Намерени са черните кутии на запалилия се в Москва пътнически самолет

Намерени са черните кутии на запалилия се в Москва пътнически самолет

© Handout, Reuters



Лошо време, недостатъчна квалификация на пилотите или технически проблем са версиите за самолетната катастрофа в Москва с 41 жертви, информират руските медии.


Вчера около 18.30 ч. при опит да кацне аварийно на летището пътническият самолет Sukhoi Superjet-100 се запали.


Открити са две черни кутии в задоволително състояние. Следователите са събрали записите от разговорите на пилотите с кулата, видеозаписи от камерите и проби от горивото.




На борда са се намирали 78 души, между които петима членове на екипажа и три деца. Евакуирани са 33-ма пасажери и четирима членове на екипажа.


РБК съобщава, че преди да излети от Москва за Мурманск в 18.02 ч., същият самолет в неделния ден е извършил още 3 полета. Машината е произведена през август 2017 г., а последната техническа проверка е през април.


Цитирани са пътници, според които самолетът е бил ударен от мълния. При аварийното кацане самолетът се удря в земята и опашната му част се запалва.


Министърът на транспорта Евгений Дитрих заяви на пресконференция, цитиран от ТАСС, че няма основания полетите с този тип машини да бъдат временно спрени, както стана с Boeing MAX-737. Летище "Шереметиево" ще работи с временни ограничения до края на днешния ден, информира държавната агенция.


Руската секция на Би Би Си цитира коментари в социалните мрежи, според които евакуацията се е забавила, защото пътниците взимали ръчния си багаж, както се виждало и от любителски видеозаписи в мрежата. Официалният представител на "Аерофлот" Максим Фетисов обаче е цитиран да казва, че извеждането на пътниците е продължило 55 секунди при норматив от 90.


В Мурманска област на Русия е обявен тридневен траур.


Министерството на външните работи на България няма данни за пострадали българи при полета. Българските власти изказаха съболезнования на Русия за жертвите.

Ключови думи към статията:

Коментари (172)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Дългия
    Дългия
    Рейтинг: 1189 Разстроено

    Нинога не е добре, когато страдат хора. Дано по-скоро се разберат причините за аварията и се вземат съответните мерки!

  2. 2 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 5003 Неутрално

    Един от стюардите е показал истински героизъм и саможертва, да последно е помагал при евакуацията на пътниците, и накрая загива...

    Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Noise, WWW, Taiga, Нормален гланц, Али Ибн Абдул Обстул Бей, Divi filius, qwerty 500....
  3. 3 Профил на citoplast
    citoplast
    Рейтинг: 1654 Неутрално

    "Черните" кутии ще обяснят ли на зачернените семейства, кой е виновен? А?
    Аха ясно, Врага който никога не спи!

    Имало едно време ссср...
  4. 4
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  5. 5 Профил на Петър Костов
    Петър Костов
    Рейтинг: 1076 Неутрално

    Жалко за загиналите! Могло е да броя им да е бил по-малък ако не са си вземали ръчния багаж. На видеото се вижда как пътници носят в ръцете си багаж. Каквато и да е била причината за инцидента едва ли ще разберем със сигурност предвид кой води разследването.

    Не се въргаляй с прасе в калта! За разлика от теб на него ще му хареса.
  6. 6 Профил на димитър димитров
    димитър димитров
    Рейтинг: 391 Разстроено

    1: Незнам как активират “ спешна аварийна ситуация” на Шерметиево , но пожарните доста закъсняха
    2: чета интервюто на капитана ( оцелял) - излочили с първият пилот да видят дали идват пожарните🙈🙈

  7. 7 Профил на Петър Костов
    Петър Костов
    Рейтинг: 1076 Неутрално

    нинога, а ... та, 41 алкаша (нечовеци) по-малко ще газят, крадат и убиват хора по белия свят... това си е повод за радост...
    —цитат от коментар 4 на о сандо


    Що за човек би злорадствал когато невинни хора умират! Трябва да си доста примитивен!

    Не се въргаляй с прасе в калта! За разлика от теб на него ще му хареса.
  8. 8 Профил на citoplast
    citoplast
    Рейтинг: 1654 Неутрално

    "В Мурманска област на Русия е обявен тридневен траур".

    И на 9 ти, снова день побеаы....

    Имало едно време ссср...
  9. 9 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 4695 Неутрално

    "Намерени са черните кутии на запалилия се в Москва пътнически самолет"

    И какво от това. Онези в Кремъл ще разберат истината и ще излъжат народа. Няма да върнат загиналите. Дано вземат решение поне да спрат от употреба тези "таралястници"

  10. 10 Профил на citoplast
    citoplast
    Рейтинг: 1654 Неутрално

    До коментар [#8] от "citoplast":

    ...победы...

    Имало едно време ссср...
  11. 11 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 10682 Разстроено

    Каквато и да е причината не е добре за почернените семейства. Бог да прости загиналите.

  12. 12 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 3949 Гневно

    Бе как може да си взимаш ШИ..НИЯ багаж в горящ самолет, бе!!! Егати хората! Сигурно още поне двайсетина души можеха да се спасят!

    Доброто е заразно
  13. 13 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 4268 Неутрално

    Радикалните русофоби пак се самозодоволяват от радост на такива новини!

    Изключително рядко, но не е невъзможно самолет да бъде ударен от мълния!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  14. 14 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 852 Неутрално

    Един от стюардите е показал истински героизъм и саможертва, да последно е помагал при евакуацията на пътниците, и накрая загива...
    —цитат от коментар 2 на hamiltonf

    Това му е работа все пак. Кабинният персонал на борда не е само за да разнася напитки и храна.

  15. 15 Профил на venci4
    venci4
    Рейтинг: 1672 Неутрално

    Твърдо кацане, чупене на колесника, търкане на опашката, палене. Неграмотен екипаж и некоординирана евакуация. Това ще са изводите на комисията. Жалко за хората.

    Платени форумни тролчета, така ли ви възпитават на Позитано? http://prikachi.com/images/793/8000793h.jpg
  16. 16 Профил на rumata
    rumata
    Рейтинг: 695 Неутрално

    Сега спекулациите ще завалят с всичка сила, особено от страна на психо-"дясната", русофобска агитка.

    Според Козяшката прислуга, на Шипка, РУСКИ АГРЕСОРИ И БЪЛГАРСКИ СЕПАРАТИСТИ ВЛЯЗОХА В БОЙ СЪС ЗАКОННАТА ОСМАНСКА ВЛАСТ.
  17. 17 Профил на Росен съм аз и голем капут
    Росен съм аз и голем капут
    Рейтинг: 1215 Неутрално

    Руската секция на Би Би Си цитира коментари в социалните мрежи, според които евакуацията се е забавила, защото пътниците взимали ръчния си багаж, както се виждало и от любителски видеозаписи в мрежата.
    =============================================================

    Ако е така и въпросните пътници могат да се идентифицират, срещу тях трябва да се заведе дело за неумишлено причиняване на смърт или телесна повреда. Вероятно много жертви са се задушили или запалили заради невъзможността да излязат навреме от самолета.

  18. 18
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  19. 19 Профил на tamada
    tamada
    Рейтинг: 1890 Неутрално

    "Машината е произведена през август 2017 г..."

    Първият му полет е бил през юни 2017, което прави малко вероятно да е произведен през август.
    https://russianplanes.net/reginfo/147363

    Но не всички закони на физиката са открити, така че може пък първо да е летял, а после да е произведен. :)

  20. 20 Профил на Росен съм аз и голем капут
    Росен съм аз и голем капут
    Рейтинг: 1215 Неутрално

    Руската секция на Би Би Си цитира коментари в социалните мрежи, според които евакуацията се е забавила, защото пътниците взимали ръчния си багаж, както се виждало и от любителски видеозаписи в мрежата.
    ========================================================================

    Друг е въпроса какво извратено и порочно съзнание трябва да имаш, за да снимаш с телефона си трагедията в този момент, когато всяка секунда е свръхценна.

  21. 21 Профил на Милост  за  живите
    Милост за живите
    Рейтинг: 2783 Неутрално

    нинога, а ... та, 41 алкаша (нечовеци) по-малко ще газят, крадат и убиват хора по белия свят... това си е повод за радост...
    —цитат от коментар 4 на о сандо


    На твое място бих си задал въпроса"-Защо живея,защо съм жив?"

    Душице нежна,скиталнице, Гост и приятел на тялото, Къде ще се подслониш сега, Бледа, студена, оголена, Неспособна да играеш както някога.
  22. 22 Профил на Милост  за  живите
    Милост за живите
    Рейтинг: 2783 Неутрално

    Един от стюардите е показал истински героизъм и саможертва, да последно е помагал при евакуацията на пътниците, и накрая загива...
    —цитат от коментар 2 на hamiltonf

    Има хора и хора.

    Душице нежна,скиталнице, Гост и приятел на тялото, Къде ще се подслониш сега, Бледа, студена, оголена, Неспособна да играеш както някога.
  23. 23 Профил на Destino
    Destino
    Рейтинг: 470 Неутрално

    Твърдо кацане, чупене на колесника, търкане на опашката, палене. Неграмотен екипаж и некоординирана евакуация. Това ще са изводите на комисията. Жалко за хората.
    —цитат от коментар 15 на venci4


    Твърдо, защото имал 40т гориво.
    След удара на мълнията каналът за връзка е прекъснал. Минал на резервният, но след като доложил за ситуацията, и той прекъснал.
    Кацнал е без прибори, избирал е по-малкото зло.

    Лошо са отработили ситуацията на земята. Не са очаквали пожар, и пожарните не са ги чакали. Досшли са почти след минута.

    Това с багажа е просто ужас, говори за манталитет.

  24. 24
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  25. 25 Профил на vankata1
    vankata1
    Рейтинг: 944 Неутрално

    Бе как може да си взимаш ШИ..НИЯ багаж в горящ самолет, бе!!! Егати хората! Сигурно още поне двайсетина души можеха да се спасят!
    —цитат от коментар 12 на АзКлавдия


    Не е изключено, но не е сигурно. Доста начесто един след друг летяха надолу по надуваемата пързалка от предната врата. Вероятно загиналите са тези от задната част на самолета и може да са се задушили. Стюардът може да се е опитвал да извади някой от по-задните и да се е задушил и той. Не разбрах дали самолетът се е запалил по време на твърдото кацане, дано не е, но кацане с всичкото гориво на борда е много трудно, а са нямали време да кръжат докато източват горивото. Трагедия.

  26. 26 Профил на Депутат 241
    Депутат 241
    Рейтинг: 3431 Неутрално

    Доколкото си спомням протокола при аварийно кацане първо се изхвърля горивото. А точно това не е направено. Така се е стигнало до големия пожар и многото жертви. И естествено куфарите на всички оцелели от първа класа...

    “Комунизмът е философия на провала, вяра в невежеството, евангелие на завистта.” сър Уинстън Чърчил
  27. 27 Профил на LiberalToTheBones
    LiberalToTheBones
    Рейтинг: 1191 Неутрално

    Водкаджийска простотия.....

    Nazis, commies, idiots, conservatives, preservatives... Stay away..
  28. 28 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 2526 Неутрално

    Твърдо кацане .... търкане на опашката, палене. Неграмотен екипаж и некоординирана евакуация..
    —цитат от коментар 15 на venci4


    Кое е некоординирането а евакуацията?
    Протекла е за по-малко от минута.
    Иначе твърдото кацане и последвалото от удара запалване на задната част се виждат и без да разчитаме черните кутии.

  29. 29 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 3974 Неутрално

    До коментар [#15] от "venci4":

    Венци, не съм специалист, но четох заключенията на няколко експерти за тази трагедия. "СухоСупер Джет" е руски само на думи, агрегатите и частите в него са американски, италиански и т.н. Явно самолетът е с проблематичен дизайн, двигателите/моторите са окачени много ниско, и пилоти са съобщавали за тези проблеми и преди (вдигане от пистата на камъчета, боклук, птици и т.н.). В случая мълнията е елиминирала цялата електроника, кацали са с пълни резервоари и "на око", с голяма вертикална скорост. Разбира се от удара и триенето двигателите се запалват, от там нататък, картината е адска. А и пожарните им служби явно не са на ниво с техника и персонал, пък и най-вероятно са се страхували от избухване.
    Жалко за жертвиоте и особено за децата...

  30. 30 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3008 Неутрално

    Знам,че мнозина ще скочат срещу мен,но ще го кажа. Както с този "Сухой",така и с Бонг-737Макс,основната причина за катастрофите е у пилотите...

  31. 31 Профил на tolkoli
    tolkoli
    Рейтинг: 1324 Неутрално

    Експлозия в химически завод в Урал. Трима загинали и един ранен. Дано остане само тази цифра.
    Дневник??

    Нека се опитаме да храним добрия "вълк" в себе си.
  32. 32 Профил на anonim440
    anonim440
    Рейтинг: 2963 Неутрално

    Това което съм чел и слушал от руски медии.
    1. На диспечерите им е подаден неверен код за аварии. Подали им код, който отговаря за пияни пътници в самолета и футболни хулигани.
    2. При първият опит пилота много рязко е снижавал и се е "забил" в пистата, по-точно е отскочил и е трябвало пак да се издигне и да направи после нов опит за кацане, но той се "забива" втори път и вече шасито на самолета не издържа и самолета започва да се пързаля по двигателите си, които все още работят и в тях се подава гориво.
    Но тук има нещо, което ще напиша в 3-та точка.
    3. Твърди се, че самолета не е бил изправен и затова е това бързане да се приземи. Т. е. пилота може и да не е виновен, а да е направил всичко, което е по силите му.

  33. 33 Профил на putinxujlo
    putinxujlo
    Рейтинг: 2717 Неутрално

    😳обърнете внимание, че първа пристига 🤦🏻‍♂️ камион за товарене на багаж 😡 И нито един пожарен камион. Видеото1 минута, а самолетът е в непосредствена близост до техническите помещения.

    https://youtu.be/9nRNLE5nohI

  34. 34
    Шихан Йордечка
    Рейтинг: 237 Неутрално

    Коментарът е скрит от модераторите, защото съдържа вулгарни, нецензурни квалификации, лични нападки, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на други коментиращи и лица, цитирани в публикациите. Ако въпреки това желаете да го видите, натиснете тук.

  35. 35 Профил на debruckere
    debruckere
    Рейтинг: 450 Неутрално

    До коментар [#23] от "Destino":

    1. Можел е да източи по-голяма част от 40-тонното гориво и вероятно го е направил, така че твърдото кацане надали е заради горивото

    2. Въобще не е доказано още , че е имало удар от мълния. Отделно модерните самолети (ако броим тоя за модерен) имат противомълнийни защити

    3. Няма доказателства, че е кацал без прибори

    4. Руската държавна пропагандна машина ще изфабрикува най-добрите причини, каквато и да е истината, дори да е било пилотска грешка.

    Не казвам, че не сте прав. Просто всичко е догадки и най-лошото-няма да разберем, вероятно, истинат, защото всичко ще се нагласи по най-пприемливия начин за руския народ

  36. 36 Профил на Lou
    Lou
    Рейтинг: 1911 Неутрално

    Кога ще ги спрат вече тези летящи руски ковчези? Пътниците от този полет трябва да са били отчаяни от живота, за да се качат на такъв лещят таралясник. Но пък никой няма да купи западен самолет за руска линия, защото местните пилоти са скарани с английския език. Затова западните компании рядко наемат руски пилоти.

    "Виж, приятелю, на този свят има два типа хора - тези със заредените пистолети и тези, които копаят. Ти копаеш!"
  37. 37 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 3512 Неутрално

    До коментар [#2] от "hamiltonf":

    "Един от стюардите е показал истински героизъм и саможертва, да последно е помагал при евакуацията на пътниците, и накрая загива..."

    Жалко, че при тази благородна саможертва е загинала накрая стюардесата, която се е и жертвала до последно. Със сигурност пътниците, които е могла да изведе от горящия самолет, и дължат живота си, дано да са и благодарни, а и да проявят и те самите такова хуманно отношение, когато се наложи спрямо други хора в нужда !

  38. 38 Профил на bez_ime2
    bez_ime2
    Рейтинг: 2507 Неутрално

    [quote#28:"Virgin"][/quote]

    Другарке, спри с глупостите, поне към жертвите имай милост...

  39. 39 Профил на bez_ime2
    bez_ime2
    Рейтинг: 2507 Неутрално

    Кога ще ги спрат вече тези летящи руски ковчези? Пътниците от този полет трябва да са били отчаяни от живота, за да се качат на такъв лещят таралясник. Но пък никой няма да купи западен самолет за руска линия, защото местните пилоти са скарани с английския език. Затова западните компании рядко наемат руски пилоти.
    —цитат от коментар 36 на Lou


    В руски самолет си като в "хотел "Калифорния""...

  40. 40 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 2183 Любопитно

    До коментар [#36] от "Lou":

    Един такъв самолет лети по редовната линия Москва-Варна-Москва по 1 път на седмица...

    С комунист диалог не може и не бива да се води, той ти се качва на главата и после иска да ти я махне.
  41. 41 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 2183 Любопитно

    Интересно, ще обявят ли тридневен траур с отмяна на парада или след 2 дни ще замълчат?

    С комунист диалог не може и не бива да се води, той ти се качва на главата и после иска да ти я махне.
  42. 42 Профил на uej03527584
    uej03527584
    Рейтинг: 354 Неутрално

    До коментар [#33] от "putinxujlo":

    тва не е багажен камион ве.водоноска е

  43. 43 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 2183 Неутрално

    До коментар [#32] от "anonim440":

    Според руски източници това е четвъртия полет на този самолет за деня. Ако не е бил изправен, защо не са го спрели?

    С комунист диалог не може и не бива да се води, той ти се качва на главата и после иска да ти я махне.
  44. 44 Профил на frankie...says
    frankie...says
    Рейтинг: 306 Неутрално

    Ако при аварийно кацане на самолет не очакваш пожар ... не знам кога да го очакваш - сигурно на Игнажден. Още повече, че е кацането е станало от втори заход. 30 минути са повече от достатъчно за подготовка, а в състояние като това - задължително. Пилотите са били с около 1400 часа нальот и може да се предположи не много опитни за действия в критични ситуации. На тази мисъл подсказват и известните до тук данни - след подход и опит за спускане по глисадата намалят скоростта до под 300 км/ч след което точно преди кацането скоростта макар и леко се увеличава - вероятно колебание до последно, а след твърдото приземяване и отскачане ако са имали контрол над самолета са длъжни да направят само едно нещо - ново издигане и последващ опит за кацане. В противен случай се случва .... каквото се е случило.

    А за това, че мълния може да изкара от строя самолет на по-малко от 2 години (ако това е истинската причина) ... без коментар :(

  45. 45 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 3098 Неутрално

    Комбинация от лошо време, технически проблем, грешки на пилотите и идиотизъм на пътниците. Лошото време не можем да го виним, самолети летят в лово време. Техническата неизправност предизвикана от светкавици е станала причина за връщане на самолета но не би трябвало да предизвика катастрофа. Екипажа по някаква причина е решил да не изгори или изпусне горивото преди аварийното кацане. после е направил един неуспешен опит за кацане зарада твърде висока скорост, после са се тръшнали на пистата и самолета се е запалил вследствие на твърдото кацане. И за капак пътниците са се грижили да си вземат багажа преди да се евакуират което сигурно е довело до допълнителни грешки. Геройски и достойно е постъпила стюардесата изпълнявайки задълженията си да помогне при евакуиране н апътниците.

  46. 46 Профил на Манчо
    Манчо
    Рейтинг: 1644 Неутрално

    1. Можел е да източи по-голяма част от 40-тонното гориво и вероятно го е направил, така че твърдото кацане надали е заради горивото
    —цитат от коментар 35 на debruckere



    Съжалявам за силните думи, които ще употребя, но горният цитат е 100% пример за злонамерено тролене от човек с интелект на ниво "кретен".
    Доказателствата:

    1. Теглото на напълно натоварената и заредена машина от този тип е 46 тона. Максималната маса, при която може да се извърши безопасно кацане е 41 т.

    2. Запасът от гориво на този самолет е 15 805 литра, което при плътност от около 0,7 означава тегло от порядъка на 11 тона. Няма как самолетът да изхвърли 40 тона гориво, при положение, че целият е тежал някъде около 43-44.
    --------------------------------------------

    Извод: човекът, позволил си да напише горното като "експерт" е тотален, безотговорен идиот. Типичният читател на Дневник...
    Жалко за загиналите! Жалко и за това, че тук почитаме паметта им и с обилни дози омраза и нескрито злорадство....

  47. 47 Профил на anonim440
    anonim440
    Рейтинг: 2963 Неутрално

    До коментар [#43] от "mitko11":

    Е не, казва се че неизправността е настъпила след излитането, като един от вариантите е да го е ударила мълния и въпреки, че не би трябвало да му въздейства, явно му е въздействала.

  48. 48 Профил на Smoke
    Smoke
    Рейтинг: 828 Неутрално

    А и пожарните им служби явно не са на ниво с техника и персонал
    —цитат от коментар 29 на daskal1

    Спомням си как на самальотоносача "Кузнецов" бяха изкарали на палубата една пожарна ЗИЛ, като тези старите наши. Това е нивото им - даже и на самолетоносача си нямат специализирана техника, проектирана за специфичните му нужди.

  49. 49 Профил на uej03527584
    uej03527584
    Рейтинг: 354 Неутрално

    ша умра от смех честно.всичкото трол се исипа да се прави на авио експерт.а ве некой от вас поне на летище бачкал ли е.щото аз сам бачкал две години в суис на враждебна и ги знам горе долу машините.не като оня експерт с багажния камион.къф камион вееееее.пхахахах

  50. 50 Профил на Destino
    Destino
    Рейтинг: 470 Неутрално

    До коментар [#23] от "Destino":1. Можел е да източи по-голяма част от 40-тонното гориво и вероятно го е направил, така че твърдото кацане надали е заради горивото
    —цитат от коментар 35 на debruckere

    Горивото не е източено, това е сигурно, не са имали време.
    Също малшанс, зареди ли са до Мурманск и обратно. Т.е. били са доста тежки. Руската пропаганда пак си каза думата, съобщиха за истинският брой жертви почти в полунощ, или след около 12 часа.

  51. 51 Профил на gwa59354694
    gwa59354694
    Рейтинг: 367 Неутрално

    До коментар [#36] от "Lou":Един такъв самолет лети по редовната линия Москва-Варна-Москва по 1 път на седмица...
    —цитат от коментар 40 на mitko11


    Такъв самолет лети по линията Москва-София-Москва всеки ден по два пъти.

  52. 52 Профил на Nil satis nisi optimum
    Nil satis nisi optimum
    Рейтинг: 1495 Разстроено

    Както пее ДДТ:

    После о случившемся долго будут врать
    Расскажет ли комиссия, как трудно умирать...

    Не поставям нищо - нищо, над преценката на собствения си разум.
  53. 53 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 3767 Неутрално

    До коментар [#5] от "Петър Костов":

    Явно е нямало кой да пази ред в такава изключителна ситуция.

  54. 54 Профил на gwa59354694
    gwa59354694
    Рейтинг: 367 Неутрално

    Това което съм чел и слушал от руски медии.1. На диспечерите им е подаден неверен код за аварии. Подали им код, който отговаря за пияни пътници в самолета и футболни хулигани.
    —цитат от коментар 32 на anonim440


    Няма такъв код.
    Първоначално е подаден код на транспондера "7600 - Lost comm" , после е превключен на код "7700 - Emergency".

  55. 55 Профил на Destino
    Destino
    Рейтинг: 470 Неутрално

    [quote#46:"Манчо"][/quote]

    Извинявам се, самолетът е тежал 43 тона, с 2 над допустимото за кацане.

  56. 56 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 3767 Неутрално

    До коментар [#20] от "Росен съм аз и голем капут":

    Е,стщото като да си взимаш.багажа,пречейкк н хора да се спасят?

  57. 57 Профил на Yotce
    Yotce
    Рейтинг: 1135 Любопитно

    Твърдо кацане, чупене на колесника, търкане на опашката, палене. Неграмотен екипаж и некоординирана евакуация. Това ще са изводите на комисията. Жалко за хората.
    —цитат от коментар 15 на venci4

    Защо ли по цял свят трошат пари за подобни комисии, направо не знам...
    Диванен експерт като теб би им спестил десетки милиони, кандидатирай се...

  58. 58 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 3767 Неутрално

    До коментар [#29] от "daskal1":

    Дизсйна е руски.

  59. 59 Профил на gwa59354694
    gwa59354694
    Рейтинг: 367 Неутрално

    До коментар [#23] от "Destino":1. Можел е да източи по-голяма част от 40-тонното гориво и вероятно го е направил, така че твърдото кацане надали е заради горивото.
    —цитат от коментар 35 на debruckere


    Този самолет няма система за източване на горивото във въздуха.

  60. 60 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 3974 Неутрално
  61. 61 Профил на gwa59354694
    gwa59354694
    Рейтинг: 367 Неутрално

    Кога ще ги спрат вече тези летящи руски ковчези? Пътниците от този полет трябва да са били отчаяни от живота, за да се качат на такъв лещят таралясник. Но пък никой няма да купи западен самолет за руска линия, защото местните пилоти са скарани с английския език. Затова западните компании рядко наемат руски пилоти.
    —цитат от коментар 36 на Lou


    Явно не разбираш за какво говориш. Този самолет е съвсем нов (като дата на производство), Конструиран е при наличието на най-модерни технологии, повече от 60% от оборудването е от водещи световни производители. Самият самолет като характеристики е доста конкурентен и не отстъпва на машините от "Ембраер" и "Бомбардие".

  62. 62 Профил на Манчо
    Манчо
    Рейтинг: 1644 Неутрално

    Извинявам се, самолетът е тежал 43 тона, с 2 над допустимото за кацане.
    —цитат от коментар 55 на Destino

    Едва ли това обстоятелство е сериозната причина за трагичното кацане. Мернах вече няколко мнения на професионални пилоти, коментиращи това, че самолетът в момента на кацането си е бил с управляемост под 50% от нормално изискуемата. Преведено - няма как да го приземиш безопасно. Има и подробности: да, Сухой е проблемна машина, още е във фазата на изчистване на родилните недостатъци, но, пак според пилоти, няма как подобни тежки поражения да бъдат обяснени с попадение на мълния. Дори при тежка ситуация, тройно преосигурените системи за ръчно кацане би следвало да позволят на пилотите по-добра управляемост.
    Няма как версията за атентат да бъде избегната - подобен тотален отказ на системите може да се обясни само с целенасочен удар, не става само с бояришник. Да видим дали руснаците ще я коментират.

  63. 63 Профил на gwa59354694
    gwa59354694
    Рейтинг: 367 Неутрално

    [quote#46:"Манчо"]
    —цитат от коментар 55 на Destino
    Извинявам се, самолетът е тежал 43 тона, с 2 над допустимото за кацане. [/quote]

    Това не е ча толкова голям проблем. Има си инструкции как да се приземи самолет когато е с надвишено тегло.

  64. 64 Профил на gak37608125
    gak37608125
    Рейтинг: 1173 Неутрално

    Въпрос на Лари Кинг към Путин:
    - Какво стана с черните кутии на изгорелия "Суперджет"?
    Отговор на Путин:
    - Они сгорели!

  65. 65 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1966 Неутрално

    До коментар [#23] от "Destino":

    Значи според теб, когато един самолет изгуби радиовръзка, трябва веднага да се втурне към земята и да се сгромоляса на пистата, защото било по-малкото зло? Дори и без прибори да е бил, което ме съмнява. Могли са да кръжат без проблем и да изгорят малко гориво. Или поне да кацнат по-добре.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  66. 66 Профил на gak37608125
    gak37608125
    Рейтинг: 1173 Неутрално

    До коментар [#65] от "deutschwagen":

    На сегашния етап да изгубиш радиовръзка на ВЪТРЕШЕН полет е меко казано смешно!
    Абе, тия авиатори нямали ли са поне един обикновен мобилен телефон?

  67. 67 Профил на Дедов'та Колюуа Унукя!
    Дедов'та Колюуа Унукя!
    Рейтинг: 2249 Весело

    Твърдо кацане, чупене на колесника, търкане на опашката, палене. Неграмотен екипаж и некоординирана евакуация. Това ще са изводите на комисията. Жалко за хората.
    —цитат от коментар 15 на venci4

    Защо ли по цял свят трошат пари за подобни комисии, направо не знам...
    Диванен експерт като теб би им спестил десетки милиони, кандидатирай се...
    —цитат от коментар 57 на Yotce


    Тук полезен може да бъде Роската, от Шумен.

    Той е бил летец...

    БАСИ ТЪПИЯ САЙТ!
  68. 68 Профил на Dexx
    Dexx
    Рейтинг: 994 Неутрално

    Все си мисля, че на голямо летище, в така ситуация пожарните трябва да са до самолета за минута, две. Не съм пожарникар, не съм работил на летище и не знам какви са им протоколите. Но диспечерите са знаели на коя писта ще кацне и кога. Защо пожарните не са стигнали за 2-3 мин. не мога да си обясня.

    “Който и да бе сътворил човечеството, не си бе изпипал работата докрай, защото хората твърде лесно се прегъваха в коленете.” Тери Пратчет
  69. 69 Профил на Destino
    Destino
    Рейтинг: 470 Неутрално

    [quote#62:"Манчо"][/quote]

    Атентат е най-удобно за всички.

    Фактът си е факт, авиационните произшествия са прекалено чести в Русия, което говори за лоша техническа култура.
    В разработката на този самолет са вложени 2 милиарда $, и още 5-6 в произведените самолети. Руснаците нито могат да се откажат, нито да продължат.

  70. 70 Профил на Destino
    Destino
    Рейтинг: 470 Неутрално

    До коментар [#23] от "Destino":Значи според теб, когато един самолет изгуби радиовръзка, трябва веднага да се втурне към земята и да се сгромоляса на пистата, защото било по-малкото зло? Дори и без прибори да е бил, което ме съмнява. Могли са да кръжат без проблем и да изгорят малко гориво. Или поне да кацнат по-добре.
    —цитат от коментар 65 на deutschwagen


    Според специалистите, да се луташ в натоварено пространство не е най-доброто, още повече, ако объркаш нещо и навлезеш над Москва, над която в забранено да се лети. Ушанките като нищо биха свалили самолета.

    И, такъв голям самолет, без прибори никак не е лесен за управление.

  71. 71 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3008 Неутрално

    Кога ще ги спрат вече тези летящи руски ковчези? Пътниците от този полет трябва да са били отчаяни от живота, за да се качат на такъв лещят таралясник. Но пък никой няма да купи западен самолет за руска линия, защото местните пилоти са скарани с английския език. Затова западните компании рядко наемат руски пилоти.
    —цитат от коментар 36 на Lou



    До коментар [#36] от "Lou":

    Не разбрах. За какво му е на руски пилот от вътрешна линия пилотиращ западна марка самолет да разбира английски език?

  72. 72 Профил на gak37608125
    gak37608125
    Рейтинг: 1173 Неутрално

    До коментар [#29] от "daskal1":


    А и пожарните им служби явно не са на ниво с техника и персонал.
    —цитат от коментар 29 на daskal1


    Това си е така!
    Пожелай си никога, ама никога да не разчиташ да те спасяват руснаци, без оглед в каква ситуация си попаднал! Спигне ли се да те спасяват руснаци - ще имаш близка среща със Свети Петър!
    Справка:
    "Курск"; Беслан; "Норд-Ост"!

  73. 73 Профил на Манчо
    Манчо
    Рейтинг: 1644 Неутрално

    Атентат е най-удобно за всички.
    —цитат от коментар 69 на Destino


    Това няма значение, важното е да бъде обяснен тоталният отказ на системите в този самолет. С мълния не става.

  74. 74 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1966 Неутрално

    До коментар [#30] от "deaf":

    За 737 МАХ си абсолютно неправ. А за този случай е възможно, но не знаем нищо за момента.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  75. 75 Профил на gak37608125
    gak37608125
    Рейтинг: 1173 Неутрално

    До коментар [#69] от "Destino":

    +++
    Тоя самолет е като куфар без дръжка!

  76. 76 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1966 Неутрално

    До коментар [#32] от "anonim440":

    2) шасито май издържа, не конструкцията не издържа и шасито минава през крилото. Това като че ли се вижда във видеото отвътре.

    3)Има голяма разлика в различните видове техническа неизправност. Не мога да се сетя за много видове неизправност, които да бъдат извинение за такова ужасно кацане. Има самолети които са кацали с частична или дори пълна загуба на хидравлика и са кацали успешно (макар пълната загуба на хидравлика да няма предвидим край и има тежък инцидент на един ДС-10 на Юнайтед от края на 80-те).

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  77. 77 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1966 Неутрално

    До коментар [#33] от "putinxujlo":

    Ужас. Няма извинение за такова нещо.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  78. 78 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1966 Неутрално

    До коментар [#70] от "Destino":

    В такива случаи закриваш небето за всичко и всеки и даваш приоритет на самолета който има проблем. Поне в нормалния свят е така.

    Колкото до загубата на прибори - още не се знае каква точно загуба са имали. Но видимостта е добра поне в края на захода. Без прибори не се лети лесно, но не е невъзможно.

    http://avherald.com/h?article=43a6bc08

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  79. 79 Профил на rincewind
    rincewind
    Рейтинг: 747 Неутрално

    Ем за 55 секунди 37 души:) включително 4-юа от екипажа! Ма как си мъкна един куфара, горкия, все едно пълен с гадната империалистическа валута!

  80. 80 Профил на tamada
    tamada
    Рейтинг: 1890 Неутрално

    До коментар [#36] от "Lou":
    Не разбрах. За какво му е на руски пилот от вътрешна линия пилотиращ западна марка самолет да разбира английски език?
    —цитат от коментар 71 на deaf


    За кажи-речи всичко.
    Първо, че обучението за нов модел западен самолет се прави при производителя в чужбина и естествено е на английски - официалния език в авиацията и морския транспорт. Сега, ако е минал обучение на близък модел - примерно от 737NG на 737MAX, може да мине и с ден-два обучение на място. Но иначе си е при чужденците.
    Второ, пилотът трябва да може да разчита уредите и менютата на дисплеите, а там всичко е на английски.
    После, трябва да може да чете полетното ръководство за съответния модел.
    Трябва да може да чете въздушните карти, когато съставя маршрут или планира заход, а те най-често са от изданията на Джепсън.
    И като разбира английски ще може да слуша разговорите на чужденците с диспечера и да си съставя представа за ситуацията във въздуха около него или на летището на което ще излита/каца.
    Да не говорим, че дори на вътрешни полети често се возят чужди граждани и е добре да ги информира на разбираем език в случай на критична нужда.
    Отделно, че дори малки компании имат външни полети и като расте в кариерата все някой ден ще му се наложи да лети в чужбина.

    А иначе Lou не е прав - руските компании през последните 20-25 години масово си накупиха западни самолети.

  81. 81 Профил на putinxujlo
    putinxujlo
    Рейтинг: 2717 Неутрално

    До коментар [#42] от "uej03527584":

    тва не е багажен камион ве.водоноска е
    =============================
    Да, Благодаря ви, изглежда, появява се на 0:24 сек. (В долната част на екрана) надписа "питьевая вода для вс". капацитет на помпата макс. 100 l / min.
    http://eurotech-group.ru/catalog/tehnika-dlya-obsluzhivaniya-vozdushnyh-sudov/mashiny-dlya-zapravki-vs-pitevoj-vodoj/vodozapravochnye-mashiny-vestergaard-ws/

  82. 82 Профил на bgpatriot
    bgpatriot
    Рейтинг: 1070 Неутрално

    нинога, а ... та, 41 алкаша (нечовеци) по-малко ще газят, крадат и убиват хора по белия свят... това си е повод за радост...—цитат от коментар 4 на о сандо
    Що за човек би злорадствал когато невинни хора умират! Трябва да си доста примитивен!
    —цитат от коментар 7 на Петър Костов


    първосигнално и аз така реагирах. не е човешко! Бог да прости загиналите! Лека им пръст!
    но все пак - напълно невинни ли са загиналите?
    1. спомена се че "евакуацията се е забавила, защото пътниците взимали ръчния си багаж"! ужас, но загиналите едва ли се различават по манталитет от оцелелите - същите озлобени, меркантилни и бездуховни руснаци - продукт на съветската и постсъветската действителност и на путлеристкия лицемерен режим.! Оцелелите просто са били по близо до изхода. И вероятно и загиналитее щяха да си взимат багажа ако имаха късмет да да до изхода. щом осъждаме оцелелите щяхме ли да жалим ако някой от тях все пак бе умрял?
    2. вероятно поне 3/4 от тях са гласували за Путлер. ами имат вина - подкрепят скапаната политическа система , която косвено е сред причините за смъртта им! имат вина, както и навремето са имали и гласувалите за Хитлер бащи на повечето загинали немски войничета
    3.вероятно и с радост са крещяли "Крим Наш"! и ако не дай си боже утре Русия пак ни окупира щяха да празнуват.

    така че някаква вина имат, но наказанието им е несъразмерно с нея!
    затова отново Бог да прости загиналите! Лека им пръст!

    но не мога да не отбележа, че същите тролове , които сега основателно осъждат такива реакции на времето са злорадствали и при катастрофи на американци и при смъртта на маккейн и на други ....

  83. 83 Профил на balgariez
    balgariez
    Рейтинг: 2097 Весело

    "Министърът на транспорта Евгений Дитрих заяви..."

    Убаво руско име ;-)

  84. 84 Профил на putinxujlo
    putinxujlo
    Рейтинг: 2717 Разстроено

    😳Какво се случва с хората там? Служителите на "Шереметиево" се смеят от катастрофата🤦🏻‍♂️

    https://youtu.be/nf6kPO-IQss

  85. 85 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 4183 Неутрално

    Гледах видеото от кацането и от салона на самолета, това което ми направи впечатление е че пожарните пристигнаха твърде късно и пътниците фактически се евакуираха от един единствен трап.
    Мисля че това с багажа е несериозно оправдание, самолета горя две минути на земята без никой да се намеси, жалко за подобна смърт на почти половината пасажери.

    klimentm
  86. 86 Профил на gianni
    gianni
    Рейтинг: 1069 Неутрално

    "СухоСупер Джет" е руски само на думи, агрегатите и частите в него са американски, италиански и т.н. Явно самолетът е с проблематичен дизайн, двигателите/моторите са окачени много ниско...
    —цитат от коментар 29 на daskal1


    В случая недомислена е конструкцията на резервоарите от които изтича значително количество гориво за изключително кратко време. Не е нормално след твърдо кацане и разбиване на стойките на колесника, резервоарите които са в крилата да бъдат толкова лесно повредени. Инак ще излезе, че всяко твърдо кацане с разбиване на колесника или кацане по корем е пълна щета. Едва ли конструкцията може да бъде лесно изменена. Засега случаят ще се замаже, но при следващия инцидент ще Су-то ще отида на бунището. Жалко за загиналите!

    За всички любители на руската техника: песента на Семён Слепаков: Купи говно

    https://www.youtube.com/watch?v=-e00TPb9HmI

  87. 87 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 4183 Неутрално

    До коментар [#72] от "gak37608125":

    Уви безспорно си прав, пожара в кинотеатъра Зимна вишня показа същото

    klimentm
  88. 88 Профил на vankata1
    vankata1
    Рейтинг: 944 Неутрално

    На това видео
    www.youtube.com/watch?v=-5OnYm5uIE8
    се вижда излизането на спасените по надуваемата пързалка. Могат да се направят много изводи от видеото. След отварянето на двете предни аварийни врати много бързо около 30 души се спускат. После няма други дълги секунди, а после стюарда (младеж на 22 години) е довлякъл някого и го пуска надолу. След малко пак успява да довлачи още някого и го пуска. Командирът остава в кабината дори когато тя се изпълва с пушек, явно се опитва нещо да направи, накрая изскача през предното стъкло, което са отворили още в началото.
    Задната половина на самолета гори толкова силно, че който не е успял да се придвижи бързо до предната част, е бил първо задушен и после изгорял.

  89. 89 Профил на gak37608125
    gak37608125
    Рейтинг: 1173 Неутрално

    А, бе! Тоя да не е соросоид?

    https://lenta.ru/news/2019/05/06/no/
    В России потребовали отказаться от SSJ-100

    «Откройте глаза и прекратите покупать билеты на Superjet… За свои деньги люди купили себе смерть!» — заявил Сытник.

  90. 90 Профил на angeles
    angeles
    Рейтинг: 1293 Неутрално

    До коментар [#63] от "gwa59354694": Точно това казва и главния пилот на интервюто!!! Изпълнили са всички изисквания за кацане с овер тегло,били са на ръчно управление и той няма отговор как се е получило!!

  91. 91 Профил на angeles
    angeles
    Рейтинг: 1293 Неутрално

    До коментар [#67] от "Дедов'та Колюуа Унукя!":


    На какво е бил летец???? На парашут и безмоторник май!!!! Сега лети на масата)))

  92. 92 Профил на Шменти Капели
    Шменти Капели
    Рейтинг: 579 Весело

    Честито на загиналите ( Путин обеща на руснаците, че ще отидат в рая ) Съболезнования за оцелелите.

    Russia delenda est
  93. 93 Профил на limbize
    limbize
    Рейтинг: 1255 Неутрално

    [quote#73:"Манчо"][/quote]

    ммм, електрическата му система за управление е тройно подсигурена - два независими аварийни акумулсатора и генератор.

  94. 94 Профил на limbize
    limbize
    Рейтинг: 1255 Неутрално

    пожарните и на гюме да го бяха чакали едва ли щяха да помогнат - твърде много гориво

  95. 95 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 4183 Неутрално

    До коментар [#84] от "putinxujlo":

    Спомни си че вещите на загиналите от МН 17 се появиха във Фейсбук на следващият ден след свалянето му, кредитните карти на пътниците от падналият до Смоленск полски самолет бяха използвани почти веднага от доблестни “ спасители”

    klimentm
  96. 96 Профил на puknatastotinka
    puknatastotinka
    Рейтинг: 1560 Весело

    Абе, тази стюардеса как се е саможертвала? Избрала си е мястото за сядане най-отзад при кацането? Щото на колкото самолета съм летял в опашната част винаги седи някой от екипажа. Интересно, как е прелетяла над пасажерите за да им помага до последно... Хубаво нещо са героите, ама поне да са истински.

  97. 97 Профил на FourOhFive
    FourOhFive
    Рейтинг: 3655 Разстроено

    Интересно, ще обявят ли тридневен траур с отмяна на парада или след 2 дни ще замълчат?
    —цитат от коментар 41 на mitko11


    Каква отмяна на парада?

    Масата иска хляб и зрелища. Хлябът бил понамалял, ако сега отменят и зрелищата, може да стане някоя ревАлюция.

    Какво тук значат някакви си 40-50 крепостни?

    Важното е да се набива крак, да се крещи "ура" "пабеда" "кримнаш"

  98. 98 Профил на FourOhFive
    FourOhFive
    Рейтинг: 3655 Любопитно

    Жалко за загиналите! Жалко и за това, че тук почитаме паметта им и с обилни дози омраза и нескрито злорадство....
    —цитат от коментар 46 на Манчо


    Да се поразровя ли из "състрадателните" коментари под статиите с катастрофите на двата Боинга? Или злорадството е окей, когато става въпрос за Америка, понеже там не са православни?

  99. 99 Профил на FourOhFive
    FourOhFive
    Рейтинг: 3655 Весело

    ша умра от смех честно.всичкото трол се исипа да се прави на авио експерт.а ве некой от вас поне на летище бачкал ли е.щото аз сам бачкал две години в суис на враждебна и ги знам горе долу машините.не като оня експерт с багажния камион.къф камион вееееее.пхахахах
    —цитат от коментар 49 на uej03527584


    във Враждебна не говорят на "ша" и на "ве", варна.

  100. 100 Профил на FourOhFive
    FourOhFive
    Рейтинг: 3655 Весело

    [quote#51:"gwa59354694"][/quote]

    На мен ми дава А320...

    https://flightaware.com/live/flight/AFL2061





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK