Лигата на арабските държави заклейми решението на Тръмп за Голанските възвишения

Лигата на арабските държави заклейми решението на Тръмп за Голанските възвишения

© Reuters



Генералният секретар на Лигата на арабските държави Ахмед Абул Гаит заклейми днес решението на президента на САЩ Доналд Тръмп да признае Голанските възвишения за израелска територия. В изявление, разпространено от египетската информационна агенция МЕНА Гаит заяви, че решението на Вашингтон не променя статута на Голанските възвишения като сирийска територия, предаде "Ройтерс", цитирана от БТА.


По-рано днес Тръмп подписа указ, с който САЩ официално признават Голанските възвишения за част от Израел. Това е драматичен обрат в политиката на САЩ от десетилетия по казуса с възвишенията, които Израел превзема през 1967 по време на т.нар. Шестдневна война.

Коментари (63)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 3392 Неутрално

    Няма кво да се сърдят. да беше станал някой арабин зет на Тръмп щеше да е друго.

  2. 2 Профил на Union Jack 2.0
    Union Jack 2.0
    Рейтинг: 289 Весело

    Започва екшъна.

    Най-ужасната държава на света е тази, която атакува други, за да може отново да контролира територии, които вече не са нейни. Накратко - Русия.
  3. 3 Профил на Viva la Evolution
    Viva la Evolution
    Рейтинг: 1956 Неутрално

    Все едно пък някой е очаквал друго от ислямските фашисти. А между другото, Израел е избомбил офиса на Хания. Дано да са го ликвидирали.

    Раковски: "Русите са били един най-див и най-варварски народ, както са си и досега останали такива в най-голямата си част. "
  4. 4 Профил на koko65bg
    koko65bg
    Рейтинг: 867 Весело

    Е, ами реваншира се човекът!

  5. 5 Профил на balgariez
    balgariez
    Рейтинг: 454 Неутрално

    Сирийците профукаха възвишенията преди половин век (въпреки помощта на СССР) нападайки Израел с цел унищожаването му.
    Ще трябва да пият една студена вода и да се примирят.

  6. 6 Профил на deymus
    deymus
    Рейтинг: 904 Неутрално

    За мен това е прибързано и ход с голям риск.

  7. 7 Профил на nessarox
    nessarox
    Рейтинг: 1466 Неутрално

    Един указ на Тръмп не променя собствеността на Голан.
    Според международното право Голанските възвишения са част от Сирия.

    Всички сме в кочината,но някои гледат към звездите:)
  8. 8 Профил на Noise
    Noise
    Рейтинг: 320 Неутрално

    До коментар [#5] от "balgariez":

    Израел напада.. Шестдневната война стартира с израелска атака

    Sutor, Ne Supra Crepidam!
  9. 9 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 1202 Разстроено

    До коментар [#6] от "deymus":

    Съгласен съм. Лош ход на Тръмп, който дава на всички араби причина да са против САЩ и Израел, вместо да са с тях против Иран.

    Явно Тръмп разчита на същата реакция както и след признаването на Йерусалим за столица на Израел - много шумна реакция на арабите, без дългосрочни последствия. Същевременно, Тръмп трупа вътрешнополитическо одобрение от евангелисти и други произраелски групи.

  10. 10 Профил на Viva la Evolution
    Viva la Evolution
    Рейтинг: 1956 Неутрално

    Един указ на Тръмп не променя собствеността на Голан.Според международното право Голанските възвишения са част от Сирия.
    —цитат от коментар 7 на nessarox


    Според същото това право, Башар Ал Асад е обвиняем за престъпления срещу човечеството! От същото това ООН!

    Раковски: "Русите са били един най-див и най-варварски народ, както са си и досега останали такива в най-голямата си част. "
  11. 11 Профил на Sabbath
    Sabbath
    Рейтинг: 1128 Разстроено

    Ужас.Сигурен съм,че президент Тръмп го е възприел много тежко и си го е преместил от левия в десния крачол.

  12. 12 Профил на lustmord
    lustmord
    Рейтинг: 344 Неутрално

    Един указ на Тръмп не променя собствеността на Голан.Според международното право Голанските възвишения са част от Сирия.
    —цитат от коментар 7 на nessarox


    Дрън-дрън - територия завзета при спечелена защитна война и използвана от агресорите като база за нападения има всички основания да бъде присъединена към държавата победител. Това го има в международното право.

  13. 13 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 4072 Весело

    Да би мирно седяло не би чудо видяло!

    klimentm
  14. 14 Профил на Noise
    Noise
    Рейтинг: 320 Любопитно

    До коментар [#10] от "Viva la Evolution":

    Линк да дадеш?

    Sutor, Ne Supra Crepidam!
  15. 15 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 4072 Весело

    До коментар [#8] от "Noise":


    Ха ха виждам че си готов да пренапишеш историята?!

    klimentm
  16. 16 Профил на lustmord
    lustmord
    Рейтинг: 344 Неутрално

    А какво мислели арабелите няма значение - те винаги ще са недоволни - каквито и отстъпки да им се направят и каквито и земи да им се дадат.

  17. 17 Профил на johngoti
    johngoti
    Рейтинг: 369 Неутрално

    До коментар [#8] от "Noise":

    ИЗПРЕВАРВА подготвяната от египет,сирия и Йордания операция за унищожението на Израел нещо като операция Барбароса която изпреварва операция гроза

    п.п как е Ицак

    Ларнака бие лошо бие .....що щот 7 е добро число
  18. 18 Профил на Phaeton.
    Phaeton.
    Рейтинг: 1419 Неутрално

    Първоначално спорът е между Израел и Египет за Тиранския проток ,който прераства във война и наистина Израел пръв атакува египетските летища. После Насър дезинформира Йордания и Сирия и ги убеждава да се включат , като те нападат Израел. Така започва Шестдневната война. Резултатът от нея е , че Израел завзема Голанските възвишения от Сирия и Източен Йерусалим и Западния бряг на р. Йордан от Йордания. По нататък историята е известна .

  19. 19 Профил на lone wolf
    lone wolf
    Рейтинг: 901 Весело

    Ха-ха!
    Тръмпиту ще си направи си**ро!

    Да разлая троловете!!
  20. 20 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 4072 Весело

    До коментар [#17] от "johngoti":

    Но не напада нито Сирия нито Йордания, Насър лъже че е има въздушно и сухопътно превъзходство и успява да накара Сирия и Йордания да се включат, сетне е известно кво става

    klimentm
  21. 21 Профил на Noise
    Noise
    Рейтинг: 320 Неутрално

    До коментар [#17] от "johngoti":

    Добре , баце...Всичко ок тук .Да.Реално войната се пече още преди това и Сирия и Израел си разменят любезности в периода 1964-67..Но фактологически Израел стартира Шестдневната война. При теб как е френдо?Наште убавци водата 1-0 на полувремето..

    Sutor, Ne Supra Crepidam!
  22. 22 Профил на Noise
    Noise
    Рейтинг: 320 Любопитно

    До коментар [#15] от "klimentm":

    Да не би да твърдиш , че Шестдневната война не започва с удари на ВВС на Израел по Египет?!

    Sutor, Ne Supra Crepidam!
  23. 23 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 3545 Неутрално

    Арабите вече не тежат като преди !

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  24. 24 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 4072 Весело

    До коментар [#16] от "lustmord":

    Изключително вярно днес палестинците получават милиарди долари помощи но продължават да живеят в 18 век, ревът че са нещастни а няма кой да им изнесе боклука от местата дето живеят щото са заети!

    klimentm
  25. 25 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 1202 Неутрално

    До коментар [#5] от "balgariez":Израел напада.. Шестдневната война стартира с израелска атака
    —цитат от коментар 8 на Noise


    По въпроса се спори. Вярно е, че Израел първи стреля срещу Египет. Също вярно е, че египетския президент Насер преди това блокира Тиранския проток (въпреки договореността от 1956 г.), през който се доставя 90% от петрола за Израел, мобилизира голяма войска в Синайския полуостров и ивицата Газа и прави провокационни изявления, очевидно подготвяйки населението за война с Израел.

    https://bg.wikipedia.org/wiki/Шестдневна_война

  26. 26 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3349 Неутрално

    До коментар [#15] от "klimentm":Да не би да твърдиш , че Шестдневната война не започва с удари на ВВС на Израел по Египет?!
    —цитат от коментар 22 на Noise



    До коментар [#22] от "Noise":

    Ако хипотетично си представим,че Сърбия мобилизира дори една сравнително малка сто хилядна армия и я насочи към България,тя има право да нанесе изпреварващ удар по Сърбия.

  27. 27 Профил на Noise
    Noise
    Рейтинг: 320 Неутрално

    До коментар [#25] от "plamen_b":

    Няма спор за това кой започва войната.Както няма спор , че е проведена брилянтно от страна на Израел.Виж , войната от 1973 е започната от Египет и Сирия.

    Sutor, Ne Supra Crepidam!
  28. 28 Профил на objektivist96
    objektivist96
    Рейтинг: 531 Весело

    "Лигата на арабските държави заклейми решението на Тръмп за Голанските възвишения"
    ==============================================================================
    Доналд Тръмп е силно впечатлен от това!

  29. 29 Профил на Noise
    Noise
    Рейтинг: 320 Неутрално

    До коментар [#26] от "deaf":

    Въпросът е не дали Израел има основания да стартира войната, а кой я стартира.

    Sutor, Ne Supra Crepidam!
  30. 30 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 4072 Весело

    До коментар [#27] от "Noise":

    А кой национализира Суецкия канал и слага началото на конфликта? Израел или Египет?

    klimentm
  31. 31 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3349 Неутрално

    До коментар [#26] от "deaf":Въпросът е не дали Израел има основания да стартира войната, а кой я стартира.
    —цитат от коментар 29 на Noise



    До коментар [#29] от "Noise":

    Както да го въртим и сучем,в никакъв случай не можем да обвиним Израел в разпалване и провеждане на завоевателна война. Следователно той има право да задържи Голанските възвишения.
    Не го знаех това,но се порових в историята...

  32. 32 Профил на ahasver
    ahasver
    Рейтинг: 2002 Неутрално

    До коментар [#30] от "klimentm":А кой национализира Суецкия канал

    Ами този, през чиято територия преминава каналът.

  33. 33 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 4072 Весело

    До коментар [#32] от "ahasver":

    И който сигурно го построи и плати?!

    klimentm
  34. 34 Профил на С Стоянов
    С Стоянов
    Рейтинг: 1485 Любопитно

    Голанските възвишения така или иначе са де- факто израелска територия от половин век! Брадите няма какво толкова да се пенят!

    ВЯРНОСТ И ПОСТОЯНСТВО
  35. 35 Профил на Росен съм аз а Путлер да спасява Русия
    Росен съм аз а Путлер да спасява Русия
    Рейтинг: 2403 Неутрално

    До коментар [#8] от "Noise":

    Що не попрочетеш, че Израел търпи номерата на Египет цели 11 години и след като, ВЪПРЕКИ обещанието на Насър....Гамал Абдел....НЕ се отварят протока за тия години.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  36. 36 Профил на Росен съм аз а Путлер да спасява Русия
    Росен съм аз а Путлер да спасява Русия
    Рейтинг: 2403 Неутрално

    До коментар [#7] от "nessarox":

    Не позна. Точно този указ.....декрет му викай, ако искаш за благозвучие.....подарява земя на Израел и това е завинаги.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  37. 37 Профил на Росен съм аз а Путлер да спасява Русия
    Росен съм аз а Путлер да спасява Русия
    Рейтинг: 2403 Неутрално

    До коментар [#14] от "Noise":

    Линк, че Асад е извършил престъпления срещу човечеството?
    И що ти е? Не знаеш ли?

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  38. 38 Профил на Росен съм аз а Путлер да спасява Русия
    Росен съм аз а Путлер да спасява Русия
    Рейтинг: 2403 Неутрално

    До коментар [#21] от "Noise":

    Обясняват ти човешки и ти пак си знаеш своето за световният империализъм и борбата срещу него.


    Проблемите си висят още от войната от 1948-ма година. Арабелите въртят номера, не изпълняват обещанията си и на всичкото отгоре се готвят съвсем открито да нападнат Израел снабдявайки се с руско оръжие в "особено големи размери", но бидейки арабели обяснимо така и не схващат КАК точно се изтолзва оръжието на белият човек. По онова време руското оръжие е ставало за война.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  39. 39 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 740 Неутрално

    Сирийците профукаха възвишенията преди половин век (въпреки помощта на СССР) нападайки Израел с цел унищожаването му. Ще трябва да пият една студена вода и да се примирят.
    —цитат от коментар 5 на balgariez


    Ако говориш за Шестдневната война, то демонстрираш тотално непознаване на историята.
    Израел пръв започва войната, извършвайки нападение срещу Египет, който е основния съюзник на Сирия.

  40. 40 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 740 Весело

    Голанските възвишения така или иначе са де- факто израелска територия от половин век! Брадите няма какво толкова да се пенят!
    —цитат от коментар 34 на С Стоянов

    То и Крим си е дефакто руска територия.

  41. 41 Профил на Иван К.
    Иван К.
    Рейтинг: 289 Неутрално

    До коментар [#29] от "Noise":

    Израел напада Египет , а не Сирия ….Сирия първа напада израел . Не , че има някаво значение кой кого е нападнал , Израел си ги взе , а и държава Сирия вече няма, на кого да ги върнат .

  42. 42 Профил на Росен съм аз а Путлер да спасява Русия
    Росен съм аз а Путлер да спасява Русия
    Рейтинг: 2403 Неутрално

    До коментар [#25] от "plamen_b":

    На български е "насЪр", но да, така е.

    И тоя проток е блокиран от 1950-та година.
    Израел търпи това чак до въпросната 1967-ма година. Арабелите лъжат като дърти цигани 11 години, че да бе, ей ся го отваряме, но не го правят. Вероятно под влияение "мъдрите" кремълски съвети и нормално ядат бахура неколкократно, като и ДНЕС, вчера вече асад губи официално територия, която и без друго не е негова.

    Вече няма الجولان, а има само רמת הגולן .

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  43. 43 Профил на Росен съм аз а Путлер да спасява Русия
    Росен съм аз а Путлер да спасява Русия
    Рейтинг: 2403 Неутрално

    До коментар [#39] от "Virgin":

    Превантивните ПЪРВИ удари не означават, че Израел започва войната Вата.
    Освен това тази война е продължение на войната от 1948-ма и неизпълнените обещания на Гамал от 1956-та.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  44. 44 Профил на Иван К.
    Иван К.
    Рейтинг: 289 Неутрално

    До коментар [#26] от "deaf":

    Няма хипотетично , в историята имаме абсолютно същият пример , докато България воюва с Турция /Османската Империя/ сърбите ни нападат в гръб изненадващо , както правят сирийците.

  45. 45 Профил на Росен съм аз а Путлер да спасява Русия
    Росен съм аз а Путлер да спасява Русия
    Рейтинг: 2403 Неутрално

    До коментар [#40] от "Virgin":

    Крим никога няма да е руски, както и не е бил.
    Окупацията е нещо временно. И България беше окупирана и Източна Германия беше окупирана още по-дълго от руският поробител, но накрая сме свободни и ние и източно германците.

    Ето затова страдат арабите.
    Заради червено гнусните ви внушения, но накрая страдат само те.
    В случая с Крим, обаче това ще струва на Русия териториалната и цялост. Разпад.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  46. 46 Профил на Росен съм аз а Путлер да спасява Русия
    Росен съм аз а Путлер да спасява Русия
    Рейтинг: 2403 Неутрално

    До коментар [#29] от "Noise":


    До коментар [#26] от "deaf":Въпросът е не дали Израел има основания да стартира войната, а кой я стартира.
    —цитат от коментар 29 на Noise


    Войната, както казах е от 1948-ма година.
    Всичко си има повод и причина.
    Повода е неотварянето на протока, а причината....вече я посочих.
    Останалото е ЯСНА история.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  47. 47 Профил на Иван К.
    Иван К.
    Рейтинг: 289 Неутрално

    До коментар [#39] от "Virgin":

    Абе не е точно така , сирийците се ослушват и не започват нищо , после техният верен съюзник Египет ги лъже най нагло за съкрушителната победа и те тръгват.

    Syrian front 5–8 June
    Syria largely stayed out of the conflict for the first four days.[113][114]
    False Egyptian reports of a crushing victory against the Israeli army[73] and forecasts that Egyptian forces would soon be attacking Tel Aviv influenced Syria's decision to enter the war – in a sporadic manner – during this period.[113] Syrian artillery began shelling northern Israel, and twelve Syrian jets attacked Israeli settlements in the Galilee. Israeli fighter jets intercepted the Syrian aircraft, shooting down three and driving off the rest.[115] In addition, two Lebanese Hawker Hunter jets, two of the twelve Lebanon had, crossed into Israeli airspace and began strafing Israeli positions in the Galilee. They were intercepted by Israeli fighter jets, and one was shot down.[2][6]

  48. 48 Профил на _plamen_
    _plamen_
    Рейтинг: 633 Неутрално

    Въпросът е не дали Израел има основания да стартира войната, а кой я стартира.
    —цитат от коментар 29 на Noise


    1. Историята на арабския терор от Голанските Възвишения предшества с деситилетия войната в 67-ма.

    2. Да кажеш, че една преевентивна мярка е старт на войната, е меко казано много ограничено. Както Давид с-у Голиат, шансовете за победа/оцеляване с-у безкрайно по-голям противник са внезапна изненада и скорост.

    Winora forever
  49. 49 Профил на Росен съм аз а Путлер да спасява Русия
    Росен съм аз а Путлер да спасява Русия
    Рейтинг: 2403 Весело

    До коментар [#23] от "'ΕΡΕΒΟΣ":

    А преди с какво тежаха арабелите?
    3 милиона израелци попиляха 300 милиона арабели.

    Арабите вече не тежат като преди !
    —цитат от коментар 23 на 'ΕΡΕΒΟΣ


    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  50. 50 Профил на angevins
    angevins
    Рейтинг: 684 Неутрално

    Той и Синай трябваше да бъде израелски така , че да не реват много.

    ...ЕвОлЮцИЯ а Не РеВоЛюЦиЯ...
  51. 51 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 4060 Любопитно

    До коментар [#9] от "plamen_b":

    Съгласен съм. Лош ход на Тръмп, който дава на всички араби причина да са против САЩ и Израел
    ========
    Що симулирате улавост и снизходително İQ.....?
    Ти си един от най добре знаещите, че САЩ и Израел са две държави за които мира е заплаха номер едно...... войната и конфликта за тях са най добрия гарант, че ще съществуват и утре.....

    Bukalemun
  52. 52 Профил на George Svinarov
    George Svinarov
    Рейтинг: 896 Неутрално

    До коментар [#8] от "Noise":

    "Израел напада.. Шестдневната война стартира с израелска атака"

    Мхм, само дето атакува Египет. А не Сирия. И атакува военни струпвания нарушаващи суверенитета им. Сирия (под давлението на СССР и Египет) напада Израел в гръб.... И губи въпросните възвишения заради използването им като плацдарм за атака над Израел.

  53. 53 Профил на Antoaneta PETROVA Ardashes
    Antoaneta PETROVA Ardashes
    Рейтинг: 301 Любопитно

    Изводите са ясни.Не винаги когато кажат А трябва да изреждаш азбуката, защото не се знае коя е последната буква. Политиката си е вдигнала полата и очаква кой и как ще се ловне на предлаганата въдица. Абе още ли има от тези оръжия, та продължават да се ежат. Резултата е ясен да влезе умрелия.

    mihala
  54. 54 Профил на vesolr
    vesolr
    Рейтинг: 4576 Неутрално

    И да писукат арабите, срещу ръжен не се рита. Израел е ядрена суперсила и номер 1 в региона, нормално е да получат своето.
    Ако не се бяха опитали да ги унищожат още 1948, ама пуста арабска лакомия, искаха 100% от територията и останаха с трохи.

    От клеветника https://goo.gl/QdmktQ
  55. 55 Профил на Divi filius
    Divi filius
    Рейтинг: 282 Весело

    До коментар [#29] от "Noise":Израел напада Египет , а не Сирия ….Сирия първа напада израел . Не , че има някаво значение кой кого е нападнал , Израел си ги взе , а и държава Сирия вече няма, на кого да ги върнат .
    —цитат от коментар 41 на Иван К.


    Както казах и в другата статия: Чувал ли си за член 5 от НАТО? Е, сега схващаш ли, че като нападат Египет, се задейства арабският вариант на този член, и няма начин да не се намесят и другите?

    И как така няма държава Сирия? Това някой по Туитера ли ти го съобщи, или имаш някакви връзки с ООН? 🙄😏

    reductio ad absurdum...
  56. 56 Профил на Divi filius
    Divi filius
    Рейтинг: 282 Любопитно

    До коментар [#52] от "George Svinarov":

    А НАТО под какво давление нападна Югославия, преди 20 години? Превантивно, защото му нарушаваше суверенитета?

    reductio ad absurdum...
  57. 57 Профил на dr_al_hussaini
    dr_al_hussaini
    Рейтинг: 287 Весело

    #5,#12,#18 и т.н...вие какви глупости пишете тук ?!?? Сирия НЕ Е ! нападала Израел в началото на 6-дневната война от 1967г. - войната, в която ционистите окупират първото парче от суверенната сирийска територия ! Това е ФАКТ ! и никакви ционистки брътвежи не могат да го променят ! Също така не е лошо да знаете, че Жоланите са окупирани на три пъти т.е. три различни парчета - съответно 1967, 1973, 1980-1982г...

  58. 58 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4863 Любопитно

    "Лигата на арабските държави заклейми решението на Тръмп за Голанските възвишения"

    Същото стори и нашият ЕС!

    Решението на Тръмпи Корумпето противоречи на международното право и резолюции на ООН!

    Голанските възвишения принадлежат на Сирия - това е мнението на цялата международна общност!

    https://www.haaretz.com/israel-news/.premium-eu-says-does-not-recognize-israeli-sovereignty-over-golan-heights-1.7045143

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  59. 59 Профил на Antoaneta PETROVA Ardashes
    Antoaneta PETROVA Ardashes
    Рейтинг: 301 Неутрално

    "Лигата на арабските държави заклейми решението на Тръмп за Голанските възвишения"Същото стори и нашият ЕС! Решението на Тръмпи Корумпето противоречи на международното право и резолюции на ООН! Голанските възвишения принадлежат на Сирия - това е мнението на цялата международна общност! https://www.haaretz.com/israel-news/.premium-eu-says-does-not-recognize-israeli-sovereignty-over-golan-heights-1.7045143
    —цитат от коментар 58 на Иво


    Да ама трябва да има война за да се докаже...

    mihala
  60. 60 Профил на objektivist96
    objektivist96
    Рейтинг: 531 Любопитно

    "Израелското на Израел.
    Стопанинът на Белия дом намери начин да се постигне мир на Светата Земя."
    Геворг Мирзаян
    Доналд Тръмп признава Голанските възвишения за територия на Израел.И това признание ще стане стъпка към единственото възможно мирно решение на арабско-израелския конфликт.
    Президентът на Съединените Щати Доналд Тръмп ще признае израелският суверенитет над Голанските възвишения -сирийската територия,която беше завладяна от Израел през 1967 година и беше анексирана от него през 1981 година.Готовността на стопанина на Белия дом да легитимира тази анексия, предизвиква бурно негодуване в редица страни,които участват в този конфликт. Обаче,очевидно е,че: а.) това решение е най-важната крачка по пътя към решаването на арабско-израелския конфликт и б.)редица страни -критици на това решение могат да извлекат от него немалко ползи . И преди всичко Русия.
    Територии в замяна на обещания.
    Доналд Тръмп не си оставя надежда,че ще спечели Нобелова награда за мир - суетата на американския президент не му позволява да се примири с това,че Обама има такава награда,а той до днес е лишен от нея.Тръмп по-скоро няма ѝ да я получи - прекалено милитаристична е неговата политика и прекалено голяма щета за света и безопасността нанесе той със своя срив на иранската ядрена сделка.Обаче въпреки това ,благодарение именно на Тръмп израелско-палестинският конфликт най-после получи шанс за разрешаване.
    Секретът на Тръмп е прост.Той за разлика от Обама,Буш и Клинтън притежава достатъчно вътрешна свобода,за да отхвърли,макар че е общоприета,но абсолютно деструктивна преговорна формула.И да избере тази,която независимо от това,че е неполиткоректна е единствено вярна в днешната ситуация.
    Международните посредници дълго убеждаваха Израел,че той трябва да прави съществени отстъпки,за да постигне мир с арабите-на принципа "мир в замяна на територии".И този принцип сработи,например в отношенията с Йордания,която сключи мирен договор с Израел през 1994 година- но той сработи само защото,на йорданците им беше дошло до гуша от палестинските "борци за свобода",които предизвикаха истински хаос на йорданска територия през 1970-1971 гг. Принципът сработи и с Египет,когато през 1979 г. Израел им даде Синай и получи в замяна мирен договор.Обаче,този договор се оказа успешен, само поради това,че египетското светско ръководство беше тясно свързано със Съединените щати и се страхуваха,че в случай на агресия против Израел те ще се лишат от американските пари( не случайно,когато през 2011-2013 гг. на власт вместо военните се оказаха ислямистите,те започнаха да подкрепят ХАМАС в Ивицата Газа и съдбата на мирното съглашение виси на косъм).
    Обаче той се оказа безсмислен по отношение на Палестина.Давайки в началото на 90-те част от Западния бряг на Палестинската Автономия,Израел загуби територия,но не получи мир.Не получи и няма как да получи,защото този мир не е нужен на палестинското ръководство. Махмуд Абас,както и до него-Ясер Арафат,весело си живее с чуждестранната помощ ,при това не носейки никаква отговорност за социално-икономическия живот на милиони хора.За какво му е нещо да променя? И още повече - защо да отива на някакви рисковани за собствените му живот и здраве, компромиси по отношение статута на Ерусалим и селищата на Западния бряг,ако лявата европейска общественост все едно ги поддържа морално,а арабските страни-материално? Именно поради това мирният процес буксуваше,а всичките усилия на западните посредници се свеждаха единствено до това, да накарат израелците- победители във всички войни против палестинците,занимаващи се с облагородяване на пустеещите земи,и представляващи единствената опора на Запада в Близкия Изток- да направят още някакви допълнителни отстъпки в замяна на празните обещания на палестинското ръководство.
    Добре дошли в реалния свят!
    Тръмп "прие на въоръжение" друга формула,която може да бъде наречена "Обратно в реалността".Отказвайки се от опити да уговори палестинците на реалистичен компромис( т.е. договореност между загубилата палестинска страна и победилата израелска)той започна просто да поставя Махмуд Абас пред фактите,легитимирайки фактическото статукво.Така,той вече призна официално Ерусалим за столица на Израел и премести там посолството на САЩ,бетонирайки по този начин позицията на израелците,която е в това,че Източен Ерусалим вече не е стока за търгуване от палестинската страна.
    Сега настъпи времето да се направи още една крачка и да се признае на Израел още една окупирана от тях територия-'"дойде време САЩ да признаят напълно израелският суверенитет над Голанските възвишения.които притежават стратегическо и отбранително значение за държавата Израел и регионалната стабилност."-написа Тръмп в Туитър.На контролираната от Тел-Авив част от възвишенията се намират около 30 израелски селища с 20 000 жители,а така също 20000 сирийци , голяма част от които принадлежат към друзите,След това,съдейки по всичко ще дойде ред на признаването на израелския суверенитет над Западния бряг- ако,разбира се палестинците не се вразумят. А те едва ли ще се вразумят -независимо от демонстрацията с пренасянето на посолството и скритият натиск на Мохамед бин Салман ,палестинското ръководство засега не проявява готовност за преговори.
    Разбира се Тръмп не е благотворител и той си има негови задачи в тази цялата работа.Американският президент иска да премахне арабско-израелският конфликт от международния дневен ред,за да консолидира израелските и арабските елити,на които общо-взето не им пука много-много за палестинците,за борба с Иран.Освен това с днешното заявление за Голан,Тръмп иска да окаже поддръжка на израелския премиер.
    Нетаняху вече поблагодари на Тръмп за оказаната в толкова нужен момент помощ – „ в същото време,когато Иран се опитва да използва Сирия, за да да унищожи държавата Израел”.Сега,след заявлението на Тръмп за Голанските възвишения , Нетаняху може да го „продаде” на своя електорат като своя победа – поредната победа на единствения премиер,който може да убеди САЩ да защитава интересите на Израел.
    И накрая, решението на Тръмп ще бъде одобрено от неговите съпартийци, при това,както от евангелисткия електорат на Републиканската партия( някои даже сравняват Тръмп с Есфир – библейската царица,която спасява народа на Израел от изтребление),така и от нейните високопоставени членове.Още през февруари републиканците внесоха в Камарата на представителите законопроекта за поддръжка на признаването на Голанските възвишения за израелски,а сега сенаторът Линдзи Греъм заяви,че заедно със своя колега Тед Круз ще прокарват закона.Съдейки по всичко и в двете камари,този закон няма няма да има проблеми.
    Проблеми се очакват по-скоро на международната арена. «Обръщането на Тръмп по вопроса на Голанските възвишения ще нанесе вреда на дипломацията на САЩ в Близкия Изток и извън неговите граници»,- се казва в заглавието на редакционната статия в The Washington Post. И много хора се възмутиха от поредното едностранно решение на американския президент. Така например, Ердоган вече обвинил Тръмп в провоциране на нова криза на Голан, а бывшият глава на МАГАТЕ Мохамед эл-Барадей в комментария си към твуита на президента посъветва Тръмп отначало да се консултира с юристи. Защото това решение ще наруши резолюцията на Съвета по Безопасност на ООН номер 242. От сирийците също се очакват гневни реакции.
    Обаче в действителност , много от критиците ще съумеят да извлекат от решението на Тръмп нелоши имиджови дивиденти. Даже сирийските власти, които, трябваше да бъдат главните губещи.. Реалностите са такива , че Голан ,Дамаск все едно, няма да го получи, но ще може да исползва стъпката на Тръмп за консолидация на обществото. Според бившият посланик на САЩ в Сирия Фред Хоф, «убиецът Асад» может да превключи вниманието на сирийците от «неговите престъпления» към «израелската агресия». На свой ред и иранците получават причина и основание за разместване на бази на сирийска територия, а Хезбула и Ердоган — получават нови адепти в арабския свят.
    Обаче,главният печеливш е Русия. Москва няма никакво намерение да признава Голан за израелска територия, но с нетърпение очаква положителното решение на Тръмп. И не само ,защото Кремъл ще съумее да извлече дивиденти от ръста на антиамериканските настроения в арабските обществах— както абсолютно вярно пишат американските средства за масова информация, «голанският» прецедент на Тръмп подрива позицията на САЩ относно Крим.
    Когато попитаха Помпео , защо Тръмп смята Голанските възвишения за израелски, но при това не признава Крим за руски, държавният секретар отговори, че това са два различни случая. «В случая с Голанските възвишения той признава существуващата реалност, а така също и проблемът, свързан с безопасността— необходимостта да се защити държавата Израел», — разясни на журналистите Майк Помпео. По-точно- престори се, че е разяснил — аргументацията му беше тромава и несръчна, защото точно такива доводи може да се приложат и към кримската ситуация. Съществуващата реалност е еднозначна: полуостровът се контролира от Русия, и не се вижда нито един реален вариант, за възстановяване на контрола над него от страна на Киев. Проблемът с безопасността също присъства — в Крим се намира основната база на руския Черноморски флот. «Вашингтон и Брюксел правят всичко, за да не разбере светът за реалното положение на нещата в Крим — иначе признанието щеше да се случи автоматически, както следва от логиката на държавния секретар» — иронизира официалният представител на МВнР Мария Захарова. И обеща да преосмисли стратегията на информационната работа по случая Крим. Навярно, изхождайки от логиката: руското – на Русия, и да благодарим на „агент” Доналд! „

  61. 61 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4863 Любопитно

    До коментар [#59] от "Antoaneta Ardashes":

    Защо реши така? Териториални спорове могат да се решат и без водене на войни. Има много примери за това. ;-)

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  62. 62 Профил на ahasver
    ahasver
    Рейтинг: 2002 Неутрално

    До коментар [#44] от "Иван К.":Няма хипотетично , в историята имаме абсолютно същият пример , докато България воюва с Турция /Османската Империя/ сърбите ни нападат в гръб изненадващо

    Лъжеш! България не е воювала с Турция по това време. Сърбия ни нпада защото е против Съединението на България и Източна Румелия. Българската армия е била на турската граница, защото се е опасявала да не би Турция да ни нападне, тъй като Румелия формално е била под турски протекторат.

  63. 63 Профил на ahasver
    ahasver
    Рейтинг: 2002 Неутрално

    До коментар [#48] от "_plamen_":че една преевентивна мярка

    Израел е нападнал и съсипал летищата и самолетите на Египет. Евреин ли си?





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK