Виетнам иска да изпрати 120 хил. души да работят на "големи пазари" като България

Фабрика за дрехи във Виетнам

© Associated Press

Фабрика за дрехи във Виетнам



През 2019 година Виетнам цели да изпрати 120 000 виетнамци на работа в чужбина, насочвайки се към пазари като Япония, Южна Корея, Тайван, Румъния и България, предаде виетнамската информационна агенция ВИА, цитирана и от БТА.


По думите на заместник-директора на отдела за работа в чужбина към министерството на труда, по въпросите на инвалидите от войната и социалните грижи Нгуен За Лием много източноевропейски страни проявяват интерес към виетнамски работници. Наред с традиционните пазари стотици хиляди работни места са достъпни за виетнамците в Европа благодарение на споразумения за сътрудничество в областта на труда, подписани в края на 2018 година.


Например България има нужда от 50 хил. виетнамски работници в строителството, шивашката и текстилната промишленост, високотехнологичното селско стопанство и медицинското обслужване, твърди Лием.




Броят на работещите в чужбина виетнамци се е увеличил до 142 860 през 2018 година, което е с около 30 процента повече от поставената годишна цел. По данни на отдела за работа в чужбина 2018 година е била пета поредна, през която броят на виетнамските работници, изпратени в чужбина, е надхвърлил 100 хил.


Япония е останала най-големият чуждестранен трудов пазар за виетнамците, като е приела 68 737 работници, следвана от Тайван - 60 369 работници, и Южна Корея - 6538 работници.

Ключови думи към статията:

Коментари (124)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на НеКой
    НеКой
    Рейтинг: 2625 Неутрално

    Ха, виетнамските общежития вече са цигански, сори.
    Вие сте работливи, но хайде нема нужда.
    После ще имаме още едно малцинство...

  2. 2 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 3856 Неутрално

    Това вече сме го ...яли и сме :"НЕ,БЛАГОДАРЯ"!!!

  3. 3 Профил на Тиква загубена
    Тиква загубена
    Рейтинг: 1026 Неутрално

    Идеално.
    Евтина работна ръка за Киро Домуза и компания.

    Вие сте прости и аз съм прост, затова се разбираме.
  4. 4 Профил на Булаир
    Булаир
    Рейтинг: 926 Неутрално

    И как от целия ЕС си харесаха само нас и Румъния ?

  5. 5
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  6. 6
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  7. 7 Профил на Voiko
    Voiko
    Рейтинг: 3323 Неутрално

    България не е голям пазар. Ако дойдат виетнамци, хубавото е, че те няма да са емигранти.

  8. 8 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 5344 Любопитно

    "Броят на работещите в чужбина виетнамци се е увеличил до 142 860 през 2018 година, което е с около 30 процента повече от поставената годишна цел."

    Само в Китай броят на виетнамските работници е повече от 150 хиляди души. Само, че повече от тях работят там нелегално.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  9. 9 Профил на Wornoxmaniak
    Wornoxmaniak
    Рейтинг: 1404 Неутрално

    У Лехчево некоги е имало 8 виетнамци. Един даже са е бил срещу американците ама немал медал.

  10. 10 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 5344 Любопитно

    Иначе, ако дойдат в България виетанамски работници аз лично нямам против. Стига и българския бизнес да ги иска.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  11. 11 Профил на Wornoxmaniak
    Wornoxmaniak
    Рейтинг: 1404 Неутрално

    Уке Цветко си е купувал елелектронен часовник с делфин за 20 лева.

  12. 12 Профил на puknatastotinka
    puknatastotinka
    Рейтинг: 1051 Весело

    Абе, що не вземем да разкараме българите от тази хубава земя? Явно, те са пречката... Малко били, пари искали за да работят, не раждат деца за робчета, емигрират вместо да си стоят и да градят... лош мат'рял...

  13. 13 Профил на von_seeckt
    von_seeckt
    Рейтинг: 2058 Неутрално

    Един път дойдоха. После едвам ги изгонихме.

  14. 14 Профил на Ashiata Shiemash
    Ashiata Shiemash
    Рейтинг: 1880 Неутрално

    Даа, българския бизнес ако го питаш и ескимоси е по-добре да вкараме тука само и само да не вдигат заплатите. Имаш няколкостотин милиона хора от евросъюза, вдигни заплатите и все ще се намери кой да дойде ако толкова пък няма хора в България. Но не, нашия бизнесмен не е свикнал да работи на пазарен принцип и да се бори за работната ръка, той не иска служители иска слуги.

  15. 15 Профил на FourOhFive
    FourOhFive
    Рейтинг: 3969 Неутрално

    Един път дойдоха. После едвам ги изгонихме.
    —цитат от коментар 13 на von_seeckt


    Напротив.
    Виетнамците се изнесоха с бясна скорост към ГДР още през 1990-та.
    Затова сега в Берлин има най-много виетнамски ресторанти на глава от населението.

  16. 16 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 3999 Неутрално

    Един път дойдоха. После едвам ги изгонихме.
    —цитат от коментар 13 на von_seeckt


    Похарчихме милиони да им купим еднопосочни билети до Виетнам.

  17. 17 Профил на Günther
    Günther
    Рейтинг: 1958 Неутрално

    Ако пратят 100 хиляди като тази на снимката на нашия голям пазар, съм съгласен ;)

  18. 18 Профил на НеКой
    НеКой
    Рейтинг: 2625 Неутрално

    До коментар [#14] от "Ashiata Shiemash":

    Така е, единствената полза, ако дойдат виетнамците е, че ще изчезнат уличните кучета, просто ще бъдат изядени.
    Да ама на България едно от най-хубавите неща и е, че не е толкова шарена като раси, а това на практика ще започне да се обръща с подобни мерки.

  19. 19 Профил на vagabond66
    vagabond66
    Рейтинг: 2259 Весело

    Виетнам иска да изпрати 120 хил. души да работят на "големи пазари" като България
    —цитат от коментар 0 на заглавие


    Ай-де нема нужда!

  20. 20 Профил на Günther
    Günther
    Рейтинг: 1958 Весело

    Малко куче 🐕 = дънки 👖
    Голямо куче 🐕 = видео

  21. 21 Профил на НеКой
    НеКой
    Рейтинг: 2625 Неутрално

    До коментар [#15] от "FourOhFive":

    Напротив изгонихме ги, имаше извършено престъпление и скоропостижно ги качихме на самолетите. Не ни липсват.

  22. 22 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 3999 Неутрално

    България не е голям пазар. Ако дойдат виетнамци, хубавото е, че те няма да са емигранти.
    —цитат от коментар 7 на Voiko


    Напротив, те ще са от категорията на нашите работници по време на социализма , които работеха в арабските страни. Ще плащаме пари на комунистически Виетнам, а виетнамците ще работят през куп за грош като знаят , че не им плащат цялата заработена заплата.
    Такива не щем.

  23. 23 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 5344 Любопитно

    До коментар [#15] от "FourOhFive":

    Да, в Германия има доста голяма виетнамска общност (диаспора). Даже са си направили местна мафия там, която успешно се конкурира с руската и арабските мафии. :-)

    В Южна Германия традиционно най-силна е италианската мафия (Ндрангета).

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  24. 24 Профил на Günther
    Günther
    Рейтинг: 1958 Неутрално

    До коментар [#22] от "tacheaux":

    Зарежи тези приказки. Три момиченца като това на снимката, с една шевна машина, правят чудеса. Р свършват работа като за 10 наши кифли. Това сериозно го казвам

  25. 25 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 5344 Весело

    До коментар [#17] от "Günther":
    До коментар [#20] от "Günther":

    Хахаха... :-D

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  26. 26 Профил на ilinko
    ilinko
    Рейтинг: 1008 Неутрално

    До коментар [#8] от "Иво":

    Точно днес имаше статия в Капитал, която цитирам

    Основен проблем [...] остава липсата на достатъчно работна ръка за производството на платове в българските текстилни фабрики в Сливен, Ямбол и Свищов. Само през последните 2 години компанията е инвестирала 55 млн. лева в българските си фабрики. Над 200 от новооткритите работни места обаче остават незаети, а половината от завършения през миналата година нов цех стои празен.

    Миналата година [фирмата] пожела да внесе работници от Бангладеш, но е получил официален отказ от правителството. Ситуацията може да наложи изместването на част от производството на платове извън България.

  27. 27 Профил на Fred: Бойко Борисов-Ледоразбивача пред БСП
    Fred: Бойко Борисов-Ледоразбивача пред БСП
    Рейтинг: 2323 Неутрално

    Те назначените ни "капиталисти" социализЪма ги роди, само неговите номера и знаят. Както докараха до фалит социализма така и ще докарат до фалит тази имитация на "капитализъм" която сътвориха. Не им остава още много, само 15 години да ги закръглят до 45 и са готови.

    Политкоректостта е Гестапо за Истината
  28. 28 Профил на Суджук Герберите
    Суджук Герберите
    Рейтинг: 1804 Неутрално

    Домус Ага и шайката, на която е председател доволно потриват ръце, нови мерцедеси и поршета осигурени поне за 10 години напред, с тази безплатна работна ръка.

    Българинът е най-щастлив кат' пие, кат' яде и КТБ...
  29. 29 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 3059 Весело

    До коментар [#26] от "ilinko":

    А КАКВИ ЗАПЛАТИ ДАВА?

    С комунист диалог не може и не бива да се води, той ти се качва на главата и после иска да ти я махне.
  30. 30 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 3365 Неутрално

    БРАВО на Виетнам - налучкал е перспективни пазари.
    Да не забравяме, че сега половината виетнамски елит е учил в България

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  31. 31 Профил на Fred: Бойко Борисов-Ледоразбивача пред БСП
    Fred: Бойко Борисов-Ледоразбивача пред БСП
    Рейтинг: 2323 Неутрално

    Иначе, ако дойдат в България виетанамски работници аз лично нямам против. Стига и българския бизнес да ги иска.
    —цитат от коментар 10 на Иво


    На чужд гръб и 100 тояги са малко. А българският бизнес са такива некадърници, че ако има мотика за настъпване три пъти ще минат през нея и пак няма да се научат. Те ако бяха цвете нямаше 1 МИЛИОН работна ръка да ги напусне.

    Политкоректостта е Гестапо за Истината
  32. 32 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 4140 Неутрално

    До коментар [#26] от "ilinko":

    Живеем в глобална конкуренция на пазара на труда. Като не им стигат тук работниците, пък да се преместят в Бангладеш и там ще си намерят достатъчно. Аман от хленчещи меринджеи, дето все матриалът им е крив.

    Цензурата не е страшна. Страшна е автоцензурата и манипулацията. (моя мисъл) | Най-лесно се управлява беден и прост народ. (управленски принцип у нас в годините на прехода, а може би и от по-рано)
  33. 33 Профил на Tokyo
    Tokyo
    Рейтинг: 103 Неутрално

    Съмнявам се.
    Едно време за виетнамците България бе богата страна, която им предоставя огромни възможности- за работа, развитие, бягство от мизерията...
    Сега Виетнам е друг, България вече не е толкова примамлива възможност.

  34. 34 Профил на Иван К.
    Иван К.
    Рейтинг: 1411 Неутрално

    Да идват поне ще решим проблемите с бездомни кучета и котки, ако не друго.

  35. 35 Профил на Müller
    Müller
    Рейтинг: 632 Любопитно

    До коментар [#13] от "von_seeckt":

    Вярно, но пък по “някаква“ случайност и бездомните кучета изчезнаха!?

    The structure of the EU today is based on the Nazi plans published in Berlin in 1942 - Rodney Atkinson
  36. 36
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  37. 37 Профил на citoyen
    citoyen
    Рейтинг: 1730 Неутрално

    Ами дотам стигнахме - пак да търсим работна ръка от Виетнам. Все пак е много по-добре от варианта да се ползва работна сила от мюсулмански страни, която в един момент се оказва под влиянието на радикалния ислям.

  38. 38 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 4796 Весело

    До коментар [#10] от "Иво":

    Иначе, ако дойдат в България виетанамски работници аз лично нямам против.
    =======
    Ами тогава ще черпиш, Ивчо......

    Bukalemun
  39. 39
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  40. 40
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  41. 41
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  42. 42 Профил на Fred: Бойко Борисов-Ледоразбивача пред БСП
    Fred: Бойко Борисов-Ледоразбивача пред БСП
    Рейтинг: 2323 Неутрално

    До коментар [#8] от "Иво":Точно днес имаше статия в Капитал, която цитирамОсновен проблем [...] остава липсата на достатъчно работна ръка за производството на платове в българските текстилни фабрики в Сливен, Ямбол и Свищов. Само през последните 2 години компанията е инвестирала 55 млн. лева в българските си фабрики. Над 200 от новооткритите работни места обаче остават незаети, а половината от завършения през миналата година нов цех стои празен.
    —цитат от коментар 26 на ilinko

    Ами да се обърнат към НПО-тата. Цигани в Сливен има предостатъчно, да ги закара някое НПО в цеха, поне веднъж полза от тях.

    Аааа, не може, не им съответства на традиционният начин на живот... така ни обясняваха вчера в едно ТВ студио защо плана на Каракачанов да дава на цигани земеделска земя да я работят не ставал.

    Хем няма работна ръка хем 1 милион цигани на социални помощи, как така? И впрочем аз съм живял като ученик в Сливен, циганите работеха та се късаха. Точно в текстилните фабрики, консервената промишленост... навсякъде където не се иска особено образование. Само че при социализма нямаше шега, ако не работиш някъде те викат в районното на МВР да си "поговорите". След което излизаш леко посинен и накуцвайки.

    Политкоректостта е Гестапо за Истината
  43. 43 Профил на Tokyo
    Tokyo
    Рейтинг: 103 Неутрално

    Навремето продаваха всичко, включително и жените си😂😂га га
    —цитат от коментар 36 на кокошката


    Абе по-скоро българките се продаваха за чифт дънки.

  44. 44 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 3365 Неутрално

    У Лехчево некоги е имало 8 виетнамци. Един даже са е бил срещу американците ама немал медал.
    —цитат от коментар 9 на Wornoxmaniak


    Имаше ветерани и от войната - съвсем млади момчета , работехме заедно ... повече ги влечеше далаверата отколкото работата :-) с техния труд Виетнам изплати дълговете си към България = тогава ние имахме завидна промишленост и работеща икономика

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  45. 45 Профил на Тиква загубена
    Тиква загубена
    Рейтинг: 1026 Неутрално

    До коментар [#43] от "Tokyo":

    И ромките с турско самосъзнание.

    Вие сте прости и аз съм прост, затова се разбираме.
  46. 46 Профил на dorn
    dorn
    Рейтинг: 1591 Неутрално

    То всичко е хубаво на книга и на теория, но виетнамците просто няма да работят това за което са дошли. Работата е там че те са много по оправни в търговията - всякакви светли и тъмни сделки и твърде бързо ще научат безкрайната слабост на цялата правораздавателната система и обществото като цяло. Много скоро след тяхното пристигане вместо с производителна работна ръка ще имаме още едно разклонение на мафията.

    Натиск, постоянство и търпение.
  47. 47 Профил на arcanum
    arcanum
    Рейтинг: 3367 Неутрално

    Интересно на какъв език ще си говорят, след като 80% от българите не знаят английски

  48. 48 Профил на Тиква загубена
    Тиква загубена
    Рейтинг: 1026 Неутрално

    Ама нали Кирчо Домуза искаше това?

    Вие сте прости и аз съм прост, затова се разбираме.
  49. 49 Профил на paranoiabla
    paranoiabla
    Рейтинг: 390 Неутрално

    Пиша от ХоШиМинСити - вече 10 дни съм тук и впечатленията са ми следните 1) живота във Виетнам е малко по-скъп от България.2) Заплатите са същите 3) Руснаците и китайците са направили много небостъргачи и има много западни фирми който развиват бизнес тук - все пак е 100 милиона държава 4) Виетнамците се трудят много усърдно. 5) Според мен някой може и да се излъже да дойде в БГ, но едва ли ще се задържи. Виетнам катери бързо нагоре (основно го дърпат Русия и Китай) и след 10ина години ще ни изпревари с няколко обиколки.

  50. 50 Профил на Северозападнал
    Северозападнал
    Рейтинг: 1009 Неутрално

    Миналата година бях във Виетнам, на почивка. Хареса ми, отново бих отишъл. Виетите са бачкатори. С учудване научих, че населението им е над 90 милиона. И е много младо.
    Интересен факт, който ни разказа гида: Адидас(или може би Найк, не помня) имат фабрика във Виетнам. Какво ли не опитвали в борбата с кражбите, но нищо не помагало. Накрая намерили решението. Във Виетнам започнали да правят само левите обувки, десните- във фабриката им в Танзания.
    Да, комунизма си е комунизъм. След 22 часа всичко затваря(и това в туристическите центрове). Някъде към 23 ч. нищо не можеш да си купиш за ядене. Тайланд в това отношение няма грешка.
    Те такива ми ти работи.

  51. 51 Профил на SS
    SS
    Рейтинг: 3009 Любопитно

    Абе много ми е интересно откога да наречеш уличните кучета - пумияри си е обидна или нецензурна квалификация, обида на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица !?!

  52. 52 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 5344 Любопитно

    До коментар [#26] от "ilinko":

    Ми ето, тези две новини не случайно идват по едно и също време.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  53. 53 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 3365 Неутрално

    Интересно на какъв език ще си говорят, след като 80% от българите не знаят английски
    —цитат от коментар 47 на arcanum


    Много виетнамци знаят български език - тук са учили :-) като за начало е достатъчно

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  54. 54 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 5344 Любопитно

    До коментар [#31] от "Fred: Бойко Борисов-Ледоразбивача пред БСП":

    Честно казано и аз не съм очарован от българският частен бизнес (и компании). Достатъчно е само да видим кои са им водачите (разните им там сдружения... примерно Домусчиев.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  55. 55 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 5344 Любопитно

    До коментар [#43] от "Tokyo":

    Факт, има много повече виетнамци женени за българки, отколкото виетнамки омъжени за българи.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  56. 56 Профил на mednikarov
    mednikarov
    Рейтинг: 284 Неутрално

    Домус бей и други крупни индустриалци все реват че не им достига работна ръка. Българският работник бил неефективен, с ниска производителност, искат роби да им работят по 12 часа за жълти стотинки. Ааа.. не така, не така, нали ЕС е свободен пазар със стотищи-милиони работници, да си наемат от там персонал, кеф ти германци кеф ти испанци кеф ти гърци.

  57. 57 Профил на charlesdegaulle
    charlesdegaulle
    Рейтинг: 1858 Неутрално

    Помня много добре виетнамските "другари" работници по времето на бай тоша. Е, верно, бяха у нас за наказание. Виетнамски работници в строителството се брояха 2 към 1! Верно, бяха най-добрите кофражисти. В шивашката и текстилната промишленост наистина бяха доста добри. Но пък за сегашното високотехнологичното селско стопанство и медицинското обслужване, ми се виждат доста далече от действителността.
    Проблема навремето беше, че се сдушиха много бързо с циганите. И ако работеха все пак постоянно някъде, бяха по-известни като шивачи, отколкото каквито и да е други специалисти.

  58. 58
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  59. 59 Профил на Северозападнал
    Северозападнал
    Рейтинг: 1009 Неутрално

    До коментар [#49] от "paranoiabla":

    Хо Ши Мин все още го наричат Сайгон, даже на табелите така го пишат. Бях на екскурзия там. Много ме впечатлиха тунелите в джунглите на Ку Чи. Американските момчета голям зор са видели там. Не всеки би се навил да се завира там.

  60. 60 Профил на ilinko
    ilinko
    Рейтинг: 1008 Неутрално

    До коментар [#29] от "mitko11":

    Ми не знам. С бързо търсене в нета, на сайта jobs.bg пише:
    Работници в текстилно производство, Ямбол; Заплата от 850 до 1000 BGN (Бруто)


    До коментар [#32] от "Читател":

    Прав сте. Този, който създава работни места в България е мрънкач и все обвинява другите... пък "другите" те никога не мрънкат... :-)

  61. 61 Профил на pornpig
    pornpig
    Рейтинг: 302 Неутрално

    Дано да стане! Имаме нужда от 1 милион допълнително население. Пък и азиатците ще подобрят генофонда. А и виетнамките са доста хубави сравнение с китайките :)

  62. 62 Профил на puknatastotinka
    puknatastotinka
    Рейтинг: 1051 Неутрално

    До коментар [#8] от "Иво":Точно днес имаше статия в Капитал, която цитирамОсновен проблем [...] остава липсата на достатъчно работна ръка за производството на платове в българските текстилни фабрики в Сливен, Ямбол и Свищов. Само през последните 2 години компанията е инвестирала 55 млн. лева в българските си фабрики. Над 200 от новооткритите работни места обаче остават незаети, а половината от завършения през миналата година нов цех стои празен. Миналата година [фирмата] пожела да внесе работници от Бангладеш, но е получил официален отказ от правителството. Ситуацията може да наложи изместването на част от производството на платове извън България.
    —цитат от коментар 26 на ilinko


    Ми прав ѝ път на фирмата. Нема да правим като "Умно село" Банско, я! Първо презастрояваме, после лифт за да презастроим още. Аре, аман от пишман предприемачи дето всички трябва да подпомагат. Да ходят в Китай и Виетнам!

  63. 63 Профил на ham
    ham
    Рейтинг: 623 Неутрално

    До коментар [#28] от "Суджук Герберите":

    Те хората са луди да дойдат,тук и да работят на Домус Ага без пари!Освен ако транспортните им разходи,са по някоя Европейска програма?!

  64. 64 Профил на olimpipanov
    olimpipanov
    Рейтинг: 1259 Неутрално

    Край, уйде у реката далаверата с бездомните кучета, скоропостижно ще бъдат изядени, а азиатците чинно и честно си бачкат.

  65. 65 Профил на happystory
    happystory
    Рейтинг: 710 Неутрално

    Населението на БГ се топи, и пазара на труда има голяма нужда от работна ръка. Има 3 оптции: Афринакци, Араби или Азиатци. Избираите.

  66. 66 Профил на хм
    хм
    Рейтинг: 1436 Неутрално

    винаги съм си мечтал за връзка с азиатка :)

    само гледайте да са по-хубавички шивачките :)

  67. 67 Профил на Онуфри
    Онуфри
    Рейтинг: 2306 Весело

    Ако пратят 100 хиляди като тази на снимката на нашия голям пазар, съм съгласен ;)
    —цитат от коментар 17 на Günther


    Ех гургушинката … жена не видяло!!!

    : )

    Имало едно време ссср! Маргарет Татчър: "Комунизмът свършва тогава, когато свършат чуждите пари, които харчиш!"
  68. 68 Профил на doroteus
    doroteus
    Рейтинг: 2001 Неутрално

    До коментар [#1] от "НеКой":

    Разбирам нуждата от работна ръка. Като по-млад съм работил с виетнамец , преди това сме подпомагали виетнамски деца , носили сме "дънки " , произведени от виетнамци ....Но КОЙ и ЗАЩО реши , че са ни нужни точно 50 000 ВИЕТНАМЦИ ???А може би ще са ни необходими на "второ четене " и СЕВЕРНОКОРЕЙЦИ ? Не ми се връща към едно "минало незабравимо "!

  69. 69 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3399 Неутрално

    До коментар [#53] от "dark'star":

    "Много виетнамци знаят български език - тук са учили :-) като за начало е достатъчно"
    ==========
    Тези са на 60+ години, забрави ли?

    Еретик
  70. 70 Профил на tww09306483
    tww09306483
    Рейтинг: 4090 Неутрално

    Само дето виетнамците, за без пари могат да си работят и там. Едва ли ще бият път до тук, само за това...!
    Сметката е проста. Колко струват храна, квартира и останалите разходи, за да живее един виетнамски работник в България? Нещо, около 700-800 лева. Този работник ще иска да изпрати нещо в къщи и малко да спести, за да си плати пътя, най-малкото. Тоест, един виетнамски работник трябва да получава към 1200-1300 лева, за да има някакъв смисъл да стои тук. Ама, то за толкова и българите ще стоят. Ама, нашенските бизнесмени едва ли ще искат да плащат толкова. И на какъв език ще си говорят тия виетнамци с българските си началници? Поне аз, идея си нямам...
    Ама, нищо... Може да се опита. Ще е интересно...! :)

    Социалистът християнин е по-страшен от социалиста безбожник...! / Ф.М. Достоевски
  71. 71 Профил на Онуфри
    Онуфри
    Рейтинг: 2306 Весело

    До коментар [#26] от "ilinko":А КАКВИ ЗАПЛАТИ ДАВА?
    —цитат от коментар 29 на mitko11


    Да си чувал приказката, че заплати не са ДАВАТ, а се ЗАРАБОТВАТ ?

    : )

    Имало едно време ссср! Маргарет Татчър: "Комунизмът свършва тогава, когато свършат чуждите пари, които харчиш!"
  72. 72 Профил на Мизийски ☦
    Мизийски ☦
    Рейтинг: 1306 Неутрално

    Всяко отговорно българско правителство трябва да допуска работници отвън, само и единсвено ако отговарят на следните две изисквания:
    1. Хора с бял цвят на кожата
    2. Християни

    Спаси, Господи, люди Твоя и благослови достояние Твое, победи православному болгарскому народу на сопротивния даруя и Твое сохраняя крестом Твоим жительство. ☦
  73. 73 Профил на Онуфри
    Онуфри
    Рейтинг: 2306 Весело

    ... Аман от хленчещи меринджеи, дето все матриалът им е крив.
    —цитат от коментар 32 на Читател


    Тъй, амчи как!

    Държавата е длъжна да ти осигури работа и 2 иляди евро заРплата !

    п.п. Много ви плаща кутевчето, много : )

    : )

    Имало едно време ссср! Маргарет Татчър: "Комунизмът свършва тогава, когато свършат чуждите пари, които харчиш!"
  74. 74 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 4317 Неутрално

    Горкичките! Те мислят, че в България още се строи.

  75. 75 Профил на ''zms15783''
    ''zms15783''
    Рейтинг: 12739 Неутрално

    Къде ще ги настаняват, за София със сигурност в Студенстки град, че им разтуриха общежитията.

  76. 76
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  77. 77 Профил на Онуфри
    Онуфри
    Рейтинг: 2306 Весело

    България = тогава ние имахме завидна промишленост
    —цитат от коментар 44 на dark'star


    Кои сте вие, дето имахте завидна промишленост?

    Когато се събуди, краката бяха ли в контакта ?

    : )

    Имало едно време ссср! Маргарет Татчър: "Комунизмът свършва тогава, когато свършат чуждите пари, които харчиш!"
  78. 78 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 3152 Неутрално

    В България са нужни ПО-ВИСОКИ заплати за българите!!!!!!

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
  79. 79 Профил на Онуфри
    Онуфри
    Рейтинг: 2306 Весело

    Интересно на какъв език ще си говорят, след като 80% от българите не знаят английски
    —цитат от коментар 47 на arcanum


    Тези 80% имат ли нещо общо с онези 80% ?

    : )

    Имало едно време ссср! Маргарет Татчър: "Комунизмът свършва тогава, когато свършат чуждите пари, които харчиш!"
  80. 80 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 3152 Неутрално

    Населението на БГ се топи, и пазара на труда има голяма нужда от работна ръка. Има 3 оптции: Афринакци, Араби или Азиатци. Избираите.
    —цитат от коментар 65 на happystory


    има и четвърта - плащане на по-високи заплати и активно привличане на БГ гастерите от европа.

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
  81. 81 Профил на Xiaomi
    Xiaomi
    Рейтинг: 1272 Неутрално

    И как от целия ЕС си харесаха само нас и Румъния ?
    —цитат от коментар 4 на Булаир


    Защото са гледали изявления на Бойко Борисов.
    И са разбрали, че тук кипи небивал цъфтеж!
    Всеки иска да бъде част от успеха. И виетнамците искат да се присъединят.

    А във Франция какво гледат? Стачки, демонстрации, "жълти жилетки"...
    Те, виетнамците са си достатъчно жълти, Не им трябват жилетки.
    Затова избират България!
    Уелкъм, приятели! Вилкомен! Добре дошли, така да се каже.
    Мяу мяу, доколкото знам е на виетнамски.

  82. 82 Профил на Lazar Petrov
    Lazar Petrov
    Рейтинг: 761 Неутрално

    Чисто математически не почнеме ли да внасяме млади хора на трудови договори след 15-20 години няма кой да ни изкара пенсиите. Няма как да обърнеме нещата, хората които ще влязат на пазара на труда са вече родени и са малко.

  83. 83 Профил на Lazar Petrov
    Lazar Petrov
    Рейтинг: 761 Неутрално

    В следващите 4-5 години започват да се пенсионират родените от 60те години или по около 130 000. На пазара на труда влизат родените от 2000 г. или по около 65-70 000. Има дупка от 60-70 000 на година. През 70 те години има по висока раждаемост до 150 000. Тоест дупката ще расте още повече след 15 - 18 години.

  84. 84 Профил на Онуфри
    Онуфри
    Рейтинг: 2306 Весело

    В България са нужни ПО-ВИСОКИ заплати за българите!!!!!!
    —цитат от коментар 78 на Пешката


    Ти май откри топлата вода !

    Кой не го иска това?

    А да си я заработи тази заРплата?

    п.п На мен пък ми е нужна ПО-ГОЛЯМА яхта !!!

    : )

    Имало едно време ссср! Маргарет Татчър: "Комунизмът свършва тогава, когато свършат чуждите пари, които харчиш!"
  85. 85 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4435 Неутрално

    Абе, що не вземем да разкараме българите от тази хубава земя? Явно, те са пречката... Малко били, пари искали за да работят, не раждат деца за робчета, емигрират вместо да си стоят и да градят... лош мат'рял...
    —цитат от коментар 12 на puknatastotinka


    Колкото и да ти е странно, този процес тече повече от 15 години. В Източна България, по морето. Без много шум, във Варна и Бургас 10-12% от населението вече са руски граждани, а в Поморие май 50%? Говори се за почти 500 000 от бившия СССР са постоянно пребиваващи у нас. Ама нали са "братя", патрЕотарите, БСПарите, а и ГЕРБерите се правят на ни чули, ни видели.

  86. 86 Профил на happystory
    happystory
    Рейтинг: 710 Неутрално

    До коментар [#80] от "Пешката":

    По-високи заплати на ниско производителни работни места означава високи цени и по-малко работници. По-високи цени прави един бизнес неконкурентноспособен, и понеже сме част от ЕС, когато други естрани от ЕС предлагат същата стока или услуга на по-ниска цена, БГ бизнеса ще фалира понеже не може да се конкура с тия високи цени.

  87. 87 Профил на naskotop
    naskotop
    Рейтинг: 1153 Любопитно

    Като чета реакциите, си мисля, че следва да нямате право да се сърдите, че избирателите във Великобритания също не искат гастербайтери от други страни...

  88. 88 Профил на Yard
    Yard
    Рейтинг: 2410 Неутрално

    Щом българите със собствени жилища и роднини тук са преценили, че не могат да се оправят с тия заплати, няма как някой от другия край на света да го направи, пък и да му оставят пари да прати вкъщи.

  89. 89 Профил на qwerty 500
    qwerty 500
    Рейтинг: 1584 Неутрално

    СОЦИАЛИСТИЧЕСКА Република Виетнам в момента е 30 и някоя икономика в света !!! И расте и расте.
    И това доказва становището ми, че не е толкова важен строят, а материалът.

    I`m addicted to the truth, it`s a dangerous love affair.
  90. 90 Профил на shumnalia
    shumnalia
    Рейтинг: 278 Неутрално

    На първо четене поне едно полезно нещо се сещам... бързо ще оправим проблема с бездомните кучета.

  91. 91 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 5694 Неутрално

    Допълнително ще са нужни над 120 т. ориз всеки божи ден...

    скоростен индекс "Y"
  92. 92 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 9844 Неутрално

    Няма лошо. Те са работливи и дисциплинирани.

  93. 93 Профил на Неизвестен Извършител
    Неизвестен Извършител
    Рейтинг: 1199 Неутрално

    Хм. Не се бях сещал за това от 40 години. Събираме се разни гащници и какво-какво, хайде да ходим да бием виетнамците. Живееха в едни бараки настрани от шумотевицата. Биехме ги, а те търпяха. То и какъв ли бой е бил от 14-15 годишни, ама баси какви изроди сме били. И изведнъж изчезнаха.

  94. 94 Профил на babyroo
    babyroo
    Рейтинг: 817 Разстроено

    Особено весело е какви заразни и паразитни "подаръци" ще донесат?

    roo
  95. 95 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 3119 Неутрално

    Предлагам направо да преименуваме държавата с друго име.Щото българи след време изобщо няма да има на тази територия.И що само виетнамци.Ей ги в Конго що народ са.Или в Бангладеш.

  96. 96 Профил на qwerty 500
    qwerty 500
    Рейтинг: 1584 Неутрално

    До коментар [#93] от "Неизвестен Извършител":

    Колко си тъп само. Ние пък отиваме и се запознава ме с тях.

    I`m addicted to the truth, it`s a dangerous love affair.
  97. 97 Профил на everlast666
    everlast666
    Рейтинг: 1086 Неутрално

    Не виждам как ще им излезе сметката да идват тука да работят, но нашите "бизнесмени" не са много по сметките, затова говорят глупости.

    Прекалено близко е заплащането тук да за дойдат виетнамци, само 30-40% по-високо!
    А разходите тук сигурно са сигурно двойни, членуваме в ЕС, имаме високи данъци, защото малко работещи издържаме много пенсионери и малцинството, отделно корупция и държавни поръчки изсмукват ресурси.

  98. 98 Профил на citoyen
    citoyen
    Рейтинг: 1730 Неутрално

    До коментар [#49] от "paranoiabla":

    Интересни неща разказвате. Все пак не приписвайте заслугата за високите сгради в Сайгон/Хо Ши Мин на Китай и Русия. Много от тях са още от Времето на Република Южен Виетнам. Животът в Юга е бил винаги по-скъп от живота в Севера. Виетнам дърпа напред благодарение не само на китайските и руските инвестиции. Ако не се лъжа Сингапур, Южна Корея и Япония са едни от водещите в инвестиционната политика и не само там. Виетнамците разчитат традиционно на Русия но не дотам, че да компрометират прагматично ориентираната си многопосочна външно политическа и икономическа политика.

  99. 99 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 4317 Неутрално

    "Говори се за почти 500 000 от бившия СССР са постоянно пребиваващи у нас."
    До коментар [#85] от "historama":

    Тцъъ, по-малко от 15000 за цяла България са. Другите само идват на море през лятото. Те в България не могат да работят и ще останат без доходи.

  100. 100 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1508 Неутрално

    До коментар [#15] от "FourOhFive":

    Виетнамците работеха и правеха и куп мизерии черна борса, кражби, убийства. Конкретния повод да ги изгонят беше че заклаха един таксиджия и бакшишите обсадиха общежитията с цел да ги изтребят, та милицията ги пазеше няколко дена и накрая ги изселиха





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK