Жесток удар по компанията "Боинг". Ако се установи, че причината за катастрофата е поради технически дефекти, загубите ще се увеличат, а ще се наложи и преоборудване на досега построените самолети.
Жесток удар по компанията "Боинг". Ако се установи, че причината за катастрофата е поради технически дефекти, загубите ще се увеличат, а ще се наложи и преоборудване на досега построените самолети.
Жесток удар по цялата авиоиндустрия изобщо. Щом Боинг са направили такава грешка, какво ни застрахова от подобни и при другите производители?
The best way to predict the future is to invent it.
Престъпно поведение на "Бойнг", знае ли са за проблема, търсели са ново решение още от октомври-ноември миналата година за създаване на нов софтуер, и въпреки всичко: "Същевременно нейни представители настояват, че продължават да имат пълно доверие в безопасността на тези самолети." Голямото плащане приближава...
[quote#3:"EU defender"][/quote] Жесток удар по цялата авиоиндустрия изобщо. Щом Боинг са направили такава грешка, какво ни застрахова от подобни и при другите производители?
ЗАЩО ??? НИМА "БОИНГ" СА БОГОВЕ И НЕ ДОПУСКАТ ГРЕШКИ !!!! ИЛИ ТОВА ЧЕ СА АМЕРИКАНСКА ФИРМА ГИ ПРАВИ "БОГОВЕ" ?????
Да, само че от страна на Федералната авиационна администрация. Боинг са решили да заметат проблема със промяна в софтуера и инструкциики, които противоречат на пилотирането. Резултата е трагичен. Хортата си отидоха заради едно недомислие.
Престъпно поведение на "Бойнг", знае ли са за проблема, търсели са ново решение още от октомври-ноември миналата година за създаване на нов софтуер, и въпреки всичко: "Същевременно нейни представители настояват, че продължават да имат пълно доверие в безопасността на тези самолети."Голямото плащане приближава...
Като почнат да правят колите само със софтуер без шофьор и хората само да се возят ми се струва че ще има бум на катастрофите заради сбъркан или повреден софтуер. Хората трябва да разчитат предимно на себе си, иначе ще залинеят и закърнеят съвсем.
В авиацията стават такива неща...1990 А320 падна в една гора убивайки отбрани представители на бизнеса(компютърно управление даде грешка)...2007 А330 поради дефектен датчик падна над атлантика.....Боинг за водещи в технологиите и едва ли са допуснали такъв пропуск!От 332 произведени самолета от този тип!Нека да изчакаме разследването и тогава да даваме оценки!!!
До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...
https://i.imgur.com/Hcs0IYR.jpg Ето го чаканият В-777-9....Напук на аполикалиптичните пресказания ,Луфтханза е поръчала 20 броя от горният хубавец и 20 броя А350-900...Та така
До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...
След анализ и актуализиране на самолетите съм сигурен че проблема ще бъде отстранен и Боинг 737 макс ще лети сигурно и безопасно още десетилетия. За съжаление загиналите няма как да се върнат. Удара по ФАА също е голям, дори руските, европейските и китайските регулатори синхронизират тестовете и процедурите на новите самолети с тях за да издадат сертификат за летателна годност. През същите процедури са минали моделите на Еърбъс, Сухой суперджет100, такива ще минат и бъдещите МС-21 и Комак С-919. Това че Боинг е минал съкратено тестване позовавайки се на общата конструкция със по-старите Боинг 737, явно трябва да бъде отчетено за грешка.
До коментар [#15] от "Willy Messerschmitt": Прав си , сега гледам как реагира пазара, доверието към Бойнг е прекалено голямо, ще си открият и поправят грешките, ще изплатят обезщетения за близките и бизнеса за милиарди ще продължи! За да се появи конкурент на Бойнг впоручките за хиляди самолети, ще трябват стотици милиарди инвестиции и десетки години работа с армия от инженери!
Моля, насладете се как едно американски ибрикчия го играе "EU defender" - има проблем с американска машина, а той моментално пренася нещата върху "другите" производители. Да напомня, че "другите" са Еърбъс....
Бизнес за милиарди, интереси и бързане. Всички самолети на боинг са наследници на 737 от 69та година и са постоянно обновявани, но не им се заделяха време и 30 млрд за нов модел, който да го замени. Няма време, за да не спечели Еърбъса повече...А сега за 2 дена загубиха 15 млрд. Има едно много интересно филмче с разследване какво се случва във фабриките на Бойнг - ниско качество, бързане, неспазване на качествен контрол, наркотици в заводите. https://www.youtube.com/watch?v=rvkEpstd9os
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
"Междувременно "Франс прес" съобщи, че "черните кутии" на самолета са били изпратени във Франция за анализ по молба на етиопските власти. Адис Абеба иска изследването да се извърши от френската Служба за разследване и анализ на безопасността на гражданската авиация (БЕА), след като Германия отказа да поеме тази задача заради липса на технически възможности."
Чакаме заключенията на френските специалисти.
"Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Да, за сметка на тези предизвикани от човешки недомислия. Проблемът е другаде, в ограничените възможности на човечеството да създава качествени програмисти и в нарасналия обем на кода непозволяващ един човек да го обхване целия или поне главните му части.
Eddie lives... somewhere in time!
Язък ти за ник-а :) Така да злословиш по адрес на "Бус"-а!
През 1998ма подобна система, като тая в 737 МАХ, разбива А320. Разликата е, че тогава професионалната арогантност на пилот (Air France), донякъде неразбирането на революционно нов тип машина и липсата на информация (дори карта на летището с гората) на практика разбиват самолета.
През 2009, чиста глупост от страна на управляващия пилот (Air France), който през цялото време дърпал ръчката на самолета и го държал с носа нагоре - нещо, което и до сега не мога да си обясня, какво е опитвал да постигне - свалят инак здрав и работещ самолет в Атлантика.
Виждаш ли приликите? Да - Air France :) Бус-а не им е виновен.
Сега Боинг и 737 МАХ - Тук е играл здраво счетоводния отдел, че да се стигне до тоя резил: Първо, видели наще убавци, че Бусовете правят НЕО на А320 и съвсем нормално искали и те. Ама НЕО-то само от мотори вадело 15% икономия. Ами и 737 ще прави толко. Да, ама не. А320 е рволюционен нов дизайн, а 737 е на 50 години и както всички сме виждало, буквално лази по земята. Как да му наврат по-големи мотори? Не може, ама що не му сложат по-малки! Хубаво, ама ще докарат под 10% икономия, а Бус-а има 15%. Или пък да направят чисто нов самолет (797). Да, ама нов самолет ще трябва да се ресертифицира, ще отнеме години разработа, после ще струва на авиокомпаниите допълнително обучение на пилоти, а Бус-а само сменили мотор (и крилат и още малко неща, ама нали платформата им позволяваа, мерзавци) и хоп - готово. Хмм, ами ако сложат малко по-голям мотор, преместят го силно напред (като в 777 например) и нагоре почти над крилото и вдигнат малко колесника, какво ще стане? Ще имат 12% икономия! Супер, сега да оправят малко крайщата на крилата - ето още 1.5%. Да оправят малко и аеродинамиката на дупето - още 1%. Докараха ги до 14.5% икономия. Ми то това е като на Бус-а направо, а самолета е същия! Да, ама не! Какво става, когато тия избутани напред и нагоре мотори се развъртят на пълна тяга на самолет, който не е предвиден за това им положение (777 е замислен така, щото ГЕ90 е истински исполин)? Самолета вирва носа и то сериозно. Кога тягата е най-силна - при излитане - когато самолета е тежък и по принцип е в положение с носа нагоре. Хмм, ама това значи, че самолета лети различно от предишните 737 модели, а това ще доведе до ресертифициране и обучение?!?! Ами ако сложат лек корекционен софтуер, несвързан с нищо друго в самолета и почти незабележим, който да бута носа надолу, когато неусетно биде вирнат от така създалата се ситуация? Ще имат същия 737 както преди! Ето!
По принцип грозно решение и малко Франкенщайнски подход, ама щеше да върши и ще върши работа. Ако не беше професионалната арогантност или знам ли какво на Боинг, които очевидно не са си направили труда да изпитат софтуера и какс е държи, когато някой от датчиците, на които въпросния софтуер разчита, вземе че ги остави....
Това наистина е добра машина! Оригиналния 777 също е голям самолет! Но и двата са нов дизайн, особено сравнени с 737 и позволяват всякакви промени. Боинг просто трябваше да изхарчат едни пари и да извадят 797. Не могат вечно да вдигат крак, когато видят, как подковават Бус-а. Дори преработения 747-8 е леко смотан - самолет на 50 години пак :)
Да изчакаме заключението дали проблемът е софтуеърен , конструктивен или и двете ! Ударът върху Боинг е силен ! Но я вижте данните от американската икономика! NASDAQ i S & P бележат върхове от 2009 година насам . Икономиката гласува доверие на Тръмп, независимо от неблагополучията на Боинг, напъните на демосоциалистите и разправиите между Пелоси и " младотурците " в Демократическата партия !
Наистина много жалко за тях, сред тях имаше и много чужденци включително от Европа, Северна Америка и Азия. Надявам се, Боинг или етиописката авиокомпания да даде някакво обезщетение на родните на загиналите. Не че това ще върне техните животи, но пак е по-добре от само едно извинете....
"Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
До коментар [#27] от "Другари, дамските въшки са срам за комсомолките :)":Би ли пояснила , хейтърче !?!? Ти в коя от двете групи попадаш та така беснееш !? При "специалистите" или при хейтърите ?
Жалко е, че компания от този калибър си е позволила да си играе така с човешките животи. Да знаеш за проблема, но да не казваш ... при това месеци са минали. Много, много лошо. Дано има осъдени и да гният в затвора, защото погубиха стотици животи!
НО! В България има десетки хиляди таралясници, които са опасни, но се движат по пътищата - коли, микробуси, камиони, автобуси ... Тези които ги карат знаят че са опасни, тези които ги пускат с ГТП също знаят и също са виновни. Такова е положението и с много асансьори и какво ли още не.
За краткото време на експлоатация и сравнително малкото самолети от този модел, две идентични фатални катастрофи за 5 месеца е трагедия и много голям процент (недопустим) на злополуки. При това говорим за нови самолети, управлявани от опитни пилоти. Явно става дума за техническа грешка в проектирането на самолета. Дано се открие причината и да се поправи. Никой не е застрахован от грешки.
След като в цял свят затвори въздушните си пространства за летящите ковчези, какво друго оставаше освен да постъпят "отговорно"
Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Boeing 777 най- красивият самолет до сега според мен. Но в случая сравняваме два самолета В-777 и В-737 MAX 8, а те са различен клас. Целта на модифицирания В-737 в MAX е да запазят големината на фюзелажа, разбира се с някои изменения и подобрят представянето в полет, както и значително снижаване на разхода на гориво. Последното е едно от най- важните неща за всяка авиокомпания. Резултатът е поставяне на двигатели с диаметър на вентилатора 70 инча (40 инча на В-737) и в резултат увеличаване на байпасния сектор (съотношението на целия вътрешен обем на корпуса на двигателя, към този на самия двигател). Двигателят получава допълнителна тяга от вентилатора, подобно на турбовитловите двигатели, оттам и снижаване разхода на гориво, удължаване на полета без презареждане и т.н. Поставяне на значително по- тежки и масивни двигатели на самолет с къса база (корпус) и подобряване на пърформанса, налага изнасянето им силно напред с пилоните за захващане към крилата, а този факт не е благоприятен особено при излитане и достигане на определен ешелон. Винаги съществува риск от внезапна промяна на тангажа и срив на потока (високо повдигнат нос). Представете си неопитен шофьор да управлява мощна спортна кола с къса база и без защити от поднасяне и преобръщане. Тангажът на съвременните самолети се променя със щурвала (напред- назад) от пилота, посредством елеваторите на хоризонталния стабилизатор. Но те не са достатъчни за прецизен контрол по тангаж. За целта се използват тримери (малки плоскости към елеваторите, чието положение са задава ръчно от пилота преди излитане, но може да се управляват и с компютър, като не е задължително този компютър да е свързан с автопилота, в смисъл може да задава автоматично положението при изключен автопилот.)
Бойнг 737 версия МАКС са преценили, че два датчика за определяне на тангажа са достатъчни при полет с автопилот, но точно там грешат! При повреда на един от тях компютърните системи не "знаят" кой от тях подава верните данни и изключват автоматично автопилота, за да не изпадне самолета в срив на потока. Според мен са спестили някой долар, при наличие на три датчика вероятността два от тях да излязат от строя по едно и също време е едно на милиони. От трите датчика, дори един да подава грешни данни, компютрите ще се пренастроят към другите два, подаващи една и съща информация. Уловката е когато изключи автопилота управлението на тримерите продължава да е автоматично и пилотите, ако не са обучени как да го игнорират в кризисна ситуация, не могат да овладеят самолета. Самият софтуер вероятно поради бъг отчита срив на потока и автоматично сваля елеваторите и носа надолу, въпреки че самолета е балансиран. Естествено пилотите се опитват да дърпат щурвала, но има едно правило- компютъра винаги надделява. Интересно е че пилотите успяват донякъде да изравнят самолета, но след това има пикиране и катастрофа. Има изказвания на пилоти, че изключването на автоматичния контрол на елеваторите е възможен само с преместване лоста за задкрилките с една степен.
Трябва прецизност, разбира се. Има един случей, много показателен за това. Колата се удря, всъщност се нанизва под ТИР пресичащ й пътя. Софтуера (оказва се!) е подразбрал, че просто това е мост и колата може да мине под него. Проблема вече е решен. Може и да възникнат други, макар вероятността за това да клони към нула. Мене ме е повече страх от хакването на му в колата (или самолета). Особено като дойде 5G средата. И от ИИ, ако не се прецизира перфектно!
пилотите, ако не са обучени как да го игнорират в кризисна ситуация, не могат да овладеят самолета... пилотите се опитват да дърпат щурвала, но има едно правило- компютъра винаги надделява... Има изказвания на пилоти, че изключването на автоматичния контрол на елеваторите е възможен само с преместване лоста за задкрилките с една степен.
Много приказки, ама все свободно съчинение. Всички пилоти са обучени за подобни действия - по процедурата Runaway Stabilizer. Друг е въпросът дали под стрес се сещат да я приложат. Преди катастрофата в Индонезия онзи самолет е изпълнил няколко полета със същия дефект и същото поведение. Пилотите не само се опитват да дърпат щурвала, а имат и друг начини за действие - с бутона за тримиране. И за отварянето на закрилките не си разбрал - не са единственият начин за изключване на автоматичния контрол. Изключването на мотора на стабилизатора върши същото.
Самолетите и летенето са лее-еко по-сложни от колите и шофирането. Не става да прочетеш 1-2 статии за да коментираш.
Имаше един случай с един малък витлов самолет над Англия. Пилотът умира по време на полета от сърдечен удар. Пътникът прави перфектно нощно приземяване без да имал абсолютно никаква подготовка.
Не искам да се заяждам, просто го карай малко по спокойно...
Изгледах филма. Направо им бърка ..... на боинг. И без това ме е страх да летя, не мисля, че ще се кача на този модел някога...
Между другото филма е перфектно потвърждение, че новите модели неща са по-кофти от старите. Когато печалбите се намесят, всички стават отвратителни. Аз самият имам много неприятни спомени от подобни желания на акционерите и висшия мениджмънт в централният офис. Дотолкова, че реших да се пенсионирам 20 години преди пенсия:)...
И намирам вероятна филма да разкрива реалността за много висока.
Помня го случая, само че и ти се изказваш неподготвен. Има огромна разлика в пилотирането на малки и големи самолети. Знам за 5-6 опита с геймъри (дето играят авиосимулатори) и стюардеси на тренажор - даже не за пилотиране, а просто настройка за автоматично кацане по прибори. Всички са с неубедителни резултати и то на тренажора, а реалното летене е различно - пак по думи на геймъри.
А в този случай става дума за огромни притеснения, понеже самолетът още не е приземен навсякъде по света. Безотговорно е да се пишат измишльотини от хора, преструващи се на експерти, които са недопрочели и недоразбрали нещо в Интернет.
Аз не се изказвам неподготвен, Аз НЕ СЪМ подготвен за летене.
Примерът който ти давам е умишлен, леко опровергаваш те, с цел да не правиш такива крайни оценки.
Това ако не си обърнал внимание е един общ форум, не е специализиран, така че дай си мнението, което ще е професионално без да характеризираш другите участнци.
Къде е Пунти- Понтифа да ни разясни как бъдещето е на компютрите?
Тръмп даде един много добър аргумент, който важи не само за самолетите, че не бива да се залита в посока компютрите и изкуствения интелект да изместват хората и да решават вместо хората защото ето това става. Става,че управлявани от компютри самолети, автомобили и други машини се превръщат в живи бомби. Напоследък има голямо залитане по и ззкуствения интелект и голямо доверие му се гласува, но това е погрешно.
737 е най-печелившият самолет на Боиг до сега. Сравнително стар дизайн на тънко тяло. Отдавна са изплатени разходите по проектирането му. Преди десетилетия. Това си е същия 737 от 70те, само му удължават тялото за да наблъскат повече пътници. За вутрешни линии и за по-бедни държави е идеален. Проблема изглежда като 80% софтуерен и 20% датчик. По принцип пилота може и трябва да разпознае проблема и да изключи това анти-стал устройство. Да ама защо се случва на първо място?! Защо Боинг не са помислили по-добре за това. Не всеки пилот е толкова компетентен, подготвен или хладнокръвен. Има доста случаи, документиране в които се случва тази прекомпенсация. Самолета си мисли че сталва и започва да натиска управлението надолу, което е класическия начин да излезнеш от ситуация в която ъгъла на излитане е много висок и губиш скорост. Само че когато самолета си лети ОК тази процедура го кара да слиза надолу и да се забие в земята накрая. Не мога да си представя че това е толкова трудно да се реши. И щом не го решиха на време сега ще си понесат последствията - и финансови и морални. Всички големи корпорации трябва да треперят от такива провали и да действат правилно. Боинг не са първите нито ще бъдат последните които осират нещата така.
Sic semper evello mortem tyrannis - California Über Alles
Като цяло Еърбъс не са правили подобни грешки в историята си.
In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won moreover by a car which should not have been winning 🟦🟨
Заслужаваш доста повече хейт, от колкото получаваш защото продължаваш да дрънкаш гръмки глупости.
In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won moreover by a car which should not have been winning 🟦🟨
До коментар [#3] от "EU defender":В авиацията стават такива неща...1990 А320 падна в една гора убивайки отбрани представители на бизнеса(компютърно управление даде грешка)...2007 А330 поради дефектен датчик падна над атлантика.....Боинг за водещи в технологиите и едва ли са допуснали такъв пропуск!От 332 произведени самолета от този тип!Нека да изчакаме разследването и тогава да даваме оценки!!!
Нищо общо. Инцидентът с А320 през 1988 е изцяло по вина на пилота, който е планирал небрежна и забранена маневра по време на авиошоу, която после в променя в последния момент и лети на 30 фута височина на алфа макс и двигатели в покой, право към гора която е по-висока от 30 фута. Това при ръчно изключена от него протекция в самолета (alpha floor), която бе би позволила двигатвлите да са в покой при висок ъгъл на атака. Самолетът по-скоро е спалил 133 от 136 души на борда, включително екипажа, като не му позволява да вдигне носа прекалено много и самолетът да влезе в срив и да се сгромоляса неконтролируемо настрани в гората и да убие всички. АФ 447 през 2009 също няма нищо общо и е резултат на пълна некомпетентност в кокпита. Датчиците не са дефектни, а са временен и облденени. Самолетът реагира точно както трябва - идентифицира проблема, след което автопилотът и автотротълът се самоизключват и компютъризираната система за контрол на полета деградира в алтернативен режим, където компютърните протекции се изключват и дават пълен контрол на пилотите, вместо да почнат да откачат заради грешните данни. Всичко това с ясна информация за пилотите, която те да разбрали.
И така, нищо общо.
In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won moreover by a car which should not have been winning 🟦🟨
До коментар [#21] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":
За да се появи конкурент на Бойнг впоручките за хиляди самолети, ще трябват стотици милиарди инвестиции и десетки години работа с армия от инженери!
—цитат от коментар 21 на comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
Моля? Да се появи конкурент? Не знам в кой сват живееш, но в реалния вече има конкурент и той се казва Еърбъс. Специално в сегмента на 737 водят - 6501 порУчки и 687 прозиведени за A320neo срещу 5011 порУчки и 350 доставени за 737 МАХ. 737 МАХ е изцяло отговор на конкуренцията на Еърбъс.
In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won moreover by a car which should not have been winning 🟦🟨
Кречетало, черните кутии с във Франция от днес, а приземяването в САЩ стана вчера. Изобщо нямаш мярка.
In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won moreover by a car which should not have been winning 🟦🟨
До коментар [#42] от "the only easy day was yesterday":
Почти всички говорят само за софтуер и бъгове. MCAS не е само софтуер, а е цяла система.
In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won moreover by a car which should not have been winning 🟦🟨
In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won moreover by a car which should not have been winning 🟦🟨
Резултатът е поставяне на двигатели с диаметър на вентилатора 70 инча (40 инча на В-737) и в резултат увеличаване на байпасния сектор (съотношението на целия вътрешен обем на корпуса на двигателя, към този на самия двигател). Двигателят получава допълнителна тяга от вентилатора, подобно на турбовитловите двигатели,
Двигателят получава повечето тяга от вентилатора, поне 80% и вече се гонят към 90%.
За целта се използват тримери (малки плоскости към елеваторите, чието положение са задава ръчно от пилота преди излитане, но може да се управляват и с компютър, като не е задължително този компютър да е свързан с автопилота, в смисъл може да задава автоматично положението при изключен автопилот.)
Винаги съществува риск от внезапна промяна на тангажа и срив на потока (високо повдигнат нос). Представете си неопитен шофьор да управлява мощна спортна кола с къса база и без защити от поднасяне и преобръщане.
Модерните пътнически самолети са направени да не се държат като мощна спортна кола, а да са стсбилни. В случая Боинг са сложили система, която в ръчен режим да поема контрол над трима и не са оповестили за нея. И самата система е със слаб дизайн, без редунтантност и май вече втора катастрофа тази система надвива пилотите в борбата за контрол над самолета, като следва грешни данни от ЕДИН дефектиращ измервател за гъгъла на атака. Такива неща в авиацията са неприемливи.
In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won moreover by a car which should not have been winning 🟦🟨
Именно, с това уточнение, че тази система не засяга елеваториа, а само трима. Но в един момент тримът надвива елеваторите. Самата система действа инкрементно, с паузи от по 10-20 сек. ако си спомням правилно. Системата действително не функционира при пуснати задкрилки.
In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won moreover by a car which should not have been winning 🟦🟨
Да, но дефектиращ MCAS понякога трудно се идентифицира като runaway trim, най-вече защото действа инкрементално. Екипажът преди Лайън Еър да катастрофира е изкарал голям късмет. Там капитанът дава контрол на помнощник пилота и се концентрира върху идентифицирането и решаването на проблема. При катастрофиралия Райън Еър капитанът се опитва да прави и двете. Използвали са бутоните за електронния трим, но не и cutout бутоните. Да не забравяме, че през цялото време са имали и грешни данни за скоростта, което само по себе си си е ситуация. И нещата могат да станат много конфузни и стресиращи. Но все пак, ако етиопският случай е точно като индонезийския, екипажът бу трябвало да е знаел процедурата. Според шефа на авиокомпанията, капитанът е бил трениран за това.
In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won moreover by a car which should not have been winning 🟦🟨
Не е баш същия самолет. Първо 737-300/400/500 получава изцяло нови двигатели, кокпит, и мисля някои неша по интериора. Следващата серия, NG получава изцяло ново крило, fly-by-wire спойлери, нов кокпит и интериор. При МАХ разликата с NG са двигателите, кокпита, опашката, крайниците на двигателите, и системата MCAS.
In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won moreover by a car which should not have been winning 🟦🟨
Много ги разбирате тези неща с Тръмп. Защо не провериш какво става с катастрофите на брой полет откакто започва автоматизацията? Въпросната система не е проблемна защото взима контрол от пилотите и го дава на компютрите, а защото е лошо направена, не е надеждна, няма редунтантност, нямаше оповестение, и защото е като bandait solution, вместо цялата система за контрол на полета да е компютърно-аугментирана от самото начало.
In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won moreover by a car which should not have been winning 🟦🟨
“Това е отговорно поведение” ———— Как можеш така да пишеш наизуст, извинявай? На базата на коя информация роди това познание? Още след първата катастрофа точно американски пилоти пишат, че в самолета е внедрен нов софтуер, без да е описан в документацията и без пилотите да са обучени как да реагират при ситуации. Още от записите на първия катастрофирал самолет се вижда как пилотът многократно се опитва да изправи носа на самолета нагре, а автоматиката го натиска надолу. И нищо не следва! Точно APA (съюзът на американските пилоти) нарича поведението на Боинг идиотско, ама за Росито е отговорно! Най-мразя от всичко приказки на ангро!
F-16 Блок 70 да не се окажат същото недоразумение като Боинг 737 МАХ? Което означава, че на дизайн от 60-те са му променили двигатели, спойлери и въобще цялата аеродинамика, а като компенсация са му наблъскали електроника и софтуер, за да корегират проблемите с променената аеродинамика. Да няма нов кавър на пеента "камъните падат, от небето падат" - този път във вариант "F-овете падат, от небето падат"?!
И самата система е със слаб дизайн, без редунтантност и май вече втора катастрофа тази система надвива пилотите в борбата за контрол над самолета, като следва грешни данни от ЕДИН дефектиращ измервател за гъгъла на атака. Такива неща в авиацията са неприемливи. =====================================================================
Трудно мога да допусна, че в подобна техническа система няма redundancy.
До коментар [#83] от "Росен съм аз и голем капут":
F-16 е аеродинамично нестабилен по дизайн и софтуера го прави годен за летене. Същото е и със Су-27 и Рафал, Тайфун, Грипен, Мираж. Правят го с цел по-висока маневреност. Там изненади няма, а и военните самолети са като състезателните автомобили - позволено им е да те убият, колкото и да се говори за безопасност :)
До коментар [#83] от "Росен съм аз и голем капут":
F-16 Блок 70 да не се окажат същото недоразумение като Боинг 737 МАХ? Което означава, че на дизайн от 60-те са му променили двигатели, спойлери и въобще цялата аеродинамика, а като компенсация са му наблъскали електроника и софтуер, за да корегират проблемите с променената аеродинамика. Да няма нов кавър на пеента "камъните падат, от небето падат" - този път във вариант "F-овете падат, от небето падат"?!
—цитат от коментар 83 на Росен съм аз и голем капут
Ф-16 има пълен fly by wire още откакто през 1974 излита първия екземпляр. Ако не се лъжа, това е първият сериен изтребител с тази система за контрол на полета. Даже без нея Ф-16 е неуправляем. Не виждам как по-добър радар, интегрирана авионика, по-добър двигател ще накарат един зитребителда "пада от небето".
Няма нищо лошо да надрастваш една дорба платформа. Еърбъс го правят с А320, който е разработван средата на 80-те, но и днес е модерен и отличен самолет. Рашките го правят със Су-27. Проблемите в 737 МАХ са специфични за 737 и решенията, с които решават върпосните проблеми.
In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won moreover by a car which should not have been winning 🟦🟨
До коментар [#84] от "Росен съм аз и голем капут":
Измервателите за ъгъла на атака са 2. Ако единият не работи както трябва, тогава данните им се разминават и би трябвало системата да се самоизключи. Но изглежда втора катастрофа е причинена след като това не се случва. За да има наистина redundancy, трябва да има 3 измерватела.
In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won moreover by a car which should not have been winning 🟦🟨
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
Роси
Рейтинг: 6963 НеутралноТова е отговорното поведение.
Voiko
Рейтинг: 322 НеутралноЖесток удар по компанията "Боинг". Ако се установи, че причината за катастрофата е поради технически дефекти, загубите ще се увеличат, а ще се наложи и преоборудване на досега построените самолети.
EU defender
Рейтинг: 636 НеутралноЖесток удар по цялата авиоиндустрия изобщо. Щом Боинг са направили такава грешка, какво ни застрахова от подобни и при другите производители? The best way to predict the future is to invent it.
Willy Messerschmitt
Рейтинг: 2371 НеутралноПравилно решение!С оглед ситуацията......
До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...wwwtoчkacom
Рейтинг: 521 НеутралноДобре е когато се подиграваме (вклч и аз) с руските технически неудачи, да се сещаме, че и други могат да грешат фатално.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4210 НеутралноМного се забавиха. Пак познах, че не казаха истината в началото. И още не я казват !
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Чакам големите "специалисти" Да почнат хейта и политиканстването.
Molossian
Рейтинг: 322 Неутрално"Федералната авиационна администрация на Съединените щати обясни, че са намерени нови доказателства, довели до забраната."
Panta rhei....Това е доста сериозно обвинение.
Дано Боинг се мобилизират и решат проблема бързо, защото това ще доведе до "твърдо приземяване" на цялата компания.
Припознах Литекс
Рейтинг: 587 НеутралноБлизките на загиналите са на друго мнение.
hamiltonf
Рейтинг: 4373 НеутралноПрестъпно поведение на "Бойнг", знае ли са за проблема, търсели са ново решение още от октомври-ноември миналата година за създаване на нов софтуер, и въпреки всичко: "Същевременно нейни представители настояват, че продължават да имат пълно доверие в безопасността на тези самолети."
https://uapostcards.org/?utm_source=fb&utm_medium=Facebook_Desktop_Feed&utm_campaign=ua-postcard_website-conversion_abo_upd-23&utm_content=eu-zone_feed_interest_charity_25-65_140923&fbclid=IwAR3ClQksNsxiXeov7KUie6sSWkd8tezQ8gjXihDiuml7rq9uUnWVUdnd9uAГолямото плащане приближава...
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4210 НеутралноДо коментар [#3] от "EU defender":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Ударът си е по тах и само по тях. Няма как да е по цялата индустрия.
ЧИЧО ПЕШО
Рейтинг: 217 Любопитно[quote#3:"EU defender"][/quote] Жесток удар по цялата авиоиндустрия изобщо. Щом Боинг са направили такава грешка, какво ни застрахова от подобни и при другите производители?
ЗАЩО ???
НИМА "БОИНГ" СА БОГОВЕ И НЕ ДОПУСКАТ ГРЕШКИ !!!!
ИЛИ ТОВА ЧЕ СА АМЕРИКАНСКА ФИРМА ГИ ПРАВИ "БОГОВЕ" ?????
Molossian
Рейтинг: 322 НеутралноДо коментар [#1] от "Роси":
Panta rhei....Да, само че от страна на Федералната авиационна администрация.
Боинг са решили да заметат проблема със промяна в софтуера и инструкциики, които противоречат на пилотирането.
Резултата е трагичен.
Хортата си отидоха заради едно недомислие.
comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
Рейтинг: 2881 НеутралноДо коментар [#3] от "EU defender":
Libertarianism is just anarchy for rich peopleУжас , сега някой еърлибертопaсинджъри ще трябва да летят с Туполев!?
Дневник пропагандна газета
Рейтинг: 281 НеутралноКато почнат да правят колите само със софтуер без шофьор и хората само да се возят ми се струва че ще има бум на катастрофите заради сбъркан или повреден софтуер. Хората трябва да разчитат предимно на себе си, иначе ще залинеят и закърнеят съвсем.
Willy Messerschmitt
Рейтинг: 2371 РазстроеноДо коментар [#3] от "EU defender":
До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...В авиацията стават такива неща...1990 А320 падна в една гора убивайки отбрани представители на бизнеса(компютърно управление даде грешка)...2007 А330 поради дефектен датчик падна над атлантика.....Боинг за водещи в технологиите и едва ли са допуснали такъв пропуск!От 332 произведени самолета от този тип!Нека да изчакаме разследването и тогава да даваме оценки!!!
ironhorse
Рейтинг: 743 НеутралноЩе хвърчат глави, ще има затворници, обезщетения в милиарди, колосални загуби за Боинг.
ГЕРБ са еманацията на корупцията и мафията в държавата, но ПП/ДБ ги надминаха само за няколко месеца!КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4210 НеутралноДо коментар [#15] от "Willy Messerschmitt":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Чети бавно и внимателно - или НЕ знаят, което е лошо или знаят но НЕ казват, което е ОЩЕ по-лошо !
Има една наука за мисленето .
Willy Messerschmitt
Рейтинг: 2371 Неутралноhttps://i.imgur.com/Hcs0IYR.jpg
До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...Ето го чаканият В-777-9....Напук на аполикалиптичните пресказания ,Луфтханза е поръчала 20 броя от горният хубавец и 20 броя А350-900...Та така
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4210 НеутралноДо коментар [#16] от "ironhorse":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Не им го пожелавам, защото наистина имат по-добрите модели (останалите), по мое мнение като обикновен пътник.
Фат Ким
Рейтинг: 509 НеутралноСлед анализ и актуализиране на самолетите съм сигурен че проблема ще бъде отстранен и Боинг 737 макс ще лети сигурно и безопасно още десетилетия. За съжаление загиналите няма как да се върнат. Удара по ФАА също е голям, дори руските, европейските и китайските регулатори синхронизират тестовете и процедурите на новите самолети с тях за да издадат сертификат за летателна годност. През същите процедури са минали моделите на Еърбъс, Сухой суперджет100, такива ще минат и бъдещите МС-21 и Комак С-919. Това че Боинг е минал съкратено тестване позовавайки се на общата конструкция със по-старите Боинг 737, явно трябва да бъде отчетено за грешка.
comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
Рейтинг: 2881 НеутралноДо коментар [#15] от "Willy Messerschmitt":
Libertarianism is just anarchy for rich peopleПрав си , сега гледам как реагира пазара, доверието към Бойнг е прекалено голямо, ще си открият и поправят грешките, ще изплатят обезщетения за близките и бизнеса за милиарди ще продължи!
За да се появи конкурент на Бойнг впоручките за хиляди самолети, ще трябват стотици милиарди инвестиции и десетки години работа с армия от инженери!
sim4o
Рейтинг: 2899 НеутралноДо коментар [#5] от "dma12587967":
Че "Боинг" е оразмеряван и в Русия.
Ей ги "руските неудачи".
Манчо
Рейтинг: 2826 ВеселоМоля, насладете се как едно американски ибрикчия го играе "EU defender" - има проблем с американска машина, а той моментално пренася нещата върху "другите" производители.
Да напомня, че "другите" са Еърбъс....
Мараба, С-ДС доносници!
galin83
Рейтинг: 217 НеутралноБизнес за милиарди, интереси и бързане. Всички самолети на боинг са наследници на 737 от 69та година и са постоянно обновявани, но не им се заделяха време и 30 млрд за нов модел, който да го замени. Няма време, за да не спечели Еърбъса повече...А сега за 2 дена загубиха 15 млрд. Има едно много интересно филмче с разследване какво се случва във фабриките на Бойнг - ниско качество, бързане, неспазване на качествен контрол, наркотици в заводите. https://www.youtube.com/watch?v=rvkEpstd9os
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Иво
Рейтинг: 3730 Любопитно"Междувременно "Франс прес" съобщи, че "черните кутии" на самолета са били изпратени във Франция за анализ по молба на етиопските власти. Адис Абеба иска изследването да се извърши от френската Служба за разследване и анализ на безопасността на гражданската авиация (БЕА), след като Германия отказа да поеме тази задача заради липса на технически възможности."
"Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36Чакаме заключенията на френските специалисти.
Другари, дамските въшки са срам за комсомолките!
Рейтинг: 481 ГневноДо коментар [#6] от "КМЕТ В СЯНКА":
"Единственото хубаво нещо, което идва от изток, е слънцето." - финландска поговорка.Срам нямаш - норамлно е за Вас!
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4210 ВеселоДо коментар [#26] от "Иво":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Точно това закова американците и ги принуди да се приземят. Вече и други имат достъп до информацията и доказателствата .
Иво
Рейтинг: 3730 ВеселоДо коментар [#11] от "ЧИЧО ПЕШО":
"Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36Човека е US defender все пак. ;-) Затова и коментара му е такъв. :-)
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Иво
Рейтинг: 3730 ЛюбопитноДо коментар [#20] от "Фат Ким":
"Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36Абсолютно сте прав за това.
+++ за прекрасния коментар.
tigervi
Рейтинг: 436 НеутралноДа, за сметка на тези предизвикани от човешки недомислия. Проблемът е другаде, в ограничените възможности на човечеството да създава качествени програмисти и в нарасналия обем на кода непозволяващ един човек да го обхване целия или поне главните му части. Eddie lives... somewhere in time!
Иво
Рейтинг: 3730 ВеселоДо коментар [#31] от "КМЕТ В СЯНКА":
"Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36Точно така. :-)
tigervi
Рейтинг: 436 НеутралноДо коментар [#20] от "Фат Ким":
Eddie lives... somewhere in time!Когато става въпрос за милиарди, политиката е неизбежна.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4210 НеутралноДо коментар [#33] от "tigervi":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Колкото повече се увелизава обемът толкова повече става уязвим за грешки, бъгове и злоумишлени намеси.
nassaux
Рейтинг: 500 НеутралноДо коментар [#15] от "Willy Messerschmitt":
Язък ти за ник-а :) Така да злословиш по адрес на "Бус"-а!
През 1998ма подобна система, като тая в 737 МАХ, разбива А320. Разликата е, че тогава професионалната арогантност на пилот (Air France), донякъде неразбирането на революционно нов тип машина и липсата на информация (дори карта на летището с гората) на практика разбиват самолета.
През 2009, чиста глупост от страна на управляващия пилот (Air France), който през цялото време дърпал ръчката на самолета и го държал с носа нагоре - нещо, което и до сега не мога да си обясня, какво е опитвал да постигне - свалят инак здрав и работещ самолет в Атлантика.
Виждаш ли приликите? Да - Air France :) Бус-а не им е виновен.
Сега Боинг и 737 МАХ - Тук е играл здраво счетоводния отдел, че да се стигне до тоя резил:
Първо, видели наще убавци, че Бусовете правят НЕО на А320 и съвсем нормално искали и те. Ама НЕО-то само от мотори вадело 15% икономия. Ами и 737 ще прави толко. Да, ама не. А320 е рволюционен нов дизайн, а 737 е на 50 години и както всички сме виждало, буквално лази по земята. Как да му наврат по-големи мотори? Не може, ама що не му сложат по-малки! Хубаво, ама ще докарат под 10% икономия, а Бус-а има 15%. Или пък да направят чисто нов самолет (797). Да, ама нов самолет ще трябва да се ресертифицира, ще отнеме години разработа, после ще струва на авиокомпаниите допълнително обучение на пилоти, а Бус-а само сменили мотор (и крилат и още малко неща, ама нали платформата им позволяваа, мерзавци) и хоп - готово. Хмм, ами ако сложат малко по-голям мотор, преместят го силно напред (като в 777 например) и нагоре почти над крилото и вдигнат малко колесника, какво ще стане? Ще имат 12% икономия! Супер, сега да оправят малко крайщата на крилата - ето още 1.5%. Да оправят малко и аеродинамиката на дупето - още 1%. Докараха ги до 14.5% икономия. Ми то това е като на Бус-а направо, а самолета е същия! Да, ама не! Какво става, когато тия избутани напред и нагоре мотори се развъртят на пълна тяга на самолет, който не е предвиден за това им положение (777 е замислен така, щото ГЕ90 е истински исполин)? Самолета вирва носа и то сериозно. Кога тягата е най-силна - при излитане - когато самолета е тежък и по принцип е в положение с носа нагоре. Хмм, ама това значи, че самолета лети различно от предишните 737 модели, а това ще доведе до ресертифициране и обучение?!?! Ами ако сложат лек корекционен софтуер, несвързан с нищо друго в самолета и почти незабележим, който да бута носа надолу, когато неусетно биде вирнат от така създалата се ситуация? Ще имат същия 737 както преди! Ето!
По принцип грозно решение и малко Франкенщайнски подход, ама щеше да върши и ще върши работа. Ако не беше професионалната арогантност или знам ли какво на Боинг, които очевидно не са си направили труда да изпитат софтуера и какс е държи, когато някой от датчиците, на които въпросния софтуер разчита, вземе че ги остави....
Ще се оправят, ама срама ще е голям!
До коментар [#18] от "Willy Messerschmitt":
Това наистина е добра машина! Оригиналния 777 също е голям самолет! Но и двата са нов дизайн, особено сравнени с 737 и позволяват всякакви промени. Боинг просто трябваше да изхарчат едни пари и да извадят 797. Не могат вечно да вдигат крак, когато видят, как подковават Бус-а. Дори преработения 747-8 е леко смотан - самолет на 50 години пак :)
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4210 НеутралноДо коментар [#35] от "tigervi":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Лошото са жертвите.
Phaeton.
Рейтинг: 1316 НеутралноДа изчакаме заключението дали проблемът е софтуеърен , конструктивен или и двете ! Ударът върху Боинг е силен ! Но я вижте данните от американската икономика! NASDAQ i S & P бележат върхове от 2009 година насам . Икономиката гласува доверие на Тръмп, независимо от неблагополучията на Боинг, напъните на демосоциалистите и разправиите между Пелоси и " младотурците " в Демократическата партия !
tigervi
Рейтинг: 436 НеутралноДо коментар [#24] от "galin83":
Eddie lives... somewhere in time!DC-3, разработен в 1935, активно се е използвал до 70-те години на миналия век, а някъде все още се ползва.
Иво
Рейтинг: 3730 ЛюбопитноДо коментар [#38] от "КМЕТ В СЯНКА":
"Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36Наистина много жалко за тях, сред тях имаше и много чужденци включително от Европа, Северна Америка и Азия. Надявам се, Боинг или етиописката авиокомпания да даде някакво обезщетение на родните на загиналите. Не че това ще върне техните животи, но пак е по-добре от само едно извинете....
the only easy day was yesterday
Рейтинг: 269 НеутралноПроблем във софтуера съчетан със неопитноста на пилотите това е причината за двата случая.
Другари, дамските въшки са срам за комсомолките!
Рейтинг: 481 НеутралноПри Комунофобите!
Доволмна ли Сте? "Единственото хубаво нещо, което идва от изток, е слънцето." - финландска поговорка.
Велков
Рейтинг: 1316 НеутралноДо коментар [#3] от "EU defender":
Пак глупости пляскаш. Заради софтуер и то само в този модел... ливадо...
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4210 НеутралноДо коментар [#41] от "Иво":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Всички пътници имат застраховка Живот.
Велков
Рейтинг: 1316 НеутралноДо коментар [#42] от "the only easy day was yesterday":
Неприятно е, когато автопилота не се подчинява на пилота. Не иска да се изключи, нищо, че греши...
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4210 ВеселоДо коментар [#43] от "Другари, дамските въшки са срам за комсомолките :)":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Всичко ще си кажеш драга .
chuggun
Рейтинг: 374 НеутралноХубави ,прекрасни идеи в новия компютър но за съжаление ФАА нещо не са доогледали при сертифицирането.
baizuo
Рейтинг: 1061 НеутралноСмотани етиопци! Развалиха алъш-вериша на Боинг!
muncho: "Няма защо да се отричат очевидните и статистически доказани факти, че мнозинството жени не стават за шофьори"Май се очертава Боинг да е американския Волсваген.
edin slep
Рейтинг: 619 НеутралноЖалко е, че компания от този калибър си е позволила да си играе така с човешките животи. Да знаеш за проблема, но да не казваш ... при това месеци са минали. Много, много лошо. Дано има осъдени и да гният в затвора, защото погубиха стотици животи!
preklara raraНО! В България има десетки хиляди таралясници, които са опасни, но се движат по пътищата - коли, микробуси, камиони, автобуси ... Тези които ги карат знаят че са опасни, тези които ги пускат с ГТП също знаят и също са виновни. Такова е положението и с много асансьори и какво ли още не.
Симеон
Рейтинг: 297 НеутралноДо коментар [#15] от "Willy Messerschmitt":
За краткото време на експлоатация и сравнително малкото самолети от този модел, две идентични фатални катастрофи за 5 месеца е трагедия и много голям процент (недопустим) на злополуки. При това говорим за нови самолети, управлявани от опитни пилоти. Явно става дума за техническа грешка в проектирането на самолета. Дано се открие причината и да се поправи. Никой не е застрахован от грешки.
penetrating
Рейтинг: 8123 НеутралноУдар по ФАА, удар по Боинг. И двете са престъпни грешки, заплатени с жертви...
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilberttribiri
Рейтинг: 897 НеутралноСлед като в цял свят затвори въздушните си пространства за летящите ковчези, какво друго оставаше освен да постъпят "отговорно" Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
lpi31580057
Рейтинг: 291 НеутралноБоинг ще си го отнесе, но от ФАА трябва да хвърчат глави.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
МиГ-29
Рейтинг: 269 Неутрално++++++++++++++++++++++++++
До коментар [#37] от "nassaux":
ЕВАЛА ЗА ТОЯ КОМЕНТАР !!!
dum_dum
Рейтинг: 374 НеутралноBoeing 777 най- красивият самолет до сега според мен. Но в случая сравняваме два самолета В-777 и В-737 MAX 8, а те са различен клас. Целта на модифицирания В-737 в MAX е да запазят големината на фюзелажа, разбира се с някои изменения и подобрят представянето в полет, както и значително снижаване на разхода на гориво. Последното е едно от най- важните неща за всяка авиокомпания. Резултатът е поставяне на двигатели с диаметър на вентилатора 70 инча (40 инча на В-737) и в резултат увеличаване на байпасния сектор (съотношението на целия вътрешен обем на корпуса на двигателя, към този на самия двигател). Двигателят получава допълнителна тяга от вентилатора, подобно на турбовитловите двигатели, оттам и снижаване разхода на гориво, удължаване на полета без презареждане и т.н. Поставяне на значително по- тежки и масивни двигатели на самолет с къса база (корпус) и подобряване на пърформанса, налага изнасянето им силно напред с пилоните за захващане към крилата, а този факт не е благоприятен особено при излитане и достигане на определен ешелон. Винаги съществува риск от внезапна промяна на тангажа и срив на потока (високо повдигнат нос). Представете си неопитен шофьор да управлява мощна спортна кола с къса база и без защити от поднасяне и преобръщане. Тангажът на съвременните самолети се променя със щурвала (напред- назад) от пилота, посредством елеваторите на хоризонталния стабилизатор. Но те не са достатъчни за прецизен контрол по тангаж. За целта се използват тримери (малки плоскости към елеваторите, чието положение са задава ръчно от пилота преди излитане, но може да се управляват и с компютър, като не е задължително този компютър да е свързан с автопилота, в смисъл може да задава автоматично положението при изключен автопилот.)
dum_dum
Рейтинг: 374 НеутралноБойнг 737 версия МАКС са преценили, че два датчика за определяне на тангажа са достатъчни при полет с автопилот, но точно там грешат! При повреда на един от тях компютърните системи не "знаят" кой от тях подава верните данни и изключват автоматично автопилота, за да не изпадне самолета в срив на потока. Според мен са спестили някой долар, при наличие на три датчика вероятността два от тях да излязат от строя по едно и също време е едно на милиони. От трите датчика, дори един да подава грешни данни, компютрите ще се пренастроят към другите два, подаващи една и съща информация. Уловката е когато изключи автопилота управлението на тримерите продължава да е автоматично и пилотите, ако не са обучени как да го игнорират в кризисна ситуация, не могат да овладеят самолета. Самият софтуер вероятно поради бъг отчита срив на потока и автоматично сваля елеваторите и носа надолу, въпреки че самолета е балансиран. Естествено пилотите се опитват да дърпат щурвала, но има едно правило- компютъра винаги надделява. Интересно е че пилотите успяват донякъде да изравнят самолета, но след това има пикиране и катастрофа. Има изказвания на пилоти, че изключването на автоматичния контрол на елеваторите е възможен само с преместване лоста за задкрилките с една степен.
carlosestrada
Рейтинг: 269 НеутралноДо коментар [#54] от "lpi31580057":
ами то чия глава да хвърчи във ФАА - там има изпълняващ длъжността директор, а не постоянен такъв, и това е от 2-3 години
charlesdegaulle
Рейтинг: 667 РазстроеноДо коментар [#14] от "Jumbo Jet":
Трябва прецизност, разбира се. Има един случей, много показателен за това. Колата се удря, всъщност се нанизва под ТИР пресичащ й пътя. Софтуера (оказва се!) е подразбрал, че просто това е мост и колата може да мине под него. Проблема вече е решен. Може и да възникнат други, макар вероятността за това да клони към нула.
Мене ме е повече страх от хакването на му в колата (или самолета). Особено като дойде 5G средата. И от ИИ, ако не се прецизира перфектно!
tamada
Рейтинг: 426 НеутралноМного приказки, ама все свободно съчинение.
Всички пилоти са обучени за подобни действия - по процедурата Runaway Stabilizer. Друг е въпросът дали под стрес се сещат да я приложат. Преди катастрофата в Индонезия онзи самолет е изпълнил няколко полета със същия дефект и същото поведение.
Пилотите не само се опитват да дърпат щурвала, а имат и друг начини за действие - с бутона за тримиране.
И за отварянето на закрилките не си разбрал - не са единственият начин за изключване на автоматичния контрол. Изключването на мотора на стабилизатора върши същото.
Самолетите и летенето са лее-еко по-сложни от колите и шофирането. Не става да прочетеш 1-2 статии за да коментираш.
Ivan_
Рейтинг: 466 НеутралноДо коментар [#61] от "tamada":
Модератора е неадекватен!Имаше един случай с един малък витлов самолет над Англия.
Пилотът умира по време на полета от сърдечен удар. Пътникът прави перфектно нощно приземяване без да имал абсолютно никаква подготовка.
Не искам да се заяждам, просто го карай малко по спокойно...
Ivan_
Рейтинг: 466 НеутралноДо коментар [#24] от "galin83":
Модератора е неадекватен!Изгледах филма.
Направо им бърка ..... на боинг.
И без това ме е страх да летя, не мисля, че ще се кача на този модел някога...
Между другото филма е перфектно потвърждение, че новите модели неща са по-кофти от старите.
Когато печалбите се намесят, всички стават отвратителни.
Аз самият имам много неприятни спомени от подобни желания на акционерите и висшия мениджмънт в централният офис.
Дотолкова, че реших да се пенсионирам 20 години преди пенсия:)...
И намирам вероятна филма да разкрива реалността за много висока.
tamada
Рейтинг: 426 НеутралноДо коментар [#62] от "Ivan_":
Помня го случая, само че и ти се изказваш неподготвен. Има огромна разлика в пилотирането на малки и големи самолети. Знам за 5-6 опита с геймъри (дето играят авиосимулатори) и стюардеси на тренажор - даже не за пилотиране, а просто настройка за автоматично кацане по прибори. Всички са с неубедителни резултати и то на тренажора, а реалното летене е различно - пак по думи на геймъри.
А в този случай става дума за огромни притеснения, понеже самолетът още не е приземен навсякъде по света. Безотговорно е да се пишат измишльотини от хора, преструващи се на експерти, които са недопрочели и недоразбрали нещо в Интернет.
Ivan_
Рейтинг: 466 ВеселоДо коментар [#64] от "tamada":
Модератора е неадекватен!Аз не се изказвам неподготвен, Аз НЕ СЪМ подготвен за летене.
Примерът който ти давам е умишлен, леко опровергаваш те, с цел да не правиш такива крайни оценки.
Това ако не си обърнал внимание е един общ форум, не е специализиран, така че дай си мнението, което ще е професионално без да характеризираш другите участнци.
gozambo
Рейтинг: 531 НеутралноКъде е Пунти- Понтифа да ни разясни как бъдещето е на компютрите?
Тръмп даде един много добър аргумент, който важи не само за самолетите, че не бива да се залита в посока компютрите и изкуствения интелект да изместват хората и да решават вместо хората защото ето това става. Става,че управлявани от компютри самолети, автомобили и други машини се превръщат в живи бомби. Напоследък има голямо залитане по и ззкуствения интелект и голямо доверие му се гласува, но това е погрешно.
АНТИ ВАТНИК
Рейтинг: 429 ВеселоA не, мерси.
Граждани, не хранете трола. Минус, удивителна и да плува!
Pontif
Рейтинг: 2597 Неутрално737 е най-печелившият самолет на Боиг до сега. Сравнително стар дизайн на тънко тяло. Отдавна са изплатени разходите по проектирането му. Преди десетилетия. Това си е същия 737 от 70те, само му удължават тялото за да наблъскат повече пътници. За вутрешни линии и за по-бедни държави е идеален.
Sic semper evello mortem tyrannis - California Über AllesПроблема изглежда като 80% софтуерен и 20% датчик. По принцип пилота може и трябва да разпознае проблема и да изключи това анти-стал устройство. Да ама защо се случва на първо място?! Защо Боинг не са помислили по-добре за това. Не всеки пилот е толкова компетентен, подготвен или хладнокръвен. Има доста случаи, документиране в които се случва тази прекомпенсация. Самолета си мисли че сталва и започва да натиска управлението надолу, което е класическия начин да излезнеш от ситуация в която ъгъла на излитане е много висок и губиш скорост. Само че когато самолета си лети ОК тази процедура го кара да слиза надолу и да се забие в земята накрая.
Не мога да си представя че това е толкова трудно да се реши. И щом не го решиха на време сега ще си понесат последствията - и финансови и морални. Всички големи корпорации трябва да треперят от такива провали и да действат правилно. Боинг не са първите нито ще бъдат последните които осират нещата така.
deutschwagen
Рейтинг: 860 НеутралноДо коментар [#3] от "EU defender":
In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won moreover by a car which should not have been winning 🟦🟨Като цяло Еърбъс не са правили подобни грешки в историята си.
deutschwagen
Рейтинг: 860 НеутралноДо коментар [#6] от "КМЕТ В СЯНКА":
In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won moreover by a car which should not have been winning 🟦🟨Заслужаваш доста повече хейт, от колкото получаваш защото продължаваш да дрънкаш гръмки глупости.
deutschwagen
Рейтинг: 860 НеутралноДо коментар [#15] от "Willy Messerschmitt":
Нищо общо. Инцидентът с А320 през 1988 е изцяло по вина на пилота, който е планирал небрежна и забранена маневра по време на авиошоу, която после в променя в последния момент и лети на 30 фута височина на алфа макс и двигатели в покой, право към гора която е по-висока от 30 фута. Това при ръчно изключена от него протекция в самолета (alpha floor), която бе би позволила двигатвлите да са в покой при висок ъгъл на атака. Самолетът по-скоро е спалил 133 от 136 души на борда, включително екипажа, като не му позволява да вдигне носа прекалено много и самолетът да влезе в срив и да се сгромоляса неконтролируемо настрани в гората и да убие всички.
АФ 447 през 2009 също няма нищо общо и е резултат на пълна некомпетентност в кокпита. Датчиците не са дефектни, а са временен и облденени. Самолетът реагира точно както трябва - идентифицира проблема, след което автопилотът и автотротълът се самоизключват и компютъризираната система за контрол на полета деградира в алтернативен режим, където компютърните протекции се изключват и дават пълен контрол на пилотите, вместо да почнат да откачат заради грешните данни. Всичко това с ясна информация за пилотите, която те да разбрали.
И така, нищо общо. In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won moreover by a car which should not have been winning 🟦🟨
deutschwagen
Рейтинг: 860 НеутралноДо коментар [#21] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":
Моля? Да се появи конкурент? Не знам в кой сват живееш, но в реалния вече има конкурент и той се казва Еърбъс. Специално в сегмента на 737 водят - 6501 порУчки и 687 прозиведени за A320neo срещу 5011 порУчки и 350 доставени за 737 МАХ. 737 МАХ е изцяло отговор на конкуренцията на Еърбъс. In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won moreover by a car which should not have been winning 🟦🟨
deutschwagen
Рейтинг: 860 НеутралноДо коментар [#29] от "КМЕТ В СЯНКА":
In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won moreover by a car which should not have been winning 🟦🟨Кречетало, черните кутии с във Франция от днес, а приземяването в САЩ стана вчера. Изобщо нямаш мярка.
deutschwagen
Рейтинг: 860 НеутралноДо коментар [#42] от "the only easy day was yesterday":
In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won moreover by a car which should not have been winning 🟦🟨Почти всички говорят само за софтуер и бъгове. MCAS не е само софтуер, а е цяла система.
deutschwagen
Рейтинг: 860 НеутралноДо коментар [#46] от "Велков":
In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won moreover by a car which should not have been winning 🟦🟨Автопилотът е бил изключен.
deutschwagen
Рейтинг: 860 НеутралноДо коментар [#57] от "dum_dum":
Двигателят получава повечето тяга от вентилатора, поне 80% и вече се гонят към 90%.
Модерните самолети имат елеватори и тримиращ се хоризонтален стабилизатор - целия стабилизатор се движи нагоре и надолу в предната си част
https://i.stack.imgur.com/9RQY4.jpg
Модерните пътнически самолети са направени да не се държат като мощна спортна кола, а да са стсбилни. В случая Боинг са сложили система, която в ръчен режим да поема контрол над трима и не са оповестили за нея. И самата система е със слаб дизайн, без редунтантност и май вече втора катастрофа тази система надвива пилотите в борбата за контрол над самолета, като следва грешни данни от ЕДИН дефектиращ измервател за гъгъла на атака. Такива неща в авиацията са неприемливи. In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won moreover by a car which should not have been winning 🟦🟨
deutschwagen
Рейтинг: 860 НеутралноДо коментар [#58] от "dum_dum":
In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won moreover by a car which should not have been winning 🟦🟨Именно, с това уточнение, че тази система не засяга елеваториа, а само трима. Но в един момент тримът надвива елеваторите. Самата система действа инкрементно, с паузи от по 10-20 сек. ако си спомням правилно. Системата действително не функционира при пуснати задкрилки.
deutschwagen
Рейтинг: 860 НеутралноДо коментар [#61] от "tamada":
In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won moreover by a car which should not have been winning 🟦🟨Да, но дефектиращ MCAS понякога трудно се идентифицира като runaway trim, най-вече защото действа инкрементално. Екипажът преди Лайън Еър да катастрофира е изкарал голям късмет. Там капитанът дава контрол на помнощник пилота и се концентрира върху идентифицирането и решаването на проблема. При катастрофиралия Райън Еър капитанът се опитва да прави и двете. Използвали са бутоните за електронния трим, но не и cutout бутоните. Да не забравяме, че през цялото време са имали и грешни данни за скоростта, което само по себе си си е ситуация. И нещата могат да станат много конфузни и стресиращи. Но все пак, ако етиопският случай е точно като индонезийския, екипажът бу трябвало да е знаел процедурата. Според шефа на авиокомпанията, капитанът е бил трениран за това.
deutschwagen
Рейтинг: 860 НеутралноДо коментар [#68] от "Pontif New Dnevnik SUCK":
In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won moreover by a car which should not have been winning 🟦🟨Не е баш същия самолет. Първо 737-300/400/500 получава изцяло нови двигатели, кокпит, и мисля някои неша по интериора. Следващата серия, NG получава изцяло ново крило, fly-by-wire спойлери, нов кокпит и интериор. При МАХ разликата с NG са двигателите, кокпита, опашката, крайниците на двигателите, и системата MCAS.
deutschwagen
Рейтинг: 860 НеутралноДо коментар [#66] от "gozambo":
In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won moreover by a car which should not have been winning 🟦🟨Много ги разбирате тези неща с Тръмп. Защо не провериш какво става с катастрофите на брой полет откакто започва автоматизацията? Въпросната система не е проблемна защото взима контрол от пилотите и го дава на компютрите, а защото е лошо направена, не е надеждна, няма редунтантност, нямаше оповестение, и защото е като bandait solution, вместо цялата система за контрол на полета да е компютърно-аугментирана от самото начало.
dnevnikar
Рейтинг: 4141 НеутралноВИИ Маркс имени Лелина
Вместо да чекаш, специалистэ в сянка,
обвини ГЕРБ.
До коментар [#6] от "КМЕТ В СЯНКА":
Много се забавиха. Пак познах, че не казаха истината в началото. И още не я казват !
Чакам големите "специалисти" Да почнат хейта и политиканстването.
султана глаушева
Рейтинг: 322 Неутрално“Това е отговорно поведение”
Мърфи е оптимист!————
Как можеш така да пишеш наизуст, извинявай? На базата на коя информация роди това познание? Още след първата катастрофа точно американски пилоти пишат, че в самолета е внедрен нов софтуер, без да е описан в документацията и без пилотите да са обучени как да реагират при ситуации. Още от записите на първия катастрофирал самолет се вижда как пилотът многократно се опитва да изправи носа на самолета нагре, а автоматиката го натиска надолу. И нищо не следва! Точно APA (съюзът на американските пилоти) нарича поведението на Боинг идиотско, ама за Росито е отговорно! Най-мразя от всичко приказки на ангро!
https://www.faz.net/aktuell/wirtschaft/unternehmen/neue-software-piloten-kritisieren-boeing-nach-absturz-in-indonesien-15890969.html
До коментар [#1] от "Роси":
Росен съм аз и голем капут
Рейтинг: 262 НеутралноF-16 Блок 70 да не се окажат същото недоразумение като Боинг 737 МАХ? Което означава, че на дизайн от 60-те са му променили двигатели, спойлери и въобще цялата аеродинамика, а като компенсация са му наблъскали електроника и софтуер, за да корегират проблемите с променената аеродинамика. Да няма нов кавър на пеента "камъните падат, от небето падат" - този път във вариант "F-овете падат, от небето падат"?!
Росен съм аз и голем капут
Рейтинг: 262 НеутралноДо коментар [#76] от "deutschwagen":
И самата система е със слаб дизайн, без редунтантност и май вече втора катастрофа тази система надвива пилотите в борбата за контрол над самолета, като следва грешни данни от ЕДИН дефектиращ измервател за гъгъла на атака. Такива неща в авиацията са неприемливи.
=====================================================================
Трудно мога да допусна, че в подобна техническа система няма redundancy.
nassaux
Рейтинг: 500 НеутралноДо коментар [#83] от "Росен съм аз и голем капут":
F-16 е аеродинамично нестабилен по дизайн и софтуера го прави годен за летене. Същото е и със Су-27 и Рафал, Тайфун, Грипен, Мираж. Правят го с цел по-висока маневреност. Там изненади няма, а и военните самолети са като състезателните автомобили - позволено им е да те убият, колкото и да се говори за безопасност :)
deutschwagen
Рейтинг: 860 НеутралноДо коментар [#83] от "Росен съм аз и голем капут":
Ф-16 има пълен fly by wire още откакто през 1974 излита първия екземпляр. Ако не се лъжа, това е първият сериен изтребител с тази система за контрол на полета. Даже без нея Ф-16 е неуправляем. Не виждам как по-добър радар, интегрирана авионика, по-добър двигател ще накарат един зитребителда "пада от небето".
Няма нищо лошо да надрастваш една дорба платформа. Еърбъс го правят с А320, който е разработван средата на 80-те, но и днес е модерен и отличен самолет. Рашките го правят със Су-27. Проблемите в 737 МАХ са специфични за 737 и решенията, с които решават върпосните проблеми. In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won moreover by a car which should not have been winning 🟦🟨
deutschwagen
Рейтинг: 860 НеутралноДо коментар [#84] от "Росен съм аз и голем капут":
In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won moreover by a car which should not have been winning 🟦🟨Измервателите за ъгъла на атака са 2. Ако единият не работи както трябва, тогава данните им се разминават и би трябвало системата да се самоизключи. Но изглежда втора катастрофа е причинена след като това не се случва.
За да има наистина redundancy, трябва да има 3 измерватела.