Испания се включва във френско-германски проект за нов боен самолет

Испанският министър на отбраната Маргарита Роблес на срещата на върха на НАТО в Брюксел през юли миналата година.

© Associated Press

Испанският министър на отбраната Маргарита Роблес на срещата на върха на НАТО в Брюксел през юли миналата година.



Испания ще се присъедини към френско-германския проект за боен самолет от ново поколение, който е предвиден да замени изтребителите "Юрофайтър" и "Рафал", обяви испанското министерство на отбраната, цитирано от "Франс прес".


Министърът на отбраната Маргарита Роблес ще подпише писмо за намерения в този смисъл с колегите си от Франция и Германия в четвъртък в рамките на срещата на НАТО в Брюксел.


Започнатият през юли 2017 г. френско-германски проект е известен като Система за боен самолет на бъдещето, която включва боен самолет от ново поколение, бъдещи крилати ракети и дронове, движещи се в ято. Той трябва да замени през 40-те години на този век сглобявания в Германия, Великобритания, Испания и Италия Юрофайтър и френския Рафал.




Първи договор от 65 млн. евро е сключен с "Дасо авиасион" и "Еърбъс" за разработване на архитектурата на системата. Испанското министерство на отбраната смята, че включването на страната в проекта ще струва 25 милиона евро за две години.


Конкурент на този проект е британският "Темпест", в който участват още Италия и Холандия.


Испанското министерство на отбраната обаче заяви през декември, че очаква тези два проекта да се слеят поради необходимите за разработването им огромни инвестиции.

Ключови думи към статията:

Коментари (116)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 5386 Любопитно

    Дано тези перспективни проекти се задвижат бързо ..а не като съдбата на проточилият се проект за EF-2000 който се обсъжда 15 години!22 години се проточи разработката и на общият транспортен самолет....накрая се появи компромисният А-400М.

    До истината се достига с познание!
  2. 2 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 962 Неутрално

    Добра новина. Европа трябва да има свой боен самолет. Надявам се, че Франция и ФРГ ще направят нещо наистина доро.

  3. 3 Профил на Divi filius
    Divi filius
    Рейтинг: 2740 Весело

    Браво, дойчовците изритаха Ф-35 от конкурса си, и с това дадоха ЗНАК на краварите: По- далеч от нас, бите!

    reductio ad absurdum...
  4. 4 Профил на hue00596226
    hue00596226
    Рейтинг: 1172 Неутрално

    Предполагам,че първият изтребител по този нов проект ще се появи преди “нашите” ф16 .

  5. 5 Профил на меншевик
    меншевик
    Рейтинг: 2366 Неутрално

    Този проект е твърде далечен като план за реализация, но струва ми се тук става въпрос за поколение 6. Испания щяла да се включи с 25 милиона долара за две години на зъб ли на гърло ли ......

    Сокурсник Путина, экс-разведчик КГБ: Вы серьезно думаете, что Путин, делающий подтяжку лица, развяжет ядерную войну? У него от страха ботокс потечет
  6. 6 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 5386 Любопитно

    До коментар [#3] от "Divi filius":

    Само да вметна ..Германия НИКОГА не е участвала в конкурса и не е проявявала желание за придобиване на Ф-35!...Тавариш!Не участва във проекта и финансирането!Четете ги тези неща....оставете лозунгите!Ф-35 ще получат Великобритания,Дания,Италия,Белгия...евентуално Турция!Други лозУнги имате ли???

    До истината се достига с познание!
  7. 7 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 3451 Неутрално

    Европейската обща отбрана и армия отдавна трябваше да са факт!!!!

  8. 8 Профил на moreee
    moreee
    Рейтинг: 2444 Неутрално

    Тези са луди! При наличието на Ф16, не виждам какъв е смисъла да влагат пари в разработка на нов изстребител.

  9. 9 Профил на Jalis Ironhammer
    Jalis Ironhammer
    Рейтинг: 2600 Неутрално

    До коментар [#6] от "Willy Messerschmitt":

    Това просто не е вярно. Ф 35 беше част от техния конкурс като дори на определен етап един висш офицер беше уволнен заради пристрастия към американския кандидат.

    Underneath this flabby exterior is an enormous lack of character.
  10. 10 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4814 Любопитно

    "Испания ще се присъедини към френско-германския проект за боен самолет от ново поколение, който е предвиден да замени изтребителите "Юрофайтър" и "Рафал", обяви испанското министерство на отбраната, цитирано от "Франс прес".

    Добра новина! Правилно решение на испанското правителство.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  11. 11 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4814 Любопитно

    До коментар [#8] от "moreee":

    Коментара ти беше ироничен, нали? Питам за всеки случай. ;-)

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  12. 12 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 12223 Неутрално

    Няма лошо. Не трябва да се изостава технологично и е добре ЕС да е независим...
    Дали от тази клонка ще изскочи заек е друга тема. ЕС не е на пазара на оръжия и трудно ще свали цената му в перспектива...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  13. 13 Профил на Tokyo
    Tokyo
    Рейтинг: 93 Неутрално

    До коментар [#3] от "Divi filius":Само да вметна ..Германия НИКОГА не е участвала в конкурса и не е проявявала желание за придобиване на Ф-35!...Тавариш!Не участва във проекта и финансирането!Четете ги ??
    —цитат от коментар 6 на Willy Messerschmitt


    Германия изключи F-35 от списъка на самолети, които могат да заменят намиращите се на въоръжение "Торнадо".
    Преди това командващият германските ВВС ген. Мюлнер, бе предсрочно пенсиониран заради лобирането си за самолета на "Локхийд Мартин".
    Чети!

  14. 14 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 3190 Неутрално

    Да не стане само като Галилео-то :)

    Кво стана с него? Май го пуснаха след серия от удължавания на крайния срок и увеличаване на бюджета. :)

    Интересно ми е хората дето ревяха че тука има овербюджет и провали, що не ревяха като ЕС овърбъджет и увеличи срока неколкократно на Галилео. :)

  15. 15 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 5161 Неутрално

    Европа изостава доста в технолгиите.Интересното е, че Франция и Германия имат коренно различни нужди, а и философия относно въздушната война.За това Франция си построи Rafale и не остана в проекта довел до Typhoon !!!

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  16. 16 Профил на Иван  К
    Иван К
    Рейтинг: 3089 Неутрално

    Ето тук трябва да се включи България.
    Причините се няколко:
    - България има право да се включи за разлика от много други държави, които нямат право;
    - На такъв ранен етап нашата индустрия сама ще си намери своята ниша в проекта. Няма нужда да се натискаме нещо да сглобяваме, нещо да боядисваме и други подобни неквалифицирани дейности;
    - Корумпираните ни чиновници ще мъдят следени от същите служби, които ще следят изпълнителите в другите държави.

    подпис
  17. 17 Профил на mop36557620
    mop36557620
    Рейтинг: 1368 Неутрално

    Няма проблен да има този нов изтребител.
    За нас ще е твърде скъп, но Ф-16 е идеален за българските ВВС.
    Унгария си разпродава на безценица своите Миг-29, не и се занимава с каручки.

  18. 18 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4115 Неутрално

    Дами-министри на отбраната на Испания и Франция. Юристи за министри на МВР. Само у нас се държи на милиционери-министри в МВР, и русофили или фатмаци в МО.

  19. 19 Профил на Noal
    Noal
    Рейтинг: 892 Неутрално

    До коментар [#14] от "realguru":

    Ми щото това често се случва с големите проекти.
    В случая обещаното е доставено, което е добре за нас европейците стратегически

  20. 20 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 3190 Неутрално

    Реших все пак да проверя Галилео-то :)

    https://en.wikipedia.org/wiki/Galileo_ (satellite_navigation)

    Пуснали са го. Ето и малко цитати.

    The final cost is estimated at €3 billion. The €10 billion project. :)

    Овърбюджет над 3 пъти. Па вие тука за едни е-винетки и едни уж калпави магистрали оревахте как имало корупция и некадърно управление. Гледайте кво става там. :)

  21. 21 Профил на Иван  К
    Иван К
    Рейтинг: 3089 Весело

    Нашите политици не разбират от самолети. Те разбират от тръби, от асфалт.
    Има един стар виц как генерал проверява военна болница. Той първо проверявал чистотата в тоалетната ...... защото от това разбира.

    подпис
  22. 22 Профил на von_seeckt
    von_seeckt
    Рейтинг: 1923 Неутрално

    Отлична новина! Време е европейците да се въоръжават с европейски самолети.

  23. 23 Профил на Jalis Ironhammer
    Jalis Ironhammer
    Рейтинг: 2600 Неутрално

    Мисля че тук е събрана най новата информация за изтребителя.

    https://therestlesstechnophile.com/2019/01/31/presentation-of-the-future-combat-air-system-by-its-designers/amp/?__twitter_impression=true

    Има изключително авангардни неща. Ще се залага изключително на стелт характеристики. Самолетът ще си има собствена група от дронове с различни размери. Предвиждат нова система за управление която не съм сигурен че напълно я разбирам. С нея и двигателите с управляем вектор трябва да осигурят суперманевреността.
    За британския Темпест също имаше новини. Очаква се активно и Индия да се включи.

    Underneath this flabby exterior is an enormous lack of character.
  24. 24 Профил на Noal
    Noal
    Рейтинг: 892 Неутрално

    До коментар [#20] от "realguru":

    Ти май не си много добре с математиката, а? :)
    Нерде тол система, нерде нещо което тепърва се измисля като технология.

    Това новите тролски опорки ли са?
    Че ние не сме зле, щото и на запад са си също толкова зле.
    Да ама не. Разликата в нивото на корупция е очеизвадно.

    Лъжете смело Другари! :) :) :)

  25. 25 Профил на меншевик
    меншевик
    Рейтинг: 2366 Неутрално

    До коментар [#6] от "Willy Messerschmitt":

    Германия и Франция си развиват собствено самолетостроене. Британците също, но те се включиха в програмата за ф 35. Към настоящия момент 13 държави са се включили в програмата. Точно Белгия е 13тата, Макрон публично проплака, че Белгия не е избрала Рафал. В момента има конкурси във Финландия и Швейцария, където Ф 35 може да спечели. Макрон лобира за Рафал на място във Финландия.
    А иначе Япония увеличи плановете си за този самолет от 100 на 147, сигурно щото са прости японците.
    Но в действителност в Германия има в момента конкурс за замяната на 90 самолета, в който ф 35 взе участие, но беше отстранен. Там в момента се състезават само Еърбъс с юрофайтер и Боинг с ф 18, проблема на германците, че юрофайтера не е и няма да бъде сертифициран по програмата Nuclear sharing, а торнадото, което изпълнява тази мисия е доста дърто. Тука има и два политически момента - Германия го играе опозиция на чичо Дони от една страна, от друга германските социалистчета са извънредно полезните идиоти на Путин от край време.

    Сокурсник Путина, экс-разведчик КГБ: Вы серьезно думаете, что Путин, делающий подтяжку лица, развяжет ядерную войну? У него от страха ботокс потечет
  26. 26 Профил на Divi filius
    Divi filius
    Рейтинг: 2740 Весело

    До коментар [#3] от "Divi filius":Само да вметна ..Германия НИКОГА не е участвала в конкурса и не е проявявала желание за придобиване на Ф-35!...Тавариш!Не участва във проекта и финансирането!Четете ги тези неща....оставете лозунгите!Ф-35 ще получат Великобритания,Дания,Италия,Белгия...евентуално Турция!Други лозУнги имате ли???
    —цитат от коментар 6 на Willy Messerschmitt


    На коя западна медия имаш вяра? Ройтерс, ФТ...Добре, техните статии са от 31.01., ето нещо по- ново отпреди 4 дни:

    "Германското решение за F-35 жертва способността на НАТО, за(ради) френско-германско индустриално сътрудничество"

    "Докато германското решение миналата седмица за премахването на Lockheed Martin F-35 от разглеждане като заместител на 90 стареещи изтребители Торнадо, укрепва френско-германското индустриално сътрудничество, то може да стане за сметка на превръщането на германската Luftwaffe в по-малко способни военновъздушни сили до 2040 , когато се появи нов напреднал френско-германски изтребител." https://goo.gl/BhJr96
    (превод с помощта на ГТ. Не ми се редактира много- много) 🤷‍♂️

    П.П. Ако не ти харесва този сайт, Гугъл "germany f-35"! 😏

    reductio ad absurdum...
  27. 27 Профил на Jalis Ironhammer
    Jalis Ironhammer
    Рейтинг: 2600 Неутрално

    До коментар [#15] от "'ΕΡΕΒΟΣ":

    Франция се отказа по политически причини. Защото френската индустрия нямаше да бъде напълно натоварена с производството. На съвсем ранен етап се разбра че тогава новите двигатели М 88 няма да бъдат използвани за сметка на EJ 200 на Евроджет. В последствие се оказа правилното решение.

    Underneath this flabby exterior is an enormous lack of character.
  28. 28 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1854 Неутрално

    Предполагам,че първият изтребител по този нов проект ще се появи преди “нашите” ф16 .
    —цитат от коментар 4 на hue00596226


    Глупости!!! На Ф16 сега започва производството. На тоя самолет сега започват да му се чудят да го правят ли и кои да участват. Още никой не е мислил какъв точно ще е, а за проектиране, прототипи, изпитания и организиране на производство още е много далече да се говори. Едно 10 години и повече не му мърдат докато произведат първия самолет.

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  29. 29 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1854 Неутрално

    Ето тук трябва да се включи България.Причините се няколко:- България има право да се включи за разлика от много други държави, които нямат право;- На такъв ранен етап нашата индустрия сама ще си намери своята ниша в проекта. Няма нужда да се натискаме нещо да сглобяваме, нещо да боядисваме и други подобни неквалифицирани дейности;- Корумпираните ни чиновници ще мъдят следени от същите служби, които ще следят изпълнителите в другите държави.
    —цитат от коментар 16 на Иван К


    От руската пета колона ще има бясна съпротива и саботиране на включването на България в проекта!

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  30. 30 Профил на Jalis Ironhammer
    Jalis Ironhammer
    Рейтинг: 2600 Неутрално

    До коментар [#28] от "quatro_4x3":

    Досега има четири концептуални модела най авангардния от които е без вертикални стабилизатори. Този на който се спрат конструкторите трябва да има действащ прототип през 2025г.

    Underneath this flabby exterior is an enormous lack of character.
  31. 31 Профил на меншевик
    меншевик
    Рейтинг: 2366 Неутрално

    До коментар [#28] от "quatro_4x3":

    Доколкото разбрах плановете предвиждат през 2025 година да има прототип, който да е способен на демонстрационен полет, а се очаква да постъпи на въоръжение през 2040 година. Трай коньо с две думи. Иначе действително планът е много амбициозен.

    Сокурсник Путина, экс-разведчик КГБ: Вы серьезно думаете, что Путин, делающий подтяжку лица, развяжет ядерную войну? У него от страха ботокс потечет
  32. 32 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1854 Весело

    Тези са луди! При наличието на Ф16, не виждам какъв е смисъла да влагат пари в разработка на нов изстребител.
    —цитат от коментар 8 на moreee


    А при наличието на Москвичи, някои като тия лудите разработваха Мерцедеси! Да им се чудиш на акъла. И до сега можехме, а и целият свят като нас, да си караме Москвич 408 и "върховият" модел 412!!!

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  33. 33 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3533 Неутрално

    Значи "Торнадо" се оказа задънена улица. А толкова голяма реклама му направиха навремето!

  34. 34 Профил на Jalis Ironhammer
    Jalis Ironhammer
    Рейтинг: 2600 Неутрално

    До коментар [#33] от "deaf":

    Какво имаш предвид? Торнадо е на повече от 40 год. време му е за пенсия.

    Underneath this flabby exterior is an enormous lack of character.
  35. 35 Профил на меншевик
    меншевик
    Рейтинг: 2366 Неутрално

    До коментар [#33] от "deaf":

    Торнадо си е добър самолет, само че в Германия винаги е имало огромна съпротива на тамошните полезни идиоти по отношение на участието им в програмата Nuclear Sharing. Това е може би главната причина Торнадо да не се развива като платформа.
    Ползените идиоти управляват в Германия от 20 години.

    Сокурсник Путина, экс-разведчик КГБ: Вы серьезно думаете, что Путин, делающий подтяжку лица, развяжет ядерную войну? У него от страха ботокс потечет
  36. 36 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3533 Неутрално

    До коментар [#34] от "Jalis Ironhammer":

    А Ф-16 защо не го пенсионират? Защо върху основата на "Торнадо" не се построи изтребител от ново поколение,а направо започват съвсем нов проект?

  37. 37 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3533 Неутрално

    До коментар [#34] от "Jalis Ironhammer":

    А Ф-16 защо не го пенсионират? Защо върху основата на "Торнадо" не се построи изтребител от ново поколение,а направо започват съвсем нов проект?

  38. 38 Профил на von_seeckt
    von_seeckt
    Рейтинг: 1923 Неутрално

    Значи "Торнадо" се оказа задънена улица. А толкова голяма реклама му направиха навремето!
    —цитат от коментар 33 на deaf


    Глупости! Без да блести с нещо Торнадо си е абсолютно нормален, надежден самолет.

  39. 39 Профил на von_seeckt
    von_seeckt
    Рейтинг: 1923 Неутрално

    Дано само новият самолет бе стане такова фиаско като Ф35.

  40. 40 Профил на Divi filius
    Divi filius
    Рейтинг: 2740 Весело

    До коментар [#23] от "Jalis Ironhammer":

    На първите снимки, прилича малко на сушката(57), но добре изглежда. А и взаимстването, дето сега някои го наричат "крадене", винаги си е съществувало, и за професионалистите това не е проблем, и е напълно нормално, тъй като за да има прогрес, трябва да се опира на опита на всичко познато дотогава. Никой не почва от скрач.

    reductio ad absurdum...
  41. 41 Профил на von_seeckt
    von_seeckt
    Рейтинг: 1923 Неутрално

    До коментар [#34] от "Jalis Ironhammer":А Ф-16 защо не го пенсионират? Защо върху основата на "Торнадо" не се построи изтребител от ново поколение,а направо започват съвсем нов проект?
    —цитат от коментар 37 на deaf


    Ф16 няма как да го пенсионират, защото досега е спечелил всички тестови въздушни боеве срещу Ф35:))))

  42. 42 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 3190 Неутрално

    Този на който се спрат конструкторите трябва да има действащ прототип през 2025г.
    —цитат от коментар 30 на Jalis Ironhammer


    Което значи реално към 2030-35 да има действащ прототип, който най-вероятно ще е овърбюдежет 3-5 пъти.

  43. 43 Профил на Jalis Ironhammer
    Jalis Ironhammer
    Рейтинг: 2600 Неутрално

    До коментар [#36] от "deaf":

    Явно не си разгледал ленка който сложих. Разработва се съвсем нова платформа. Торнадо е разработка от 60 те години и конструкцията му не позволява стелт характеристики каквито сега са желани. Отделно той е с крила с променлива геометрия които твърде утежняват и добавят излишно тегло. Има и много други неща.

    Underneath this flabby exterior is an enormous lack of character.
  44. 44 Профил на moreee
    moreee
    Рейтинг: 2444 Неутрално

    До коментар [#25] от "меншевик":

    "Но в действителност в Германия има в момента конкурс за замяната на 90 самолета, в който ф 35 взе участие, но беше отстранен."

    СП2 не спират, Локхийд Мартин отстранен .... хммм. Май е време Държавния департамент да назначи нов Канцлер в Германия.

  45. 45 Профил на Jalis Ironhammer
    Jalis Ironhammer
    Рейтинг: 2600 Неутрално

    До коментар [#42] от "realguru":

    Очевидно не ме разбра . 2025 трябва да има летящ прототип а от 2040 да започне да влиза на въоръжение. Бюджет още няма , но че ще хвърлят огромни суми е гарантирано.
    Защо си мислиш че британците търсят партньори за техния проект. В Европа по отделно сме твърде малки (финансово) за да тръгне всяка страна по отделно.

    Underneath this flabby exterior is an enormous lack of character.
  46. 46 Профил на Jalis Ironhammer
    Jalis Ironhammer
    Рейтинг: 2600 Весело

    До коментар [#35] от "меншевик":

    Ти спомена че в Германия останаха само Еврофайтър и Ф 18. Ако изберат Супер Хорнет не във вариант Граулър ще стане интересно. На СХ изтече ядрената сертификацията. Имаш ли предположение какво ще се случи с "полезните идеите"

    Underneath this flabby exterior is an enormous lack of character.
  47. 47 Профил на tigervi
    tigervi
    Рейтинг: 1465 Неутрално

    До коментар [#36] от "deaf":

    Торнадо е преди всичко ударен самолет, а не изтребител, пък и годините му станаха множко.

    Eddie lives... somewhere in time!
  48. 48 Профил на ЙЕИ
    ЙЕИ
    Рейтинг: 1221 Неутрално

    До коментар [#16] от "Иван К":

    Германците и французите ще разработват самолет 6 поколение, но той ще е от класът на Рафал и Юрофайтър. За нас това са скъпи самолети двудвигателни, за въздушно превъзходство и т.н..
    Ние имаме нужда от по-лек самолет - еднодвигателен, но многоцелеви. Ако има европейски проект може би наистина трябва да се включим.
    Дефакто решението за придобиване е политическо. Ако Германия и Франция мислеха за ЕС, а не само за себе си - трябваше да натиснат за покупка на Грипен(той може да бъде доведен до многоцелеви при желание на приемащата страна). И Шведите с целеви фондове на ЕС да възглавят коалиция която да разработи 5/6 поколение лек изтребител конкурент на Ф-35

  49. 49 Профил на Jalis Ironhammer
    Jalis Ironhammer
    Рейтинг: 2600 Весело

    До коментар [#46] от "Jalis Ironhammer":

    Упс * "полезните идиоти" да те цитирам.
    Нищо в дефекта е ефекта

    Underneath this flabby exterior is an enormous lack of character.
  50. 50 Профил на von_seeckt
    von_seeckt
    Рейтинг: 1923 Неутрално

    До коментар [#36] от "deaf":Торнадо е преди всичко ударен самолет, а не изтребител, пък и годините му станаха множко.
    —цитат от коментар 47 на tigervi


    Торнадо има два варианта.

  51. 51 Профил на atmanpg
    atmanpg
    Рейтинг: 2185 Неутрално

    Разгеле!
    Че големият брат нещо се цупи...

  52. 52 Профил на LiberalToTheBones
    LiberalToTheBones
    Рейтинг: 1189 Неутрално

    Прекрасно. Испания ще използва техническия си потенциал и заводите за самолети, които има.

    Nazis, commies, idiots, conservatives, preservatives... Stay away..
  53. 53 Профил на wak26352646
    wak26352646
    Рейтинг: 682 Неутрално

    До коментар [#25] от "меншевик":

    Германия няма да купи американски изтребители, след като произвежда Eurofighter. Ако трябва ще търкалят няколко Торнада заради сертификацията. От Eurofighter така или иначе реваха, че правителството е поръчало по-малко самолети от предварително планираните. За Ф35 е логично, защото ако го изберат трябва да се откажат от собствена разработка.

  54. 54 Профил на Opportunity (5498 days on Mars)
    Opportunity (5498 days on Mars)
    Рейтинг: 3338 Неутрално

    До коментар [#16] от "Иван К":

    България е малка и незначителна според думите на изобилстващите руски ибрикчии.
    Четвърт век не може дузина самолети да си вземем заради тях :)

  55. 55 Профил на galin83
    galin83
    Рейтинг: 398 Неутрално

    И СААБ искат да се включат в Темпест, така че съдбата на тези проекти е да се слеят в едно. Но нашите политици не ги интересуват тези новини, важно е сега да се закрепим още малко на власт и да не ни вкарат в затвора и затова сега ще се продадем за старите Ф 16 пък после да му мислят внуците.

  56. 56 Профил на меншевик
    меншевик
    Рейтинг: 2366 Неутрално

    До коментар [#46] от "Jalis Ironhammer":

    Имам идея какво ще се случи на полезните идиоти да - ръководен пост в Газпром, ВТБ или Роснефт.
    А откъде тази информация, че на супер хорнет била изтекла ядрената сертификация?
    Супер Хорнет е все още основна част от палубната авиация на щатите, та нещо тази история със сертификацията на хибридка ми мяса. Гледам често цитираш National interest - това е руски пропаганден актив, да си знаеш де.

    Сокурсник Путина, экс-разведчик КГБ: Вы серьезно думаете, что Путин, делающий подтяжку лица, развяжет ядерную войну? У него от страха ботокс потечет
  57. 57 Профил на меншевик
    меншевик
    Рейтинг: 2366 Неутрално

    До коментар [#53] от "wak26352646":

    Как ще търкалят няколко Торнадо, като течащия в момента конкурс има за цел именно да замени 90 остарели Торнадо. Ако ги заменят с Юрофайтер - край на ядрения сертификат.

    Сокурсник Путина, экс-разведчик КГБ: Вы серьезно думаете, что Путин, делающий подтяжку лица, развяжет ядерную войну? У него от страха ботокс потечет
  58. 58 Профил на gullwing
    gullwing
    Рейтинг: 867 Неутрално

    До коментар [#1] от "Willy Messerschmitt":

    Проблемът не е това че дълго се правят самолети. Де-факто в Европа тепърва се създава военно-авиациона индустрия с цялата й инфраструктура. Точно поради това европейците си правят сами самолетите, колкото и бавно да става и колкото и "компромисни" да са като качества.

    А ако нашите имат акъл, ще вземат и те да искат да се включат! Все някакво желязце ще намерим да направим.

  59. 59 Профил на Jalis Ironhammer
    Jalis Ironhammer
    Рейтинг: 2600 Весело

    До коментар [#56] от "меншевик":

    Не е от там инфото , а от по специализирани източници.
    Няма да сложа линк , вместо това мисля да нахлупя каскета и да си пусна интернационала. Виждам накъде отива разговора. Лека.
    😇😋

    Underneath this flabby exterior is an enormous lack of character.
  60. 60 Профил на меншевик
    меншевик
    Рейтинг: 2366 Неутрално

    До коментар [#59] от "Jalis Ironhammer":

    Когато ви се поискат факти винаги палите гуменките. Аз пък прочетох, че Боинг предлага на флота да апгрейдне 350 Суперхорнет до Блок III.

    http://www.boeing.com/features/2018/05/fa18-slm-05-18.page

    Сокурсник Путина, экс-разведчик КГБ: Вы серьезно думаете, что Путин, делающий подтяжку лица, развяжет ядерную войну? У него от страха ботокс потечет
  61. 61 Профил на citoyen
    citoyen
    Рейтинг: 1560 Неутрално

    Това е свидетелство, че Европа е жизнена и ще продлжи да се развива със или без Брекзит. Съюзът за въглища и стомана от 50-те на м.в. се оказа много по-жилав и издръжлив отколкото "предсказанията" и анализите на неговите гробокопачи.

  62. 62 Профил на atmanpg
    atmanpg
    Рейтинг: 2185 Неутрално

    До коментар [#1] от "Willy Messerschmitt":.А ако нашите имат акъл, ще вземат и те да искат да се включат! Все някакво желязце ще намерим да направим.
    —цитат от коментар 58 на gullwing


    Не знам, дали ще ни пуснат. А и дали има какво да предложим.
    Защото става въпрос за достъп, до най високите технологии, с които разполага съюза.
    Все пак, не е лошо "да си направим устата"...

  63. 63 Профил на qwerty 500
    qwerty 500
    Рейтинг: 1378 Неутрално

    Мога да изредя огромен списък с лоши неща за ЕС, но и те като всички държави с изключение на САЩ все пак се придържат към икономическите правила. А не да си печатат хартийки както им скимне. ЕС трябва да проумее, че долара трябва да бъде бутнат. Да не се търгува с долари и да не се държат сметки в долари. Долара трябва да бъде забранен в ЕС.

    I`m addicted to the truth, it`s a dangerous love affair.
  64. 64 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3533 Неутрално

    Това е свидетелство, че Европа е жизнена и ще продлжи да се развива със или без Брекзит. Съюзът за въглища и стомана от 50-те на м.в. се оказа много по-жилав и издръжлив отколкото "предсказанията" и анализите на неговите гробокопачи.
    —цитат от коментар 61 на citoyen



    До коментар [#61] от "citoyen":

    Коя Европа?! Прочете ли,че няколко европейски страни се включват в БРИТАНСКИЯТ проект за изтребител? А другите в германо-френския. Тоест,Европа е разделена...

  65. 65 Профил на ЙЕИ
    ЙЕИ
    Рейтинг: 1221 Неутрално

    До коментар [#63] от "qwerty 500":

    Свет,Търг Организация забранява това.
    Но може да се направят много промоции за стабилността на еврото и за лесното му конвертиране от евро в долар. При развитие на картовите системи, крайно време е или да се поеме контролът над ВИЗА, МАСТЪРКАРД и т.н. основния център е в Европа или да се направи нова вирма от типа ЕвроКАРД и със здарва промоция да се наложи в цяла европа и по светът

  66. 66 Профил на Opportunity (5498 days on Mars)
    Opportunity (5498 days on Mars)
    Рейтинг: 3338 Неутрално

    До коментар [#63] от "qwerty 500":

    първо в Русия :) после в ЕС

  67. 67 Профил на Opportunity (5498 days on Mars)
    Opportunity (5498 days on Mars)
    Рейтинг: 3338 Неутрално

    До коментар [#63] от "qwerty 500":

    колко ти е дълг списъка с опорни точки против ЕС?

  68. 68 Профил на Yarak4You
    Yarak4You
    Рейтинг: 638 Неутрално

    Ти какво очакваш? Бойко да се натисне да влезем в програмата като страна патрньор?

    Добре, само че с какво може България да допринесе за такъв проект? С производство на авионика, хардуер, муниции, части по двигателя? Високотехнологична фабрика за производство на крила и фюзелажи ли имаме или специалисти с опит в построяването на самолети? Аз съм сигурен, че даже пилотската седалка не можем да произведем на такъв изтребител.



    До коментар [#58] от "gullwing":

    Ти чукаш и влизаш, а аз влизам и чукам........
  69. 69 Профил на citoyen
    citoyen
    Рейтинг: 1560 Неутрално

    До коментар [#64] от "deaf":

    Това е също добра новина. В този вид конкуренция на виждам заплаха за ЕС. Напротив-полезна е. Оптайте се да вниквате по-дълбоко в информационния поток.

  70. 70 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 4464 Неутрално

    До коментар [#45] от "Jalis Ironhammer":

    . 2025 трябва да има летящ прототип а от 2040 да започне да влиза на въоръжение. Бюджет още няма , но че ще хвърлят огромни суми е гарантирано.
    =======
    Тя и самата новина е затова......
    Самолета е проектиран, всичко е готово.....чертежи,модификации, варианти....
    Само едно липсва..... хора които да пуснат пари за тая работа....

    С Ф 16, работата е същата.....
    Независимо, че този модел вече не се произвежда, проекто плана му е в досиетата......

    Bukalemun
  71. 71 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 5386 Любопитно

    До коментар [#60] от "меншевик":

    Онзи ден(решението е от 1.2.2019)САЩ свалят от въоръжение всички F/A-18C/D!И в моменте имат страхотна оферта към Финландия за за 12 нови Block 3 и постепенен ъпгрейд на съществуващите.

    До истината се достига с познание!
  72. 72 Профил на меншевик
    меншевик
    Рейтинг: 2366 Неутрално

    До коментар [#71] от "Willy Messerschmitt":

    На Германия Боинг са предложили Супер Хорнет E/F и Гроулър.

    Сокурсник Путина, экс-разведчик КГБ: Вы серьезно думаете, что Путин, делающий подтяжку лица, развяжет ядерную войну? У него от страха ботокс потечет
  73. 73 Профил на Jalis Ironhammer
    Jalis Ironhammer
    Рейтинг: 2600 Неутрално

    До коментар [#40] от "Divi filius":

    Има някои подобни решения в предната част и формата на въздухозаборниците , но концепцията е различна. Досега на SCAF са показани два от четирите прототипа. Този в линка по горе и модела на изложението Евронавал в Париж миналата година. И на двата французите използват така любимата в Европа делта форма на крилото. Руснаците залагат на класическа схема с опашно оперение.

    Underneath this flabby exterior is an enormous lack of character.
  74. 74
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  75. 75 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1862 Неутрално

    До коментар [#15] от "'ΕΡΕΒΟΣ":

    Защо реши, че Европа изостава в технологиите? Знаеш ли колко много технологични новости в авиацията първо навлизат в Европа?

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  76. 76 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1862 Неутрално

    До коментар [#33] от "deaf":

    Торнадо е самолет от 1979-та!

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  77. 77 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 3190 Неутрално

    До коментар [#42] от "realguru":Очевидно не ме разбра . 2025 трябва да има летящ прототип а от 2040 да започне да влиза на въоръжение. Бюджет още няма , но че ще хвърлят огромни суми е гарантирано.Защо си мислиш че британците търсят партньори за техния проект. В Европа по отделно сме твърде малки (финансово) за да тръгне всяка страна по отделно.
    —цитат от коментар 45 на Jalis Ironhammer


    Много добре та разбрах. Ама това че така е планирано, не значи че така ще стане.

    Нали по-горе ти дадох пример със GPS системата на Европа Галилео, която е овърбюджет над 3 пъти и крайните сроковете и те са променяни няколко пъти. В крайна сметка тръгна Галилео-то.

    Те така - 2025 е плана, ама дали ще го изпълнят не е ясно. :)

  78. 78 Профил на Фат Ким
    Фат Ким
    Рейтинг: 787 Неутрално

    До коментар [#41] от "von_seeckt":

    Не е така, Ф-35 има своите предимства при последнито голямо учение ред флаг победи Ф-16 в съотношение 20:1. Американските ВВС за последно са поръчвали Ф-16 през 1999 година, повярвай ми не е случайно.

  79. 79 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 962 Неутрално

    До коментар [#25] от "меншевик": ФРГ за разлика от Франция няма собствено самолетостроене. Последният "техен" самолет мисля, че е Dornier 328.

  80. 80 Профил на Jalis Ironhammer
    Jalis Ironhammer
    Рейтинг: 2600 Весело

    До коментар [#77] от "realguru":

    Не знам какво очакваш да ти кажа. Не мога да виждам бъдещето(все още!!!)
    😅

    Underneath this flabby exterior is an enormous lack of character.
  81. 81 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1862 Неутрално

    До коментар [#36] от "deaf":

    Искат самолет от бъдещето. Американските ВВС също не искат нови Ф-16, а Ф-35.

    Иначе Ф-16 според мен е значително по-флексибилен и по-релевантен от Торнадо. Дори с просто око се вижда, че Ф-16 и дори Ф-15 са по-модерни концепции за модерен мултифункционален изтребител. Но да не забравяме за какво първоначално е създаден Торнадо.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  82. 82 Профил на Jalis Ironhammer
    Jalis Ironhammer
    Рейтинг: 2600 Неутрално

    До коментар [#78] от "Фат Ким":

    Това е любопитно. Има ла подробности за условията учението? Предполагам че BVR въздушен бой?

    Underneath this flabby exterior is an enormous lack of character.
  83. 83 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1862 Неутрално

    До коментар [#82] от "Jalis Ironhammer":

    Мисля, че този тип учения обикновено не са BVR, или най-малкото са комбинация.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  84. 84 Профил на меншевик
    меншевик
    Рейтинг: 2366 Неутрално

    До коментар [#79] от "Гарван":

    Германия участва масивно в Еърбъс, точно Дорниер е един от учредителите, заедно с Месершмид и други немски компании.

    Сокурсник Путина, экс-разведчик КГБ: Вы серьезно думаете, что Путин, делающий подтяжку лица, развяжет ядерную войну? У него от страха ботокс потечет
  85. 85 Профил на Jalis Ironhammer
    Jalis Ironhammer
    Рейтинг: 2600 Неутрално

    До коментар [#81] от "deutschwagen":

    Ако говориш за маневрен въздушен бой Ф 16 е в пъти по способен от Торнадо. Мисля че като видяха че навлиза Тайфуни европейците зарязаха модернизирането на вариантите за задачи въздух въздух и се концентрираха върху ударните модели и ECR.

    Underneath this flabby exterior is an enormous lack of character.
  86. 86 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1862 Неутрално

    До коментар [#79] от "Гарван":

    За какво и е на Германия "собствено самолетостроене" след като са един от най-важните участници в Еърбъс? А320 първоначално се прави само в Германия (сот няколко години също и в Китай и САЩ).

    Освен това през 80-те ФРГ има успешен проект за стелт самолет:

    https://www.flightglobal.com/news/articles/germany-reveals-secret-stealth-fighter-research-22117/

    https://en.wikipedia.org/wiki/MBB_Lampyridae

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  87. 87 Профил на Jalis Ironhammer
    Jalis Ironhammer
    Рейтинг: 2600 Неутрално

    До коментар [#83] от "deutschwagen":

    Ще потърся инфо за това учение. Ако наистина не е било BVR ще бъда много впечатлен. Американците с недомлъвки си признават че Ф 35 не е замислен WVR.

    Underneath this flabby exterior is an enormous lack of character.
  88. 88 Профил на qwerty 500
    qwerty 500
    Рейтинг: 1378 Неутрално

    До коментар [#65] от "ЙЕИ":
    Без да съм икономист долара е извън реалните икономически парадигми. Наложен е във времена когато не е било така. А след това се поддържа със заплахи и сила. Кадафи бе убит по тази причина. Отдавна е куха валута от която продължават да се печатат билиони и това е вид пирамида. Аз не знам, колко време ще мине преди да се срине, но това без съмнение ще стане и ако това все още е международната валута когато се случи нямам представа до каква финансова криза ще доведе. Относно Виза и други аз не виждам връзка. Нито икономическа пречка. В правото на всеки е да не желае да търгува с определена валута.

    I`m addicted to the truth, it`s a dangerous love affair.
  89. 89 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1862 Неутрално

    До коментар [#87] от "Jalis Ironhammer":

    Не е замислен приоритетно за WVR, защото това би било глупаво, но това не означава, че не е адекватен в WVR. А и има разлика между един реален WVR въздушен бой и демонстрации по време на авиошоу. На Ф-35 му се носи някаква лоша слава относно в WVR от преди години, но трябва да се помни, че тогава още е ставало въпрос за тестване на здравината на борда, както и дигиталните flight control laws и поведението им. Тогава дори е имало сериозни G-ограничения. Да не говорим, че и самите пилоти още не са имали опит с по-различното поведение на самолета, което диктува и по-различна тактика. Та с няколко думи, Ф-35 не е правен да е най-добрия догфайтър, но не би било чудно да е по-добър от Ф-16.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  90. 90 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1862 Неутрално

    До коментар [#88] от "qwerty 500":

    До коментар [#65] от "ЙЕИ":Без да съм икономист
    —цитат от коментар 88 на qwerty 500


    Ами можеш да српеш още тук:)

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  91. 91 Профил на Jalis Ironhammer
    Jalis Ironhammer
    Рейтинг: 2600 Неутрално

    До коментар [#89] от "deutschwagen":

    Това намерих след кратка справка.

    https://theaviationist.com/2017/02/28/red-flag-confirmed-f-35-dominance-with-a-201-kill-ratio-u-s-air-force-says/

    Подозрително не споделят rules of engagement.

    Underneath this flabby exterior is an enormous lack of character.
  92. 92 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1862 Неутрално

    До коментар [#63] от "qwerty 500":

    Мога да изредя огромен списък с лоши неща за ЕС, но и те като всички държави с изключение на САЩ все пак се придържат към икономическите правила. А не да си печатат хартийки както им скимне. ЕС трябва да проумее, че долара трябва да бъде бутнат. Да не се търгува с долари и да не се държат сметки в долари. Долара трябва да бъде забранен в ЕС.
    —цитат от коментар 63 на qwerty 500



    Какво според теб е това "печатане на хартийки"? И защо доларът трябва да се забранява в Европа? Доларът е по-еФтин от еврото, а пък рублата е в пъти по-евтина. Питам за да знам как мисли един неикономист по икономическите въпроси.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  93. 93 Профил на Jalis Ironhammer
    Jalis Ironhammer
    Рейтинг: 2600 Неутрално

    До коментар [#89] от "deutschwagen":

    Тук има още по интересно инфо. Не само аз съм скептичен към резултата.
    http://amp.timeinc.net/thedrive/the-war-zone/7488/lets-talk-about-those-f-35-kill-ratio-reports-from-red-flag?source=dam

    Underneath this flabby exterior is an enormous lack of character.
  94. 94 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1862 Весело

    До коментар [#91] от "Jalis Ironhammer":

    Е то е ясно - Ф-35 е bait и водят противниците в засада от 2 Ф-22 :)

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  95. 95 Профил на Jalis Ironhammer
    Jalis Ironhammer
    Рейтинг: 2600 Неутрално

    До коментар [#94] от "deutschwagen":

    Може и така да е. Признавам че съм малко пристрастен към Ф 35. От друга страна Ф 22 е съвсем друга бира. Истински звяр е в небето и е жалко че толкова скоро спряха производството.

    Underneath this flabby exterior is an enormous lack of character.
  96. 96 Профил на меншевик
    меншевик
    Рейтинг: 2366 Любопитно

    До коментар [#91] от "Jalis Ironhammer":

    Това не ти ли стига?

    Major Schmidt went on to highlight the multirole capability of the F-35A in a non-permissive environment when he recalled, “After taking out the ground threats the multirole F-35A is able to pitch back into the fight with air-to-air missiles, taking out aircraft that don’t even know we’re there.”

    Сокурсник Путина, экс-разведчик КГБ: Вы серьезно думаете, что Путин, делающий подтяжку лица, развяжет ядерную войну? У него от страха ботокс потечет
  97. 97 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1862 Неутрално

    До коментар [#93] от "Jalis Ironhammer":

    Принципно има доста скептицизъм към Ф-35. Съгласен съм, че трудно може да се съди с такава информация, но това винаги е било така при симулациите. Просто критиците на Ф-35 не са критични към информацията, когато е на вид в ущърб на Ф-35. Други пък са много критични когато изтече информацията за това как американски пилоти с Ф-15 са били намерили цаката на индийските Су-30МКИ (с векториране на тягата) в близък въздушен бой. Обаче нямаха проблем да повтарят гръмки заглавия относно едни учения в Индия, където на американците им е било забранено да ползват АМРААМ и са били 6 техни срещу 18 индийски самолета.

    Една част от статията обяснява много:

    "Even if the kill ratio strictly depicts what F-16Cs of the 64th Aggressor Squadron were shot down by F-35As and a visa-versa (at this time we know of no other disclosed red air players), without more information as to the rules of engagement, what weapons were available, what threat profiles the adversary aircraft were flying, what missions were the F-35As partaking in when the kills occurred, and what third party support both sides had at the time of each kill, these kill ratios can only be seen as anecdotal. This is just the nature of a large combined forces exercise: nothing happens in a vacuum"

    Особено последното изречение.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  98. 98 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 4464 Любопитно

    До коментар [#88] от "qwerty 500":

    Без да съм икономист долара е извън реалните икономически парадигми. Наложен е във времена когато не е било така.
    ========
    След 1977 година, долара започва да се превръща повече в хартия отколкото в парична стойност..... лека полека.... до наши дни.....

    И който го каже това на глас, му пращат демокрация във формата на самолетоносачи.....

    Bukalemun
  99. 99 Профил на Jalis Ironhammer
    Jalis Ironhammer
    Рейтинг: 2600 Неутрално

    До коментар [#97] от "deutschwagen":

    ОК , съгласен съм. Напомням си да не допускам пристрастия , но авиацията ми е любима тема и понякога се паля повече от необходимото.

    Underneath this flabby exterior is an enormous lack of character.
  100. 100 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1862 Неутрално

    До коментар [#95] от "Jalis Ironhammer":

    Така е, обаче Ф-35 бие Ф-22 с голяма разлика при оборудването, сензорите и сензорната интеграция. Няма да е лошо да направят един хибрид между двете.

    Друго нещо - от Ф-22 има над 180 бройки на въоръжение, докато никоя друга страна няма нито един аналогов (любима дума в тази тема😁) самолет. Следователно е най-дибре да изчакат и да направят 6-то поколение самолет когато дойде време.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK