Надпреварата на Русия, САЩ и Китай прави бъдещето непредсказуемо, сочи доклад

Китайски боен кораб пристига във Филипините.

© Associated Press

Китайски боен кораб пристига във Филипините.



Новата ера на надпревара между световни сили като Съединените щати, Китай и Русия изправя света пред непредсказуемо бъдеще на противопоставяния. Това предупреждение идва в доклад, изготвен от организаторите на Конференцията по сигурността в Мюнхен дни преди началото на събитието.


Документът със заглавие "Великият пъзел: Кой ще събере парчетата?" трябва да зададе тон на дискусиите им.


Според него Берлин и Париж трябва да подобрят съвместната си работа, за да подсилят възможностите на "слабо подготвения" ЕС за справяне с нарастващото противопоставяне между великите сили. Тъй като вътрешнополитическата обстановка и в двете столици не се очаква да "стане по-малко сложна", предстоящата година ще покаже дали тандемът може да преодолее различията си, или е пропусната още една възможност", гласи докладът.




"Предвид надделяващите стратегически нагласи във Вашингтон, Пекин и Москва очакванията за надпревара, изглежда, се превръщат в самоизпълняващо се пророчество," продължава текстът. "Ако всеки се подготви за един враждебен свят, настъпването му е почти предопределено... Периодът след Студената война и общият оптимизъм, свързан с това, приключиха. Но не е ясно какъв нов ред ще последва... и дали преходният период ще е мирен."



Председателят на конференцията Волфганг Ишингер призовава хората, изготвящи политики - от сили от среден ранг като Европейския съюз - да направят повече, за да запазят либералния ред. Междувременно в интервю за вестникарската група "Функе", цитирано от "Ройтерс", тъй каза, че в такава ситуация ядреният арсенал на Франция трябва да се използва за защита на целия ЕС и страните, членуващи в съюза, да си поделят цената за поддръжка на атомните ѝ оръжия.


Брекзит


За силите от среден ранг като Великобритания документът гласи, че процесът на напускане на ЕС "ще продължи да нанася рани от двете страни на (Ламанша) в следващите години".


"Макар предстоящият развод да поведе до преоценка на британската външна политика в духа на "глобална Великобритания", критици казват, че сегашното обръщане на Великобритания навътре е пример за разсейването, което пречи на толкова много сили от среден ранг да защитават един многостранен световен ред в хаос."


Западните Балкани


Пълната интеграция на Западните Балкани в ЕС и НАТО няма да се случи скоро или поне такъв сигнал даде срещата в София миналата година. Проблемът е, че съчетанието между политически и икономически напредък в региона и умората от разширяването на ЕС "намалиха вярата и от двете страни в неизбежността на европейското членство", отбелязва докладът. Протести (в много столици), страховете за етническо напрежение в Босна и Херцеговина и напрежението между Белград и Прищина заради създаването на косовска армия са само примери за това.


Русия и Китай също увеличават влиянието си. Новата игра на Москва "може да ѝ помогне да разсее и отслаби Европейския съюз", а Пекин донякъде опитва да съперчини с европейското икономическо влияние. Китай може да подкрепя евроинтеграцията на Западните Балкани, но да използва инвестициите си за политически цели, а и проектите, които извършва или финансира, невинаги отговарят на европейските стандарти.


Таблиците показват нагласите на жители Западните Балкани кога страната им ще се присъедини към ЕС и дали тази стъпка ще им донесе ползи.

© Скрийншот Munich Security Conference

Таблиците показват нагласите на жители Западните Балкани кога страната им ще се присъедини към ЕС и дали тази стъпка ще им донесе ползи.


Наскоро Европейският съюз се пробуди за рисковете, а комисията прие нова стратегия, която смята разширяването за "геостратегическа инвестиция". Тази година обаче ще даде повече сигнали дали самият регион още вярва в европейското си бъдеще.


Близкият изток


В Близкия изток се наблюдава основна трансформация - САЩ се изтеглят от традиционната си лидерска роля, докато все повече се опитват да се разграничат от пряката политическа намеса и разчитат на регионални партньори за защита на интересите им. Самите регионални партньори "увеличават военните си способности Днес седем от десет страни, които харчат най-голяма част от брутния си вътрешен продукт за отбрана, са в Близкия изток," продължава докладът.


Нещо повече, стойността на покупките на оръжия между 2013 и 2017 г. се е удвоила в сравнение с предишните пет години и това създава риска от оръжейна надпревара и военна конфронтация. В ход е и усилие на американски политици и редица правителства да се преоценят отношенията си със Саудитска Арабия след убийството на бившия съветник на Рияд, а по-късно критичен журналист Джамал Хашокжи миналата година.


От друга страна възстановяването на санкциите срещу Иран, наложени от САЩ, "нямат драматичния ефект" върху нагласите на Техеран, на който Белият дом се надяваше. Притеснително е и решението за изтегляне на войските на САЩ от Сирия, което според експерти "може да има огромни геополитически последици", и то не само за кюрдите. Всичко това "позволява на Русия, Турция и Иран да решават за бъдещия ход на войната както военно, така и на масата за преговори", а Европейският съюз наблюдава как влиянието му се заобикаля - особено за съдбата на Идлиб, който сега зависи силно от Турция и Русия, продължава докладът.

Ключови думи към статията:

Коментари (93)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 9677 Неутрално

    Къде е мястото на Европа. Ще стои и ще гледа ли?

  2. 2 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 3783 Неутрално

    На ушанките по-скоро им се иска да участват в състезанието, но за сега са до тъча...

  3. 3 Профил на atmanpg
    atmanpg
    Рейтинг: 2285 Неутрално

    "Европейските сили" никой не ги пита.
    Така че да си гледаме собственият интерес и да избягваме да вземаме страна.

  4. 4 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 5597 Неутрално

    Руските работници и пенсионери да затягат коланите с още една дупка...

    скоростен индекс "Y"
  5. 5 Профил на кокошката
    кокошката
    Рейтинг: 1486 Весело

    Тръмпо ще ви покаже кон боб яде ли 😂😂😂😂

  6. 6 Профил на von_seeckt
    von_seeckt
    Рейтинг: 2054 Неутрално

    Абе тя Русийката не фалира ли вече? Защо се говори за надпревара между Русия, Китай и Сащ, а ЕС се споменава само като за сила от среден ранг?

  7. 7 Профил на Боян Таксиров
    Боян Таксиров
    Рейтинг: 2845 Неутрално

    Европа трябва да се интегрира под ръководството на Германия и Франция колкото се може по бързо. Трите големи хищника - САЩ, Китай и Русия точат зъби да я разкъсат и поделят, защото европейският начин на живот - социална държава и демокрация е заплаха за техния ред.
    Хубавото е, че тези хищници имат доста слаби места.

    mutricata.blogspot.bg deinstall.blogspot.bg
  8. 8 Профил на Alex Prime
    Alex Prime
    Рейтинг: 2813 Разстроено

    Къде е мястото на Европа. Ще стои и ще гледа ли?
    —цитат от коментар 1 на Роси


    Европа е заета да забранява мемета в социалните мрежи, какво ги интересува брюкселските зели някаква си нова Студена война...

  9. 9 Профил на kesh
    kesh
    Рейтинг: 3258 Весело

    ......."добрият" чичко САМ така ПРЕСОЛИ МАНДЖАТА ,че не става за ядене.......!!!!!?????.......нужен е НОВ ПРОЕКТ.........!!!!????....ама дали има БАЛАМИ...да
    му се вържат.........?????!!!!!.....от целата ситуация КИТАЙ е с едни гърди НАПРЕД , плътно следван от РУСИЯ.....

    България НАД ВСИЧКО .....
  10. 10 Профил на von_seeckt
    von_seeckt
    Рейтинг: 2054 Неутрално

    На ушанките по-скоро им се иска да участват в състезанието, но за сега са до тъча...
    —цитат от коментар 2 на selqnin


    Това добре, ама виж тези дето са писали доклада са на различно мнение. Вземи напиши и ти един доклад да им обясниш как стоят нещата.

  11. 11 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 3783 Неутрално

    До коментар [#5] от "кокошката":

    За сега виждаме как последователно отстъпва инициативата на джуджето - това според Вас боба ли е или коня?!?!?!

  12. 12 Профил на schwimmwagen
    schwimmwagen
    Рейтинг: 1278 Неутрално

    Бъдещето си е непредсказуемо откак свет светува. Сега , че некакви бледни уманитари са останали с погрешно впечатление - само техен проблем е.

    "Счастье для всех, даром, и пусть никто не уйдет обиженным!"
  13. 13 Профил на lustmord
    lustmord
    Рейтинг: 2884 Неутрално

    Kой ви залъгва с глупостите, че бъдещето някога е било предсказуемо? Всичките големи събития на миналия век са се случили напук на прогнозите.

  14. 14 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 4711 Любопитно

    До коментар [#9] от "kesh":

    ......."добрият" чичко САМ така ПРЕСОЛИ МАНДЖАТА ,че не става за ядене.......!!!!!?????.......нужен е НОВ ПРОЕКТ.........!!!!????....ама дали има БАЛАМИ...да
    =======
    Той я пресоли, но не ще да я сърба сам..... и подканва всеки.... да ядат заедно..
    Нужен е направо нов световен ред......!
    DÜNYA BEŞTEN BÜĞÜKTÜR..... света е по голям от петте (велики сили).
    /R. T. Erdoğan/...

    Bukalemun
  15. 15 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 4677 Неутрално

    прави поток , а не война .

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  16. 16 Профил на Practic
    Practic
    Рейтинг: 3082 Неутрално

    "...надпревара между световни сили като Съединените щати, Китай и Русия..."

    Самото поставяне на трите държави върху една плоскост вече издава путинферщеерската пристрастност на организаторите домакини...
    Председателят на конференцията Волфганг Ишингер беше държавен секретар при министър Йошка Фишер. У нас най-много го хвали вестник "Дума".
    В средата на 2011-а Волфганг Ишингер в статия, публикувана във "Франкфуртер алгемайне цайтунг", призова към въвличане на Русия в създаването на системата ЕвроПРО на равноправни начала, имайки предвид и руските интереси.
    Неотдавна Ишингер направи изявление, че Германия трябва да изпълни проекта за газопровод "Северен поток 2" въпреки противопоставянето на американците.

    Като рибка в аквариум ми е нагледен дълбокомъдрия хер Ишингер!

  17. 17 Профил на Against China
    Against China
    Рейтинг: 2317 Неутрално

    Абе тя Русийката не фалира ли вече? Защо се говори за надпревара между Русия, Китай и Сащ, а ЕС се споменава само като за сила от среден ранг?
    —цитат от коментар 6 на von_seeckt


    Абе и САЩ отдавна фалираха спред комунистическата пропаганда,но е първа икономическа и военна сила.Всички са зад САЩ ! Точка !

    AGAINST CHINA
  18. 18 Профил на aralambi
    aralambi
    Рейтинг: 888 Неутрално

    Абе тя Русийката не фалира ли вече? Защо се говори за надпревара между Русия, Китай и Сащ, а ЕС се споменава само като за сила от среден ранг?
    —цитат от коментар 6 на von_seeckt


    Някои хора като чуят "Русия" и се превъзбуждат. БВП на Русия е десетина процента от китайския и 7-8% от американския и този на ЕС. Та как точно Русия се състезава - с това, че имала намкви си ракети? Те могат да разрушават, но не могат да създават. Изнасят главно нефт и газ, а жизненото им равнище е многократно под това на развитите държави.

  19. 19
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  20. 20 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 3050 Неутрално

    Европа трябва да се интегрира под ръководството на Германия и Франция колкото се може по бързо. Трите големи хищника - САЩ, Китай и Русия точат зъби да я разкъсат и поделят, защото европейският начин на живот - социална държава и демокрация е заплаха за техния ред.Хубавото е, че тези хищници имат доста слаби места.
    —цитат от коментар 7 на Боян Таксиров


    Интересно къде я видя тая социална държава в България?Ако се разболееш и не можеш да работиш или по друга причина останеш без работа,си загубен.Нулева помощ за семействата с деца,мизерни пенсии на възрастните хора и инвалидите.

  21. 21 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3310 Неутрално

    Мдаааммм ...

    И седнали братята в калта и ревнали в един глас : Невольооооооо!

    Що ли са присетих за таз приказка на Пелинко?

  22. 22 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 4711 Весело

    До коментар [#19] от "Against China":

    седни и научи
    =======
    Не остава смисъл...... Китай е на път да ви види сметката...... ⌛⚡🚿🚑
    В момента само ви дърпа иронично тирантите.....

    Bukalemun
  23. 23 Профил на Jalis Ironhammer
    Jalis Ironhammer
    Рейтинг: 2865 Неутрално

    Вече не си правят труда да слагат ЕС и САЩ в една група. Дано им светна лампичките на някои хора ама едва ли.

    Underneath this flabby exterior is an enormous lack of character.
  24. 24 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3310 Весело

    Вече не си правят труда да слагат ЕС и САЩ в една група. Дано им светна лампичките на някои хора ама едва ли.
    —цитат от коментар 23 на Jalis Ironhammer

    Лампичките трябваше да светнат отдавна. Когато още ги слагаха в една група.

  25. 25 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 4675 Неутрално

    До коментар [#10] от "von_seeckt":

    Ти що не зададеш въпросите си директно на авторите на доклада? Така оставяш впечатлението, че пак нищо не си рабрал.

    Gunter glieben glauchen globen
  26. 26 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 4675 Неутрално

    прави поток , а не война .
    —цитат от коментар 15 на дерибеев

    Ама с ваши пари.

    Gunter glieben glauchen globen
  27. 27 Профил на .
    .
    Рейтинг: 1763 Неутрално

    Изобщо
    САЩ спряха да се бъзикат с Китай щото получават яки шамари от там няколко години вече. Китай доказа че е в състояние да е първа военна сила и колко повече го бъзикат отвръща зловещо. Последно Китай без да дига много шум тая година вкара на въоръжение хиперзвуковата ракетата със среден радиус на действие ДФ-26, която атакува цел в море и суша със скорост 15 МАХ, нещо непостижимо ни за САЩ, ни за Русия...
    Дори без всякакъв заряд само кинетичен удар е достатъчен да гътне самолетоносач, защото енергията на удара е огромна. А има и атомен заряд за нея.
    https://www.youtube.com/watch?v=gx-c1RK5lK0
    Изобщо китайците на всяка заплаха отговарят с превъзхождащо оръжие и така е от доста време, и реактивната им артилерия е най-добрата и далекобойна на 400км с управляеми снаряди, свалиха спътник преди години, удариха цел в океана с балистична ракета, все неща къде се мълчи за тях.

  28. 28 Профил на меншевик
    меншевик
    Рейтинг: 2680 Неутрално

    "в такава ситуация ядреният арсенал на Франция трябва да се използва за защита на целия ЕС и страните, членуващи в съюза, да си поделят цената за поддръжка на атомните ѝ оръжия."

    А Франция дали може да даде гаранции, че ако примерно Путя думне една ядрена ракетка в Швеция, то Франция ще изпращи Воронеж? Хер Ишингер дали е забравил, че Германия участва в програмата Nuclear Sharing, обаче Германия не инвестира в поддръжката на самолетите, способни да носят бомбите?

    Сокурсник Путина, экс-разведчик КГБ: Вы серьезно думаете, что Путин, делающий подтяжку лица, развяжет ядерную войну? У него от страха ботокс потечет
  29. 29 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 3291 Неутрално

    Какво стана ... нЕкой се пенеше, че САЩ глобили Китай 500 милиарда долара, а днес се говори за противопоставяне :-) тролетариата никакъв Китай не го вълнува - дъвче си Путин

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  30. 30
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  31. 31 Профил на меншевик
    меншевик
    Рейтинг: 2680 Неутрално

    До коментар [#16] от "Practic":

    Не знам защо немските геносета винаги са се страхували да не останат без суровинния си придатък Расеята. Сякаш не разбират, че Европа е най-големия пазар за руските суровини. Иначе точно мюнхенската конференция по сигурността е мястото, където през 2007 ако не ме лъже паметта или дори по-рано - 2005 година Путин откри официално втората студена война. Тогава западът се направи, че не го е чул. И последва Грузия, а след това и Украйна. Чак след това западът разбра какво му се случва, обаче дойде бай Дръмби и представи сметката по брутално кръчмарски начин, но за това е абсолютно прав. Сега Германия и Франция се лутат да доказват някаква идентичност, самостоятелност, обаче сметката си стои и дори нараства.

    Сокурсник Путина, экс-разведчик КГБ: Вы серьезно думаете, что Путин, делающий подтяжку лица, развяжет ядерную войну? У него от страха ботокс потечет
  32. 32 Профил на reply
    reply
    Рейтинг: 1527 Неутрално

    китай много яко набира сила и то пропорционално на спада на американската такава , КАЗВАМ ГО С НЕУДОВОЛСТВИЕ , А ПО ГАДНОТО Е ЧЕ ЩЕ ГО ИГРАЯТ ОТ ПОЗИЦИЯТА ДВАМА СЕ КАРАТ ТРИТЯ ПЕЧЕЛИ , АМЕРИКАНЦИТЕ ТВЪРДЕ КЪСНО СЕ УСЕТИХА ДА ИМ ДРЪПНАТ РЪЧНАТА , ИКОНОМИКАТА ИМ Е НАТРУПАЛА ТАКАВА ИНЕРЦИЯ ЧЕ НЯМАТ СПИРАНЕ

  33. 33 Профил на Voiko
    Voiko
    Рейтинг: 3293 Неутрално

    Ядрените оръжия и малко да са носят опасност за световния мир. Когато обаче увеличаването им стане безконтролно и случайно изстреляна ракета може да предизвика ядрен апокалипсис.

  34. 34
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  35. 35 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 13147 Весело

    Брексит ще е проблем, а Сърбия е ориентирана повече извън отколкото във ЕС.

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  36. 36 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 5319 Любопитно

    "Междувременно в интервю за вестникарската група "Функе", цитирано от "Ройтерс", Ишингер каза, че в такава ситуация ядреният арсенал на Франция трябва да се използва за защита на целия ЕС и страните, членуващи в съюза, да си поделят цената за поддръжка на атомните ѝ оръжия."

    Това звучи правдиво. Все пак Франция съвсем скоро ще бъде единствената ядрена държава в ЕС. С изграждането на наша европейска армия тези френски ядрени оръжия ще бъдат изключително важни за нашата обща отбрана.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  37. 37 Профил на Tokyo
    Tokyo
    Рейтинг: 98 Весело

    Абе нали Русия бе Северна Нигерия с ракети?
    Анализаторите защо я пишат като световна сила и то пред Франция на Макрон, Германия, Япония, Европейския съюд, Украйна, Северна Македония ...!?!

  38. 38 Профил на gozambo
    gozambo
    Рейтинг: 3939 Неутрално

    Европа участва в една друга надпревара. Как да докара най-много хора от Третия свят, как да намали най-много раждаемостта на европейците, как да хомосексуализира масите, как да унищожи европейските икономики със зелени проекти.

  39. 39 Профил на aleks ivan
    aleks ivan
    Рейтинг: 2635 Любопитно

    Русия с късите крачета на вожда си... с кого точно мисли, че се надчреварва?

    ЖИВОТ за дунавските есетри!! : https://esetri.wwf.bg/
  40. 40 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 3291 Весело

    САЩ са номер 1 в икономиката и във военното дело.
    —цитат от коментар 30 на Against China


    САЩ бяха, ама вече не са !!! За това учи йерогифи

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  41. 41 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 5072 Неутрално

    До коментар [#36] от "Иво":

    Звучи добре, но реално руските военни се тревожат далеч повече от американските ракети които Полша е в процес на покупка и от базата в Хел отколкото от френските ядрени сили. Те са напълно наясно, че Франция, даже при Макрон, няма да рискува да атакува ако не е директна цел, докато полско-американската групировка няма да се колебае за използване на тактически ядрени средства, затова е и нарастването на ракети със средна далекобойност в Калининградска област. Китайците умело използват Русия като дразнител и си вършат работата както по изграждане на своя потенциал от балистически ракети, така и икономическата си експанзия.
    Успокоявам се с това, че и САЩ, и Русия са наясно, че ядрена конфронтация не може да има просто поради мащабите на арсеналите им и статистическите вероятности за проникване на ядрени средства дори при най-масивния ПВО щит.

  42. 42 Профил на Jalis Ironhammer
    Jalis Ironhammer
    Рейтинг: 2865 Неутрално

    До коментар [#28] от "меншевик":

    А защо мислиш че Франция няма да се намеси? Ето какво каза Макрон при последното посещение в Финландия.


    https://www.verkkouutiset.fi/emmanuel-macron-ranska-valmis-interventioon-jos-suomea-kohtaa-uhka/

    Директно си казва че Франция ще се намеси при евентуална заплаха.

    Underneath this flabby exterior is an enormous lack of character.
  43. 43 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 4711 Весело

    До коментар [#30] от "Against China":

    Абе циганин,
    =======
    Хо хооо.... дори и такъв да бях, работата е в хода си....
    Китай е държавата номер едно..... 😂👈🔫......
    В една предна статия, ясно и доказуемо се посочваше, че втора е Индия..... а трети (може би) ще са сша......
    Гълтай...... щом не можеш да го предъвчеш.....

    Bukalemun
  44. 44 Профил на dejmos
    dejmos
    Рейтинг: 1413 Неутрално

    Че има съперничество .....дума да няма. Времето на Горбачовата и Елциновата Русия свърши ....хората които искат да се СТРОЯТ ЗАД САЩ , като "дядо и ряпа" в Русия са около 2% . Там са многото ОЛИГАРСИ , които тепърва ще бъдат в РЕГУЛАЦИЯ. Русия осмисля добре свои ето минало, не се страхува да гледа близкото минало, да го нарича с истинското му ИМЕ - ОГРОМЕН ГРАБЕЖ , маскиран зад думите демокрация и свобода ( капитализма в Русия бе направляван от 20 000 американски експерти). Много хора с пари Емигрираха .... и това като че ли пречисти страната от доста ЛОШИ ХОРА. Дали ще успее Руският път ,които да харесват не САЩ ,а Руснаците ще покаже близкото бъдеще. ОЧЕВИДНО подема на Русия във военно и икономическо отношение е факт. Днес Русия умножи 10 пъти БВП спрямо епохата ЕЛЦИН , и това се увеличава.
    За Китай и КОМУНИЗМА Е ЯСНИ ВСИЧКО...........ТЕ според мен са новите шампиони !
    За САЩ .......всичко си зависи от АМЕРИКАНЦИТЕ. ТРЪМП СЕ ОПИТВА ДА ЗАВИЕ КЪМ ПОИЗВОДСТВОТО,.... но това което се казва ФИНАНСОВО -ОЛИГАРХИЧЕН КАПИТАЛ Е ПОЗВОЛЯВА. За Нашата ЕВРОПА , всичко е в ръцете на най работливите -ГЕРМАНИЯ. Ако тя утре напусене ЕС може да живее много по добре и да разполага с повече Пари. Ако се изгради работещ ГЕРМАНО - ФРЕНСКИ мотор на ЕС ..може и да се получи ! ЕВРОПА трябва да има собствена политика и собствена АРМИЯ. Иначе ни третират като подчинени . Нямат нещо което се нарича ЕВРО АТЛАНТИЗЪМ ...това е глупост. Или сме една от великите сили или не сме никаква сила ....

  45. 45 Профил на меншевик
    меншевик
    Рейтинг: 2680 Неутрално

    До коментар [#42] от "Jalis Ironhammer":

    Знаеш фински?

    Сокурсник Путина, экс-разведчик КГБ: Вы серьезно думаете, что Путин, делающий подтяжку лица, развяжет ядерную войну? У него от страха ботокс потечет
  46. 46 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3310 Неутрално

    Успокоявам се с това, че и САЩ, и Русия са наясно, че ядрена конфронтация не може да има просто поради мащабите на арсеналите им и статистическите вероятности за проникване на ядрени средства дори при най-масивния ПВО щит.
    —цитат от коментар 41 на daskal1

    +1

    Но прокситата, прокситата ...

  47. 47 Профил на Jalis Ironhammer
    Jalis Ironhammer
    Рейтинг: 2865 Неутрално

    До коментар [#45] от "меншевик":

    Не. Гугъл транслейт?

    Underneath this flabby exterior is an enormous lack of character.
  48. 48 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 4888 Любопитно

    До коментар [#17] от "Against China":

    Разбра ли кои са световните сили? прочете ли?

  49. 49 Профил на меншевик
    меншевик
    Рейтинг: 2680 Весело

    До коментар [#47] от "Jalis Ironhammer":

    Аз не рискувам с гугъл транслейт. Получава се нещо страшно - постоянно получавам спам от некви африканци, които искат да ми дадат 50 60 милиона долара, преведени с гугъл - ами кво да ти кажа братко....

    Сокурсник Путина, экс-разведчик КГБ: Вы серьезно думаете, что Путин, делающий подтяжку лица, развяжет ядерную войну? У него от страха ботокс потечет
  50. 50 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 4888 Любопитно

    До коментар [#29] от "dark'star":

    Беше то, противопоставянето... Мече е противоборство...

  51. 51 Профил на anarhochristian
    anarhochristian
    Рейтинг: 1883 Неутрално

    До коментар [#7] от "Боян Таксиров":

    По минусите разбирам, че читателите не са толкова фенове на ЕС като суверен и субект, а на ЕС като васал и придатък било на Американски, било на Руски, пък що не и на Китайски проект.
    ЕС трябва да стане самостоятелен субект, силен и уникален.
    Как?
    Пътя е или към упадък и разпокъсване, или към нов възход.
    75 години без война в Европа е първото най-голямо постижение, не трябва да се приема за даденост, а да се осъзнава като необходимост.
    Институционално разглеждано е време за федерализиране, комбинирано с данъчна и местна автономия по държави подсубекти. Обща фед. армия, обща фед. полиция, обща банкова политика, обща здравна политика, общи пенсионни, образователни (със зачитане на местните специфики), трудови, социални и др. политики.
    Икономически разглеждано, трябва да се наблегне на научно-техническия прогрес, както в образованието, така в изследователската работа и в икономиката.
    Социалната държава трябва да се развива в контекста на 21 век, това е уникален експеримент, който не трябва да се губи, а да се усъвършенства, но с нови механизми на участие в производството, а не само на преразпределение.
    Европа трябва да стане лидер в роботизацията и изкуствения интелект. Големите проекти трябва да са с държавно и обществено участие, освен с частно. Европейските граждани трябва да имат дял от собствеността върху роботиката, която ще промени разбирането за съвремения капитализъм и да печелят от произведеното, а не да чакат на помощи.
    Безплатни за гражданите образование и здравеопазване, трябва да поставят европейското общество в челото и движещ фактор на човешката цивилизация, като качество и продължителност на живот, интелектуално развитие, свободно време и осъзнаване на необходимостта за усъвършенстване.
    С лобизма и номенклатурността трябва да се приключи.
    Постепенно засилване на пряката демокрация, както на федерално, така и на место ниво.
    Ако не направим такива нещица, ще се превърнем в поредния елитарен, олигархичен проект, който ще загине безславно.

  52. 52 Профил на charlesdegaulle
    charlesdegaulle
    Рейтинг: 1831 Неутрално

    За да бъде чута думата на ЕС, трябва да има обща (наддържавна) външна политика. И още по-важно - неголяма, но силна армия. Без наличието й, никой не би обърнал сериозно внимание на ЕС. Освен икономическо и то донякъде.
    Но пък за Китай, САЩ и Русия, първо трябва онова недоразумение в Белия дом да си ходи.

  53. 53 Профил на Jalis Ironhammer
    Jalis Ironhammer
    Рейтинг: 2865 Весело

    До коментар [#49] от "меншевик":

    Аз рискувам. Твърде ограничаващо би било ако се ограничавам само до френски и английски източници.
    Впрочем изказването на Макрон си има чисто икономически измерения. Рафал е един от кандидатите във финския конкурс 😉
    Какво да се прави, парите въртят света.

    Underneath this flabby exterior is an enormous lack of character.
  54. 54 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 5319 Любопитно

    Успокоявам се с това, че и САЩ, и Русия са наясно, че ядрена конфронтация не може да има просто поради мащабите на арсеналите им и статистическите вероятности за проникване на ядрени средства дори при най-масивния ПВО щит.
    —цитат от коментар 41 на daskal1


    Да, това е точно така Даскале. +++

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  55. 55 Профил на kesh
    kesh
    Рейтинг: 3258 Весело

    До коментар [#9] от "kesh":......."добрият" чичко САМ така ПРЕСОЛИ МАНДЖАТА ,че не става за ядене.......!!!!!?????.......нужен е НОВ ПРОЕКТ.........!!!!????....ама дали има БАЛАМИ...да =======Той я пресоли, но не ще да я сърба сам..... и подканва всеки.... да ядат заедно.. Нужен е направо нов световен ред......!DÜNYA BEŞTEN BÜĞÜKTÜR..... света е по голям от петте (велики сили). /R. T. Erdoğan/...
    —цитат от коментар 14 на eti mehter


    ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

    България НАД ВСИЧКО .....
  56. 56 Профил на anarhochristian
    anarhochristian
    Рейтинг: 1883 Неутрално

    До коментар [#28] от "меншевик":А защо мислиш че Франция няма да се намеси? Ето какво каза Макрон при последното посещение в Финландия.https://www.verkkouutiset.fi/emmanuel-macron-ranska-valmis-interventioon-jos-suomea-kohtaa-uhka/ Директно си казва че Франция ще се намеси при евентуална заплаха.
    —цитат от коментар 42 на Jalis Ironhammer


    И друго има, още помним израза - гаранция Франция.
    Поляците най-добре го помнят...

  57. 57 Профил на Фат Ким
    Фат Ким
    Рейтинг: 854 Неутрално

    "Междувременно в интервю за вестникарската група "Функе", цитирано от "Ройтерс", Ишингер каза, че в такава ситуация ядреният арсенал на Франция трябва да се използва за защита на целия ЕС и страните, членуващи в съюза, да си поделят цената за поддръжка на атомните ѝ оръжия."


    Долу горе ми светна как ще става работата, даваме на американците 2 млрд за самолети няма значение, че самите американците не са си купували Ф-16 от миналия век, ама те са за парлама важното е че големия брат ще ни пази, после даваме още 2 млрд на другия голям брат да ни пази с ядрените си ракети. И в момента който руснаците по искат, я да продължат южен паток през България или китайците поискат да инвестират 500-600 млн в БДЖ, се появяват пазителите, които им казват да си обират крушите, щото ние сме окупирана, тъй де независима държава .

  58. 58 Профил на kesh
    kesh
    Рейтинг: 3258 Неутрално

    Че има съперничество .....дума да няма. Времето на Горбачовата и Елциновата Русия свърши ....хората които искат да се СТРОЯТ ЗАД САЩ , като "дядо и ряпа" в Русия са около 2% . Там са многото ОЛИГАРСИ , които тепърва ще бъдат в РЕГУЛАЦИЯ. Русия осмисля добре свои ето минало, не се страхува да гледа близкото минало, да го нарича с истинското му ИМЕ - ОГРОМЕН ГРАБЕЖ , маскиран зад думите демокрация и свобода ( капитализма в Русия бе направляван от 20 000 американски експерти). Много хора с пари Емигрираха .... и това като че ли пречисти страната от доста ЛОШИ ХОРА. Дали ще успее Руският път ,които да харесват не САЩ ,а Руснаците ще покаже близкото бъдеще. ОЧЕВИДНО подема на Русия във военно и икономическо отношение е факт. Днес Русия умножи 10 пъти БВП спрямо епохата ЕЛЦИН , и това се увеличава. За Китай и КОМУНИЗМА Е ЯСНИ ВСИЧКО...........ТЕ според мен са новите шампиони ! За САЩ .......всичко си зависи от АМЕРИКАНЦИТЕ. ТРЪМП СЕ ОПИТВА ДА ЗАВИЕ КЪМ ПОИЗВОДСТВОТО,.... но това което се казва ФИНАНСОВО -ОЛИГАРХИЧЕН КАПИТАЛ Е ПОЗВОЛЯВА. За Нашата ЕВРОПА , всичко е в ръцете на най работливите -ГЕРМАНИЯ. Ако тя утре напусене ЕС може да живее много по добре и да разполага с повече Пари. Ако се изгради работещ ГЕРМАНО - ФРЕНСКИ мотор на ЕС ..може и да се получи ! ЕВРОПА трябва да има собствена политика и собствена АРМИЯ. Иначе ни третират като подчинени . Нямат нещо което се нарича ЕВРО АТЛАНТИЗЪМ ...това е глупост. Или сме една от великите сили или не сме никаква сила ....
    —цитат от коментар 44 на dejmos


    +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

    България НАД ВСИЧКО .....
  59. 59 Профил на Иван  К
    Иван К
    Рейтинг: 3365 Неутрално

    "Конференцията по сигурността в Мюнхен"

    Каква е тази конференция. До не е някаква раздумка на скучаещи празноглавци, които си турсят трибуна.

    подпис
  60. 60 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 3918 Неутрално

    Къде е мястото на Европа. Ще стои и ще гледа ли?
    —цитат от коментар 1 на Роси


    Няма да стои и гледа. Косвено ще помага на диктаторски държави като Иран и Русия като продължава да търгува с тях и търси начини за увеличаване на търговските връзки.

  61. 61 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3777 Неутрално

    До коментар [#30] от "Against China":Абе циганин,=======Хо хооо.... дори и такъв да бях, работата е в хода си.... Китай е държавата номер едно..... 😂👈🔫...... В една предна статия, ясно и доказуемо се посочваше, че втора е Индия..... а трети (може би) ще са сша......Гълтай...... щом не можеш да го предъвчеш.....
    —цитат от коментар 43 на eti mehter



    До коментар [#43] от "eti mehter":

    Ердоган каза,че политиката на Китай към уйгурите е "срам за човечеството".

  62. 62
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  63. 63 Профил на Jalis Ironhammer
    Jalis Ironhammer
    Рейтинг: 2865 Неутрално

    До коментар [#56] от "anarhochristian":

    Това като вица за неизползваната френска пушка. Приказки за маса.
    Забравяте че Франция води непрекъснати бойни действия от повече от 40 години.

    Underneath this flabby exterior is an enormous lack of character.
  64. 64 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 3918 Неутрално

    На ушанките по-скоро им се иска да участват в състезанието, но за сега са до тъча...
    —цитат от коментар 2 на selqnin


    Така мисля и аз. Руснаците нямат място сред "великите сили", както се изразяват в доклада. Русия е извън пистата на състезание. Това ме кара да мисля , че този доклад е Путинова хибридка , която има за цел да нареди Русия сред "великите сили".

  65. 65 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 4711 Любопитно

    До коментар [#62] от "deaf":

    И какво от това?
    Казаното е верно, но Китай е пак No1.....

    Bukalemun
  66. 66 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 3918 Неутрално

    "...надпревара между световни сили като Съединените щати, Китай и Русия..."Самото поставяне на трите държави върху една плоскост вече издава путинферщеерската пристрастност на организаторите домакини...Председателят на конференцията Волфганг Ишингер беше държавен секретар при министър Йошка Фишер. У нас най-много го хвали вестник "Дума". В средата на 2011-а Волфганг Ишингер в статия, публикувана във "Франкфуртер алгемайне цайтунг", призова към въвличане на Русия в създаването на системата ЕвроПРО на равноправни начала, имайки предвид и руските интереси. Неотдавна Ишингер направи изявление, че Германия трябва да изпълни проекта за газопровод "Северен поток 2" въпреки противопоставянето на американците.Като рибка в аквариум ми е нагледен дълбокомъдрия хер Ишингер!
    —цитат от коментар 16 на Practic


    Ха ха! Преди да стигна до твоя пост предположих , че това е Путинова хибридка.
    Германската политическа класа се е изродила до продажничество и обслужване на руски интереси. Това едва ли ще се търпи дълго време, но борбата за нормализиране на страната ще е продължителна и тежка , защото всички власти са на страната на политкоректния левичарски либерализъм.

  67. 67 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 4675 Неутрално

    Абе нали Русия бе Северна Нигерия с ракети?Анализаторите защо я пишат като световна сила и то пред Франция на Макрон, Германия, Япония, Европейския съюд, Украйна, Северна Македония ...!?!
    —цитат от коментар 37 на Tokyo


    Защото си трол.

    Gunter glieben glauchen globen
  68. 68 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 3918 Весело

    До коментар [#54] от "Иво":
    "Да, това е точно така Даскале. +++"

    Много се разбирате с тоя Даскал , но за Тръмп сте на различни позиции.

  69. 69 Профил на Боян Таксиров
    Боян Таксиров
    Рейтинг: 2845 Неутрално

    До коментар [#51] от "anarhochristian":


    До коментар [#7] от "Боян Таксиров":По минусите разбирам, че читателите не са толкова фенове на ЕС като суверен и субект, а на ЕС като васал и придатък било на Американски, било на Руски, пък що не и на Китайски проект.
    —цитат от коментар 51 на anarhochristian


    Очевидно е така. Но в споменатите проекти, особено при последните два, човешките права, развитието и благоденствието не са за всеки. Това са класови и кастови дори общества, макар и необявени. Мнозинството трябва да бачка, да се възпроизвежда и да си трайка. Не че в България е по различно в това отоншение. Което ме кара да се замисля за мотивите на цъкащите минуси...

    С изложените концепции за бъдещено на ЕС съм съгласен. Според мен освен това трябва активно да се наблегне на образованието в областта на политическата култура, за да може в бъдеще да се избегнат подобни зарази като популистките, защото демокрацията функционира толкова добре, колкото е политическата култура и гражданското самосъзнание на мнозинството...

    mutricata.blogspot.bg deinstall.blogspot.bg
  70. 70 Профил на kesh
    kesh
    Рейтинг: 3258 Весело

    До коментар [#62] от "deaf":И какво от това?Казаното е верно, но Китай е пак No1.....
    —цитат от коментар 65 на eti mehter


    ......ЕРДО е УНИКАЛЕН........!!!!!!.....просто ме кефи от секъде ........на абсолютно ВСИЧКИ ПРАВИ ПОКАЗНО как се ПРАВИ ПОЛИТИКА..........!!!!!.........сега гледам с ВЕНЕЦУЕЛА КАКВО РАБОТИ..........!!!!!??????..........прибира ЗЛАТОТО и не БРЪСНЕ чичко сам даже и за СЛИВА...........!!!!!!........аферим бе.........МАШАЛАХХХХ.........

    България НАД ВСИЧКО .....
  71. 71 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 4711 Любопитно

    До коментар [#70] от "kesh":

    Между другото..... дали знаеш, не знам.... но Даеш си има вече нова цел, северозападен Китай......

    Bukalemun
  72. 72 Профил на kesh
    kesh
    Рейтинг: 3258 Весело

    До коментар [#70] от "kesh":Между другото..... дали знаеш, не знам.... но Даеш си има вече нова цел, северозападен Китай......
    —цитат от коментар 71 на eti mehter


    ...........знам.......знам.........ше има да фърчат " ЗЕЛКИ".........!!!!!?????.........там в ПОДНЕБЕСНАТА не се ШЕГУВАТ..........!!!!!!........ако некой мисли ,че ше му МИНАТ МУРАФЕТИТЕ в ИМПЕРИЯ на ПОВЕЧЕ от 5000_/ПЕТ ХИЛЯДИ/ години..........ЖЕСТОКО СЕ Е ОБЪРКАЛ..........

    България НАД ВСИЧКО .....
  73. 73 Профил на Родолюбец
    Родолюбец
    Рейтинг: 725 Весело

    Абе тя Русийката не фалира ли вече? Защо се говори за надпревара между Русия, Китай и Сащ, а ЕС се споменава само като за сила от среден ранг?
    —цитат от коментар 6 на von_seeckt


    Ха де? И аз се чудя какво прави Русия в тази тройка? Май ще го играе ...... е нали е от женски род.

    Родолюбец
  74. 74 Профил на Никола Йорданов
    Никола Йорданов
    Рейтинг: 2364 Неутрално

    За другите неща съм съгласен, ама за Балканите ... Македония ще стане член още тази година на НАТО. Косово с всички сили (колкото и да са те) напъват да влязат и там няма колебание за евроатлантическата ориентация. БиХ макар и с тътрузене също върви към НАТО. Декември е подписан поредния документ. Остава само Сърбия, която ... на практика отвсякъде е заобиколена от НАТО. То няма как и самолети да кацнат в нея, ако съседите не одобрим.
    Да, с ЕС нещата са по-тегави ... но пък всички са започнали процеса.
    Т.е., макар и на много ниско ниво, районът е стабилизиран. Руските опити в Македония и Черна гора не минаха - слава богу.
    Да, има още мноооого работа, но ... базата е добра.

    Никола Йорданов
  75. 75 Профил на Jalis Ironhammer
    Jalis Ironhammer
    Рейтинг: 2865 Неутрално

    Като зачекнахме темата с европейската отбрана си мисля че нещата не са толкова зле.Решението е просто – повече съвместни проекти.И това се случва.Сега четях че Финландия и Швеция са прокорали законодателни промени като вече напълно легално двете страни ще могат да пращат воиски за обща защита.Това ще влезе в сила от първи януари следващата година.
    Друга новина от преди няколко месеца е спогодбата между Австрия и Швеицария според която боини самолети на двете страни ще могат законо да преминават във въздушното си пространство при изпълнение на еър полисинг задачи.Пише също че те подготвят подобни договорености и с други държави в региона.
    Едно от проблемите според мен е че всичко това като че ли става твърде бавно.

    Underneath this flabby exterior is an enormous lack of character.
  76. 76
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  77. 77 Профил на Against China
    Against China
    Рейтинг: 2317 Неутрално

    До коментар [#17] от "Against China":Разбра ли кои са световните сили? прочете ли?
    —цитат от коментар 48 на Велков


    Ти разбра ли??САЩ е единствената суперсила,защото нито икономически ,нито военно Китай и Русия могат да се мерят с нея.Освен това се разбира,че не са се разбрали..Хихихи....

    AGAINST CHINA
  78. 78 Профил на Against China
    Against China
    Рейтинг: 2317 Неутрално

    [quote#62:"deaf"][/quote]

    Китай и Ердоган са срам за светът.

    AGAINST CHINA
  79. 79 Профил на grigoo
    grigoo
    Рейтинг: 509 Неутрално

    Има надпревара между Китай и САЩ, русия е една изостанала държава с мижава икономика и без никакво бъдеще.

  80. 80 Профил на Against China
    Against China
    Рейтинг: 2317 Неутрално

    До коментар [#62] от "deaf":И какво от това?Казаното е верно, но Китай е пак No1.....
    —цитат от коментар 65 на eti mehter


    Как ще е номер 1 Китай не Мемедчо.Седни и научи нещо,а не пиши неподготвен?САЩ са военна и икономическа сила номер 1.Знаеш ли колко е БВП на САЩ и Китай бе Фернандел???Понеже не знаеш,аз да ти кажа...БВП на САЩ е 22 трл.щ.долара,а на Китай БВП е 10 трл.щ.долара.....САЩ имат най-силната армоя в света с бюджет 716 млрд долара,а на Китай е 160 млрд.долара.Разбра ли бе пиколо????? Твоята Турция какъв БВП има бе???Мижав...850 млрд долара.Хихихи.....Икономиката на САЩ е над два пъти по-голям от този на Китай ,и повече от 20 пъти от тази на Турция...Хихи...Пиколо....

    AGAINST CHINA
  81. 81 Профил на Against China
    Against China
    Рейтинг: 2317 Неутрално

    До коментар [#70] от "kesh":Между другото..... дали знаеш, не знам.... но Даеш си има вече нова цел, северозападен Китай......
    —цитат от коментар 71 на eti mehter


    Пада им се,като подискт мюсюлманите в Китай.Китай,Русия,Турция са фалшиви държави с фалшиви управления,които вървят към тотален разпад......Хихи....САЩ са номер 1 !!!!!!!!!!!!

    AGAINST CHINA
  82. 82 Профил на Against China
    Against China
    Рейтинг: 2317 Неутрално

    До коментар [#70] от "kesh":Между другото..... дали знаеш, не знам.... но Даеш си има вече нова цел, северозападен Китай......
    —цитат от коментар 71 на eti mehter


    https://www.vesti.bg/sviat/turski-serien-ubiec-otnovo-osyden-ubi-pak-6091947 четеш ли бе Мемедчо.В твоята Турция убийствата са ежедневие,а на рецивидисти -убийци им дават доживотна присъда,след като дори ги пускат по рано за да убиват отново...Хихихи.....Турция е фалирала държава отдавна.Пада ви се след като сте си избрали онзи "красавец" и "умник" Ердоганчо.

    AGAINST CHINA
  83. 83
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  84. 84
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  85. 85 Профил на Jalis Ironhammer
    Jalis Ironhammer
    Рейтинг: 2865 Неутрално

    Попадна ми интересна статия за външната политика на Вашингтон.Един цитат:

    For the first time, observers can identify a unified, if still incomplete, Trump foreign policy in which the administration accommodates the president’s impulses and seeks to act on them. This unified foreign policy is one in which the Trump administration has no permanent friends and no permanent enemies. It takes a transactional approach with all nations, places little value in historical ties, and seeks immediate benefits ranging from trade and procurement to diplomatic support.

    https://nationalinterest.org/feature/donald-trumps-real-foreign-policy-has-arrived-44072

    Underneath this flabby exterior is an enormous lack of character.
  86. 86
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  87. 87 Профил на Divi filius
    Divi filius
    Рейтинг: 3061 Любопитно

    Kой ви залъгва с глупостите, че бъдещето някога е било предсказуемо? Всичките големи събития на миналия век са се случили напук на прогнозите.
    —цитат от коментар 13 на lustmord


    Не е баш. След края на ПСВ всички са знаели, че това е само временно примирие, и избухването на следващата е не дали, а кога.

    reductio ad absurdum...
  88. 88 Профил на Divi filius
    Divi filius
    Рейтинг: 3061 Весело

    До коментар [#47] от "Jalis Ironhammer":Аз не рискувам с гугъл транслейт. Получава се нещо страшно - постоянно получавам спам от некви африканци, които искат да ми дадат 50 60 милиона долара, преведени с гугъл - ами кво да ти кажа братко....
    —цитат от коментар 49 на меншевик


    ГТ доста се подобри през последите години, направо изумява/кефи понякога. 👍😏

    Не ползваш ли "ад блокър"?! Аз не помня откога не съм виждал реклами. Ако си с Мозилата, мога да препоръчам. 😉

    П.П. Както и много добър "аддон" за ГТ. 😎

    reductio ad absurdum...
  89. 89 Профил на Divi filius
    Divi filius
    Рейтинг: 3061 Любопитно

    До коментар [#7] от "Боян Таксиров":По минусите разбирам, че читателите не са толкова фенове на ЕС като суверен и субект, а на ЕС като васал и придатък било на Американски, било на Руски, пък що не и на Китайски проект.ЕС трябва да стане самостоятелен субект, силен и уникален.Как?Пътя е или към упадък и разпокъсване, или към нов възход.75 години без война в Европа е първото най-голямо постижение, не трябва да се приема за даденост, а да се осъзнава като необходимост.Институционално разглеждано е време за федерализиране, комбинирано с данъчна и местна автономия по държави подсубекти. Обща фед. армия, обща фед. полиция, обща банкова политика, обща здравна политика, общи пенсионни, образователни (със зачитане на местните специфики), трудови, социални и др. политики.Икономически разглеждано, трябва да се наблегне на научно-техническия прогрес, както в образованието, така в изследователската работа и в икономиката.Социалната държава трябва да се развива в контекста на 21 век, това е уникален експеримент, който не трябва да се губи, а да се усъвършенства, но с нови механизми на участие в производството, а не само на преразпределение.Европа трябва да стане лидер в роботизацията и изкуствения интелект. Големите проекти трябва да са с държавно и обществено участие, освен с частно. Европейските граждани трябва да имат дял от собствеността върху роботиката, която ще промени разбирането за съвремения капитализъм и да печелят от произведеното, а не да чакат на помощи. Безплатни за гражданите образование и здравеопазване, трябва да поставят европейското общество в челото и движещ фактор на човешката цивилизация, като качество и продължителност на живот, интелектуално развитие, свободно време и осъзнаване на необходимостта за усъвършенстване.С лобизма и номенклатурността трябва да се приключи.Постепенно засилване на пряката демокрация, както на федерално, така и на место ниво. Ако не направим такива нещица, ще се превърнем в поредния елитарен, олигархичен проект, който ще загине безславно.
    —цитат от коментар 51 на anarhochristian


    Виж какво казва един руснак, по тоя повод. Една доста интересна личност, която буквално избухна(така да се каже), в общественото пространство, с вижданията си за нов социализъм.

    Стана звезда с появата си в програмата "ПОЛИТКАФЕ.РФ", и за нула време набра милиони гледания в Тубата. Не че и преди това не беше известен, но напоследък направо избуя. Което предизвика и повторно участие. Провокира с разбиранията си за нова система, обяснени просто и на достъпен за всички език 👍:

    25 ноември, 2018- https://youtu.be/3ety_tY55zo

    31 януари, 2019- https://youtu.be/Hjq0f35a8iY

    "В началото на януари 2019 г. Николай Платошкин публикува на своята страница в социалната мрежа Facebook видеоклип, в който обяви намерението си да създаде социално-политическо сдружение „За новый социализм” [11] и очерта основните моменти от програмата на това движение."

    https://goo.gl/so7Zif

    П.П. Даже го обвиниха, че е КРЕМЪЛСКИ агент! 😏

    reductio ad absurdum...
  90. 90 Профил на Divi filius
    Divi filius
    Рейтинг: 3061 Весело

    Попадна ми интересна статия за външната политика на Вашингтон.Един цитат:For the first time, observers can identify a unified, if still incomplete, Trump foreign policy in which the administration accommodates the president’s impulses and seeks to act on them. This unified foreign policy is one in which the Trump administration has no permanent friends and no permanent enemies. It takes a transactional approach with all nations, places little value in historical ties, and seeks immediate benefits ranging from trade and procurement to diplomatic support.https://nationalinterest.org/feature/donald-trumps-real-foreign-policy-has-arrived-44072
    —цитат от коментар 85 на Jalis Ironhammer


    С няколко думи: ad hoc Политка 😉

    reductio ad absurdum...
  91. 91 Профил на Divi filius
    Divi filius
    Рейтинг: 3061 Весело

    До коментар [#49] от "меншевик":Впрочем изказването на Макрон си има чисто икономически измерения. Рафал е един от кандидатите във финския конкурс 😉Какво да се прави, парите въртят света.
    —цитат от коментар 53 на Jalis Ironhammer


    А и скоро германците изритаха Ф- 35 , от техния. Това може да обясни и скорошното примирение на франсетата със СП2.

    reductio ad absurdum...
  92. 92 Профил на Patsis
    Patsis
    Рейтинг: 2625 Весело

    До коментар [#20] от "Мусаши":

    Ми нали твърдяхте, Мушко, че цял един етнос в България живеел за сметка на социалната ни държава?
    Е, има ли я, няма ли я?

  93. 93 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 2791 Неутрално

    "В ход е и усилие на американски политици и редица правителства да се преоценят отношенията си със Саудитска Арабия след убийството на бившия съветник на Рияд, а по-късно критичен журналист Джамал Хашокжи миналата година.
    От друга страна възстановяването на санкциите срещу Иран, наложени от САЩ, "нямат драматичния ефект" върху нагласите на Техеран, на който Белият дом се надяваше. "

    В прав текст си е казано, че Щатскат външна политика е пълна п@люция.
    Демек тез на които се подлагаме в момента не са с нищо по-добри от онези, от които уж се отървахме, с уговорката , че на сегашните ни "духовни бащи" официално не им дреме за нас, освен ако не искат да ни ползват като инструмент да си решат някоя далаверка, без оглед колко ще го отнесем...

    I Want To Believe




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK