"Фейсбук" вече дава повече информация за политически реклами в целия ЕС

"Фейсбук" вече дава повече информация за политически реклами в целия ЕС

© Stringer, Reuters



Потребителите на "Фейсбук" вече могат да проверяват поне отчасти политическите реклами, които се разпространяват в социалната мрежа в България - това показва доклад на Европейската комисия за борбата с дезинформацията преди евроизборите.


Основното постижение на "Фейсбук" за месец март е, че библиотеката за реклами с политическо съдържание във "Фейсбук" и в "Инстаграм" (Ad Library) е достъпна за потребителите. В нея могат да се търсят реклами по ключова дума и по страница и потребителите да видят кой и колко е платил за тях, до кои демографски групи и области в страната са изпратени и колко импресии имат.


Миналата година "Фейсбук", "Туитър", "Гугъл" и няколко други компании подписаха доброволен Кодекс за поведение, чиято цел бе да предотврати масовото разпространение на дезинформация (какви са поетите ангажименти четете тук). От февруари насам Брюксел разпространява месечни доклади за това как те изпълняват обещаното.




"Фейсбук" съобщи за редица фалшиви профили, премахнати на глобално равнище през първото тримесечие на 2019 г., и за спирането на осем мрежи за координирано неавтентично поведение, произхождащи от Северна Македония, Косово и Русия. В доклада не се посочва дали тези мрежи са оказали влияние и върху потребители в ЕС.


"Гугъл" докладва разбивка по държави членки за премахнатите реклами с некоректна информация (за България за периода те са 277, като броят в ЕС варира от 30 за Люксембург до около 1700 за Великобритания). Библиотеката за реклами с политическо съдържание ще бъде достъпна за потребителите през април, обеща също така компанията.


"Туитър" също е разширила Центъра за прозрачност за рекламите си, така че вече да обхваща и ЕС (в базата данни може да се прегледа какви промотирани туитове е пускал определен акаунт в последните седем дни). От ЕК обаче отбелязват, че липсва конкретна информация за новите мерки за борба със спама и фалшивите профили, няма и предприети действия за подобряване на контрола над рекламното позициониране.


В съвместно изявление заместник-председателят на ЕК Андрус Ансип, отговарящ за цифровия единен пазар, комисарят по въпросите на правосъдието Вера Йоурова, комисарят, отговарящ за Съюза на сигурност, Джулиан Кинг и комисарят по въпросите на цифровата икономика Мария Габриел приветстваха постигнатия напредък.


"Необходими са обаче още технически подобрения, както и обмен на методологии и набори от данни за фалшивите профили, които да позволят независима оценка от външни експерти, проверители на факти и изследователи. Същевременно буди съжаление фактът, че "Гугъл" и "Туитър" все още не са докладвали допълнителен напредък по отношение на прозрачността при тематично ориентираната реклама, тоест рекламата по теми, които са обект на горещи разисквания по време на избори", казаха те.


До края на 2019 г. еврокомисията ще направи цялостна оценка на първите 12 месеца от влизането в сила на кодекса и ако резултатите са незадоволителни, тя може да предложи по-нататъшни действия, включително регулаторни.

Ключови думи към статията:

Коментари (5)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на НеКой
    НеКой
    Рейтинг: 2924 Неутрално

    А така, цензурирайте.

  2. 2 Профил на izt21595181
    izt21595181
    Рейтинг: 732 Неутрално

    Бюрократични глупости.

  3. 3 Профил на Günther
    Günther
    Рейтинг: 2019 Неутрално

    Това е добра новина. Сега вече всички ще можем да разберем от първа ръка къде и колко плащат руските тролове, за да рекламират простотии срещу демократичната общественост!

  4. 4 Профил на etty1
    etty1
    Рейтинг: 2518 Неутрално

    Определено работят по въпроса. Когато получавате нежелани политически или търговски реклами, можете да ги премахнете трайно.

    “The greatest enemy of knowledge is not ignorance, it is the illusion of knowledge.” ― Daniel J. Boorstin
  5. 5 Профил на Иван  К
    Иван К
    Рейтинг: 2765 Неутрално

    Всеки гражданин има право да знае произхода на всяка новина. Не всеки се интересува от източника на новината, но много граждани вярват или не вярват според източника.

    подпис




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK