От САЩ и Канада до Европа и Китай - кои държави забраниха полети с "Боинг 737 Макс" (графика)

От САЩ и Канада до Европа и Китай - кои държави забраниха полети с "Боинг 737 Макс" (графика)

© Associated Press



Американският президент Доналд Тръмп нареди да бъдат приземени самолетите "Боинг 737 Макс 8" и "Боинг 737 Макс 9" след катастрофата в Етиопия, при която загинаха 157 души в неделя. Федералният регулатор предстои да обяви формално забраната, но малко след изявлението на Тръмп "Боинг" обяви, че сама ще я поиска в името на предпазливостта.


Така Съединените щати, след призиви на сенатори от двете партии и въпреки позицията на авиационните власти, се присъединиха към няколко десетки държави решиха да забранят полети от и до летищата си или навлизане на самолети от серията "Боинг 737 Макс" във въздушното си пространство след катастрофата в Етиопия в неделя. Това е удар по американската компания "Боинг", която е най-големият самолетостроител в света, но с чиито нови модели вече се свързват две катастрофи за по-малко от пет месеца.


Някои от забраните са временни - германската е за три месеца, а тази на Тайланд е за седмица. Аргументът е нуждата първо да бъде изяснено случилото се, след като сравнения със скорошна катастрофа в Индонезия повдигнаха въпроса дали проблемът не е в техническа особеност на автопилота на тези модели. Повечето държави нямат самолети "Боинг 737 Макс" във флотилиите си. В списъка обаче са държави, на чиито летища кацат или през чието въздушно пространство преминават.




Някои от тях скоро ще разполагат с такива самолети - базираната в Ирландия "Райънер" очаква 135 от серията тази пролет и 50 други до лятото на 2020 г. Норвежкият оператор "Норуиджън еър" обаче вече използва 18 самолета и поиска финансова компенсация, след като се наложи да отмени десетки полети на фона на тежкото си финансово състояние.


Първото решение бе на Китай, който е и най-големият пазар на "Боинг" за новите модели, тъй като 41 вече летят на територията на страната.


Последваха няколко азиатски държави и Австралия, след това - и Европейски. Последва решение на Европейския съюз, а ден по-късно - и на Канада.


Още преди нареждането на Тръмп редица компании в страната обаче обявиха, че няма да ползват тези самолети до изясняване на ситуацията.


Все още не е известно как ситуацията ще засегне поръчките на "Боинг", доставила под 400 от 5000 поръчани самолета, но тя загуби милиарди от стойността си както след първите новини за забрани и приземявания, така и след решението на Тръмп.

Ключови думи към статията:

Коментари (88)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4168 Неутрално

    Чакам Хейтърите да започнат да умнеят и политизират.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  2. 2 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 5224 Неутрално

    Правилното е тези самолети да не летят до намиране на причината за двете катастрофи! Боинг да му мислят! А В777 и В787 са ми любимите самолети!

  3. 3 Профил на SS
    SS
    Рейтинг: 2926 Неутрално

    Еърбъс ще вдигнат продажбите ...

  4. 4 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4168 Неутрално

    До коментар [#2] от "vassilun":

    Май си промени мнението по въпроса? Това е добре.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  5. 5 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 5224 Неутрално

    До коментар [#3] от "SS":

    Не е много сигурно! Ппедполагам, че Боинг ще направят и невъзможното разследването да бъде бързо, за да минимализират загубите.

  6. 6 Профил на KA2
    KA2
    Рейтинг: 3566 Неутрално

    Вече полетите на Б737 Макс са забранени и в САЩ. Докато не се отстрани трудното справяне на екипажите с изкуствения интелект заложен от Бойнг .

  7. 7 Профил на pavur
    pavur
    Рейтинг: 659 Неутрално

    путя дали има пръст?все пак разправяха как превзел икономиките на австрия,италия и холандия.кът нищо е саботирал боинг,за да облагодетелства еърбъс.

  8. 8 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 5224 Неутрално

    До коментар [#4] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Кмете, според скромното ми мнение на често летящ човек (в момента на всеки 6-7 седмици от BGF до SOF и обратно) Боинг са по-добрата компания! А350 и В787 са подобни, но В777 е много по-добър от А340!

  9. 9
    vassilun
    Рейтинг: 5224 Неутрално

    Коментарът е скрит от модераторите, защото съдържа вулгарни, нецензурни квалификации, лични нападки, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на други коментиращи и лица, цитирани в публикациите. Ако въпреки това желаете да го видите, натиснете тук.

  10. 10 Профил на Фат Ким
    Фат Ким
    Рейтинг: 908 Неутрално

    Малко ми е странно да го напиша, но разумно решение на Тръмп, очевидно връзките между ФАА и Боинг бяха много преплетени за да може регулатора да вземе независимо решение.

  11. 11 Профил на KA2
    KA2
    Рейтинг: 3566 Неутрално

    До коментар [#8] от "vassilun":

    Няма лоша машина във въздуха. Проблемите ще бъдат отстранени както стана и с Дриймлайнер.Поне това показва практиката до сега.

  12. 12 Профил на Jalis Ironhammer
    Jalis Ironhammer
    Рейтинг: 2599 Весело

    Честно казано не знаех че е в прерогативите на президента да "презимява" самолети. Одобрявам!

    Underneath this flabby exterior is an enormous lack of character.
  13. 13 Профил на angeles
    angeles
    Рейтинг: 1939 Неутрално

    Как може толкоз кретени(като коментар 7) да има във форума!!! Къде го чукаш,къде се пука!!! А по темата,за мен е правилно решението,Боинг да поемат тяхната отговорност най-бързо и да дадат становище за причините! А че аз няма да се кача на такъв самолет,това е друго!

  14. 14 Профил на anticomunist
    anticomunist
    Рейтинг: 661 Любопитно

    До колкото слушах сериозните канали,Боинг при този модел са променили двигателите които са по големи и по тежки,това е една от причините да исползват така наречения с
    software,другото което споменаха че същия software трябвало да има повече датчици които да отчитат състоянието на самолета а не един които в случая се съмняват че не е работил правилно,наистина жалко за хората,по мое мнение това грешка комбинация от арогантност и бюрокрация,защото да не си кривим душата но боинг е изклучително надежден самолет и това са го доказали през последните десетилетия на всякаде по света.

  15. 15 Профил на Noise
    Noise
    Рейтинг: 2987 Неутрално

    До коментар [#13] от "angeles":

    Боинг трябва да излязат с отговори възможно най-бързо.Притеснително е , че да настоявали разследването на катастрофата да не се извършва във Великобритания.Щом се опитват да се намесват, значи може да е много по-сериозно от това, което се твърди.А че НИКОГА няма да се кача на самолет от този тип е повече от сигурно.

    Sutor, Ne Supra Crepidam!
  16. 16 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4690 Любопитно

    До коментар [#8] от "vassilun":

    Не зная защо са те "оминусили" след като си прав, особено за 777 за големи разстояния, като над 10 часа полет.

  17. 17 Профил на Иван  К
    Иван К
    Рейтинг: 3207 Неутрално

    Стахувам се, че някакви иновации в автопилотирането не са били перфектни. Ако се окаже така, това ще забави процесите на автоматизиране на управлението на всички нови модели самолети

    подпис
  18. 18 Профил на angeles
    angeles
    Рейтинг: 1939 Неутрално

    До коментар [#15] от "Noise":))) Ще разрешат и в Англия,няма да удържат!Според мен ако се опитат ще се сринат по силно!! Колкото по-бързо толкоз по добре за всички)

  19. 19 Профил на angeles
    angeles
    Рейтинг: 1939 Весело

    До коментар [#16] от "daskal1":


    Ами щото има хора които не са летяли на 777 ,а и е Боинг все пак!!! Кога коментаторът от пост 7 ,ще сложи + на коментар за Боинг!!!!!)))))

  20. 20 Профил на angeles
    angeles
    Рейтинг: 1939 Неутрално

    До коментар [#8] от "vassilun":Ле тях преди няколко години (случайно)в бизнес класата на 777 ,е ....такъв КЕФ никога не съм изпитвал при летене)))) Случваше се преди( в най-натоварения сезон) да предлагат да останеш за другия ден ,като ти дават ваучери за цената на билетите и следващия ден 100% летиш( явно тогава стават и хубавите грешки)))))

  21. 21 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 4504 Неутрално

    До колкото разбрах проблемът се проявявал при преминаване от режим на излитане, в режим на постоянно, височинно летене. Той бил известен и даже били оравени някакви промени в устройствата, но се изисквало специални тренировки на екипажите. Е точно последното не било направено качествено.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  22. 22 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 3808 Неутрално

    Доста неприятна ситуация.
    Боинг ще се оправят, но предполагам, ще им струва доста.
    Много неприятно и за Тръмп, а и за САЩ като цяло...

    Модератора е неадекватен!
  23. 23 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4690 Неутрално

    До коментар [#20] от "angeles":

    По принцип на мен не ми се полага да ползвам бизнес клас освен при полети над 10 часа, но пък там гледам да не ударя бюджета си. Добре че имам стотици хиляди мили които разменям поне веднъж годишно за собствено удоволствие, и 777 наистина е много приятен за полети до Китай или Япония. За Сеул предпочитам де летя с корейските линии, внимателно обслужване, а и храната е по-интересна от стандарта.

  24. 24 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 3808 Неутрално

    До коментар [#8] от "vassilun":

    Васил, пишеш кой според теб е по-добър за пътуване самолет за пътниците.
    Пък коя компания е по-добра е друго нещо.

    Модератора е неадекватен!
  25. 25 Профил на gozambo
    gozambo
    Рейтинг: 3920 Неутрално

    Един руски радиоводещ даде интересно сравнение, след като се беше консултирал с летец-изпитател. Професията пилот е заменена, казва,с оператор на самолет. И навремето,казва, за пилот се учеше поне 5 години, а днес с някакви курсове и ги качват да карат.

  26. 26 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 5224 Неутрално

    До коментар [#11] от "KA2":

    Не съм използвал думата "лоша"! Просто споделям лично мнение, че В777 ми харесва повече от А340. Субективно е и не мисля, че трябва да аргументирам защо мисля така!

  27. 27 Профил на FourOhFive
    FourOhFive
    Рейтинг: 3573 Весело

    А че НИКОГА няма да се кача на самолет от този тип е повече от сигурно.
    —цитат от коментар 15 на Noise


    Ако чакаш руски самолет да полети от шереметиево до лутън, може и да не дочакаш.

  28. 28 Профил на tucker case
    tucker case
    Рейтинг: 1825 Неутрално

    шит хепан... язък за жертвите, ма само кой не е произвеждал продукт не знае, че нема перфектен дизйн и нема перфектно изпълнение... еле па програма
    месец, три, пет - ше намерат причната, че и турат кръпка и па че литнат

    Now what's a few miles between the beauty and the beast...
  29. 29 Профил на angeles
    angeles
    Рейтинг: 1939 Неутрално

    До коментар [#23] от "daskal1": Е ти да не мислиш че някой се е изръсил 10-12 бона за бизнес!!! Мой приятел летя със семейството си в първа класа ,на следващия ден след като се съгласи да остане в къщи и му дадоха и ваучери за цената на билетите даже!! За другата година си осигури безплатно пътуване до БГ с Луфханза))) Понякога късметът проработва))))

  30. 30 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 5224 Неутрално

    До коментар [#13] от "angeles":

    Русороб! Няма спасение от тях!

  31. 31 Профил на lon01600906
    lon01600906
    Рейтинг: 802 Неутрално

    До коментар [#8] от "vassilun":
    До коментар [#16] от "daskal1":

    Темата е "От САЩ и Канада до Европа и Китай - кои държави забраниха полети с "Боинг 737 Макс"

    Sic transit gloria mundi
  32. 32 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 5224 Неутрално

    До коментар [#16] от "daskal1":

    Не ме интересуват нито +, нито -!

  33. 33 Профил на Jalis Ironhammer
    Jalis Ironhammer
    Рейтинг: 2599 Весело

    Пълен провал на федералния регулатор. Такива традиции и сега 💩

    Underneath this flabby exterior is an enormous lack of character.
  34. 34 Профил на yavooor
    yavooor
    Рейтинг: 848 Неутрално

    Втори действащ президент разбира от самолети.
    Цветанов ще откачи.

  35. 35 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4690 Весело

    До коментар [#29] от "angeles":

    Абе така ще стигнем до вица за сестрата на Иванчо и как тя ходела на курорт на море.:-)

  36. 36 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 5224 Неутрално

    До коментар [#17] от "Иван К":

    Ще забави, но ще преотврати жертви, което е за предпочитаня! Нека не се заблуждаваме! Човечеството се учи от собствените си грешки! Изкуствен интелект ще доведе до много грешки и много повече от 300 жертви, преди да усетим ползата от него.

  37. 37 Профил на Lou
    Lou
    Рейтинг: 1781 Неутрално

    Сега е времето Сухой и Туполев да превземат пазарния дял на Боинг.


    Тук вече без майтап.

    Уинстън Чърчил е казал, че "американците ще вземат най-доброто решение, след като са изпробвали всички други възможни". Хуморът на стария Уинстън е точно на място в ситуацията на Боинг, но този филм вече го гледахме с Фолксваген преди време. Боинг произвеждат самолети от 100 гозини и ще го правят още дълго. След всяка самолетна катастрофа се стига до подобни забрани и сваляне та определени модели от експлоатация. След решаването на съответния проблем всичко си идва на мястото.

    "Виж, приятелю, на този свят има два типа хора - тези със заредените пистолети и тези, които копаят. Ти копаеш!"
  38. 38 Профил на Noise
    Noise
    Рейтинг: 2987 Неутрално

    До коментар [#27] от "FourOhFive":

    Има Еърбъс.Споко.Да беше изчакал някой ден , преди да купуваш акции на Боинг 😂

    Sutor, Ne Supra Crepidam!
  39. 39 Профил на angeles
    angeles
    Рейтинг: 1939 Весело




    До коментар [#35] от "daskal1": Така е,някои ги водят но ние не сме от тях!!!По-скоро сме от водещите)))

  40. 40 Профил на lon01600906
    lon01600906
    Рейтинг: 802 Неутрално

    До коментар [#17] от "Иван К":

    Случаите с новия 737 няма да окажат никакво влияние на развитието на процесите на автоматизиране на управлението на всички нови модели самолети поради простата причина,че Ербъс вече са направили А320,който е доста по-напред в това отношение,а и самата компания Боинг прави доста по-автоматизирани модели самолети от този!
    Този проблем просто е частен случай и се отнася само за този модел на Боинг...

    Sic transit gloria mundi
  41. 41 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 9043 Неутрално

    Напълно разумно решение. Трябва да се намерят причините.

  42. 42 Профил на angeles
    angeles
    Рейтинг: 1939 Весело
  43. 43 Профил на skara
    skara
    Рейтинг: 1691 Гневно

    Бе мама му стара!
    Що не гътнаха този самолет пилоти от "бели" държави?
    Що го гътнаха тарамбуки?
    То маймун със Калашник е страшно нещо!

    Прави каквото трябва, да става каквото ще.
  44. 44 Профил на skara
    skara
    Рейтинг: 1691 Гневно

    До коментар [#17] от "Иван К":Случаите с новия 737 няма да окажат никакво влияние на развитието на процесите на автоматизиране на управлението на всички нови модели самолети поради простата причина,че Ербъс вече са направили А320,който е доста по-напред в това отношение,а и самата компания Боинг прави доста по-автоматизирани модели самолети от този!Този проблем просто е частен случай и се отнася само за този модел на Боинг...
    —цитат от коментар 40 на lon01600906


    Едва когато махнат "човешкия фактор" от управлението на машините ще видим бял ден.
    Някой да роптае нещо срещу ДВГ, произведен без да го е пипнал работник?
    Има ли пилот на света, който да излети и кацне със самолет тип "летящо крило"?
    Машинисти на влакове и шофьори са следващите професии от историята - както телефонистки и машинописки.

    Прави каквото трябва, да става каквото ще.
  45. 45 Профил на султана глаушева
    султана глаушева
    Рейтинг: 3259 Неутрално

    Реакцията на Боинг беше много грозна. Можеха да излязат от тази ситуация с повече достойнство. Отрекоха нещо, дето е ясно и на децата и излязоха с тъпо-арогантно обяснение, че "променят софтуера, за да направят сигурните самолети още по-сигурни". Недостойно за световен концерн! Аз питам друго:Защо в целия свят има само Боинг и Еърбъс? Другите държави не могат ли да правят самолети? Кой ги задушава? И защо? Как така в шейсетте имаше Конкорд, дето пътуваше от Европа до Америка за 3 (ТРИ) часа, а днес, 50 години по-късно, се тараляска за 8 часа? КОЙ задуши тази технология? И защо? И, най-вече. КОЙ му позволи?:

    На агитката не отговарям! А на бивши и настоящи доносници хептен!
  46. 46
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  47. 47 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 5224 Неутрално

    До коментар [#25] от "gozambo":

    Ами, както винаги истината не е на страната нито на gozambo, нито на руския пилот! Вие нормални ри сте да смятате, че "някакви курсове" са достанъчни, за да бъде поверен живота на стотици пътници и самолет за стотици милиони на накой курсист! Всъщност за тръмпоман е нормално разсъждение!

  48. 48 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 5224 Неутрално

    До коментар [#29] от "angeles":

    Аз съм летял два пъти бизнес на Еър Франс с В777, но никога не съм летял La Premiere. Летял съм бизнес на Бритиш и Луфтвафе 🤣 със същия самолет и бе различно. Зависи от авиокомпанията също. И не само бизнес, а всички класи са различни при различните авиокомпании. Вие с Даскала вероятно ще потвърдите, че за вътрешен полет в САЩ бизнес на Southwest и Delta се различават значително!

  49. 49 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 5224 Весело

    До коментар [#35] от "daskal1":

    Тримата с минусите не знаят вица! 🤣

  50. 50 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 5224 Любопитно

    До коментар [#37] от "Lou":

    Интересно ми би било какво би казал Чърчил за Брекзит!

  51. 51 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 5224 Неутрално

    До коментар [#43] от "skara":

    Тарамбуки??? Преди да се изкажете неподготвен, бихте могъл да проверите, че Етиопиън има по-добра safety история от поне 50% от "белите" европейски авиокомпании! Ама пък и аз....! Забравих, че е Вие като gozambo сте тръмпоман!

  52. 52 Профил на FourOhFive
    FourOhFive
    Рейтинг: 3573 Любопитно

    До коментар [#27] от "FourOhFive":Има Еърбъс.Споко.Да беше изчакал някой ден , преди да купуваш акции на Боинг 😂
    —цитат от коментар 38 на Noise


    Що, какво им е на акциите?

  53. 53 Профил на Lou
    Lou
    Рейтинг: 1781 Неутрално

    Реакцията на Боинг беше много грозна. Можеха да излязат от тази ситуация с повече достойнство. Отрекоха нещо, дето е ясно и на децата и излязоха с тъпо-арогантно обяснение, че "променят софтуера, за да направят сигурните самолети още по-сигурни". Недостойно за световен концерн! Аз питам друго:Защо в целия свят има само Боинг и Еърбъс? Другите държави не могат ли да правят самолети? Кой ги задушава? И защо? Как така в шейсетте имаше Конкорд, дето пътуваше от Европа до Америка за 3 (ТРИ) часа, а днес, 50 години по-късно, се тараляска за 8 часа? КОЙ задуши тази технология? И защо? И, най-вече. КОЙ му позволи?:
    —цитат от коментар 45 на султана глаушева


    Нарича се "пазарна икономика". Всеки иска да купи най-доброто на най-добрата цена. Никой не иска нискокачественото. Преди години имаше много производители. Имаше и една голяма компания Макдоналд-Дъглас. Преди създаването на ЕърБъз именно Макдоналд-Дъглас беше най-големият конкурент на Боинг на пазара. Те имаха доста модели самолети, чиито имена бяха DC-5, DC-6.... DC-10 и т.н. Но с времето Боинг просто ги изяде с парцалите и фалираха. След това беше създадена и Еърбъз. Има и други производители, които обаче са мравки в сравнение с двата гиганта или правят друг клас самолети.
    Конкорд? За този самолет толкова се изписа в края на миналия век и началото на този. Ако беше добър, нямаше да го изхвърлят от експлоатация. Онази катастрофа преди 20 години направо си го погреба ритуално.

    "Виж, приятелю, на този свят има два типа хора - тези със заредените пистолети и тези, които копаят. Ти копаеш!"
  54. 54 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2239 Неутрално

    До коментар [#8] от "vassilun":

    Всичко е относително. По-добра компания няма. По тази линия, А330 е по-добър от 767, А320 е по-добър от 737, т.н. Оригоналният 777 е отличен самолет и за мен един от най-добрите правени някога, но Боинг имаше приемуществото да има влияние над регулаторите, което помогна на концепцията с два двигателя за дълги полети, докато А340 е замислен малко по-рано и авикомпаниите сами са искали самолет с 4 двигателя от този тип. Още повече, че IAE трябваше да създаде изцяло нов и много модерен двигател за А340, което не се случва и му слагат двигател от А320 (оригиналните А340). После Еърбъс правят грешката да продължат да залагат на тази концепция и началото на 2000те правят по-голям А340 с нови двигатели като заместител на 747, вместо нов самолет с два двигателя. Известно време изглежда, че ще върши работа, но много скоро Боинг пускат 777-300ER и това в края за А340. Отделно полетите на орогиналния А340 стават възможни за А330, който претърпява постоянно инкрементално развитие откакто съществува.
    Иначе А350 е повече конкуренция на 777 и е естествено по-добър самолет. За това Боинг веднага отговориха с нови версии на 777 които го правят по-голям и влиза в нишата на VLA, където вече стои сам след спирането на А380. Еърбъс малко поообъркаха стратегията, защото трябваше до сега да внимават А350 да не конкурира А380, и да хване горния ешелон и на 787, но без да конкурира новия А330-NEO, който е основния отговор на Еърбъс за 787. Този отговор обаче включваше презумцията, че техния самолет ще е значително по-евтин предвид че е модификация на самолет, който вече отдавна се е изплатил. Обаче Боинг, къде с иновации, къде със счетоводни трикове, успяха много да свалят цената на 787.
    Иначе и двете компании са добри, като изключим фиаското със 737 МАХ, или с проблемите в ръдъра на оригиналния 737.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  55. 55 Профил на FourOhFive
    FourOhFive
    Рейтинг: 3573 Любопитно

    До коментар [#29] от "angeles":Аз съм летял два пъти бизнес на Еър Франс с В777, но никога не съм летял La Premiere. Летял съм бизнес на Бритиш и Луфтвафе 🤣 със същия самолет и бе различно. Зависи от авиокомпанията също. И не само бизнес, а всички класи са различни при различните авиокомпании. Вие с Даскала вероятно ще потвърдите, че за вътрешен полет в САЩ бизнес на Southwest и Delta се различават значително!
    —цитат от коментар 48 на vassilun


    Много зависи. Полетите с вътрешни линии в Америка са малко като кутия шоколадови бонбони - никога не знаеш какво ще ти се падне. Не съм се съмнявал никога в сигурността и поддръжката на машините, но разликата в качеството и изобщо преживяването по време на полета може да бъде огромна.

    На Саутуест не съм се возил много отдавна, не съм им фен, защото нямат обозначени места, излитат от най-гадния терминал в Л.А. и кабинния екипаж се правят на клоуни, но най-вече, защото из Америка летя повече по работа, а служебните билети са с преференциален превозвач - Американ. Последният път с тях разликата беше от небето до земята на отиване и на връщане - отиването беше с А320, чисто нова кабина с удобни седалки с ИФЕ, връщането беше със един Е75 на Компас (подизпълнител на Американ), първо ми се изкриви врата да си пазя главата да не ми се удари в тавана, седалките бяха раздрънкани, килимите мръсни, и като капак на всичко ни паркираха на remote position и след това ни возиха с автобус половин час из LAX, та си припомних младините и единствения тогава терминал на софийското летище.

  56. 56 Профил на skara
    skara
    Рейтинг: 1691 Разстроено

    Стахувам се, че някакви иновации в автопилотирането не са били перфектни. Ако се окаже така, това ще забави процесите на автоматизиране на управлението на всички нови модели самолети
    —цитат от коментар 17 на Иван К


    Еми пак опираме до чичко Тръмп: Върнете производството във Щатите!
    Щото софтуера писан от индийска компания.
    Колко още мотики трябва да изядат световните компании, докато разберат, че мотикаджии и слуги не стават за работници?
    Но то нещата за човечеството винаги са ставали по трудния начин.
    Природата се грижи за вида - не за индиВида!

    Прави каквото трябва, да става каквото ще.
  57. 57 Профил на schwimmwagen
    schwimmwagen
    Рейтинг: 1026 Неутрално

    Реакцията на Боинг беше много грозна. Можеха да излязат от тази ситуация с повече достойнство. Отрекоха нещо, дето е ясно и на децата и излязоха с тъпо-арогантно обяснение, че "променят софтуера, за да направят сигурните самолети още по-сигурни". Недостойно за световен концерн! Аз питам друго:Защо в целия свят има само Боинг и Еърбъс? Другите държави не могат ли да правят самолети? Кой ги задушава? И защо? Как така в шейсетте имаше Конкорд, дето пътуваше от Европа до Америка за 3 (ТРИ) часа, а днес, 50 години по-късно, се тараляска за 8 часа? КОЙ задуши тази технология? И защо? И, най-вече. КОЙ му позволи?:
    —цитат от коментар 45 на султана глаушева


    Сега, самолети се правят трудно, цивилни най-вече. Можеш да питаш руснаците - имат завидни традиции в областта , но все още не могат да сдялкат приличен,реактивен пътнически самолет за средни и дълги разстояния.
    Единствено , може би , на германците е забранено . Щото, току виж се разсеяли и от лайнера, продължили към Фау-3, 4, 5 ... :-)

    "Счастье для всех, даром, и пусть никто не уйдет обиженным!"
  58. 58 Профил на skara
    skara
    Рейтинг: 1691 Разстроено

    До коментар [#43] от "skara":Тарамбуки??? Преди да се изкажете неподготвен, бихте могъл да проверите, че Етиопиън има по-добра safety история от поне 50% от "белите" европейски авиокомпании! Ама пък и аз....! Забравих, че е Вие като gozambo сте тръмпоман!
    —цитат от коментар 51 на vassilun


    Добре де - съгласен.
    Но същия самолет ползва и Раша.
    Е?
    Та даже чак днес се подадоха на истерията.?

    Прави каквото трябва, да става каквото ще.
  59. 59 Профил на canuck99
    canuck99
    Рейтинг: 778 Неутрално

    Сега е времето Сухой и Туполев да превземат пазарния дял на Боинг. Тук вече без майтап. Уинстън Чърчил е казал, че "американците ще вземат най-доброто решение, след като са изпробвали всички други възможни". Хуморът на стария Уинстън е точно на място в ситуацията на Боинг, но този филм вече го гледахме с Фолксваген преди време. Боинг произвеждат самолети от 100 гозини и ще го правят още дълго. След всяка самолетна катастрофа се стига до подобни забрани и сваляне та определени модели от експлоатация. След решаването на съответния проблем всичко си идва на мястото.
    —цитат от коментар 37 на Lou


    Аз знам вица по-различно, че вземат най-лошото решение, не най-доброто.

  60. 60 Профил на султана глаушева
    султана глаушева
    Рейтинг: 3259 Неутрално

    До коментар [#53] от "Lou":
    Така ли? След една катастрофа го изхвърлиха! Хайде де! Да има марка, дето да не е катастрофирала? А МД го купи Боинг. Защита от монопол? Хайде де! Защо им позволиха да го купят? А немците не могат ли да правят самолети? Месершмидт какво беше? Тортонетка? И кой го правеше? Марсианци? Мразя монополи. И мразя такива, дето купуват конкуренцията, просто за да я задушат! Това е всичко друго,но не и “пазарна икномика”, а това, дето е още по-гадно от държавен монопол, е ЧАСТЕН монопол!

    На агитката не отговарям! А на бивши и настоящи доносници хептен!
  61. 61 Профил на Noise
    Noise
    Рейтинг: 2987 Весело

    До коментар [#52] от "FourOhFive":

    Можеше да ги купиш леко по-надолу.Иначе нищо им няма.

    Sutor, Ne Supra Crepidam!
  62. 62 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 5224 Неутрално

    До коментар [#55] от "FourOhFive":

    Честно Американ не са от любимците ми! Имам доста неприятен опит с Американ и преди последния фалит (трети по ред)!

  63. 63 Профил на skara
    skara
    Рейтинг: 1691 Разстроено

    До коментар [#53] от "Lou":

    Като спомена ДС: Тях ги погреба един модел - по спомен 10-тката. Дето му се отваряше багажното отделение във полет.
    БОИНГ са прекалено яки, но истерията, създавана от медиите ще им създаде много главоболия.
    Но има и друг момент: Като приземят този самолет бизнеса ще усети пръв: Кой ще ги вози напред-назад? Етиопците? Малайзийците? Като вземат шефове на големи компании да спят по столовете на летищата - джурналята ще обърнат палачинката. Щото чичко-паричко? Даже няма да има нужда от Боинг да им плащат рекет!

    Прави каквото трябва, да става каквото ще.
  64. 64 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 12191 Неутрално

    Добро решение на Тръмп в полза на хората и против интересите на Боинг и ФАА, за която вече писах, че е в конфликт на интереси със странното си решение да остави самолетите да летят.

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  65. 65 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 1166 Весело

    Пълен провал на федералния регулатор. Такива традиции и сега 💩
    —цитат от коментар 33 на Jalis Ironhammer


    Отмъщават на бай Дончо щот като на всички федерални служители им бави заплатите доста време заради стената.

  66. 66 Профил на asroma1927
    asroma1927
    Рейтинг: 517 Неутрално

    Капитанът на етиопския Боинг е бил на 29г. Работи като пилот в компанията от 2010г. Е, на колко е бил като е започнал? И как на 20г. управляваш самолет? Вероятно е изкарал някакъв курс!?

  67. 67 Профил на Фат Ким
    Фат Ким
    Рейтинг: 908 Неутрално

    Капитанът на етиопския Боинг е бил на 29г. Работи като пилот в компанията от 2010г. Е, на колко е бил като е започнал? И как на 20г. управляваш самолет? Вероятно е изкарал някакъв курс!?
    —цитат от коментар 66 на asroma1927


    Не е проблем и на 16 да почнеш с летенето, разбира се не на търговски полети, а лека авиация. Системата е различна от всяка друга област, всичко е курсове и лицензи.

  68. 68 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2239 Неутрално

    До коментар [#56] от "skara":

    Айде спри с глупостите си, поне сега, когато имаме налице една трагедия със загуба на човешки животи. Тиквата ти сигурно и не е чувала за проблемната система и няма представа какъв и е дизайна, какво са слабостите и, и какво лобиране е ставало пред ФАА за да се приеме както е. Обаче естествено ще да виновни индийците, мексиканците, канадците, германците, европейците, китайците. Наистина трябва да имаш само прясно пространство между ушите за да дрънкаш такива глупости и така да политизираш такава трагедия. На абсолютно същото ниво си с троловете на атака и БСП, дето иронично драскат как Путин навярно бил замесен. Отвращаваш.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  69. 69 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2239 Неутрално

    До коментар [#40] от "lon01600906":


    А320 и останалите Еърбъси след него са проектирани с дигитална компютърно аугментирана система за контрол на полета с тройнa редунтантност (и повече на някой по-големи самолети)и са проектирана така от самото начало. Същото е при дигиталните Боинги като 777 и 787, без да съм информиран за нивото на редунтантност.
    737 е проектиран през 60те като съвсем конвенционален самолет и е отделни системи са подновявани през годините. Но няма как да има система за контрол на полета като при изцяло дигиталните самолети защото ще стане скъпо подобно на нов самолет. Проблемната система в случая тук можеше да се направи да е надеждна, пак с някакво ниво на редунтантност, и информацията за нея можеше да се даде на екипажите и да се опише в упътванията, и нямаше да има проблем. Обаче системата е слаба, калпава, направена е евтино и всичко е било покрито. Част от причината е, че Боинг рекламира този самолет като идентичен с предишните серии относно изисквания за сертифициране и подготовка на пилотите, както и разходи по поддръжката. В специализирнсите форуми се дискутира, че обикновено от пилотите на предишните серии 737 NG се изисква само една едночасова сесия с айпад която пояснява разликите за да може да летят на 737 МАХ. Също така, поне до скоро почти никой няма симулатор за този самолет и ползват симулатор за NG.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  70. 70 Профил на lon01600906
    lon01600906
    Рейтинг: 802 Неутрално

    До коментар [#69] от "deutschwagen":

    Боинг сами са си виновни за всичко,които им се случва...

    Просто трябва да си оправят самолета!

    Sic transit gloria mundi
  71. 71 Профил на lon01600906
    lon01600906
    Рейтинг: 802 Неутрално

    До коментар [#69] от "deutschwagen":

    Боинг сами са си виновни за всичко,които им се случва...

    Просто трябва да си оправят самолета!

    Sic transit gloria mundi
  72. 72 Профил на rincewind
    rincewind
    Рейтинг: 782 Весело

    Втори действащ президент разбира от самолети.Цветанов ще откачи.
    —цитат от коментар 34 на yavooor


    :)))
    след комента в тъпспирт за нашия биатлонист- "И все пак, има пушка, има патрони, а финишира втори, ЗАЩО?" - твоя продължава линията на смеха:)

  73. 73 Профил на anticomunist
    anticomunist
    Рейтинг: 661 Любопитно

    До коментар [#45] от "султана глаушева":

    защо има само микрософт?

  74. 74 Профил на anticomunist
    anticomunist
    Рейтинг: 661 Любопитно

    има черна кутия очевидно не грешка на пилота

  75. 75 Профил на FourOhFive
    FourOhFive
    Рейтинг: 3573 Весело

    До коментар [#52] от "FourOhFive":Можеше да ги купиш леко по-надолу.Иначе нищо им няма.
    —цитат от коментар 61 на Noise


    Aз не съм лаком гъз... и 30% ретърн ще са ми окей.

  76. 76 Профил на FourOhFive
    FourOhFive
    Рейтинг: 3573 Неутрално

    До коментар [#55] от "FourOhFive":Честно Американ не са от любимците ми! Имам доста неприятен опит с Американ и преди последния фалит (трети по ред)!
    —цитат от коментар 62 на vassilun


    Аз летях няколко пъти с тях до Азия на 787. Мога само хубави неща да кажа. Вътрешните полети са хит ор мис.

    Делта за мен са най-скапани от големите американски превозвачи, Аляска са ми най-симпатични, но имат доста ограничена мрежа.

  77. 77 Профил на tolex
    tolex
    Рейтинг: 1565 Неутрално

    Правилното е тези самолети да не летят до намиране на причината за двете катастрофи! Боинг да му мислят! А В777 и В787 са ми любимите самолети!
    —цитат от коментар 2 на vassilun

    Заради случаят Боинг отложиха представянето на най-новият им - 777 Мах

  78. 78 Профил на dejmos
    dejmos
    Рейтинг: 1494 Неутрално

    Как беше МАКСИМАТА :) Доброто за ФОРД , е добро за Америка. Фирмите се смениха ,а към тях се навързаха и банки. "Локхийд-Мартин" и "Боинг" трябва да се разглеждат като двойка . Нещо ще измислят за някой РУСНАК С УШАНКА за дефектите.
    Какво ли би станало ако КИтай ,Индия , Русия и Европейски съюз наложат санкции към .....защото застрашават сигурността на населението !?:))

  79. 79 Профил на tigervi
    tigervi
    Рейтинг: 1813 Неутрално

    ....Ако беше добър, нямаше да го изхвърлят от експлоатация. Онази катастрофа...
    —цитат от коментар 53 на Lou


    Конкорд беше икономически неизгоден и все още няма надежда свръхзвуков самолет да стане такъв. Катастрофата, ако не се лъжа единствена, не е причина, а повод за прекратяване на неговата експлоатация.

    Eddie lives... somewhere in time!
  80. 80 Профил на tigervi
    tigervi
    Рейтинг: 1813 Неутрално

    До коментар [#71] от "lon01600906":

    Простото оправяне е много сложна работа. Авиолайнерите са най-сложното устройство до което хората масово имат достъп.

    Eddie lives... somewhere in time!
  81. 81 Профил на croth
    croth
    Рейтинг: 292 Неутрално

    До коментар [#73] от "anticomunist": Майкрософт ли.... Аз от 15 г. съм на МАК и само под дулото на пистолет ще погледна Уиндоус.

  82. 82 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 3191 Весело

    До коментар [#68] от "deutschwagen":

    "иронично драскат как Путин навярно бил замесен"

    Е, не е ли!? След като руска хакери са хакнали цяла Америка, хибридизирали Европа и изтровили великите Джеймс Бондовци, защо Боинг да е подминат от "руската връзка"?

  83. 83 Профил на croth
    croth
    Рейтинг: 292 Неутрално

    Ако някой иска да разбере наистина какво е станало с този самолет, нека прочете това. https://denokan.livejournal.com Написано е от действащ пилот на 737 МАКС. Това, че е руснак, да не ви притеснява. От години лети за арабите и е позабравил Путчо.
    Оказва се , че нито самолета е нов, нито компютрите му са модерни. Все едно на стара лада да поставиш нов двигател.

  84. 84
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  85. 85 Профил на black_jack
    black_jack
    Рейтинг: 510 Неутрално

    До коментар [#83] от "croth":

    От прочетеното, став ясно че тоя самолет няма да го бъде. Аеродинамически е конструиран така, че тази система е необходима. При отказ на системата обаче следват неприемливи рискове за полета, които не могат да бъдат адресирани. Просто това, което управлява дори не е направено с тази цел. Дори Боинг да направят някакви фиксове, едва ли потенциалните купувачи на самолета ще повярват, че това решава проблема, още по-малко пътниците. Всяка компания, която въведе масово този самолет рискува сериозен отлив на пътници.

  86. 86 Профил на султана глаушева
    султана глаушева
    Рейтинг: 3259 Неутрално

    До коментар [#73] от "anticomunist":
    Там е още повече за питане. Е, питам.

    На агитката не отговарям! А на бивши и настоящи доносници хептен!
  87. 87 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2239 Неутрално

    До коментар [#82] от "wanderer":

    Мурзи, аз гледам фактите. Путин не е фактор тук и всичко се обяснява на 100% без да го намесваме. Но това не означава, че Путин последните няколко години не го удря на гадости за други страни, вместо да се опитва да оправи своята.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  88. 88 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2239 Неутрално

    До коментар [#71] от "lon01600906":

    Абсолютно

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK