САЩ засега няма да спират полетите на "Боинг", забранени от Евросъюза

Вчера ограничения бяха наложени от няколко азиатски държави и Австралия, както и от отделни европейски страни, а по-късно - и от целия Европейски съюз.

© Abhirup Roy, Reuters

Вчера ограничения бяха наложени от няколко азиатски държави и Австралия, както и от отделни европейски страни, а по-късно - и от целия Европейски съюз.



Федералното управление на САЩ за въздухоплаване засега смята, че няма причина да бъдат спрени полетите на самолетите Boeing 737 Мax 8, два от които се разбиха от октомври досега, въпреки растящия брой държави, които замразиха полетите на този модел самолети, предадох "Франс прес" и "Ройтерс".


"Засега нашето проучване не показа никакъв проблем във функционирането на този модел самолети и не виждаме причина полетите им да бъдат спрени", се казва в съобщение на управлението.


То обаче заявява, че няма да се поколебае да вземе незабавни мерки, ако бъде открити аномалии при спешния анализ на данните на катастрофиралия самолет на етиопската авиокомпания "Етиопиън еърлайнс", чиито черни кутии бяха намерени.


В катастрофата на етиопския "Боинг" в събота загинаха 157 души. /БТА

Ключови думи към статията:

Коментари (59)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на truly
    truly
    Рейтинг: 1030 Неутрално

    Само дето пътниците ще започнат масово да търсят авиокомпании, които не ползват такива самолети. Не е ясно в кой случай вредите ще са по-големи.

  2. 2 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 12073 Неутрално

    Очаквано, но ФАА е в конфликт на интереси. Те са разрешили експлоатацията, те са дали указания на Боинг и са ги приели за изпълнени.

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  3. 3 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 4277 Неутрално

    Само дето пътниците ще започнат масово да търсят авиокомпании, които не ползват такива самолети. Не е ясно в кой случай вредите ще са по-големи.
    —цитат от коментар 1 на truly


    Нали се сещаш ,че всичко е истериясване, за съжаление Бойнг е жертва!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  4. 4 Профил на кокошката
    кокошката
    Рейтинг: 908 Неутрално

    Докато не се открият причините за катастрофата не е редно да се спират. Може да е човешка грешка.

  5. 5 Профил на proza
    proza
    Рейтинг: 2187 Неутрално

    Все още не знаят какви са причините за падането на самолета, или може би много добре ги знаят. Ако проблемът е в машината, Боинг наистина ще претърпи много големи загуби по един или друг начин.

  6. 6 Профил на НеКой
    НеКой
    Рейтинг: 2894 Неутрално

    Голяма излагация, САЩ.
    Дано бързо се реши проблемът.

  7. 7 Профил на faeton.
    faeton.
    Рейтинг: 4327 Неутрално

    Пилотитте в САЩ твърдят, че ако е проведе своевременно обучение и квалификция за летене със софтуеръра на тези модели Боинг , проблеми нямат, както казаха от Американската асоциация на гражданските пилоти .

  8. 8 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5727 Неутрално

    До коментар [#4] от "кокошката":

    Напротив - не е редно да летят щом не се знае причината.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  9. 9 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5727 Неутрално

    Като всичко е ОК защо борсата показва проблем с компанията ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  10. 10 Профил на faeton.
    faeton.
    Рейтинг: 4327 Неутрално

    Все още не знаят какви са причините за падането на самолета, или може би много добре ги знаят. Ако проблемът е в машината, Боинг наистина ще претърпи много големи загуби по един или друг начин.
    —цитат от коментар 5 на proza


    Боинг вече търпи загуби, акциите падат вече пореден ден . На общия зелен фон на американските компании, акциите на Боинг светят в червено. Но най- много такива самолети летят в САЩ, а там проблеми с тях няма . Има усещането, че се касае за нов софтуеър, който има особености и пилотите трябва да се обучат за работа с него.

  11. 11 Профил на Molossian
    Molossian
    Рейтинг: 2192 Неутрално

    До коментар [#7] от "faeton.":

    Не съм сигурен.
    По принцип пилотите би трябвало да са обучени да летят на конкретна машина.
    Софтуера е неизменна част от управлението, така че не би трябвало да минават на още едно обучение за конкретния софтуер.
    Просто софтуера трябва да се нагоди към пилотите, а не обратното.

    Panta rhei....
  12. 12 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5727 Неутрално

    До коментар [#10] от "faeton.":

    Дано няма никакви проблеми и никакви жертви повече.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  13. 13 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 2581 Неутрално

    До коментар [#10] от "faeton.":

    Така е...
    А и не може да си пилот на такъв самолет с 200 часа пилотиране въобще...

  14. 14 Профил на faeton.
    faeton.
    Рейтинг: 4327 Неутрално

    До коментар [#11] от "Molossian":

    Разбира се , че е възможно да си прав! Аз не съм специалист и не мога да дам мнение. Казвам само, че моето усещане е , че моделите МАКС 8 и 9 на 737 имат подобрен софтуеър, който оставам с впечатлението е в основата на проблема . Поне пилотите на катастрофиралия Боинг така са казали в рзговорите с кулата. Но най- меродавно, разбира се ,е изследването на специалистите. Тук веднага бързам да кажа , че критериите на ФАА са много високи !

  15. 15 Профил на faeton.
    faeton.
    Рейтинг: 4327 Неутрално

    До коментар [#12] от "КМЕТ В СЯНКА":

    +++

  16. 16 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 5458 Неутрално

    Boeing трябва възможно най-бързо да даде убедителни отговори на сериозните въпроси които мъчат авиоиндустрията и клиентите !!!!

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  17. 17 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 5458 Неутрално

    Boeing трябва възможно най-бързо да даде убедителни отговори на сериозните въпроси които мъчат авиоиндустрията и клиентите !!!!

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  18. 18 Профил на Фат Ким
    Фат Ким
    Рейтинг: 840 Неутрално

    Дори да приемем, че Боинг 737 макс като самолет е безопасен на средното ниво за индустрията, явно някъде има проблем, било при обучението на пилотите за него или при тренировките им в симулатор, някъде нишката се къса и трябва да се разбере къде. Етиопиан еърлайнс е от реномираните авиокомпании, правени са и постоянни проверки и има право да лети до Европа и САЩ, тоест отговаря на изискванията на EASA и FAA. По света летят хиляди Боинг 737NG и няма падащи през 3 месеца самолети, за разлика от само 350те машини макс в експлоатация от само 2 години. Като станат хиляда следващата година (годишно производство 550-600 самолета) да чакаме да падат всеки месец ли или 4 хиляди след 10 години и да падат всяка седмица?!? Боинг 777 от 1995 до 2014 цели 19 години нямаше катастрофа с човешка жертва, после един беше свален над Украйна, а друг беше изгубен над Индийския океан, вероятно умишлено разбит от пилота си, тоест до ден днешен след 24 години експлоатация и десетки милиони часове във въздуха, няма фатална чисто авиационна катастрофа с B777, същото се отнася и за А340, дори за съветския Ил-86 който летя 30 години без катастрофа с жертви. Трябва всеобхватно разследване на причините, а до тогава да седят приземени, сейфти фърст.

  19. 19 Профил на tigervi
    tigervi
    Рейтинг: 1674 Неутрално

    До коментар [#11] от "Molossian":

    Модернизирания самолет си е нова машина, а при промени в софтуера също е нужно обучение.

    Eddie lives... somewhere in time!
  20. 20 Профил на tigervi
    tigervi
    Рейтинг: 1674 Неутрално

    До коментар [#17] от "'ΕΡΕΒΟΣ":

    Трябва, но не е лесно една сложна система да се провери бързо. Възможно е да има специфичен проблем при обучението на пилотите в тези компании или както някой каза в условията в южните страни.

    Eddie lives... somewhere in time!
  21. 21 Профил на Неизвестен Извършител
    Неизвестен Извършител
    Рейтинг: 1082 Неутрално

    "САЩ засега няма да спират полетите на "Боинг", забранени от Евросъюза"

    Това заглавие е напълно лишено от смисъл. Все едно Цвъчко са поканили за гост-автор.

  22. 22 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 4337 Неутрално

    При повече от 300 самолета от този тип(В-737-8,9МАХ) е нормално да продължат да летят!Нека разследването да приключи....и всички останали ЩЕ продължат да експлоатират един от най-масовите самолети в света!

    До истината се достига с познание!
  23. 23 Профил на султана глаушева
    султана глаушева
    Рейтинг: 2928 Неутрално

    Така:в разстояние на няколко месеца два чисто нови самолета от този тип катастрофират при идентични обстоятелства. Малко след старта. След първата катастрофа се появяват съмнения, че причина е новият софтуер, който цели да предотврати stall (разкъсване на въздушния поток около самолета, който го държи във въздуха). В такива случаи пилотът трябва да сяали носа на самолета надолу. Това поема автоматиката. И при двете катастрофи индикациите са, че пилотите опитват да изправят носа на самолета нагоре, а автоматиката го натиска надолу. Оше след първата катастрофа APA (асоциацията на американските пилоти) нарича поведението на Боинг “идиотско” - инсталират нов софтуер, без да обучат пилотите как действа и как да го ползват. Не се случва нищо. Само дето Боинг обяснява колко сигурни са тези самолети. Идва втората идентична катастрофа. Боинг заявява, че ще актуализират софтуера, ама през април, за да “направят един много сигурен самолет още по-сигурен”. А FAA (службата по сигурност на въздушния транспорт) не решава да спре от движение този самолет до изясняване на обстоятелствата. Без коментар остават и твърдения, че този софтуер всъщност е един “work around“ на технически дефект. Двигателите на новия модел са много по-големи от стария и изнесени напред. Това само по себе си прави машината по-уязвима към stall. И софтуерът всъщност е за тази компенсация.
    Коментарът е излишен.

    http://www.spiegel.de/wissenschaft/technik/indonesien-lion-air-absturz-boeing-verschwieg-piloten-problematische-software-a-1238278.html

    https://www.faz.net/aktuell/wirtschaft/unternehmen/neue-software-piloten-kritisieren-boeing-nach-absturz-in-indonesien-15890969.html





    Мърфи е оптимист!
  24. 24 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 936 Неутрално

    До коментар [#13] от "Велков": Тази информация също липсва и трябва да се изясни. Според мен по-скоро ко-пилотът има 200ч на този тип самолет, а не общо пролетени часове

  25. 25 Профил на riazor_bg
    riazor_bg
    Рейтинг: 270 Гневно

    В немските вестници беше мн добре обяснено:

    1. Боинг под натиск да направи по-горивоспестяващ модел купува двигателите проектирани за новите НЕО самолети на Ербъс, които са прекалено големи за конструкцията на 737, които са по-малки и по-ниски.
    2. За да спестят пари и не променят конструкцията, която е същата от 3185831 години, слагат двигателя пред вместо под крилото, което нарушава въздухопотока и прави самолета по-податлив на STALL, което е безконтролно падане на самолета при определена (често) прекалено ниска скорост
    3. Инсталират софтуер, които директно накланя носа надолу, за да се набере скорост и предотврати това падане.
    4. Софтуерът разчита само на един сензор. Ако сензорът е дефектен и показва грешна скорост, примерно прекалено ниска скорост, софтуерът накланя носът автоматично надолу.

    Това би обяснило защо самолетите паднаха малко след излитане, когато има малко време за реагиране и земята е близко.

    Всеки да си прави изводите, ама да, в някои страни интересът на калитала е преди човека.

  26. 26 Профил на Noise
    Noise
    Рейтинг: 2833 Неутрално

    Боинг трябва много бързо да дадат отговори, какво става.Иначе акциите ще продължават да светят в червено, без значение какво казват от ФАА.Да не говорим, че първата мисъл е за конфликт на интереси и мнението на иначе уважаваната агенция не тежи много.

    Sutor, Ne Supra Crepidam!
  27. 27 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1789 Неутрално

    До коментар [#7] от "faeton.":

    Имат и то голям. Основно в маркетинга им е, че не се налага ново обучение ако си вземете нов самолет от тези модели и сте клиент на предишната версия. Което и осигуряваше огромните продажби. Така ще слезнат на едно ниво със закупуването на Еърбъс. Плюс усещането за лъжа.

    Дневник, разкарайте таз малоумна визия!
  28. 28 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1789 Неутрално

    До коментар [#14] от "faeton.":

    Проблемът тръгва от новите двигатели. С много по-голям диаметър. Което довежда до проблеми със стабилността на машината при определени условия. И тук идва новия софтуер и неговата хардуерна подкрепа. В добавка разправят, че за подобен проблем с 320 на Еърбъс изискванията на щатската агенция са били много по строги отколкото разрешеното на Боинг. И ако е така и не успеят да го покрият ще стане страшно и за Боинг и за въпросната агенция.

    Дневник, разкарайте таз малоумна визия!
  29. 29 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4096 Неутрално

    До коментар [#2] от "penetrating":

    Засега има само двама пилоти на такива машини в САЩ които свидетелстват за единични случаи на подобно поведение (nosediving) при излитане. И в двата случая пилотът е изключил автопилота и продължил на ръчно управление без проблеми. Констатира се, че сборниците с технически инструкции за пилоти са неадекватни и трябва да отразят подобни проблеми.

  30. 30 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4096 Неутрално

    До коментар [#24] от "Гарван":

    Абсолютно вярно. Всички пилоти минават допълнителни курсове на обучение от поне месец и половина за всеки нов или различен модел за да бъдат сертифицирани за него. Капитанит на пътнически самолети от този лакс са с хиляди часове общо летателно време. При това, при смяна на компанията един капитан например от Американ започва работа например в Делта или ФЕДЕКС от първи помощник и остава такъв поне година до лицензиране и промоция в капитан от компанията в която работи.

  31. 31 Профил на skeptichen
    skeptichen
    Рейтинг: 459 Неутрално

    Да, ФАА си пази американския производител. Ако и те забранят полетите, това тотално определено ще е проблем за БОИНГ - за финансовата му стабилност, за поръчките за този модел и за репутацията му занапред.

  32. 32 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 936 Неутрално

    До коментар [#30] от "daskal1": За първото съм напълно съгласен с допълнение, че курсът за тайп рейтинг може да е по-дълъг или по-къс, но във всички случаи е одобрен от съответните власти. Второто е в зависимост от фирмената политика. Обикновенно командир сменя фирмата пак за командирско място, освен ако не идва от фирма, която плаща мн. малко и той е бил там само за да си направи часовете на лява седалка. Разликата в заплащането м/у командир и FO е мин. 2 - 2.5 пъти.

  33. 33 Профил на gozambo
    gozambo
    Рейтинг: 3257 Неутрално

    Тръмп май осветли проблема. Прекалено сложни за управление и компютъризирани са ги направили новите самолети и изискват сериозно обучение на пилотите. За етиопските пилоти трябва нещо по-простичко.
    В два месеца две катастрофи с този самолет, но при първата казват, че е била заради недовършен ремонт. Просто самолетът не е трябвало да го пускат да лети преди да извършат ремонта.
    Казват, че американските пилоти нямат никакви проблеми, но наистина се изисквало сериозно обучение на пилотите, заради компютъризирането на новите самолети.

  34. 34 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4096 Неутрално

    До коментар [#32] от "Гарван":

    Син на мой приятел в момента е капитан във ФЕДЕКС (не съм сигурен дали е на 777 или на 747). Преди това беше капитан в няколко компании, включително Джет Блу и Соутуестерн, и при всяко преминаване му се налагаше да започва от помощник и през курсове за нов тип самолет.
    За заплатите е така, смеехме се с баща му че след 17 години взема два пъти повече отколкото нас двамата взети заедно. Но, истината е, че пътят никак не беше лесен, особено в началото с плащането за часове полетиои и за лизензирането на все по-сложни модели. Баща му инвестира много добре в това отношение.

  35. 35 Профил на tamada
    tamada
    Рейтинг: 1586 Неутрално

    И в двата случая пилотът е изключил автопилота и продължил на ръчно управление...
    —цитат от коментар 29 на daskal1


    Стига сте я повтаряли тази измислица за автопилота! Въпросната система работи само в ръчно управление и с прибрани закрилки.

    Капитанит на пътнически самолети...
    —цитат от коментар 30 на daskal1


    Капитани има само в търговското мореплаване. Самолетите и военните кораби имат командири.

  36. 36 Профил на султана глаушева
    султана глаушева
    Рейтинг: 2928 Неутрално

    До коментар [#25] от "riazor_bg":
    Четох същото. В пилотските форуми псуват. Яко. Имаш ли някой линк да ми дадеш? Благодаря предварително.

    Мърфи е оптимист!
  37. 37 Профил на султана глаушева
    султана глаушева
    Рейтинг: 2928 Неутрално

    До коментар [#34] от "daskal1":
    Ами виж тези същите как псуват по въпроса. И с право.

    Мърфи е оптимист!
  38. 38 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8960 Неутрално

    Вчера български пилот го обясни така,софтуерът накланя носът автоматично надолу, а пилотът се е помъчил да го коригира, но не успял.

  39. 39 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 12073 Неутрално

    До коментар [#29] от "daskal1":

    Ако е имал време, бил е подготвен, не е имало външни смущения...
    Не може да се остави такъв дизайн - кога задължително трябва да работи и кога в никаквъ случай не трябва да работи този софтуер.

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  40. 40 Профил на carlosestrada
    carlosestrada
    Рейтинг: 1968 Неутрално

    разбира се, че тръмповата ФАА няма да спре полетите на Боинг, след като шефката на Боинг всеки уикенд виси в Мар-а-лаго и пълни джобовете на оранжевия клоун

    какво означават тук някакви си човешки животи, след като оранжевото печели?

    нали така, тръмпаци?

    а, и между другото, имплементирането на бъг-фикса на системата за накланяне на носа се забавила през януари с пет седмици заради затварянето на правителството на САЩ от страна на оранжевия малоумник

    кеф, а, тръмпаци?

  41. 41 Профил на султана глаушева
    султана глаушева
    Рейтинг: 2928 Неутрално

    До коментар [#38] от "Роси":
    И защо не е успял, Роси? Ами защото софтуерът не му дава! Извинявай, нервиш ме страхотно! Толкова глупави жени НЯМА! Смени си името, наречи се Росен!

    Мърфи е оптимист!
  42. 42 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4096 Неутрално

    До коментар [#35] от "tamada":

    Може в България да е така, в САЩ са "капитани".

  43. 43 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4096 Неутрално

    До коментар [#39] от "penetrating":

    Напълно съм съгласен, дори най-малките недостатъци констатирани в практиката трябва да бъдат отстранени.

  44. 44 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4096 Неутрално

    До коментар [#36] от "султана глаушева":

    Докато изчаквате колегата, ето няколко линка. Първият е от "Форбс", от преди 2 дни с анализ на катастрофите https://www.forbes.com/sites/jeremybogaisky/2019/03/11/the-boeing-737-max-crashes-is-there-a-problem-with-the-plane-or-the-pilots/ #6d28101b584a
    Вторият е от много влиятелната в САЩ организация на "Сведения от Консуматорите"
    https://www.consumerreports.org/airplanes/cr-calls-for-grounding-737-max-8/
    Третият линк е за "Сиатъл Таймс", където е и "Боинг" https://www.seattletimes.com/business/pilots-have-reported-issues-in-us-with-new-boeing-jet/

  45. 45 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 936 Неутрално

    До коментар [#34] от "daskal1": Ако е сменял типа на самолета няма как отново да е капитан в друга фирма. Иначе американската система за развитие е доста сложна в сравнение с европейската. Имам съвипусник, който от няколко години е капитан В Делта. Интересното е, че в началото, като млад капитан получаваше по-малко от това като "старши" първи офицер.

  46. 46 Профил на султана глаушева
    султана глаушева
    Рейтинг: 2928 Неутрално

    До коментар [#44] от "daskal1":
    Мерси, даскале! Прочетох достатъчно. Позор! Не искам да изреждам подробности. Написани са черно на бяло и са позор! Друго се питам:защо в целия свят има само двама произвидители на самолети? Щатите и ЕС? Защо в шейсетте имаше самолет (Кнкорд), дето взимаше за 3 часа полета от Европа от Щатите? Защо го няма сега? Защо всичко, което е напредничаво и различно, трябва да бъде смачкано? Защо трябва да има в света само един Боинг и европейския му васал? Защо 500М Европа кляка на 300М Америка, основана от престъпници и авантюристи? И отдалечена на светлинни години от всякаква култура? Е, ще си питам. Просто да ми е!

    Мърфи е оптимист!
  47. 47 Профил на riazor_bg
    riazor_bg
    Рейтинг: 270 Неутрално

    До коментар [#36] от "султана глаушева":

    Ето тук обясняват проблема:
    https://www.welt.de/wirtschaft/article190130091/Absturz-von-737-Max-8-Turbine-wird-zu-Boeings-Achillesferse.html



    Ето линк към материала как е имало много оплаквания в пилотската система за анонимно събщаване на пилотски грешки. Мисля я има и по английските вестници като Индипендънт.

    https://www.welt.de/wirtschaft/article190227649/Piloten-zum-Boeing-Autopiloten-Ich-habe-zuerst-gedacht-ich-habe-einen-Fehler-gemacht.html

  48. 48 Профил на tamada
    tamada
    Рейтинг: 1586 Неутрално

    До коментар [#35] от "tamada":Може в България да е така, в САЩ са "капитани".
    —цитат от коментар 42 на daskal1


    Да, но ти не говориш за САЩ, а за капитаните въобще, затова на български, в български форум е редно да ги наричаш командири.
    Освен това не е вярно, че всички минават по месец и половина обучение за всеки нов модел. Ако моделът се различава малко от предишния, който дадена авиокомпания вече ползва, то обучението може да е само ден-два.

  49. 49 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 10281 Неутрално

    Дано няма повече катастрофи жертви и пострадали.

  50. 50 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 1938 Весело

    е не! Изненадани? Свобода и демокрация баце, но само ако не накърняват печалбите на правилните компании...

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
  51. 51 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 1938 Весело

    До коментар [#32] от "Гарван":Син на мой приятел в момента е капитан във ФЕДЕКС (не съм сигурен дали е на 777 или на 747). Преди това беше капитан в няколко компании, включително Джет Блу и Соутуестерн, и при всяко преминаване му се налагаше да започва от помощник и през курсове за нов тип самолет. За заплатите е така, смеехме се с баща му че след 17 години взема два пъти повече отколкото нас двамата взети заедно. Но, истината е, че пътят никак не беше лесен, особено в началото с плащането за часове полетиои и за лизензирането на все по-сложни модели. Баща му инвестира много добре в това отношение.
    —цитат от коментар 34 на daskal1


    какъв е тоя капитан? На товарен параход?

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
  52. 52 Профил на султана глаушева
    султана глаушева
    Рейтинг: 2928 Неутрално

    До коментар [#47] от "riazor_bg":
    Жестоко. Всичко написано черно на бяло. И никой не предприема нищо. И стадото не го бърка. Така е решил шефът! Я си представи, това да беше руски самолет! Мама миа! Особено в този форум! Ушанките, ватенките, в кочината! Те не знаят как се правят самолети!

    Мърфи е оптимист!
  53. 53 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4096 Неутрално

    До коментар [#45] от "Гарван":

    Прав сте, системата на "старшинство" и спецификата на кариерните особености е твърде различна. Плюс това, сложността се увеличава и понеже договорите се променят и в резултат на периодичните предоговаряния с пилотските профсъюзи и собствениците.

  54. 54 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 936 Неутрално

    До коментар [#51] от "Пешката": Да внеса малко яснота по въпросът. Даскала е прав. По аналогия с корабоплаването при многочленен екипаж пилотът носещ пълната отговорност се нарича Капитан( обикновенно е има 4 нашивки). При руснаците е командир, но когато са навън обръщението към тях също е Капитан. За да няма разминаване и обидени когато екипажът е съставен от два или повече капитана вече е прието капитанът, който е носи пълната отговорност да е командир на екипажа, а другият капитан е ко-пилот. Не е първи офицер, защото де факто ще е понижен в ранг.

  55. 55 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4096 Весело

    До коментар [#46] от "султана глаушева":

    Ааа, не, престъпниците са ги изпращали в Австралия! В Америка са идвали не само авантюристи, но и преследвани религиозни движения, гладни и амбициозни хора, елитът на еврейските интелектуалци подгонени от нацистите, а сега и поток от Източна Европа, включително и наша милост българските "всезнайковци" :-)
    Сигурен съм, че "Боинг" много бързо ще реагира в случая, след като котката вече не е в чувала и има вероятност от многомилионни плащания на застраховки и съдебни искове. Тук е така, "институционната финансова и юридическа отговорност' (institutional liability) движи нещата.

  56. 56 Профил на anty
    anty
    Рейтинг: 768 Неутрално

    Брей,брейй,много разбирач,много нещо,специалист до специалиста,инженер до инженера,конструктори,консултанти много нещо в този форум.
    Да очокваме и баш консултанта хидро инженера агент Сава и той да се изходи по въпроса,а и Винету от Банкя още не си е казал тежката дума.
    Та с такива форумни "капацитети" сме на последно място по стандарт на живота в Европа.
    Да се очаква скоро да поканят на работа,или да консолтират разни отдели в NASA тукашните баш специалисти от този или друг подобен форум.

  57. 57 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 12073 Неутрално

    До коментар [#43] от "daskal1":

    :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  58. 58 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4096 Любопитно

    До коментар [#57] от "penetrating":

    Преди 40 минути Тръмп обяви, че спира полетите на Макс 8и 9 до изясняване на проблема.
    Разбира се, той каза че Боинг са "велика фирма" и че "много бързо ще дадат отговор".

  59. 59 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 12073 Неутрално

    До коментар [#58] от "daskal1":

    Тръмп вместо ФАА? Браво на Тръмп, но много лоша атестация за ФАА, защото те са оторизираните, технически грамотните и контролиращите...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK