Стачка на пилотите на SAS отмени 673 полета

Стачка на пилотите на SAS отмени 673 полета

© Reuters



Пилотите на скандинавската авиокомпания SAS започнаха безсрочна стачка след провала на преговорите за размера на възнагражденията, което наложи на превозвача да отмени на практика всички свои полети, предаде "Асошиейтед прес", цитирана от БТА. Отменени днес са 673 полета, което ще засегне 72 000 пътници.


Преговорите между компанията и синдиката на пилотите са насочени основно към размера на заплатите и работните часове. Стачката не засяга полети, извършвани от компании партньори, които се равняват на около 30 процента от авиовръзките под марката на SAS.


Синдикатът на пилотите настоява за увеличаване на възнагражденията с 13 процента. Организацията на работодателите твърди, че повишението трябва да е пропорционално на общия показател на трудовия пазар от 2.2-2.3%, уточнява ТАСС.


Стачка на пилотите на SAS отмени 673 полета

© Reuters




Заплатите на пилотите в SAS вече са средно 93 000 крони (малко под 9000 долара) и са сред най-високите в Скандинавия според работодателите. Профсъюзите обаче настояват, че тази статистика не отговаря на действителността.


Основният пакет акции в SAS до неотдавна бе собственост на правителствата на трите скандинавски страни. Швеция държеше 21%, а Дания и Норвегия - по 14 на сто. Норвегия и Швеция обаче през 2016 г. намалиха дяловете си, продавайки 5.8 процента от акциите.


През последните години SAS е поставена под натиск от конкуренцията на нискотарифни авиокомпании.

Ключови думи към статията:

Коментари (5)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 4221 Неутрално

    Ало вижте си заглавието!
    И вие ли започнахте да ядете предлозите?
    Вие трябва да сте първите, които пазят езика ни!

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  2. 2 Профил на Practic
    Practic
    Рейтинг: 754 Неутрално

    Стига сте цитирали ТАСС! Гьобелсовско-съветски източник по принцип.

    Ето от извора:
    Опитите да се избегне стачката продължиха и в ранните часове на петък, когато стотици полети вече бяха отменени като предпазна мярка. Преговорите се провалиха. Медиаторът заяви в прессъобщение, че страните са толкова далеч една от друга, че няма основание за представяне на предложение, което може да се очаква да бъде препоръчано от двете страни.
    Шведският пилотен съюз (Svensk Pilotförening, SPF) беше първият, който призова своите членове да стачкуват, бързо следван от синдикатите в Дания и Норвегия. Авиокомпанията критикува профсъюзите в прессъобщение : „SAS е готова да продължи да преговаря, но ако изискванията трябва да бъдат изпълнени, те ще имат много негативни последици за компанията. Въпреки това пилотните асоциации са избрали конфликт. ”
    Първоначално основана като консорциум от съществуващи шведски, датски и норвежки авиокомпании през 1946 г., SAS става пълноправна авиокомпания през 1951 г., когато дружествата се сливат. Кристиан Лаулунд от Норвежката асоциация на пилотите SAS (NSF) каза, че съжалява, че не се е осъществило разбирателство и че пътниците са засегнати. „Влязохме в тези медиации с изискването да получим почти същото споразумение като нашите конкуренти в Ryanair или EasyJet. Това е начинът, по който пилотът може да планира живота си и да си осигури предвидимост, така че човек да може да има личен живот, който да съчетава с работата ”.
    И едните са прави, и другите! Ха сега де...

  3. 3 Профил на areta
    areta
    Рейтинг: 1492 Неутрално

    Ми не знам, ама САС последно време предлагат отвратно обслужване но на високи цени, това не може да продължава така. И Финеър и Норвиджън предлагат по добри оферти. единственото преимущество на САС е че имат повече дестинации. Нещо трябва да променят не знам какво, но трябва, иначе ще свършат зле.

  4. 4 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3333 Неутрално

    До коментар [#2] от "Practic":
    Абе либертоносните мейстрийм вувузели взеха да филтрират новините ,че на запад пилотите стачкуват защото въздушните компании взимат парите и гледат на да плащат не много на тези които носят най-много отговорност, което си е някак либерално,важното е чистачките и чекиращите каки от корпокрацията със системите за сигурност на летищата да са доволни!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  5. 5 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 1970 Неутрално

    През 80-те години SAS бяха отлична авиокомпания.
    Отличителен скандинавски дизайн - от офисите за продажба на билети до униформите на стюардесите. Добро обслужване, комплексен сервиз - лимузини за бизнес пътниците, хотелска верига, офиси на летищата. Това за времето си се ценеше.
    През 90-те нещо се промени - сложиха една безлична ливрея, в самолетите трябваше да плащаш за храна (по вътрешните полети), заприличаха на нискотарифна авиокомпания.
    От региона Finnair изглеждат значително по-добре.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK