Тунелът под Ламанша работи вече 25 г.

Тунелът под Ламанша работи вече 25 г.

© Christian Hartmann, Reuters



Тунелът под Ламанша "празнува" 25 години, предаде "Франс прес", цитирана от БТА. На 6 май 1994 г. британската кралица Елизабет Втора и френският президент Франсоа Митеран откриха съоръжението, свързващо под водата двете страни.


След серия от провали, колебания и непредвидени ситуации, строителният проект на века на стойност 100 милиарда френски франка (15.2 милиарда евро), днес осигурява транзита на една четвърт от стоките между Обединеното кралство и Европа.


Идеята за подобна подводна връзка датира от 1802 г. Тогава френският инженер Албер Матьо-Фавие предлага на Наполеон Бонапарт първи план за тунел.




Мостове, диги, тръбопроводи, изкуствени острови ... около 100 проекта за връзка през Ламанша се появяват през 19 век. Един от тях получава одобрението на кралица Виктория и на Наполеон Трети през 1855 г. Това е проектът на французина Еме Томе за локомотив, който да преминава през пробит тунел. Британецът Уилям Лоу пък решава трънливия проблем с вентилацията на тунела. Близо два километра галерии са пробити от едната и от другата част на Ламанша между 1878 г. и 1883 г. Но поради стратегически причини, изтъкнати от британското правителство, и Голямата депресия, проектът постепенно е "погребан".


Той "възкръсва" 75 години по-късно след двете световни войни. През 1957 г. е създадена изследователска група, която да проучи възможностите за реализация на тунела под Ламанша благодарение на Европейската икономическа общност, създадена същата година.


През 1973 г. 300 метра са пробити край град Сангат, във френския департамент Па дьо Кале, и 400 метра - близо до Дувър. Но британското правителство се сменя и заради бюджетни причини Харолд Уилсън изоставя работите през 1975 г. С идването на власт през 1979 г. на Маргарет Тачър и на Митеран през 1981 г. проектът е подет отново. Четири предложения са предложени на обсъждане - пътно-железопътен мост, железопътен тунел, пътно-железопътен тунел, пътно-железопътен мост и тунел. Мнозинството от британците предпочитат пътните връзки, докато французите предпочитат железопътните връзки. Накрая се решава да има двоен подводен железопътен тунел с дължина 50,5 километра. Това решение е "подпечатано" с британско-френски договор, сключен в Кентърбъри на 12 февруари 1986 г.


Най-големият строителен проект на Европа мобилизира до 15 000 работници. От френска страна са наети 4100 работници. От другата страна са наети почти двойно повече служители. На месец пробивните машини напредват с по 500 метра. На 1 декември 1990 г. в 12,12 ч. двама работници - французинът Филип Козет и британецът Роберт Греъм Фаг - пробиват първа дупка и се срещат "под водата". Снимката им със знамена в ръка обикаля света.
Обектът е предаден през декември 1993 г. По време на строителството най-малко девет работници загиват, от които седем са британци.


За церемонията в Кокел в Па дьо Кале по откриване на тунела на 6 май 1994 г. британската кралица Елизабет Втора идва с кралския "Ролс Ройс", преминал в тунела под Ламанша със скорост 160 километра в час. Кралицата заявява, че тунелът е плод на съчетанието на британския прагматизъм и на френския ентусиазъм. Митеран пък изтъква, че двете страни вече имат и сухопътна граница. После кралицата и президентът се качват на кралския "Ролс Ройс", който е натоварен на влака-совалка, отиващ до терминала в Шерингтън в графство Кент. Зад" Ролс Ройса" във влака-совалка се качва и "Мазерати" на Елисейския дворец, в което са съпругът на кралицата - принц Филип, и първата дама на Франция Даниел Митеран. По време на 25-минутното пътуване официалните представители и журналистите, излезли от колите си, обикалят из влака-совалка и разменят впечатленията си на първи пътници под Ламанша.

Ключови думи към статията:

Коментари (67)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4216 Неутрално

    Този тунел е едно страхотно строително съоръжение и в същото време е символ на Обединена Европа!

  2. 2 Профил на monk007
    monk007
    Рейтинг: 1368 Неутрално

    Браво ние кога ли ще доживеем тунели на Петрохан и Шипка.

  3. 3 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4899 Неутрално

    До коментар [#2] от "monk007":

    За кражбите КТБ и Белене до сега сме платили над 5 милиарда лева, а има и много други хо-малки кражби! Мисля, че 5 милиарда биха стигнали поне за тунел под Петрохан.

  4. 4 Профил на koko65bg
    koko65bg
    Рейтинг: 1363 Неутрално

    До коментар [#2] от "monk007":


    Браво ние кога ли ще доживеем тунели на Петрохан и Шипка.
    —цитат от коментар 2 на monk007


    Спокойно! На французите и англичаните от идеята до реализацията са им трябвали 192 години. На нас 300 може и да стигнат. Засега са минали около 50 така, че има време.

  5. 5 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 4808 Весело

    До коментар [#1] от "bat_plamen":

    След БРЕКЗИТ-а може да стане символ на разединена Европа

  6. 6 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5088 Неутрално

    До коментар [#3] от "vassilun":

    Ние още не можем да РЕМОНТИРАМЕ наличните.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  7. 7 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5088 Неутрално

    Бойко със сичките му потрошени милиарди един тунел не е пробил.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  8. 8
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  9. 9 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 4197 Неутрално

    "Тунелът под Ламанша работи вече 25 г."

    А за тунелът под Шипка скоро ще честваме 100 годишен юбилей от началото на идеята , че е нужен на България и че трябва да се построи.

  10. 10 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 4197 Неутрално


    Браво ние кога ли ще доживеем тунели на Петрохан и Шипка.
    —цитат от коментар 2 на monk007


    Пропускаш тунел на прохода Троян-Кърнаре.
    И трите тунела са необходими , но българската държава за какви ли не глупости дава пари, но не и за постояването на тези жизнено важни за страната транспортни връзки между северна и южна България.

  11. 11 Профил на koko65bg
    koko65bg
    Рейтинг: 1363 Неутрално

    До коментар [#8] от "izt21595181":

    Да бяхте погледнали картата на България преди да пишете какво да е. През Петрохан е най-краткият път София - Видин.


  12. 12 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 3062 Любопитно

    """... Тунелът под Ламанша работи вече 25 г. ..."""
    - = - = -
    Заедно със смъртта на Диана са знакови за мен спомени. . . .

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  13. 13 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4216 Любопитно

    До коментар [#5] от "pet_fire":

    Да видим до каква степен ще стане Брекзит.........................с оглед на местните избори и загубата ба консерваторите и частично на лейбъристите / за сметка на либерал-демократите и зелените/ има ясна тенденция за по-близки връзки с ЕС!

  14. 14 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4216 Любопитно

    До коментар [#11] от "koko65bg":

    А през Шипка е най-прекият път за Русе-Гюргево.........................от Маказа/Гърция/!!!!!!

  15. 15 Профил на Андонов
    Андонов
    Рейтинг: 1192 Неутрално

    Представете си, че 2005-та или 2009-та година ни бяха повели една шепа, честни хора с ум, потенциал и морал... Колко пари от еврофондове, КТБ, Белене, кражби от маса проекти и още и още и още...
    Представете си само...
    Колко назад ни тегли лошия подбор на хора.

    “Журналистика е да печаташ/показваш неща, които някой друг не иска да бъдат отпечатани. Всичко останало е пиар” Джордж Оруел
  16. 16 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4899 Неутрално

    До коментар [#11] от "koko65bg":

    От тези с "многоцифрените" никнейми мислене не може да се очаква. Те са по обидите!

  17. 17 Профил на zle_platen_trol
    zle_platen_trol
    Рейтинг: 2001 Неутрално

    До коментар [#15] от "Андонов":

    А представи си, че тези умни хора ни бяха повели още 1990. Друго щеше да е в България, но уви. Какъвто народа, такива и политиците. Горчива наистина, но въпреки всичко истина.

  18. 18 Профил на fjp58603113
    fjp58603113
    Рейтинг: 259 Неутрално

    След твърд брексит този тунел трябва да бъде блокиран , за да разберат англичаните са едно голямо нищо

  19. 19 Профил на anonim440
    anonim440
    Рейтинг: 3047 Неутрално

    Според мен няма такъв тунел.... Това е същото като кацането на Луната... Империалистите лъжат...

  20. 20 Профил на anonim440
    anonim440
    Рейтинг: 3047 Неутрално

    До коментар [#15] от "Андонов":

    То най-добре 1944 г. да я нямаше. От там се вмирисва всичко.

  21. 21 Профил на гошо
    гошо
    Рейтинг: 1926 Неутрално

    До коментар [#2] от "monk007":

    Освен всичко трябва да има и иком смисъл

    гошо
  22. 22 Профил на izt21595181
    izt21595181
    Рейтинг: 635 Неутрално

    Да бяхте погледнали картата на България преди да пишете какво да е. През Петрохан е най-краткият път София - Видин.
    —цитат от коментар 11 на koko65bg


    Видин е град с 40 хил. население. Ще закопаш неколко милиарда лв. в тунел и магистрала за да може да си ходиш на село с 20 мин. по-бързо? Ако се влагат такива пари за Видин, по същата логика требва да има магистрали и тунели и към Смолян, Силистра, Гоце Делчев, Кърджали, Карлово и пр. градове от същия калибър. Да ама после годишната винетка ще стане 500 лева за да се поддържат всичките тия капризи и пак ще скочиш да мрънкаш. В Западна България не требва да има тунел, защото се минава през Ботевград без проблеми и от там за Враца и Плевен. Тунел под Шипка и ЖП/автомобилен тунел между Варна и Бургас под Стара Планина, напълно достатъчно.

  23. 23 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5088 Неутрално

    До коментар [#10] от "tacheaux":

    Дори са задължителни, особено в 21ви век.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  24. 24 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5088 Неутрално

    До коментар [#14] от "bat_plamen":

    И при Бяла трябва нов път. Сега е много опасен.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  25. 25 Профил на monk007
    monk007
    Рейтинг: 1368 Неутрално

    ''''''''Видин е град с 40 хил. население. Ще закопаш неколко милиарда лв. в тунел и магистрала '''''''
    Забравяш Дунав мост 2 към който няма почти никаква инфраструктура а през Петрохан е най късия път.

  26. 26 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5088 Неутрално

    До коментар [#20] от "anonim440":

    1944 и съдбините на Европа и света се решиха в Техеран и Ялта.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  27. 27 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5088 Неутрално

    До коментар [#22] от "izt21595181":

    Не се напъвай да мислиш.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  28. 28 Профил на izt21595181
    izt21595181
    Рейтинг: 635 Неутрално

    До коментар [#25] от "monk007":

    И какво те ебе тебе кой е най-късия път до Дунав мост 2? И без това по тоя мост скоро нема да минава никой.

  29. 29 Профил на izt21595181
    izt21595181
    Рейтинг: 635 Неутрално

    До коментар [#15] от "Андонов":

    Народът не е по-различен от политиците си. Не става въпрос че ги избира, а че той ги ражда, възпитава и пр. При общата некадърност и склонност към тарикатлъци, защо да се очаква, че политиците ще са по-различни от народа? Промяната не може да дойде отгоре надолу, а от народа към върхушката. Виж какви ненормалници пишат в тоя форум, искали тунели под Петрохан, с такъв народ какви да са политиците ...

  30. 30 Профил на dimitarts
    dimitarts
    Рейтинг: 290 Неутрално

    До коментар [#15] от "Андонов":

    Ако баба ти беше мъжка?! Българинът постоянно живее в неосъщедтвено време.

  31. 31 Профил на c.b.o.
    c.b.o.
    Рейтинг: 1958 Неутрално

    Тунел под Петрохан, както и магистрала Видин-Монтана-Годеч-Сливца-Перник-АМ "Струма", и тунел под "Шипка са повече от необходими и трябва да се стоят заедно с АМ "Черно море". Троян-Кърнаре и Върбишкият проход може да чакат.

    НАЦИОНАЛИЗМЪТ Е ДА СЕ ХВАЛИШ С ЧУЖДИ УСПЕХИ И ДА ОБВИНЯВАШ ДРУГИ ЗА СВОИТЕ ГРЕШКИ
  32. 32 Профил на Боян Таксиров
    Боян Таксиров
    Рейтинг: 3090 Неутрално

    До коментар [#29] от "izt21595181":

    Пълни глупости.
    Рибата се вмирисва откъм главата.
    Политиците задават условията и тона на развитие в държавата и обществото.

    mutricata.blogspot.bg deinstall.blogspot.bg
  33. 33 Профил на izt21595181
    izt21595181
    Рейтинг: 635 Весело

    До коментар [#31] от "c.b.o.":

    Значи една магистрала през Ботевград-Враца, и още една с тунел през Годеч. Брей тоя Видин, все едно е град с милион население. И с колко минути ще скъси един такъв въображаем тунел пътуването от София до Видин, спрямо пътя през Враца?

  34. 34 Профил на c.b.o.
    c.b.o.
    Рейтинг: 1958 Неутрално

    Забравяш Дунав мост 2 към който няма почти никаква инфраструктура а през Петрохан е най късия път.
    —цитат от коментар 25 на monk007


    Не е само това. Един тунел + магистрала ще направи Лом пристанище на София. Нали искаме "Фолксваген" в Кремиковци. Е, през Лом и по Дунава е най-прекият път за доставка на готовите коли.

    НАЦИОНАЛИЗМЪТ Е ДА СЕ ХВАЛИШ С ЧУЖДИ УСПЕХИ И ДА ОБВИНЯВАШ ДРУГИ ЗА СВОИТЕ ГРЕШКИ
  35. 35 Профил на c.b.o.
    c.b.o.
    Рейтинг: 1958 Неутрално

    До коментар [#33] от "izt21595181":

    Не е само до скъсяване, което няма да е малко. Да не говорим пък за сигурност. Трябва да се вземе предвид и натовареността на "Хемус" в други посоки - Плевен, Русе, Варна... Едно задръстване от Ботевград до София не върши никаква работа за икономиката. А тунел+магистрала ще свърже не само Дунав мост и Видин, но и целият Северозапад със "Струма".

    НАЦИОНАЛИЗМЪТ Е ДА СЕ ХВАЛИШ С ЧУЖДИ УСПЕХИ И ДА ОБВИНЯВАШ ДРУГИ ЗА СВОИТЕ ГРЕШКИ
  36. 36
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  37. 37 Профил на izt21595181
    izt21595181
    Рейтинг: 635 Неутрално

    До коментар [#35] от "c.b.o.":

    Празни приказки. Колко минути ще е скъсяването, след като "няма да е малко"? Да правим алтернативен коридор с магистрала и тунел, които да дублират магистрала през Враца, заради един слабонаселен регион? Тогава значи всички първокласни пътища требва да се превърнат в магистрали, както и част от второкласните, защото аз не виждам с какво Видин требва да е такъв приоритет пред останалите региони. Аман вече от селски халюцинации.

  38. 38 Профил на Сд
    Сд
    Рейтинг: 897 Неутрално

    Минавал съм веднъж през този тунел с автобус от Лондон до Париж.
    Качиха двуетажния Megabus на влака и така се предвижихме.
    Навръщане пък качиха автобуса на ферибота през Ламанша.

  39. 39 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 4197 Неутрално

    До коментар [#15] от "Андонов":
    "Представете си, че 2005-та или 2009-та година ни бяха повели една шепа, честни хора с ум, потенциал и морал"

    Защо пропускаш годината 2001? Ако не беше дошъл Симеон България щеше да е съвсем различна от днешната мафиотизирана държава.

  40. 40 Профил на Антикомунист и антиГЕРП
    Антикомунист и антиГЕРП
    Рейтинг: 795 Неутрално

    До коментар [#22] от "izt21595181":

    Селчо, говориш за тунел, който ще свързва не само Видин със София, а за международен трансевропейски транспортен коридор!

    Бъдещата устойчива енергетика ще е симбиоза между ядрени генериращи мощности и ВЕИ. Ето защо е важно да се построи безопасната АЕЦ Белене възможно най-бързо!!!
  41. 41 Профил на Антикомунист и антиГЕРП
    Антикомунист и антиГЕРП
    Рейтинг: 795 Неутрално

    До коментар [#31] от "c.b.o.":

    А за Парилски проход нещо?

    Бъдещата устойчива енергетика ще е симбиоза между ядрени генериращи мощности и ВЕИ. Ето защо е важно да се построи безопасната АЕЦ Белене възможно най-бързо!!!
  42. 42
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  43. 43 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4216 Неутрално

    До коментар [#24] от "КМЕТ В СЯНКА":

    +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

  44. 44 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8658 Неутрално

    Представям си, ако бяхме го построили ние. Досега да се е срутил.

  45. 45 Профил на Боян Таксиров
    Боян Таксиров
    Рейтинг: 3090 Неутрално

    До коментар [#36] от "izt21595181":

    Тц, нищо подобно.
    Условията и параметрите се задават отгоре. Ако отгоре се краде, лъже, маже, това става и на всички нива в обществото. Копира се поведението на тези на върха на социалната пирамида.
    "Връзката между правителството и народа е като тази при актьора и публиката" - казал го е български политик отпреди 9ти, но вече забравих кой.

    Следователно, едни ПРЕСТЪПНИЦИ, върхушка, узурпирала политическата и икономическата власт, мафия, с практиките и манталитета си не само граби, но и деградира и деморализира народа.

    А това е най дълготрайно, каот ефект.

    п.п. може пък ти и такива като тебе да заквичите...

    mutricata.blogspot.bg deinstall.blogspot.bg
  46. 46 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3094 Неутрално

    До коментар [#45] от "Боян Таксиров":

    Един от най-гнусните и перверзни методи за властване над ближния е да му се вменява вина. Затова е ТЕ вменяват вина на българският народ за да го обезсилят и подчинят на себе си.


    До коментар [#36] от "izt21595181":

  47. 47 Профил на izt21595181
    izt21595181
    Рейтинг: 635 Неутрално

    До коментар [#45] от "Боян Таксиров":

    Не те бива много в анализите. Положението по върховете е едно и също не само на ниво държава, но и на ниво община, фирма, училище, футболен клуб и каквото се сетиш още. Как пък все на българите се падат такива "узурпатори". Че те дори един вход на жилищен блок не могат да управляват като хората, какво остава за цела държава.

  48. 48 Профил на Боян Таксиров
    Боян Таксиров
    Рейтинг: 3090 Неутрално

    До коментар [#47] от "izt21595181":

    Твърди се, че турското робство ни е променило като народ.
    Кой е виновен за това - турците или българите?

    mutricata.blogspot.bg deinstall.blogspot.bg
  49. 49 Профил на izt21595181
    izt21595181
    Рейтинг: 635 Неутрално

    До коментар [#48] от "Боян Таксиров":

    За всичко е виновно международното положение. Но не е важно как, защо, кога, а че към днешна дата нещата са такива и това скоро нема да се промени.

  50. 50 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 5844 Неутрално

    Може би най-значителният европейски проект в последните десетилетия

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  51. 51 Профил на Росен съм аз и голем капут
    Росен съм аз и голем капут
    Рейтинг: 1230 Неутрално

    Крайно време е да направят и тунел под Атлантика. Щото Боингите падат.
    Или се гмуркат...

    https://www.yahoo.com/news/probe-begins-boeing-737-slides-172932238.html

  52. 52 Профил на Боян Таксиров
    Боян Таксиров
    Рейтинг: 3090 Неутрално

    До коментар [#49] от "izt21595181":

    Няма да се промени, докато мутрите, както навремето турците, държат българите в материална и духовна мизерия и деградация, за да могат да стоят на власт.

    mutricata.blogspot.bg deinstall.blogspot.bg
  53. 53 Профил на izt21595181
    izt21595181
    Рейтинг: 635 Неутрално

    До коментар [#52] от "Боян Таксиров":

    Наивни оправдания. Кой пречи на "читавите българи" да си създадат партии, медии и да свалят "мутрите"?

  54. 54 Профил на Боян Таксиров
    Боян Таксиров
    Рейтинг: 3090 Неутрално

    До коментар [#53] от "izt21595181":

    Мутрите.

    mutricata.blogspot.bg deinstall.blogspot.bg
  55. 55 Профил на izt21595181
    izt21595181
    Рейтинг: 635 Неутрално

    До коментар [#54] от "Боян Таксиров":

    И на кои читави българи са попречили мутрите например и как? Конкретно.

  56. 56 Профил на Боян Таксиров
    Боян Таксиров
    Рейтинг: 3090 Неутрално

    До коментар [#55] от "izt21595181":

    Конкретно не мога, всичко става дискретно...

    Има много механизми за контрол и превенция на нежелано развитие. Политически, икономически, юридически, социални, психологически, културни, идеологически,(дез)информационни, криминални дори...

    Мутрите имат една социално-икономическа мрежа, която прониква навсякъде, дори до най ниските слоеве на обществото, и чрез нея контролират процесите. А тази мрежа се поддържа чрез създаване на всевъзможни зависимости - отново да спомена: финансови, икономически, социални, психологически, емоционални и т.н., така че да няма мърдане от тази мрежа, да няма излизане.

    В крайна сметка цялата тази система замира и е обречена на бавен упадък, докато стигне критичната си точка, след което ще има някакво преформатиране на останалото.

    mutricata.blogspot.bg deinstall.blogspot.bg
  57. 57 Профил на izt21595181
    izt21595181
    Рейтинг: 635 Неутрално

    До коментар [#56] от "Боян Таксиров":

    Мутрите са прости като кореноплодни, а ти ги изкара гении на конспирацията. Дори по турско е имало "опозиция", при това въоръжена, които са предпочитали смъртта пред робството; как пък сега не се намери нито един умен и честен, който поне да се пробва да пробие в политиката на местно или национално ниво и да поведе умните и честни народни маси ...? Или пък да създаде независима опозиционна медия и т.н.

  58. 58 Профил на Боян Таксиров
    Боян Таксиров
    Рейтинг: 3090 Неутрално

    До коментар [#57] от "izt21595181":

    Под "мутри" имам предвид цялата върхушка, датираща от времената на червената диктатура и впоследствие "обогатена" с мутрите от борбата и други спортове.
    Т.е. "мутри" е презрително прозвище на мафията, която, както знаем, си има държава.

    Няма как да се пробие в среда, в която се контролира всичко, дори хората. Ако има промяна, тя може да дойде само като естествен процес на навлизане на капитал и социални и културни порядки от Запад, както и изземване на суверенитет в полза на Брюксел, което постепенно ще подкопае икономическия и социален контрол на мафията.

    Единствено федерализацията на ЕС е някакво спасение за българите.

    mutricata.blogspot.bg deinstall.blogspot.bg
  59. 59 Профил на ddemi
    ddemi
    Рейтинг: 538 Неутрално

    До коментар [#15] от "Андонов":А представи си, че тези умни хора ни бяха повели още 1990. Друго щеше да е в България, но уви. Какъвто народа, такива и политиците. Горчива наистина, но въпреки всичко истина.
    —цитат от коментар 17 на zle_platen_trol


    Предишният президент на Сингапур започва брутално налагане на цивилизацията; стига до 1 месец затвор ако си изплюеш дъвката на тротоара. Дори това не върши работа, затова дъвките са абсолютно забранени в Сингапур. Народът се е вманиачил да не приема никакви цивилизационни норми, нещо като руснаците по времето на Иван Грозни, които отказват да си обръснат брадите. Е, Въпросът е кой ще надделее. При това тогава икономиката на Сингапур е била също толкова примитивна, колкото е сега икономиката на България. Минават 3 десетилетия, което е приблизително 1 поколение, докато накрая започва да се чувства разликата между примитивизма и цивилизацията. Днес Сингапур има най-ефективната икономика в целия свят. Все още законите там са брутални, но 1 поколение не е достатъчно за да се премине от простаци към граждани. И това ще стане след още 30-тина години. Та, проблемите на България не са от простия народ; народите на Германия, Япония, Австралия са също толкова прости колкото е народът на България. Само че в развитите страни управляват качествени специалисти, а у нас - простаци. Мисълта ми е, че приказката: "прост народ - слаба дъжава" е насаден от простаци-политици, дали е някой Правешки селяндур - крадец на мандри, дали е някой, дето навива маркучи, но все простаци. За цялата история на прехода от комунизъм към нормален живот България е била ръководена за около 6 години от интелигентни управници с мисъл за България - Фил Димитров и донякъде Иван Костов. Е, за 6 години България няма как да стане Холандия или Австрия. Едва ли има българин, който да си оправя зъбите или да се лекува от рак при специалист по овчарски скок. Но докато Кремъл държи на власт у нас простаци, България няма бъдеще.

  60. 60 Профил на Боян Таксиров
    Боян Таксиров
    Рейтинг: 3090 Неутрално

    До коментар [#59] от "ddemi":

    Значи истината е в забраната на дъвките, не в рязането на брадите, за да станем като Сингапур, а не като Русия :)))

    mutricata.blogspot.bg deinstall.blogspot.bg
  61. 61 Профил на izt21595181
    izt21595181
    Рейтинг: 635 Неутрално

    Под "мутри" имам предвид цялата върхушка
    —цитат от коментар 58 на Боян Таксиров


    Именно. Съответните подлоги на Запада са прости са като кореноплодни. Та къде са ти примерите за немутри? Никакъв ЕС нема да те оправи, потвърди се милион пъти, че Западът иска само да взима, не и да дава. Промяната може да дойде само от долу, аман от объркани наивници.

  62. 62 Профил на deutschland
    deutschland
    Рейтинг: 1605 Неутрално

    Минавах с колата от там, цената беше 245евро в едната посока/разбрах едва като стигнах и нямаше как назад :))/, като си платих на място. Може с резервация да е по-евтино, не знам. Вагоните реално са запечатани и автомобилите са на два етажа. Сам си вкарваш колата и стоиш вътре в колата докато пътувате, като пристигнете отново сам си я изкарваш. Страхотно съоръжение, а пътуването реално е 20 минути, докато влезете и излезете +10 минути. Има и авариен тунел който е между двата, там предполагам ако нещо стане полека-полека с кракомобила ще видим светлина хаха. Не знам как са го направили но е перфектен, аз бях притеснен понеже за първи път минавах и гледах като индианец телефон, но организирано перфектно.

  63. 63 Профил на Divi filius
    Divi filius
    Рейтинг: 3251 Любопитно

    До коментар [#61] от "izt21595181":

    "Никакъв ЕС нема да те оправи, потвърди се милион пъти, че Западът иска само да взима, не и да дава. Промяната може да дойде само от долу, аман от объркани наивници."

    Прав си, за отдолу. Но без ИДЕОЛОГИЯ, няма и кои даже да поведе хорото. За разлика, през турско е имало такава, макар и да не се е сбъднала нацяло.

    Спомни си: "Чиста и свята РЕПУБЛИКА"! Не монархия, с доведени отвън монарси и свита. Ботев дори говори за "комуна"! Това са били идеалите тогава, задвижили революционерите ни.

    "Попитаха го един път селяните от Софийско, дето той устройваше трескаво комитети:

    - Бай Василе! Когато се освободи България, кого ще си турим цар?

    - Ако се бием с турците само за цар, то сме глупци. И сега си имаме султан. Нам трябва не господар, а свобода и човешко равенство - отговори Левски навъсено.

    - Ами ти каква служба ще вземеш тогава?... Зер, пада ти се най-първа служба.

    - Никаква. Ще ида у други поробени народи, да правя това, което правя тук сега.

    И той говореше искрено." Иван Вазов

    П.П. Попаднах на едно писмо от МОМИЧЕ, във връзка с Левски! Дори и казано твърде нежно/меко: https://bit.ly/2YcSKn7

    reductio ad absurdum...
  64. 64 Профил на Divi filius
    Divi filius
    Рейтинг: 3251 Любопитно

    Представям си, ако бяхме го построили ние. Досега да се е срутил.
    —цитат от коментар 44 на Роси


    Нищо чудно, ако е строен през "времето е наше". Инак, когато сме имали ПОСОКА, сме строели каквото трябва:

    https://youtu.be/UD-gYeOA-fo

    Както и още по- сложни неща:

    https://youtu.be/bRqxdUsR3S0

    Въпросът е, ВИЕ какво построихте досега? 🤔

    reductio ad absurdum...
  65. 65 Профил на Боян Таксиров
    Боян Таксиров
    Рейтинг: 3090 Неутрално

    До коментар [#61] от "izt21595181":

    Май са подлоги на Изтока, ама така можем да си говорим до безкрай.
    Явно няма смисъл... :)

    mutricata.blogspot.bg deinstall.blogspot.bg
  66. 66 Профил на Боян Таксиров
    Боян Таксиров
    Рейтинг: 3090 Неутрално

    До коментар [#59] от "ddemi":

    Това, че свързваш диктатура и произвол с просперитет е доста забавно.
    Осебено примерът за дъвките и Сингапур е показателен.

    Кажи сега, откъде да почне "бруталното налагане на цивилизационни норми" - от дъвките, или директно от цивилизационната експроприация,цивилизационните лагери, цивилизационната бодлива тел по границите, а за решение на демографската криза - може би насилствено цивилизационно чифтосване? :)))

    mutricata.blogspot.bg deinstall.blogspot.bg
  67. 67 Профил на izt21595181
    izt21595181
    Рейтинг: 635 Неутрално

    До коментар [#65] от "Боян Таксиров":

    България се намира в западната сфера на влияние и политиците ѝ са одобрени и назначени от Вашингтон, Берлин и Брюксел. Наивно да се смята, че при ресурсите които има Западът да сваля правителства и да организира преврати, при целата си агентурна мрежа, протестъри и платени медии, ще търпи неудобни за него политици. Нещо повече, Западът умишлено си назначава престъпници, за да има с какво да ги държи под контрол. Това личи и от изтеклите секретни документи в Уикилийкс ("ББ е кучи син с тъмно минало, но наш кучи син" и пр.)

    Колкото до желанието ти за доброволен отказ от суверенитет като начин за просперитет, това е класически робски манталитет. Искаш некой "да те пороби" (да отнеме суверенитета ти) за да те оправи. Тоест, ти като народ си неспособен и некадърен да се оправиш сам и чакаш външна намеса, външен господар. Требва да се сменят много поколение за да се прочисти тоя робски начин на мислене. Васил Левски не е искал османското управление да се замени от друго чуждо управление, било то руско, западно и пр., а свобода и независимост.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK