Седем държави спряха полетите с новите "Боинг" заради катастрофата в Етиопия (допълнена)

Американски разследващи на мястото на катастрофата в Етиопия.

© Reuters

Американски разследващи на мястото на катастрофата в Етиопия.



Британските авиационни власти и тези в още пет държави обявиха днес, че спират всички полети на самолетите Boeing 737 MAX над въздушното си пространство, съобщиха световни агенции.


Първо дойде решението на Сингапур и Австралия временно да ограничат движението на самолетите от и до летищата си, по-късно към тях се присъедини Индонезия. Малайзия и Ирландия обявиха, че забранява самолети Boeing 737 Max да летят от и до страната. Германия и Франция междувременно затвориха въздушното си пространство за тях (в момента такива машини не кацат, нито излитат на летища в двете държави, но често преминават в небето им).


По-късно същата мярка обяви и Полша, съобщи "Ройтерс".




Вчера Китай и Етиопия също обявиха, че самолетите от този модел от авиопарка им няма да летят до второ нареждане.


САЩ още не са взели подобно решение, но днес сенаторите Мит Ромни (от републиканците) и Елизабет Уорън (от демократите) поискаха от Федералната авиационна администрация да го направи. Междувременно американският президент Доналд Тръмп, без да говори за инцидента, написа в "Туитър": "Самолетите стават твърде сложни, за да се управляват. Вече не са нужни пилоти, а по-скоро учени от (Масачузетския технологичен институт)." Други държави като Испания обявиха, че оставят на евросъюза решението дали да въведат ограничения, пише "Ел паис".


За втори път


Решението, обявено като предпазна мярка, бе взето два дни след катастрофата в Етиопия със самолет от серията, при която загинаха 157 души. Това направиха и общо 26 авиокомпании, които казаха, че временно няма да използват това поколение самолети, започнало преди няколко години да заменя Boeing 737-700. Машините, с които разполагат, няма да извършват полети, докато не бъдат изяснени обстоятелствата около катастрофата.


В резултат милиарди са заличени от пазарната стойност на "Боинг", най-големият самолетостроител в света.


Инцидентът в неделя бе вторият с Boeing 737 Max-8 за последните месеци. Миналата есен самолет на индонезийската компания "Лайън еър" се разби в страната и отне живота на 189 души. След катастрофата "Боинг" съобщи, че не е предупредила за особеност на тези модели, свързана с накланяне на носа им при излитане, а при тази недалеч от Адис Абеба експерти заговориха за сходства при инцидентите. "Боинг" обяви, че работи по пакет за софтуерни подобрения, но не го свърза с катастрофата в Етиопия.


След британското решение само три държави в ЕС (Полша, Чехия Ирландия и Белгия) и две европейски извън него (Исландия и Норвегия) ползват Boeing 737 MAX 8

© Reuters

След британското решение само три държави в ЕС (Полша, Чехия Ирландия и Белгия) и две европейски извън него (Исландия и Норвегия) ползват Boeing 737 MAX 8


В момента от 370 регистрирани самолета от този модел 40% ще останат на земята заради решения на компании, а 97 от тях са на най-големия пазар на "Боинг" - Китай. Според FlightRadar24 само в последната седмица на февруари те са извършили 8500 полета по света.


Компаниите, взели решение да спрат полетите с Boeing 737 MAX (сред които водещи китайски, но и европейски като "Норуиджън еър"), казват, че макар да няма доказана връзка с инцидента, ще изчакат резултатите от разследването. Други като "Америкън еърлайнс" заявиха, че вярват в летателната годност на тези самолети.


Притесненията за безопасността в тези самолети подтиква пътниците да изискват информация с какъв самолет ще летят и да имат право да отменят полета си заради това, пише "Гардиън". Според основателя на организация, изследваща системите за безопасност в самолетите, пътниците трябва да имат право на смяна на полета или възстановяване на сумата, ако самолетът бъде сменен без предупреждение.


Boeing 737 MAX са четвъртото поколение от серията 737, които трябва да заменят серията 737-700, 737-800 и 737-900 и които летят от 2017 г. Хиляди от тях са поръчани на "Боинг" за следващите години, но едва няколкостотин са доставени.

Коментари (71)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4226 Неутрално

    Коментарът е скрит от модераторите, защото съдържа вулгарни, нецензурни квалификации, лични нападки, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на други коментиращи и лица, цитирани в публикациите. Ако въпреки това желаете да го видите, натиснете тук.

  2. 2 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4226 Неутрално

    Научете се да четете сигналите на фондовата борса. Там винаги имат конфиденциална информация, която не е достъпна за широката публика. Никой не е по-голям от Пазара.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  3. 3 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 4104 Разстроено

    Значи акциите на Бойнг може и още да паднат!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  4. 4 Профил на George Svinarov
    George Svinarov
    Рейтинг: 1238 Неутрално

    "След британското решение само три държави в ЕС (Полша, Чехия Ирландия и Белгия) и..."

    1,2,3,4

  5. 5 Профил на George Svinarov
    George Svinarov
    Рейтинг: 1238 Неутрално

    До коментар [#2] от "КМЕТ В СЯНКА":

    По твоята логика вината за катастрофата е дефект в дизайна на самолета... Да видим...

  6. 6 Профил на Noise
    Noise
    Рейтинг: 2538 Неутрално

    До коментар [#5] от "George Svinarov":

    Дали в дизайна, дали в софтуера, дали някой датчик не е сработил...Но записите от полета по-скоро говорят за дефект в самолета

    Sutor, Ne Supra Crepidam!
  7. 7 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 3059 Неутрално

    И добре са направили. Пълно разследване на причините за катастрофите първо, за да няма страх и повече жертви.

  8. 8 Профил на moreee
    moreee
    Рейтинг: 2493 Неутрално

    Оставете ги тези самолети, демокрацията е в опасност! Вчера русофили са опитали да линчуват Иво Инджев в Добрич. Попречили са му да обясни на хората за зловещия Санстефански договор. В момента се жалва на Ризова. Гледайте!

  9. 9 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4226 Неутрално

    До коментар [#5] от "George Svinarov":

    Не ми приписвай думи. Още вчера го казах каквото мисля. Милиционерските инсинуации не на мен.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  10. 10
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  11. 11 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4226 Неутрално

    До коментар [#8] от "moreee":

    Тъжна работа. Виж му погледа - диагноза.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  12. 12 Профил на johnniewalker
    johnniewalker
    Рейтинг: 1016 Весело

    Вчера кой ми скачаше умньовци като ви казах, че са няколко?
    —цитат от коментар 1 на КМЕТ В СЯНКА



    Научете се да четете сигналите на фондовата борса. Там винаги имат конфиденциална информация, която не е достъпна за широката публика. Никой не е по-голям от Пазара.
    —цитат от коментар 2 на КМЕТ В СЯНКА


    Ти...Ти си ГЕНИАЛЕН! молА те, Бате разкрий ни некоя друга житейска тайна!?
    И мнооо ме кефиш как сам се хвалиш! Това показва интересна девиация на характера.

  13. 13 Профил на George Svinarov
    George Svinarov
    Рейтинг: 1238 Неутрално

    До коментар [#6] от "Noise":

    Под дизайн се разбира цялостната конструкция и оборудване като план. Затова дефектите могат да бъдат производаствени или конструктивни. В случая имам предвид конструктивен дефект.

  14. 14 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4226 Весело

    До коментар [#12] от "johnniewalker":

    нещо по статията имаш ли ? Свикнал съм да ме хейтят.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  15. 15 Профил на George Svinarov
    George Svinarov
    Рейтинг: 1238 Неутрално

    До коментар [#9] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Какви милиционерски инсинуации ти се привиждат. Ти казваш :
    "Научете се да четете сигналите на фондовата борса. Там винаги имат конфиденциална информация, която не е достъпна за широката публика."
    По тази логика спада на акциите на Боинг би трябвало да говори за конструктивен дефект и оттам дългосрочни финансови загуби за Боинг.

  16. 16 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4226 Весело

    До коментар [#13] от "George Svinarov":

    Да не избързваме - налучкваш.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  17. 17 Профил на George Svinarov
    George Svinarov
    Рейтинг: 1238 Неутрално

    До коментар [#16] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Нищо не налучквам, казвам, че ПО ТВОЯТА ЛОГИКА би трябвало да е така.

  18. 18 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4226 Весело

    До коментар [#15] от "George Svinarov":

    Това са твои лични интерпретации, които като ми ги вменяваш, се трансформират парекселанс в инсинуации.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  19. 19 Профил на zle_platen_trol
    zle_platen_trol
    Рейтинг: 1929 Неутрално

    До коментар [#1] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Вчера бяха две. Аз лично ти казах, че вероятно ще спрат нацяло полетите и това почти сигурно ще се случи. Това не променя факта, че вчера, както обикновено, ти се изказваше неподготвен.

  20. 20 Профил на George Svinarov
    George Svinarov
    Рейтинг: 1238 Неутрално

    До коментар [#18] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Ами вместо да говориш високопарно нищоказване дай някакъв довод. Защо не е така както казвам например. Аз внасям конкретика в думите ти, ти се опитваш да ги оставиш отворени за тълкуване, за да можеш утре пак да кажеш "Аз нали Ви казах".

  21. 21
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  22. 22 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4226 Весело

    До коментар [#20] от "George Svinarov":

    Запази си ги за себе си ! И не ми досаждай и ти.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  23. 23 Профил на Noise
    Noise
    Рейтинг: 2538 Неутрално

    До коментар [#13] от "George Svinarov":

    Под дизайн се разбира друго нещо, но да не ставаме буквоядци.Напълно безмислено е да се хващаме за думата, при положение, че се разбират тезите ни.Та според мен, грешката, довела до катастрофата, в случая е в Боинг.Записът на полета показва аномалии, които е изключително да са пилотска грешка.Като добавим и искането на пилота да върне машината, плюс 8000 летателни часа опит , ще бъде наистина изненада, ако грешката се окаже в него.

    Sutor, Ne Supra Crepidam!
  24. 24 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3529 Неутрално

    "Първо дойде решението на Сингапур и Австралия временно да ограничат движението на самолетите от и до летищата си, по-късно към тях се присъедини Индонезия. Малайзия и Ирландия обявиха, че забранява самолети Boeing 737 Max да летят от и до страната. Германия и Франция междувременно затвориха въздушното си пространство за тях "
    ============
    Леле! Колко комунета се навъдиха! Тези не знаят ли, че който няма доверие в Боинг, е комуне?

    Еретик
  25. 25 Профил на Noise
    Noise
    Рейтинг: 2538 Весело

    До коментар [#23] от "Noise":

    Изключено* .Дей и ауточек..

    Sutor, Ne Supra Crepidam!
  26. 26 Профил на George Svinarov
    George Svinarov
    Рейтинг: 1238 Неутрално

    До коментар [#23] от "Noise":

    Съгласен. Към момента изглежда най вероятно проблема да се окаже в самолета. Ако дефекта е производствен е доста по лесно отстраним. Ако обаче е конструктивен ще се окаже доста сериозен проблем за боинг. И затова казах на кмета какво следва от неговата логика. Та.. да видим как ще се развие разследването.

  27. 27 Профил на zle_platen_trol
    zle_platen_trol
    Рейтинг: 1929 Неутрално

    До коментар [#21] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Ти пък спри да досаждаш на форума. Няма нужда от тъпи, но засметка на това арогантни и с огромно самочувствие селяци.

  28. 28 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4226 Неутрално

    До коментар [#27] от "zle_platen_trol":

    Самият факт, че думите ми се потвърждават след време говори достатъчно. Остави другите да преценят. Форумът не е милиционерска собственост ,Колкото и да ви се иска. Като не ти харесва - у лево !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  29. 29 Профил на Noise
    Noise
    Рейтинг: 2538 Неутрално

    До коментар [#26] от "George Svinarov":

    Значи, вчера четох за записите на самият полет. Самолетът се издига на 2400м, след което снижава до 130, след което отново се издига до 2300.После се разбива.Предполагам пилотът е успял някак си да избегне катастрофа при първото снижаване,поискал е да се върне, но очевидно при второто такова не е успял да направи нищо.

    Sutor, Ne Supra Crepidam!
  30. 30 Профил на johnniewalker
    johnniewalker
    Рейтинг: 1016 Неутрално

    За да приземят този модел страни като УК, Франция, Германия, Австралия и Сингапур имат най-малкото сериозно обосновани подозрения, че има нещо нередно с него.

  31. 31
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  32. 32 Профил на Фат Ким
    Фат Ким
    Рейтинг: 704 Неутрално

    Проблема вероятно е в системата MCAS управляваща хоризонталното опашни оперение. ФАА е задължила Боинг да модификацира системата до Април, заземяването ще продължи вероятно 3-4 седмици и след това ще продължат да хвъркат. За съжаление никой няма как да върне над 300 души които загубиха живота си. Това е голям удар както по имиджа на Боинг, така и на Федералната авиационна администрация която е сертифицирала модела.

  33. 33 Профил на George Svinarov
    George Svinarov
    Рейтинг: 1238 Неутрално

    До коментар [#29] от "Noise":

    За съжаление това към момента не отговаря на въпроса дефекта производствен ли е или конструктивен?

  34. 34 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4226 Неутрално

    До коментар [#31] от "zle_platen_trol":

    мОЖЕШ ЛИ ДА БРОИШ ДО 11?
    https://www.msn.com/en-xl/latinamerica/latinamerica-top-stories/countries-and-carriers-around-the-globe-ground-the-737-max-8/ar-BBUFmsz?OCID=newswrap

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  35. 35 Профил на George Svinarov
    George Svinarov
    Рейтинг: 1238 Неутрално

    До коментар [#32] от "Фат Ким":

    Има неща коиро не могат да се предвидят. Помните ли историята за локхийд електра и скорците?

    https://en.m.wikipedia.org/wiki/Lockheed_L-188_Electra

    Между другото Noise, погледни обясненията за дизайна на самолета и контекста за ползването на думата дизайн. Значението не е само 1.

  36. 36 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2043 Неутрално

    До коментар [#6] от "Noise":

    Самолетите са направени да не падат и да не откачат когато един датчик не сработи. Ако това се случи, значи има дефект в дизайна.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  37. 37 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2043 Неутрално

    До коментар [#1] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Кой ти е скачал? И кое е "няколко"?

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  38. 38 Профил на Noise
    Noise
    Рейтинг: 2538 Неутрално

    До коментар [#33] от "George Svinarov":

    Не.Просто споделих , какво прочетох като инфо.

    Sutor, Ne Supra Crepidam!
  39. 39 Профил на galapagas
    galapagas
    Рейтинг: 1716 Неутрално

    Правилно решение. Дано да намерят причината възможно най-скоро. От първата катастрофа все още нищо не сме научили за причината.

  40. 40 Профил на Noise
    Noise
    Рейтинг: 2538 Весело

    До коментар [#35] от "George Svinarov":

    Знам , че не е едно.Просто първото , което ми светва е основното значение.

    Sutor, Ne Supra Crepidam!
  41. 41 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3685 Неутрално

    "Хиляди от тях са поръчани на "Боинг" за следващите години, но едва няколкостотин са доставени."

    Ако се докаже конструктивен дефект "Бойнг" го пишете бегал. Удар в сърцето на "световния лидер".

  42. 42 Профил на galapagas
    galapagas
    Рейтинг: 1716 Неутрално

    До коментар [#20] от "George Svinarov":Запази си ги за себе си ! И не ми досаждай и ти.
    —цитат от коментар 22 на КМЕТ В СЯНКА


    Наборе, даваш ли си сметка, че не допринасяш нищо конструктивно във форума, а само се заяждаш. Явно си насъбрал много болка през демокрацията или пък просто са възрастови особености. Мога да ти препоръчам хапчета - помагат много. Казвам го от личен опит. Мога да ти препочръчам и някои напитки, също много добре действат.

  43. 43 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4226 Неутрално

    До коментар [#37] от "deutschwagen":
    https://www.dnevnik.bg/biznes/2019/03/11/3402789_akciite_na_boing_riazko_poevtiniaha_sled_katastrofata/

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  44. 44 Профил на tamada
    tamada
    Рейтинг: 1105 Неутрално

    Проблема вероятно е в системата MCAS управляваща хоризонталното опашни оперение.
    —цитат от коментар 32 на Фат Ким


    Това за MCAS се разбра веднага след индонезийската катастрофа. И още тогава на всички пилоти се изясни, че действието на системата може да се преодолее. Ако причината е същата, то значи компанията и/или пилотите са виновни.

  45. 45 Профил на Moxito
    Moxito
    Рейтинг: 506 Неутрално

    Правилно решение, особено след като и двете катастрофи показват сериозни прилики, според данни от кутията на етиопският самолет отново е имало проблеми с данните от сензорите. Не разбирам, какво трябва повече, за да се спре самолета напълно до подмяна, замяна на софтуер и/или хардуер.

  46. 46 Профил на zle_platen_trol
    zle_platen_trol
    Рейтинг: 1929 Неутрално

    До коментар [#43] от "КМЕТ В СЯНКА":

    И, какво показваш всъщност? Написал си, че нещо крият, което е абсолютна глупост и, че много държави са спрели полетите, което към 16: 21 вчера също не беше вярно. После не беше съгласен, когато ти казвахме, че понеже няма скрито покрито е много вероятно полетите да бъдат спрени до изясняване на ситуацията, което се и случва в момента. Какво се опитваш да докажеш? Че дрънкаш глупости? Излишно е, известен си във форума.

  47. 47 Профил на tamada
    tamada
    Рейтинг: 1105 Неутрално

    Още повече - етиопците заявиха, че самолетът е бил напълно технически изправен. Тоест нямало е дефектни датчици, съответно не би трябвало да е MCAS.

  48. 48 Профил на krummm
    krummm
    Рейтинг: 638 Неутрално

    "Боинг" падат. Ми то няма други, които летят. Иначе и мерцедесите катастрофират.

  49. 49 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2043 Неутрално

    До коментар [#32] от "Фат Ким":

    Малко странно ми се видя това обяснение за система за контрол на "хоризонталното опашно оперение"😂, но те разбрах и съм съгласен. Има много сходности с Лайън Еър, а и реакцията на регулаторите казва нещо. Естествено, за момента е тъврде рано да се говори така, все едно всичко ни е ясно, ни и спроед мен MCAS ще излезе в центъра на проблема.
    Както писах вчера, в подобен случай няма да има никакви извинения за екипажа, защото би трябвало всички пилоти на този тип самолет да са били запознати с поясненията относно MCAS и процедурите при проблем, и въобще всеки един урок който от катастрофата на Лайън Еър. Това ако двете катастрофи са сходни. Все пак има една съвсем проста процедура за премахване на MCAS и всеки пилот на този самолет трябва вече да я знае.
    Следя ситуацията още от Лайън Еър и MCAS определено е слаба и проблемна система, която силно се надявам да бъде променена коренно, а не само с някакъв софтуерен ъпдейт. Според мен изобщо не е трябвало да бъде серфитицирана. Няма никакво излишие в системата и още от Лайън знаем със сигурнсот, че проблем в само един измервател на ъгъла на атака води опасна дисфункция, защото системата може да започне да се води само по този един проблемен сензор. Пак казвам, това не извинява екипажа, ако не са действали според процедурата, но системата е много калпава. Освен това, този самолет има нужда от нея за да е сертифициран за летене.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  50. 50 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2043 Неутрално

    До коментар [#43] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Ами някакви глупости си надрънкал - как имало скрита информация, как винаги всичко се криели при катастрофите. Няма нищо в тази статия тук, което да потвърждава налудничавите ти твърдения.
    Дали са ти "скачали" не знам, но определено много дрънкаш и много хленчиш по форума.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  51. 51 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2043 Неутрално

    До коментар [#47] от "tamada":

    Проблем с даден сензор може да се развие и в полет. Може и да е имало дефект, без да е бил открит. Не е редно проблем с един сензор да кара самолета да откача, както и не е редно пилотите да не са могли да се справят ако отново е бил същия проблем, защото има процедура за действие и доста внимание беше обърнато на всичко това след предишната катастрофа.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  52. 52 Профил на Molossian
    Molossian
    Рейтинг: 2361 Неутрално

    До коментар [#44] от "tamada":

    Не сте съвсем прав. При наличие на проблем, който си е в самата конструкция, би трябвало производителя да го отстрани.
    Още повече че това е нов модел.
    Пилотът е бил достатъчно опитен, доколкото се разбра по показанията за височинната траектория е направил опит да набере височина, но при втория опит това не се е случило. И като резултат имаме убити общо 300 човека.

    Panta rhei....
  53. 53 Профил на truly
    truly
    Рейтинг: 1088 Неутрално

    До коментар [#49] от "deutschwagen":

    Машината взима решение вместо човекът - той й казва издигай се, но тя си знае нейното. В същото време, един пилот насочи и разби самолет умишлено в планина - техниката май не е решила, че има проблем в този случай.

  54. 54 Профил на dosetliv
    dosetliv
    Рейтинг: 1116 Неутрално

    Американските аероплани се оказаха много кекави. Тея къде сега ги купуваме сигурно ше почнат да капят като круши от небето.

  55. 55
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  56. 56 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2043 Неутрално

    До коментар [#53] от "truly":

    Става въпрос за протекция от излизане от диапазона. Самолетите са направени да не слушат пилота само когато се опитва да направи нещо опасно, което да доведе до загуба на контрол или щети по самолети заради прекомерна скорост или натоварване. А320, първият такъв самолет, с пълни протекции и изцяло дигитална система за контрол на полета, се де държал точно както е замислен когато откаченият немски пилот го забива в земята.
    737 МАХ няма такова ниви на софистицираност и корените са му дизайн от 60-те. Предвид променените летателни характеристики след куп промени и няколко пъти подновявани двигатели се е наложило да добавят тази система, защото самолетът е показвал тенднеция да вдига носа в някои ситуации, което ако не се коригира може да доведе до срив на крилата. За това слагат тази система, която да наглася хоризонталняи стабилизатор за насочване на носа надолу, което да действа въпреки командите на екипажа. Тоест, пак става въпрос за протекция на безопасния диапазон. Просто системата е много калпава, и това е така независимо какво е причинило сегашната катастрофа.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  57. 57 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 2359 Любопитно

    За мен са странни тези проблеми.
    Boeing са сериозна компания, с едни от най-добрите кадри в самолетостроенето.
    Самолетът не е нещо драстично ново, а надграждане и модернизиране на една доказала се и много успешна конструкция.
    И да се появят тези проблеми....

  58. 58 Профил на tgapple
    tgapple
    Рейтинг: 222 Неутрално

    Вече е забранен в целия ЕС.

  59. 59 Профил на tigervi
    tigervi
    Рейтинг: 1698 Неутрално

    До коментар [#47] от "tamada":

    Това, че самолетът е минал наземните тестове не е 100%-ва гаранция за надеждност. Може методиката на тестовете да не е пълна, може да има софтуерен бъг, проявяваш се при определени условия.

    Eddie lives... somewhere in time!
  60. 60 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4226 Неутрално

    До коментар [#50] от "deutschwagen":

    Ами повече от ясно е, че има скрита информация.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  61. 61 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 1038 Неутрално

    За да приземят този модел страни като УК, Франция, Германия, Австралия и Сингапур имат най-малкото сериозно обосновани подозрения, че има нещо нередно с него.
    —цитат от коментар 30 на johnniewalker


    Ако трябва да бъдем точни, тези и вече други европейски държави не приземяват самолета ( при положение, че няма такива с тяхна регистрация нямат такова право ), а забраняват ползването на възд. им пространство от този тип самолет.

  62. 62 Профил на profesionalist
    profesionalist
    Рейтинг: 352 Неутрално

    Според мен терористите си промениха тактиката.Вместо бомби да ги взривяват прават умишлен саботаж по некакъв начин.Колко му е да бутнеш една патица в двигатела или нещо друго да блокира стабилизаторите.

  63. 63 Профил на tigervi
    tigervi
    Рейтинг: 1698 Неутрално

    До коментар [#51] от "deutschwagen":

    За да има коректна процедура е нужно достатъчно всеобхватно да са изяснени причините за предишната катастрофа. Възможно е и проблемът да толкова значителен, че справянето с него да е извън човешките възможности.

    Eddie lives... somewhere in time!
  64. 64 Профил на tigervi
    tigervi
    Рейтинг: 1698 Неутрално

    До коментар [#62] от "profesionalist":

    Колко му е, почти колкото и да сложиш бомба. Достъпът до самолетите е строго ограничен.

    Eddie lives... somewhere in time!
  65. 65 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2043 Неутрално

    До коментар [#60] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Ако забиваш главата си в една и съща дупка, всяка публична информация ще бъде "скрита" спрямо теб. Не видях къде са доказателствата ти за тази "скрита информация" и мога само да стигна до заключението, че е скрита само за теб. Иначе доста информация се коментира в по-специализираните форуми и излизат доста неща. Както и решението на EASA да се включи към групата регулатори, забранила този самолет - говореше се поне от няколко часа, че ще се случи.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  66. 66 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2043 Неутрално

    До коментар [#63] от "tigervi":

    По принцип всичко е възможно, но ме съмнява конкретната процедура да не може да свърши работа. Все пак предишния полет на Лайън Еър, преди катострофиралия, я приложи, макар да не са имали идея какво точно се случва, и така са избегнали катастрофа. Естествено може да има и други фактори.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  67. 67 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 1038 Неутрално

    "Самолетите стават твърде сложни, за да се управляват. Вече не са нужни пилоти, а по-скоро учени от (Масачузетския технологичен институт)."

    Бай Дончо пак е с култова мисъл, която няма нищо общо с действителността. Самолетите вече стават такива, че да не се управляват от човек. Тези в кокпита не трябва да са пилоти или учени, а най-вече излизащи евтино на компаниите оператори нанасящи данни в машините съгл. регламентите.

  68. 68 Профил на Момчил Карабулев
    Момчил Карабулев
    Рейтинг: 1371 Неутрално

    European Union Aviation Safety Agency (EASA) спря напълно полетите на този модел в Европа - https://www.easa.europa.eu/newsroom-and-events/press-releases/easa-suspends-all-boeing-737-max-operations-europe

  69. 69 Профил на dgd
    dgd
    Рейтинг: 2285 Неутрално

    Много добро решение.

    muncho: "Няма защо да се отричат очевидните и статистически доказани факти, че мнозинството жени не стават за шофьори"
  70. 70 Профил на qzf19578968
    qzf19578968
    Рейтинг: 147 Неутрално

    До коментар [#8] от "moreee":

    Трябваше не да го бият , а да го онодят

    Норман Гъз
  71. 71 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 1139 Неутрално

    боинг вси пак го правят затворници може да са сгрешили малко





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK