Два от най-големите фериботи в света вече работят със зелена енергия

By Maria Eklind - By the dock, CC BY-SA 2.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=75467171

By Maria Eklind - By the dock, CC BY-SA 2.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=75467171



Тиха революция се извършва в протока Йоресун, разделящ Швеция от Дания. Два от най-големите в света фериботи, задвижвани от батерии, порят вълните, след като бяха преустроени така, че да се откажат от замърсяващите дизелови двигатели, информира агенция "Ройтерс".


Фериботите "Тихо Брахе" и "Аурора", експлоатирани от шведската компания "ФорСий" (ForSea), са с дължина над 100 м и обслужват натоварения 4-километров маршрут между шведския Хелсингбори и датския Хелсингор.


По този маршрут годишно се транспортират над 7 милиона пътници и близо 2 милиона автомобила, като фериботите са на интервал от 15 минути.




Преоборудването на двата кораба е включвало инсталиране на батерия с мощност 4.16 мегавата на всеки от тях, както и изграждане на необходимата инфраструктура на брега.


С използване на промишлени роботи и безжична комуникация, за да се оптимизира времето на връзките, зареждането на батериите отнема по-малко от 6 минути в Дания и 9 минути в Швеция, посочва Кристиан Андерсон, старши инженер във "ФорСий".


Компанията, помагаща на Стокхолм да постигне целта си за въглеродна неутралност до 2045 година, освен това произвежда електроенергията, необходима за зареждане на батериите, единствено от възобновяеми източници. "Цялата енергия е от вятър и вода, така че е изцяло зелена", каза Андерсон.


Предотвратено е изхвърлянето в атмосферата на около 28 000 тона въглероден диоксид годишно, което оказва положително въздействието върху качеството на въздуха в двата града, допълва той.


Времето, необходимо на корабите да изминат разстоянието, не се е променило, но маневрирането е по-бързо.
"Тихо Брахе" и "Аурора" са пуснати в експлоатация през ноември миналата година и в момента са най-големите фериботи с нулеви емисии в света, движещи се по силно натоварения маршрут, посочва "ФорСий". /БТА

Ключови думи към статията:

Коментари (71)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 3369 Любопитно

    Страхотно!Доказателство за това как едни смислени нации гледат в бъдещето!

    До истината се достига с познание!
  2. 2 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 4166 Весело

    М да, тази статия оборва доста от "Тома неверниците" които вчера изказваха съмнения относно бъдещето на електромобилите в темата Новини от вас - Автоелектростанция.
    https://www.dnevnik.bg/ot_vas/novini_ot_vas/2019/03/21/3408110_avtoelektrostanciia/

    Принадлежността към дадена нация не е даденост, тя е въпрос на възпитание а след време и на осъзнат избор. Културталибан - с комсомолски плам определя кой е културен и кой чалгаджия.
  3. 3 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 3369 Весело

    Очаквам плюнките на колхозните "специалисти" но постигнатото от технолозите само доказва че елетрическият транспорт е наистина бъдещето.Новината довежда до главоболие властите в големите "бензиностанции"!И обрича единият свят на ракети,танкове,маршове и демагогии на забвение!Честито......

    До истината се достига с познание!
  4. 4 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2872 Неутрално

    До коментар [#2] от "DDR":

    А с цените как стоят нещата? Предполагам че билетите за тези фериботи са ЧЕТИРИ ПЪТИ по-скъпи. В Германия токът поскъпна с толкова след като мина на "зелена вълна".

  5. 5 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2303 Неутрално

    уникално решение ,света върви към ел енергия в транспорта

  6. 6 Профил на Nil satis nisi optimum
    Nil satis nisi optimum
    Рейтинг: 1400 Неутрално

    Винаги се радвам на такива новини. И го казвам като човек, който не приема чевешката намеса в климатичните промени - температурата на Слънцео не можем да променим, но чистотата на въздуха, водата и горите сме длъжни да опазим...

    Не поставям нищо - нищо, над преценката на собствения си разум.
  7. 7 Профил на lustmord
    lustmord
    Рейтинг: 2132 Неутрално

    "Предотвратено е изхвърлянето в атмосферата на около 28 000 тона въглероден диоксид годишно"

    Въх - невероятен "успех" - човек издиша средно по 1кг СО2 на ден - тия спестени годишни емисии индийците (без кравите си) ги издишват за половин час.

  8. 8 Профил на Kamenarski
    Kamenarski
    Рейтинг: 289 Неутрално

    Браво, една крачка по - близо до чистата от отровни емисии планета!

    НЕ ЦЪКАЙТЕ МИНУСИ НА ТРОЛА! ТЕ ПЕЧЕЛЯТ ДЕНЬГИ И ОТ ТОВА!
  9. 9 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 3369 Любопитно

    До коментар [#4] от "deaf":

    Не 4 пъти,дрОгарю...40 пъти и билетите ги къса лично Сорос!Има онлайн купуване на билети за тези фериботи и дори такъв като вас МОЖЕ да провери цената!И тогава да пише безмислици.......

    До истината се достига с познание!
  10. 10 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1474 Неутрално

    А Бойко се пазАри с руснаците за АЕЦ. Ама тва е, не гледа напред, гледа да оправя апартаментаджиите.

  11. 11 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 4166 Неутрално

    До коментар [#2] от "DDR":А с цените как стоят нещата? Предполагам че билетите за тези фериботи са ЧЕТИРИ ПЪТИ по-скъпи. В Германия токът поскъпна с толкова след като мина на "зелена вълна".
    —цитат от коментар 4 на deaf


    Тука са дадени цените към днешна дата, не са по-различни от други ферибооти (например този на Видин-Калафат дето беше едно време, за кола с хора вътре излизаше ако не се лъжа около 36 евро) или преминаване на мостове:
    www.forseaferries.com

    Принадлежността към дадена нация не е даденост, тя е въпрос на възпитание а след време и на осъзнат избор. Културталибан - с комсомолски плам определя кой е културен и кой чалгаджия.
  12. 12
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  13. 13 Профил на tedif
    tedif
    Рейтинг: 765 Весело

    До коментар [#4] от "deaf":

    Уникално тъп си като всички червеноглистни тролове!Чети статията,виж цените на билетите на сайта на компанията!Ама де акъл за това.......

  14. 14 Профил на ajsayder
    ajsayder
    Рейтинг: 3152 Неутрално

    В смисъл?
    За колите вече говорихме.
    Нали 25 киловат.часа от електромотор на батерийки имат въглероден отпечатък от 200 до 156 г./км. а от дизел бил 142г./км.

    Какво се промени и как електрото стана с 0 въглерод?

  15. 15 Профил на ajsayder
    ajsayder
    Рейтинг: 3152 Неутрално

    До коментар [#5] от "edin drug":

    Путиноидите радостно скачате,а?

  16. 16 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2872 Весело

    До коментар [#9] от "Willy Messerschmitt":

    Значи тези фериботи ще фалират! Не аз,а ти трябва да се притесняваш. Електрическите коли са в пъти по-скъпи от тези с ДВГ. Логично е с фериботите да е така. Значи или ще фалират,или ще бръкнат дълбоко в джобовете на пасажерите. Честито!

  17. 17 Профил на gmm
    gmm
    Рейтинг: 376 Неутрално

    Ние пък си имаме Марици, плащаме си емисии, дишаме мръсен въздух, ще им покажем колко си ни е хубаво. Кво ни се фукат с някви зелени енергии......

  18. 18 Профил на ajsayder
    ajsayder
    Рейтинг: 3152 Неутрално

    До коментар [#3] от "Willy Messerschmitt":

    Комунетата много се лютите , щото най-големият петроло производител е САЩ.
    А откакто Путин и Медведев обявиха курс към електро задвижване всички се писахте в електрокарната партия.

    Русофилна дисциплина.

    За това ви признавам.

  19. 19 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 3369 Любопитно

    До коментар [#14] от "ajsayder":

    За какъв въглероден отпечатък тролите като в Швеция 72 % от ел.енергията е от ВЕЦ?В "браЦка" Дания 45 % е от ВЕИ а останалото се внася от същата тази Швеция....Карайте си Беларуса и не тролете!

    До истината се достига с познание!
  20. 20 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2307 Неутрално


    "....включвало инсталиране на батерия с мощност 4.16 мегавата..."

    ________

    Мощност имат консуматорите на ел. енергия (двигатели, лампи, нагреватели). Единицата за мощност е ват.

    Батериите имат капацитет = макс. ел. енергия, която може да съхранят.
    Единицата за ел. енергия е ватсекунда или използвания в ежедневието киловатчас (мегаватчас).

    Мощност * време = консумирана ел.енергия, отчитана от електромера.

  21. 21 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 1539 Весело

    До коментар [#15] от "ajsayder":

    Нашия, какво стана сега, корабните дизелови двигате заменими ли са или не от батерии?

    Прочете ли линка който ти бях дал как Ролс Ройс двигатели предлагат вече ел. двигатели за кораби?

    Модератора е неадекватен!
  22. 22 Профил на Сд
    Сд
    Рейтинг: 860 Неутрално

    Най-добре ще е да са с гребла.

  23. 23 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 3369 Весело

    До коментар [#16] от "deaf":

    Боже, колко мъка има по този свят боже!!!

    До истината се достига с познание!
  24. 24 Профил на lustmord
    lustmord
    Рейтинг: 2132 Неутрално

    В смисъл?За колите вече говорихме.Нали 25 киловат.часа от електромотор на батерийки имат въглероден отпечатък от 200 до 156 г./км. а от дизел бил 142г./км.Какво се промени и как електрото стана с 0 въглерод?
    —цитат от коментар 14 на ajsayder


    Еееее - ама чакай сега - тези емисии за производството на батериите и електромоторите не ги смятаме - сметката започва откакто се пуска копчето.

  25. 25 Профил на lpi31580057
    lpi31580057
    Рейтинг: 206 Неутрално

    "Цялата енергия е от вятър и вода, така че е изцяло зелена"
    Това, ако е вярно, приемам, че са честни частници. Щото има едни други, дето тръбят, че са зелени, а зареждат от въглищни централи.

  26. 26 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2872 Весело

    До коментар [#23] от "Willy Messerschmitt":

    Колко ти плащат от "зеленото" лоби да правиш "зелена" пропаганда? Интересно ми е.

  27. 27 Профил на Димитър Димитров
    Димитър Димитров
    Рейтинг: 1106 Любопитно

    "Предотвратено е изхвърлянето в атмосферата на около 28 000 тона въглероден диоксид годишно"Въх - невероятен "успех" - човек издиша средно по 1кг СО2 на ден - тия спестени годишни емисии индийците (без кравите си) ги издишват за половин час.
    —цитат от коментар 7 на lustmord


    Е,и?Сега са с 28000т по-малко.Отделно всички други мизерии дето ги бълва дизелът.Трол смотан...

  28. 28 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 2841 Неутрално

    РЕСПЕКТ!!!
    Много добра новина!
    Ето така се прави, а не със Стратегии и Декларации!!!

  29. 29 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4032 Любопитно

    Много яки фериботи, дано направят такива и за по-дългите като разстояние фериботни линии.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  30. 30 Профил на Жълто паве
    Жълто паве
    Рейтинг: 1680 Неутрално

    До коментар [#2] от "DDR":А с цените как стоят нещата? Предполагам че билетите за тези фериботи са ЧЕТИРИ ПЪТИ по-скъпи. В Германия токът поскъпна с толкова след като мина на "зелена вълна".
    —цитат от коментар 4 на deaf


    В тези държави цените са последна грижа. И ако някой се оплаква от високи цени гледат на него като на абсолютен загубеняк. Такива са им културните особеносни.

    Свободен архитект, урбанист и еколог!
  31. 31 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 3369 Любопитно

    До коментар [#26] от "deaf":

    За мойте 50 и кусур години не съм членувал никъде и не разбирам причината да се лепят етикети .Дори и на слепите е ясно че бъдещето на транспорта е в електрическите превозни средства.Въпрос на технологии и организация е.Колкото и да се мъчат някой да отричат прогреса.Каменната ера не е свършила поради липсата на камъни...................

    До истината се достига с познание!
  32. 32 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2872 Неутрално

    До коментар [#30] от "Медиен манипулатор":

    Докато не ги тресне някоя Голяма депресия...

  33. 33 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2872 Неутрално

    До коментар [#26] от "deaf":За мойте 50 и кусур години не съм членувал никъде и не разбирам причината да се лепят етикети .Дори и на слепите е ясно че бъдещето на транспорта е в електрическите превозни средства.Въпрос на технологии и организация е.Колкото и да се мъчат някой да отричат прогреса.Каменната ера не е свършила поради липсата на камъни...................
    —цитат от коментар 31 на Willy Messerschmitt



    До коментар [#31] от "Willy Messerschmitt":

    Но понякога някои изобретения и технологии се оказват "задънена улица"! Например чел съм,че някои технически хрумвания в немските танкове "Тигър" се оказват погрешни и след това никой конструктор не го копира.

  34. 34 Профил на redguy
    redguy
    Рейтинг: 1014 Неутрално

    Даже не знаех, че такива големи машини могат да се задвижват с батерии. Респект! Скандинавия са просто друга планета спрямо нашите ширини.

  35. 35 Профил на arcanum
    arcanum
    Рейтинг: 3003 Неутрално

    Скандинавските нации, и покрай тях и прибалтийските, са толкова напред в мисленето и прогреса си, че не можем да ги стигнем и след 50 години.
    Тука дай нещо некоя далаверка, апартаментче с отстъпка, на дребно

  36. 36 Профил на ajsayder
    ajsayder
    Рейтинг: 3152 Неутрално

    До коментар [#19] от "Willy Messerschmitt":

    Eлектрокаристите-путиноиди имате явно огромни проблеми-главите не ви слушат.
    Батерийки ,кабели, високи железни стълбове с перки, токът в кабелите - всичко се е появило на Земята по чудодеен еко-начин?
    И нямаме изхабен СО2 ?

    И не ви трябва да се замисляте - важно ви е ,че има нареждане от Медведв - да ръсите простотии и да викате гръмко "електро! електро!."

    Какво става , как ви е обяснено на партсъбранията?
    САЩ - най големият петролен производител скоро ли фалират?

  37. 37 Профил на ali_ibn_isa
    ali_ibn_isa
    Рейтинг: 805 Неутрално

    А Бойко се пазАри с руснаците за АЕЦ. Ама тва е, не гледа напред, гледа да оправя апартаментаджиите.
    —цитат от коментар 10 на 442


    Той се пазари, ама за друго: дали да има възелин за нацията или не.

  38. 38 Профил на vesko19
    vesko19
    Рейтинг: 924 Неутрално

    Похвално ама е капка в морето . Колко Супер кораби има просто не е реално .
    Иначе адмирации и за производството на нужната електроенергия . Много от форумците не си дават сметка че дори и да се мине на ел.коли производството на ел. енергия пак ще остане на над 80-90% източник на замърсяване.
    Тук са намерили подходящо решение . 2 Кораба и достатъчно Източници на зелена енергия дето да ги захранват .

  39. 39 Профил на phillipov
    phillipov
    Рейтинг: 468 Неутрално

    До коментар [#31] от "Willy Messerschmitt":

    Разсейване - това е причината :)
    Иначе прегледах коментарите (макр, че платените обикновено се открояват и ги пропускам) и най-се доближавам до този:

    До коментар [#16] от "deaf":Боже, колко мъка има по този свят боже!!!
    —цитат от коментар 23 на Willy Messerschmitt
    Бих добавил: И колко мизерна работа имат някои...

  40. 40 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 3369 Весело

    До коментар [#36] от "ajsayder":

    Хапченцата ...момче,хапченцата!Намали ги!И вземи да се ограмотиш....поне маааалко!

    До истината се достига с познание!
  41. 41 Профил на ali_ibn_isa
    ali_ibn_isa
    Рейтинг: 805 Неутрално

    Еееее - ама чакай сега - тези емисии за производството на батериите и електромоторите не ги смятаме - сметката започва откакто се пуска копчето.
    —цитат от коментар 24 на lustmord

    Що бе, умнико, производството на мощности за ТЕЦ-ове нямат ли въглероден отпечатък?

  42. 42 Профил на xox55541929
    xox55541929
    Рейтинг: 2092 Неутрално

    До коментар [#19] от "Willy Messerschmitt":

    До коментар [#14] от "ajsayder":За какъв въглероден отпечатък тролите като в Швеция 72 % от ел.енергията е от ВЕЦ?В "браЦка" Дания 45 % е от ВЕИ а останалото се внася от същата тази Швеция....Карайте си Беларуса и не тролете!
    —цитат от коментар 19 на Willy Messerschmitt


    Не че нещо, но ВЕЦ-овете май не са много екологични. Разкзват играта на живота по реките. ПОне така твърдят еко, био зелените. Кои сме ние да спорим с тези експерти. :-)

  43. 43 Профил на lustmord
    lustmord
    Рейтинг: 2132 Неутрално

    До коментар [#41] от "ali_ibn_isa":

    Е някой да не би са е твърдял, че ТЕЦовете били въглеродно неутрални? Изобщо цялата тая митология, че най-важната характеристика на една енергийна или транспортна система бил въглеродния отпечатък е една медийно-корпоративна лобистка димка дето да прикрива смученето на субсидии.

  44. 44 Профил на korc
    korc
    Рейтинг: 2622 Неутрално

    Дано са си запазили дизеловите двигатели, за да не закъсат, ако се наложи участие в спасителна операция.
    Много кораби имат мотор-генераторни групи, като дизеловият дигател върти електрогенратор, а той захранва електродвигатели.

    Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.
  45. 45 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4032 Любопитно

    До коментар [#34] от "redguy":

    Абсолютно! И всеки българин, който е посещавал Скандинавия няма как да не остане със същото впечатление... толкова сме далеч ние като държава и общество от скандинавските.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  46. 46 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4032 Любопитно

    До коментар [#42] от "xox55541929":

    Не всички ВЕЦ са построени на реки. Повечето черпат водата си от язовири, построени в планините. Поне в България е така. Микро - ВЕЦ повечето са разположени по течението на реки, те действително пречат на движението на рибите нагоре надолу по течението на водата.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  47. 47 Профил на Димитър Димитров
    Димитър Димитров
    Рейтинг: 1106 Любопитно

    До коментар [#19] от "Willy Messerschmitt":Eлектрокаристите-путиноиди имате явно огромни проблеми-главите не ви слушат.Батерийки ,кабели, високи железни стълбове с перки, токът в кабелите - всичко се е появило на Земята по чудодеен еко-начин?И нямаме изхабен СО2 ?И не ви трябва да се замисляте - важно ви е ,че има нареждане от Медведв - да ръсите простотии и да викате гръмко "електро! електро!."Какво става , как ви е обяснено на партсъбранията?САЩ - най големият петролен производител скоро ли фалират?
    —цитат от коментар 36 на ajsayder


    САЩ да не са руската федерация да разчитат само на петрол ве,каун.За да се произведат батерииките и кабелите се хаби СО2.Еднократно.Понял???

  48. 48 Профил на korc
    korc
    Рейтинг: 2622 Неутрално

    ВЕЦ-овете разкзват играта на живота по реките.
    —цитат от коментар 42 на xox55541929


    Проблемът е решим с изграждането на улей за миграция на рибите. Подхода трябва да е конструктивен, а не не с повтаряне на мантри.

    Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.
  49. 49 Профил на xox55541929
    xox55541929
    Рейтинг: 2092 Неутрално

    До коментар [#45] от "Иво":

    До коментар [#42] от "xox55541929":Не всички ВЕЦ са построени на реки. Повечето черпат водата си от язовири, построени в планините. Поне в България е така. Микро - ВЕЦ повечето са разположени по течението на реки, те действително пречат на движението на рибите нагоре надолу по течението на водата.
    —цитат от коментар 46 на Иво


    хмм, язовира запречва реката. Надявам се го осъзнавате. Ако ВЕЦ-а е на язовир, то пак Е на река. ;-)

  50. 50 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 3142 Неутрално

    UNITED EU UNION

    Да, ама освен капацитет, има параметър напрежение.

    Не е едно и също, дали ще черпиш ел. от батерия с 1.5 волта напрежение
    или от батерия с 12 (примерно).
    Затова и са предвидени различни "fool proof" стиковки.

    Под мощност вероятно имат предвид каква мощност е нужна за потребление
    (и на каква е способна батерията) за период между две зареждания.

    До коментар [#20] от "Нинов":

    "....включвало инсталиране на батерия с мощност 4.16 мегавата..."
    ________

    Мощност имат консуматорите на ел. енергия (двигатели, лампи, нагреватели). Единицата за мощност е ват.

    Батериите имат капацитет = макс. ел. енергия, която може да съхранят.
    Единицата за ел. енергия е ватсекунда или използвания в ежедневието киловатчас (мегаватчас).

    Мощност * време = консумирана ел.енергия, отчитана от електромера.

  51. 51 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 3142 Неутрално

    Дано.
    Дано четат форума ;)

    До коментар [#44] от "korc":

    Дано са си запазили дизеловите двигатели, за да не закъсат,
    ако се наложи участие в спасителна операция.

    Много кораби имат мотор-генераторни групи, като дизеловият дигател върти електрогенратор, а той захранва електродвигатели.

  52. 52 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 3142 Неутрално

    UNITED EU UNION

    България произвеждаше и изнасяше в соцлагера и за свободния капиталистически свят
    електронни калкулатори, два вида големи компютри, два вида персонални и
    (немат брой) електрокари. Развиваше роботика на световно ниво.
    Батериите на електрокарите се търсеха чак в Япония.

    Не знаехме за призива на Путин и Медведев към електро задвижване.

    Вие по си знаете ;)

    До коментар [#18] от "ajsayder":

    А откакто Путин и Медведев обявиха курс към електро задвижване
    всички се писахте в електрокарната партия.

    Русофилна дисциплина.

  53. 53 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 3142 Неутрално

    UNITED EU UNION

    Да.
    Интересно, сигурно сте гледали филм за миграция на salmon.
    Рибата се ражда в река високо в планина, мигрира за месеци в океана,
    връща се и "катери" срещу теченито по реката, за да снесе хайвер.
    Катери, тоест, скача нагоре, за да преодолява праг след праг (водопад)

    До коментар [#48] от "korc":

    ВЕЦ-овете разкзват играта на живота по реките.
    —цитат от коментар 42 на xox55541929

    Проблемът е решим с изграждането на улей за миграция на рибите.
    Подхода трябва да е конструктивен, а не не с повтаряне на мантри.

  54. 54 Профил на charlesdegaulle
    charlesdegaulle
    Рейтинг: 1232 Неутрално

    Навремето пътувах с този ферибот. Ако си купиш билет за отиване и връщане, на връщане ти сервират безплатна вечеря... Направено е за удобство на всички. Но най-голямо впечатление ми направи това, че се наричаха социалистически страни, Дания и Швеция. При това, данъците бяха минимум 40% от дохода. Тогава разбира се, не знаех, че бай тоша също удържа доста данък, но беше скрит. ДОО (или данък обществено осигуряване) се удържаше на предприятията преди да се формира фонд работна заплата. И беше 20%, след време го направиха 30%. Сами виждате как се разпределяше този данък там и у нас. Оказа се (89-та), че пенсионните фондове са празни, въпреки данъците. Представете си какво крадене е било...
    На темата - не се учудвам. Само ми направи впечатление технологията, времето за зареждане!! И се възхищавам на резултата.

  55. 55 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4032 Весело

    До коментар [#49] от "xox55541929":

    Защо да запречва река? Това не е вярно, от язовира водата минава през ВЕЦ, а от там се спуска надолу към друг ВЕЦ (ако има каскада от язовири) или към реката, която си продължава по своя път към някое море най-често. Язовира прилича на езеро, а не на река. Ако сте посещавали язовири би трябвало да ви е направило впечатление това. ;-)

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  56. 56 Профил на lone wolf
    lone wolf
    Рейтинг: 1442 Неутрално

    Викингите наистина държат на опазване на Природата! Поздравления!

    Да разлая троловете!!
  57. 57 Профил на lone wolf
    lone wolf
    Рейтинг: 1442 Любопитно

    До коментар [#55] от "Иво":

    Иво! Ти, сериозно ли?
    Всеки един язовир възпрепятства миграцията на животинките в реката!

    Да разлая троловете!!
  58. 58 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4032 Любопитно

    До коментар [#57] от "lone wolf":

    Пак да повторя, не всеки ВЕЦ е разположен на река. Давам за пример една българска каскада от ВЕЦ-ве - ВЕЦ Белмекен, Сестримо, Момина Клисура. Водата за тях идва от язовир Белмекен. Водата там пък се събира от околните поточета и топенето на снеговете на околните планини. И от язовира по напорни и безнапорни тръбопроводи водата от язовира, минава през ВЕЦ-вете и накрая се влива в река Марица.

    И за да унагледя ще ти покажа и схема на тази Каскада от ВЕЦ-ве:

    http://www.dams.nek.bg/UserFiles/image/Chaira/3dBELMEKEN_SESTRIMO.JPG

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  59. 59 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4032 Весело

    * онагледя ;-)

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  60. 60 Профил на ajsayder
    ajsayder
    Рейтинг: 3152 Неутрално

    Русофилите не мирясахте, с пусти батерийки и електрокаризма!

    Ама и в самата Русия , напъните на вашите Путин и Медведев не предизвикват ентусиазъм!

    Ето от руски сайт , конментирайте, електрокаристи:

    https://www.dnevnik.bg/skorost/2019/03/06/3399998_folksvagen_vuzrajda_plajnite_bugita_s_eko_model/

    " ..Премьер Дмитрий Медведев подписал постановление, по которому все российские АЗС должны быть оборудованы зарядными устройствами для электромобилей.
    цифры живо расставляют все по местам. На всю Россию едва наберется пара тысяч легковых авто на электротяге, «обитающих» преимущественно в столицах.
    Для справки: общая численность автопарка нашей страны – более 45 млн. единиц. Купить электромобиль в России легко. У ... дилеров можно найти хоть Nissan Leaf (1,7 млн. рублей), хоть Smart fortwo electric drive (1,6 млн. рублей), хоть «китайца» BYD E6 (2,8 млн. рублей) или Tesla (от 5 млн). ..
    ,,, ,,,,
    ... АВТОВАЗ, несколько лет назад трубивший на каждом углу про свою электрическую ВАЗ-1817 Ellada, тоже как-то заглох на эту тему. ..
    ...
    ... То есть приобрести электоромобиль у нас не проблема. Проблема – накопить на это мероприятие денег и запастись гигантским зарядом мазохизма на будущее.
    Ведь придется мириться с ограниченным запасом хода большинства таких машин – до 200 км. В реальных условиях нашей страны он в холодное время года и темное время суток сокращается катастрофически. ... на освещение и обогрев салона в реальных городских условиях (мороз и пробки) такие машины тратят чуть ли не львиную долю заряда аккумуляторов. Получается, что медведевское постановление явно не о людях заботится в первую очередь....
    ....
    Тогда, может быть, об экологии печется премьер с министрами? Возможно. Но только если не иметь понятия об истинной экологичности электрокаров. Ведь даже немцы из фрейбургского Экологического института в своих исследованиях по заказу Министерства окружающей среды Германии убедились: бензиновые агрегаты высоких экостандартов позволяют сократить выбросы парниковых газов на 25%, в то время как электрические двигатели сокращают их лишь на 6%! По их мнению, на питание электромобилей идет энергия, большая часть которой сейчас вырабатывается путем сжигания угля и газа.
    ...Плюс карайне неэкологичное производство акумуляторние бат. для «экомобилей». То есть современные электромобили, в конечном счете, вреднее для экологии чем обычные машины..."
    ------------

    Путиновата шайка , нарочно иска да има електромобили ..

    А реален смисъл няма! ..нормалните съвременни коли са с по-малък въглероден отпечатък!

    Русоробите са нахъсани от Медведев , да подскачат из всички държави по форуми и да викат "електро! .. електро!"

    Хора бдете!

    Путиновата клика, вече се опита да излъже трудовите маси с електромобили ..
    В 2014 те направиха вносното мито за коли и компоненти , от 14% на 0% ..

    И за "Тесла" и за "Мицубиши" и за "Нисан" - 0% и толкоз ..

    "История изменения пошлины на ввоз электромобилей началась в 2014 году, когда она ещё составляла 17%. Правительство приняло решение снизить размер платежей и установило для легковых транспортных средств пошлину в 0%. "

    Да, но сметката на кремълските олигарси-отровители не излезе..

    Трезвият руски народ погледна, почеса се и не рачи да купува електрокари ..

    Хак му е на Путин, хак му е на Медведев!
    Нека страдат ..

  61. 61 Профил на ajsayder
    ajsayder
    Рейтинг: 3152 Неутрално

    Лошо е друго..
    СО2 на планетата, което електрокаристите увеличават!

    За да изпълнят , без да мислят, нарежданията на Медведев за електрозадвижване , електрокаристите са готови да отидат на по-замърсяващи, стари технологии ..

    Те не мислят за бъдещето на децата ни!

    За тях една похвала от Медведев е по-важна!

  62. 62 Профил на ajsayder
    ajsayder
    Рейтинг: 3152 Неутрално

    Долната електрокарна паплач е продала съвестта си на кремълските отровители.

    А нещата ясни - ето за леките коли .. електрокарите с по-голям въглероден отпечатък..
    Малоумната купена сган, брои рублите и вика "не е вярно! Няма абсолютно никакво СО2 , изразходено!" ..

    Но тъпите им лъжи лъснаха!

  63. 63 Профил на ajsayder
    ajsayder
    Рейтинг: 3152 Неутрално

    До коментар [#41] от "ali_ibn_isa":Е някой да не би са е твърдял, че ТЕЦовете били въглеродно неутрални? Изобщо цялата тая митология, че най-важната характеристика на една енергийна или транспортна система бил въглеродния отпечатък е една медийно-корпоративна лобистка димка дето да прикрива смученето на субсидии.
    —цитат от коментар 43 на lustmord


    Е че що да има субсидии за електрокаристите?
    Щото замърсяват планетата повече с СО2???

    Нали многократно им давах линкове-на електрокарната сган ..
    Те затоплят планетата!

    Медведев им плаща рубли да подскачат и да викат "електро! електро!"

  64. 64 Профил на Divi filius
    Divi filius
    Рейтинг: 3086 Весело

    До коментар [#26] от "deaf":Дори и на слепите е ясно че бъдещето на транспорта е в електрическите превозни средства.Въпрос на технологии и организация е.Колкото и да се мъчат някой да отричат прогреса.Каменната ера не е свършила поради липсата на камъни...................
    —цитат от коментар 31 на Willy Messerschmitt


    Айдаа...пак ли опряхме, до вица за камъните? И кога камъните са били (носител на) ЕНЕРГИЯ, че не помня?!?

    Колегата по- горе ви намеква, както и аз постоянно, че токът(електроенергията) нито идва просто така в/от контакта, нито е кое знае колко повече "зелена", като се сметне производството и рециклирането на батериите(например), както и всичко останало свързано с това...

    А и камъните падат...понякога. Поздрав! 💃😎🕺

    https://youtu.be/wXdLR_9CECE

    reductio ad absurdum...
  65. 65 Профил на korc
    korc
    Рейтинг: 2622 Неутрално

    Какъв е този кретенизъм с въглеродият отпечатък на електромобилите, ами ДВГ да не би да нямат въглероден отпечатък при производството им?
    С нетърпение очаквам появата на надеждни проточни акумулатори, дотам ще бъде петролната ера.

    Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.
  66. 66 Профил на ajsayder
    ajsayder
    Рейтинг: 3152 Неутрално

    [quote#27:"Димитър Димитров"][/quote]

    Путиновата електрокарна-сган не мирясахте ..


    Ето и за СО2 ..кой колко отделя за въглеродният отпечатък , на електро-кола, сравнена с новите двигатели , има безкрайно много линкове ..
    На всякакви езици:

    Под ръка са ми следните цитати:

    " .. двигатель Skyactiv-X чище, чем электромобиль"
    Автоновости 14 марта 2018, 15:42
    .. Выбросы CO2, образующиеся при производстве этого количества энергии, составляют 200 г/км... Модели SkyActiv-G со «сравнимой мощностью» будут иметь выбросы 142 г/км.."
    ------------------------
    " New Mazda petrol engine can rival electric vehicles for 'well to wheel' emissions... ... 13/03/2018 in Manufacturer News ...
    .......... ................
    A spokesman said: "With two thirds of global electricity production currently relying on the use of fossil fuels, Mazda believes regulations placing the absolute emissions of an EV at zero to be disingenuous.
    "In order to more correctly measure CO2 emissions over the lifecycle of a vehicle, Mazda is moving beyond current 'tank-to-theel' evaluations (which consider only emissions whilst driving), to a well-to-wheel method, which also considers fuel extraction, manufacturing and shipping..."
    ----------------------
    Ей и още линкове:
    https://insideevs.com/mazda-falsely-claims-skyactiv-3-will-be-cleaner-than-evs/

    Малоумните прокремълски тролове все подскачате "електро! електро!" ..
    А защо?

  67. 67 Профил на ajsayder
    ajsayder
    Рейтинг: 3152 Неутрално

    Какъв е този кретенизъм с въглеродият отпечатък на електромобилите, ами ДВГ да не би да нямат въглероден отпечатък при производството им?С нетърпение очаквам появата на надеждни проточни акумулатори, дотам ще бъде петролната ера.
    —цитат от коментар 65 на korc


    1.Абсолютен кретенизъм!
    Медведев и Путин са наели за електрокарни тролове най-големите идиоти!

    2.Да, всичко има СО2 отпечатък!

    И е, както следва:

    -за електро .. от 200г./км до 156г./км.

    -за новите двигатели .. може да е до 142г./км

    А който има други линкове-да дава!
    В спора ще се роди Истината!
    Нека цъфтят сто цветя, нека има сто линка!

    Но е ясно едно - електрокаристите , за да изпълнят нарежданията на Медведев, са готови да унищожат Планетата!


    Хора бдете!


  68. 68 Профил на ajsayder
    ajsayder
    Рейтинг: 3152 Неутрално

    [quote#47:"Димитър Димитров"][/quote]

    Путиноидната паплач, не мирясахте с тези батерийки..

  69. 69 Профил на Captain Shakespeare
    Captain Shakespeare
    Рейтинг: 770 Неутрално

    До коментар [#16] от "deaf":

    Посъветваха те да се затаиш и да се поограмотиш...
    Но май си от 80% на професор Иво Христов. 😇

    Правильно говорил Гоголь "В России две беды — дураки и дороги" причём первых ну очень много!!
  70. 70 Профил на ajsayder
    ajsayder
    Рейтинг: 3152 Неутрално

    .Дори и на слепите е ясно че бъдещето на транспорта е в електрическите превозни средства.Въпрос на технологии и организация е.Колкото и да се мъчат някой да отричат прогреса.Каменната ера не е свършила поради липсата на камъни...................
    —цитат от коментар 31 на Willy Messerschmitt


    Абсолютно си прав за камъните ..
    Петролната Ера , ако ще свършва, няма да е щото няма петрол!

    А едни идиоти - зеленисти се бяха притеснили "петролът свършва, дай да мислим нещо" ..
    И измислиха био-дизел и еко-бензин ..
    В дизела се слага масло от рапица, а в бензина спиртни деривати .. леко се прецаква двигателя и се нанася вреда на пчелните семейства.

    "Възобновяемо е" .. викаха "Възобновяема Енергетика! ..ей така ще е вече!Това са новите технологии. устойчиво развитие. "

    Какви НОВИ ТЕХНОЛОГИИ, за Бога , че Пета Армия , на фон Арним , като е блокирана в Тунис, два месеца си кара танковете "Тигър" на спирто-бензинови смеси .. какво толкова ..
    Да не забравяме, че има технология и за бензин от въглища .. и за къв ни е тая насадена рапица?

    Ама не можем да ги убедим .."възобновяемо" , като кажат - и мед им капе от устата ..
    Викаме им за Каменната Ера , и че не е свършила заради липса на камъни и то поне по 5-6 пъти на ден .. ама не вдяват - възгеч!

    Зеленисти-екологисти ...
    Да им се обясни нещо , па и да разберат - остави се .. нефела ..

    Поздрави

    П.П
    Та си прав за камъните!
    На зеленистите трябва да им се повтаря!

  71. 71 Профил на ajsayder
    ajsayder
    Рейтинг: 3152 Неутрално

    До коментар [#26] Дори и на слепите е ясно че бъдещето на транспорта е в електрическите превозни средства.Въпрос на технологии и организация е.Колкото и да се мъчат някой да отричат прогреса.Каменната ера не е свършила поради липсата на камъни...................
    —цитат от коментар 31 на Willy Messerschmitt


    Иначе за Петролната Ера и за Акумулаторите и как Кораби ще са на батерийки ОК ..
    Ами има ФУНДАМЕНТАЛНО НЕЩО НАРЕЧЕНО ЕНЕРГОЕМКОСТ..
    Ето В МОМЕНТА , преизчислено през джаули (не аз съм изчислявал) :

    Оловно-киселинни акумулатори 45 ват.час/кг

    Никел кадмиеви 45-55 ватчаса/кг

    Никел-металхидрид , на практика 65-80 ват.час/кг

    натрий-серен 100-125 ват.час/кг

    литиеви ок 200 ват.час/кг

    бензин-около 1200 ват.час /кг

    Та ей го дереджето (данните са ми от преди няколко години, ама са ми под ръка) и а дано се промени ..

    И освен това МНОГОКРАТНО СЪМ ОБЯСНЯВАЛ, ЧЕ ЛЕКИТЕ КОЛИ, НЕ СА 100% ОТ ПЕТРОЛНАТА ЕРА..
    Асфалтополагачи , валяци, пилотни машини , сламопреси ..
    За тях мислете - да не са дизел!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK