Тридесет души пострадаха при турбуленция при полет на "Търкиш еърлайнс"

Снимката е архивна

© Associated Press

Снимката е архивна



Тридесет души пострадаха при силна турбуленция по време на полет на авиокомпания "Търкиш еърлайнс" (Turkish Airlines) от Истанбул за Ню Йорк 45 минути преди самолетът да кацне безопасно на нюйоркското летище "Дж. Ф. Кенеди", съобщи "Франс прес".


Пострадалите, главно с натъртвания, контузии и порезни рани, са откарани в болница, където са получили нужните грижи. Една от стюардесите е със счупен крак, каза за АФП Стийв Колман.


Самолетът "Боинг" 737 с 326 пътници и 21 души екипаж е попаднал в турбуленцията, докато летял над Атлантическия океан. Инцидентът не е нарушил работата на летището, уточни източникът.


"Самолетът Boeing 777, който излетя от Истанбул с 326 пътници и 18 членове на екипажа, се приземи безопасно на летището в 17.35 ч. в събота, след като премина през необичайна турбуленция 40 минути преди кацане на летище JFK в Ню Йорк. 28 пасажери и 2-ма от членовете на екипажа, които са получили леки, незастрашаващи живота им наранявания, са били откарани в болница за цялостен преглед веднага след приземяването на самолета. 18 от тях са вече освободени след направени изследвания, а останалите 10 са все още под медицинско наблюдение като предпазна мярка. Сред пострадалите няма български граждани", съобщи авиокомпанията в разпространено до медиите изявление.

Ключови думи към статията:

Коментари (94)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Митев
    Митев
    Рейтинг: 1647 Неутрално

    Дано излезе някое видео от случката, много ми е любопитно да видя как е изглеждала тя отвътре

  2. 2 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 1473 Неутрално

    "Самолетът "Боинг" 737 с 326 пътници"

    Да отбележа за редактора: Няма такъв вариант на "Боинг" 737, който е с една пътека и има по 6 седалки на ред в икономична класа... Вероятно сте сбъркали типа на самолета.

  3. 3 Профил на дедо Андро
    дедо Андро
    Рейтинг: 1168 Разстроено

    Тази турбуленция трябва да е била много сериозна, представям си как са се чувствали хората вътре... Трайте си, добре се е завършило.

    Пич Незнам Как Да Ти Обесна Че Несъжелявам За Недостика На Некой Уникални Изразни Сретства По Български.
  4. 4 Профил на nema_labavo
    nema_labavo
    Рейтинг: 1903 Неутрално

    Сериозно е било, какъв ли ужас са преживяли пътниците. И самолета какъв е не разбрах - 737 или 777?

  5. 5 Профил на lone wolf
    lone wolf
    Рейтинг: 1542 Неутрално

    До коментар [#1] от "Митев":

    Не е приятно за гледане!
    Попадал съм в много силна турболенция над Индийски океан при полет от Куала Лумпур към Катар, много писъци и изпопадал багаж имаше! За щастие, благополучно!

    Да разлая троловете!!
  6. 6 Профил на FourOhFive
    FourOhFive
    Рейтинг: 3562 Неутрално

    "Самолетът "Боинг" 737 с 326 пътници"Да отбележа за редактора: Няма такъв вариант на "Боинг" 737, който е с една пътека и има по 6 седалки на ред в икономична класа... Вероятно сте сбъркали типа на самолета.
    —цитат от коментар 2 на plamen_b


    777 е бил самолетът

  7. 7 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 1473 Весело

    "Самолетът "Боинг" 737 с 326 пътници"
    —цитат от коментар 2 на plamen_b


    "Самолетът Boeing 777, който излетя от Истанбул с 326 пътници и 18 члена на екипажа"

    "Боинг" 777 изглежда е по-правилно, но как е излетял с "18 члена на екипажа", а при турболенцията са били "21 души екипаж" :-)

  8. 8 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 1449 Неутрално

    и пак 737 май има някакъв проблем в модела
    2 пъти за 1 ден може да е случайност, но едва ли

  9. 9 Профил на Росен съм аз и голем капут
    Росен съм аз и голем капут
    Рейтинг: 1190 Неутрално

    Когато пресичаш Атлантически океан и си близо до крайбрежието на Северна Америка, почти винаги има силни турболенции. Същото е като летиш във вътрешността на континента. Когато наближиш Европа, а пък и в самата Европа, е тихо и спокойно. Просто шибани въздушни течения има около Новия свят.

  10. 10 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 1473 Неутрално

    Всъщност турболенцията на голяма височина не води до катастрофи. Опасността е единствено при рязко пропадане на самолета пътниците които не са с колани да се отделят от седалките си и да се ударят. Затова - връзвайте си коланите през целия полет, и не се разхождайте ако екипажа ви предупреди, че ще има турболенция.

  11. 11 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4856 Неутрално

    Турбуленцията е извадила голям късмет, че Супербоко не е бил в самолета. Щеше тутакси да я стабилизира.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  12. 12 Профил на Silence
    Silence
    Рейтинг: 669 Неутрално

    Който не е преживявал подобен ужас не знае какво е. На никого не го пожелавам. Само знам, че след подобно преживяване преди години няма сила, която да ме качи на самолет повече.
    Слава богу, че се е разминало с най-малкото зло.

    Да минават изборите и да се маха Адриан, че дискусиите станаха на принципа: "Не е важно под какво, важното е да пействам"
  13. 13 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4856 Неутрално

    До коментар [#10] от "plamen_b":

    Това не важи за баш юнаците !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  14. 14 Профил на vladek
    vladek
    Рейтинг: 439 Неутрално

    Има си правило и препоръка колана да е закопчан. Но ганьовците от всички нации ако не им се наложи с глоба не го практикуват, така че ако им е, следващия път ще се вързват. Жалко за стюардесата. Това и е риск от работното място.

    Socialism is the philosophy of failure, the creed of ignorance and the gospel of envy.
  15. 15 Профил на Росен съм аз и голем капут
    Росен съм аз и голем капут
    Рейтинг: 1190 Неутрално

    А най-вероятно 30-те пострадали пътници са били без закопчани колани. Аз веднъж почти се молих за силно раздрусване при един от полетите над океана. Някакъв досаден тип непрекъснато ставаше от мястото си в средата, за да се разхожда по пътеката. Та и аз трябваше да ставам и сядам, за да може да минава.

  16. 16 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 3053 Неутрално

    Като си на седалката, коланчето да е закопчано! Десетина часа не се издържа седнал, стани разходи се, като седнеш - колана.

  17. 17 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3792 Весело

    и пак 737 май има някакъв проблем в модела2 пъти за 1 ден може да е случайност, но едва ли
    —цитат от коментар 8 на 1001


    сериозен проблем, В 737 не може да качи 326 пътника

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  18. 18 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 1473 Неутрално

    Който не е преживявал подобен ужас не знае какво е. На никого не го пожелавам. Само знам, че след подобно преживяване преди години няма сила, която да ме качи на самолет повече.Слава богу, че се е разминало с най-малкото зло.
    —цитат от коментар 12 на Silence


    Не зная какво наричате "най-малкото зло", и какво би било най-голямото за вас. Ако при турболенция се страхувате от самолетна катастрофа - недейте. (Вижте моя коментар [#10]). Дано психически не изпитвате ужас, знаейки че самолета Ви няма да катастрофира и преживяването е по-скоро като в луна-парк, но без човек да е съвсем подготвен психически. Успех!

  19. 19 Профил на moreee
    moreee
    Рейтинг: 2104 Любопитно

    Днес не падна ли и някакъв друг Боинг?

  20. 20 Профил на zle_platen_trol
    zle_platen_trol
    Рейтинг: 1915 Неутрално

    До коментар [#10] от "plamen_b":

    Абсолютно. Турбуленцията общо взето единствено причинява дискомфорт на пътници и екипаж, най- вече на първите. Проблем е внезапната турбуленция, за която екипажа не може да предупреди. Не, че на самолета нещо ще му стане, но за нищо неподозиращите пътници си е сериозно приключение.

  21. 21 Профил на Иван К.
    Иван К.
    Рейтинг: 1151 Неутрално

    До коментар [#15] от "Росен съм аз и голем капут":

    Ей голям работа си направил , да неприятно е , но има хора , които имат нужда да стават да се разхождат дали заради нерви или заради схващания и изтръпвания , в економична класа е така ….Случлаво ми се е едно бебе да реве непрестанно , доста неприятно , но какво да направят родителите и на тях им беше неудобно , но такъв е живота

  22. 22 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 1449 Любопитно

    самелотопад както казва Хавая и още няма стати за падналия самолет в Колумбия, който също е американски
    Явно много уиски употребяват на американските пилоти

    Какво ли щеше да е ако имаше 3 инцидента с руски самолети за 1 ден

  23. 23 Профил на todor._89
    todor._89
    Рейтинг: 1402 Весело

    До коментар [#11] от "КМЕТ В СЯНКА":


    Турбуленцията е извадила голям късмет, че Супербоко не е бил в самолета. Щеше тутакси да я стабилизира.
    —цитат от коментар 11 на КМЕТ В СЯНКА


    Кмете, може да се стори на някои, че имаш обсесия към Боко, но това не е вярно. Само така изглежда.

    Мазохист съм.Минусите ви ми докарват оргазми.
  24. 24 Профил на zle_platen_trol
    zle_platen_trol
    Рейтинг: 1915 Неутрално

    До коментар [#19] от "moreee":

    Не се упражнявай, ами по- добре си гледай шкембе чорбата в кръчмата. Боинг 777, каквито самолети използват Търкиш е на практика най- сигурната и безопасна машина, на която може да се качи човек. Произведени са повече от 1500 самолета и са отчетени едва 28 инцидента. В тов а число обаче е например умишлено сваления от руските убийци самолет на КЛМ.

  25. 25 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 3053 Неутрално

    самелотопад както казва Хавая и още няма стати за падналия самолет в Колумбия, който също е американски Явно много уиски употребяват на американските пилотиКакво ли щеше да е ако имаше 3 инцидента с руски самолети за 1 ден
    —цитат от коментар 22 на 1001


    Серьожка, не злорадствай за катастрофи и жертви човече дребно. Една от причините да стават по малко злополуки с руски самолети е че няма толкова много руски самолети.

  26. 26 Профил на c.b.o.
    c.b.o.
    Рейтинг: 1946 Неутрално

    Тридесет души пострадаха при турбуленция при полет на "Търкиш еърлайнс"
    =======================================================

    Заглавието, заглавието!!

    Тридесет души пострадаха ЗАРАДИ турбуленТНОСТ ПО ВРЕМЕ НА полет на "Търкиш еърлайнс"

    НАЦИОНАЛИЗМЪТ Е ДА СЕ ХВАЛИШ С ЧУЖДИ УСПЕХИ И ДА ОБВИНЯВАШ ДРУГИ ЗА СВОИТЕ ГРЕШКИ
  27. 27 Профил на maddrum
    maddrum
    Рейтинг: 555 Неутрално

    Затова трябва да си седите вързани през цялото време.

  28. 28 Профил на aleks ivan
    aleks ivan
    Рейтинг: 1840 Любопитно

    Ретрограден Меркурий
    🤔

    ЖИВОТ за дунавските есетри!! : https://esetri.wwf.bg/
  29. 29 Профил на zle_platen_trol
    zle_platen_trol
    Рейтинг: 1915 Любопитно

    Турбуленцията е извадила голям късмет, че Супербоко не е бил в самолета. Щеше тутакси да я стабилизира.
    —цитат от коментар 11 на КМЕТ В СЯНКА



    До коментар [#11] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Обърка статиите или днес просто няма, къде да направиш необходимия минимум от мнения, че да ти платят?

  30. 30 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 5703 Неутрално

    Турболенцията е внезапно и непредвидимо явление. Няма значение, какъв е самолета. Е, колкото по-голям, толкова по-добре. Но дали е Бойнг, Еърбъс, или Бомбардир, все е тая.

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  31. 31 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 2157 Неутрално

    Мога да си представя какво щеше да е с Уизеър. Там половината пътници стоят прави, щото седялките га толкова нагъсто, че ги бодат в колената.

  32. 32 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2952 Неутрално

    До коментар [#30] от "Незнайко в Слънчевия град":

    Турболенцията е все едно кола да мине през дупка. За щастие въздушните "дупки" са плитки,а самолетите яки.

  33. 33 Профил на lone wolf
    lone wolf
    Рейтинг: 1542 Любопитно

    До коментар [#11] от "КМЕТ В СЯНКА":


    ...голям късмет, че Супербоко не е бил в самолета...
    —цитат от коментар 11 на КМЕТ В СЯНКА


    А, бе булка, Кметице!
    Май-май си тайно влюбена в Боко, а? Обсебена си от него!

    Да разлая троловете!!
  34. 34 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 1449 Разстроено

    До коментар [#25] от "Таралеж":

    да ти извадя ли форума от последния паднал руски самолет
    просто е до манталитет мнозинството от форума си умират от кеф като е паднал руски самолет, пък ако е на САЩ почват да изказват съболезнования

  35. 35 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 3170 Неутрално

    Неприятно преживяване. Не го препоръчвам на никого. Особено, когато има внезапна силна турболентност. Съвременните самолети са по-големи и устойчиви. Не мога да си представя, какво е било преди 50-60 години, с доста по- малките тогава.

  36. 36 Профил на Митев
    Митев
    Рейтинг: 1647 Неутрално

    До коментар [#5] от "lone wolf":

    И аз съм изпадал в сравнително силна турбуленция. Помня стреса, уплаха, писъците. Затова ми е любопитно да видя как изглежда отстрани. Забелязвам, че мнозина не са одобрили това, но съм убеден, че ако все пак излезе такова видео, което изобщо няма да се изненадам, същите тези лекета ще се надпреварват да го въртят и коментират. Прости и лицемерни хора колко щеш

  37. 37 Профил на arcanum
    arcanum
    Рейтинг: 3164 Неутрално

    Случва се. Щом няма убити, ше отмине

  38. 38 Профил на vhv
    vhv
    Рейтинг: 3099 Неутрално

    До коментар [#2] от "plamen_b":

    Някой пак е спал на работа... Веднъж пишат 737, след това 777...

  39. 39 Профил на vhv
    vhv
    Рейтинг: 3099 Весело

    До коментар [#22] от "1001":

    Инцидентите с руски самолети и ферарита са рядкост, понеже "не ги карат много" - да цитирам един стар виц...

  40. 40 Профил на FourOhFive
    FourOhFive
    Рейтинг: 3562 Любопитно

    [quote#22:"1001]Какво ли щеше да е ако имаше 3 инцидента с руски самолети за 1 ден[/quote]

    Има ли изобщо 3 руски самолета в експлоатация?

  41. 41 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 842 Неутрално

    До коментар [#10] от "plamen_b":Абсолютно. Турбуленцията общо взето единствено причинява дискомфорт на пътници и екипаж, най- вече на първите. Проблем е внезапната турбуленция, за която екипажа не може да предупреди. Не, че на самолета нещо ще му стане, но за нищо неподозиращите пътници си е сериозно приключение.
    —цитат от коментар 20 на zle_platen_trol


    И двете твърдения не са верни. Ето какво казва FAA: https://www.faa.gov/news/fact_sheets/news_story.cfm?newsid=20074. Нараняванията основно са счупени крайници и наранявания на вътр. органи. На самолетите също могат да се нанесат значителни щети по конструкцията. Преди ок.2 години имаше случай с един g650, при който имаше и 1 загинал, а самолетът ( почти нов ) беше бракуван. Интересното при този случай е, че загиналият е бил с колан. Този който е без колан пада върху него и го убива. Така, че ако е възможно стойте през целият полет със закопчан колан, прибран багаж и помолете съседите ви също да спазват това. Касае вашата лична безопасност и живот!

  42. 42 Профил на .
    .
    Рейтинг: 1253 Неутрално

    До коментар [#9] от "Росен съм аз и голем капут":
    Турболенция е в Европа има, над Франция до океана, ма не винаги и по слаба.А тая кога излизаш от Америка над океана към Европа и обратно прав си, почти задължителна е.

  43. 43 Профил на zle_platen_trol
    zle_platen_trol
    Рейтинг: 1915 Неутрално

    До коментар [#41] от "Гарван":

    И двете твърдения са верни. Турбуленция не може да свали самолет и в този ред на мисли не е опасност за него. Турбуленция не може да причини смъртоносни травми на пътниците, макар че знае ли човек, нелепи ситуации се случват. Иначе съм напълно съгласен с теб, че е най- добре всички да са с колани по време на полета, но това рядко, даже никога не се спазва.

  44. 44 Профил на half truth
    half truth
    Рейтинг: 2187 Неутрално

    Хюрийет не споменава модела на самолета. По принцип самолета Истанбул-Ню Йорк е боинг 777.

  45. 45 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 842 Любопитно

    До коментар [#43] от "zle_platen_trol": Съжалявам, че служебният ми лаптоп не е при мен. В него имам информация с материали от разследването на редица летателни произшествия свързани с турбуленция. В случая описан от мен самолетът губи почти 4х метра докато пилотите го стабилизират. Източниците на турбуленция не са само природни и в авиацията няма нищо случайно вкл. такова нещо "нелепи ситуации". Ти в някой доклад срещал ли си причина: "нелепа ситуация"?

  46. 46 Профил на Molossian
    Molossian
    Рейтинг: 2108 Неутрално

    През преходните сезони, над големи морски течения и при полет в близост до подветрени склонове на планините, турбуленция та е най-силната.
    Добре че 777 има изключително здрав планер, та не се случило нещо по-страшно.
    По принцип метео-службите внимават доста за причини, които биха довели до силни срезове на вятъра и масирани флуктуации на въздушното налягане но на по-горе описаните места е трудно да се предвиди.
    Бързо оздравяване на пострадалите и скорошно отърваване от уплаха.

    Panta rhei....
  47. 47 Профил на tamada
    tamada
    Рейтинг: 1872 Неутрално

    още няма стати за падналия самолет в Колумбия, който също е американски Явно много уиски употребяват на американските пилоти
    —цитат от коментар 22 на 1001


    В Колумбия е паднал 70-годишен DC-3 на местна авиолиния. Какви американски пилоти бе, тъпан?

  48. 48 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4671 Неутрално

    До коментар [#25] от "Таралеж":

    Че то изобщо няма руски самолети в гражданската авиация извън Русия, КНДР, Куба и някои бивши съветски азиатски републики. Произведени в Русия самолети нямат разрешение да летят в Европа и Северна Америка.

  49. 49 Профил на tamada
    tamada
    Рейтинг: 1872 Неутрално

    Произведени в Русия самолети нямат разрешение да летят в Европа и Северна Америка.
    —цитат от коментар 48 на vassilun


    Глупости. Сухой Суперджет си лети и в Европа, и в САЩ.
    Онази забрана беше съвсем друга - за старите съветски самолети, които бяха твърде шумни.

  50. 50 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 842 Неутрално

    До коментар [#48] от "vassilun":
    Спри се малко с това тролене де. Самолетът ( Sukhoi Superjet 100 ) може да лети/оперира във всички страни https://www.easa.europa.eu/easa-and-you/international-cooperation/easa-by-country , които ползват регулациите на EASA. https://www.easa.europa.eu/newsroom-and-events/press-releases/easa-certifies-sukhoi-superjet-100-rrj-95b. Тази година се очаква да бъде издаден и ТС на MC-21.

  51. 51 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4671 Любопитно

    До коментар [#49] от "tamada":

    Верно ли? Кои авиокомпании използват "Сухой Суперджет"? С какви РУСКИ двигатели е? Авиониката руска ли е?

  52. 52 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4671 Неутрално

    До коментар [#50] от "Гарван":

    Може и да му е разрешено са лети, но Сухой Суперджет НЕ лети в Европа и Северна Америка, защото няма авиокомпания (с ръководсто, на което чавка да му е изпила мозъка) от Европа и С. Америка, която да го купи! Май в Югоизточта Азия (Индонедия) при демонстративен полет на този "суперджет" (с амепикански двигатели и авионика) тъпите пилоти го разбиха и убиха както продавачи, така и потенциални купувачи!

  53. 53 Профил на tamada
    tamada
    Рейтинг: 1872 Неутрално

    До коментар [#49] от "tamada":Верно ли? Кои авиокомпании използват "Сухой Суперджет"? С какви РУСКИ двигатели е? Авиониката руска ли е?
    —цитат от коментар 51 на vassilun


    Верно. Руските компании летят с него в Европа. Мексиканската Interjet има полети с него до САЩ. Ирландската CityJet до миналия месец летеше с него в Европа.
    Американската Seaplane Global Air Services има договор за покупка на 10 броя Бе-200.

    Не ми се усуквай с двигатели и авионика! Не съществува забрана за летене, която да казва какъв процент от самолета трябва да е произведен в дадена държава.
    Впрочем руските товарни компании още летят с Ан-26Б в Европа, а той е модел от съветско време. Даже у нас има регистрирани няколко. То у нас даже все още има около 45 регистрирани Ан-2.

  54. 54 Профил на tamada
    tamada
    Рейтинг: 1872 Неутрално

    Може и да му е разрешено са лети, но Сухой Суперджет НЕ лети в Европа и Северна Америка, защото няма авиокомпания (с ръководсто, на което чавка да му е изпила мозъка) от Европа и С. Америка, която да го купи!
    —цитат от коментар 52 на vassilun


    Това ще го оставя без коментар. Очевидно нямаш никаква представа за какво говориш.

  55. 55 Профил на zle_platen_trol
    zle_platen_trol
    Рейтинг: 1915 Неутрално

    До коментар [#52] от "vassilun":

    Грешиш. Има една мексиканска компания, Интерджет се казва, която ползва Сухой Суперджет. За щатите май летят с Еърбъси, но по другите дестинации летят и с руските самолети. Една е, но все пак я има.

  56. 56 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 1551 Неутрално

    Ей затова не е хубаво да си без колан...

    Модератора е неадекватен!
  57. 57 Профил на Иван К.
    Иван К.
    Рейтинг: 1151 Неутрално

    До коментар [#50] от "Гарван":

    И колко такива MC-21 летят до Европа ….И колко от десетките хиляди полети дневно в ЕС и САщ или дори Азия .

  58. 58 Профил на tamada
    tamada
    Рейтинг: 1872 Неутрално

    До коментар [#50] от "Гарван":И колко такива MC-21 летят до Европа ….И колко от десетките хиляди полети дневно в ЕС и САщ или дори Азия .
    —цитат от коментар 57 на Иван К.


    Изразите "летят малко" и "нямат разрешение да летят" означават две съвсем различни неща.

  59. 59 Профил на Иван К.
    Иван К.
    Рейтинг: 1151 Неутрално

    До коментар [#58] от "tamada":

    Факт , който не споря….. А Сухой рядко лети в самата Русия , и почти никога извън нея , което е по кофти , защото не е плод на забрана , а е неизгоден дори и за руските авиокомпании. Самият самолет не е толкова лош и технологично не е толкова руски , но е скъп за експлоатация , а и след като е бутикови бройки това допълнително оскъпява и осложнява подръжката и резервните части.

  60. 60 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4671 Неутрално

    До коментар [#53] от "tamada":

    Авиокомпаниите, които сте изброил са съвсем неизвестни за мен, а летя доста често! И ирландската, и американската. За мексиканската е повече от ясно! Нека някой от защитниците на руското гражданско самолетостроене да посочи какъв процент от гражданските самолети опериращи в света в момента са произведени в Русия? 0.0000000001%?

  61. 61 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4671 Неутрално

    Колко съм бил "залупан"!? Едва сега разбрах, че "Сухой Суперджет 100" е направо разбил конкуренцията на самолетите, с които съм летял! А това са: Boeìng 707 (вече пенсиониран страхотен самолет, но с голяма консумация на гориво), В737 (най-разпространеният в света самолет - на почти моя възраст, с продадени над 11000 броя), В747 (още лети, но е пред пенсия заради консумацията на четирите си двигателя), В777 - страхотна машина, ще се ползва още дълги години! В767 Дриймлайнър - няма нужда от думи! Може да преминем и към вторият в света производител - Еърбъс. А319/ 320 са супер самолети! Също и А321. А380 е издънка, но почти покрива разходите за разработка и производство. А А350 е почти достоен конкурент на В767!

  62. 62 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4671 Неутрално

    До коментар [#61] от "vassilun":

    Забравих да спомена А330 - подобен (не съвсем) на В777! А А340 май ще ходи в пенсия скоро пак заради четирите си двигателя!

  63. 63 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 12259 Неутрално

    Нормално е да има турбуленции. Нормално е да има и "бабаити" без колани. Когато се срещнат двете става описаното по-горе :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  64. 64 Профил на Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Рейтинг: 3131 Неутрално

    До коментар [#1] от "Митев":

    Като да караш руска джипка със 60км/ч. по път с големи дупки.

    За стюардесата е обяснимо, но явно не са били с колани пътниците.

    И ме смущава, че по това време на годината е имало такава турбуленция над океана.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  65. 65 Профил на Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Рейтинг: 3131 Неутрално

    До коментар [#50] от "Гарван":

    Тая твоя необяснима любов към руското взема патологични размери.
    Та ти опитваш да сравняваш несравними самолети.
    Сухой 100 и Боинг 777. Как да ги сравним? По какво?
    Че имат двигатели, или, че и двата имат право да летят навсякъде по света?
    Сухой дето е замяна на Ту-134....практически с 777, който вози ОСЕМ пъти повече хора.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  66. 66 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 842 Неутрално

    До коментар [#57] от "Иван К.": Нито един защото още нямат издаден ТС ( типов сертификат ). Процесът за издаването му трае дълго и следва изготвената от съответните власти програма. Напр. през септември тест пилоти на ЕАСА направиха тест полети с МС-21, но сертификацията се очаква тази година, а тези с руските двигатели през 2021г.

  67. 67 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 842 Неутрално

    До коментар [#59] от "Иван К.": Проблемът на Суперджета е, че няма изградена сервизна и логистична мрежа за рез. части. Това е осн. причина чуждите компании да се отказват от покупки на този самолет. Разговарял съм с колеги, които са споделяли, че е имало случаи такъв самолет да стои повече от 4 месеца поради тези причини, а самолет стоящ на земята носи само загуби. Нещо, като да си купиш автомобил произведен в Баховица и той да се развали в Швейцария например. Това е и причината също да не се купуват някои корейски автомобили в зап. Европа въпреки добрите им качества и цена.

  68. 68 Профил на еко
    еко
    Рейтинг: 426 Неутрално
  69. 69 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 3226 Неутрално

    UNITED EU UNION

    Капуте, обичат движение хората ;)
    Свобода.
    За повечето, "закопчан" е ненормално състояние.

    До коментар [#15] от "Росен съм аз и голем капут":

    Аз веднъж почти се молих за силно раздрусване при един от полетите над океана.
    Някакъв досаден тип непрекъснато ставаше от мястото си в средата,
    за да се разхожда по пътеката. Та и аз трябваше да ставам и сядам,
    за да може да минава.

  70. 70 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 3226 Неутрално

    UNITED EU UNION

    При продължителен полет, с 200 или повече пътници,
    няма как да се спазва, по физиологични причини, най-малко.
    Възрастни хора, деца... полуздрави на всички възрасти.

    В случая, от Истанбул до Ню Йорк, без междинно кацане.
    Или от Фракфурт до Сан Франциско, примерно.

    До коментар [#43] от "zle_platen_trol":
    До коментар [#41] от "Гарван":

    Иначе съм напълно съгласен с теб, че е най- добре всички да са с колани по време на полета, но това рядко, даже никога не се спазва.

  71. 71 Профил на Иван К.
    Иван К.
    Рейтинг: 1151 Неутрално

    До коментар [#66] от "Гарван":


    Процеса не трае дълго , а руснаците го бавят , преди 2025 не очаквай този самолет да вози пътници ….. Най вероятно ще стане като със Суперджета много надежди , но купувачи йок и сътветно ще е в много лмитирана серия


    2009, the MC-21 was in the "pre-design" phase, with projected completion of the first prototype in 2013 and the first flight in 2014.[15] By June 2011, the "pre-design" phase was completed and the "working design" stage was under way with three-dimensional models and drawings for subcontractors and suppliers, to be completed by mid-2012.[16] In February 2012, Russian deputy prime minister Dmitry Rogozin announced it was slated to begin certification tests in 2015/2016 and to enter production in 2020.[17]

  72. 72 Профил на tamada
    tamada
    Рейтинг: 1872 Неутрално

    До коментар [#53] от "tamada":Авиокомпаниите, които сте изброил са съвсем неизвестни за мен, а летя доста често! И ирландската, и американската.
    —цитат от коментар 60 на vassilun

    Е, тогава ще трябва да съобщя една сензационна новина - авиокомпаниите не са само пътнически. :)

    Нека някой от защитниците на руското гражданско самолетостроене да посочи какъв процент...
    —цитат от коментар 60 на vassilun

    Ние, нормалните хора не гледаме в черно-бяло. Следобед вече писах че Суперджет и руската индустрия имат проблеми. Но това не ме кара да разпространявам измислици, че били имали забрана за летене.
    https://www.dnevnik.bg/sviat/2019/03/10/3402236_etiopski_samolet_sus_157_dushi_se_razbi_na_put_za/

    Руските тролове сеят лъжи, но напоследък и вие русофобите не им отстъпвате. Манипулациите не могат да се борят с други манипулации. Това само кара незапознатия читател да се обърква и да се подвежда по когото му падне.

  73. 73 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 842 Неутрално

    До коментар [#65] от "Росен съм аз а Путлер ще капитулира": Май незнаенето на чужди езици не ти е осн. проблем? Та ти написан текст не можеш да осмислиш! Аз съм неутрален и излагам само факти. Къде виждя да правя някакво сравнение между самолетите? Написаната и дадената от мен информация и линкове дава само пояснения че този тип самолет може да лети/експлоатира в Европа, но не и някакво сравнение с друг. Искрено те съжалявам!

  74. 74 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 842 Неутрално

    До коментар [#71] от "Иван К.": Аз не очаквам нищо и ми е през дедовия кога и дали ще вози пътници. Процесът на сертификация и производство са две съвсем различни неща. Например руските авиац. власти могат да сертифицират самолета, но той ще може да лети само в страната. Естествено производителят ще иска да оперира и в Европа и Америка съответно ще трябва да мине сертификационен процес от съответните власти. Както писах тестовите полети са изпълнени и се очаква ЕАСА ТС да бъде издаден тази година, а кога и дали ще влезе в експлоатация руснаците си знаят. Може да последва съдбата например на Dornier 728.

  75. 75 Профил на Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Рейтинг: 3131 Неутрално

    До коментар [#73] от "Гарван":

    Незнаенето на чужд език освен руски....каква ирония....не ми пречи да видя всеки път желанието ти Русия да може, да има.
    Доказателства.
    Човекът тролел според теб.
    И факта, че ситният су100 го има по света прави твърдението му тролене?
    Та значи според мен истина е по-близо до него, отколкото до теб.
    До тук с...тия неща.
    Иначе си прав за частите и загубите, но това не е основно.
    Тук си ценен с опита и знанията си. Полит пристрастията ти са по-маловажни, защото си специалист. Бъди ценен с това.

    Ил-96 не го ли продаваха някъде не си спомням.
    Отнякъде помня нещо откъслечно, че ставаше точно този модел и че е относително нов.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  76. 76 Профил на angeles
    angeles
    Рейтинг: 1284 Весело

    До коментар [#32] от "deaf":Много са плитки въздушните дупки,по някога над 300-400 метра!!! Е че не се чувства толкоз при по -големите е друго)))

  77. 77 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4856 Весело

    До коментар [#23] от "todor._89":


    До коментар [#29] от "zle_platen_trol":


    До коментар [#33] от "lone wolf":

    Един поздрав за смешните и неумни милиционерски тролове, които разбрали неразбрали скачат на амбразурата без гънки. Дано разберете шегата с всички ви !!!
    Гледайте внимателно!
    https://www.youtube.com/watch?v=KFJ8bkflG2s

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  78. 78 Профил на profesionalist
    profesionalist
    Рейтинг: 265 Неутрално

    На 5 март се прибирах от почивка в Мексико и над територията на САЩ самолета почна да се тресе окло 20 минути.Каточели се возиш на камион по селски път така друса.НО на отиване немах проблем сигурно по друг коридор.Приземихме се нормално.

  79. 79 Профил на vankata1
    vankata1
    Рейтинг: 933 Неутрално

    [/quote]

    "Глупости. Сухой Суперджет си лети и в Европа, и в САЩ.
    Онази забрана беше съвсем друга - за старите съветски самолети, които бяха твърде шумни."

    [quote#39:"vhv"]До коментар [#22] от "1001":Инцидентите с руски самолети и ферарита са рядкост, понеже "не ги карат много" - да цитирам един стар виц...
    —цитат от коментар 49 на tamada


    За какво говорим изобщо - от Сухой "Суперджет" са произведени ... само 177 броя цифром и словом!
    Бразилците са произвели 10 пъти повече, канадците са произвели 10 пъти повече, европейците са произвели 100 пъти! повече, американците са произвели 100 пъти! повече бройки пътнически самолети!
    https://www.google.com/search?q=sukhoi +superjet&oq=sikhoy+superjet&aqs=chrome.1.69i57j0l5.14948j1j8&sourceid=chrome&ie=UTF-8

    От Боинг 737 са произведени 10 444 броя
    От Боинг 777 са произведени 1 582
    От Боинг 787 са произведени 789 броя
    От Еърбъс а320 са произведени 8 605
    От Еърбъс а321 са произведени 1 850
    От Еърбъс а330 са произведени 1 440
    От Еърбъс а340 са произведени 380
    От Еърбъс а350 са произведени 259

    От Ембрарер Е-джет (Бразилия) са произведени 1 500

  80. 80 Профил на emil
    emil
    Рейтинг: 1372 Неутрално

    До коментар [#11] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Турбуленцията е извадила голям късмет, че Супербоко не е бил в самолета. Щеше тутакси да я стабилизира.
    —цитат от коментар 11 на КМЕТ В СЯНКА


    Браво кмете! Заработи си надницата.

    ДЕПУТАТИТЕ ГЛАСУВАЛИ ПРОТИВ ВОЛЯТА НА 2.5 МИЛИОНА БЪЛГАРИ ГЛАСУВАЛИ С "ДА" НА РЕФЕРЕНДУМА СА ЕДНИ ПРЕВРАТАДЖИИ. ТЕ ВЕЧЕ ПРЕДСТАВЛЯВАТ САМО СЕБЕ СИ.
  81. 81 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4856 Весело

    До коментар [#80] от "emil":

    79 е поздрав и за теб тролче гердерастко.И ти падна в капана .

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  82. 82 Профил на султана глаушева
    султана глаушева
    Рейтинг: 3075 Неутрално

    До коментар [#36] от "Митев":
    Може ли човек да умре от страх при турбуленция?

    Мърфи е оптимист!
  83. 83 Профил на Митев
    Митев
    Рейтинг: 1647 Неутрално

    До коментар [#82] от "султана глаушева":

    При всякакъв стрес това може да се случи, особено на хора със слаби сърца и на възраст. При силни земетресения нерядко се случва хора да си отиват от инфаркти, причинени от стрес, страх или ужас

  84. 84 Профил на tamada
    tamada
    Рейтинг: 1872 Неутрално

    За какво говорим изобщо - от Сухой "Суперджет" са произведени ... само 177 броя цифром и словом!
    —цитат от коментар 79 на vankata1


    Всеки, който знае български и е чел коментарите е разбрал, че говорим за съвсем друго. Не за това, че са малко.
    А останалите... е, то няма как да се обяснява на всеки глупак пооотделно.

  85. 85 Профил на zle_platen_trol
    zle_platen_trol
    Рейтинг: 1915 Неутрално

    До коментар [#77] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Глупако, тук дискусията е за самолети. Разбирам, че и ти трябва да изкарваш за единия хляб, но си намери друга статия да дрънкаш за Боко, полицаи, милиционери и РПУ т.е. целия ти до болка познат репертоар

  86. 86 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4856 Весело

    До коментар [#85] от "zle_platen_trol":

    Гледам много самолетен коментар си написал умнико. Дори се съмнявам дали си се качвал някога на самолет.Но пък мога да те кача ако ти е толкова мерак !!!
    Дори ми приписваш измислени от теб писания ама то какво ли да очаквам като те знам колко си злобен и плисиран ! Кофти е като кълвеш първосигнално на гол бастун и се прецакваш сам.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  87. 87 Профил на султана глаушева
    султана глаушева
    Рейтинг: 3075 Неутрално

    До коментар [#83] от "Митев":
    Това е ясно. Интересуваше ме, има ли някаква статистика. Някой, умрял от страх при турбуленция. Аз имах страх от летене. И реших да го боря с четене за самолетни катастрофи. Клин клин избива. Или два забива. При мен изби. Но с турбуленциите не съм се занимавала. Това ми беше въпросът.

    Мърфи е оптимист!
  88. 88 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4856 Весело

    До коментар [#87] от "султана глаушева":

    Ако умреш от страх няма как да се докаже. Аутопсията не го хваща.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  89. 89 Профил на султана глаушева
    султана глаушева
    Рейтинг: 3075 Неутрално

    До коментар [#88] от "КМЕТ В СЯНКА":
    Уфф, умряла съм при турболенция. Пунто е баста!

    Мърфи е оптимист!
  90. 90 Профил на султана глаушева
    султана глаушева
    Рейтинг: 3075 Неутрално

    До коментар [#88] от "КМЕТ В СЯНКА":
    Парсон, турбУленция

    Мърфи е оптимист!
  91. 91 Профил на Митев
    Митев
    Рейтинг: 1647 Неутрално

    До коментар [#87] от "султана глаушева":

    Е, нямам представа дали има такава статистика. Но теоретично е възможно..

  92. 92 Профил на султана глаушева
    султана глаушева
    Рейтинг: 3075 Неутрално

    До коментар [#91] от "Митев":
    Знам, че теоретично е възможно. Интересуваше ме практиката. Мерси за вниманието. Ако мога да се реванширам, мога да напиша докторат по самолетни катастрофи. На разположение съм. Ама не винаги. Ако забавя отговора с няколко дни, не го приемай лично.

    Мърфи е оптимист!
  93. 93 Профил на Митев
    Митев
    Рейтинг: 1647 Неутрално

    До коментар [#92] от "султана глаушева":

    Благодаря, не си правете труда! И без това няма да обърна внимание на вашия докторат!

  94. 94 Профил на султана глаушева
    султана глаушева
    Рейтинг: 3075 Неутрално

    До коментар [#93] от "Митев":
    😊

    Мърфи е оптимист!




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK