Етиопски самолет със 157 души се разби на път за Кения, няма оцелели

Етиопски самолет със 157 души се разби на път за Кения, няма оцелели

© Reuters



Самолет на Етиопските авиолинии, пътуващ от Адис Абеба до Кения, се е разбил със 157 души на борда минути след излитане, предаде говорител на компанията, цитиран от световните агенции. Според държавната телевизия и авиокомпанията никой не е оцелял.


На борда са били 149 пътници и 8 души екипаж. Катастрофата е станала малко след излитане от летището в Адис Абеба.


Премиерът Абий Ахмед Али изказа в "Туитър" "съболезнованията си на семействата на онези, които са загубили любимите си." Направи го и кенийският премиер Райла Одинга.




В първите минути след катастрофата няма конкретни данни за загинали и оцелели, нито за мястото, на което се е разбил самолетът "Боинг 737". Според авиокомпанята спасителната операция се осъществява около градо Бишофту, в район, разположен на 39 км южно от Адис Абеба.


Според говорителя на компанията, цитиран от Би Би Си, инцидентът е станал в 8:44 ч. местно време (7:44 ч. българско) - шест минути след излитане. Не е известно защо за него е било съобщено над два часа по-късно.


Местни журналисти съобщават, че самолетът е бил нов и е бил доставен преди месеци. Етиопските авиолинии не потвърждават информацията.


Етиопските авиолинии са сред популярните превозвачи в Африка и летят често между държави на континента. През 2010 г. 90 души загинаха в катастрофа в Средиземно море малко след излитане от Бейрут, но дотогава работещата от средата на миналия век компания не бе известна с катастрофи.


Министерството на външните работи съобщи, че няма данни за загинали българи на борда на самолета, по информация на българското посолство в Адис Абеба към 13.30 ч. българско време.

Ключови думи към статията:

Коментари (129)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Slick
    Slick
    Рейтинг: 470 Неутрално

    Отново Боинг 737. Изключително тъжно. Има проблем с тези

  2. 2 Профил на Шехерезадник
    Шехерезадник
    Рейтинг: 323 Неутрално

    Десет минути след излитане. Пада в околностите на града.

  3. 3 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4390 Неутрално

    До коментар [#1] от "arcanum":

    Няма никакъв проблем с В737! Не спекулирайте на дребно! Нека изчакаме резултатите от разследването.

    Жалко за загиналите и техните близки! Етиопиън са най-добрата африканска компания и са по-добри от доста европейски и америкйнски такива!

  4. 4 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3092 Неутрално

    До коментар [#3] от "vassilun":

    С интерес гледам сериите по Нешънъл Джеографик за самолетните катастрофи. В смисъл гледам със здрав интерес,чисто технологичен и психологичен. Може би при 90% от самолетните катастрофи причините са в човешките грешки.

  5. 5 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 3561 Неутрално

    Отново Боинг 737. Изключително тъжно. Има проблем с тези
    —цитат от коментар 1 на arcanum


    като теб, които търсят под вола теле , за да изкарат американските самолети ненадеждни.

  6. 6 Профил на hodounski
    hodounski
    Рейтинг: 3091 Неутрално

    До коментар [#4] от "deaf":

    Обикновено има поне още нещо + човешка грешка.

  7. 7 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 5560 Неутрално

    До коментар [#1] от "arcanum":

    Това е най-разпространеният самолет в света. Номер едно по бройки (повече от 6000), по държави (над 190) и по авиокомпании (над 500). И да се твърди, че това е някакъв проблемен самолет, си е чиста провокативна манипулация.

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  8. 8 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 756 Любопитно

    До коментар [#1] от "arcanum":Няма никакъв проблем с В737! Не спекулирайте на дребно! Нека изчакаме резултатите от разследването.Жалко за загиналите и техните близки! Етиопиън са най-добрата африканска компания и са по-добри от доста европейски и америкйнски такива!
    —цитат от коментар 3 на vassilun


    Най-добрата по-кой критерий?

  9. 9 Профил на pamela
    pamela
    Рейтинг: 2073 Неутрално

    "Местни журналисти съобщават, че самолетът е бил нов и е бил доставен преди месеци. Етиопските авиолинии не потвърждават информацията."
    *
    Ако самолетът е нов вероятно екипажът не е бил достатъчно подготвен за да го управлява. Наистина в много случаи човешката грешка е решаваща.
    Съболезнования на близките! Голяма трагедия!

  10. 10 Профил на Divi filius
    Divi filius
    Рейтинг: 262 Любопитно

    До коментар [#1] от "arcanum":Няма никакъв проблем с В737! Не спекулирайте на дребно! Нека изчакаме резултатите от разследването.Жалко за загиналите и техните близки! Етиопиън са най-добрата африканска компания и са по-добри от доста европейски и америкйнски такива!
    —цитат от коментар 3 на vassilun


    Е, хем нямало проблем с Боинга, хем да изчакаме!? Да изчакаме, белким се окаже човешка грешка? Едва ли по същия начин щеше да се разсъждава, ако самолетът беше руски, нали?

    Между другото, тъкмо четох за друг инцидентен, този пък на Търкиш Еърлайнс, но слава богу без фатални жертви.

    Пак е свързано с Боинг(777-300), но този път проблемът е бил много силна турбуленция. Над 30 са ранените.

    reductio ad absurdum...
  11. 11 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4390 Неутрално

    До коментар [#8] от "Гарван":

    Ами, по мой критерий. Доколкото зная Етиопиън имат много добра история по отношетие на сигурността (малко катастрофи). Имат нови самолети. На мен ми харесва и обслужването на борда. Летях с техен Дриймлайнър преди две години до JFK. И няколко пъти от Адис до Дакар и Найроби.

  12. 12 Профил на Климент Горанов
    Климент Горанов
    Рейтинг: 516 Неутрално

    777-300 няма нищо общо с 737-800 MAX .който е катастрофиралия освен че са от един производител.

  13. 13 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4390 Неутрално

    До коментар [#10] от "Divi filius":

    За щастие руски граждански самолети няма!

  14. 14 Профил на anty
    anty
    Рейтинг: 566 Неутрално

    До коментар [#1] от "arcanum":

    Всички русофили-рубладжии да ползват само съветски самолети, то руски май няма. Всъщност мъчиха се одялат нещо там Сухой но взе, че падна като точно,като руска ютия още при представенето си.
    Жалко за хората при този инцидент.

  15. 15 Профил на Noise
    Noise
    Рейтинг: 340 Неутрално

    Неприятен инцидент.Бог да прости загиналите.Може да е човешка грешка, а може и да е проблем в самолета.При нов такъв, всичко е възможно.

    Sutor, Ne Supra Crepidam!
  16. 16 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 691 Неутрално

    Няма никакъв проблем с В737!
    —цитат от коментар 3 на vassilun


    Колегата вероятно има предвид, че това е втора катастрофа с най-новия вариант на модела - Boeing 737 MAX 8.
    Мисля, че при първата катастрофа преди 5 месеца бе установено, че има проблем със сензорите, което води до неправилно обработване на данните и пикиране.

    Етиопиън са най-добрата африканска компания и са по-добри от доста европейски и америкйнски такива!
    —цитат от коментар 3 на vassilun


    Това е така. Винаги съм се чудил, как авиокомпанията на бедна страна може да е на такова ниво.

  17. 17 Профил на свети георги груп от последните дни на герп
    свети георги груп от последните дни на герп
    Рейтинг: 540 Неутрално

    отново боинг,отново катастрофа

  18. 18 Профил на Divi filius
    Divi filius
    Рейтинг: 262 Весело

    До коментар [#10] от "Divi filius":За щастие руски граждански самолети няма!
    —цитат от коментар 13 на vassilun


    Мисля, че щастието щеше да е по- всеобхватно, ако нямаше и военни. Е, няма пълно щастие, да му се не види! 🤷‍♂️😒

    П.П. По- точно би било- ЗАСЕГА няма (достатъчно).

    reductio ad absurdum...
  19. 19 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4390 Неутрално

    До коментар [#17] от "САЩ се управлява от Риад":

    Както вече писах руските граждански самолети никога не катастрофират! Защото такива няма!

  20. 20 Профил на gaq09398612
    gaq09398612
    Рейтинг: 33 Неутрално

    МС -21 и ИЛ -96 са руски граждански самолети

  21. 21 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 2200 Любопитно

    До коментар [#10] от "Divi filius":

    Простете ама какво е общото?Боинг 737 е най-използваният самолет на средни разтояния!От 1968 и първият В-737 досега са произведени почти 11000 самолета!?Та оставете лозУнгите за Копринка!Жалко за загиналите....

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...
  22. 22 Профил на derek101
    derek101
    Рейтинг: 453 Неутрално

    "Според авиокомпанЯта спасителната операция се осъществява около градО Бишофту, в район, разположен на 39 км южно от Адис Абеба."
    Разбирам желанието за бързо публикуване на новина, но спрете вече с правописните грешки! Не му отива на "Дневник" неграмотността!

  23. 23 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3092 Неутрално

    До коментар [#18] от "Divi filius":


    До коментар [#19] от "vassilun":


    До коментар [#20] от "gaq09398612":


    До коментар [#21] от "Willy Messerschmitt":

    Ето как беше у нас в недалечното минало:

    https://www.kultura.bg/web/_trashed-4/

  24. 25 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 756 Весело

    До коментар [#11] от "vassilun": Ясен си ми. Значи, ако имаше закъснения или анулирани полети и не дай боже някакви аварии и ти си потърпевш, това щеше да е най - шибаната компания?

  25. 26 Профил на stanislavdi
    stanislavdi
    Рейтинг: 1361 Неутрално

    Зле започва годината. Ирански пътнически самолет, сега етиопски. А миналата и особено 2017 бяха рекордни без самолетни катастрофи

  26. 27 Профил на GMO VACCINES CHEMICALS
    GMO VACCINES CHEMICALS
    Рейтинг: 2662 Неутрално

    До коментар [#17] от "САЩ се управлява от Риад":

    отново вие омирисвате на кенеф

    ☠ ☠ ☠ Long after humanity and its works were dust, the Sun engulfed Earth, heaved its last gasp of energy out into an insouciant cosmos, and died.
  27. 28 Профил на UJC4040
    UJC4040
    Рейтинг: 585 Неутрално

    До коментар [#24] от "deaf":

    Ами сега ... Грешка 404
    Съжаляваме, но страницата, която търсите не съществува.

    По добре красив и умен, отколкото грозен и глупав.
  28. 29 Профил на citoyen
    citoyen
    Рейтинг: 967 Неутрално

    Летял съм нееднократно по вътрешни линии в Африка. Беше си направо приключение като се започне от чекирането та до самия полет. От днешна гледна точка едва ли бих се решил отново на подобен риск. Не желая да отказвам когото и да било от подобна стъпка. Струва ми се, че единствено в Южна Африка нещата не са точно такива.

  29. 30 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3092 Неутрално

    До коментар [#28] от "UJC4040":

    Има долна чертичка пред думата "trashed",която не излиза. Не знам защо.

  30. 31 Профил на Noise
    Noise
    Рейтинг: 340 Разстроено

    Няма оцелели.Голяма трагедия.

    Sutor, Ne Supra Crepidam!
  31. 32 Профил на zle_platen_trol
    zle_platen_trol
    Рейтинг: 845 Неутрално

    До коментар [#3] от "vassilun":

    Ти, как разбра, че няма проблем? За по- малко от половин година катастрофира втори чисто нов самолет от една и съща серия 737 МАХ. Нито е нужно да си мурзилка, нито е нужно да си голям спец за да си зададеш въпроса, дали всичко със самолета е наред. Още повече, че след катастрофата в Индонезия самите американци признаха за дефект в някакъв датчик, не помня точно, какъв точно.
    За Етипопиън си абсолютно прав, компанията има страхотно реноме, ползва добри машини и способни пилоти.

  32. 33 Профил на klecho
    klecho
    Рейтинг: 1309 Неутрално

    Втори брутален инцидент (hull loss) с този тип самолет.

    Бил е съвсем нов, само на 4 месеца. То няма и как да е иначе- до момента са доставени само 350 бройки, от общо 5111 поръчки.

    От Боинг признават, че са открили проблем с електронното интерпретиране на данни, на ниво датчици. След първия подобен инцидент, през октомври 2018, даже издават наръчник с истинските значения на грешните показания.

    Така че, пропагандата си е пропаганда, но в случая действително е налице проблем.

    Бог да прости загиналите!

  33. 34 Профил на abdulhazred
    abdulhazred
    Рейтинг: 529 Неутрално

    До коментар [#1] от "arcanum":Няма никакъв проблем с В737!
    —цитат от коментар 3 на vassilun


    Толкова няма проблем със 737 Макс, че най-вероятно след като стане ясна причината за тая катастрофа, ще бъдат приземени всички самолети от този модел.

  34. 35 Профил на abdulhazred
    abdulhazred
    Рейтинг: 529 Неутрално

    До коментар [#10] от "Divi filius":Простете ама какво е общото?Боинг 737 е най-използваният самолет на средни разтояния!От 1968 и първият В-737 досега са произведени почти 11000 самолета!?Та оставете лозУнгите за Копринка!Жалко за загиналите....
    —цитат от коментар 21 на Willy Messerschmitt


    Това не е стария 737, а новия 737 Макс и вече е втора катастрофа за една година при подобни обстоятелства.

  35. 36 Профил на Ivan Prodanov
    Ivan Prodanov
    Рейтинг: 303 Неутрално

    Комунистите са виновни!

    Иван Костов е за съд!
  36. 37 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4390 Любопитно

    До коментар [#20] от "gaq09398612":

    И къде лятят МС - 21 и Ил - 96? В кои страни? Кои авиокомпании ги използват? Чисто любопитство!

  37. 38 Профил на zle_platen_trol
    zle_platen_trol
    Рейтинг: 845 Неутрално

    До коментар [#37] от "vassilun":

    Ил 96 е самолета на Путин, акоо не се лъжа.

  38. 39 Профил на zle_platen_trol
    zle_platen_trol
    Рейтинг: 845 Неутрално

    До коментар [#37] от "vassilun":

    И се оказва, че кубинските авиолинии използват цели 4 бройки.

  39. 40 Профил на свети георги груп от последните дни на герп
    свети георги груп от последните дни на герп
    Рейтинг: 540 Неутрално

    слабичко,ако беше руски самолет,щяха са поне 550 коментарите

  40. 41 Профил на bulgarin.
    bulgarin.
    Рейтинг: 599 Любопитно

    До коментар [#11] от "vassilun":

    😂😂😂
    Кой се интересува от твоите критерии?

    "Аз съм бил всякога българин и ще бъда не само до гроб такъв, но още и после смъртта ще оставя завещание и прахът ми да не се смеси с друга народност."
  41. 42 Профил на Димитър Димитров
    Димитър Димитров
    Рейтинг: 950 Весело

    отново боинг,отново катастрофа
    —цитат от коментар 17 на САЩ се управлява от Риад


    Няма да се плашиш,ушанка.Руски не летят-няма катастрофи,нали така?

  42. 43 Профил на objektivist96
    objektivist96
    Рейтинг: 518 Неутрално

    До коментар [#37] от "vassilun":
    МС-21 засега не лети никъде.
    "Сейчас на иркутском авиазаводе идут аэродромные отработки третьего опытного образца МС-21, первый полёт запланирован на весну 2019 года. В цехе окончательной сборки завершается строительство четвёртого опытного самолёта, идёт монтаж систем, машина присоединится к лётным испытаниям летом этого года, на этом самолёте будут установлены российские двигатели ПД-14."
    https://aviation21.ru/na-chyornoe-krylo-ms-21-iz-rossijskix-materialov-vydelili-dopolnitelnye-sredstva/
    07.03.2019

    "Прежде машину предполагалось ввести в эксплуатацию в 2019 г."
    Но...
    "Сертификацию МС-21 снова отложили."-26 ноября 2018
    http://www.ato.ru/content/sertifikaciyu-ms-21-snova-otlozhili


  43. 44 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4390 Весело

    До коментар [#41] от "bulgarin.":

    Който чете коментарите ми, той се интересува от моите критерии! Който не ги чете, не се интересува. 🤣

  44. 45 Профил на objektivist96
    objektivist96
    Рейтинг: 518 Неутрално

    До коментар [#37] от "vassilun":
    Ил - 96
    Към декември 2016 г. настоящите оператори на Ил-96 са:
    https://web.archive.org/web/20151211141717/http ://russianplanes.net/planelist/Ilushin/Il-96

  45. 46 Профил на Noise
    Noise
    Рейтинг: 340 Неутрално

    Мдаа, новият модел на този самолет, наистина създава проблеми.Сензори, датчици, даже са издали наръчник как правилно да се тълкуват грешните данни, които се подават.

    Sutor, Ne Supra Crepidam!
  46. 47 Профил на Noise
    Noise
    Рейтинг: 340 Неутрално

    До коментар [#46] от "Noise":

    Във всеки случай, ще се въздържам от полети с този тип самолет.

    Sutor, Ne Supra Crepidam!
  47. 48 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 6418 Неутрално

    Ужас, Бог да прости загиналите.

  48. 49 Профил на Noise
    Noise
    Рейтинг: 340 Неутрално

    "Боинг" да излезли със съобщение , в което предлагат помощ за разследването.Много бързо, много съмнително.

    Sutor, Ne Supra Crepidam!
  49. 50 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 1438 Неутрално

    До коментар [#10] от "Divi filius":

    Не намесвай руските самолети.
    Да си чул някоя нормална авиокомпания да си купува такива?!? Не напразно са забранени на повечето летищ (неполучават лицензи).
    При тях работата е ясна.
    В случая нищо не се знае още. Може и тероризъм да е.
    Все едно да кажеш след последния размазал се с БМВ, че тъй като инцидентите са много, явно нещо им има на тия коли.

    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
  50. 51 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 691 Неутрално

    руските самолети.
    .....Не напразно са забранени на повечето летищ (неполучават лицензи)
    —цитат от коментар 50 на Athanatos


    Стига глупости!

  51. 52 Профил на log_on
    log_on
    Рейтинг: 813 Неутрално

    Мдам. Новите западни самолети падат като круши и погубват живота на стотици хора. Скоро руснаците май няма да насмогват на световното търсене на нормален и здрав самолет.

  52. 53 Профил на log_on
    log_on
    Рейтинг: 813 Неутрално

    Втори брутален инцидент (hull loss) с този тип самолет. Бил е съвсем нов, само на 4 месеца. То няма и как да е иначе- до момента са доставени само 350 бройки, от общо 5111 поръчки.От Боинг признават, че са открили проблем с електронното интерпретиране на данни, на ниво датчици. След първия подобен инцидент, през октомври 2018, даже издават наръчник с истинските значения на грешните показания. Така че, пропагандата си е пропаганда, но в случая действително е налице проблем.Бог да прости загиналите!
    —цитат от коментар 33 на klecho


    Кой знае къде е сглобяван. Я Индия,я Бангладеш..

  53. 54 Профил на tamada
    tamada
    Рейтинг: 1050 Неутрално

    Може би при 90% от самолетните катастрофи причините са в човешките грешки.
    —цитат от коментар 4 на deaf


    Формално са по-малко. През 90-те години FAA твърдеше, че са между 60 и 80%. Преди десетина години Боинг каза, че са около 80%.
    А иначе в днешно време са много повече от 90 - почти 100, ако към тях включим и неадекватните решения, на регулаторните органи, неудачният избор за ориентация на някои писти, закъснелите реакции за въвеждане на препоръките и т.н. Недомислиците в конструкцията и софтуера също са вид човешка грешка. На практика към "нечовешките" причини можем да включим само непредвидените досега метеорологични събития, а те са все по-малко.

    Още повече, че след катастрофата в Индонезия самите американци признаха за дефект в някакъв датчик, не помня точно, какъв точно.
    —цитат от коментар 32 на zle_platen_trol


    Повреден е бил един от двата датчик за ъгъла на атаката, но не от конструктивен дефект, а просто не е бил сменен. Такива датчици има от десетилетия и са се разваляли много пъти. Грешката на Боинг беше, че не са описали системата MCAS, която се влияе от тези датчици, но предишните няколко полета на конкретния самолет също са били с повреден датчик и са оцелели, защото за пилотите си има наложена процедура по излизане от ситуацията - Runaway Stabilizer.

    "Боинг" да излезли със съобщение , в което предлагат помощ за разследването.Много бързо, много съмнително.
    —цитат от коментар 49 на Noise


    Конструкторите винаги предлагат помощ в разследванията - поне с големите фирми е така. Имат си готови назначени екипи за тази работа.

  54. 55 Профил на Полковник за европейско развитие на България
    Полковник за европейско развитие на България
    Рейтинг: 1754 Неутрално

    Така е с таралясниците на Боинг.

    Ние сме в държавата и държавата е в нас! Ние събираме бюджета и го раздаваме помежду си.
  55. 56 Профил на tamada
    tamada
    Рейтинг: 1050 Неутрално

    Мдам. Новите западни самолети падат като круши и погубват живота на стотици хора. Скоро руснаците май няма да насмогват на световното търсене на нормален и здрав самолет.
    —цитат от коментар 52 на log_on

    Така е с таралясниците на Боинг.
    —цитат от коментар 55 на Полковник за европейско развитие на България


    Къде го нормалният и здрав руски самолет? От Сухой още не насмогват да обслужват руските компании с поправка на собствените си недомислици.
    http://news.ykt.ru/article/76396

  56. 57 Профил на Росен съм аз и голем капут
    Росен съм аз и голем капут
    Рейтинг: 262 Неутрално

    Има някаква сериозни проблеми с този самолет и самия Боинг издадоха safety warning след катастрофата миналата година на самолет край Индонезия.
    Става въпрос за проблеми с т.н. сензори на АОА ( ъгъл на атаката). Най-вероятно проблема е софтуерен,т.е. софтуера интерпретира грешно входните данни от сензорите. Това е втория трагичен инцидент през последните 4 месеца.
    -------------------------------------------------------------------------------------------------------
    In a statement, Boeing said, “The Indonesian National Transportation Safety Committee has indicated that Lion Air flight 610 experienced erroneous input from one of its AOA (Angle of Attack) sensors.”
    https://www.wired.com/story/boeing-safety-warning-737-max-nosedive/
    -----------------------------------------------------------------------------------------------------

  57. 58 Профил на Practic
    Practic
    Рейтинг: 329 Любопитно

    Последният голям инцидент, свързан с пътнически самолет на Ethiopian Airlines, е Boeing 737-800, който избухна след излитането си от Ливан през 2010-а, в резултат на което загинаха 83 пътници и седем членове на екипажа.

    Тогава: „...малко след излитането си от Бейрут...”.
    Сега: „...малко след излитането си от Адис Абеба...”.

    И двата пъти „малко след излитането си”.
    И двата пъти от столици, където...

  58. 59 Профил на Росен съм аз и голем капут
    Росен съм аз и голем капут
    Рейтинг: 262 Неутрално

    До коментар [#53] от "log_on":

    Кой знае къде е сглобяван. Я Индия,я Бангладеш..
    ========================================================

    Въпросът е софтуер къде е писан и тестван.Най-вероятно в Индия или в САЩ от индийци с Н1-В виза.

  59. 60 Профил на tamada
    tamada
    Рейтинг: 1050 Неутрално

    От Сухой още не насмогват да обслужват руските компании...
    —цитат от коментар 56 на tamada


    Поправям се - те и чуждите не могат да обслужват.
    Руски анализ от преди 6 месеца:

    "Что не так с «Суперджетом»... России не хватает запчастей... было выявлено 33 случая, когда двигатели выходили из строя из-за конструкторских недостатков камеры сгорания... в начале 2017 года авиакомпания Interjet была вынуждена вывести 11 самолетов SSJ100 из эксплуатации для ремонта после обнаружения дефектов на узлах стабилизатора."
    https://finance.rambler.ru/business/40834511-nedolet-chto-ne-tak-s-superdzhetom/

  60. 61 Профил на МиГ-29
    МиГ-29
    Рейтинг: 608 Неутрално

    Тоя самальот е тотална щета.
    Също като Ф35 дето е на въоражение но никой не го ползва.
    От Боинг се услушват като ... предния път номера мина но сега вече ще се разсмърди. Самолета има големи структурни и софтуерни проблеми и също като Ф35 може да лети само с компютър, и откаже ли датчик ...

  61. 62 Профил на МиГ-29
    МиГ-29
    Рейтинг: 608 Неутрално

    От Боинг преди няколко месеца дадоха инструкции как да се лети със самолета, нещо в подобен стил:
    “Самолета като цяло лети но е възможно компютъра да интерпретира данните погрешно и да забие носа рязко надолу. В такъв случай пилота трябва да”: и следват 3 страници инструкции.
    А иди да летиш ти на такъв самолет.

  62. 63 Профил на МиГ-29
    МиГ-29
    Рейтинг: 608 Неутрално

    Този тип самолети трябва да се спре незабавно до изясняване на проблемите.

  63. 64 Профил на Divi filius
    Divi filius
    Рейтинг: 262 Любопитно

    Бързи са от Уикито:

    The Guardian съобщи, че "полетът е имал нестабилна вертикална скорост след излитане", въз основа на туит от Flightradar24.

    reductio ad absurdum...
  64. 65 Профил на Иван К.
    Иван К.
    Рейтинг: 269 Неутрално

    Не разбирам руските тролове на какво се радват ,след като руски самолети в гражданската авиация няма /Суперджета не го броим/и няма да има никога или поне няма да е в следващите 20-30 години …. Дори и Боинг да са се издънили ще бъдат заменени от Еърбъс или от друг китайците и японците са доста напред в разработката и пускането на самолет в този клас , но няма да са руски.

  65. 66 Профил на tamada
    tamada
    Рейтинг: 1050 Неутрално

    А иди да летиш ти на такъв самолет.
    —цитат от коментар 62 на МиГ-29

    Този тип самолети трябва да се спре незабавно до изясняване на проблемите.
    —цитат от коментар 63 на МиГ-29


    Дрън-дрън! Проблемите се изясниха още тогава: грешката се появява само при изключен автопилот. Както се вижда - летят си успешно всеки ден и инцидентите са малко.

  66. 67 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4346 Неутрално

    Сред загиналите са 18 американци, 8 канадци и 3 руснаци. Не е лошо да си помислим за общата ни съдба при евентуална мащабна катастрофа. Мир на душите им...

  67. 68 Профил на МиГ-29
    МиГ-29
    Рейтинг: 608 Неутрално

    Дрън-дрън! Проблемите се изясниха още тогава: грешката се появява само при изключен автопилот. Както се вижда - летят си успешно всеки ден и инцидентите са малко

    До коментар [#66] от "tamada":

    Това е все едно БмВ да каже проблемите със спирачките се появяват само на 2ра 4та и 6та скорост. Колата си е изправна.

    Малко са инцидентите да 200 самолета за 4 месеца 2 паднали тотална щета няма оцелели.

    Самолета трябва да се забрани незабавно!

  68. 69 Профил на Practic
    Practic
    Рейтинг: 329 Неутрално

    Преди 6 дни - Изтребител МиГ-29 се е разбил в Централна Полша
    3.11.2018 - От египетската армия съобщиха за инцидент с МиГ-29М
    5.10.2018 - „Изтребител „МиГ-29“ претърпя инцидент в Подмосковието“
    19.12.2017 - Изтребител МиГ-29 на полските Военновъздушни сили се разби край Минск
    23.02.2017 - На аэродроме Бобруйский произошел инцидент с самолетом МиГ-29
    5.12.2016 - Втори изтребител МиГ-29 падна от "Адмирал Кузнецов"
    26.04.2012 - Изтребител МиГ-29 на българските военновъздушни сили се запали
    23.12.2008 - Два изтребителя МиГ - 29 се удрят на авиошоу

    Привеждам само незначителна част от съобщения за инциденти с МиГ-29.
    Много добро име си е избрал при поредния чейндж форумджията рубладжия!
    Толкова често сменят етикетите само на обезценена стока!

  69. 70 Профил на lone wolf
    lone wolf
    Рейтинг: 841 Любопитно

    До коментар [#10] от "Divi filius":


    Едва ли по същия начин щеше да се разсъждава, ако самолетът беше руски, нали?
    —цитат от коментар 10 на Divi filius


    Дикий!
    До Април 2016-та, броят на В737 е 9000!
    Да кажем че са аварирали 90! Това е 1%!
    Ако от 100 Ту-154 са аварирали САМО 5 самолета, КОЙ САМОЛЕТ Е ПО-БЕЗОПАСЕН?

    Да разлая троловете!!
  70. 71 Профил на Noise
    Noise
    Рейтинг: 340 Неутрално

    Пилотът е поискал разрешение да се върне.Явно причината е в "Боинг"а.

    Sutor, Ne Supra Crepidam!
  71. 72 Профил на Noise
    Noise
    Рейтинг: 340 Разстроено

    До коментар [#67] от "daskal1":

    Граждани на 13 ЕС държави също.Мир на душите им!

    Sutor, Ne Supra Crepidam!
  72. 73 Профил на Divi filius
    Divi filius
    Рейтинг: 262 Любопитно

    До коментар [#10] от "Divi filius":Не намесвай руските самолети.Да си чул някоя нормална авиокомпания да си купува такива?!? Не напразно са забранени на повечето летищ (неполучават лицензи).При тях работата е ясна.В случая нищо не се знае още. Може и тероризъм да е.Все едно да кажеш след последния размазал се с БМВ, че тъй като инцидентите са много, явно нещо им има на тия коли.
    —цитат от коментар 50 на Athanatos


    Забраниха ги кога, и познай ЗАЩО? Били "шумни". За да залеят после РФ(и бившите соц републики/страни)със своите си.

    Премахване на конкуренцията. И Дони би завидел, на подобна "победа"(над социализма де). Нищо лично.

    reductio ad absurdum...
  73. 74 Профил на Noise
    Noise
    Рейтинг: 340 Неутрално

    До коментар [#66] от "tamada":

    Пилотът е поискал разрешение да се върне.Ако и тук става въпрос за проблем в самолета, би трябвало да ги приземят.Тези катастрофи са фатални за всички, така че при 2 случая в рамките на година е редно да се вземат сериозни мерки .

    Sutor, Ne Supra Crepidam!
  74. 75 Профил на lone wolf
    lone wolf
    Рейтинг: 841 Весело

    До коментар [#69] от "Practic":

    Фейкнюз!
    "РозПутДрънНадзор" ще те глоби!

    Да разлая троловете!!
  75. 76 Профил на Slick
    Slick
    Рейтинг: 470 Неутрално

    Бъркате масовия 737-800 с МАКС!!!! Четете, “специалисти”. Такъв падна преди пет месеца, пусковата му година е 2017. ИМА проблем с този! Ей вечно умни бе

  76. 77 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 3855 Весело

    .Самолета трябва да се забрани незабавно!
    —цитат от коментар 68 на МиГ-29


    Да, магарешки каруци и канута най много парни локомотиви!

    klimentm
  77. 78 Профил на Slick
    Slick
    Рейтинг: 470 Неутрално

    Още: самолет няма как да падне заради човешка грешка малко след излитане. Там е на автопилот, говорим за технически проблем 10000%

  78. 79 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 1774 Весело

    [quote#60:"tamada"][/quote]

    ама падат американски така че си трай

  79. 80 Профил на gozambo
    gozambo
    Рейтинг: 905 Неутрално

    Отново Боинг 737. Изключително тъжно. Има проблем с тези
    —цитат от коментар 1 на arcanum


    Кои са по-надеждни? Сухой Суперджет? Малкото, които си купиха или взеха на лизинг Сухой Суперджет сега го връщат, защото повечето време го ремонтират, отколкото го карат. И заради този последен опит на руснаците на направят нещо свястно руски радиоводещ обясни ситуацията с две думи- "Все руское говно". Нямало още случай руснаците да направят нещо, което да не е говно.

  80. 81 Профил на Practic
    Practic
    Рейтинг: 329 Весело

    "...За да залеят после РФ (и бившите соц републики/страни) със своите си ".

    Да- а, колегата Divi filius откри причината защо от българските пътища изчезнаха москвичите, ладичките и запорожците!
    Долните империалисти с манипулации, козни и измама са отстранили съветската автомобилна техника, за да залеят бившите соцстрани с неконкурентните боклуци на западноевропейските, американските, японските и южнокорейските автомобилни производители!
    Гениално, Divi filius! Умно момче си ти! Так держать!


  81. 82 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 1774 Любопитно

    До коментар [#60] от "tamada":

    на практика ако ива проблем руския самолет не може да излети
    ако има проблем самолета на САЩ излита и пада и затрива 200-300 души
    нали намираш разликата

  82. 83 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 2177 Неутрално
  83. 84 Профил на Noise
    Noise
    Рейтинг: 340 Неутрално

    До коментар [#80] от "gozambo":

    Airbus, Гозамбо, Airbus...

    Sutor, Ne Supra Crepidam!
  84. 85 Профил на Divi filius
    Divi filius
    Рейтинг: 262 Любопитно

    Бъркате масовия 737-800 с МАКС!!!! Четете, “специалисти”. Такъв падна преди пет месеца, пусковата му година е 2017. ИМА проблем с този! Ей вечно умни бе
    —цитат от коментар 76 на arcanum


    Да, първият(края на Октомври) е бил доставен само 2 месеца преди, катастрофата, а сегашния на 4 месеца.

    reductio ad absurdum...
  85. 86 Профил на Рабацанелла
    Рабацанелла
    Рейтинг: 269 Неутрално

    До коментар [#5] от "tacheaux":

    Не бе, той този самолет е руски. Каубойските еърплейнс са неразрушими!

  86. 87 Профил на tamada
    tamada
    Рейтинг: 1050 Неутрално

    Това е все едно БмВ да каже проблемите със спирачките се появяват само на 2ра 4та и 6та скорост. Колата си е изправна.Малко са инцидентите да 200 самолета за 4 месеца 2 паднали тотална щета. Самолета трябва да се забрани незабавно!
    —цитат от коментар 68 на МиГ-29

    А ти понеже си ясновидец и само няколко часа след катастрофата вече знаеш, че причината е в самолета?

    Тролче, изобщо не е все едно, защото катастрофата на "Лайън Еър" беше предимно заради човешки грешки - дефектът се е проявил при предния полет, било е ясно, че има разлика между показанията на левия и десния датчик, но техниците са сменили само десния и са го пуснали да лети с неотстранен проблем без да се потрудят да открият причината.
    А после и пилотите са били или неподготвени, или уморени и не са успели да реагират адекватно, както е направил предния екипаж. Командирът първо е поискал връщане в Джакарта, после се е отказал и е продължил. А след това не са успели да приложат Runaway Stabilizer, която е широко известна процедура и всички пилоти се готвят за нея от много време насам.
    Самите индонезийски разследващи казаха, че конкретният самолет не е бил технически готов за полет.

    До коментар [#60] от "tamada":на практика ако ива проблем руския самолет не може да излетиако има проблем самолета на САЩ излита и пада и затрива 200-300 души нали намираш разликата
    —цитат от коментар 82 на 1001


    Отговорът ми беше към коментар 52, че руснаците били имали нормален и здрав самолет към който щяло било да се насочи световното търсене. Намираш ли разликата или трябва подробно да ти изпиша всичките технически проблеми на руските самолети?

    ама падат американски така че си трай
    —цитат от коментар 79 на 1001


    Най-много падат тези, които най-много се карат. А се карат най-много, защото са най-предпочитани. То, ако руските бяха толкова надеждни нямаше да им умре авиоиндустрията - всички щяха да ги купуват, защото са по-евтини. Ама пусто не искат. Всички се натискат за падащите американски и европейски самолети. :)

    Не се ли сещате, че колкото и опитни да ставате в хибридната война няма как да преборите свободния достъп до Интернет? За всяка ваша лъжа има десетки места с достоверна информация, която оборва измишльотините. :)

  87. 88 Профил на Slick
    Slick
    Рейтинг: 470 Неутрално

    Изумително е как платените руски тролове са налазили тази толкова тъжна тема.
    Най-вероятният проблем е софтуерна мисинтерпретация на данните за вертикална скорост. Тогава автопилотът взима предимство пред ръчното управление и насочва самолета надолу. “Ноуздайв”. И пак - това е нов модел Боинг 737, не масовия на Райънеър, например.
    Изобщо не искам да говоря за това чия авиация е по-добра. Имаме трагедия от голям мащаб, и няколко такива самолета в полет. Има нужда от спешни мерки.

  88. 89 Профил на Slick
    Slick
    Рейтинг: 470 Неутрално

    До коментар [#7] от "Незнайко в Слънчевия град":


    Ами не, не четеш. 737-800 и 737 MAX са различни модели. Поредния диванен специалист

  89. 90
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  90. 91
    ****

    Коментарът беше изтрит по желание на неговия автор.

  91. 92
    ****

    Коментарът беше изтрит по желание на неговия автор.

  92. 93 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 1545 Неутрално

    Падане след излитане
    Недостатъчна тяга

  93. 94 Профил на Noise
    Noise
    Рейтинг: 340 Неутрално

    До коментар [#91] от "aleks ivan":

    Честно казано, аз няма да летя на този самолет.Всеки преценява за себе си.

    Sutor, Ne Supra Crepidam!
  94. 95 Профил на dream_er
    dream_er
    Рейтинг: 427 Неутрално

    До коментар [#94] от "Noise":

    Нали, всички червени тикви няма да летите на него. Де да беше истина, щеше да е прекрасно.

    Liberalism Is a Mental Disorder!
  95. 96 Профил на свети георги груп от последните дни на герп
    свети георги груп от последните дни на герп
    Рейтинг: 540 Неутрално

    айде ве,няма и 100 коментара,представете си че ту-154

  96. 97 Профил на Иосиф Давидович
    Иосиф Давидович
    Рейтинг: 0 Неутрално

    Нека Бог да прости загиналите! Нека точно днес на прошка, да не се опитваме да спекулираме със смърта на хората!

    Ах, Александр Сергеевич, милый Ну что же Вы нам ничего не сказали О том, как держали, искали, любили, О том, что в последнюю осень Вы знали
  97. 98 Профил на Noise
    Noise
    Рейтинг: 340 Неутрално

    До коментар [#95] от "dream_er":

    Със сигурност ще пропусна този модел.А ти си лети.Не ми пречи особено, ако станеш част от следващата статистика..

    Sutor, Ne Supra Crepidam!
  98. 99 Профил на One Hour
    One Hour
    Рейтинг: 501 Неутрално

    До коментар [#9] от "pamela":

    Много вероятно. Има голяма миграция на пилоти от Африка в Близкия изток за по-високо заплащане и почти реоулярно се търсят пилоти. При по-ниски заплати в Етиопия и качествата на пилотите са според предлаганото макар, че Ehiopean имат една от най-големите тренинг-бази за пилоти на континента. Пазарът на работна ръка в авиацията в Африка е изключително малък, защото е пропорционален на 3%-те процента от световния трафик, който генерират.
    Каквито и да са причините е жалко за пътниците и екипажа.

  99. 100
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK