Китай и Етиопия спряха полетите с новите "Боинг 737" след катастрофата със 157 жертви

Етиопски полицаи стоят пред отломки от разбилия се самолет край градчето Бишофту, югоизточно от Адис Абеба.

© Tiksa Negeri, Reuters

Етиопски полицаи стоят пред отломки от разбилия се самолет край градчето Бишофту, югоизточно от Адис Абеба.



Китай забрани на авиокомпаниите си да използват самолети Boeing 737 MAX 8 след катастрофата на самолет от същия модел на Етиопските авиолинии, предаде "Франс прес". Някои големи компании като Flydubai междувременно казаха, че "наблюдават ситуацията", но остават уверени в летателната годност на самолетите.


Всички 157 души (149 пътници и 8 членове на екипажа) на борда на самолета, отпътувал от Адис Абеба за Найроби, загинаха при катастрофата минути след излитането. Сред жертвите от 35 държави са и 19 служители на Организацията на обединените нации и свързани с нея структури. На борда са били много кенийци, канадци, британци, китайци и руснаци, както и съпругата, синът и дъщерята на словашки депутат.


В решението си Дирекцията по гражданска администрация на Китай се позовава на катастрофата в Етиопия и на катастрофата на друг самолет на индонезийската компания "Лайън еър" през октомври миналата година, пише БТА. Забраната влиза в сила от 18 ч. местно време днес (12 ч. българско).




В момента китайски компании имат около 100 подобни самолета (при авиопарк от над 2000 машини), пише "Ройтерс". Според китайска агенция, специализираща в икономиката и финансите, много полети, които е трябвало да използват самолетите Boeing 737 MAX, вместо това ще бъдат извършени с моделите 737-800.


"Засега не знаем причините"


За Етиопските авиолинии решението е спиране на полетите до второ нареждане. Авиокомпанията, която е сред големите в Африка, има 4 подобни самолета освен катастрофиралия вчера. "Въпреки че засега не знаем причините за катастрофата, решихме да спрем полетите на този конкретен модел като допълнителна предпазна мярка", се казва в изявлението.


Експерти предупреждават, че твърде рано да се каже какво е причинило катастрофата, отбелязва Би Би Си.


Според информацията, разпространена вчера, пилотът (с над 8000 летателни часа) съобщил, че има трудности при полета и поискал да се върне в Адис Абеба. Машината обаче се е разбила на около 60 км югоизточно от столицата. "На този етап не можем да изключим нищо", каза главният изпълнителен директор на Етиопските авиолинии Теуолде Гебремариам. Според сайта Flightradar24, който наблюдава въздушния трафик, самолетът е имал проблеми с вертикалната скорост.


Директорът на етиопската авиокомпания потвърди и разпространяваната в медиите информация, че самолетът е купен през ноември. Оттогава е имал само 1200 летателни часа и за последно е преминал поддръжка на 4 февруари.


Въпроси към "Боинг"


Американската компания "Боинг" междувременно отложи за неопределено време събитието, на което трябваше да представи новия си самолет "Боинг 777Х" и което бе насрочено за 13 март в Сиатъл. "Боинг" също така обяви, че ще окаже техническа подкрепа на Етопия за установяване на причините.


Въпроси около новия модел "Боинг 737 Макс" се появиха и след катастрофата в Индонезия, която също стана малко след излитане. "Уолстрийт джърнъл" тогава писа, че компанията е скрила техническа промяна при този модел, свързана с нова автоматизирана система, която предотвратява погрешното прекомерно вдигане на носа при излитане. В резултат от нея компютърът може да натиска непрекъснато носа надолу.


По-късно компанията изпрати до всички компании предупреждения за тази особеност, а според "Ройтерс" предстои тя да бъде отстранена със софтуерни промени.

Ключови думи към статията:

Коментари (79)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Леля  Гичка
    Леля Гичка
    Рейтинг: 563 Неутрално

    Рано е да се каже каква е причината, но доколкото Боинг е американска компания, а отношенията между САЩ И Китай по принцип са изострени, защо китайците да не се възползват от ситуацията .

    Не е нужно да си луд, за да живееш тук, но помага.
  2. 2 Профил на г-н Саранди Говедаров
    г-н Саранди Говедаров
    Рейтинг: 710 Неутрално

    Когато в рамките на няколко месеца има катастрофа с еднакви, нови машини, при идентични обстоятелства(веднага след излитане) и без НИКАКВА яснота, какво аджеба, се е случило - това е нормална мярка.
    И политическите отношения между Китай и САЩ нямат нищо общо.
    Дори е притеснително, че малко компании са ги спрели - колкото повече компании спрат временно тези самолети, толкова повече ще се окаже натиск над разследващи и Боинг да намерят и огласят проблема.

    Чрез глобализация и интеграция, към циганизация и всеобща кретенизация !!!
  3. 3 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 5749 Неутрално

    До коментар [#1] от "Леля Гичка":

    В последното изречение май е заровено кучето - софтуер, натискащ носа надолу, за да бил предотвратил рязко издигане. Програмистите явно са пресолили манджата....

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  4. 4 Профил на Noise
    Noise
    Рейтинг: 2558 Неутрално

    До коментар [#1] от "Леля Гичка":

    Самолетът се е издигнал на около 2500м , след това е паднал до 130, след което пак се е издигнал до 2400.След това е паднал.Очевидно проблемът е в машината.Ти би ли летяла днес на този тип самолет?!

    Sutor, Ne Supra Crepidam!
  5. 5 Профил на arcanum
    arcanum
    Рейтинг: 3369 Неутрално

    Отново, изключително тъжна новина, че толкова много хора са станали жертва на преследването на печалби, срокове и гнусен мениджмънт. Защото НЕ може такива коренни и критични промени да не се комуникират правилно, и защо изобщио съществува такъв спорен "фийчър". Тук има нужда от международно разследване.
    За сега експертите са обединени около версията, че сензорите са подавали неправилна информация на автоматизираната система за регулация на вертикалната скорост.

  6. 6 Профил на bulgarin.
    bulgarin.
    Рейтинг: 486 Неутрално

    Това е добре, трябва и останалите държави да ги последват докато се реши проблема или ако въобще се реши. За да няма дъжд от падащи тенекии! Животът на хората е по-ценен от американските тенекии.

    "Аз съм бил всякога българин и ще бъда не само до гроб такъв, но още и после смъртта ще оставя завещание и прахът ми да не се смеси с друга народност."
  7. 7 Профил на lpi31580057
    lpi31580057
    Рейтинг: 537 Неутрално

    На Боинг, яйце им се пече на задника. Два инцидента за година с нов самолет при подобни обстоятелства си е косвено доказателство за пробем с дизайна.

  8. 8 Профил на abdulhazred
    abdulhazred
    Рейтинг: 838 Неутрално

    Когато в рамките на няколко месеца има катастрофа с еднакви, нови машини, при идентични обстоятелства(веднага след излитане) и без НИКАКВА яснота, какво аджеба, се е случило - това е нормална мярка.
    —цитат от коментар 2 на г-н Саранди Говедаров


    За Лайън еър е ясно какво се е случило, грешни данни от ЕДИН датчик и компютърът навежда носът на самолета надолу непрекъснато. Пилотите е трябвало да изключат тази система, но всичко става много бързо в рамките на 3-4 минути и по принцип Боинг нямаха инструкции как да се действа при подобен проблем преди тази катастрофа.





  9. 9 Профил на abdulhazred
    abdulhazred
    Рейтинг: 838 Неутрално

    До коментар [#1] Програмистите явно са пресолили манджата....
    —цитат от коментар 3 на Незнайко в Слънчевия град


    Не са програмистите, а шефовете на Боинг.

    За да спестят пари направиха този 737 Макс да е като Франкенщайн - стара рамка от 60-те години, с нови по-тежки и изместени напред двигатели, много нестабилен дизайн, който ако не е компютъра да го стабилизира ще падат през ден такива самолети.

  10. 10 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 4294 Неутрално

    Дано скоро се изяснят причините иначе то е ясно ,че "Боинг" ще го закъсат от търговския конфликт!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  11. 11 Профил на Put in, put out
    Put in, put out
    Рейтинг: 302 Любопитно

    Не виждам нищо политическо в решението на Китай. Съвсем нормална стъпка за предотвратяване на повече трагедии, особено имайки предвид, новата система и това, че Боинг са скрили информация. Струва ми се абсурдно глупаво да се крие подобна информация с цел "да не се затормозяват по-неопитни пилоти" и по този начин да се застрашава живота на маса народ. Ще видим какво ще излезе от разследванията, но ако проблемът се окаже в тази система, ситуацията за Боинг не изглежда много розова.

  12. 12 Профил на МиГ-29
    МиГ-29
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Този самолет трябва да се забрани.

  13. 13 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 4294 Неутрално

    Не виждам нищо политическо в решението на Китай. Съвсем нормална стъпка за предотвратяване на повече трагедии, особено имайки предвид, новата система и това, че Боинг са скрили информация. Струва ми се абсурдно глупаво да се крие подобна информация с цел "да не се затормозяват по-неопитни пилоти" и по този начин да се застрашава живота на маса народ. Ще видим какво ще излезе от разследванията, но ако проблемът се окаже в тази система, ситуацията за Боинг не изглежда много розова.
    —цитат от коментар 11 на Put in, put out

    Според статистиката на корпоративните ентусиасти при 1,5млрд китайци два самолета няма да им навредят на популацията, всичко било политическо!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  14. 14 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3395 Неутрално

    До коментар [#8] от "abdulhazred":

    Как така 3-4 минути да са малко?! На компютъра за секунди превключвам от кирилица на латиница. Би трябвало и тази система в самолета да се изключва мигновено и да се преминава на ръчно управление. Понякога учените глави са много тъпи. Нима не са разбирали,че пилотите по всяко време трябва да имат светкавична възможност да минат на ръчно управление?!

  15. 15 Профил на Леля  Гичка
    Леля Гичка
    Рейтинг: 563 Неутрално

    До коментар [#1] от "Леля Гичка":Самолетът се е издигнал на около 2500м , след това е паднал до 130, след което пак се е издигнал до 2400.След това е паднал.Очевидно проблемът е в машината.Ти би ли летяла днес на този тип самолет?!
    —цитат от коментар 4 на Noise


    А защо си мислиш, че винаги и всяка компания дава информация на какво точно ще летиш. Провери сайтовете на повечето компании. Обикновено пише - полетите се изпълняват със самолети ... и се изброяват моделите, с които разполага авиокомпанията. По график може да трябва да лети една машина, но поради хиляди причини свързани със сигурността да излети друга.
    Не казвам, че с машината няма проблем, а че за Китай моментът е изключително подходящ за подобна реакция от политическа гледна точка (не казвам, че реакцията не е ОК, а че ще донесе и допълнителни политически дивиденти).

    Не е нужно да си луд, за да живееш тук, но помага.
  16. 16 Профил на Леля  Гичка
    Леля Гичка
    Рейтинг: 563 Неутрално

    . ... Струва ми се абсурдно глупаво да се крие подобна информация с цел "да не се затормозяват по-неопитни пилоти" и по този начин да се застрашава живота на маса народ. ..
    —цитат от коментар 11 на Put in, put out

    За съжаление това е обичайна практика във всяка една голяма корпорация. Въпрос на калкулиране на разходи към риск. Ако рискът да се случи е пренебрежимо нисък, разходи не се правят. Моделът описан разкошно от Артър Хейли в "Колела".

    А по отношение на авиокатастрофите от един стар пилот знам, че при инцидент, ако пилотът е мъртъв винаги се търси вината първо в него, после в поддръжката на самолета и накрая в компанията производител. Защо? Защото пилотът вече е дал фира и него няма кой да го защити (освен това при негова грешка застрахователите плащали по-ниски обезщетения), поддръжката - винаги може да става за човешка грешка и винаги може да се обвини ред от случайни събития и на трето място производителя на самолета, защото той има най-много ресурси да се защити и има най-много да губи (жертвите, застрахователите и пазара могат да го фалират). Проста логика, макар и брутално жестока.

    Не е нужно да си луд, за да живееш тук, но помага.
  17. 17 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 4995 Неутрално
  18. 18 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 4317 Неутрално

    До коментар [#9] от "abdulhazred":

    Само полуграмотен човечец може да напише подобна глупост!Дали знаете случайно колко В-737 летят в света?

    До истината се достига с познание!
  19. 19 Профил на Molossian
    Molossian
    Рейтинг: 2506 Неутрално

    До коментар [#8] от "abdulhazred":

    Бог да прости загиналите.
    А Боинг трябва сериозно да се задействат за отстраняване на този проблем с вертикалната скорост. Със сигурност датчиците са два. При несъответствие на показателите на единия и другия, би трябвало системата да алармира незабавно за проблем и да се изключи. Още повече че това се случва в критичната част на полета, където и височината не е достатъчна за вземане на правилно решение от стран ана екипажа.
    Иначе отличната им репутация отива по дяволите.

    Panta rhei....
  20. 20 Профил на Molossian
    Molossian
    Рейтинг: 2506 Неутрално

    "компанията изпрати до всички компании предупреждения за тази особеност, а според "Ройтерс" предстои тя да бъде отстранена със софтуерни промени."
    По-правилно би било да спрат полетите на този модел до отстраняване на проблема.

    Panta rhei....
  21. 21 Профил на wak26352646
    wak26352646
    Рейтинг: 564 Неутрално

    Много лош кризисен мениджмънт от страна на Боинг от катастрофата на Лион Еър до сега. При положение че има малко доставени самолети, трябваше още тогава да ги приземят до пълно изясняване на проблемите с новата система. Сега вече цялата програма е в риск. Но пък Еърбус може да почват строежа на още едно производствено хале за А320 в Тулуза.

  22. 22 Профил на von_seeckt
    von_seeckt
    Рейтинг: 1784 Неутрално

    Краварски таралясници!

  23. 23 Профил на von_seeckt
    von_seeckt
    Рейтинг: 1784 Неутрално

    До коментар [#9] от "abdulhazred":Само полуграмотен човечец може да напише подобна глупост!Дали знаете случайно колко В-737 летят в света?
    —цитат от коментар 18 на Willy Messerschmitt


    Ами не пиши тогава глупости!

  24. 24 Профил на Molossian
    Molossian
    Рейтинг: 2506 Неутрално

    До коментар [#14] от "deaf":

    Това е типичен случай когато иначе добри намерения, но недобре осъществени практически водят до много лош резултат.
    Наистина най-често произшествията се превръщат в катастрофа в най опасната част от полета - момента на излитането, когато самолета е най-уязвим и от технически и от метеорологични причини, с повишена вероятност за вземане на грешно решение.
    От Боинг се постараха да сведат риска до минимум, но както колега по-нагоре беше написал, монтирането на нови двигатели в стар модел корпус е възможно да доведе до промяна в летателните характеристики. Това най-вероятно е довело прехвъляне на управлението приоритетно в автоматичен режим.
    Надявам се че всички проблеми ще бъдат отстранени в най-кратък срок, защото в крайна сметка от това зависи мнението на хората за най-бързият и сигурен транспорт създаван някога от човечеството!

    Panta rhei....
  25. 25 Профил на Molossian
    Molossian
    Рейтинг: 2506 Неутрално

    До коментар [#24] от "Molossian":

    И техният живот, разбира се.

    Panta rhei....
  26. 26 Профил на Фат Ким
    Фат Ким
    Рейтинг: 720 Неутрално

    [/quote]

    [quote#18:"Willy Messerschmitt"]До коментар [#9] от "abdulhazred":Само полуграмотен човечец може да напише подобна глупост!Дали знаете случайно колко В-737 летят в света?
    —цитат от коментар 15 на Леля Гичка


    Има около 350-400 произведени самолета от тази серия-Max, при положение че за няколко месеца паднаха два чисто нови самолета спирането на полети до напълно изясняване и на двата случая и съответните промени в софтуера или инструкциите към пилотите е нещо което трябва да стане максимално бързо.

    http://aeropress-bg.com/news/civil-aviation/5796-нов-режим-в-системата-за-управление-на-boeing-737-max-е-бил-скрит-от-пилотите

  27. 27 Профил на Divi filius
    Divi filius
    Рейтинг: 3235 Неутрално

    Когато в рамките на няколко месеца има катастрофа с еднакви, нови машини, при идентични обстоятелства(веднага след излитане) и без НИКАКВА яснота, какво аджеба, се е случило - това е нормална мярка.И политическите отношения между Китай и САЩ нямат нищо общо.Дори е притеснително, че малко компании са ги спрели - колкото повече компании спрат временно тези самолети, толкова повече ще се окаже натиск над разследващи и Боинг да намерят и огласят проблема.
    —цитат от коментар 2 на г-н Саранди Говедаров


    Много по- притеснително е, че НЕ е притеснително! Ама хората спират с въпросите, когато почват да ги объркват, или когато имат потенциал, да ги ударят по джоба.

    Много ясно е, ЗАЩО повечето не ги спират. Никой не иска да губи, а и съвременният пазар е толкова пренаситен, че местата на играчите се сменят с лекотата на пешки. $$$

    reductio ad absurdum...
  28. 28 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4674 Любопитно

    Правилно решение на китайските власти. Като се установят и отстранят напълно дефектите в този модел самолети на Боинг може пак да ги ползват на по късен етап.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  29. 29 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4674 Любопитно

    До коментар [#2] от "г-н Саранди Говедаров":

    Точно и вярно! +++

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  30. 30 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 12186 Неутрално

    Твърде скъпа грешка, ако е грешка на дизайна...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  31. 31 Профил на Divi filius
    Divi filius
    Рейтинг: 3235 Неутрално

    Отново, изключително тъжна новина, че толкова много хора са станали жертва на преследването на печалби, срокове и гнусен мениджмънт.
    —цитат от коментар 5 на arcanum


    За мен тъжната новина е, че все още толкова много хора, достигат до реалистични изводи, едва след някоя катастрофа!

    reductio ad absurdum...
  32. 32 Профил на Noise
    Noise
    Рейтинг: 2558 Неутрално

    До коментар [#15] от "Леля Гичка":

    Всеки път , когато купувам билети , има информация какъв ще е самолета.

    Sutor, Ne Supra Crepidam!
  33. 33 Профил на Divi filius
    Divi filius
    Рейтинг: 3235 Любопитно

    Твърде скъпа грешка, ако е грешка на дизайна...
    —цитат от коментар 30 на penetrating


    Компромисът няма как да бъде "грешка". Всичко е премисляно СТОТИЦИ пъти, за да се свали цената.

    reductio ad absurdum...
  34. 34 Профил на ajsayder
    ajsayder
    Рейтинг: 2848 Неутрално

    До коментар [#22] от "von_seeckt":

    Разработвани са в Русия.

  35. 35 Профил на Divi filius
    Divi filius
    Рейтинг: 3235 Любопитно

    Не виждам нищо политическо в решението на Китай. Съвсем нормална стъпка за предотвратяване на повече трагедии, особено имайки предвид, новата система и това, че Боинг са скрили информация. Струва ми се абсурдно глупаво да се крие подобна информация с цел "да не се затормозяват по-неопитни пилоти" и по този начин да се застрашава живота на маса народ.
    —цитат от коментар 11 на Put in, put out


    Информацията не се крие от "глупост", брато! Нищо не се прави просто така. Особено в тоя бизнес.

    Крушката си има опашка!

    reductio ad absurdum...
  36. 36 Профил на ajsayder
    ajsayder
    Рейтинг: 2848 Неутрално
  37. 37 Профил на citoyen
    citoyen
    Рейтинг: 1750 Неутрално

    В подобни случаи се наблюдава увеличение на поръчките за конкуретни производители на самолети от тази класа напр. Еърбъс.

  38. 38 Профил на султана глаушева
    султана глаушева
    Рейтинг: 3057 Неутрално

    Малееее, какъв вой щеше да се разнесе, да бяха руски самолети! “Ватенките и ушанките в кочината се опитват да правят самолети”! Не, че сега трябва да се напада боинга, докато не са ясни причините. Просто такова говорене е гадно, противно и отвратително! А който го толерира, остава на неговата СЪВЕСТ! Е, тази дума е отдавна извън употреба, но точно в такива случаи точно тя си отмъщава, връщайки се с гръм и трясък!

    На агитката не отговарям! А на бивши и настоящи доносници хептен!
  39. 39 Профил на Divi filius
    Divi filius
    Рейтинг: 3235 Любопитно

    До коментар [#16] от "Леля Гичка":

    "За съжаление това е обичайна практика във всяка една голяма корпорация. Въпрос на калкулиране на разходи към риск. Ако рискът да се случи е пренебрежимо нисък, разходи не се правят. Моделът описан разкошно от Артър Хейли в "Колела"... Проста логика, макар и брутално жестока."____

    Така е, как' Гичке, но дет се вика: Вие(ние) си го избрахте!

    reductio ad absurdum...
  40. 40 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 3305 Неутрално

    До коментар [#5] от "arcanum":

    " Отново, изключително тъжна новина, че толкова много хора са станали жертва на преследването на печалби, срокове и гнусен мениджмънт. Защото НЕ може такива коренни и критични промени да не се комуникират правилно, и защо изобщио съществува такъв спорен "фийчър". Тук има нужда от международно разследване.
    За сега експертите са обединени около версията, че сензорите са подавали неправилна информация на автоматизираната система за регулация на вертикалната скорост."

    Абсолютно резонно поведение на китайските власти с оглед наличните дотук факти ! Никой не иска да си жертва гражданите заради корпоративната лакомия и безугледно преследване на печалби ! Ако тези факти се потвърдят, на Боинг ще им излезе солено всичко това !

  41. 41 Профил на Али Ибн Абдул Обстул Бей
    Али Ибн Абдул Обстул Бей
    Рейтинг: 1003 Неутрално

    До коментар [#32] от "Noise":

    Да ве, ама не. Октомври 2018 летях до Москва с Суперджет, ама форумните спецове ме убеждаваха, че съм летял с Ербас. Даже снимки от флайтрадар ми показваха))

    No pain, no gain! GHA Discovery програма за лоялност: Платинено Ниво ; Шалом! ; https://i.imgur.com/LaeLkEr.jpg
  42. 42 Профил на Фат Ким
    Фат Ким
    Рейтинг: 720 Неутрално

    От това което чета сега и колебанията във височината преди сблъсъка е доста вероятно отново да става дума за системата MCAS и нейната работа с хоризонталните опашни плоскости. Не е нормално 30 годишни Боинги 737 класик и NG да си летят без проблем, а два буквално чисто нови самолети от последния вариант Макс чието производство е започнало преди 2 години да падат като круши. Ако за Lion air които имат доста забрани за летене до някой държави, подръжката може да бъде поставена под съмнение, то за Етиопските авиолинии това не важи. Спиране от полетите на тази модификация и максимално бързо преработка на софтуера е най-разумното което може да се направи.

  43. 43 Профил на Divi filius
    Divi filius
    Рейтинг: 3235 Любопитно

    Тъкмо излезе:

    "Черната кутия на "Боинг" на Ethiopian Airlines е възстановена при катастрофата - доклад" С-к

    Е, и? Ще излязат техническите подробности, които ще бъдат разгласени, за да замажат положението.

    reductio ad absurdum...
  44. 44 Профил на Сатана Ликующий
    Сатана Ликующий
    Рейтинг: 1256 Неутрално

    Изглежда да е недомислие в софтуера. В такива случаи автопилота трябва незабавно да се изключи, но или е било невъзможно или пилотите са били неподготвени. Проблемът е и в това, че съвременните летала нямат борд/инженер, а пилотът не винаги е компетентен или свободен да се занимае с необичайния проблем, особенно когато излита и набира височина.

    Само простите хора си мислят, че има прости неща!
  45. 45 Профил на Фат Ким
    Фат Ким
    Рейтинг: 720 Неутрално

    До коментар [#44] от "vxa15365434":

    Там е проблема, че въпросната MCAS не е интегрирана към автопилота и дори последния да бъде изключен тя продължава да работи и както в случая в Индонезия да натиска носа надолу, въпреки че пилотите дърпат щурвала назад. Това е все едно да караш кола и да завиваш с волана, но компютъра да реши че трябва да караш направо и ........

  46. 46 Профил на Divi filius
    Divi filius
    Рейтинг: 3235 Весело

    До коментар [#9] от "abdulhazred":Само полуграмотен човечец може да напише подобна глупост!Дали знаете случайно колко В-737 летят в света?
    —цитат от коментар 18 на Willy Messerschmitt


    (Не) бих се изненадАл, ако и ти продължиш да летиш в тях. 🤔

    reductio ad absurdum...
  47. 47 Профил на ь
    ь
    Рейтинг: 1651 Неутрално

    До коментар [#9] от "abdulhazred":Само полуграмотен човечец може да напише подобна глупост!Дали знаете случайно колко В-737 летят в света?
    —цитат от коментар 18 на Willy Messerschmitt


    Доставени 350 ... така пише в Уикито :) Този модел на Боинг заприличва на Лада ... класиката е вечна и не се нуждае от видима промяна :) Истината предполагам е, че ръчното управление на самолетите става все по- ограничено от компютрите и не е далече момента... когато ще бъде напълно елиминирано :) В случая ако е софтуерна грешка, някой много е бързал и не е тествал достатъчно.

    простотията ходи по хората, затова обичам животните ...Цъкам само "+" ... но не на всеки!
  48. 48 Профил на .
    .
    Рейтинг: 1216 Неутрално

    Нормална мярка и се чудя защо другите не са ги последвали. То става въпрос за временна забрана докато не се анализира инцидента и види причината. После Боинг да даде мнение и решение, то за едни коли ги изтеглят кога има малка недоработеност, а тук сериозна катастрофа.

  49. 49 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 1058 Неутрално

    До коментар [#37] от "citoyen": Логично е да е така, но логиката не винаги определя пазара. Първо почти няма конкуренти на Боинг. Конкурентните фирми могат да изпълнят поръчките чак след няколко години а клиентите както винаги искат сега и на момента. Понякога против логиката такива случаи могат да имат положителен търговски ефект ( производителя доказва, че си е научил урока и са предприети всички неоходими коригиращи действия за предотвратяне на подобни катастрофи ). Какво ще стане - времето ще покаже!

  50. 50 Профил на Moxito
    Moxito
    Рейтинг: 522 Неутрално

    За съжаление историята се повтаря по най-лошия начин. След като 737 е пуснат, се оказва, че част от машините са с производствен дефект и две падат, преди той да бъде открит. За интересуващите се, може да откриете повече информация тук.
    https://en.wikipedia.org/wiki/Boeing_737_rudder_issues

    Сега години по-късно, наследникът му отново започва с черна статистика. Софтуерът на борда, който е развит, за да предотвратява индиценти като на АФ 447 и който трябва предотвратява стола, възможен поради новото разположение на моторите (с цел по-голяма икономия на гориво), се явява главна причина за падането на самолета в Индонезия и отново явно главен заподозрян за трагедията в Етиопия. В същото време в последните години, сериозно количество катастрофи се свързват с грешни данни от питу-сензорите, които захранват автопилота с информация и при отпадането на който се оказва, ченякой пилоти не могат да се справят с все по-сложните машини. Боинг в момента е изправен пред проблем, който е добре да бъде решен веднага, особено като се има предвид, че в цял свят не летят повече от 350 737--8 макс, което сравнено с общия брой самолети е нищожна бройка. Най-правилно е всички самолети да се спрат до изясняване на обстоятелствата и едва тогава да се пуснат отново. Трета потенциална трагедия може да има непридвидими последици, дори за гиганти като боинг. Всеки може да прочете историята на Макдоналд Дъглас и как компанията е интегрирана в Боинг след катастрофите с многобройни жертви на DC 10.

  51. 51 Профил на moreee
    moreee
    Рейтинг: 2534 Неутрално

    Без да съм специалист ми се струва, че без тази система за натискане на носа надолу, щайгата на Боинг не може да литне. Досега да бяха я махнали ако можеше. Явно грешно са го изчислили тоя самолет.

  52. 52 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 1058 Неутрално

    Нормална мярка и се чудя защо другите не са ги последвали. То става въпрос за временна забрана докато не се анализира инцидента и види причината. После Боинг да даде мнение и решение, то за едни коли ги изтеглят кога има малка недоработеност, а тук сериозна катастрофа.
    —цитат от коментар 48 на .

    Практиката наистина е такава. Съветската методика е да се спират самолетите от типа при който има катастрофа или сериозно летателно произшествие до изясняване на причината. При такива случки си има и поговорка, която горе долу е така " В нашият колхоз каруца счупи ос, да проверим всички оси в съседните колхози!"

  53. 53 Профил на terminal velocity
    terminal velocity
    Рейтинг: 406 Весело

    Краварчета нема се плашите. Ако хората почнат да избягват летенето с таралясници от НПО-то ще ви уредят с тънки билети, от вас само малко смелост ще се иска :)

    Путин - мы верим в тебя !
  54. 54 Профил на mop36557620
    mop36557620
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    До коментар [#51] от "moreee":
    “Без да съм специалист ми се струва...”

    Що не млъкнеш, като изобщо не си специалист, а?
    Никой не се интересува от просташките ти интерпретации, самоварю ръждясал.

  55. 55 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3395 Неутрално

    Твърде скъпа грешка, ако е грешка на дизайна...
    —цитат от коментар 30 на penetrating



    До коментар [#30] от "penetrating":

    Дизайнера няма никаква вина! Отговорността е изцяло на проектантите,изобретателите,инженерите и т.н. Дизайнерът само "облича" скелета и съдържанието на самолета в аеродинамична и красива опаковка.

  56. 56 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3693 Неутрално

    До коментар [#34] от "ajsayder":

    "Разработвани са в Русия."
    =============
    Да бе, да. Ако те боли глава от уиски, значи е по руска рецепта.

    Еретик
  57. 57 Профил на mop36557620
    mop36557620
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    До коментар [#49] от "Гарван":Първо почти няма конкуренти на Боинг...”

    Напротив, има и се нарича Еърбъс. Това е единственият му конкурент днес.
    Вижте къде са станали двете катастрофи ... Азия и Африка, в страни с много странни разбирания за точно спазване на процедури...
    Навярно е пилотска грешка, но все пак е гадно да загинат невинни хора.

  58. 58 Профил на mop36557620
    mop36557620
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    До коментар [#22] от "von_seeckt":
    “Краварски таралясници!...”

    Боинг и Еърбъс са масовите граждански самолети в Русия.
    Защото руските отдавна катастрофираха, избивайки хиляди пътници и екипажи.
    “Сухой Суперджет” се провали, както всичко руско, избивайки екипаж, журналисти и шефове на азиатски компании още при първият си демонстрационен полет в Южна Азия.

  59. 59 Профил на Росен съм аз и голем капут
    Росен съм аз и голем капут
    Рейтинг: 1209 Неутрално

    Боинг-737 е проектиран в началото на 60-те, а това са близо 60 години. Боинг-737 Мах е същия самолет и дизайн, но с повече прикачена електроника и добавен софтуер, който би трябвало да корегира летателни недостатъци. Едва ли е в датчиците причината, по-скоро в софтуера. Не знам кой е изпълнителят на софтуерния проект, но масова практика в САЩ е да се аутсорсват големи проекти на индийски компании, които са основни доставчици на специалисти по т.н. Н1-В визи, както и основни играчи на световния пазар на аутсорсването. Това са Инфосик, Тата , Уипро и т.н. В САЩ от години тече процес на заместване на местни компютърни специалисти с внос на специалисти от Индия, които получават достъп до американския трудов пзар чрез т.н. Н1-В виза. Не защотоиндийците са по-квалифицирани, а защото работят за 40-50% по-малко пари. Целият процес е силно корумпиран и непрозрачен и беше дори в дебата на последните президентски избори. Тръмп се закани да премахне Н1-В програмата, наложена още от 90-те и силно разширила се през шоследните 10-ина години, защото тя изяжда работните места на местни специалисти и намалява интереса на американците към инженерните науки. Корпоративните лобита и в двете партии провалиха тези усилия и законопроекта увисна още в законодателната комисия към Конгреса. А качествата на много от индийските специалисти е много спорно, защото вноса им се осъществява и контролира от няколко индийски фирми и всеки ден четем за голяма корупция при този процес.
    Та кой знае колко е добре е тествана системата и колко добре е управляван целия процес, но вероятно от Боинг са гонили срокове и както винаги малкия човек изяжда калъчката.

  60. 60
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  61. 61 Профил на klecho
    klecho
    Рейтинг: 784 Неутрално

    И Мароко, и Индонезия, и Монголия, и островите Кайман

    В дебати от типа "Другарят Този е казал това, другарката Онази е казала онова, те са по-умни/по-образовани/по-известни/по-успели от теб и следователно са прави, така че заставайки зад тяхното мнение, аз също съм прав/а" НЕ участвам!
  62. 62 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 3169 Неутрално

    Този модел бил с различен баланс заради двигателите монтирани по-напред. И “angle of attack” сензор със софтуера към него можело да обърка реакцията на пилотите. Като разбрали за проблема Боинг изпратили съобщение до всички авиолинии закупили самолета да уведомят пилотите. Колко пилоти за били уведомени не е сигурно. Сигурно е че двамата от катастрофиралите самолети май не са били.

  63. 63 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 12186 Неутрално

    До коментар [#55] от "deaf":

    Аз нямах предвид дизайнера, а дизайна :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  64. 64 Профил на abdulhazred
    abdulhazred
    Рейтинг: 838 Неутрално

    До коментар [#8] от "abdulhazred":Как така 3-4 минути да са малко?! На компютъра за секунди превключвам от кирилица на латиница. Би трябвало и тази система в самолета да се изключва мигновено и да се преминава на ръчно управление. Понякога учените глави са много тъпи. Нима не са разбирали,че пилотите по всяко време трябва да имат светкавична възможност да минат на ръчно управление?!
    —цитат от коментар 14 на deaf


    То може да се изключи бързо системата, но пилотите за 3-4 минути не са разбрали какво става и защо самолетът се насочва надолу.

    След тази катастрофа издадоха инструкции Боинг какво трябва да се прави, но тези етиопци са паднали още по-бързо.

    1-2 минути време за реакция не винаги е достатъчно, когато си под напрежение, да осъзнаеш какво се случва.

    А и дори веднага да разбереш какъв е проблемът, инструкцията какво да се прави в такъв случай е 3 страници.

  65. 65 Профил на abdulhazred
    abdulhazred
    Рейтинг: 838 Неутрално

    Сигурно е че двамата от катастрофиралите самолети май не са били.
    —цитат от коментар 62 на Таралеж


    Първите катастрофираха преди да бъде пусната инструкцията, въобще не са разбрали какво става.

    Тези етиопците са имали много малко време да реагират, втория пилот е бил новобранец без никакъв полет и едва ли е щял да е от някаква помощ, всичко е зависило от капитана, но уви...

  66. 66 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 4051 Неутрално

    "самолетът е купен през ноември. Оттогава е имал само 1200 летателни часа"

    Средно на ден е имал по 10 летателни часа , което е твърде много за един самолет. 10 часов полет е от Лондон до Сан Франциско. Експлоатационно яко са го натоварвали.

  67. 67 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 4051 Неутрално

    Този самолет трябва да се забрани.
    —цитат от коментар 12 на МиГ-29


    Така ли? Ми то над половината от самолетите на световната гражданска авиация са Боинг. Значи искаш да се забрани въздушния транспорт?

  68. 68 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 4051 Неутрално

    Прегледах форума и ми стана смешно , въпреки, че има жертви , загинали са хора и ситуацията никак не е до смях. Смешно беше да наблюдавам престорено загриженият тон с който мурзилките коментират катастрофата и стигат до изводите колко несигурни били американските самолети Боинг. Опитват се да прикрият ехидството и злорадството си от тази катастрофа. Всички стават специалисти по авиация и самолетостроене. Преди още да е намерена черната кутия изводът от злорадите мурзилки вече е направен. Един , който редовно оvonява форума с глупостите си вече написа:“Краварски таралясници!...”

  69. 69 Профил на Фат Ким
    Фат Ким
    Рейтинг: 720 Неутрално

    "самолетът е купен през ноември. Оттогава е имал само 1200 летателни часа"Средно на ден е имал по 10 летателни часа , което е твърде много за един самолет. 10 часов полет е от Лондон до Сан Франциско. Експлоатационно яко са го натоварвали.
    —цитат от коментар 66 на tacheaux


    Съвремените самолети без проблеми летят по 11-14 часа в денонощие, както Еърбъс така и Боинг.


    [quote#67:"tacheaux"][/quote]

    Никой не говори да се забранят полетите с Боинг, става на въпрос за точно определена модефикация на един от моделите им. В случая 737 макс, останалите 717,727,737-класик и нг, 747, 757,767,777 и 787 нямат такива проблеми.

  70. 70 Профил на г-н Саранди Говедаров
    г-н Саранди Говедаров
    Рейтинг: 710 Неутрално

    Сухой Суперджет” се провали, както всичко руско, избивайки екипаж, журналисти и шефове на азиатски компании още при първият си демонстрационен полет в Южна Азия.


    До коментар [#58] от "mop36557620":

    Точно този случай е разгледан в една от сериите "Разследване на самолетни катастрофи" по Дискавъри.
    Доклада е категоричен и ясен:
    От наземния контрол са ги снабдили с летателна карта на маршрута за демонстрацията, на която "....не е отбелязана висока планина".....
    Самолета и екипажа нямат вина.
    Доказано е.
    За тези, които държат на истината де - ако търсим повод да плюем, очевидно, написаното от мен няма значение за Вас.

    Чрез глобализация и интеграция, към циганизация и всеобща кретенизация !!!
  71. 71 Профил на ajsayder
    ajsayder
    Рейтинг: 2848 Неутрално

    Прегледах форума и ми стана смешно , въпреки, че има жертви , загинали са хора и ситуацията никак не е до смях. Смешно беше да наблюдавам престорено загриженият тон с който мурзилките коментират катастрофата и стигат до изводите колко несигурни били американските самолети Боинг. Опитват се да прикрият ехидството и злорадството си от тази катастрофа. Всички стават специалисти по авиация и самолетостроене. Преди още да е намерена черната кутия изводът от злорадите мурзилки вече е направен. Един , който редовно оvonява форума с глупостите си вече написа:“Краварски таралясници!...”
    —цитат от коментар 68 на tacheaux


    Мурзилките са смешни!
    Баш на този коментар АЗ ОТГОВОРИХ..

    Ама ето и факти за Мурзилките:

    "офисы двух российских фирм, «Прогресстеха» и Научно-инженерной компании НИК «Прогресстех» с выручкой около $100 млн и штатом 1500 инженеров — крупнейшая российская компания, предоставляющая иностранцам услуги аутсорсинга расчетов и инженерных работ в авиастроении. .... первый крупный контракт заключил с Boeing.
    -----------------
    ".... .... В 1992 году в России открылся научно-технический центр Boeing, руководить которым наняли профессора РАН и члена Российской инженерной академии Сергея Кравченко. Первая задача... Boeing 777... Институт прикладной математики РАН участвует по его заказу в расчетах аэродинамики новых Boeing .. "
    ----------------------
    ".. НИК основали в 1997 году шесть специалистов по конструированию самолетов и прочности конструкций из Конструкторского бюро В. М. Мясищева в столице российской авиации — подмосковном городе Жуковском. В 1980-х основатели НИК занимались проектированием военной техники и советского космического челнока «Буран». ..
    .. НИК проектирует детали .. для Boeing.. . ... ... Но главная «профессия» у этой компании другая: она просчитывает прочность элементов конструкций самолета. С прошлого года НИК занимается расчетами «динамической прочности» крыльев и шасси новых Boeing — это показатель, характеризующий способность самолета выдерживать резкие ударные нагрузки.. ..."
    -----------------------
    .. Корнеева работают 600 инженеров, в 2008 году выручка НИК составила около $20 млн, чистая прибыль — $5,5 млн. Основным его заказчиком остается Boeing... "
    ------------------
    Два года назад компания Владимира Кульчицкого создала СП с американской Spirit Aerosystems — крупным поставщиком деталей и узлов для авиастроительных компаний Boeing, Airbus, Bombardier и Mitsubishi (японская компания, известная у нас в основном электроникой и автомобилями, недавно создала авиастроительное подразделение). Вместе с партнерами «Прогресстех» проектирует комплектующие для Gulfstream и Cessna... "
    --------------------
    Ей го и Боинг .. 787 : ..
    --------------
    "последнему самолету Boeing Dreamliner 787: для него в России проектировали носовую часть фюзеляжа, пилоны и гондолы двигателей и значительную часть «управляемых поверхностей» — элеронов, закрылков, рулей и т. д."
    ------------------
    ..ей го и СОБСТВЕНО БОИНГ центъра за разработки ..
    "В 1993 г. компания Boeing открыла свой Научно-технический центр в Москве, который отвечает за реализацию всех проектов компании Boeing на территории России, связанных с разработкой новых материалов, технологий, созданием прототипов, испытаниями, исследованиями в области аэродинамики и шумов, информационными технологиями и т.д."
    .... В 1998 г. компания Boeing открыла в Москве Конструкторский центр, в котором на начальном этапе работало всего 12 инженеров из КБ им. С.В. Илюшина. Сегодня в Конструкторском центре компании Boeing по контрактам работает около 1200 инженеров.."
    ---------------------

    Демек - имаме ок. 1500 инженери във фирми - подизпълнители и ок. 1200 непосредствено в "Боинг"-Москва.

    Аз поне - така разбирам!
    Ако някой нещо може да ме допълни и коригира - да заповяда.


    Та "Боинг" отдавна си е аутосорснал конструктивното оразмеряване на проектите си в Москва .. какво толкова?
    По света е Капитализъм и Глобализация ..

    И Мурзилките , що мълчат??
    Що ние, трябва да припомняме за "Боинг"– Русия".. Като се откриваше, преди три години научният център скачаха и вееха знамена .. а сега - мълчат!
    ----------------------------
    Boeing открывает Авиационный учебный и научно-исследовательский центр в Сколково .. В инновационном учебном центре будет осуществляться обучение авиаперсонала, проведение научных исследований и разработка цифровых решений для коммерческой авиации

    МОСКВА, 3 июня 2016 года - Сегодня компания Boeing официально объявила об открытии новейшего Авиационного учебного и научно-исследовательского центра, расположенного на территории Инновационного центра «Сколково».
    -------------------------

    Не бива тъй, не е хубаво никой да се извъртва!

  72. 72 Профил на ajsayder
    ajsayder
    Рейтинг: 2848 Неутрално

    .“Сухой Суперджет” се провали, както всичко руско, избивайки екипаж, журналисти и шефове на азиатски компании още при първият си демонстрационен полет в Южна Азия.
    —цитат от коментар 58 на mop36557620

    И "Боинг" се провали, като всичко руско!

  73. 73 Профил на ajsayder
    ajsayder
    Рейтинг: 2848 Неутрално

    До коментар [#34] от "ajsayder":"Разработвани са в Русия."
    =============
    Да бе, да. Ако те боли глава от уиски, значи е по руска рецепта.
    —цитат от коментар 56 на Костадин Иванов


    Абсолютно, като боли глава, е по руска рецепта!
    Хора бдете!

    "последнему самолету Boeing Dreamliner 787: для него в России проектировали носовую часть фюзеляжа, пилоны и гондолы двигателей и значительную часть «управляемых поверхностей» — элеронов, закрылков, рулей и т. д."

    http://www.boeing.ru/Boeing-в-Россия/Boeing-в-России/Конструкторскии-Центр.page

  74. 74 Профил на ajsayder
    ajsayder
    Рейтинг: 2848 Неутрално

    “Ватенките и ушанките в кочината се опитват да правят самолети”!
    —цитат от коментар 38 на султана глаушева


    Да!
    Ама и "Боинг" с къв акъл, са им дали да изчисляват и да правят софруер ..

    Па и се хвалят!

    Ей от сайта на "Боинг"-Русия".. :

    Конструкторский центр Boeing в Москве принял активное участие в более чем 250 проектах, а с 2000 г. участвует во всех программах компании Boeing Commercial Airplanes, включая такие крупномасштабные проекты, как 747 Boeing Converted Freighter, Boeing 737-900ER, Boeing 777-200LR/300ER, Boeing 777F, Boeing 767-200SF/300BCF, Boeing 747LCF, новый самолет семейства 747 - Boeing 747-8..
    ...
    ...инженеров получили уникальный опыт, участвуя в проекте по созданию первого в истории авиации магистрального гражданского самолета из композитных материалов Boeing 787, а также в создании грузового самолета Boeing 747 Dreamlifter, специально предназначенного для транспортировки секций фюзеляжа и элементов крыла на место окончательной сборки...

    Инженерные проекты компании Boeing в России позволили привлечь в отрасль большое количество квалифицированных российских инженеров.

    За время существования центра компанией Boeing и российскими организациями-партнерами была создана уникальная система обучения российских инженеров современным технологиям компьютерного проектирования, управления проектами и контроля качества. В 2006 г. Московский Конструкторский Центр Boeing получил сертификат качества AS/9100, подтверждающий соответствие самым высоким требованиям стандартов в области управления качеством, применяемых для предприятий аэрокосмической отрасли. Тесное сотрудничество c российскими предприятиями авиационной промышленности развивается и по направлению эффективного производства и управления “LEAN”. Так сотрудники КЦ Boeing в Москве провели ряд мероприятий по обмену опытом в области применения “LEAN” технологий на передовых российских авиастроительных предприятиях: ОАК, “КнААПО”, “ГСС”, «Воронежское акционерное самолетостроительное общество».

    Конструкторский центр Boeing - это команда профессионалов, единомышленников и энтузиастов, увлеченных авиацией и созданием самолетов. Это уникальный коллектив, представляющий большие возможности для разнопланового обучения.."

    ---------------------

    Ама за по-евтино ..
    Руски инженери - и ей го ..

    Хора бдете!
    За бога, братя , не купувайте билети за "Боинг" ..

    Така ще бием по Путин!

  75. 75 Профил на ajsayder
    ajsayder
    Рейтинг: 2848 Неутрално

    Мурзилките само подскачат ..

    Видяхте ли си инженерите?

    1200 пряко в центъра на "Боинг" и още поне 1500 в подизпълнителни фирми , дето им е аутосорсната разработката ..

    И??
    Какво направи московската инженерна мисъл?

  76. 76 Профил на Фат Ким
    Фат Ким
    Рейтинг: 720 Неутрално

    До коментар [#75] от "ajsayder":

    Между другото и Еърбъс имат имат проектантски отдел в Русия, ECAR.

    https://www.airbus.com/newsroom/press-releases/en/2003/06/first-airbus-engineering-centre-opens-in-russia.html

  77. 77 Профил на Сатана Ликующий
    Сатана Ликующий
    Рейтинг: 1256 Неутрално

    Изкуственият интелект изисква зад него да стои много здрав и далновиден естествен интелект. И когато пред кокпита са само двама пилота без борд-инжинер и при излитане се случат такива аномалии само много опитни летци, бивши пилоти на изстребители, могат да се справят с бедствието. Като онзи който успя да кацне в реката на Ню-Йорк. То и Нийлс Армстронг (първият кацнал на Луната) е бил бивш пилот на Ф-104 Старфайтер и е ветеран от Корейската война.

    Само простите хора си мислят, че има прости неща!
  78. 78
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  79. 79 Профил на ajsayder
    ajsayder
    Рейтинг: 2848 Неутрално

    До коментар [#75] от "ajsayder":Между другото и Еърбъс имат имат проектантски отдел в Русия, ECAR.https://www.airbus.com/newsroom/press-releases/en/2003/06/first-airbus-engineering-centre-opens-in-russia.html
    —цитат от коментар 76 на Фат Ким


    Хора бдете!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK