"Дисни" купи развлекателния бизнес на "Фокс"

"Дисни" купи развлекателния бизнес на "Фокс"

© Aly Song, REUTERS/



Дисни" (Disney) приключи изкупуването на развлекателния бизнес на "Фокс" (Fox) за 71 милиарда долара, предаде агенция "Асошиейтед прес". Така "Семейство Симпсън", "Междузвездни войни" и "Доктор Стрейндж" вече ще бъдат под един корпоративен покрив.


Сделката най-вероятно ще промени силно медийния пейзаж. Освен всичко тя проправя пътя на "Дисни" да пусне стрийминг услугата "Дисни плюс" (Disney Plus) по-късно през тази година. Това също така ще доведе до съкращаване на хиляди работни места заради дублиране на персонала в кинопроизводството на "Фокс" и "Дисни".


С придобиването на студията, които стоят зад "Семейство Симпсън" и "Екс-мен", "Дисни" цели да се конкурира по-успешно с технологични компании като "Амазон" (Amazon) и "Нетфликс" (Netflix) в привличането на зрителското внимание и повече долари.




"Дисни" се нуждае от завладяващи телевизионни програми и филми, за да убеди зрителите да се регистрират и да плащат за още една стрийминг услуга. Компанията вече има класическите анимационни филми на "Дисни", "Междузвездни войни", анимационното студио за компютърна анимация "Пиксар", Мъпетите и някои от героите на "Марвел". С изкупуването на "Фокс" "Дисни" може да прибави към тях и "Екс -мен" на Марвел и "Дедпул" наред с програми, които се излъчват по каналите на "Фокс", като "Еф Екс нетуъркс" (FX Networks) и "Нешънъл джиографик" (National Geographic). Сред продукциите на "Фокс" са и "Американците", "Това сме ние" и "Модерно семейство".


Сделката ще помогне на "Дисни" в бъдеще да контролира телевизионните програми и филми от началото до края - от създаването им до разпространението им чрез телевизионни канали, киносалони, стрийминг услуги и други начини, чрез които хората гледат развлекателни програми. "Дисни" ще получи ценни данни за клиентите и навиците им за развлечение, които може да използва, за да продава реклама.


Главният изпълнителен директор на "Дисни" Робърт Игър каза по време на телеконференция за финансовите резултати на компанията през февруари, че "Дисни" плюс другите пряко насочени към клиентите бизнеси са "Приоритет номер 1".


Кабелните и телекомуникационните компании изкупиха компаниите, които правят телевизионни програми и филми, за да се конкурират в променящия се медиен пейзаж. Въпреки че интернет доставчици като "Ей Ти енд Ти" (AT & T) и "Комкаст" (Comcast) пряко контролират достъпа на клиентите си до интернет по начин, по който "Амазон", "Ютюб" (YouTube) и "Нетфликс" не го правят, те все още са заплашени, тъй като тези стрийминг услуги печелят популярност.


"Ей Ти енд Ти" купи "Тайм Уорнър" (Time Warner) миналата година за 81 милиарда долара и вече пусна собствена стрийминг услуга. Така гледаш телевизия с каналите на "Тайм Уорнър" като "Ти Би Ес" (TBS) и "Ти Ен Ти" (TNT) за 15 долара на месец. / БТА

Ключови думи към статията:

Коментари (9)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Molossian
    Molossian
    Рейтинг: 2120 Неутрално

    Жалко.
    Филмите не ме интересуват, но ако съсипят National Geographic ще е отвратително.

    Panta rhei....
  2. 2 Профил на deacon
    deacon
    Рейтинг: 266 Разстроено

    Вече по-голям монополист на пазара няма!Дисни държат всичко...И NG отдавна е техен,също Discovery,ESPN и ABC!Щем,не щем-ще гледаме и слушаме к'вото те кажат!

  3. 3 Профил на Molossian
    Molossian
    Рейтинг: 2120 Неутрално

    До коментар [#2] от "deacon":

    Да, прав сте.

    Panta rhei....
  4. 4 Профил на Yomega
    Yomega
    Рейтинг: 815 Неутрално

    има нещо сбъркано в капитализма...Ето Дисни е гигантска компания с огромни приходи и печалби, но видиш ли ако печалбите не растат всяка година според очакванията на еди колко си анализатори, то компанията ще бъде "наказана' и цената на акциите ще падне и същите анализатори ще пишат за "изтрити" еди колко си милиарда пазарна капитализация...И Дисни, купува все повече, бълва все повече...

    Сега си представете същото и за някоя компания в хранителния бизнес, да кажем Нестле. Ако печалбата тази година е 1.3млрд евро и догодина е пак около 1.3 милиарда евро, компанията ням ръст! Пазарът ше я накаже! И компанията почва да мисли как да има ръст в печалбата, и почва да използва вместо захар по-евтиния царевичен сироп, и да слага и други оп-евтини съставки и пр.

    Та има нещо сбъркано с това да си листвана компания. Не случайно private equity инвестициите имат толкова голям ръст....

  5. 5 Профил на redguy
    redguy
    Рейтинг: 1077 Неутрално

    Щем,не щем-ще гледаме и слушаме к'вото те кажат!
    —цитат от коментар 2 на deacon


    В тесен кръг от хора се съсредоточава огромно медийно влияние - телевизии, филми, игри, шоута, новини ... Това може да е фатално за свобода на словото или за достъп до достоверна информация. Който управлява тази медийна империя преспокойно може да зомбира големи маси хора и да прокарва каквито си пожелае обществено-социални тенденции.

  6. 6 Профил на CINZANO - оправете си сайта!
    CINZANO - оправете си сайта!
    Рейтинг: 674 Разстроено

    Жалко, Дрисни съсипват всичко, до което се докопат...

    Мома, връщай 12 и 12А!
  7. 7
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  8. 8 Профил на Петър Николов
    Петър Николов
    Рейтинг: 427 Любопитно

    Имаше гореща връзка между Дисни и Епъл: https://en.wikipedia.org/wiki/Pixar #Acquisition_by_Disney

    Обаче процентите преди 2 години се намалиха и вече не е ясно колко са.

    В този род на мисли на 25ти Епъл ще обявяват нещо което може и да е видео услуга. И идеята е, че Дисни може да са им клиент по един или друг начин.

  9. 9 Профил на tamada
    tamada
    Рейтинг: 1933 Неутрално

    "Това също така ще доведе до съкращаване на хиляди работни места заради дублиране на персонала в кинопроизводството на "Фокс" и "Дисни"."

    Чак хиляди няма да са. Фокс имаше общо към 2300 души във филмовото студио. Няма логика за Дисни хем да иска повече филми, хем да съкращава хора. Може да съкрати мениджмънта, но трябва да запази и евентуално да увеличи производството.

    * * *
    "Дисни" се нуждае от завладяващи телевизионни програми и филми, за да убеди зрителите да се регистрират и да плащат за още една стрийминг услуга."

    Не точно. Дисни се нуждае от повече семейни и детски филми, защото "Дисни плюс" ще е семеен стрийминг.
    Не знам защо почти всички наши медии пропускат, че Дисни имаше 30% дял в "Хулу" и сега купи още 30% - делът на Фокс. В САЩ "Хулу" е третият по големина стрийминг - примерно прочутите HBO са по-назад. Сделката ще позволи на Дисни да изведе Хулу на световния пазар за да се бори с Амазон и Нетфликс. Ако не го направи няма да има световен пазар за останалите си филми - криминалета, екшъни, ужаси и т.н. Вече започнаха да си изтеглят филмите от Нетфликс.

    И NG отдавна е техен...
    —цитат от коментар 2 на deacon


    Не е отдавна. Фокс имаха 73% в NG Partners и точно тях купи Дисни.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK