Франция се обърна срещу Германия за статута на "Северен поток 2"

Франция се обърна срещу Германия за статута на "Северен поток 2"

© Reuters



Франция планира за подкрепи предложение на Европейската комисия за регулиране на газопроводите, влизащи в страна от ЕС по море директно от трети страни, което засяга статута на "Северен поток 2" и е против позицията на Германия и Русия по този проект. Гласуване ще има в петък в Брюксел и ако тогава френският представител официално потвърди с вота си тази позиция, това ще е неприятен удар по основен партньор като Германия и може да доведе до спиране на строежа на газопровода малко преди приключването му.


Става дума за Газовата директива на Европейската комисия (2009/73/EC), пряко засягаща "Северен поток 2" без да го споменава изрично, която бе представена в Брюксел през ноември 2017 г. и все още се спори по нея. Предложените поправки в нея предвиждат принципите за регулиране на европейския газов пазар да се разпространят и върху морските газопроводи. В частност това означава и разделяне функциите на пренасящата компания от доставчика на газ, както и допускане до тръбата на трети компании за транзит на техен газ.


Германия втора година работи за събиране на подкрепа за позицията си, че директивата не се отнася до този проект. Русия не иска това да става, защото "Газпром" изцяло проектира, финансира и изгражда газопровода през Балтийско море, а ще се окаже принудена да допусне други до мощностите му.




През януари обсъждането се активизира, а румънският енергиен министър Антон Антон като председател на съвета на министрите от сектора по време на румънското председателство на Съвета на ЕС, заяви, че един от приоритетите му е да бъдат приети поправките. На 9 янари Съветът представи на работната група (Energy Working Party, EWP) третата версия на проекта за поправки. Руски медии тогава писаха, че Букурещ бил под натиск и от САЩ да действа срещу газопроводите на "Газпром".


Платформата Pioneering Spirit полага тръби за "Северен поток 2" във водите на Финския залив през декември 2018 г.

© Axel Schmidt/Nord Stream 2, Northwest University, China

Платформата Pioneering Spirit полага тръби за "Северен поток 2" във водите на Финския залив през декември 2018 г.


САЩ официално са заявявали, че са против "Северен поток 2", защото смятат, че увеличава енергийната зависимост на Европа от Русия, отнема милиарди долари приходи от транзит за бюджета на Украйна и увеличава възможността президентът Владимир Путин да оказва натиск върху ЕС и НАТО чрез подобни проекти.


В четвъртък трима американски посланици в Германия, Дания и ЕС - публикуваха в "Дойче веле" писмо, в което заявяват ,че "спирането на проекта (Северен поток 2) ще изпрати ясен сигнал, че Москва не може да остане ненаказана за агресията си срещу съседни държави и намесата си срещу нашите демокрации". Те смятат, че "Северен поток 2" е не просто газопровод, а "проект за разпространяване на руската власт и влияние".


"ЕС трябва така да преразгледа Третия енергиен пакет, приет през 2009 г., че законите на ЕС да действат и за такива проекти като "Северен поток 2". Защо компании извън ЕС като "Газпром" могат да деформират конкуренцията на европейския газов пазар, докато се придържат към по-ниски стандарти в сравнение с компаниите от ЕС?", питат посланиците Ричард Гренел, Карл Сандс и Гордон Сондленд.


Франция се обърна срещу Германия за статута на "Северен поток 2"

© Reuters


Също днес на срещата с премиерите от Централна Европа в Братислава канцлерът Ангела Меркел за пореден път настоя, че "Северен поток 2" не прави Германия зависима от руския газ, включително защото властите в Берлин разнообразяват източниците си на горива. Освен това тя изтъкна, че Украйна трябва да остане транзитираща държава и след края на 2019 г., когато изтичат руско-украинските договори.


Германия отклони предложените от Европейската комисия поправки в третата версия на директивата, включително защото логиката им сочи към един единствен инфраструктурен проект, а за другите се допускат редица изключения, пише днес московският в. "Ведомости". Проблем имат и Холандия и Финландия, тъй като поправките дават на Еврокомисията право да контролира междудържавни споразумения за пренос на газ, да формулира основни изисквания при преговорите и дори да ги блокира, продължава деловото издание. В този дух бе и заключението на правния отдел към Съвета на ЕС. И трите държави не са съгласни да отстъпват на институциите в Брюксел такива правомощия, казват редакторите на "Ведомости".


Холандия, например, смята, че обновената Газова директива не бива да действа за вече построени и за строящи се газопроводи. Финансово със "Северен поток 2" са обвързани пет големи енергийни компании - германските Wintershall (поделение на гиганта BASF), германско-финландската Uniper, австрийската OMV, френската Engie и англо-нидерландската Royal Dutch Shell.


От неофициално изразени позиции може да се предполага, че в подкрепа на Берлин ще гласуват също Холандия, Белгия, Австрия, Гърция и Кипър. Много важно е какво ще изберат Италия и Испания заради голямата тежест, която имат при формиране в петък на броя на гласовете в работната група към Съвета на ЕС. Това ще се разбере в петък на заседанието на Комитета на постоянните представители на страните от ЕС (COREPER).


Франция се обърна срещу Германия за статута на "Северен поток 2"

© Reuters


Днес от компанията Nord Stream 2 AG заявиха, че подкрепят критиките към предложените промени в директивата, защото те щели да доведат до неяснота за инвеститорите и потенциално да създадат дискриминационен режим на регулиране за отделни газопроводни проекти.


От Uniper, вложила досега около 600 млн. евро от предвидените за участие в проекта 950 млн. евро, заявиха, че продължават да смятат, че "Северен поток 2" ще бъде завършен. "Това е проект за десетилетия напред и поради това той е в определена степен независим от сегашните събития", добави говорител на компанията.


"Франция възнамерява да подкрепи приемането на тази директива. Работата продължава с нашите партньори и специално с Германия за възможни промени в текста", цитира "Ройтерс" говорителката на външното министерство Анес фон дер Мюл. Ако в петък предложената регулация получи подкрепа в работната група, преговорите за съставяне на окончателния проект за текста на директивата може да започнат още следващата седмица.


Президентът Еманюел Макрон отмени днес участието си в средата на февруари в Мюнхенската конференция за сигурност и така няма да има личен контакт и съвместна поява с Ангела Меркел. Програмата му показва, че той няма да напуска Франция до срещата на ЕС на върха на 20 март.

Коментари (200)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 2328 Весело

    "Газпром" изцяло проектира, финансира и изгражда газопровода през Балтийско море, а ще се окаже принудена да допусне други до мощностите му.
    ...
    Кои други например??

    В Русия съм! В Русия съм!
  2. 2 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 2328 Весело

    "Украйна трябва да остане транзитираща държава и след края на 2019 г., "

    Е що пък?
    Не е ли добре Украйна да се освободи от руската зависимост?
    Я колко хубаво би било,а? :)

    В Русия съм! В Русия съм!
  3. 3 Профил на Ian Smith
    Ian Smith
    Рейтинг: 1976 Неутрално

    Хухухууу-хуху, адски гот. Днес е един добър ден за българската демокрация.

    Утре пък е петък - да видим с какво ще ни позабавляват северомонголските алкохолици.

    В нормалните държави лудите са в психиатриите, а в Русия са в Кремъл.
  4. 4 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 4263 Весело

    До коментар [#1] от "Веселин Дечев":

    Теб например!

    klimentm
  5. 5 Профил на Rumen Mihaylov
    Rumen Mihaylov
    Рейтинг: 30 Неутрално
  6. 6 Профил на Jalis Ironhammer
    Jalis Ironhammer
    Рейтинг: 2304 Неутрално

    Освен СП2 проблеми между двете страни има в реформата на еврозоната , Търговията с оръжие , Саудитска Арабия и европейската отбрана.Интересно развитие на нещата.

    От друга страна съвместните оръжейни проекти вървят добре.Да видим докъде ще стигне това.

    Underneath this flabby exterior is an enormous lack of character.
  7. 7 Профил на Ian Smith
    Ian Smith
    Рейтинг: 1976 Весело

    "Украйна трябва да остане транзитираща държава и след края на 2019 г., "Е що пък?Не е ли добре Украйна да се освободи от руската зависимост?Я колко хубаво би било,а? :)
    —цитат от коментар 2 на Веселин Дечев


    Всъщност Рассийката е зависима от Украйна - инак как ще си продава изкОпаното от землята.

    В нормалните държави лудите са в психиатриите, а в Русия са в Кремъл.
  8. 8 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 2328 Весело

    "САЩ официално са заявявали, че са против "Северен поток 2", защото смятат, че увеличава енергийната зависимост на Европа от Русия"

    1. Това не е ли намеса във вътрешните работи на суверенни страни?
    Ами ако Германия примерно реши да се противопоставя на тръбопровод между Канда И Сащ за да не се увеличава зависимостта на САЩ??
    2. Как един и същ газ като минава по два различни маршрута в единия случай увеличава зависимостта от доставчика, а във втория-не?

    В Русия съм! В Русия съм!
  9. 9 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 4263 Весело

    До коментар [#2] от "Веселин Дечев":

    Украйна е освободена от рашистката зависимост и не купува нито грам газ от Рассия!
    Газпром плаща транзита но не получава пари от Украйна, благодарение на мъдроста на вождовете си

    klimentm
  10. 10 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 2328 Весело

    До коментар [#6] от "Jalis Ironhammer":

    Май ще се разпърди договорът от Аахен?

    В Русия съм! В Русия съм!
  11. 11 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 4263 Весело

    До коментар [#8] от "Веселин Дечев":

    Може ако Русия стане 52 звезда в знамето на САЩ !

    klimentm
  12. 12 Профил на Ian Smith
    Ian Smith
    Рейтинг: 1976 Весело

    "Газпром" изцяло проектира, финансира и изгражда газопровода през Балтийско море, а ще се окаже принудена да допусне други до мощностите му....Кои други например??
    —цитат от коментар 1 на Веселин Дечев


    Ми като не можете да осигурите други няма да продавате бе. Ха-ха-ха.

    В нормалните държави лудите са в психиатриите, а в Русия са в Кремъл.
  13. 13 Профил на dgerald
    dgerald
    Рейтинг: 755 Неутрално

    Франция добре, а каква ще е позицията на България? На президента е ясна.

  14. 14 Профил на Jalis Ironhammer
    Jalis Ironhammer
    Рейтинг: 2304 Неутрално

    До коментар [#10] от "Веселин Дечев":

    Не.Нормални стрестестове :)

    Underneath this flabby exterior is an enormous lack of character.
  15. 15 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 2328 Весело

    До коментар [#2] от "Веселин Дечев":Украйна е освободена от рашистката зависимост и не купува нито грам газ от Рассия!
    —цитат от коментар 9 на klimentm

    А от кого?
    И на каква цена?

    В Русия съм! В Русия съм!
  16. 16 Профил на Торбеш
    Торбеш
    Рейтинг: 1430 Неутрално

    Félicitations à vous, monsieur Macron!
    Европейският интерес е над всичко - над лакомите за "взятки" шрьодерианци, над душеприказчиците на тъпото джудже, над дребните сметчици на политици-бакали.
    Европейският интерес е МОЯТ ИНТЕРЕС!
    За европейския интерес, за интереса на европейските граждани създавам моите енергийнонезависими къщи, в които няма руски газ, няма руски натиск, има СВОБОДА.
    Докато съм жив, ще правя това - ще помагам на европейските граждани да живеят в свобода, защото свободата е въздухът на Европа!

    Като българин съм горд, че думата "неудачник" е незаменяема чуждица в българския език, заемка от руския език.
  17. 17 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 2328 Весело

    създавам моите енергийнонезависими къщи, в които няма руски газ, няма руски натиск, има СВОБОДА.
    —цитат от коментар 16 на Торбеш


    А какъв ти е газа?
    Американски, от Уренгой?

    В Русия съм! В Русия съм!
  18. 18 Профил на Ian Smith
    Ian Smith
    Рейтинг: 1976 Весело

    Дечев не ви ли изглежда леко превъзбуден и доста кисел тази чудесна вечер ?

    Старшата да не му е объркала инжекцията ?

    В нормалните държави лудите са в психиатриите, а в Русия са в Кремъл.
  19. 19 Профил на дедо Андро
    дедо Андро
    Рейтинг: 2149 Неутрално

    Дечев, вземи намали малко усилията да убеждаваш света в почтените мисли на Русия. В твой интерес е, ще пестиш нерви защото в края на краищата светът й видя хем силата, хем демокрацията на русийката ти. И че е кауза пердута.

    Пич Незнам Как Да Ти Обесна Че Несъжелявам За Недостика На Некой Уникални Изразни Сретства По Български.
  20. 20 Профил на Against China
    Against China
    Рейтинг: 2010 Неутрално

    Къде е оня фатмак Перков????Нали големите се бяха разбрали и, че СП 2 и "турски поток" щели да бъдат реализирани от Путин.Путин яде поредната порция шамари от САЩ и ЕС .А Германия да не мисли само за бизнес интересите си,а да подпомага страните от източна Европа,които са под руско влияние и монопол.

    AGAINST CHINA
  21. 21 Профил на citoplast
    citoplast
    Рейтинг: 1704 Весело

    А, и не само Франция, и не само!!!

    https://vz.ru/economy/2019/2/7/962928.html

    Имало едно време ссср...
  22. 22 Профил на palav_nik
    palav_nik
    Рейтинг: 3028 Весело

    "Става дума за Газовата директива на Европейската комисия (2009/73/EC), пряко засягаща "Северен поток 2" без да го споменава изрично"

    Същото се отнася и за Турецки паток. Без да се споменава изрично...

  23. 23 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3560 Весело

    Хухухууу-хуху, адски гот. Днес е един добър ден за българската демокрация.Утре пък е петък - да видим с какво ще ни позабавляват северомонголските алкохолици.
    —цитат от коментар 3 на Ian Smith


    с все по безплатно мразене ще ни забавлявате , и дълбока експертиза разбира се .

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  24. 24 Профил на LiberalToTheBones
    LiberalToTheBones
    Рейтинг: 1042 Неутрално

    Прекрасно! ЕС трябва да е единна срещу руските изнудвачи маскирани уж като бизнес. Ако искаш да правиш бизнес в ЕС трябва да го правиш с фирмите там и да им дадеш пълни права!

    Nazis, commies, idiots, conservatives, preservatives... Stay away..
  25. 25 Профил на Реми
    Реми
    Рейтинг: 3152 Неутрално

    Крайно време е да се отрежат достъпите на Кремъл до лостове за влияние и източник на печалби свързани с ЕС. Мама Меркел ще се окаже наистина троянския кон на Путин в ЕС.

    Животът е това, което ни се случва, докато правим планове за бъдещето
  26. 26 Профил на Against China
    Against China
    Рейтинг: 2010 Неутрално

    "САЩ официално са заявявали, че са против "Северен поток 2", защото смятат, че увеличава енергийната зависимост на Европа от Русия"1. Това не е ли намеса във вътрешните работи на суверенни страни?Ами ако Германия примерно реши да се противопоставя на тръбопровод между Канда И Сащ за да не се увеличава зависимостта на САЩ??2. Как един и същ газ като минава по два различни маршрута в единия случай увеличава зависимостта от доставчика, а във втория-не?
    —цитат от коментар 8 на Веселин Дечев


    Твоята Русия се меси във вътрешните работи на суверенни държави.САЩ защитават тези държави от тотално руско влияние и монопол.

    AGAINST CHINA
  27. 27 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 2328 Весело

    А Германия да не мисли само за бизнес интересите си,а да подпомага страните от източна Европа,които са под руско влияние и монопол.
    —цитат от коментар 20 на Against China


    А защо САЩ да не подпомага страните от източна Европа,които са под руско влияние и монопол??
    Защо не продава газ по-евтино? Ама крайната цена да е по-евтина, с транспорт, втечняване и превръщането в газ после!

    В Русия съм! В Русия съм!
  28. 28 Профил на dr_al_hussaini
    dr_al_hussaini
    Рейтинг: 1296 Весело

    Евентуално приемане на поправките по Газовата директива на Европейската комисия (2009/73/EC) не може да попречи на строежа и пускането в експлоатация на "Северен поток 2" ! Всяка една държава - член на ЕС решава сама какви газопроводи преминават през територията и териториалните и води ! ЕК няма механизъм, според който да санкционира Германия... Санкции на Германия не вярвам някой да се осмели да наложи, а пък к***ата на Виетконг вече гушна букета... Хахахахахахахахаа :))))))))

  29. 29 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 2328 Весело

    До коментар [#23] от "дерибеев":

    Искрено се забавлявам, да ги чета как се въртят като на шиш!

    В Русия съм! В Русия съм!
  30. 30 Профил на galin83
    galin83
    Рейтинг: 320 Неутрално

    Франция срещу Германия, Италия срещу Франция. Големите играчи в ръгби отбора взеха да се олюляват.

  31. 31 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 2328 Весело

    Ако искаш да правиш бизнес в ЕС трябва да го правиш с фирмите там и да им дадеш пълни права!
    —цитат от коментар 24 на LiberalToTheBones


    Какви например права?

    В Русия съм! В Русия съм!
  32. 32 Профил на Against China
    Against China
    Рейтинг: 2010 Неутрално

    "Газпром" изцяло проектира, финансира и изгражда газопровода през Балтийско море, а ще се окаже принудена да допусне други до мощностите му....Кои други например??
    —цитат от коментар 1 на Веселин Дечев


    Никой.СП2 отече по канала безславно....Звучен шамар за кагебисткият гном.

    AGAINST CHINA
  33. 33 Профил на citoplast
    citoplast
    Рейтинг: 1704 Неутрално

    [quote#23:"дерибеев"][/quote]

    ...с все по безплатно мразене ще ни забавлявате...

    А и от сърце Дерибейка и от сърце!!!

    Имало едно време ссср...
  34. 34 Профил на Ian Smith
    Ian Smith
    Рейтинг: 1976 Весело

    А какъв ти е газа? Американски, от Уренгой?
    —цитат от коментар 17 на Веселин Дечев


    енергийнонезависими къщи бе юрДечев - не им трябва газ.

    Човека най-вероятно прави пасивни къщи.

    Стига с тая Комсомольская Правда, прочети и нещо по-смислено.

    В нормалните държави лудите са в психиатриите, а в Русия са в Кремъл.
  35. 35 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 2328 Весело

    Твоята Русия се меси във вътрешните работи на суверенни държави.САЩ защитават тези държави от тотално руско влияние и монопол.
    —цитат от коментар 26 на Against China


    А САЩ каква работа имат в Европа???
    Това не е ли намеса във вътрешните им работи?

    В Русия съм! В Русия съм!
  36. 36 Профил на Хакуна Матата !
    Хакуна Матата !
    Рейтинг: 1598 Неутрално

    До коментар [#7] от "Ian Smith":

    Всъщност Рассийката е зависима от Украйна - инак как ще си продава изкОпаното от землята
    -----------
    Втечнено по морето...

    Stupid people make me sick
  37. 37 Профил на Noise
    Noise
    Рейтинг: 2553 Весело

    До коментар [#9] от "klimentm":

    Не полудявай.. Случката с Украйна е много показателна до какво водят психическите отклонения.Купуват отново руска газ, само дето по-скъпо , а руснаците са с гарантирано плащане.Схващаш ли каква велика врътка е това? Руснаците продават газ, някой го препродава на украинците с печалба и го плаща на руснаците.Сещаш ли се кои са единствените прецакани в тази схема?!

    Sutor, Ne Supra Crepidam!
  38. 38 Профил на palav_nik
    palav_nik
    Рейтинг: 3028 Весело

    "Всяка една държава - член на ЕС решава сама какви газопроводи преминават през територията и териториалните и води !"

    СП2 минава през няколко териториални води...

  39. 39 Профил на Депутат 241
    Депутат 241
    Рейтинг: 5017 Весело

    До коментар [#8] от "Веселин Дечев":

    А бе, Дечков! Стига с тая намеса във вътрешните работи! Под всяка статия от Германия до Венецуела все международното право месиш. Голям международник се извъди. Само от флашки го докарваш. И нищо не отговаря на истината.
    Северен поток 2 пресъхна. Даже и в морето да е.
    А ти си един смешник...

    “Комунизмът е философия на провала, вяра в невежеството, евангелие на завистта.” сър Уинстън Чърчил
  40. 40 Профил на Alex Prime
    Alex Prime
    Рейтинг: 2056 Неутрално

    това допълнително разединява ЕС по линия да се подкрепят украинците, чиито виждания в момента за обществото са еднакви с тези на Путин. Фашаги. Излишен напън.

  41. 41 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 3250 Неутрално

    " Франция планира за подкрепи предложение на Европейската комисия за регулиране на газопроводите, влизащи в страна от ЕС по море директно от трети страни, което засяга статута на "Северен поток 2" и е против позицията на Германия и Русия по този проект. Гласуване ще има в петък в Брюксел и ако тогава френският представител официално потвърди с вота си тази позиция, това ще е неприятен удар по основен партньор като Германия и може да доведе до спиране на строежа газопровода малко преди приключването му."

    Поздравление за принципната позиция на Франция ! Показа форма спрямо газовите попълзновения и напъни на Русия и доказва, че мисли за европейските интереси не през призмата на продажността и сервилността към враждебни на Европа сили !

  42. 42 Профил на Jalis Ironhammer
    Jalis Ironhammer
    Рейтинг: 2304 Неутрално

    Освен нещата в ком.6 оказва се че има и чисто политически проблеми между двете държави.Пишат че в Берлин не били доволни от сближаването на движението на Макрон с групата на АЛДЕ във връзка с евро изборите.

    Underneath this flabby exterior is an enormous lack of character.
  43. 43 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 2311 Неутрално

    Всъщност Рассийката е зависима от Украйна - инак как ще си продава изкОпаното от землята.
    —цитат от коментар 7 на Ian Smith


    Наистина ли вярваш, че Русия граничи единствено с Украйна :-)

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  44. 44 Профил на Ian Smith
    Ian Smith
    Рейтинг: 1976 Весело

    Дечев, вземи намали малко усилията да убеждаваш света в почтените мисли на Русия. В твой интерес е, ще пестиш нерви защото в края на краищата светът й видя хем силата, хем демокрацията на русийката ти. И че е кауза пердута.
    —цитат от коментар 19 на дедо Андро


    Е да ама как ще направи 50 поста та да си вземе надника !

    В нормалните държави лудите са в психиатриите, а в Русия са в Кремъл.
  45. 45 Профил на Хакуна Матата !
    Хакуна Матата !
    Рейтинг: 1598 Неутрално

    До коментар [#9] от "klimentm":

    Украйна е освободена от рашистката зависимост и не купува нито грам газ от Рассия!
    Газпром плаща транзита но не получава пари от Украйна, благодарение на мъдроста на вождовете си
    ----------
    Тцъ, това просто не е вярно .

    Stupid people make me sick
  46. 46 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 2328 Весело

    [quote#39:"Депутат 241"]До коментар [#8] от "Веселин Дечев":А бе, Дечков! Стига с тая намеса във вътрешните работи! /quote]

    Е как! Ти не си ли поборник за международно право?!

    В Русия съм! В Русия съм!
  47. 47 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 3250 Неутрално

    : В четвъртък трима американски посланици в Германия, Дания и ЕС - публикуваха в "Дойче веле" писмо, в което заявяват ,че "спирането на проекта (Северен поток 2) ще изпрати ясен сигнал, че Москва не може да остане ненаказана за агресията си срещу съседни държави и намесата си срещу нашите демокрации". "

    Защо американците могат да покажат толкова адекватна позиция по европейските проблеми, а Меркел и компания блещят глупости и си затварят очите за руската агресия в Украйна ?

  48. 48 Профил на Against China
    Against China
    Рейтинг: 2010 Неутрално

    [quote#17:"Веселин Дечев"][/quote]

    Както върви и американски ще имаме,не само руски.От къде на къде ще купуваме само руски.Пазарна икономика.Точка.

    AGAINST CHINA
  49. 49 Профил на antonio_vivaldi
    antonio_vivaldi
    Рейтинг: 2973 Неутрално

    Наглостта на Германия по отношение на Северен поток 2, който застрашава енергийната и политическата сигурност на Европа, надмина всякакви граници. Далаверата с кремълския престъпник не може да стои над общоевропейските интереси.

  50. 50 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 2311 Неутрално

    Франция добре, а каква ще е позицията на България? На президента е ясна.
    —цитат от коментар 13 на dgerald


    Какво ти е ясно ?! Спряха ни "Южен поток" и го потурчиха ...
    Всичко което заобикаля България е в наша вреда

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  51. 51
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  52. 52 Профил на deutscher._
    deutscher._
    Рейтинг: 602 Неутрално

    Айде-е-е май и надеждата на Бойко с Турския поток и газовия хъб все с тръби по морето отива на кино?
    Сега като се сритат Франция и Германия по въпроса ще стане много жежко ! !

  53. 53 Профил на Against China
    Against China
    Рейтинг: 2010 Неутрално

    [quote#35:"Веселин Дечев"][/quote]

    Ако не знаеш,аз да ти кажа,че ЕС е съюзник на САЩ ,а не на Русия.За това САЩ защитават своите съюзници по линия на НАТО от руският монопол.

    AGAINST CHINA
  54. 54 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3560 Весело

    До коментар [#37] от "Noise":

    няма прецакани, солидарността си има цена

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  55. 55 Профил на ltq22310954
    ltq22310954
    Рейтинг: 356 Неутрално

    "САЩ официално са заявявали, че са против "Северен поток 2", защото смятат, че увеличава енергийната зависимост на Европа от Русия"1. Това не е ли намеса във вътрешните работи на суверенни страни?Ами ако Германия примерно реши да се противопоставя на тръбопровод между Канда И Сащ за да не се увеличава зависимостта на САЩ??2. Как един и същ газ като минава по два различни маршрута в единия случай увеличава зависимостта от доставчика, а във втория-не?
    —цитат от коментар 8 на Веселин Дечев


    Предполагам, логиката е да не се строят НОВИ газопроводи по старите правила, водещи до монопол. Въобще проблемът се нарича Русия, която няма никакви скрупули да използва чисто икономически средства за постигане на политически цели навън. На всичкото отгоре е и авторитарна държава, и цялата и визия за света е да властва навън и да я оставят да си прави каквото иска /разбирай кражби и корупция/ вътре и доколкото може навън.

  56. 56 Профил на nessarox
    nessarox
    Рейтинг: 1788 Неутрално

    "Газпром" изцяло проектира, финансира и изгражда газопровода през Балтийско море, а ще се окаже принудена да допусне други до мощностите му....Кои други например??
    —цитат от коментар 1 на Веселин Дечев


    Много е просто-
    ще се наложи ГАЗПРОМ да избира:или доставчик или оператор
    Няма да стане и двете

    Всички сме в кочината,но някои гледат към звездите:)
  57. 57 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 3250 Неутрално

    " Също днес на срещата с премиерите от Централна Европа в Братислава канцлерът Ангела Меркел за пореден път настоя, че "Северен поток 2" не прави Германия зависима от руския газ, включително защото властите в Берлин разнообразяват източниците си на горива. Освен това тя изтъкна, че Украйна трябва да остане транзитираща държава и след края на 2019 г., когато изтичат руско-украинските договори."

    По - очевидно неадекватна позиция рядко съм срещал ! Явно руснаците здраво са хванали в схемите си немския бизнес, а Меркел е направо вредна за европейската енергийна сигурност !

  58. 58 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 2328 Весело

    Защо американците могат да покажат толкова адекватна позиция по европейските проблеми, а Меркел и компания блещят глупости и си затварят очите за руската агресия в Украйна ?
    —цитат от коментар 47 на samoedin


    А защо ЕС си затваря очите за агресията на САЩ във Венецуела?
    Да не споменаваме незаконното присъствие в Сирия, войните в Либия, Ирак, Афганистан, Сърбия...

    В Русия съм! В Русия съм!
  59. 59 Профил на Noise
    Noise
    Рейтинг: 2553 Весело

    До коментар [#54] от "дерибеев":

    Скъпичко бе, де_ба...

    Sutor, Ne Supra Crepidam!
  60. 60 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 2328 Весело

    Наглостта на Германия по отношение на Северен поток 2, който застрашава енергийната и политическата сигурност на Европа
    —цитат от коментар 49 на antonio_vivaldi


    И как точно я застрашава? Я да чуем?
    На бас, че няма да чуе. Щото не ти пише в листчетата.
    Ще чуем какъв съм и какъв не съм? :)

    В Русия съм! В Русия съм!
  61. 61 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3560 Весело

    До коментар [#33] от "citoplast":

    тук съм съгласен , неуспелите кандидат партийни секретари точно затова бяха наети

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  62. 62 Профил на today
    today
    Рейтинг: 1237 Неутрално

    И без друго има предостатъчно свободен капацитет по газопроводите, няма никакъв смисъл да се строят нови.

    Борбата с корупцията в България е като риболова по Discovery. Хващат ги, показват ги, и ги пускат!
  63. 63 Профил на tolex
    tolex
    Рейтинг: 1467 Неутрално

    Макрон им го завря по френски на рашките.
    Да видим реакцията на германците.

  64. 64 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 2328 Весело

    [quote#35:"Веселин Дечев"]
    —цитат от коментар 53 на Against China
    Ако не знаеш,аз да ти кажа,че ЕС е съюзник на САЩ ,а не на Русия.За това САЩ защитават своите съюзници по линия на НАТО от руският монопол.[/quote]

    По-исиотско обяснение не бях чел!
    НАТО не е ли военна организация?
    И като е съюзник могат да се месят във вътрешните работи на съюзниците ли??
    Боже, откъде ви копат такива!

    В Русия съм! В Русия съм!
  65. 65 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 578 Неутрално

    СП2 на трупчета, докато не се реши Крим и Курилите

  66. 66 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 2328 Весело

    Предполагам, логиката е да не се строят НОВИ газопроводи по старите правила, водещи до монопол
    —цитат от коментар 55 на ltq22310954


    Какъв монопол?
    Русия доставя 30% от газа в Европа!
    Ти знаеш ли дефиницията за монопол??

    В Русия съм! В Русия съм!
  67. 67 Профил на FourOhFive
    FourOhFive
    Рейтинг: 2760 Неутрално

    Украйна е много показателна до какво водят психическите отклонения.Купуват отново руска газ, само дето по-скъпо , а руснаците са с гарантирано плащане.Схващаш ли каква велика врътка е това? Руснаците продават газ, някой го препродава на украинците с печалба и го плаща на руснаците.Сещаш ли се кои са единствените прецакани в тази схема?!
    —цитат от коментар 37 на Noise


    СВОБОДАТА и НЕЗАВИСИМОСТТА струват повече от пет мизерни рубли. Ама това представител на народ, който си продава дъщерите по интернет в чужбина няма как да го разбере.

  68. 68 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3560 Весело

    До коментар [#53] от "Against China":

    на кой САЩ е съюзник , че тоя САЩ станаха много

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  69. 69 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 2016 Неутрално

    Макрончо се осъзна, че след няколко години Меркел ще е на хранилката на Путин до Шрьодер, а той ще бърше гъза на бабата си!

    Русия- проказата на планетата Земя.
  70. 70 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 2328 Весело

    ще се наложи ГАЗПРОМ да избира:или доставчик или оператор
    Няма да стане и двете
    —цитат от коментар 56 на nessarox


    И кой например ще е оператор?
    Ами ако Газпром си регистрират офшорка?
    КАква ще е разликата?

    В Русия съм! В Русия съм!
  71. 71 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 2328 Весело

    И без друго има предостатъчно свободен капацитет по газопроводите, няма никакъв смисъл да се строят нови.
    —цитат от коментар 62 на today


    Да ама били много амортизирани в Украйна. Трябвало сериозни инвестиции в ремонти.
    По-добре нови линии, с по-съвременни технологии, и по-екологични! :)

    В Русия съм! В Русия съм!
  72. 72 Профил на antonio_vivaldi
    antonio_vivaldi
    Рейтинг: 2973 Неутрално

    Новина от днес:

    Съветникът на президента на САЩ по въпросите на националната сигурност Джон Болтън се е срещнал в сряда във Вашингтон с министъра на външните работи и на външноикономическите връзки на Унгария Петер Сиярто.
    "Днес приех външния министър на Унгария Сиярто в Белия дом. Обсъдихме въпроси за сътрудничеството в области като отбраната, диверсификацията на енергийните източници, противодействието на руското злонамерено влияние и съхранението на нашата привързаност към НАТО "- пише Болтън в страницата си в Туитър.

  73. 73 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 2328 Весело

    СВОБОДАТА и НЕЗАВИСИМОСТТА струват повече
    —цитат от коментар 67 на FourOhFive


    И аз това го повтарям за Брекзит. Ама ми обясняват как икономиката щяла да се срине с не знам си колко процента!

    В Русия съм! В Русия съм!
  74. 74 Профил на today
    today
    Рейтинг: 1237 Неутрално

    [quote#70:"Веселин Дечев"][/quote]

    Наитина си много зле, поинтересувай се какво представлява третия енергиен пакет, току-виж ти се изяснило туй-онуй. Малко по малко Русия ще бъде ограничена и вече няма да може да изнудва с газови доставки и транзит.

    Борбата с корупцията в България е като риболова по Discovery. Хващат ги, показват ги, и ги пускат!
  75. 75 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 2328 Весело

    ма това представител на народ, който си продава дъщерите по интернет в чужбина няма как да го разбере.
    —цитат от коментар 67 на FourOhFive


    Украйна ли визираш?
    Щото гледам в един сайт все украинки.
    Една ми се предложи за 500 гривни. Тогава беше 25 лева. Сега сигурно е по-малко, впредвид инфлацията.

    В Русия съм! В Русия съм!
  76. 76 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3560 Неутрално

    До коментар [#64] от "Веселин Дечев":

    водачите доказано ги копат от дългата скамейка на ДС доносници , редовите са просто виртуална проекция

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  77. 77 Профил на gogo63
    gogo63
    Рейтинг: 924 Неутрално

    До коментар [#71] и останалите 50-тина от "Веселин Дечев":

    Дечев, айде спри се малко, а? Какво ще ги правиш толкова копейки?

  78. 78 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 2328 Весело

    Малко по малко Русия ще бъде ограничена и вече няма да може да изнудва с газови доставки и транзит.
    —цитат от коментар 74 на today

    И аз това викам! Да се спре транзита през Украйна! Така няма да има шанс Русия да изнудва Украйна с транзита на лош руски газ! :)

    В Русия съм! В Русия съм!
  79. 79 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 4263 Весело

    До коментар [#37] от "Noise":

    “Руската компания „Газпром” е загубила около 6 милиарда долара при неуспешния си опит да прекрати реверса на природен газ за Украйна, съобщи „Интерфакс”, като се позова на статистически данни и свои източници в монополиста.”

    klimentm
  80. 80 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 4292 Любопитно

    До коментар [#72] от "antonio_vivaldi":

    И после?

    Bukalemun
  81. 81 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3560 Весело

    До коментар [#72] от "antonio_vivaldi":

    верно ли? а какви времена бяха ...

    https://www.capital.bg/politika_i_ikonomika/sviat/2014/10/21/2404340_sasht_nalojiha_ruski_sankcii_sreshtu_6_ungarski/

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  82. 82 Профил на L Glassman
    L Glassman
    Рейтинг: 274 Неутрално

    Крайно време е, след каубойската история на Путин от 2009-та, да строиш нови тръбопроводи от Русия е лудост. Няма незаменими в този свят, Русия и Китай ще го разберат по трудния начин.

  83. 83 Профил на citoplast
    citoplast
    Рейтинг: 1704 Весело

    До коментар [#33] от "citoplast":тук съм съгласен , неуспелите кандидат партийни секретари точно затова бяха наети
    —цитат от коментар 61 на дерибеев


    Бре бре, говориш като първи секретар на партията! Браво! Издигнал си се! И келипира как е?

    Имало едно време ссср...
  84. 84 Профил на Practic
    Practic
    Рейтинг: 3388 Неутрално

    Франция извика посланика си в Италия след среща на вицеприемиер с "жълти жилетки". Президентът Макрон най-после изостави предишната си неуместна, компрометираща го толерантност към кремълски подлоги!

    И вече никой не се учудва, че Франция ще се противопостави на "Северен поток - 2"...
    Източници във френското правителство заявиха, че страната възнамерява да одобри измененията в газовата директива на Европейския съюз, съобщи „Sueddeutsche Zeitung” на 7 февруари.
    Както беше отбелязано, директивата разширява основните принципи, определящи регулирането на европейския газов пазар към тръбопроводи извън ЕС. Те се отнасят и до „Северен поток - 2“.
    Според източници те смятат, че проектът ще доведе до появата на "стратегически проблеми" за европейците.
    "Ние не искаме да увеличаваме зависимостта си от Русия и по този начин да навредим на интересите на страните от ЕС, като Полша и Словакия", каза източник. Това означава, че френската страна се противопоставя на проекта.
    На хаирлия да е дългоочакваната промяна у Еманюел Макрон!
    Бой по диваците рашистанци с френския черпак!

  85. 85 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 4292 Любопитно

    До коментар [#30] от "galin83":

    Франция срещу Германия, Италия срещу Франция. Големите играчи в ръгби отбора взеха да се олюляват.
    =======
    Кипи солидарност от всякъде..... 💫😂💫

    Bukalemun
  86. 86 Профил на palav_nik
    palav_nik
    Рейтинг: 3028 Неутрално

    "И аз това викам! Да се спре транзита през Украйна! Така няма да има шанс Русия да изнудва Украйна с транзита на лош руски газ!

    Баба Меца сама си реже клона на който е седнала.

  87. 87 Профил на Noise
    Noise
    Рейтинг: 2553 Весело

    До коментар [#79] от "klimentm":

    Ах, "Интерфакс"..Свои източници, казват..Оня , убитият журналист, дето възкръсна, предполагам..Как точно са загубили 6 млрд, става ли ясно?!Или за това ще ни осведоми следващият възкръснал?!

    Sutor, Ne Supra Crepidam!
  88. 88 Профил на Noise
    Noise
    Рейтинг: 2553 Весело

    За да мине това предложение са нужни гласовете на поне 16 държави с поне 65% от населението на ЕС.Как ще стане това, мистерия...

    Sutor, Ne Supra Crepidam!
  89. 89 Профил на Хакуна Матата !
    Хакуна Матата !
    Рейтинг: 1598 Любопитно

    Само на мен ли ми се струва , че някай тласка Германия към съюз с Русия ?!

    Stupid people make me sick
  90. 90 Профил на antonio_vivaldi
    antonio_vivaldi
    Рейтинг: 2973 Неутрално

    До коментар [#60] от "Веселин Дечев":

    Като лишава Украйна от статута и на основен транзитьор на газ, което развързва ръцете на Русия за военна намеса и политически натиск там, което рефлектира автоматично върху стабилността на целия регион. Точно това цели Северен поток 2, както и Турски поток- заобикалянето на Украйна. Отделно засилва енергийната зависимост на Германия от Русия и позициите на тясно свързаните с Газпром политици от СДП.

  91. 91 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 2424 Весело

    Интересно, след като "Газпром" изцяло проектира, финансира и изгражда газопровода през Балтийско море...", за какви "чужди" компании става въпрос?
    Явно "Wintershall (поделение на гиганта BASF), германско-финландската Uniper, австрийската OMV, френската Engie и англо-нидерландската Royal Dutch Shell." са изцяло с руски капитали и хвърлят прах в очите.
    По същата логика и 3-те фирми, участващи в потока на Теменужка, са изцяло на руска издръжка....

    С комунист диалог не може и не бива да се води, той ти се качва на главата и после иска да ти я махне.
  92. 92 Профил на Noise
    Noise
    Рейтинг: 2553 Весело

    До коментар [#67] от "FourOhFive":

    Ква свобода и независимост, бре?! Говорим за държава , загубила 50% от БВПто си за 5 години?!Като нямаш пари и клечиш пред кредиторите, колко свободен и независим си?!

    Sutor, Ne Supra Crepidam!
  93. 93 Профил на gargamel
    gargamel
    Рейтинг: 746 Разстроено

    с все по безплатно мразене ще ни забавлявате , и дълбока експертиза разбира се .
    —цитат от коментар 23 на дерибеев


    Абе , нещо все по-скъпо започна да излиза на нормалните хора "безплатното им мразене"...

    Dum Spiro, Spero
  94. 94 Профил на leon555
    leon555
    Рейтинг: 808 Неутрално

    До коментар [#18] от "Ian Smith":


    Дечев не ви ли изглежда леко превъзбуден и доста кисел тази чудесна вечер ?Старшата да не му е объркала инжекцията ?
    —цитат от коментар 18 на Ian Smith


    Аз съм по-склонен да смятам, че водещият му офицер от ФСБ (КГБ) му е дърпал ушите за ниски резултати в работата.

    "Не подозирайте зла умисъл там, където всичко може да се обясни просто с глупост." Бърнард Шaa
  95. 95 Профил на leon555
    leon555
    Рейтинг: 808 Неутрално

    До коментар [#18] от "Ian Smith":


    Дечев не ви ли изглежда леко превъзбуден и доста кисел тази чудесна вечер ?Старшата да не му е объркала инжекцията ?
    —цитат от коментар 18 на Ian Smith


    Аз съм по-склонен да смятам, че водещият му офицер от ФСБ (КГБ) му е дърпал ушите за ниски резултати в работата.

    "Не подозирайте зла умисъл там, където всичко може да се обясни просто с глупост." Бърнард Шaa
  96. 96 Профил на FourOhFive
    FourOhFive
    Рейтинг: 2760 Неутрално

    "И аз това викам! Да се спре транзита през Украйна! Така няма да има шанс Русия да изнудва Украйна с транзита на лош руски газ! Баба Меца сама си реже клона на който е седнала.
    —цитат от коментар 86 на palav_nik


    Абе то хубаво ще спре транзита през Украйна на лош руски газ, ама с това ще спре и транзита през Украйна на лоши еврогейски пари за росия, та се питам, ботокса за путин с какво ще го купуват? Или ще го импортозамещаят? Понеже, познавайки качеството на росийското импортозамещаване, има риск да му понинке хобот по средата на челото.

  97. 97 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 4678 Неутрално

    До коментар [#89] от "Хакуна Матата !":

    Никой не е нужно да я тласка.Тя сама се влече към Русия и играе срещу Европа и западния свят ! За това шамарите от Големия батко отвъд океана !

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  98. 98 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 4292 Неутрално

    До коментар [#89] от "Хакуна Матата !":

    След изборите гледай какво става....

    Bukalemun
  99. 99 Профил на leon555
    leon555
    Рейтинг: 808 Неутрално

    До коментар [#75] от "Веселин Дечев":


    ма това представител на народ, който си продава дъщерите по интернет в чужбина няма как да го разбере.

    —цитат от коментар 67 на FourOhFive


    Украйна ли визираш?
    Щото гледам в един сайт все украинки.
    Една ми се предложи за 500 гривни. Тогава беше 25 лева. Сега сигурно е по-малко, впредвид инфлацията.
    —цитат от коментар 75 на Веселин Дечев


    Е, то щото рускините хич, ама хич не се продават. Повечето от новоизгрелите и изгряващи порнозвезди са рускини с американскозвучащи артистични псевдоними.

    "Не подозирайте зла умисъл там, където всичко може да се обясни просто с глупост." Бърнард Шaa
  100. 100 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 11905 Неутрално

    Аз смятам северен и южен поток за наказателно-настъпателни политически оръжия за влияние на Русия , а не икономически проекти.
    Германия не е толкова засегната, но е в рискова зона, затова е добре да намери спирачката и да поеме управлението на този проект. От друга страна не може Ек да оставят нещата в неяснота по време на строителство заради многото заинтересовани инвеститори. Това не е честен подход....

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK