Бъдещето на "Алиталия" пак е под въпрос

Бъдещето на "Алиталия" пак е под въпрос

© Reuters



Бъдещето на италианската авиокомпания "Алиталия" (Alitalia) е под въпрос, след като в понеделник британската "Изиджет" (easyJet) обяви, че се оттегля от преговорите за спасяването ѝ само 2 седмици преди срока, в който те трябваше да приключат.


Решението е предшествано от разговори с държавния жп оператор Ferrovie dello Stato Italiane и американската авиокомпания Delta Air Lines. Правителството даде срок до края на март Ferrovie да предложи план за защитата на "Алиталия" от нови сериозни затруднения. През 2017 г. компанията бе поставена под специално управление, след като служителите ѝ отхвърлиха поредния спасителен план и принудиха министрите пак да търсят партньор от авиационния сектор.


Но "Изиджет", Ferrovie и Delta така и не стигнаха до преговори очи в очи, а жп операторът и италианската държава нямат професионален капацитет да управляват авиокомпания. Американците заявиха, че все още преговарят с Ferrovie, защото "Алиталия" са техен дългогодишен партньор.


"Изиджет" не криеха, че се интересуват предимно от късите полети на "Алиталия" и от слотовете ѝ на големи летища. "Те искаха да контролират хъба на "Алиталия" в Милано и да го използват за полети, но в сегашната рамка това нямаше как да стане", коментира пред "Ройтерс" източник, запознат с хода на преговорите.

Коментари (15)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2817 Неутрално



    След като фалира Алиталия ще ги купи Луфтханза, както направи с белгийските, австрийските и швейцарските авиолинии, разширявайки кръга на юг.

  2. 2 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4561 Неутрално

    "Алиталия" е в окаяно състояние от много години и силно се съмнявам, че ще оцелее в този си вид въобще!

  3. 3 Профил на fio41315648
    fio41315648
    Рейтинг: 1921 Весело

    Или ужасен край, или ужаси без край!

  4. 4 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 945 Неутрално

    "в понеделник британската "Изиджет" (easyJet) обяви, че се оттегля от преговорите за спасяването ѝ "

    То пък едно спасяване... Купуването на активите на "Алиталия" (слотовете) прилича повече на ликвидация, отколкото на спасяване.

  5. 5 Профил на Nil satis nisi optimum
    Nil satis nisi optimum
    Рейтинг: 1358 Весело

    "През 2017 г. компанията бе поставена под специално управление, след като служителите ѝ отхвърлиха поредния спасителен план и принудиха министрите пак да търсят партньор от авиационния сектор."

    Браво на скужителите! Сега всички данъкоплатци ще плащат за алчността им.

    Не поставям нищо - нищо, над преценката на собствения си разум.
  6. 6 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 945 Неутрално

    След като фалира Алиталия ще ги купи Луфтханза, както направи с белгийските, австрийските и швейцарските авиолинии, разширявайки кръга на юг.
    —цитат от коментар 1 на Нинов


    Луфтханза е един от мераклиите за Алиталия. Все пак, не е ясно дали биха приложили към Алиталия същия подход както към Суис и АУА (до голяма степен да запазят директните полети на тези далеч по-малки авиокомпании, включително презокеанските) или по-скоро ще пренасочат трафика от/към Италия през вече съществуващите си хъбове. Във всички случаи, Луфтханза би бил проблематичен купувач от гледна точка на конкуренцията в ЕС. (Може да се очаква, че намалената конкуренция ще доведе до по-високи цени на билетите).

    Делта вероятно би бил по-приемлив купувач за Алиталия. Те са дългогодишни партньори от съюза Скай-тим и не се конкурират по вътрешноевропейски дестинации. Делта също придобиха 49% от Върджин Атлантик. Това е добър пример в който те купиха голям процент акции на авиокомпания от ЕС (макар че все още не са добре интегрирани, отчасти поради липсата на вътрешноевропейска мрежа от Лондон).

  7. 7 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 945 Неутрално

    "Алиталия" е в окаяно състояние от много години и силно се съмнявам, че ще оцелее в този си вид въобще!
    —цитат от коментар 2 на bat_plamen


    Със сигурност в този си вид "Алиталия" не би могла да съществува. Това е доказано експериментално. Трябва нещо да се промени.

    Дори финансовата инжекция на Етихад не им помогна. Явно само пари не са достатъчни.

  8. 8 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 5094 Неутрално

    До коментар [#1] от "Нинов":

    АлИталия при тези синдикати едва ли е интересна за Луфтханза, а и за кой да е друг купувач! След фалит, разпродажба на активи и изхвърляне на персонала на трудовата борса, Луфтханза може да регистрира ЛуфтИталия и да работи на Италианския пазар много по-спокойно. В страна от ЕС дори и регистрация не е необходима.

  9. 9 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 945 Неутрално

    Със сигурност в този си вид "Алиталия" не би могла да съществува. Това е доказано експериментално.
    —цитат от коментар 7 на plamen_b


    Все пак, удивително е как при сравнително добри обективни условия "Алиталия" не може да се оправи. Домашният им пазар (Италия) е достатъчно голям - с население над 60 млн., много входящ туризъм и икономика в Г-7 и в тройката на еврозоната. Все пак, усливията са много по-добри, отколкото бяха за "Балкан" (а дори и за други по-малки авиокомпании в Европа минали през фалит).

  10. 10 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2817 Неутрално

    До коментар [#6] от "plamen_b":

    в Европа има 50 авиокомпании, най-голямата от които е Райънеър.
    При придобитите досега от Луфтханза три национални авиопревозвачи нямаше други конкурентни оферти.
    За Алиталия с голяма вероятност никой друг няма да се натиска.

  11. 11 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4561 Неутрално

    До коментар [#4] от "plamen_b":

    Преди може би десетина години станах свидетел случайно на "Летище София" свидетел на разговор / на италиански/ и доколкото разбрах пилотите на 'Алиталия" вземаха почти седем хиляди ерва заплати..................много е за такава окаяна ситуация в тази компания!

  12. 12 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 5094 Неутрално

    До коментар [#11] от "bat_plamen":

    €7000 за пилот не е много! Нормално е.

  13. 13 Профил на FourOhFive
    FourOhFive
    Рейтинг: 1503 Неутрално

    След като фалира Алиталия ще ги купи Луфтханза, както направи с белгийските, австрийските и швейцарските авиолинии, разширявайки кръга на юг.
    —цитат от коментар 1 на Нинов


    Ами нормално е след отпадането на регулациите и в Европа да се случи консолидация на авиокомпаниите, както в Америка. Райън и Изи са успешни не само, защото са лоу кост, а защото са истински пан-европейски авиокомпании.

    Граждани, не хранете трола. Минус, удивителна и да плува!
  14. 14 Профил на FourOhFive
    FourOhFive
    Рейтинг: 1503 Неутрално

    До коментар [#1] от "Нинов":АлИталия при тези синдикати едва ли е интересна за Луфтханза, а и за кой да е друг купувач! След фалит, разпродажба на активи и изхвърляне на персонала на трудовата борса, Луфтханза може да регистрира ЛуфтИталия и да работи на Италианския пазар много по-спокойно. В страна от ЕС дори и регистрация не е необходима.
    —цитат от коментар 8 на vassilun


    Луфтханза по едно време имаха няколко самолета базирани в Милано под името Луфтанза Италия. Но нещо не им се получи.

    https://en.wikipedia.org/wiki/Lufthansa_Italia

    Граждани, не хранете трола. Минус, удивителна и да плува!
  15. 15 Профил на Kamen Iliev
    Kamen Iliev
    Рейтинг: 108 Неутрално

    Алиталия е на командно дишане отдавна и някой трябва да се реши да й спре апарата, за да не се мъчи повече.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK