
© Associated Press
Американската верига за бързо хранене "Макдоналдс" (McDonald's) купува стартъп за изкуствен интелект, за да може да предлага на клиентите си менюта, изготвени на базата на данни, предаде Би Би Си.
Технологията, разработена от израелския стартъп Dynamic Yield, може автоматично да промени менютата в зависимост от това какви са атмосферните условия, коя част от деня е и какъв е трафикът. "Макдоналдс" ще плати за технологичната компания 300 милиона долара.
Технология за разпознаване на номера на автомобила ще позволи на веригата за бързо хранене да предлага на клиентите си предпочитаните от тях храни, посочиха от "Макдоналдс" пред "Уайърд".
Технологията на Dynamic Yield дава възможност изкуствен интелект да определи какви продукти да бъдат рекламирани, например автоматично да се предлага сладолед "Макфлъри" в горещите дни или пък да се казва на клиентите кои продукти са най-популярни в определен ресторант точно в този ден.
Повечето заведения на "Макдоналдс" в САЩ са от типа, при който клиентът може да не напуска колата си при покупката, и точно в такива заведения веригата планира за пусне най-напред технологията.
Dynamic Yield, чиято централа е в Тел Авив, е направил алгоритъм, който използва моделите на пазаруване и предишни покупки, за да предположи каква ще бъде следващата покупка. /БТА