Кандидатът на Тръмп за президент на Световната банка иска да я върне към мисията ѝ

Заместник-министърът на финансите и кандидат за президент на Световната банка Дейвид Малпас с президента на САЩ Доналд Тръмп, 6 февруари 2019 г.

© Jim Young, Reuters

Заместник-министърът на финансите и кандидат за президент на Световната банка Дейвид Малпас с президента на САЩ Доналд Тръмп, 6 февруари 2019 г.



Президентът на САЩ Доналд Тръмп номинира заместник-министъра на финансите по международните въпроси Дейвид Малпас за президент на Световната банка, предадоха "Ройтерс" и БТА. Тръмп обяви номинацията в Белия дом в присъствието на самия кандидат, журналисти и членове на кабинета. Кандидатурата на топ дипломата във финансовото министерство на САЩ подлежи на гласуване от изпълнителния борд на Световната банка.


Малпас иска да пренасочи институцията към основната ѝ мисия - излизането от бедността на най-бедните страни и намаляване достъпа до заеми на най-развитите икономики като Китай, съобщи "Франс прес". "Няма никакъв смисъл страните с най-високи приходи да получават ресурси на банката, когато най-бедните страни могат да ги използват по по-добър начин", обясни вчера Малпас пред журналисти в министерството на финансите. Това стана малко след като президентът на САЩ Доналд Тръмп го номинира за американски кандидат за президент на Световната банка.


По неписано правило САЩ, които са най-големият акционер на банката, определят кой да я управлява, докато европеец е начело на сродната ѝ институция - Международния валутен фонд (МВФ). Все пак други кандидати могат да оспорят това негласно правило, но Малпас каза, че не знае дали има конкуренти. Той потвърди, че вече е получил "многобройни знаци на подкрепа", като не пожела да назове страните акционери, за които става дума.
Малпас заяви, че ще "пътува много", за да представи кандидатурата си в Азия следващата седмица, най-вече в Китай и Япония, която е вторият най-голям акционер в Световната банка.




Говорейки отново за желанието да реформира институцията за развитие, Малпас се запита "защо Китай, втората най-голяма икономика в света, получава заеми, след като има стабилни капиталови пазари в Китай". Малпас се защити от критиките, които напомниха, че е заклеймил в миналото "неефективността" на институции като СБ. Той заяви, че е изказал това мнение през 2017 година и че оттогава СБ е извършила реформи , които вървят в правилната посока. Малпас увери, че е "поздравил банката за тези реформи" при изслушване в Конгреса през 2018 година.


Подобно на сродната си институция - Международния валутен фонд (МВФ), СБ е била създадена през 1944 г. на конференцията в Бретън Уудс в САЩ. Оттогава тя е финансирала над 12 хил. проекта за развитие чрез заеми, безлихвени кредити и дарения. САЩ са най-големият акционер и в двете институции. /БТА

Ключови думи към статията:

Коментари (37)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 1552 Весело

    Ако не друго въпросният политик ще си надгради биографията...

    Модератора е неадекватен!
  2. 2 Профил на gozambo
    gozambo
    Рейтинг: 3048 Неутрално

    Разбрахте ли какво ще става сега? Банката спира да подкрепя Китай и започва да играе срещу Китай в Третия свят. Китай в последните години започна да работи като МВФ и Световната банка. Раздаваше заеми наляво и надясно, знаейки,че тези заеми трудно ще бъдат върнати, но чрез тях Китай прилапваше инфраструктурни обекти,вземаше концесии и колонизираше Третия свят. С това Китай си навлече гнева на международната финансова олигархия. МВФ и Световната банка досега подкрепяха Китай,оттук нататък ще играят срещу Китай. А това съвсем не предвещава добри дни за Пекин. Китайците са раздали стотици милиарди и повечето от тях може да не ги видят вече.

  3. 3 Профил на gozambo
    gozambo
    Рейтинг: 3048 Неутрално

    Ако не друго въпросният политик ще си надгради биографията...
    —цитат от коментар 1 на Ivan_


    Това ли разбра от статията?

  4. 4 Профил на koko65bg
    koko65bg
    Рейтинг: 1300 Неутрално

    Малпас се защити от критиките, които напомниха, че е заклеймил в миналото "неефективността" на институции като СБ. Той заяви, че е изказал това мнение през 2017 година и че оттогава СБ е извършила реформи , които вървят в правилната посока.

    Ами когато е изказвал това мнение не е бил кандидат за президент на СБ. Сега реформите са в правилната посока - той е почти сигурният нов президент, значи институцията на СБ е изключително необходима и напредничава.

  5. 5 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 1552 Весело

    До коментар [#3] от "gozambo":

    Да, крайният резултат ще бъде точно такъв:)

    Модератора е неадекватен!
  6. 6 Профил на carlosestrada
    carlosestrada
    Рейтинг: 1980 Неутрално

    поредната кукла, която ще бъде назначена, за да саботира институцията отвътре

    нищо ново от страна на оранжевия клоун

    така назначи лобист на въглещния сектор за шеф на ЕПА

  7. 7 Профил на Малинчо Паков
    Малинчо Паков
    Рейтинг: 1971 Весело

    А мисията на Световната банка е всички мангизи - в Щатите! Останалите - ряпа да ядат!!!

    Малинчо
  8. 8 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 4149 Весело

    До коментар [#7] от "Малинчо Паков":

    Ако имате да ядете ряпа пак добре!

    klimentm
  9. 9 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 3994 Неутрално

    Ако не друго въпросният политик ще си надгради биографията...
    —цитат от коментар 1 на Ivan_


    Това се отнася в много по-голяма степен за КриСталинка, която в момента изпълнява ролята президент на СБ.


  10. 10 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 4810 Неутрално

    Тръмп знае какво прави !!!

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  11. 11 Профил на невеж
    невеж
    Рейтинг: 458 Неутрално

    До коментар [#10] от "'ΕΡΕΒΟΣ":

    не само той. вече всички знаят какво прави тръмпи

  12. 12 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 1552 Весело

    До коментар [#10] от "'ΕΡΕΒΟΣ":

    Вярно ли?

    Модератора е неадекватен!
  13. 13 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4738 Неутрално

    До коментар [#7] от "Малинчо Паков":

    Тази опорка е много далеч от истината! Както и всяка друга опорка на Кутев, де.

  14. 14 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 2914 Неутрално

    По-добре ще е ако успее да върне ментора си към Разума, въпреки, че се съмнявам дали това изобщо е възможно!

  15. 15 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8340 Неутрално

    И дъщерята на Цветан Цветанов е започнала работа в Световната банка, веднага след като завършила бакалаварска степен в Югоизточна Англия. Помня навремето, как обвиняваха Костов, че продал Уникредит, за даможе дъщеря му, след като завърши икономика в престижен университет в Милано, да започна работа в Италия. Сега, нито дума.
    Страни с най-голяма сила на глас са САЩ (15.85%), Япония (6.84%), Китай (4.42%), Германия (4.00%), Великобритания (3.75%) и Франция (3.75%).
    Това са и най-големите акционери. Като най-голям акционер, САЩ винаги посочват президента.

  16. 16 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4738 Неутрално

    Не съм съгласен само с една част от изказването на кандидата за Президент на СБ! Не съм съгласен, че бедните страни биха използвали по-ефективно средства, отпуснати им от СБ! Кои са "бедните" страни? Това са поне 95% от страните на най-богатият на ресурси континент - Африка! След като тези страни са богати на ресурси, защо са толкова бедни? Защото политиците им са корумпирани! Това е причината!

  17. 17 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 4252 Неутрално

    Малпас иска да пренасочи институцията към основната ѝ мисия - излизането от бедността на най-бедните страни и намаляване достъпа до заеми на най-развитите икономики като Китай
    _________________
    Абе МВФ от както се грижи за бедните страни те стават все по-бедни а условията за достъп до заеми стават все по либерастийски и генериращи още бедност!
    Китайците вече сами си кредитират много африкански страни и то доста успешно!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  18. 18 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4738 Неутрално

    До коментар [#10] от "'ΕΡΕΒΟΣ":

    Човек, който "знае какво прави" не назначава на ключови постове хора, които след няколко месеца уволнява, защото са "мързеливи, тъпи или не се справят"!

  19. 19 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4738 Любопитно

    До коментар [#17] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":

    Верно ли? След фалита при Виденов МВФ даде заеми на България. Сега по-беден ли сте от по времето на Виденов?

  20. 20 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 4252 Неутрално

    Не съм съгласен само с една част от изказването на кандидата за Президент на СБ! Не съм съгласен, че бедните страни биха използвали по-ефективно средства, отпуснати им от СБ! Кои са "бедните" страни? Това са поне 95% от страните на най-богатият на ресурси континент - Африка! След като тези страни са богати на ресурси, защо са толкова бедни? Защото политиците им са корумпирани! Това е причината!
    —цитат от коментар 16 на vassilun


    Оказа се ,че от страните членки на ООН почти 200 с изключение на петнайсетина всички останали са нападани с армията на САЩ или Великобритания което гарантира повече печалби за банкерите!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  21. 21 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 4252 Неутрално

    До коментар [#17] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":Верно ли? След фалита при Виденов МВФ даде заеми на България. Сега по-беден ли сте от по времето на Виденов?
    —цитат от коментар 19 на vassilun


    Ами питай Чичко си Сорос ??? От онази зима на сам България е загубила за около трион активи и още поне толкова пропуснати ползи!

    Иначе иска ми се и аз да съм съм си купил нещо за 1 долар и да съм го продал на парчета за около милиард, ако съм по-богат сега то не е заради умно-красивите либерасти а въпреки тях!




    Libertarianism is just anarchy for rich people
  22. 22 Профил на Practic
    Practic
    Рейтинг: 3210 Неутрално

    Джъстин Сандефур, старши научен сътрудник в Центъра за глобално развитие, заяви, че номинацията на г-н Малпас показва, че администрацията на Тръмп се опитва да подкопае една ключова глобална институция и призова другите страни да номинират алтернативни кандидати.
    "Те имат избор. Става дума за обикновено мнозинство, САЩ няма вето на тези избори и има много по-добри кандидати", каза г-н Сандефур.
    На Малпас не спестиха и напомняне за негово изказване-излагация.
    Става дума за статия в "Wall Street Journal" от август 2007-а, в която той призова инвеститорите да не се паникьосват около кредитния пазар.
    „Пазарите на жилища и дългове не са толкова голяма част от икономиката на САЩ, нито от създаването на работни места“,
    пише Малпас преди предстоящата икономическа криза.
    "По-вероятно е икономиката да е здрава и да нараства стабилно през следващите месеци, а може би и години."

    Интересно гласуване се очертава!

  23. 23 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 4149 Весело

    До коментар [#20] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":

    Нали ревахте за национална независимост на братските африкански народи! Ревахте че гнусните капиталисти ги ограбват?!
    Сега всичко е в собствените им ръце, никой не е занесъл ресурсите им на гръб в страната си най малко САЩ която никога не е имала колонии?
    Кажи нещо и за Испанските или Португалските колонии, а така все САЩ та САЩ !!!

    klimentm
  24. 24 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 4149 Весело

    До коментар [#21] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":

    Спомняш ли си Ранд и Ъп? Хората още през 90 казаха - валутен борд, незабавна приватизация, енергийна независимост!
    Тогава ги изгонихте с камъни че искали да продадат земята за “която дедите ни са проливали кръвта си”?!
    Сетне всичко което казаха стана точно така и още по лошо, сега пееш същата мантра - Сорос ти е виновен!

    klimentm
  25. 25 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4738 Неутрално

    До коментар [#21] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":

    "Трион активи" подхожда много точно на Вашия "интелект"!

  26. 26 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4738 Неутрално

    До коментар [#24] от "klimentm":

    Ако не е Сорос виновен, то ще е Костов! Ако не е Костов, то ще са САЩ! Нищо ново и различно не може да измисли Кутев! Фалирата при Виденов България била загубила трилион заради Сорос!? Да се смее ли човек или да плаче?!

  27. 27 Профил на sir_matt
    sir_matt
    Рейтинг: 449 Неутрално

    Според обстоятелсвата, под "Кандидатът на Тръмп" разбирайте:
    1) "току-що уволнения"
    2) "наскоро напусналия"
    3) "подсъдимия"
    4) "осъдения"
    5) "тоя слабоумен тъпак"
    6) "работещия тихомълком против нефелния си шеф"
    7) "никога в историята на човечеството не е имало по-велик зам. министър на финансите на никоя страна, планета, т.н. - всеки прави грешки като тази (изнасилване/расистко изказване/държавна измяна) - за което той сега нааай-сърдечно се извинява"

    Апропо, за какво му на Тръмп изобщо да се занимавас МВФ и СБ? Да ги напуска направо, като останалите международни институции, и да прави Америка велика. Само да се охарчваме...

    "Me and Jimmy... we're men of grass, and boots, and beauty. "
  28. 28 Профил на sporta
    sporta
    Рейтинг: 279 Неутрално

    КАКВА Е МИСИЯТА ?? Повече подчинени ....и заробени от заеми !!

  29. 29 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 4149 Весело

    До коментар [#26] от "vassilun":

    Толкоз!!!
    Това е светата троица за тях!

    klimentm
  30. 30 Профил на carlosestrada
    carlosestrada
    Рейтинг: 1980 Неутрално

    До коментар [#22] от "Practic":

    ааа, явно и тоя е гуру от калибъра на Лари Къдлоу значи =)

  31. 31 Профил на gozambo
    gozambo
    Рейтинг: 3048 Неутрално

    Не съм съгласен само с една част от изказването на кандидата за Президент на СБ! Не съм съгласен, че бедните страни биха използвали по-ефективно средства, отпуснати им от СБ! Кои са "бедните" страни? Това са поне 95% от страните на най-богатият на ресурси континент - Африка! След като тези страни са богати на ресурси, защо са толкова бедни? Защото политиците им са корумпирани! Това е причината!
    —цитат от коментар 16 на vassilun


    И ти не си узрял за да разбереш предназначението на Световната банка. Това е основен белег за незрялост в политиката,да приемаш казаното буквално. Тия никога нямат предвид това което казват. Те говорят закодирано. В първия си постинг съм обяснил тоя какво има предвид.

  32. 32 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 1552 Весело

    До коментар [#22] от "Practic":

    Тръмп, нали иска пренаписване на правилата и не се съобразява с правилата от другите.

    Защо другите да спазват джентълменско споразумение винаги САЩ да излъчва управителя на СБ?

    Модератора е неадекватен!
  33. 33 Профил на Divi filius
    Divi filius
    Рейтинг: 3146 Любопитно

    Кои са "бедните" страни? Това са поне 95% от страните на най-богатият на ресурси континент - Африка! След като тези страни са богати на ресурси, защо са толкова бедни? Защото политиците им са корумпирани! Това е причината!
    —цитат от коментар 16 на vassilun


    Защо не продължиш, като вече си зачекнал темата? ЗАЩО политиците им са корумпирани? Причината?

    Давай, слез в дупката на Зайо Байо(go down the rabbit hole), дет се вика! Комунизмът/социализмът ли е виновен, че има толкова/такава корупция там, или нещо друго?

    И защо корупцията винаги най- ярко се проявява в БЕДНИТЕ страни, дето не са помирисвали и "комунизъм"?

    Въпроси, въпроси...

    reductio ad absurdum...
  34. 34 Профил на 92fsinox
    92fsinox
    Рейтинг: 235 Неутрално

    Тръмп е ужасът на савецките допотопи и либерастичните дегенерати.
    Напред г-н Президент!

  35. 35 Профил на balgariez
    balgariez
    Рейтинг: 2034 Весело

    "По неписано правило САЩ, които са най-големият акционер на банката, определят кой да я управлява, докато европеец е начело на сродната ѝ институция - Международния валутен фонд"

    Щом правилото е неписано, предлагам наш Цецо Василев за поста. Въртеше "буровата" банка много сръчно, бе не веднъж "банкер на годината", ама му завидеха и го наклепаха за нек'ви 4 млд., дет' се и не найдоха даже, а ний данъкоплагците ги платихме от протритите си тънковати кесии.
    Способно момче- наш човек- той да е !!

  36. 36 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 4252 Неутрално



    До коментар [#21] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":Спомняш ли си Ранд и Ъп? Хората още през 90 казаха - валутен борд, незабавна приватизация, енергийна независимост!Тогава ги изгонихте с камъни че искали да продадат земята за “която дедите ни са проливали кръвта си”?!Сетне всичко което казаха стана точно така и още по лошо, сега пееш същата мантра - Сорос ти е виновен!
    —цитат от коментар 24 на klimentm


    Ми кажи ги тези неща на поляците бе ? Защо полските умно-красиви управляващи не ходят през месец до арабските емирства и саудитска арабия да им седят мирно на килимчето и да се се връщат да кроят закони как повече земя да продадат на арабски принцове и турски бизнесмени с лоша репутация?
    Щом дедите са проливали кръв за тези земи не се ли опасявате ,че ако пак се стигне до това положение първо ще го закъсат либералните ентусиасти които я разпродават и подаряват на офшорковци???

    До коментар [#21] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":"Трион активи" подхожда много точно на Вашия "интелект"!
    —цитат от коментар 25 на vassilun

    Гледам да не изглеждам по умен от редакторите тук и да не им конкурирам заглавията!
    Ина че е нормално да търсите интелектуално превъзходство по такива доводи!


    Libertarianism is just anarchy for rich people
  37. 37 Профил на carlosestrada
    carlosestrada
    Рейтинг: 1980 Неутрално

    До коментар [#34] от "92fsinox":

    сАвеЦкият агент Дони Тръмпа бил ужас за съветите ... добре добре





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK