Индия нанесе удари по цели на пакистански бунтовници в оспорвания Кашмир

Индийци в Ахмедабад горят чучело, изобразяващо Пакистан, след съобщения за въздушните удари.

© Reuters

Индийци в Ахмедабад горят чучело, изобразяващо Пакистан, след съобщения за въздушните удари.



Пакистан заяви днес, че е отблъснал кратко нахлуване на индийските военновъздушни сили над оспорвания Кашмир, а Индия обяви, че е унищожила напълно бунтовнически лагер в отговор на кървавия атентат на 14 февруари в индийски Кашмир, предадоха "Франс прес" и БТА.


Това е първият удар на индийските въздушни сили от пакистанската страна на линията, разделяща Кашмир, от войната между двете страни през 1971 г., отбелязва Би Би Си.


На 14 февруари 41 индийски военни бяха убити в самоубийствен атентат, за който пое отговорност ислямистката група "Джаиш е Мохамад", действаща от Пакистан.




"Авиацията нанесе удар рано тази сутрин и унищожи напълно лагер на терористи от другата страна на линията на контрол" (фактическата граница между Индия и Пакистан в Кашмир), гласи съобщение на индийските власти в "Туитър". Според външния министър Виджай Гохале е имало надеждна информация, че "Джаиш е Мохамад" е готвела нови атаки и затова намесата на индийските въоръжени сили е била "абсолютно наложителна".


Говорител на пакистанската армия преди това обвини индийската авиация, че е нарушила линията на контрол. "Пакистанската армия веднага се мобилизира и индийските самолети се оттеглиха", добави той. Според индийски медии 12 самолета "Мираж" нанесли удари през нощта срещу лагери на бунтовническата ислямистка групировка "Джаиш е Мохамад" на пакистанска територия, при което има около 200 жертви.


Според индийски министър, цитиран от ДПА, премиерът Нарендра Моди е дал зелена светлина на армията да отвърне на нападението срещу индийски военни на 14 февруари.


Атаката се състоя близо два месеца преди изборите за парламент в Индия, които ще са през април и май.

Ключови думи към статията:

Коментари (77)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3405 Любопитно

    По-интересно е защо Пакистан търпи подобни лагери на своя територия.

    Еретик
  2. 2 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1395 Неутрално

    Има ислям - има проблем; няма ислям - няма проблем.

    Апокалипсисът апокалиптичен
  3. 3
    ****

    Коментарът беше изтрит по желание на неговия автор.

  4. 4 Профил на Voiko
    Voiko
    Рейтинг: 2625 Неутрално

    В Кашмир населението в по-голямата част изповядва исляма. Радикални ислямистки групировки се опитват да завземат властта и този щат да бъде отделен от Индия уж като независим, но не се знае дали пакистанското правителство не играе двойна игра и подкрепя ислямистите, въпреки, че неведнъж са извършвали атентати на пакистнска територия с цел присъединяване на Кашмир. Оттук идва опасността за война между двете държави, а иначе нагледали сме се на нападения над терористи на чужда територия и от Турция, и от СА, и от Израел.

  5. 5 Профил на меншевик
    меншевик
    Рейтинг: 1138 Неутрално

    Сега ще бъде интересно да разберем дали Пакистан ще предприеме някакъв военен отговор - аз лично се съмнявам.

    Сокурсник Путина, экс-разведчик КГБ: Вы серьезно думаете, что Путин, делающий подтяжку лица, развяжет ядерную войну? У него от страха ботокс потечет
  6. 6 Профил на lustmord
    lustmord
    Рейтинг: 495 Неутрално

    Упс - и двете страни са луди за връзване и имат ядрени ракети...

  7. 7 Профил на Molossian
    Molossian
    Рейтинг: 2079 Неутрално

    До коментар [#3] от "aleks ivan":

    Никак, ама никак не е добра идея да се "почнат" две ядрени сили.
    Особено когато едната е мюсюлманска страна, изразяваща сериозна подкрепа за ислямския фундаментализъм.
    Още повече че тази ислямска страна има притеснително близки отношения с източника на радикалния Ислям. Саудиткса Арабия.
    Дано индийците имат достатъчно добре подготвени бойци, които да ликвидират ескалацията на по-ранен етап.

    Panta rhei....
  8. 8 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3571 Неутрално

    Има ислям - има проблем; няма ислям - няма проблем.
    —цитат от коментар 2 на БМЗ

    Всъщност и Индия и Пакистан са ядрени държави, ама поред ЦК на Либерастите страшни са само аятоласите и Кимчо от Корея, за Путин да не говорим, той постоянно си играе с копчето за ракети!


    Libertarianism is just anarchy for rich people
  9. 9 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 3565 Неутрално

    Индия показва на Пакистан решителност и зъби.Посланието е повече от ясно !!

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  10. 10 Профил на меншевик
    меншевик
    Рейтинг: 1138 Неутрално

    До коментар [#7] от "Molossian":

    Е те са го правили вече няколко пъти. Без разбира се да използват ядрените си оръжия.

    Сокурсник Путина, экс-разведчик КГБ: Вы серьезно думаете, что Путин, делающий подтяжку лица, развяжет ядерную войну? У него от страха ботокс потечет
  11. 11 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 565 Неутрално

    ПочнАха се 👏🌽
    —цитат от коментар 3 на aleks ivan


    Ти се моли да не се почнат, че ако сирийците бяха 21 млн., то пакистанците са 200 млн. и като тръгнат те към Европа, ще ни трябва не телена ограда, ами бетонна и картечни гнезда през 100 метра!

  12. 12 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1395 Неутрално

    До коментар [#11] от "cristo_n":

    Не бой се, ако се използва ядрено оръжие, тия 200 млн първо няма да са 200 млн. и второ няма да стигнат далеч.

    Апокалипсисът апокалиптичен
  13. 13 Профил на гошо
    гошо
    Рейтинг: 2228 Неутрално

    До коментар [#7] от "Molossian":

    Напротив точно тези е добре да се забият

    гошо
  14. 14 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 847 Неутрално

    Закачките между две ядрени сили винаги са интересни.

    http://www.youtube.com/watch?v=wPw0Z5CtKTs
  15. 15 Профил на patilanskomeze
    patilanskomeze
    Рейтинг: 1504 Неутрално

    "Индия нанесе удари по цели на пакистански бунтовници в оспорвания Кашмир" -- тоест Индия удари хора които вече ги удрят пакистанските бунтовници? Един вид сътрудничество?
    Или словоредикус журналистикус? :)

  16. 16 Профил на Divi filius
    Divi filius
    Рейтинг: 532 Неутрално

    По-интересно е защо Пакистан търпи подобни лагери на своя територия.
    —цитат от коментар 1 на Костадин Иванов


    Наследство от времето, когато там се обучаваха афганистански терористи, да се бият против СССР.

    reductio ad absurdum...
  17. 17 Профил на von_seeckt
    von_seeckt
    Рейтинг: 1027 Неутрално

    Военният потенциал на Индия и Пакистан, с изключение на атомното оръжие, е несравним.

  18. 18 Профил на limbize
    limbize
    Рейтинг: 955 Весело

    До коментар [#3] от "aleks ivan":Никак, ама никак не е добра идея да се "почнат" две ядрени сили.Особено когато едната е мюсюлманска страна, изразяваща сериозна подкрепа за ислямския фундаментализъм.Още повече че тази ислямска страна има притеснително близки отношения с източника на радикалния Ислям. Саудиткса Арабия.Дано индийците имат достатъчно добре подготвени бойци, които да ликвидират ескалацията на по-ранен етап.
    —цитат от коментар 7 на Molossian


    За последно се пукаха сериозно 1999-та, и тогава никой не натисна копчето, споко. Иначе 12 Миража за един лагер си е доста. А в Индия има повече мюсюлмани, отколкото в Пакистан или поне са сравними като бройка.

  19. 19 Профил на von_seeckt
    von_seeckt
    Рейтинг: 1027 Неутрално

    По-интересно е защо Пакистан търпи подобни лагери на своя територия.
    —цитат от коментар 1 на Костадин Иванов


    Защото няма как да ги контролира, а и надали има голямото желание да го прави. Приграничните на Афганистан райони фактически са автонимни. Предполагам същото е и в Кашмир.

  20. 20 Профил на меншевик
    меншевик
    Рейтинг: 1138 Неутрално

    Главната причина за ударът е това, че Моди го чакат избори, а индийското обществено мнение е яко настръхнало заради убийството на над 40 индийски военни от страна на терористи от тази групировка. Според мнения на индийски наблюдатели ако действително е била нанесена тежка вреда при ударите, Пакистан вероятно ще отговори със стрелбички по линията на разделение в Кашмир. Ако няма такива то най вероятно ще се проведе една словесна война и дотам. Първите реакции на пакистански военни говорители е че няма никакви разрушения и жертви, а бомбите са паднали в полето. Тоест засега нямаме нищо повече от буря в чаша вода. Китай призовава за сдържаност, а щатите заявиха, че подкрепят Индия в борбата им против тероризма.

    Сокурсник Путина, экс-разведчик КГБ: Вы серьезно думаете, что Путин, делающий подтяжку лица, развяжет ядерную войну? У него от страха ботокс потечет
  21. 21 Профил на patilanskomeze
    patilanskomeze
    Рейтинг: 1504 Неутрално

    Индия и Пакистан са във временен ядрен паритет:
    Индия има към 130 ядрени заряда: As of December 2017, India was estimated to have a stockpile of around 130 warheads.
    А Пакистан към 140 ядрени заряда. As of early 2013, Pakistan was estimated to have had a stockpile of around 140 warheads
    https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_states_with_nuclear_weapons #Other_states_declaring_possession_of_nuclear_weapons
    Но това са флуктуиращи данни, защото тенденцията е Индия да си свива ядрения арсенал, а Пакистан--да си го развива.
    Т.е. към 2020 се очаква че Индия ще има 50 ядрени глави, а Пакистан--200.
    https://en.wikipedia.org/wiki/Historical_nuclear_weapons_stockpiles_and_nuclear_tests_by_country

    (Апропо на този линк се вижда историческия растеж и спад на арсеналите на САЩ и Русия. През 1985г САЩ имат 21,392 ядрени глави, а СССР--39,197; През 1995 САЩ имат 10,577, а Русия--27,000. Но днес и САЩ и Русия имат по към 7000 само. Така че си има здрави процеси в тази област, дори с Коварнъй Путин Тиран като президент)

    САЩ достигат население от 200 милиона едва през 1970г. Има го в табличката "хисторикъл дивелъпментс"
    https://en.wikipedia.org/wiki/Demography_of_the_United_States
    СССР достига 200 милиона едно десетилетие преди САЩ
    https://en.wikipedia.org/wiki/Demographics_of_the_Soviet_Union
    Така че Пакистан днес е ядрена ислямска държава с население колкото САЩ през 1970г или колкото целия СССР през 1980г. Добре дошли в бъдещето.
    А Индия има днес население равно на китайското--милиард и половина.
    Още по-добре дошли в бъдещето.

    Геополитически настъпват промени. Навремето Пакистан беше съюзник на САЩ, а Индия--повече про-руски настроена. Но днес САЩ подкрепят Индия като контра-тежест на Китай. На теория целия южноазиятски и тихоокеански регион би трябвало да бъде сдържащ механизъм за Китай--от Индия, през Тайланд, Виетнам, Индонезия, Малайзия, Австралия, после нагоре към Филипините, Тайван, Корея, и Япония.

    А Пакистан, напротив, е вече другарче с Китай, и предвкусва как ще "забогатее" от новия копринен път, та чак гигантомански тунели през Хималаите ще се пробиват, еди какво си.

    Отделно че Индия+Япония имат анти-китайски съюз в Африка, където изкупуват правителства за контра-тежест на китайските опити за същото. Поне Африка намазва яко пътища, болници, и фабрики покрай това състезание. Но това само дава на Китай допълнителна мотивация да е супер ОК с това Пакистан непрекъснато да раздвоява вниманието на Индия, и Индия да е принудена непрекъснато да мисли отбрана на два фронта--и границата с Китай, и границата с Пакистан.

    Чудесно триъгълниче където се пресичат границите на три ядрени азиатски държави, с кумулативно население три милиарда плюс.

    Изводът от това е, както винаги, един и също--Европа трябва спешно да става СЕЩ със собствена армия и ясна собствена геополитическа визия отвъд вятърни мелници за електричество и уроци по травестизъм в пети клас.

  22. 22 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4500 Любопитно

    Този индийски военен удар беше очакван от международната общност и от самия Пакистан. Нормално е индийците да искат да си отмъстят на тази терористична група "Джаиш е Мохамад", която има бази в пакистанската част на Кашмир.

    Дано обаче не се стигне до задълбочаване на напрежението между двете страни и избухването на нова война помежду им.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  23. 23 Профил на Noise
    Noise
    Рейтинг: 2060 Неутрално

    До коментар [#17] от "von_seeckt":

    И като атомно оръжие индийците са по-напред с материала.Всъщност индийците да може би с четвъртата най-добра армия в света.

    Sutor, Ne Supra Crepidam!
  24. 24 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4500 Любопитно

    До коментар [#19] от "von_seeckt":

    Точно. +++

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  25. 25 Профил на anton83
    anton83
    Рейтинг: 721 Неутрално

    Нищо ново под слънцето. Имаха няколко реални войни и няколко по дребни сблъсъка, включително в края на 20 и началото на 21 в.
    Въпреки, голямата разлика в мащаба, освен отделянето на Източен Пакистан като отделна държава- Бангладеш, не може да се твърди, че Индия постига нещо кой знае какво. Интересни са въздушните схватки между двете държави. Техническото превъзходство на индийците се парира от много слабата им подготовка, организация и ужасяващо лошата поддръжка на летателната техника. От друга страна, пакитата се славят с най-добре подготвеният личен състав сред мюсюлманските държави

  26. 26 Профил на patilanskomeze
    patilanskomeze
    Рейтинг: 1504 Неутрално

    "Така че Пакистан днес е ядрена ислямска държава с население колкото САЩ през 1970г или колкото целия СССР през 1980г." -- ахем, * целия СССР през 1960г*

  27. 27 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 847 Неутрално

    До коментар [#17] от "von_seeckt":

    Затова ЯО е универсален изравнител.

    http://www.youtube.com/watch?v=wPw0Z5CtKTs
  28. 28 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4500 Любопитно

    До коментар [#7] от "Molossian":

    Знаеш ли, преди няколко дни Моди се срещна с МбС, а преди това саудитския главорез се срещна и с новия президент на Пакистан. Та, МбС-то се опита да посредничи между двете страни. Заяви, че КСА остава близък съюзник на Пакистан, но пък в Индия каза, че страната има правото да се защитава от терористи.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  29. 29 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 565 Неутрално

    До коментар [#11] от "cristo_n":Не бой се, ако се използва ядрено оръжие, тия 200 млн първо няма да са 200 млн. и второ няма да стигнат далеч.
    —цитат от коментар 12 на БМЗ


    Да, ама това с ядреното оръжие никога няма да се случи.

  30. 30 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 2218 Весело

    Индия получи оръжието и Гебрев и веднага се юрна...

  31. 31 Профил на tigervi
    tigervi
    Рейтинг: 1652 Неутрално

    До коментар [#11] от "cristo_n":

    Повечето от емигрантите, залели Европа са точно пакистанци или афганистанци.
    .

    До коментар [#1] от "Костадин Иванов":

    Това е начина Пакистан да се защитава, тъй като армията му се оказа доста неефективна във войните срещу Индия. Те просто ползват опита който натрупаха в Афганистан от съветската инвазия та до сега.

    Eddie lives... somewhere in time!
  32. 32 Профил на anton83
    anton83
    Рейтинг: 721 Неутрално

    До коментар [#31] от "tigervi":

    Основните и то пълномащабни военни сблъсъци между двете държави датират много преди афганистанският конфликт. От там освен на партизански и терористични действия на друго не са се научили.

  33. 33 Профил на Jalis Ironhammer
    Jalis Ironhammer
    Рейтинг: 1915 Неутрално

    Индийските Мираж 2000 са използвали GBU 12 Paveway по целите. За предварително разузнаване са използвали неназован безработен дрон. Участвали са също самолети цистерни за дозареждане на самолетите - Илюшин Ил 78.

    Underneath this flabby exterior is an enormous lack of character.
  34. 34 Профил на tigervi
    tigervi
    Рейтинг: 1652 Неутрално

    До коментар [#4] от "Voiko":

    Населението на Джаму и Кашмир е било предимно мюсюлманско, но раджата при разделянето на Индия и Пакистан присъединява щата към Индия. Мюсюлманите се разбунтуват и северната част от тогава фактически е част от Пакистан. Понастоящем от там минава единствената сухоземна връзка между Пакистан и единственият му стратегически съюзник - Китай.

    Eddie lives... somewhere in time!
  35. 35 Профил на von_seeckt
    von_seeckt
    Рейтинг: 1027 Неутрално

    До коментар [#17] от "von_seeckt":И като атомно оръжие индийците са по-напред с материала.Всъщност индийците да може би с четвъртата най-добра армия в света.
    —цитат от коментар 23 на Noise


    Човек винаги трябва да е скептичен към подобни класации. Вярно е, че индийците вкарват много пари в оръжие, но не забравяй че мнозинството от населението нямат тоалетни. Т.е. тези войници идват от някъде, а именно от един човешки хаос, подвластен на лиспсата на хигиена, на закостеняла традиция. мизерия, неграмотност и т.н. Съмнявам се дали такъв материал може да даде добри войници.

  36. 36 Профил на von_seeckt
    von_seeckt
    Рейтинг: 1027 Неутрално

    Индийските Мираж 2000 са използвали GBU 12 Paveway по целите. За предварително разузнаване са използвали неназован безработен дрон. Участвали са също самолети цистерни за дозареждане на самолетите - Илюшин Ил 78.
    —цитат от коментар 33 на Jalis Ironhammer


    Какво разбираш под "безработен дрон"?

  37. 37 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4500 Любопитно

    До коментар [#23] от "Noise":

    Сигурен ли си? Защото аз четох, че пакистанците имат повече ядрени бойни глави от индийците, ето повече подробности:

    https://www.bbc.com/news/world-42873633
    https://www.armscontrol.org/factsheets/Nuclearweaponswhohaswhat

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  38. 38 Профил на Jalis Ironhammer
    Jalis Ironhammer
    Рейтинг: 1915 Весело

    До коментар [#33] от "Jalis Ironhammer":

    LMAO безпилотен дрон имах предвид разбира се.

    Underneath this flabby exterior is an enormous lack of character.
  39. 39 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4500 Любопитно

    До коментар [#34] от "tigervi":

    Нещо такова, половината от Кашмир е окупирана от Пакистан, другата половина от Индия и има една малка част от Кашмир, която е окупирана от Китай.

    На тази карта може да се види точно кой какво владее от Кашмир:

    https://ichef.bbci.co.uk/news/660/cpsprodpb/5C7C/production/_91767632_kashmir_map624.png

    Иначе според мен най-добрия и справедлив начин за решаване на този териториален конфликт между тези три държави е да се проведе референдум в трите части на Кашмир на който местните хора сами да решат какво да бъде бъдещото на техните земи. Дали да създадат своя собствена държава (има доста кашмирци, които искат точно това), дали да бъдат част от Индия или от Пакистан. Апропо има и приета резолюция на ООН за провеждането на подобен референдум.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  40. 40 Профил на Jalis Ironhammer
    Jalis Ironhammer
    Рейтинг: 1915 Неутрално

    Изглежда това е било и първото бойно използване на произведения в Индия АУАКС Нетра нещо си (базата е самолет Ембраер ).
    Ако конфликта се проточи може да видим и другата гордост на местната авиационна промишленост - лекия изтребител Тежас.

    Underneath this flabby exterior is an enormous lack of character.
  41. 41 Профил на von_seeckt
    von_seeckt
    Рейтинг: 1027 Неутрално

    Изглежда това е било и първото бойно използване на произведения в Индия АУАКС Нетра нещо си (базата е самолет Ембраер ).Ако конфликта се проточи може да видим и другата гордост на местната авиационна промишленост - лекия изтребител Тежас.
    —цитат от коментар 40 на Jalis Ironhammer


    https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/41/KW3555_AWACS_IAF_ (32685888110).jpg

  42. 42 Профил на Jalis Ironhammer
    Jalis Ironhammer
    Рейтинг: 1915 Неутрално

    До коментар [#41] от "von_seeckt":

    Не мога да го отворя линка.

    Underneath this flabby exterior is an enormous lack of character.
  43. 43 Профил на von_seeckt
    von_seeckt
    Рейтинг: 1027 Неутрално

    До коментар [#41] от "von_seeckt":Не мога да го отворя линка.
    —цитат от коментар 42 на Jalis Ironhammer


    http://www.defenseworld.net/news/24346/First_Combat_Deployment_Of_Indian_made_AWACS__Reports #.XHUNkYhKiM8

  44. 44 Профил на tigervi
    tigervi
    Рейтинг: 1652 Неутрално

    До коментар [#42] от "Jalis Ironhammer":

    https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/41/KW3555_AWACS_IAF_ (32685888110).jpg

    Eddie lives... somewhere in time!
  45. 45 Профил на Ivan Prodanov
    Ivan Prodanov
    Рейтинг: 498 Неутрално

    Един народ изкуствено разделен от Англия.

    Иван Костов е за съд!
  46. 46 Профил на von_seeckt
    von_seeckt
    Рейтинг: 1027 Неутрално
  47. 47 Профил на tigervi
    tigervi
    Рейтинг: 1652 Неутрално

    До коментар [#42] от "Jalis Ironhammer":

    А този:
    https://goo.gl/ARAsVj

    Eddie lives... somewhere in time!
  48. 48 Профил на Jalis Ironhammer
    Jalis Ironhammer
    Рейтинг: 1915 Неутрално

    До коментар [#43] от "von_seeckt":

    Точно там го прочетох и аз.

    Underneath this flabby exterior is an enormous lack of character.
  49. 49 Профил на Jalis Ironhammer
    Jalis Ironhammer
    Рейтинг: 1915 Неутрално

    До коментар [#47] от "tigervi":

    Да , това се отваря. Мерси. Любопитна машина.

    Underneath this flabby exterior is an enormous lack of character.
  50. 50 Профил на limbize
    limbize
    Рейтинг: 955 Весело

    Използването на ядрено оръжие в случая на Пакистан и Индия е невъзможно - те са съседи и се бият за спорна територия. Дали някой ще я вземе тази територия като са паднали няколко ядрени бойни глави там? То бива да ти е малка пишката за да си мислиш за остъкляване, ама някой са си сменили и пола без да разберат

  51. 51 Профил на tigervi
    tigervi
    Рейтинг: 1652 Неутрално

    До коментар [#50] от "limbize":

    Няма проблим, и Хирошима, и Нагасаки са населени въпреки атомните бомбардировки.

    Eddie lives... somewhere in time!
  52. 52 Профил на anton83
    anton83
    Рейтинг: 721 Неутрално

    Ауакса си е разработка на СААБ. Теджас от години го бутат и е доникъде както и танка им Арджун.
    Все още нямат капацитет за такива неща.

  53. 53 Профил на limbize
    limbize
    Рейтинг: 955 Весело

    До коментар [#50] от "limbize":Няма проблим, и Хирошима, и Нагасаки са населени въпреки атомните бомбардировки.
    —цитат от коментар 51 на tigervi


    защо? знаеш ли колко е периода на полуразпад на тоработено ядрено гориво и колко е периода на полуразпад на съвременните ядрени оръжия? Беше то със слабите бомбички.

  54. 54 Профил на limbize
    limbize
    Рейтинг: 955 Весело

    До коментар [#50] от "limbize":Няма проблим, и Хирошима, и Нагасаки са населени въпреки атомните бомбардировки.
    —цитат от коментар 51 на tigervi


    Стана ли пишурката при това "прозрение",а? Встъкляванеееееееееее

  55. 55 Профил на tigervi
    tigervi
    Рейтинг: 1652 Неутрално

    ...знаеш ли колко е периода на полуразпад на тоработено ядрено гориво....
    —цитат от коментар 53 на limbize


    Това какво значение има? Няма да се замерят с отработено ядрено гориво!
    .

    ...колко е периода на полуразпад на съвременните ядрени оръжия....
    —цитат от коментар 53 на limbize


    А това вече е проблем, ядрените материали, останали от несработили ядрени оръжия, имат голям период на полуразпадане, а и са просто отровни. Що се отнася до взривилите се ядрени бойни глави, съвременните са значително по-чисти от примитивните бомби хвърлени над Япония.

    Eddie lives... somewhere in time!
  56. 56 Профил на Noise
    Noise
    Рейтинг: 2060 Неутрално

    До коментар [#37] от "Иво":

    Със сигурност.Пакистан , при всичките носители, с които разполага не може да удари всяка точка на Индия с ядрен заряд.Индия може.

    Sutor, Ne Supra Crepidam!
  57. 57 Профил на Noise
    Noise
    Рейтинг: 2060 Весело

    До коментар [#35] от "von_seeckt":

    Има учения с индийската армия и армията на Великобритания..И то с успех за индийците.По принцип и руснаците не да цъфнали и вързали, ама що никой няма желание да ги пробва?!

    Sutor, Ne Supra Crepidam!
  58. 58 Профил на Noise
    Noise
    Рейтинг: 2060 Неутрално

    До коментар [#50] от "limbize":

    Принципно и логично съм съгласен с теб.Но при Индия и Пакистан всичко е възможно.Имах възможност преди време да напиша тук, че потенциално използване на ядрено оръжие е по-вероятно в конфликт Индия-Пакистан , отколкото по оста Русия-САЩ-Китай.

    Sutor, Ne Supra Crepidam!
  59. 59 Профил на limbize
    limbize
    Рейтинг: 955 Любопитно

    До коментар [#50] от "limbize":Принципно и логично съм съгласен с теб.Но при Индия и Пакистан всичко е възможно.Имах възможност преди време да напиша тук, че потенциално използване на ядрено оръжие е по-вероятно в конфликт Индия-Пакистан , отколкото по оста Русия-САЩ-Китай.
    —цитат от коментар 58 на Noise


    тц, не мога да се съглася, радиоактивния облак с духане ли ще го спрат? А и както писах по- горе -в Индия мюсюлманите са колкото пакистанците

  60. 60 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4500 Любопитно

    До коментар [#45] от "Ivan Prodanov":

    Не точно, защото самите пакистанци (или индийски мюсюлмани преди 1948 г.) са настоявали да се отделят в отделна държава. И Великобритания дава своето разрешение за това. Както и ООН. Така се създават две държави - Индия и Пакистан. След това Пакистан се разпада, защото бенгалите (също мюсюлмани) се разбунтуват срещу Пакистан и с помощта на Индия извоюват своята независима държава Бангладеш.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  61. 61 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4500 Любопитно

    До коментар [#56] от "Noise":

    Не съм сигурен дали е точно така. Не знам каква точно делокобойност имат пакистанските ядрени ракети.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  62. 62 Профил на tigervi
    tigervi
    Рейтинг: 1652 Неутрално

    До коментар [#45] от "Ivan Prodanov":

    Етническите, религиозните и даже расови различия между индийците хич не са малки.

    Eddie lives... somewhere in time!
  63. 63 Профил на patilanskomeze
    patilanskomeze
    Рейтинг: 1504 Неутрално

    [quote#55:"tigervi"][/quote]

    Съвременните бели ядрени бомби са"чисти", да.
    Обаче тези на страни като Северна Корея и Пакистан може да са си баш на ниво 1948г. То за какво им е да се пънат отвъд това ниво?

    Има си няколко вододела от 20-ти век за мерене на пишки между държави:
    1) да създадеш балистична ракета като Германия през 1942г
    2) да създадеш атомна бомба като САЩ през 1945г,
    3) да създадеш управляема крилата ракета като САЩ през 1949г
    4) да може да пратиш спътник в орбита като СССР през 1958г,
    5) човек в космоса като СССР през 1961г,
    6) автоматически кораб към друга планета като Венера или Марс като СССР 1961/62г,
    7) човек на луната като САЩ 1969г,
    8) луноход като СССР през 1970г

    Китай са изпълнили целия списък освен "човек на луната", но то никой друг това не го е изпълнил. Покрили са норматива с 7 пункта от 8, и всички ги взимат насериозно вече.
    Северна Корея изпълни 3 от 8--балистична ракета, ядрена бомба, спътник в космоса--и това също е достатъчно изведнъж с тях да почнат да се държат като с възрастни.

    Пакистан също имат "космическа програма" която се състои от това Китай да им построи спътниците и да ги изстреля в космоса, но формално те да са "пакистански".

    Имат и реално собствена балистическа ракета "Газнави", която е на нивото на първата съветска от 1951г. Което, обаче, е напълно достатъчно за саморазправа с граничещата с Пакистан Индия. Все пак, да не забравяме, че Пакистан не се състезава с могъщ противник на другия край на земното кълбо, както някога САЩ/СССР, нито иска да завладее света, както някога Германия и Япония, а просто иска да може да унищожи своите братовчеди по съседство.
    Също така Пакистан имат вече и собствени крилати ракети "Бабур". Най-вероятно на нивото на иранските крилати ракети, или пък копие на по-стари китайски, но пак, повече от достатъчно ако целтта на цялата ти доктрина е омразния ти съсед.

    Бомбите на Пакистан не са "стратегически" в смисъл земи тия 20 мегатона да остане кратер от щата Ню Йорк, а "тактически"--5-10 килотончета.
    Хирошима отнесе 15 килотона, а Нагасаки--21 килотона.
    Т.е. Пакистан имат ядрени бомби като по-слаби варианти на американските от 1945г. И дълбоко се съмнявам че са "чисти бомби". Доста по-вероятно е футуристичните пакистански технологии да произвеждат най-мръсните бомби в днешния свят...

    А дали са готови да живеят в радиоактивни придобити територии? Та те сега живеят до гуша в лайна, ще забележат ли въобще разликата? А и сигурно все пак доктрината им е да пуцат по важни цели във вътрешността на Индия, не баш по бойното поле пред своите си танкове, макар кой ги знае тия комплексарчета.

  64. 64 Профил на tigervi
    tigervi
    Рейтинг: 1652 Неутрално

    До коментар [#61] от "Иво":

    Радиус на поражение до 2700 км или от произволна точка в Пакистан до произволна точка в Индия, това е обхвата на пакистанските ракети.

    Eddie lives... somewhere in time!
  65. 65 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4500 Любопитно

    До коментар [#64] от "tigervi":

    Тоест пакистанските ракети могат да ударят по-голямата част от територията на Индия? Нали така?

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  66. 66 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4500 Любопитно

    До коментар [#62] от "tigervi":

    Абсолютно, това е една мултиетническа и милтукултурна (и религиозна) държава. Всички страни в Южна Азия са така.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  67. 67 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8497 Неутрално

    Каквото повикало, такова се обадило. И се почва една...

  68. 68 Профил на Noise
    Noise
    Рейтинг: 2060 Неутрално

    До коментар [#59] от "limbize":

    Убеден съм, че и от двете страни биха предпочели Кашмир като руини и Пепелище, отколкото изцяло под властта на другият.

    Sutor, Ne Supra Crepidam!
  69. 69 Профил на Noise
    Noise
    Рейтинг: 2060 Неутрално

    До коментар [#65] от "Иво":

    По-голяма, но не цялата територия на Индия.И нивото им е застинало към 50-те..С придобиване на S-400 от руснаците, мисията ще стане още по-проблематична.Индия е поне две нива над Пакистан, ако говорим за въоръжени сили.

    Sutor, Ne Supra Crepidam!
  70. 70 Профил на limbize
    limbize
    Рейтинг: 955 Неутрално

    До коментар [#65] от "Иво":По-голяма, но не цялата територия на Индия.И нивото им е застинало към 50-те..С придобиване на S-400 от руснаците, мисията ще стане още по-проблематична.Индия е поне две нива над Пакистан, ако говорим за въоръжени сили.
    —цитат от коментар 69 на Noise


    Бъди сигирен, че ако едната страна добие решително надмощие в евентуална конвенционална война , другата ще бъде бързо въоръжена за адекватен отпор. И със сигурност Пакистан не иска Кашмир в руини еле пък да сипе ядрени бойни глави по братовчедите им в Индия, оти са мнооого

  71. 71 Профил на tigervi
    tigervi
    Рейтинг: 1652 Неутрално

    До коментар [#65] от "Иво":

    Да, цялата територия на Индия. Друг е въпроса колко ракети имат с такива възможности

    Eddie lives... somewhere in time!
  72. 72 Профил на tigervi
    tigervi
    Рейтинг: 1652 Неутрално

    ....Бомбите на Пакистан не са "стратегически" в смисъл земи тия 20 мегатона да остане кратер от щата Ню Йорк...
    —цитат от коментар 63 на patilanskomeze


    Такива бомби по света има малко, ако въобще са останали. Причината е в тяхната неефективност, 20 бомби по 1 МТ ще причинят много повече разрушения от една 20 МТ.
    .
    ..., а "тактически"--5-10 килотончета...
    —цитат от коментар 63 на patilanskomeze


    А това вече е хай-тек, да направиш маломощна бомба под 10 кТ.

    Eddie lives... somewhere in time!
  73. 73 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4500 Любопитно

    До коментар [#69] от "Noise":

    Как така нивото им (на ядрените им оръжия) е застинало на 50-те, след като пакистанците се сдобиват с такова оръжие през 70-те? ;-)

    Иначе, във военно отношение Пакистан не са толкова зле колкото ти си мислиш.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  74. 74 Профил на patilanskomeze
    patilanskomeze
    Рейтинг: 1504 Неутрално

    До коментар [#69] от "Noise":Как така нивото им (на ядрените им оръжия) е застинало на 50-те, след като пакистанците се сдобиват с такова оръжие през 70-те? ;-) Иначе, във военно отношение Пакистан не са толкова зле колкото ти си мислиш.
    —цитат от коментар 73 на Иво


    В момента произвеждат съвместно с Китай своя алтернатива на Миг-29/Ф-15, 16. https://en.wikipedia.org/wiki/CAC/PAC_JF-17_Thunder
    Иначе досега карат на китайски имитации на Миг-21, миражи от 50-те, миражи от 60-те, и 45 Ф-16-ки. Т.е. в момента техния нов самолет ще замества самолетите от 1950-те и 1960-те със самолети от 1970-те.
    Което си е скок. То и България кара на самолети от 1970-те.
    Също така Пакистан сътруднича с Китай за танка Ал-Халид
    https://en.wikipedia.org/wiki/Al-Khalid_tank
    Който е всъщност китайския "Тип 80", който е пък вариация на съветския Т-72, направен по закупени от Иран трофеи след битки с Ирак. Т.е. Ирак купуват съветски Т-72, после се пленява от Иран, после се продава на Китай, които въз основата му правят собствен танк, който сега с модификации пробутват на Пакистан като "модернизация".
    Иначе ползват в Пакистан други два китайски танка, единия базиран на съветския Т-54, а другия на съветския Т-62.
    https://en.wikipedia.org/wiki/Al-Zarrar_tank
    https://en.wikipedia.org/wiki/Type_80/88_main_battle_tank
    Накратко Пакистан днес е 200-милионен Ирак, със същите конвенционални капацитети които Садам имаше през 1990г, но с ядрени оръжия и крилати ракети.
    А Индия как е, ме мързи да проверя. Сигурно същото просто повече.

  75. 75 Профил на limbize
    limbize
    Рейтинг: 955 Весело

    Мерите ли си радиоактивните фалоси,мерите ли си ги ,а?

  76. 76 Профил на Noise
    Noise
    Рейтинг: 2060 Неутрално

    До коментар [#73] от "Иво":

    Така.През 70те се сдобиват с технологии от 50те и с носители от тоз период и така досега...Ивка, много да зле пакитата.. Особено като ги отряза Чичо Сам.

    Sutor, Ne Supra Crepidam!
  77. 77 Профил на Noise
    Noise
    Рейтинг: 2060 Неутрално

    До коментар [#74] от "patilanskomeze":

    Индийците да светлинни години напред.Само ще отбележа, че основното ядро самолети са Су 30МКМ/не съм сигурен за буквите/.

    Sutor, Ne Supra Crepidam!




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK