ако караш повече там ще платиш неколкократно повече. От там идва неравнопоставеността.
deymus
Рейтинг: 1396 НеутралноТова прилича на протекционистка политика, което е ОК. Не е болка за умиране.
vassilun
Рейтинг: 5160 НеутралноДо коментар [#7] от "encor3":
"Германеца ще плати максимум 130 евро годишно за ползване на пътищата, докато ти ако караш повече там ще платиш неколкократно повече. "
Можеше да прочетете по-внимателно:
"Двумесечната е между 7 и 55 евро, а годишната не може да е повече от 130 евро."
patilanskomeze
Рейтинг: 346 НеутралноАми да, какво?
Още малко и ще се настоява във всяка държава билетче за транспорта да струва еднакво, данъците да са еднакви, цените в магазините да са еднакви, и законите да са еднакви.
Няма такъв филм. отиваш в съседна страна членка--спазваш техните правила докато си там.
Направо жителите на Велико Търново да настояват когато са в Пловдив да им се признават билетите на търновски кинотеатри:)
niksan1
Рейтинг: 2446 НеутралноЧети внимателно и с разбиране .
Без ДС - ченгета! Лустрация!
Slick
Рейтинг: 458 ЛюбопитноЕто ви още една справедлива схема: Тол такси за София. Всеки ден ежедневно 500,000 автомобила със провинциални регистрации карат по софийския асфалт. Чупят го, ползват го, а плащат данъци в Русе, Варна, Перник, Стара Загора и къде ли не - защото е маааалко по-евтино. Тези данъци НЕ влизат в бюджета на София за ремонти, и ситуацията става от ден на ден все по-зле, без изглед да се оправи.
Всички ние искаме по-добри пътища, ама пари няма. Вие ми кажете това дали е справедливо в текущата ситуация.
П.П. По минусите ще преброя колко от вас са от прованса. Това не е обида, нито заболяване. Говорим за бюджети и справедливо ползване.
Андонов
Рейтинг: 458 НеутралноФакт е, че така поставена таксата е дискриминационна.
“Журналистика е да печаташ/показваш неща, които някой друг не иска да бъдат отпечатани. Всичко останало е пиар” Джордж ОруелАко немците искат да обложат с такса (а те отдавна искат), да го направят върху всички автомобили.
Да, те го правят, но германските получават ресто върху данъците със същия размер.
Искат да запазят отстъпките за своите граждани, което е нормално, но не знам доколко е юридически съобразено в рамките на ЕС.
Тук след да се произнесат запознати.
dohco
Рейтинг: 464 НеутралноДо коментар [#12] от "arcanum":
Най-добрите неща в живота идват безплатно...А всички лизингови коли със софийски номера, които се търкалят по села и паланки пък плащат данъци в Голямато село???
Истината е някъде по средата...
unika86
Рейтинг: 14 НеутралноЩе си купуваме самолетни билети, значи. Ама не на Луфтханза...
dgerald
Рейтинг: 574 НеутралноС други думи - всички европейци са равни, но немците са по-равни от другите.
Petleshev
Рейтинг: 2236 НеутралноДо коментар [#12] от "arcanum":
Бивш tww09306483.Защо пък не, ТОЛ такса за всеки областен град и всяка област...! Защо да е само за София?
ХЪ ХЪ ХЪ
Рейтинг: 522 ВеселоГлавният адвокат да не е германец.
Доста от колегите, писали по-горе не схващат същността на спора. Спорът не е дали да има винетки или не по германските пътища, а за това, че германците ще получават отстъпка от данъка за колата в размер на стойността на винетката, че и повече. Т.е. ефективно, тая такса я плащат само чужденците, а за германците положението е "от единия джоб в другия". В това е дискриминационния елемент, който австрийци и холандци засягат.
Доколко сегашното положение е справедливо с безплатните магистрали и разходите за поддръжката им, плащани само от германците - това е друг въпрос. Така са си го решили, така са го направили. Имайте предвид - като че ли приходите от акциз върху горивата там се ползва за подръжка и строителство на пътищата им (както се твърди, че би трябвало да бъде и при нас).
aa1830
Рейтинг: 289 НеутралноТеа пък тръгнали на кого да казват как да се разпореждат със собствените си пътища. На който му е скъпо през Германия или не му харесва, да заобикаля откъдето намери за добре.
reply
Рейтинг: 464 НеутралноГЕРМАНИЯ СЛЕД КАТО ЩЕ ВЪЗСТАНОВЯВА ПАРИТЕ НА СВОИТИЕ СИ ГРАЖДАНИ ДЕМЕК ТЕ ШЕ СЕ ВОЗЯТ ФРИ А ЧУЖДЕНЦИТЕ ЩЕ ПЛАЩАТ , АЛООО , НАЛИ В ЕВРОСЪЮЗА ЩЕШЕ ДА Е ЕДНАКВО ЗА ВСИЧКИ , ДОЙЧО ЮБЕР НЕ ЗНАМ КВО СИ КЪДЕ ДАВАТ ТАКА.............,това ако се остави така ше бъде много тежък прецедент и другите ше почнат и ше стане сутляж
encor3
Рейтинг: 472 НеутралноДо коментар [#11] от "niksan1":
Ако купиш 4 двумесечни със стар евроклас колко прави? И прави ли повече отколкото максимално може да отчете на германски автомобил с тол-система.
Дразнител
Рейтинг: 651 НеутралноДо коментар [#4] от "Petrin Krastev":
Жизнь или Life - избор има.Няма особена връзка, защото намалението, както се оказва, може дори и да е по-голямо от цената на винетката. Да не говорим, че в някои държави, като Франция например, изобщо няма данък МПС за лични автомобили. Така че не може да се говори за дискриминация на база на това, че някой ще плати по-малък данък. Може след години пък и изобщо германците да спрат да плащат данъци за МПС по подобие на Франция... Аз по-скоро се чудя защо и в БГ не се въведе винетка на тройна цена и да се намалят данъците на колите, а дори и изобщо да се махнат. Доста по-изгодно би било, защото стотиците хиляди транзитно преминаващи ще плащат повече, а за местните няма да има разлика в това, което са плащали и което биха платили в бъдеще.
ХЪ ХЪ ХЪ
Рейтинг: 522 НеутралноДо коментар [#22] от "Дразнител":
Основно, защото има различни стопани на пътищата - общини и централна власт, в лицето на АПИ; т.е. имаме различни бюджети, в които идват постъпленията и от които се взимат разходите за поддръжка - местни (т.е. общински) и републикански.
patrokalche
Рейтинг: 289 НеутралноДо коментар [#3] от "stein":
Не, австрийската позиция не е странна защото има и друг скрит проблем. Магистралната връзка между провинции Тирол, Воралберг и останалите в Австрия минава само през Германия! Много австрийски граждани ще трябва да си купуват 2 различни годишни винетки за да пътуват нормално.
mitko11
Рейтинг: 1966 ЛюбопитноДо коментар [#23] от "ХЪ ХЪ ХЪ":
"Големият проблем на цитатите в интернет е, че повечето хора вярват в тяхната автентичност." Иван ВазовА защо не се въведат както в Унгария и областни винетки? Важат само за съответната област и са на много по-ниска цена от националните.
Дразнител
Рейтинг: 651 НеутралноДо коментар [#23] от "ХЪ ХЪ ХЪ":
Жизнь или Life - избор има.Да не мислиш, че във Франция е по-различно. Има общински, окръжни и републикански пътища с различни принципали и различни източници на финансиране. Просто финансирането не е от данък МПС, какъвто изобщо няма, а от акцизите върху горивата, местните данъци върху оборота на фирмите (около 1/1000 от оборота, независимо дали има или няма печалба), местните данъци върху недвижимата собственоет и т.н.
Ел Бала
Рейтинг: 463 НеутралноТе Германците и без това плащат софрата на цяла южна Европа...Ако не могат да си направят система за винетките, поне да бяха попитали нашия велик вожд.
niakoi_si
Рейтинг: 684 НеутралноДо коментар [#4] от "Petrin Krastev":
Не, това, което правят немците е:
1. Колите в Германия плащат такса на годишна база с данъка.
2. Чужденците плащат таксата под формата на винетка.
Идеята е, че немците си субсидират пътната инфраструктура през данъците, които плащат самите немци. Ама не е справедливо чужденците да блажат от тая субсидия.
niakoi_si
Рейтинг: 684 НеутралноДо коментар [#24] от "patrokalche":
Ами тези австрийци в момента ползват пътна мрежа, за която не плащат нищо. Защо им се струва ненормално да плащат за нещо, което използват?
джендър NATO generals
Рейтинг: 1144 Любопитнослед като те коригираха закона?!
Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на токИ какво по същество е било коригирано?
Neal Oliver
Рейтинг: 458 НеутралноВ Германия горивата са доста по-скъпи от Австрия. От разликата в акцизите си финансират пътищата. А цената на бензина я плащат всички. Несъгласието с 90% от хората е един от най-важните признаци на здрав разум. Оскар Уайлд
papуre
Рейтинг: 684 НеутралноАвстрия не успява да спре въвеждането на винетки за чужденци в Германия
Като не може да спре , да въведе реципрочно такса за германците и да започне и тя да ги скубе . Май не знаят поговорката Каквото повикало , такова се отзовало .
kasko
Рейтинг: 804 НеутралноДо коментар [#10] от "patilanskomeze":
Колективното вземане на решение налага споделяне на колективна отговорност.Не е точно така.Става въпрос условията да са еднакви за всички. В Пловдив цените и за пловдивчани ,и за хасковлии са еднакви.Преди години в Молдова наемам стая в хотел. До мен друг молдовец наема същия тип стая.За него двадесет лева, за мен двадесет и пет долара .
papуre
Рейтинг: 684 НеутралноДо коментар [#1] от "mitko11":Сега е момента да ги излъжат да плащат и винетка, и тол такса, и данък МПС....и отделно за преминаване пре тунел и/или мост....
Забравяш за настъпена и счупена непрекъснатаата линия от маркировката .
papуre
Рейтинг: 684 НеутралноДо коментар [#5] от "vassilun":Не са прави австрийците! Само немците плащат за построяване на немските пътища и е справедливо чужденците да плащат за ползване на тези пътища!
Но затова пък немците , като най- силна икономика ползват най- много 300 милионен пазар току под носа им . И затова имат и над 400 милиарда евро резерв .
kasko
Рейтинг: 804 НеутралноДо коментар [#12] от "arcanum":
Колективното вземане на решение налага споделяне на колективна отговорност.Справедливо викаш....моята кола беше на петгодишен лизинг, ама седем години я карах със софийски номер. Данъка го плащах на банката адресно регистрирана в София,тя го плащаше на някоя от софийските общини.Е...?
patrokalche
Рейтинг: 289 НеутралноДо коментар [#29] от "niakoi_si":
Представи си София Пловдив магистралата минават през Гърция, а ти пътуваш през ден, седмица.... Гърците до сега не са ти взимали пари но сега ще ти искат годишна винетка. Ето така е там между Австрия и Германия.
stein
Рейтинг: 625 НеутралноДо коментар [#4] от "Petrin Krastev":
"Свободата започва там, където свършва невежеството." Виктор Юго.Всички собственици на коли, регистрирани в германия, вече са платили винетките си заедно с данъка за колите. Възстановяването на тези 130 евро е за да се избегне двойно плащане. Колегата в пост 28 вече ти го обясни.
stein
Рейтинг: 625 НеутралноДо коментар [#24] от "patrokalche":
"Свободата започва там, където свършва невежеството." Виктор Юго.Ами да се разберат какво отчисление Австрия да плаща на Германия за ползването на тези магистрали без винетки, и готово. Достатъчно е да засекат двищението в продължение на една година. Не е много трудна работа, ако има желание. Иначе за чужда сметка е много приятно да си решиш проблемите.
Billy Pilgrim
Рейтинг: 402 НеутралноДо коментар [#5] от "vassilun":
Глупости, ако това беше вярно, немците щяха да направят винетката задължителна само за чужденците, но нито една държава в ЕС не може да направи подобно нещо, или всички плащат за винетки или никой не плаща, или всички плащат тол такси или никой не плаща. Няма такова нещо другите ще плащат, нашите граждани няма да плащат. Затова и немците са направили съответната врътка а не са накарали само чужденците да плащат. Но все пак си е малко грозна врътка.
Billy Pilgrim
Рейтинг: 402 НеутралноДо коментар [#6] от "aralambi":
Ами защото в ЕС е така, тия евра които си ги написал ги плащат и австрийците, а в Германия се получава, че чужденците плащат а гермаците на практика не.
Billy Pilgrim
Рейтинг: 402 НеутралноДо коментар [#10] от "patilanskomeze":
Май не си разбрал какъв точно е проблема.
Billy Pilgrim
Рейтинг: 402 НеутралноДо коментар [#19] от "aa1830":
Ами не знам, за теб може и да е изненада, но западните държави са свикнали да си търсят правата а това решение на германците е леко в разрез с правилата в ЕС.
Billy Pilgrim
Рейтинг: 402 НеутралноДо коментар [#22] от "Дразнител":
Мисля си че ако ние го направим веднага ще ни нахокат и няма да ни позволят. Но явно за Германия може.
realismisthename
Рейтинг: 475 НеутралноИзключително нагло от страна на Германия. Двоен аршин.
Достъпа до инфраструктура, пазари и т.н. трябва да е еднакъв за всички. Нали това е идеята на обединена Европа?
Германците плащта - после им го връщат, а чужденците да си плащат като попове. Каква е тази пазарна дискриминация. Свободни капитали, хора, стоки, пазари - какво стана с това?
Троловете ще кажат "ам те германците си ги правят магистралите - не е честно те да плащат, а други да ползват, блабла".
Да, хубаво на пръв поглед не е честно. А какво да кажем за Петър и Ханс, единия си отваря цех в Своге, а другия около Хамбург - и двамата със заем от банката - €2 500 000. Само, че годишната лихва на Петър е 4.5%, а на Ханс под 1%. Пешо няма шанс в този "пазар". Честно ли е? Не, не е честно.
Но нали идеята на "съюза" е не големия да използва мащаба си, влиятелността си, за да смачква малкия (Германия - Австрия/България), а за да си помагат и да печелят един със друг, не един за сметка на друг.
ЕС или ще успее по пътя към пълна федерация, или ще се разпадне. Такива изглеждащи дребни промени и донякъде нечестни политики, като тази в статията служат много повече като гориво за крайн-дестните формации, отколкото да имат някакъв смислен икономически ефект. А десните в момента са:
Латвия - 16.6%
Финландия - 17.7%
Дания - 21.2%
Италия - 17.3%
Унгария - 49.2%
Норвегия -15.2%
Швейцария - 29.4%
Австрия - 26%
Франция - 13%
Опасно много, изглежда ми на мен.
izt21595181
Рейтинг: 282 НеутралноГермания постъпва много правилно като дере транзитния трафик и чужденците. Все пак местните работят там, плащат данъци, с които се поддържат тия пътища. А Сульо и Пульо минават транзит, рушат пътищата, замърсяват околната среда с газове, изхвърлят фасове през прозорците и т.н.
България също следва да облага транзитния трафик по-сериозно като вдигне цената на седмичната и месечна винетка, а за тежкотоварния трафик да помисли за начин как да възстанови легално част от платените тол такси.
Ivan_
Рейтинг: 502 ЛюбопитноВ Германия данъка за МПС не е ли местен данък?
Модератора е неадекватен!Ivan_
Рейтинг: 502 НеутралноДо коментар [#13] от "Андонов":
Модератора е неадекватен!Дойчовците по стар техен обичай ше прекарат чужденците, но ще го направят по умен начин.
В таксата за пътищата няма дискриминация и не може никой да я докаже.
В определянето на данъчните облекчения също никой не може да им се меси.
За австрийците остава да докажат връзката между двете неща, което е доста трудно.
Видно и от становището на адвоката не са успяли...
Другото е интересно, обикновенно данъка върху МПС е местен данък. От текста разбирам, че федералното правителство въвежда облекчение в него, което е малко странно, не би трябвало федералното правителство да се меси на местните власти по такъв начин...
С Стоянов
Рейтинг: 1416 НеутралноСлед като ще караш редовно, просто си купуваш годишна винетка за 130 Евро. Каква ,,неравнопоставеност" ? ВЯРНОСТ И ПОСТОЯНСТВО
С Стоянов
Рейтинг: 1416 ЛюбопитноА в момента ситуацията как изглежда? Всеки път немеца трябва да си плати като поп, когато преминава през Австрия, но австриецът и всеки друг си шофира в Германия без да плаща нищо! Това справедливо ли е? Единствено държавите от Бенелюкс са наистина ощетени, тъй- като там също няма винетки. ВЯРНОСТ И ПОСТОЯНСТВО
penetrating
Рейтинг: 8719 ВеселоАвстрийците и българите: Моето си е мое, а чуждото е общо :)
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbertplamen_b
Рейтинг: 2514 НеутралноДо коментар [#13] от "Андонов":
Пътят за разрешаване на конфликта е Русия да напусне Украйна! Това е пътя за разрешаване на конфликта! (Сана Марин, финландска премиер-министърка)Запознатите са се произнесли.
plamen_b
Рейтинг: 2514 НеутралноКонфликтът е поради факта, че Германия строи и поддържа магистралите си от държавния бюджет, който събира данъци от всички живущи в страната. Те гледат на магистралите като на "общо благо". Това има някакъв резон и позволява да се избегнат усложненията и допълнителните разходи за тол-системи и продажби на винетки. За тяхно съжаление, този подход започва да не работи, когато прекалено много хора от други страни, които не плащат данъци в Германия, започнат да ползват магистралите там. Най-фрапантният случай разбира се са камионите с чужда регистрация, които могат с месеци да извършват курсове в Германия. Но изглежда и леките коли от други страни минаващи през Германия са станали прекалено много.
Пътят за разрешаване на конфликта е Русия да напусне Украйна! Това е пътя за разрешаване на конфликта! (Сана Марин, финландска премиер-министърка)alabalko
Рейтинг: 458 Неутралностроежът на пътищата в Германия минава през акциза за горивата, който е 50млрд. евро годишно. Него го плащат и чужденците като зареждат гориво в Германия. За сравнение от винетки германците се надяват да съберат 500млн. евро, които като се има предвид колко усилия се вкарват във въвеждането на винетките може да се окажат дори на загуба (голям административен апарат).
Има и особеността, че ако немски автомобил не се е качил на магистрала цяла година ще му се връща таксата за винетката.
Billy Pilgrim
Рейтинг: 402 НеутралноДо коментар [#50] от "С Стоянов":
Не си прав, немеца който плаща като поп в Австрия не е по-ощетен от австриеца, който плаща същата цена като немеца. Разбираш ли разликата, правилата в Австрия са еднакви за всички, независимо австрийци, немци или каквито и да било, всички плащат еднакво. Проблема е, че в Германия на практика се получава, че чужденците плащат а за същото немците не плащат. Това е като цените едно време при нас, едни за чужденци, други за Българи, ЕС каза не може и нещата се промениха.
alabalko
Рейтинг: 458 Неутралноне сте прави, магистралите се строят от акциза, който е доста. В България магистралите не се строят с акциза, а той при нас е 2млрд.лв./година и е в пъти повече от парите събирани от винетки. С 2млрд.лв./година ще имаме изрядни пътища навсякъде и нови магистрали слънце. Само че парите се пренасочват в други посоки - например към пенсионната система, която е бездънна яма.
alabalko
Рейтинг: 458 НеутралноМежду другото, в Германия от доста години има тол система за МПС над 3,5т. Камионите си плащат като попове, независимо дали са местни или не. Цялата работа с винетките за
alabalko
Рейтинг: 458 Неутрално<
Slick
Рейтинг: 458 НеутралноДо коментар [#14] от "dohco":
Нямам проблем да си плащам такса на Шумен, Великото Търново и който и да е град в България. Не стъпвам там, така че ще плащам пропорционално.
Но виждам, че справедливостта не е присъща на ползващите. Искат да ползват, без да плащат. За това ще си останат мизерници