ЕС забрани всички полети с "Боинг" 737-8 и 737-9

ЕС забрани всички полети с "Боинг" 737-8 и 737-9

© Reuters



Агенцията за авиационна безопасност на Европейския съюз (EASA) замрази всички полети в небето над страните членки за моделите 737-8 MAX и 737-9 MAX на американската авиокомпания "Боинг" след неделната катастрофа в Етиопия с такъв самолет, в която загинаха всички на борда.


Решението влиза в сила от 22 часа българско време и засяга не само авиокомпании от 28-те страни в съюза, но и всички оператори от трети държави.


Германия сама реши днес да затвори небето си за тези самолети за 3 месеца - до 12 юни 2019 г.




Малко след това поредният удар по репутацията на "Боинг" нанесе и Индия, където министерството на гражданската авиация нареди незабавно да се прекратят всички полети с модела 737 "докато не се извършат подходящите модификации и не се предприемат нужните мерки за сигурност, за да гарантират безопасното им използване". Двете водещи индийски авиокомпании Jet Airways и SpiceJet имат 8 боинг 737.


Според "Уолстрийт джърнъл" компанията започва значителни промени в програмите за контрол на полета в кабината, за които се подозира, че са сред причините за двете последни катастрофи с нови 737 MAX.

Ключови думи към статията:

Коментари (155)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1
    von_seeckt
    Рейтинг: 1925 Неутрално

    Коментарът е скрит от модераторите, защото съдържа вулгарни, нецензурни квалификации, лични нападки, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на други коментиращи и лица, цитирани в публикациите. Ако въпреки това желаете да го видите, натиснете тук.

  2. 2 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4853 Любопитно

    Правилно решение на ЕС. 👍

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  3. 3 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 2543 Неутрално

    Та да не бързаме много с изкуствения интелект.....

  4. 4
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  5. 5 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 3989 Любопитно

    А какво св случва с полетите? Поемат ги с други машини по разписание или хаос на летищата?

    Принадлежността към дадена нация не е даденост, тя е въпрос на възпитание а след време и на осъзнат избор. Културталибан - с комсомолски плам определя кой е културен и кой чалгаджия.
  6. 6 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 5274 Любопитно

    До коментар [#1] от "von_seeckt":

    Вие с какви самолети летите? Или предпочитате волска каруца?

  7. 7 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 5786 Неутрално

    Невероятен, пореден шамар! Явно, прибързано са произвеждали този модел, за да отговорят на огромното търсене. По-лошото е, че са знаели за проблема, щом още от октомври 2018 г. са започнали разработката на нов софтуер, което си е престъпно, а какви ще са сумите, които ще плащат на авиокомпаниите, закупили този модел, а не можещи да изпълняват граждански полети, и отделно обезщетенията за загиналите?! Отговора е с една дума, огромни!

    Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Noise, WWW, Taiga, Нормален гланц, Али Ибн Абдул Обстул Бей, Divi filius, qwerty 500....
  8. 8 Профил на BloodSport
    BloodSport
    Рейтинг: 551 Неутрално

    Докато не се разбере окончателно, изводи не се правят, ако вината не е на Боинг, на тях би трябвало да дължат обезщетение

  9. 9 Профил на von_seeckt
    von_seeckt
    Рейтинг: 1925 Неутрално

    До коментар [#1] от "von_seeckt":Вие с какви самолети летите? Или предпочитате волска каруца?
    —цитат от коментар 6 на vassilun


    Аз лично летя с Еърбъс! За тебе не знам.

  10. 10 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 5274 Любопитно

    Изглежда огромна издънка на Боинг! Не се и съмнявам, че ще се справят, но с доста щети. Най-вече репутация! Издънка и за FAA, която е разрешила пускане в експлоатация на апарат със сериозен проблем.

  11. 11 Профил на Александр Г. Дугин (№55)
    Александр Г. Дугин (№55)
    Рейтинг: 647 Любопитно

    Пак ли руските хакери?!?

    Кончита (с) Вурст - Президент на Европейския съюз. ;)
  12. 12 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3272 Неутрално

    Парите не миришат, но големите грешки се размирисват.

    Еретик
  13. 13 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 5274 Неутрално

    До коментар [#9] от "von_seeckt":

    Аз летя и на Еърбъс, и на Боинг, и на Ембрайер, и на Бомбардиер! В777 е страхотен самолет!

    Защо не летите на Сухой Суперджет 1000000? Ил? Ту?

  14. 14 Профил на von_seeckt
    von_seeckt
    Рейтинг: 1925 Неутрално

    До коментар [#9] от "von_seeckt":Аз летя и на Еърбъс, и на Боинг, и на Ембрайер, и на Бомбардиер! В777 е страхотен самолет!Защо не летите на Сухой Суперджет 1000000? Ил? Ту?
    —цитат от коментар 13 на vassilun


    Ами питай най добре превозвачите.

  15. 15 Профил на zle_platen_trol
    zle_platen_trol
    Рейтинг: 2008 Неутрално

    До коментар [#9] от "von_seeckt":

    Ти лично изобщо не летиш, но това няма значение. Ако летеше, особено дълги полети, щеше да знаеш, че почти няма авиокомпания, която да оперира само с Еърбъс.

  16. 16 Профил на von_seeckt
    von_seeckt
    Рейтинг: 1925 Неутрално

    До коментар [#9] от "von_seeckt":Ти лично изобщо не летиш, но това няма значение. Ако летеше, особено дълги полети, щеше да знаеш, че почти няма авиокомпания, която да оперира само с Еърбъс.
    —цитат от коментар 15 на zle_platen_trol


    Не ползвам особено дълги полети.

  17. 17 Профил на zle_platen_trol
    zle_platen_trol
    Рейтинг: 2008 Неутрално

    До коментар [#16] от "von_seeckt":

    И без да го казваш си пролича. Явно си клиент на Уизеър, в което няма нищо лошо разбира се. Те летят само с Еърбъси и напълно задоволяват изискванията ти. Обаче не летят до Русия, а ти едва ли си губиш времето в прогнилия, изпедерасте запад.

  18. 18 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4174 Любопитно

    До коментар [#1] от "von_seeckt":

    Хм, в САЩ Асоциацията на Пилотите декларира, че си летят безпроблемно с тях, може би поради факта че Боинг са организирали допълнителни тренинги ра работа с новия софуер ... Засега нито Саутуестерн, нито Американ Ейрлайнс, двете авиолинии с най-много Мах 8и 9не, са спрели полети.

  19. 19 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 2394 Неутрално

    Изглежда огромна издънка на Боинг! Не се и съмнявам, че ще се справят, но с доста щети. Най-вече репутация! Издънка и за FAA, която е разрешила пускане в експлоатация на апарат със сериозен проблем.
    —цитат от коментар 10 на vassilun


    Съгласен съм, че е голям репутационен проблем за Боинг. Също така, много жалко за загиналите.

    Що се отнася за това че има "сериозен проблем": не съм сигурен че нещата са толкова очевидни. Доколкото разбирам, в 737 МАКС-8 има нов софтуер, който трябва да предпази самолета от прекалено бързо набиране на височина. Такова прекалено бързо набиране на височина води до "stalling" - срив на самолета и катастрофа, така че предпазването от него би трябвало да е нещо добро. Да не забравяме, че този софтуер е преминал изпитания, и ежедневно се използва от 350 самолета от този тип, които вече са в експлоатация. Ако имаше съвсем очевиден сериозен проблем нито самолетът щеше да е в експлоатация, нито авариите щяха да са само две.

    От друга страна, двете аварии създават впечатлението, че при определени условия софтуерът пречи, а не помага. Дали това е поради самият софтуер, дали поради неправилни данни от датчиците - все още не е изяснено. След аварията с Lion Air миналата година, Боинг е изпратил бюлетини до авиокомпаниите, изискващи пилотите да бъдат обучени да разпознават потенциално опасната ситуация и да изключват софтуера. Не е ясно доколко това е възможно да се направи дори от опитен пилот за много кратко време. Може би този софтуер може да се промени, така че сам да разпознава опасната ситуация?

  20. 20 Профил на citoplast
    citoplast
    Рейтинг: 1754 Весело

    До коментар [#9]Защо не летите на Сухой Суперджет 1000000? Ил? Ту?
    —цитат от коментар 13 на vassilun


    Не може да се лети с нещо което е паркирано на грунда!

    Имало едно време ссср...
  21. 21 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 2901 Неутрално


    Днес е един добър ден за "Еърбъс"!

  22. 22 Профил на Noise
    Noise
    Рейтинг: 2921 Весело

    До коментар [#18] от "daskal1":

    Даскале, след цялата драма съм сигурен, че няма много желаещи да се качат на този модел точно сега.Естествено, игнорирам едни 50-60% от населението на САЩ, което по обективни причини, ще научи за проблемите към края на следващото десетилетие, освен ако в Макдоналдс не им дадат брошура с историята..

    Sutor, Ne Supra Crepidam!
  23. 23 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4585 Неутрално

    Това е страхотен удар за "Боинг"

  24. 24 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 5274 Неутрално

    До коментар [#15] от "zle_platen_trol":

    Не почти, а изобщо няма компания, която лети само с Еърбъс. Еърбъс имат самолети за дълги полети (А380, А340, А330), за средни разстояния (А321), но дори Еър Франс летят с В777 и В737.

  25. 25 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 2546 Неутрално

    Правилно! Краварските таралясници са прекалено опасни.
    —цитат от коментар 1 на von_seeckt


    Сега най-после от Аерофлот ще си купят руски самолети...

    The best way to predict the future is to invent it.
  26. 26
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  27. 27 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 5274 Неутрално

    До коментар [#21] от "Един препатил":

    Днес е един лош ден за гражданската авиация!

  28. 28 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 2394 Неутрално

    "Двете водещи индийски авиокомпании Jet Airways и SpiceJet имат 8 боинг 737."

    Разбира се, става въпрос само за броя на най-новото поколение на Боинг 737 - МАКС. От тях в момента летят около 350 машини; първият им полет е бил през 2016 г.

    https://en.wikipedia.org/wiki/Boeing_737_MAX

    Боинг 737 (независимо от поколението и модификацията) се произвежда от 1966 г. и е най-използвания пътнически реактивен самолет в историята на въздухоплаването. От тях до края на 2018 г. са произведени 10.444 броя:

    https://en.wikipedia.org/wiki/Boeing_737

  29. 29 Профил на SHADOWS of SOFIA
    SHADOWS of SOFIA
    Рейтинг: 3195 Неутрално

    Предполага се конструктивен дефект в софтуера. Много вероятно след излитане при набиране на височина софтуера да решил за висок ъгъл на атака , като се е опитал да наведе носа надолу до хоризонтално положение.Голяма трагедия .

    SHADOWS of SOFIA
  30. 30 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 3911 Неутрално

    " Според "Уолстрийт джърнъл" компанията започва значителни промени в програмите за контрол на полета в кабината, за които се подозира, че са сред причините за двете последни катастрофи с нови 737 MAX."

    Когато превозваш най - ценното, няма място за грешки - нито в софтуеъра, нито в хардуеъра ! Решението на ЕС е напълно правилно и не е никакъв удар по репутацията на Боинг - просто човешкия живот е преди корпоративните печалби на фирмата !

  31. 31 Профил на zle_platen_trol
    zle_platen_trol
    Рейтинг: 2008 Неутрално

    До коментар [#24] от "vassilun":

    В Европа знам за две : ТАП ( Португалия ) и Иберия ( Испания ) те летят само с Еърбъси, като ТАП за регионални полети ползват и Ембраери. За други не знам и не съм чувал.

  32. 32 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4174 Неутрално

    До коментар [#22] от "Noise":

    Ами, чувам че се води борба да няма допълнително заплащане на 200 долара при смяна на полета ако самолетът е от този тип. Патардията е налице и сега, как медиите ще изтърват сензацията :-) Та населението което ползва самолети, а в САЩ това са над 2 милиона на ден, знае.

  33. 33 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1476 Неутрално

    До коментар [#20] от "citoplast":

    Всъщност Ти навремето изобщо не бяха лоши машини. Сега.... стандарти за безопасност и т.н. колко покриват не мога да кажа, но си се ползваха и не бяха лоши

  34. 34 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5792 Неутрално

    До коментар [#15] от "zle_platen_trol":

    Хайде отворко ! умней . колко държави станаха ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  35. 35 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 2546 Неутрално

    За сведение на русоробите. Боинг миналата година въведе в експлоатация 806 самолета. Абсолоютен рекорд от 20 години насам https://www.statista.com/statistics/273968/number-of-delivered-aircraft-by-boeing/
    Всички руски производители - 22.

    The best way to predict the future is to invent it.
  36. 36 Профил на Джони  Глупавия
    Джони Глупавия
    Рейтинг: 1025 Неутрално

    До коментар [#22] от "Noise":

    Кефи ме отношението на жител на държава, която не може да боядиса Боинг-а към тези, които произвеждат по 47 самолета месечно....

  37. 37 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5792 Неутрално

    До коментар [#27] от "vassilun":

    Днес е добър ден . лошият бе онзи ден с катастрофата.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  38. 38 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4174 Любопитно

    До коментар [#19] от "plamen_b":

    Само малко допълнение, става въпрос за софуер който коригира "ъгъла на атака" при прекалено рязко набиране на височина. Става въпрос, от това което чух, за много малки корекции от типа на четвърт градус, но пилоти които не са тренирани да контролират процеса или да изключат автоматиката явно с намесата си губят управление (и в двата случая по протокол са долагали на диспечерите за рязко навеждане на носа надолу).
    Веднага декларирам, че знанията ми са оскъдни и поднясям това което чух в дискусии на авиационни експерти от федералното управление на авиацията в САЩ и от мнения на опитни пилоти, за медиите, както писах, сега е богата жътва...

  39. 39 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5792 Неутрално

    До коментар [#10] от "vassilun":

    Има индиции за корупция.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  40. 40 Профил на vesko19
    vesko19
    Рейтинг: 1046 Неутрално

    До коментар [#8] от "BloodSport":

    Да бре падат ти 2 самолета от един и същи модел за има няма няколко месеца . Ама разбира се че вината не е в Боинг . Пилотите ще да са виновни баси некадърниците .
    А как ще обясниш факта че още след 1вата катастрофа Боинг са почнали да разработват нов софтуер за самолета ? Сигурно щото стария е много читав .
    ММ прав сте колега Боинг не са виновни че са алчни гадовеее.
    По лошото знаели са че вероятно може да стане още някакъв проблем с тия самолети че и жертви да има ама навременна реакция йок . Ами сега да плащат и на Авиокомпаниите за дето не могат да използват вече купени самолети и на жертвите .

  41. 41 Профил на Noise
    Noise
    Рейтинг: 2921 Весело

    До коментар [#32] от "daskal1":

    Ако мине това с 200тата долара, доста полети ще са полупразни.Шегата настрана, доста голям имиджов проблем за Боинг.

    Sutor, Ne Supra Crepidam!
  42. 42 Профил на SHADOWS of SOFIA
    SHADOWS of SOFIA
    Рейтинг: 3195 Неутрално

    До коментар [#38] от "daskal1":

    Така е. Софтуера се е опитал да намали ъгъла на атака до положение да се поеме от предкрилките. Жалко за хората.

    SHADOWS of SOFIA
  43. 43 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 5274 Весело

    До коментар [#9] от "von_seeckt":

    И ако в последния момент преди бординг Ви сменят А320 с В737, сигурен съм че отказвате да се качите на барда! 🤣

  44. 44 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2506 Неутрално

    До коментар [#4] от "Wornoxmaniak":

    Идиот.

    Жалка история.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  45. 45 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 2394 Неутрално

    До коментар [#15] от "zle_platen_trol":Не почти, а изобщо няма компания, която лети само с Еърбъс. Еърбъс имат самолети за дълги полети (А380, А340, А330), за средни разстояния (А321), но дори Еър Франс летят с В777 и В737.
    —цитат от коментар 24 на vassilun


    Някои авиокомпании (особенно измежду лоу-кост компанииет) избират да използват само един тип самолети. По този начин всичките им пилоти са взаимозаменяеми, могат да поддържат по-малко резервни части и т.н. Southwest Airlines (най-големия лоу-кост превозвач в света) от самото си основаване през 1967 г. използват само Боинг 737. Може би поради това те в момента имат един от най-големия брой от последното поколение самолети Боинг 737 МАКС в експлоатация (34 от общо 754 самолета, с които разполагат).

    Други лоу-кост авиокомпании са избрали да стандартизират самолетния си парк на друг тип самолети. easyJet вече преминаха изцяло на Airbus - A319, A320 и A321neo.

  46. 46 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 5274 Весело

    До коментар [#14] от "von_seeckt":

    Тези гадни превозвачи са всички подкупени от "пиздостанците" и отказват да купуват безанарогови, православни, руски самАльоти! Дори
    и Аерофлот! 🤣

  47. 47 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 5274 Неутрално

    До коментар [#43] от "vassilun":

    На бОрда!

  48. 48 Профил на galapagas
    galapagas
    Рейтинг: 2271 Неутрално

    Нормално и правилно решение.

  49. 49 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 5274 Неутрално

    До коментар [#24] от "vassilun":

    Забравих да спомена най-доброто от двата производителя - В787 и А350. Страхотни машини!

  50. 50 Профил на niksan1
    niksan1
    Рейтинг: 3362 Неутрално

    До коментар [#17] от "zle_platen_trol":


    " ..., а ти едва ли си губиш времето в прогнилия изпедерастен Запад . "


    Абе, фон Шайзе го раздава, че живее в Германия, но аз лично се съмнявам . Защо ? Защото по всяко време на денонощието дращи във форума, което значи, че не работи, а е трол, от което пък следва, че няма как да поддържа вичокият стандарт на живот в Германия с тролска надница .
    Има още няколко такива, а аз забравих да спомена, че съм кмет на Мюнхен вече трети мандат - вервайте ми ...

    Без ДС - ченгета! Лустрация!
  51. 51 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 2901 Неутрално

    До коментар [#27] от "vassilun":

    Защо да е лош ден за гражданската авиация? Тази кататрофа е огромна трагедия - това не подлежи на обсъждане. Но тя е и извор на много поуки, които дават тласък за развитието на авиацията. И за избягване на бъдещи трагедии. Всяко зло е и за добро, такъв е животът.

  52. 52 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2506 Неутрално

    До коментар [#7] от "hamiltonf":


    Може да излезе, че са били малко арогантни. Аз лично съм доволен - ако човек изобщо има на какво да се радва след като все пак е станала втора трагедия - защото това е голям шамар и на дебилската, националистка идеология на тръмпизма и “Америка фърст”. Мюленбърг, СЕОто на Боинг е в много тесни отношения с Тръмп и арогантността си пролича в държанието му последните години. Сега американският регулатор ФАА стои като парализиран докато целия свят поема инициативата относно сигурността на този самолет. Не е добре. Голям урок за това какво се случва когато прекалиш.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  53. 53 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 5274 Неутрално

    До коментар [#25] от "EU defender":

    А с руските самолети Аерофлот ще си лети само в Русия!

  54. 54 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4174 Весело

    До коментар [#46] от "vassilun":

    Хареса ми "безанарогови" :-)

  55. 55 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4174 Неутрално

    До коментар [#41] от "Noise":

    Ами движението в стойността на акциите на пазара показа това.

  56. 56 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 5274 Неутрално

    До коментар [#31] от "zle_platen_trol":

    С ТАР не съм летял никога. С Иберия имам един полет от Санто Доминго до Мадрид и обратно, но бе около 2010-та, че не помня какъв бе самолета. Но Иберия и Бритиш имат един собственик, а Бритиш имат и А и В!

  57. 57 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5792 Неутрално

    До коментар [#53] от "vassilun":

    Наистина се излагаш. запази си жлъчката за друг повод.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  58. 58 Профил на Paolo Di Canio
    Paolo Di Canio
    Рейтинг: 1799 Неутрално

    До коментар [#29] от "KA2":

    ОЧевидци на катастрофата говорят за странни шумове и пушек от етиопския Боинг. Ще видим дали е от софтуера или не само от него. Но явно е, че има сериозен проблем.

  59. 59 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2506 Неутрално

    До коментар [#19] от "plamen_b":

    Никак не е добре тази система - и като надеждност, и като решение. Копи пейст от един друг форум:


    The 737MAX is not airworthy without MCAS. MCAS is artificial stability augmentation. It was created to overcome the pitching effect that resulted from Boeing's decision to stuff 70" turbofans under the wing of an aircraft originally designed for 40" turbofans. This required the engines to be moved further forward of the wing, which produced a more pronounced pitching effect at high power and high pitch attitude than the FAA was willing to accept. Boeing decided to solve this with software alone. And they did. MCAS works. Except when it has bad data to guide it. The solution is... oh... so... simple: data source redundancy. Either MCAS doesn't have this, or it's not working reliably. There are two ways to go about this redundancy. There is the fail-safe approach and there is the fail-passive approach. The fail-safe approach is cheaper. It simply requires the system to disengage if both data sources are in disagreement with one another (beyond a safe threshold). But this is problematic because this means a single sensor failure renders the aircraft unstable at certain attitudes (and thus no longer airworthy). The fail-passive approach is more expensive. It requires you to add a third data source and logic to 'vote' between all three sources. If two of the three sources are in agreement, the system deactivates the bad sensor and the remaining two continue to provide artificial stability for the rest of the flight.

    Boeing either opted for the cheaper option of fail-safe or provided no redundancy at all. And the FAA let them.

    To understand how a fail-safe option could lead to a crash, we need a little history lesson. Turkish Airlines flight 1951. Boeing provided fail-safe redundancy on the original NG autothrottle logic. If both radalts were not in agreement, the system was designed to disengage. The problem was, it didn't always do this. Before the Turkish 1951 crash, there had been about a dozen known cases of the autothrottle continuing to operate on a single, malfunctioning radalt. As a result, Boeing decided in 2003 to refit all NG's with a newer, reliably redundant autothrottle. But they didn't require a retrofit for existing NG's and they didn't tell NG operators (and their pilots) about the issue. in 2009, Turkish Airlines flight 1951's pre-2003 autothrottle transitioned to flare mode at the wrong moment and the aircraft crashed because the logic was erroneously operating with radalt data in disagreement. Thus, due to a known issue, it had no redundancy and was not fail-safe at all. There was a lesson it that tragedy. Did it sink in?

    The MCAS system might have a similar flaw or it might have been designed without redundancy. Neither Boeing nor the FAA is currently talking about this.

    But was artificial stability augmentation a bad idea to begin with?

    Another history lesson: the MD-11. To achieve a lower drag by reducing the massive size of the DC-10's enpennage, it required an artificial stability augmentation system called LSAS. The system was problematic from the start. It didn't lead to any passenger fatalities, but it did lead to some pretty scary upsets. It also left the MD-11 with a rather challenging pitch behavior in the flare, which may have contributed to a couple of fatal freighter crashes. Airlines quickly dropped the MD-11, citing a lack of operational range performance, but pilots reported that is was challenging to land and I have to wonder if that was a deciding factor in its demise as a passenger aircraft.

    So here we are. Boeing, having made the unwise decision in 2011 to postpone the (Y1) 737 replacement and to cobble together a higher-bypass version of their venerable 1960's airframe instead, is now dependent on artificial stability augmentation to keep it certified. That system is now proven to be unreliable (since October of last year) and known to be capable of leading to a fatal upset. Yet it remains airworthy according to the FAA. Why?

    Boeing currently has over 4700 orders for the 737MAX aircraft range. It won those orders, despite fierce, race-to-the-bottom competition from the 320NEO (in which list prices were cut in half on both sides) by assuring customers that the NG had very little transition expense for airlines currently operating the NG. This is why Boeing didn't inform pilots about the new artificial stability augmentation system. This is probably also why Boeing didn't make the system more robust. That would have required additional hardware, added expense and added maintenance. Would the revelation that the new 737 depended on artificial stability augmentation, and everything that goes with it, have cost Boeing some of those orders? Would grounding the fleet and requiring a significant system modification following a fatal crash in October have caused them to lose some of those orders? How disinterested is the FAA with a company that makes a significant contribution to the nation's export economy?

    If this crash turns out to be a repeat performance of last October's crash--and really, even if it doesn't--the fleet needs to be grounded and MCAS needs to be redesigned to a higher, fail-passive standard of redundancy. This means adding hardware as well as modifying software. It means holding Boeing to the same standard required of Airbus when they first certified computer-augmented flight control. Once this is done, the 737MAX will be among the safest aircraft in the skies.

    But it will require Boeing to pay the tough price for its previous lack of vision and its short-term-investor-driven management culture. Boeing is unlikely to do that unless the FAA ends this bromance and shows the same some tough love they gave to Airbus.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  60. 60 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5792 Неутрално

    До коментар [#58] от "Paolo Di Canio":

    Повече ме притеснява защо още се бави докладът за първата катастрофа.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  61. 61 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2506 Весело

    До коментар [#60] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Защото крият информацията бе, кмете. Бавят, бавят и на края ще публикуват фалшив доклад. Вече си ги разобличил, ако не се лъжа.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  62. 62 Профил на SHADOWS of SOFIA
    SHADOWS of SOFIA
    Рейтинг: 3195 Неутрално

    До коментар [#58] от "Paolo Di Canio":

    Може. А може също и серия от неточности които сами по себе си не са опасни но комбинация да доведат до трагедия. Предполагам разследването ще установи какво е довело до катастрофата.

    SHADOWS of SOFIA
  63. 63 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 5274 Любопитно

    До коментар [#39] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Кмете, не бяха ли само от ГЕРБ корумпираните? 🤣

  64. 64 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 10438 Неутрално

    И правилно след последните случаи на катастрофи с тях.

  65. 65 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 4290 Неутрално

    И двете катастрофи са станали в страни от третия свят. Дали това е случайно или има някаква връзка с катастрофите? Бях задал вчера въпрос по темата, но никой не ми отговори. В крайна сметка установена ли е точно причината за катастрофата в Индонезия? От тогава минаха месеци и разследването трябва да е стигнало до някакви изводи. Аз поне нямам информация.

  66. 66 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2506 Весело

    До коментар [#53] от "vassilun":


    И в Русия вече много не летят с руски самолети.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  67. 67
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  68. 68 Профил на Ох леле
    Ох леле
    Рейтинг: 486 Неутрално

    Ами ако са терористи?

  69. 69 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 5274 Неутрално

    До коментар [#45] от "plamen_b":

    Напълно съм съгласен. Нямах предвид нискотапифните.

  70. 70 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 2394 Неутрално

    До коментар [#18] от "daskal1":Даскале, след цялата драма съм сигурен, че няма много желаещи да се качат на този модел точно сега.Естествено, игнорирам едни 50-60% от населението на САЩ, което по обективни причини, ще научи за проблемите към края на следващото десетилетие.
    —цитат от коментар 22 на Noise


    Реакцията е различна. Някои хора искат да сменят полета си, за да избегнат Боинг 737 МАКС. Southwest Airlines се съгласи да не взима допълнителна такса за смяна на полета. Профсъюзите на стюардесите и стюардите на Southwest Airlines и American Airlines поискаха от ръководството на авиокомпаниите да замразят използването на Боинг 737 МАКС до изясняване на проблема:

    https://www.cnbc.com/2019/03/12/american-airlines-flight-attendants-seek-to-ground-boeing-737-max-planes-after-ethiopian-airlines-crash.html

    Други пътници, току що летяли с Боинг 737 МАКС твърдят, че са готови да летят отново.

    Някои не знаят точно с какъв тип самолет летят, но повечето хора които летят (особенно които летят редовно) знаят за двете аварии с Боинг 737 МАКС през последната половин година.

  71. 71 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 5274 Неутрално

    До коментар [#54] от "daskal1":

    Лапсус!

  72. 72 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5792 Разстроено

    До коментар [#61] от "deutschwagen":

    И ти се оказа от неумните първосигналисти. Съжалявам те.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  73. 73 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5792 Разстроено

    До коментар [#63] от "vassilun":

    Явно не.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  74. 74 Профил на half truth
    half truth
    Рейтинг: 2779 Неутрално

    Сега е момента да се купуват Боинг’и.

  75. 75 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 946 Любопитно

    До коментар [#1] от "von_seeckt":Хм, в САЩ Асоциацията на Пилотите декларира, че си летят безпроблемно с тях, може би поради факта че Боинг са организирали допълнителни тренинги ра работа с новия софуер ... Засега нито Саутуестерн, нито Американ Ейрлайнс, двете авиолинии с най-много Мах 8и 9не, са спрели полети.
    —цитат от коментар 18 на daskal1

    Даскале това инфо откъде е? Скоро и тез два оператора ще спрат полетите щом стуардесите са се заели. https://www.seattletimes.com/business/boeing-aerospace/flight-attendants-in-u-s-call-for-grounding-of-boeings-737-max/. Интересно ми е за това мнение на пилотите защото след пъвата катастрофа се изказаха, че са били държани „на тъмно". Jon Weaks, president of the Southwest Airlines Pilots Association, said Monday the airline and the pilots "were kept in the dark."
    "We do not like the fact that a new system was put on the aircraft and wasn’t disclosed to anyone or put in the manuals," he said in an interview. What’s more, he noted, Boeing and the Federal Aviation Administration have now warned "that the system may not be performing as it should."
    "Is there anything else on the MAX Boeing has not told the operators?" he added. "If there is, we need to be informed."

  76. 76 Профил на zle_platen_trol
    zle_platen_trol
    Рейтинг: 2008 Любопитно

    До коментар [#72] от "КМЕТ В СЯНКА"

    Ти явно си единствения умник във форума. Като такъв вероятно имаш отговор, защо всички се подпичкват с теб.

  77. 77 Профил на gerotheone
    gerotheone
    Рейтинг: 592 Неутрално

    До коментар [#40] от "vesko19":
    Боинг са изпратили до всички авиокомпании инструкции и препоръки да информират пилотите си за възможно действие на системата, което да смути пилотите и какво трябва да се прави в тези случаи. Точно защото са установили проблем след първата катастрофа, са започнали модификация на софтуера и защото подобна промяна изискава тестове и проверка, не може да стане за месец-два. Ама дайте да плюем, без да четем и мислим

  78. 78 Профил на lon01600906
    lon01600906
    Рейтинг: 221 Неутрално

    До коментар [#27] от "vassilun":

    Днес е един много добър ден за гражданската авиация!

    Боинг вече е длъжен да реши проблема,ако иска да продава този модел извън щатите...

    Sic transit gloria mundi
  79. 79 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 2394 Весело

    Сега е момента да се купуват Боинг’и.
    —цитат от коментар 74 на half truth


    ... или акции на Боинг... ако Ви стиска :-)

  80. 80 Профил на todor._89
    todor._89
    Рейтинг: 1519 Весело

    До коментар [#72] от "КМЕТ В СЯНКА":


    До коментар [#61] от "deutschwagen":И ти се оказа от неумните първосигналисти. Съжалявам те.
    —цитат от коментар 72 на КМЕТ В СЯНКА


    Само така Доторе, всеки с различно мнение от твоето е "неумен"! Всичкият ум на света е събран в тебе! Да не ти е дошъл в повечко само.

    Мазохист съм.Минусите ви ми докарват оргазми.
  81. 81 Профил на Суджук Герберите
    Суджук Герберите
    Рейтинг: 1968 Неутрално

    Работата си стана много дебела и положението ескалира сериозно с последните 24 часа. Тръмп няма ли да прасне някой туийт в защита на Боинг, някоя заплаха нещо?

    Голям апартамент купи, голяма сума не плащай!
  82. 82 Профил на Локомотив
    Локомотив
    Рейтинг: 474 Весело

    Ирония на съдбата.
    Вчера някой пишеше, че руските самолети (Сухой Суперджет) нямали лиценз и им било забранено да летят до ЕС.
    Днес обаче те летят до ЕС, а супермодерния Боинг има наложена забрана.

  83. 83 Профил на SHADOWS of SOFIA
    SHADOWS of SOFIA
    Рейтинг: 3195 Неутрално

    До коментар [#79] от "plamen_b":

    ЗАщо и Дриймлайнер имаше сериозни проблеми с батериите но всичко се оправи и сега е може би е най-добрата машина.Акциите затова са акции вдигат се и падат.

    SHADOWS of SOFIA
  84. 84 Профил на _plamen_
    _plamen_
    Рейтинг: 803 Неутрално

    До коментар [#65] от "tacheaux":
    Доколкото разбирам, засегнати са компании със самолети оборудвани с MCAS, но без автопилот. От данните на сензорът за ъгъла на атаката, които много вероятно не са били верни, MCAS заключава, че самолетът се намира пред момент на застой, т.е. преди да падне като талпа право надолу. За да предотврати това, MCAS почва да навежда муцуната на самолета надолу, и това повтаряйки го всеки 5 секунди. Пилотите на тези компании явно де са били инструктирани, как да се противопоставят и да спрат действията на MCAS.

    https://www.youtube.com/watch?v=zfQW0upkVus

    Winora forever
  85. 85 Профил на gobay
    gobay
    Рейтинг: 1245 Неутрално

    Да не дава Господ един А380 да катастрофира.Тогава какво? Кой ще иска да забрани полетите им? Кьорав трябва да е човек и да не види,че се използва катастрофа на Боинг за атака срещу самолета,респективно срещу фирмата. Както се казва и както е, използване на ситуацията за атака срещу конкуренцията.

  86. 86 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4174 Весело

    До коментар [#71] от "vassilun":

    Аз съм последният който ще критикува печатни грешки, защото във форума ги произвеждам в индустриални количества. Но наистина ми хареса "безанарогови", от комбинацията на "без" и "рога" :-)

  87. 87 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 2394 Неутрално

    До коментар [#79] от "plamen_b":ЗАщо и Дриймлайнер имаше сериозни проблеми с батериите но всичко се оправи и сега е може би е най-добрата машина.Акциите затова са акции вдигат се и падат.
    —цитат от коментар 83 на KA2


    Вярно, но ако на всички им стискаше да купуват акции на Боинг когато не се знаеше колко ще струва проблема с батериите на 787, те нямаше да паднат толкова.

    Иначе, Боинг има над 5.000 твърди поръчки за 737 МАКС (и 350 самолета вече доставени). Това е огромен брой поръчки - при положение че за последните 53 години са произвели малко над 10.000 броя от всички поколения на 737.

  88. 89 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2506 Неутрално
  89. 90 Профил на Noise
    Noise
    Рейтинг: 2921 Весело

    До коментар [#55] от "daskal1":

    Тъкмо мислех да захапя Four of Five.Вчера каза , че си е купил акции.Можеше барем до днес да почака и да увеличи бъдещата печалба.

    Sutor, Ne Supra Crepidam!
  90. 91 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2506 Неутрално

    До коментар [#82] от "Локомотив":

    Боинг имат и много други самолети, които летят по целия свят без проблем. Не им е само този 737 МАХ, както цяла Русия има само един Суперджет.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  91. 92 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 5274 Весело

    До коментар [#72] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Никой не може да достигне нивото на Кмета! 🤣

  92. 93 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2506 Неутрално

    До коментар [#83] от "KA2":

    Никой не е умрял в Дриймланера, слава Богу.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  93. 94 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 946 Любопитно

    " Според "Уолстрийт джърнъл" компанията започва значителни промени в програмите за контрол на полета в кабината, за които се подозира, че са сред причините за двете последни катастрофи с нови 737 MAX." Когато превозваш най - ценното, няма място за грешки - нито в софтуеъра, нито в хардуеъра ! Решението на ЕС е напълно правилно и не е никакъв удар по репутацията на Боинг - просто човешкия живот е преди корпоративните печалби на фирмата !
    —цитат от коментар 30 на samoedin


    Точно така. Safety First - най-важното в цивилната авиация.

  94. 95 Профил на Noise
    Noise
    Рейтинг: 2921 Неутрално

    До коментар [#59] от "deutschwagen":

    Това, ако е вярно в 50% от предположенията, някой трябва да влезе в затвора, а оцеляването на Боинг ще е под въпрос.При положение, че нещата не се заметат сериозно.

    Sutor, Ne Supra Crepidam!
  95. 96 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2506 Неутрално

    До коментар [#84] от "_plamen_":

    Всички 737 МАХ имат MCAS, както и автопилот. MCAS работи когато автопилотът е изключен - това, както сам разбираш, е система за предотратяване на срив поради прекомерно вдигане на носа, което може да се случи при ръчно управление на самолета.

    Не знам много за спецификата на автопилота на този самолет, но според мен автопилотът би трябвало да се самоизключи при разминаване в данните за ъгъла на атака, и да не може да се включи отново. Дори да не е така, другите проблеми, асоциирани с тези случаи - разминаване в данните за соростта - гарантират това да е така.

    Как да се изключи MCAS беше комуникирано до всичко авикомпании след катастрофата в Индонезия. Самата процедура не е нищо ново, но пилотите до тогава не са знаели за MCAS, а и системата действа интервално, което може доста да обърка пилотите.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  96. 97 Профил на theduloclan
    theduloclan
    Рейтинг: 1015 Неутрално

    Не ви ли прави впечатление че такива катастрофи стават само в африканските и азиатските държави... Ма то е ясно бе, неграмотните бонговци там сигурно не могат и да четат, камо ли да управляват високотехнологичен самолет. Защо в белите държави няма такива катастрофи???

  97. 98 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4174 Весело

    До коментар [#90] от "Noise":

    С това ми звучи като лозунг от развития социализъм - "Пет за четири" (петилетката в съкратени срокове") :-) Да не би да е "405" от Interstate 405 (I-405) или обиколната автострада в Южна Калифорния, наричана още "Сан Диего Фриуей", една от най-задръстените магистрали. Шегата за това шосе поради задръстванията и трафика е "four or five" , или скорост от 4-5 мии в час :-)
    А за акциите не зная, решил - купил. Негови пари са, не са мои :-)

  98. 99 Профил на xymax
    xymax
    Рейтинг: 628 Весело

    Нраво на ЕС. Ама какво ми дреме за боинг. европейците си имаме ербъс. Колкото повече им пада репутацията на американците (и акциите) толкова по-добре. Току виж направили някой заводче в България за сглобяване на седалки ;-)

    Боинг, Тръмп да ги мисли. Все ще им уреди някоя държавна поръчка да произвеждат оръжие.

  99. 100 Профил на Noise
    Noise
    Рейтинг: 2921 Неутрално

    До коментар [#96] от "deutschwagen":

    Виждам , че си прочел доста по темата , та да попитам, ако не възразяваш....Как е възможно да се въведе нова система и да не бъдат уведомени авиокомпаниите и пилотите и същата да не е включена в manual?Това не е ли престъпление?В смисъл , не подлежи ли на наказания и санкции?

    Sutor, Ne Supra Crepidam!




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK