Още един туит може да струва на Илън Мъск поста му в "Тесла"

Още един туит може да струва на Илън Мъск поста му в "Тесла"

© Patrick Fallon, REUTERS



Търканията между американския борсов регулатор и шефа на "Тесла" (Tesla) Илън Мъск приеха драматичен развой заради туит, който може да струва на бизнесмена поста му като главен изпълнителен директор на производителя на електромобили, предаде Агенция "Франс прес".


47-годишният Мъск е визионер и иноватор, но е изключително непредсказуем, особено в "Туитър", където често пуска съобщения в разрез с правилата за компании, листвани на борсата.


Комисията за ценни книжа и фондови борси на САЩ (КЦКФБ) го обвини в понеделник в нарушаване на съдебното им споразумение, заявявайки, че трябва да избягва изпращането на туитове, които могат да засегнат цената на акциите на "Тесла".




На 19 февруари той написа, че "Тесла" може да произведе 500 000 коли през 2019 година спрямо предишна оценка на компанията за 400 000 коли на фона на проблеми с производството на "Модел 3" (Model 3).


Четири часа по-късно Мъск се поправи, като каза, че "Тесла" всъщност ще произведе около 400 000 коли тази година: "Имах предвид годишно производствено равнище в края на 2019 година вероятно около 500 000, тоест около 10 коли на седмица. Доставките за годината все пак ще останат около 400 000."


Тази поправка обаче не беше достатъчна за федералния съдия, който даде на Мъск две седмици, за да обясни защо не трябва да му се търси отговорност за нарушаване на споразумението с КЦКФБ.


Фотогалерия: От "Тесла" до тротинетка на ток на изложение в София >


Няма главен изпълнителен директор, който да оцелее в такава ситуация, каза Чарлс Елсън, специалист по корпоративно управление към университета в Делауеър.


Ако съветът иска да хване бика за рогата, той може би трябва да прибегне до толкова сериозни мерки като освобождаването на Мъск от изпълнителните му отговорности, поне за определен период, каза Стивън Дейвис, старши научен сътрудник към програмата за корпоративно управление в Харвард.


Според Дейвис директорите на листвани компании имат отговорност да осигурят правилната информация. Ако информацията не е вярна, възникват въпроси дали ти си човекът, който трябва да управлява листвана компания, допълни той.


Миналата година КЦКФБ започна разследване срещу "Тесла" и Мъск, след като той пусна туит, че планира да оттегли компанията от борсата и вече е осигурил финансирането за това. Твърденията му обаче се оказаха неверни, а инвеститори загубиха милиони.


За да се справи с последиците от обвиненията за измама, свързани с туита, Мъск трябваше да подаде оставка като председател на съвета на директорите на "Тесла". Освен това той и компанията трябваше да платят по 20 млн. долара глоба, а комисията настоя изявленията на Мъск в социалните мрежи да се контролират.


Фотогалерия: Новият модел на "Тесла" обещава спринт до 100 км/ч за малко над 2 секунди >


Скептични сме, че "Тесла" може да упражнява контрол, особено като се има предвид, че новият главен юрисконсулт на компанията подаде оставка миналата седмица само часове след появата на въпросните съобщения в социалните медии, каза Гарет Нилсън от компанията за проучвания CFRA Research. На мнение сме, че Мъск вероятно ще получи още наказания - допълнителни глоби, ограничения в социалните мрежи и по-лошо, допълни той.


Наказанията срещу Мъск може да са тежки, тъй като доверието в комисията като пазител на интересите на инвеститорите е заложено на карта, каза Дейвис.


Не става въпрос само за Илон Мъск. В крайна сметка става дума и за това комисията да изплати сигнал до всички ръководители на компании, че информацията, която пускат на пазара, трябва да бъде вярна, допълни той.


Начинът на мислене на Мъск е следният - ако си отида, компанията се срива и всички губят. Комисията трябва да пренебрегне такъв аргумент, каза Елсън. Ако комисията не реагира адекватно, ще има истински проблем да налагат тези закони срещу други хора, допълни Елсън.

Ключови думи към статията:

Коментари (29)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Kiril
    Kiril
    Рейтинг: 247 Неутрално

    По същата логика трябва някоя институция да атакува лабилният Доналд, чийто туитове имат последствия за световния ред.

    https://imdb.com/title/tt1279083/ + http://socrates.else.is/ + https://chitanka.info/books/category/filosofia + https://tutanota.com
  2. 2 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3040 Весело

    ... Няма главен изпълнителен директор, който да оцелее в такава ситуация, каза Чарлс Елсън, специалист по корпоративно управление към университета в Делауеър ...

    За такива нУмера и фатки са оди на онуй място, де се къпеш под един душ заедно с Хосе и Джамал!

    ... новият главен юрисконсулт на компанията подаде оставка миналата седмица само часове след появата на въпросните съобщения в социалните медии ...

    И почвам да бЕгам, бате!
    Ученото си е учено!

  3. 3 Профил на Viva la Evolution
    Viva la Evolution
    Рейтинг: 1444 Неутрално

    Почнаха от 10 кладенеца да носят вода, само и само да спрат възхода на Тесла и електромобилите, като цяло.

    Раковски: "Русите са били един най-див и най-варварски народ, както са си и досега останали такива в най-голямата си част. "
  4. 4 Профил на lustmord
    lustmord
    Рейтинг: 341 Неутрално

    Почнаха от 10 кладенеца да носят вода, само и само да спрат възхода на Тесла и електромобилите, като цяло.
    —цитат от коментар 3 на Viva la Evolution


    Само трябва да им спрат държавните субсидии и са глътнали те водата без никой да трябна да им я носи.

  5. 5 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3040 Неутрално

    Почнаха от 10 кладенеца да носят вода, само и само да спрат възхода на Тесла и електромобилите, като цяло.
    —цитат от коментар 3 на Viva la Evolution

    Ейц!
    Продават ви фьешън иконата Мъск и вий, курдисаните, подскачате:
    Мъск = ЕлектоавтомобилЪТ!

    Я си направи справка колко компании чисто корпоративно, без тлъстите субсидии за Мъск, също правят електромобили?

  6. 6 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 521 Неутрално

    Почнаха от 10 кладенеца да носят вода, само и само да спрат възхода на Тесла и електромобилите, като цяло.
    —цитат от коментар 3 на Viva la Evolution


    Очакваният крах на Тесла няма нищо общо в възхода на електромобилите.
    А бъдещето на електромобилите е свързано с литият, а не с Мъск.

  7. 7 Профил на anton83
    anton83
    Рейтинг: 803 Неутрално

    Мъск е голяма работа. Много направи. Но вече само вреди на Тесла с всичките си глупости. По-лошото, поне за мен, защото ме интересува повече е, че започва да не улавя мярката и при Спейс Х. Мегаломанията започва да пречи на най-доброто му и важно отроче. Дините под една мишница и разходите стават доста. А кой друг ще потроши маса пари в разработването на тежка ракета(вярно на базата на вече съществуваща), само за едно изстрелване. Трябва да му дръбнат юздите и да позабавят темпото. Да си гледат сега крю дракона. Пък фалкон хеви или както там го преименуваха, да бъде поизоставен за известно време

  8. 8 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 2128 Неутрално

    Мъск може да е иноватор и гений, но не го слуша главата по темата с публичната компания. Като иска да говори каквото му скимне, да свали тесла от борсата.

  9. 9 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 3641 Неутрално

    До коментар [#3] от "Viva la Evolution":


    Почнаха от 10 кладенеца да носят вода, само и само да спрат възхода на Тесла и електромобилите, като цяло.
    —цитат от коментар 3 на Viva la Evolution


    То това като онова...с Хуавей... ти за там възмушаваше ли се, или мишкуваш, а?

  10. 10 Профил на Viva la Evolution
    Viva la Evolution
    Рейтинг: 1444 Неутрално

    Мъск е голяма работа. Много направи. Но вече само вреди на Тесла с всичките си глупости. По-лошото, поне за мен, защото ме интересува повече е, че започва да не улавя мярката и при Спейс Х. Мегаломанията започва да пречи на най-доброто му и важно отроче. Дините под една мишница и разходите стават доста. А кой друг ще потроши маса пари в разработването на тежка ракета(вярно на базата на вече съществуваща), само за едно изстрелване. Трябва да му дръбнат юздите и да позабавят темпото. Да си гледат сега крю дракона. Пък фалкон хеви или както там го преименуваха, да бъде поизоставен за известно време
    —цитат от коментар 7 на anton83


    Пълни глупости. Дракона ще бъде изстрелян, ако всичко е наред с тестове и времето в събота. От лятото ще почнат и полетите с екипаж. Това все-пак е частна фирма с няколко годишна история, създадена със сума, за каквато руските олигарси си купуват яхта /80 милиона долара/. Мъск за Тесла, Солар Сити, Хиперлуп и Спейс-Х е това, което беше Стив Джобс за Ейпъл. От както него го няма, Ейпъл бавно, но сигурно потъва. Генерира печалби, но няма никакви иновации и продуктите им се продават заради старата слава, а не защото са станали по-добри и по-качествени. Развитието им на практика се върти около 0.

    Раковски: "Русите са били един най-див и най-варварски народ, както са си и досега останали такива в най-голямата си част. "
  11. 11 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 3641 Неутрално

    До коментар [#6] от "cristo_n":

    Така е...дали има литий за всичкото кола, камион, автобус, трактор, мотор и т.н.?

  12. 12 Профил на Viva la Evolution
    Viva la Evolution
    Рейтинг: 1444 Неутрално

    Мъск може да е иноватор и гений, но не го слуша главата по темата с публичната компания. Като иска да говори каквото му скимне, да свали тесла от борсата.
    —цитат от коментар 8 на boevbisser


    Да бе, то така се изкупува обратно от акционерите най-скъпата автомобилна компания на Земята. Путинофилите нямате никаква идея как функционира нормалният свят.

    Раковски: "Русите са били един най-див и най-варварски народ, както са си и досега останали такива в най-голямата си част. "
  13. 13 Профил на Divi filius
    Divi filius
    Рейтинг: 187 Любопитно

    Мъск е голяма работа. Много направи. Но вече само вреди на Тесла с всичките си глупости. По-лошото, поне за мен, защото ме интересува повече е, че започва да не улавя мярката и при Спейс Х. Мегаломанията започва да пречи на най-доброто му и важно отроче. Дините под една мишница и разходите стават доста. А кой друг ще потроши маса пари в разработването на тежка ракета(вярно на базата на вече съществуваща), само за едно изстрелване. Трябва да му дръбнат юздите и да позабавят темпото. Да си гледат сега крю дракона. Пък фалкон хеви или както там го преименуваха, да бъде поизоставен за известно време
    —цитат от коментар 7 на anton83


    До коментар [#10] от "Viva la Evolution":
    "Путинофилите нямате никаква идея как функционира нормалният свят."

    Интересно, защо ли нормалния свят, все още предпочита рукие?!

    "Интернет за „всички” и „навсякъде”: Ракета „Союз” стартира първи спътник на OneWeb "

    https://youtu.be/4pKH0nAqu3A

    reductio ad absurdum...
  14. 14 Профил на anton83
    anton83
    Рейтинг: 803 Неутрално

    До коментар [#10] от "Viva la Evolution":

    Аз какво казвам? Спейс Х си е супер успешна компания. Бих казал революционна. Но както много специалисти казват, а и самият Мъск признава Старшип(бивш голяма шибана ракета) и Старлинк могат да докарат компанията до банкрут. А Старшип се прави само заради мегаломанската му идея за полет до Марс.Пък като стигнат там какво? В този проект икономически потенциал няма или поне не в средносрочна, дори дългосрочна перспектива. За сметка на това струва милиарди, без ясен хоризонт на реализация. А, все пак Спейс Х е частна компания и разчита на печалбите от търговската си дейност, за да се финансира. Вече не го гледат с толкова добра око американските институции. Изтърваха една голяма поръчка за Пентагона. Крю Драгон разчита и на финансиране от НАСА. Но не може винаги да очакват такова.
    Та ако си се захванал с толкова рисковани и без ясна икономическа логика проекти, всяко сътресение може да те срути. Това имах предвид, под необходимо свиване. Все пак всеки бизнес трябва да съобразява разходите с приходите си.

  15. 15 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 521 Неутрално

    До коментар [#11] от "Велков":

    Принципно има - води се май 6-тия най-разпространен елемент на земята, но добивът му в момента е от най-евтините източници (солени езера) и въпреки това литият е толкова скъп! Въпросът е какво ще стане, когато сегашният "евтин" литий се изчерпа?

    Бъдещето просто не е в личните преводни средства! При така нарастващо население на земята, в едно недалечно време, няма да има място и за толкова коли.

  16. 16 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 8838 Неутрално

    Мъск ще бъде разпнат заради характера си, който го прави така успешен.
    Макар и формално абсолютно прави, действията срещу него не са много справедливи...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  17. 17 Профил на Slick
    Slick
    Рейтинг: 2324 Неутрално

    Един от инвеститорите каза: Вземете му телефона! Струва ни пари!
    Явно Елан не друса като нормалните СЕОта

  18. 18 Профил на hue00596226
    hue00596226
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#16] от "penetrating":

    Съдията ще реши дали е справедливо или не!

  19. 19 Профил на Dr_Doolittle
    Dr_Doolittle
    Рейтинг: 1681 Неутрално

    Абе я инвеститорите да си преценяват сами дали и какво да му вярват. Той си е шегаджия на моменти , но все пак работи здраво далеч напред за 22 век и не е борсов плъх.

    http://www.flickr.com/photos/39768558@N04/3712408729/
  20. 20 Профил на BohrMottelson
    BohrMottelson
    Рейтинг: 655 Неутрално

    До коментар [#15] от "cristo_n":

    Бъдещето на електромобилите е свирзано със суперкондензаторите, не с лития.

    BohrMottelson
  21. 21 Профил на гошо
    гошо
    Рейтинг: 1693 Весело

    До коментар [#3] от "Viva la Evolution":

    Така е руските хакери са Путин не харесва елмобили иска на бензин да са от Лукойл

    гошо
  22. 22 Профил на Lou
    Lou
    Рейтинг: 1292 Неутрално

    Президентът Тръмп за 2 години е направил стотици туитове, нарушаващи всякакви морални и приемливи правила за един Президент. Дори плати на проститутки и порно звезди, за не издадат тайната. А Илън Мъск за два туита искат да го отрежат от целия му бизнес. Тази борсова комисия явно не обича предприемачите, които ритат срещу системата. Не могат да приемат факта, че един човек е на път да превземе хем космическите програми на НАСА, хем да затрие петролния бизнес с революцията на електрическите коли.

    "Виж, приятелю, на този свят има два типа хора - тези със заредените пистолети и тези, които копаят. Ти копаеш!"
  23. 23 Профил на Николов
    Николов
    Рейтинг: 1757 Неутрално

    Октомври имах смелостта (или глупостта) да вкарам почти 20% от спестяванията си в акции на Тесла и сега леко ме боли. От 340 долара акцията сега се търгува на 312.

    Не смятам да продавам ама и аз се чудя дали Елон вече не е част от проблема.

    Явно е, че парите не го вълнуват особено. За него явно са само средство да си постигне мечтите. Ама инвеститорите дето са си вложили парите нямат такава нагласа.

    Елон някак ми напомня за репликата на героя на Тошко Колев от "Опасен чар", че парите са само тор от която никнат красиви цветя.

    Та бая тор вкарах в Тесла и вече почва леко да ми мирише.

    “If you give people a good enough ‘why’, they will always figure out the ‘how’.” – J. Belfort
  24. 24
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  25. 25 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 521 Неутрално

    До коментар [#15] от "cristo_n":Бъдещето на електромобилите е свирзано със суперкондензаторите, не с лития.
    —цитат от коментар 20 на BohrMottelson


    Къде ги тези суперкондензатори?

  26. 26 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2345 Неутрално

    До коментар [#8] от "boevbisser":

    Точно!

    Модератора е неадекватен!
  27. 27 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2345 Неутрално

    До коментар [#11] от "Велков":

    Има, не се тревожете, предостатъчно литий има на планетата...

    Модератора е неадекватен!
  28. 28 Профил на sokratus
    sokratus
    Рейтинг: 405 Любопитно

    Аха да го уволнят и Мъск взе, че пусна Модел 3 на цена от $35000!
    Май взе да си изпълнява обещанията! Каза, че ще пусне евтиният модел през първото тримесечие и хоп - стана!
    ;)

  29. 29 Профил на sokratus
    sokratus
    Рейтинг: 405 Любопитно

    До коментар [#15] от "cristo_n":Бъдещето на електромобилите е свирзано със суперкондензаторите, не с лития.
    —цитат от коментар 20 на BohrMottelson


    Всъщност така е мислил и Мъск в началото! Още преди да започне да се занимава с Тесла!
    Но в последствие се е убедил, че литиево-йонни батерии са с най-голяма плътност на кг!
    Което е и най-важното за преносими и подвижни устройсва - коли!
    Явно суперкондензаторите са още далече от плътността на литиево-йонните батерии!
    ;)





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK