Скопие не може да е отказал извънредно кацане на самолета, заяви експерт в авиацията

Христо Христов, Скрийншот: Би Ти Ви

Христо Христов, Скрийншот: Би Ти Ви



На никой самолет не може да му бъде отказано извънредно кацане, ако такова бъде поискано. Това заяви ръководителят на специализираното звено за разследване на авиокатастрофи Христо Христов в ефира на Би Ти Ви.


Поводът за коментара е разбилият се частен самолет със семейство от четирима българи. Инцидентът стана на 35 км от Скопие в труднодостъпна местност, а причините все още се изясняват. Останките от машината бяха намерени вчера. Според експерта на записа от разговора между пилотиращия и контролната кула не се чува искане за подобно кацане, а пилотът е подминал летището в столицата на Северна Македония. Това беше потвърдено пред медиата и от говорителя на Главната прокуратура на Македония.


Христов каза, че е познавал пилота. "Той е бил отговорен човек, готвел се е както трябва. От 2014-а е придобил право на любител, имал е 350 летателни часа зад гърба си, 50 от които са придобити от учението", добави той. По думите му обикновено има 4 хипотези за подобен тип инциденти – човешки фактор, техническа неизправност, метеорологична обстановка и влошено здравословно състояние. Според него в случая най-вероятно става дума за изненадващо влошаване на времето.




"На такава височина, на която е летял, има условия за обледеняване. Що се отнася до преценката на метеорологичните условия – има непрекъсната връзка със система, от която може да се получи информация за времето от дежурен специалист", заяви Христов. Експертът акцентира, че при подобни инциденти разследването се провежда в страната, в която са станали, а ако тя не успее, случаят се прехвърля към страната, в която е регистриран самолетът – в случая Германия. Въпреки това от България са на разположение двама инспектори.


Ключови думи към статията:

Коментари (50)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Nil satis nisi optimum
    Nil satis nisi optimum
    Рейтинг: 469 Любопитно

    "По думите му обикновено има 4 хипотези за подобен тип инциденти – човешки фактор, техническа неизправност, метеорологична обстановка и влошено здравословно състояние."
    Според мен винаги трябва да има и една пета хипотеза - умишлен саботаж, който може да е по различни причини.

    Не поставям нищо - нищо, над преценката на собствения си разум.
  2. 2 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    това за кацането изобщо не подлежи на съмнение...
    друг момент е интересен...
    той е планирал полета да бъде на 4 900 метра...
    Защо е летял на 2 300 и никой не го е коригирал, след като е ясно, че има по-висок връх на трасето...

  3. 3 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 5872 Неутрално

    До коментар [#2] от "Велков":

    Защото облаците са го притискали надолу, а той е обучен да лети по визуално ориентиране, не по уреди. Защо диспечерите не са му казали? Вероятно са нямали тази информация.

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  4. 4 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 5872 Неутрално

    Моите предположения въ вфорума вчера бяха същите, като тези изказани днес от Хр. Христов.

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  5. 5 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    До коментар [#3] от "penetrating":

    Коя информация са нямали? За височината на полета? Това е несериозно.

  6. 6 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 1100 Неутрално

    До коментар [#2] от "Велков":

    Загубил е визуален контакт със земята и е решил да снижи. Това е мое предположение, базирано и на това, че е имал допуск за летене само денем в ПМУ. Характерна грешка за тези пилоти е инстинктивно да започват снижение при влизане в облак или загуба на ориентация.

    https://www.youtube.com/watch?v=eYfOYx1G2zU
  7. 7 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 5872 Неутрално

    До коментар [#5] от "Велков":

    За получаване на тази информация трябва да има инфраструктура - на земята и на самолета. При малките самолети като този, без ДжиПиЕс изпращаш информация за диспечера ще е трудно да комбинира. Впрочем и големи самолети го правят...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  8. 8 Профил на Сд
    Сд
    Рейтинг: 700 Неутрално

    С такива малки самолети в Щатите се погубиха много известни личности.

  9. 9 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 1100 Неутрално

    Всички репортажи досега бяха лаишки и направени в стил "стивън кинг". Задават въпроси от типа "Ама защо е решил да лети?" Ако си беше купил за тия пари БМВ 7ма серия и го кара като хамилтона с 300+, омаже се и т.н., тогава никой не би задавал тъпи въпроси.

    https://www.youtube.com/watch?v=eYfOYx1G2zU
  10. 10 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    До коментар [#7] от "penetrating":

    Колата ми има вграден джипиеес, а този тип самолет няма?

  11. 11 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 1100 Неутрално

    До коментар [#10] от "Велков":

    Ако е стар модел, може и да няма вграден. Но последен модел авионика от Гармин излиза под 1500 долара с монтажа. Колега може има предвид транспондер към ГПС-а.

    https://www.youtube.com/watch?v=eYfOYx1G2zU
  12. 12 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2512 Неутрално

    Май причината ще се окаже и при тази катастрофа,както и при онази с Боинг-737-Макс8,че пилотите са били глупави,безхаберни и самонадеяни.

  13. 13 Профил на grayeagle
    grayeagle
    Рейтинг: 1259 Неутрално

    До коментар [#12] от "deaf":

    Как не те е срам бе. Ти корпоративен трол на Боинг и Щатите ли си...
    Боингите са паднали заради престъпна дейсност на производителя. Старо шаси, със сложени супермощни двигатели, снабдени с нова електронна система, която поема автоматично нормални ситуации и ги прави смъртоносни, като прави невъзможен ъгъла на летене, а засилва двойно ускорението на машината.
    Скрито е било всичко, като на пилотите е казано, че това е подобно на предишните модели управление на самолета. Вместо обучение , на някои........... само....... са дали по един айпад с технически данни и програма за управление на самолета. Спестили са от всичко, а и са го завели като суперултрамодерен нов модел, с най- скъпа цена. Затова само подобни на Норвегия държави са взели повече. Сега Норвагия ще ги съди,.

  14. 14 Профил на tamada
    tamada
    Рейтинг: 459 Неутрално

    "... а ако тя не успее, случаят се прехвърля към страната, в която е произведен самолетът – в случая Германия..."

    Страната, в която е РЕГИСТРИРАН бе, Дневник! Едно, че самолетът е американски, а не немски; второ вие самите вчера писахте, че е регистриран в Германия; трето - във видеото Христов казва "регистриран в Германия"...
    Не може ли поне в преписването да не правите тъпи грешки?

  15. 15 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2512 Неутрално

    До коментар [#13] от "grayeagle":

    Сега ще видиш,че разследването водено от французите ще докаже,че пилотите също имат вина за катастрофите. И че са могли да предотвратят тези катастрофи. Не мога да приема,че пилотите - горките те! - са били абсолютно безпомощни зрители,които не можели нищо да направят!
    И хайде да не изкарваме собствениците и шефовете на Боинг идиоти,които са знаели на СТО ПРОЦЕНТА,че модела 737Макс8 все някога ще падне,но решели да го пуснат в експлоатация. Ей така,от алчност!

  16. 16 Профил на Манчо
    Манчо
    Рейтинг: 2558 Весело

    Май причината ще се окаже и при тази катастрофа,както и при онази с Боинг-737-Макс8,че пилотите са били глупави,безхаберни и самонадеяни.
    —цитат от коментар 12 на deaf


    Много интересно е да се сравняват професионални пилоти на Боинг 737 с любител-пилот на малък самолет, поздравления за иновативното мислене!
    Сега сравнете катастрофиралия Сена с някой забил се в крайпътно дърво български джигит, за да въодушевите аудиторията на макс ;)

    Мараба, С-ДС доносници!
  17. 17 Профил на Манчо
    Манчо
    Рейтинг: 2558 Весело

    Искам да изразя искреното си възхищение от факта, че 90% от умните и красиви участници във форума на Дневник се оказват и доказани авиоексперти!

    Мараба, С-ДС доносници!
  18. 18 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2512 Неутрално

    До коментар [#16] от "Манчо":

    То се видя колко им е професионализма! Впрочем защо няма катастрофи на норвежки пилоти с този Боинг,а само с разни етиопци и индонезийци?
    И още - правиш ли разлика между свръхмощен и сложен за направи болид от Формулата струващ милиони долари и обикновена кола на джигит?

  19. 19 Профил на Манчо
    Манчо
    Рейтинг: 2558 Неутрално

    То се видя колко им е професионализма! Впрочем защо няма катастрофи на норвежки пилоти с този Боинг,а само с разни етиопци и индонезийци? И още - правиш ли разлика между свръхмощен и сложен за направи болид от Формулата струващ милиони долари и обикновена кола на джигит?
    —цитат от коментар 18 на deaf

    Е, значи и при Сена е така....
    Що се отнася до "правенето на разлика", интересно е, че въпросът се задава от човек, който спокойно сравнява голям Боинг с микроскопична Чесна...

    Мараба, С-ДС доносници!
  20. 20 Профил на zlo38528262
    zlo38528262
    Рейтинг: 601 Неутрално

    До коментар [#15] от "deaf":
    Че пилота не е просто зрител, не е, обаче за всяка ситуация има разписани процедури. Пилота е длъжен да ги следва, а много тънък момент е кога да се отклони от тях. Когато говорим за пътнически самолет, където зад пилота има 200 потенциални жертви, отговорен човек не би правил своеволия. Придържа се към процедурите и се надява, че по-умни глави от него са ги разписали. Дали ще реагира адекватно в стресовата ситуация и отклонявайки се от процедурата ще спаси себе си и пътниците е божа работа.

  21. 21 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 743 Неутрално

    До коментар [#2] от "Велков": Според дадената информация е летял на 4200м. Височината лесно ще се провери от записите на РВД. АТС получават информация за скоростта и височината от транспондера. Той може да е самостоятелен или интегриран в навиг. система. Разбилият се самолет Cessna P210N Pressurized Centurion II е с много висок клас на оборудване. Просто 350часа са много малко за да може пилотът уверено и успешно да излезе от получилата се ситуация.

  22. 22 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2512 Неутрално

    До коментар [#19] от "Манчо":

    Манчо,и Боинга и Чесната са така да се каже обикновени пътнически самолети. Ако някой се разбие с изтребител е обяснимо - той лети със страшна скорост,налягането върху пилота е огромно. И му се налага да прави невероятни виражи. Но при пътническият самолет е къде-къде по лесно и спокойно управлението.

  23. 23 Профил на Visoka Topola
    Visoka Topola
    Рейтинг: 279 Неутрално

    "между пилотиращия и контролната кула не се чува искане за подобно кацане, а пилотът е подминал летището в столицата на Северна Македония."

    Има някакво недоразумение в цитата. "Солунска глава" (мястото на катастрофата) е точно на пътя между Охрид и Скопие. Нелогично е "да е подминал летището в столицата". Нелогично е и нещо друго споменато в друго интервю: за почти един час полет самолета е изминал едва 70 км от мястото на излитане.

  24. 24 Профил на _imi_
    _imi_
    Рейтинг: 530 Неутрално

    До коментар [#2] от "Велков": Според дадената информация е летял на 4200м. Височината лесно ще се провери от записите на РВД. АТС получават информация за скоростта и височината от транспондера. Той може да е самостоятелен или интегриран в навиг. система. Разбилият се самолет Cessna P210N Pressurized Centurion II е с много висок клас на оборудване. Просто 350часа са много малко за да може пилотът уверено и успешно да излезе от получилата се ситуация.
    —цитат от коментар 21 на Гарван


    350 часа са доста много за любител пилот !!! Това са няколко години. Не бъркайте автомобила със самолет.

  25. 25 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2512 Неутрално

    До коментар [#20] от "zlo38528262":

    Управлението на самолет изисква хладнокръвие и талант,а не сляпо следване на процедурите. Пилотирането е като командването на армия. Пълководците са побеждавали и побеждават най-често тогава,когато са отказвали да следват Устава и заповедите на висшето командване и са действали така както им е подсказвал инстинкта.
    Лично аз ако бях на мястото на пилотите,щях веднага да изключа автопилота и електрониката и да поема ръчно самолета. Имали са на разположение цели ШЕСТ МИНУТИ! Дори и да са по-малко - да речем три минути - те би трябвало да стигнат за преминаване към ръчно управление. Не мога да разбера защо са се туткали?! Къде са гледали?! Спали ли са?!

  26. 26 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 743 Неутрално

    "... а ако тя не успее, случаят се прехвърля към страната, в която е произведен самолетът – в случая Германия..."Страната, в която е РЕГИСТРИРАН бе, Дневник! Едно, че самолетът е американски, а не немски; второ вие самите вчера писахте, че е регистриран в Германия; трето - във видеото Христов казва "регистриран в Германия"... Не може ли поне в преписването да не правите тъпи грешки?
    —цитат от коментар 14 на tamada


    Нивото на Дневник е отчайващо и за жалост не им пука какви щети могат да нанесат щрез невярна информация. Преди 108г. е роден пилотът Николай Бошнаков- със същата фамилия както загиналия. Една невярна информация във вестника коствено довежда до смъртта на този защитник на България.
    https://bg.wikipedia.org/wiki/Николай_Бошнаков

  27. 27 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    До коментар [#21] от "Гарван":

    Разбирам..
    и продължавам да се чудя защо РВД не го е коригирало по височина...

  28. 28 Профил на zlo38528262
    zlo38528262
    Рейтинг: 601 Неутрално

    До коментар [#22] от "deaf":

    Тъй, тъй, витлов самолет с един двигател и Боинг с два реактивни /турбо/ двигатели са едно и също. Що не вземеш да се гръмнеш?

  29. 29 Профил на nodamncat
    nodamncat
    Рейтинг: 500 Неутрално

    До коментар [#25] от "deaf":

    Ти наистина си малоумен

  30. 30 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2512 Неутрално

    До коментар [#25] от "deaf":Ти наистина си малоумен
    —цитат от коментар 29 на nodamncat



    До коментар [#29] от "nodamncat":

    Това ли ти е идеята за спор във форум?! Пускаш една псувня и бягаш!

  31. 31 Профил на Yotce
    Yotce
    Рейтинг: 1174 Весело

    До коментар [#30] от "deaf":
    Ами вероятно не му се спори, а и как би могъл, стилът на коментарите ти предполага, че имаш огромен опит в пилотирането на всякакъв вид самолети...

  32. 32 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 743 Неутрално

    До коментар [#24] от "_imi_": С натрупаните години и професията ми определено мога да правя разлика м/у автомобил и самолет. В авиацията за опита на един пилот се съди по пролетените от него часове ( нальот ) и на какъв тип самолети са направени. Иначе тези 350часа при мин. за PPL 12часа годишно са ок. 29 години. Това значи ли, че това е подготвен пилот?

  33. 33 Профил на Манчо
    Манчо
    Рейтинг: 2558 Неутрално

    До коментар [#19] от "Манчо":Манчо,и Боинга и Чесната са така да се каже обикновени пътнически самолети.
    —цитат от коментар 22 на deaf


    Хахахахахахахаххххххахххахххахххххххххххх!

    Мараба, С-ДС доносници!
  34. 34 Профил на Манчо
    Манчо
    Рейтинг: 2558 Неутрално

    Управлението на самолет изисква хладнокръвие и талант,а не сляпо следване на процедурите. Пилотирането е като командването на армия.
    —цитат от коментар 25 на deaf


    Хахахахахахахххаххххххаххххаххххаххххх!

    Мараба, С-ДС доносници!
  35. 35 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 743 Неутрално

    До коментар [#27] от "Велков": РВД е задал ешалонът и може да го променя при ситуация свързана с трафика. Командирът на ВС спрямо ситуацията иска разрешение за промяна на ешалона и РВД му разрешава или забранява. Такава молба от страна на пилота засега на мен не ми е известно да е имало.

  36. 36 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 1366 Разстроено

    До коментар [#35] от "Гарван":

    Така е, прави се спрямо трафика...
    спрямо планината не е отчетено...
    карай...

  37. 37 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 1100 Неутрално

    До коментар [#22] от "deaf":

    това сравнение изби рибата. За да опростиш още нещата, можеш да наречеш Боинга автобус, а Чесната - Шкода комби.
    Така един приятел лекар дава опростени диагнози за тъпи, но любознателни пациенти - всичко им го свежда до ср@не и еб@не.

    https://www.youtube.com/watch?v=eYfOYx1G2zU
  38. 38 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 1100 Неутрално

    До коментар [#36] от "Велков":

    Е той не може да му даде по-нисък ешелон от релефа, всичко се знае там. Освен това му казват, че спокойно може да прелети над Солунска глава, защото базата на облаците е на 300 метра отгоре - демек има видимост дори и над най-високата точка на планината.

    https://www.youtube.com/watch?v=eYfOYx1G2zU
  39. 39 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 1100 Неутрално

    До коментар [#32] от "Гарван":

    Този е имал бревет от 2014-та, тъй че е правел по 60-80 часа годишно нальот. Според мен, за стабилни навици и увереност годишно си трябват по 100-120 часа.

    https://www.youtube.com/watch?v=eYfOYx1G2zU
  40. 40 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 1100 Весело

    До коментар [#30] от "deaf":

    С тебе просто няма за какво да се спори, при тебе мащабът на невежеството е несравним.

    https://www.youtube.com/watch?v=eYfOYx1G2zU
  41. 41 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 1366 Разстроено

    До коментар [#38] от "Пипера е много лют":

    Така де... като са го видели, че е на 2 200 или 2 300, защо не са му наредили издигане на 3 100 примерно...казваш имало видимост, знаела са релефа/има си хас/

  42. 42 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 1100 Весело

    До коментар [#25] от "deaf":

    Направо спри и двигателя и планирай към вечността!

    https://www.youtube.com/watch?v=eYfOYx1G2zU
  43. 43 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 1100 Весело

    До коментар [#41] от "Велков":

    Има много въпросителни в случая, ние коментираме някакви откъслечни новини.

    https://www.youtube.com/watch?v=eYfOYx1G2zU
  44. 44 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2512 Неутрално

    До коментар [#43] от "Пипера е много лют":


    До коментар [#33] от "Манчо":


    До коментар [#31] от "Yotce":

    Наскоро даваха игрален филм по ДЕЙСТВИТЕЛЕН случай с аварирал самолет. В ролята на пилота играеше Том Ханкс. Единият двигател или двата,(не си спомням точно),на американски Еърбъс изключиха. Тогава само в рамките на двадесетина секунди Том Ханкс реши и го приземи в залива Хъдсън в Ню-Йорк. Повтарям,случаят е действителен. Ако Ханкс се беше забавил още малко,нямаше да може да го приводни в залива,нито да го приземи на което и да е летище в Ню-Йорк защото те бяха далече. И самолета щеше да се разбие и всички да загинат.
    Виж ако някой от вас беше на местото на пилота,щеше да се рови в инструкциите и да си блъска главата как да постъпи докато стане късно и "гушнете букета".
    Инстинкта винаги е много по-умен от разума и разните писани правила. Том Ханкс се довери на инстинкта си и спаси хората и себе си.

  45. 45 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2512 Неутрално

    До коментар [#41] от "Велков":Има много въпросителни в случая, ние коментираме някакви откъслечни новини.
    —цитат от коментар 43 на Пипера е много лют



    До коментар [#43] от "Пипера е много лют":

    Абсолютно. Главният въпрос е защо пилотите са се туткали?! Трябвало е веднага да минат на ръчно управление и да го приземят аварийно на най-близкото летище. И едва след това да си задават въпроса:"Какво по дяволите стана?!" И да предадат самолета на техниците за основна проверка и търсене къде му е проблема.

  46. 46 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 743 Неутрално

    До коментар [#41] от "Велков": Самолетът е катастрофирал на 2200м., а не е летял на тази височина. Ако е започнал плавно снижение без разрешение РП са щели да се намесят ( не се спазва зададеният ешалон), а ако му е дадено разрешение ще да е до безопасен ешалон отчитайки високите хълмове. Според мен самолетът е паднал ( бързо и неуправляемо ) и в този случай РП с нищо не могат да помогнат.

  47. 47 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    До коментар [#45] от "deaf":

    Ти верно нещо не си в ред... коментираме македонският случай...какви пилотИ, какви авариини кацания...

  48. 48 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2512 Неутрално

    До коментар [#47] от "Велков":

    Да де,но покрай него замесих и катастрофите с Боинг...

  49. 49 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    До коментар [#46] от "Гарван":

    Вероятно е така...
    Хора от близкото село говорят за кръжене известно време, без да се чува шум...
    може и фейк да е, но също е интересен момент...

  50. 50 Профил на tamada
    tamada
    Рейтинг: 459 Весело

    Наскоро даваха игрален филм по ДЕЙСТВИТЕЛЕН случай с аварирал самолет. В ролята на пилота играеше Том Ханкс.
    —цитат от коментар 44 на deaf


    Това е световноизвестният случай с кацането в река Хъдсън, но ти разбира се, познаваш авиацията само от игралните филми. :)
    Явно затова правиш тъпи изявления за лесното и спокойно пилотиране на цивилни самолети в сравнение с изтребителите. Само дето не познаваш нито едните, нито другите.

    Пилотът на изтребител отговаря само за себе си и самолета. Да, в много модели изтребители му се налага не само да лети, но и да стреля, обаче има катапулт, който почти винаги може да го спаси.
    В цивилната авиация пилотът отговаря и за пътниците, евентуално даже за семейството си, както е в случая. И не носи парашут. Така че хич не му е по-спокойно.

    Изтребителите имат много по-голям диапазон от възможности. Могат да се качват на по 55-60 000 фута далеч на бури и градушки. Големите пътнически самолети се качват най-много до 40 000 фута, а малките средно до 20-25 000 фута.
    При това изтребителите могат да набират и по 50 000 фута в минута, докато пътническият го прави с между 1800 и 8000, а малките самолети и това не могат - около 900-2000 фута в минута.
    Това налага много по-голямо съобразяване с времето. Цивилният пилот трябва да мисли далеч напред за да има време да заобиколи опасната зона, защото бурите могат и да надвишават тавана на самолета му.

    Изтребителите са много по-маневрени и нависоко, и близо до земята. А пилотът носи и костюм срещу претоварване. Може да прави всичко, което позволява самолетът, а той позволява много. В цивилната авиация това го няма - едно че машината реагира по-бавно, но и всяка по-рязка маневра ще разхвърля пътниците из салона. Дори турбуленция може да доведе до сериозни наранявания.

    Изтребителят е доста по-свободен в летенето и при учения, и при изпълняване на мисия. Да, страшно е да стрелят по теб, докато летиш, само че изтребителите не летят сами. Винаги има кой да ти пази гърба.
    Цивилният пилот се пази сам и постоянно трябва да се оглежда да не е сгазил лука. Обаче трябва да се съобразява с един куп ограничения и зависи не само от собствените решения, но и от заповедите на диспечерите, и от трафика в натоварените коридори. Това неизбежно увеличава риска - има достатъчно инциденти и катастрофи, които го доказват.

    Високите изисквания към изтребителите вървят с високи изисквания към поддръжката им. Самолетите постоянно се подлагат на проверки и се обслужват от екипи, които пък са под постоянния пряк контрол на началниците си. Работят в строго военна йерархия, за да могат бързо да реагират в случай на нужда.
    В цивилната пътническа авиация това е работа като всяка друга - има регулации, но проверките са много по-редки. Пилотът разчита на външния оглед на самолета и на вярно попълнени документи, но само АКО са вярно попълнени. Останалото е късмет.
    А при малките самолети и това го няма. Наемаш си Чесна и се надяваш да е добре обслужена. А тя я обслужена, където е най-близо и най-евтино, а не където е най-качествено. Дори да си купиш собствен малък самолет пак ще е същото, освен ако не си опитен авиоинженер, който има достатъчно време, инструменти и хора за да си я поддържа сам.

    Така че недей да обясняваш колко било спокойно и лесно. Гледай си там филмите и си мълчи!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK