Самолет се приземи аварийно "по корем" в Мианмар

Пътници напускат приземилия се самолет.

© Reuters

Пътници напускат приземилия се самолет.



Аварийно приземяване на заден колесник направи самолет на "Мианма нешънъл еърлайнс" днес на международното летище в Мандалай. Това се наложило, след като предният колесник не се отворил, съобщи "Асошиейтед прес", цитирана от БТА.


Нито един от 82-мата пътници и седемчленния екипаж на полет UB103 не е пострадал. Самолетът е летял от Янгон до Мандалай, старата столица на Мианмар. Произведеният в Бразилия самолет "Ебраер 190-LR е допрял със задния си колесник пистата, а после носът му се е наклонил и е заорал полосата под дъжд от искри, докато спре.


Пилотът е предупредил контролната кула за нефункциониращия преден колесник и е извършил аварийна процедура по изпразване на двигателите, чиято цел е олекотяване на самолета. Снимки от местопроизшествието показват, че по корпуса и крилата на забилия се в пистата самолет няма видими повреди.





Пилотът Мят Мое Аун беше провъзгласен за герой в социалните мрежи. Не след дълго в интернет бяха публикувани снимки как той се ръкува на пистата с главния министър на региона на Мандалай.


Аварийните приземявания "по корем" са много рисковани, но не са рядкост. Те се дължат на човешка грешка, когато пилотът не отваря на време колесника, или на технически проблем.

Ключови думи към статията:

Коментари (44)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 10879 Неутрално

    И по корем да е, важно е, че няма загинали и пострадали хора.

  2. 2 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 5913 Неутрално

    По корем щеше да е, ако и задните колесници не са се спуснали. Това си беше "по брадичка".
    Браво на пилотите.

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  3. 3 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 12731 Неутрално

    Браво на пилотите!

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  4. 4 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3094 Неутрално

    Ето така се приземява,а не както пилотите на онзи "Сухой"...

  5. 5 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5088 Неутрално

    Изпразнили са резервоарите а не както е написано двигателите.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  6. 6 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5088 Неутрално

    До коментар [#5] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Политизирането не ти прави чест.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  7. 7 Профил на tamada
    tamada
    Рейтинг: 1933 Неутрално

    "самолет "Ебраер 190-LR... процедура по изпразване на двигателите..."

    Марката е "Ембраер".
    И такова нещо като "изпразване на двигатели" няма.

  8. 8 Профил на tamada
    tamada
    Рейтинг: 1933 Неутрално

    Политизирането не ти прави чест.
    —цитат от коментар 6 на КМЕТ В СЯНКА


    В случая е прав и не е политизиране. Наистина започна да се говори, че пилотите в онази катастрофа не са били достатъчно обучени.

  9. 9 Профил на Lemmy
    Lemmy
    Рейтинг: 3315 Неутрално

    За протокола: Сухой Суперджет няма система за аварийно освобождаване от гориво.

  10. 10 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 3143 Неутрално

    Следвал е процедурите пилотът, спасил е пътниците, свършил си е добре работата.

  11. 11 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3094 Неутрално

    До коментар [#6] от "КМЕТ В СЯНКА":


    До коментар [#7] от "tamada":

    Тия дни четох мнение на експерт,че за огромен брой от самолетните катастрофи решаваща вина носят пилотите. Сега ме е яд,че не го архивирах това мнение,а не се сещам къде го прочетох.

  12. 12 Профил на tamada
    tamada
    Рейтинг: 1933 Неутрално

    За протокола: Сухой Суперджет няма система за аварийно освобождаване от гориво.
    —цитат от коментар 9 на Lemmy


    Да, но има големи резерви. Може да кацне безопасно дори при максимално излетно тегло. А е превишавал максималното тегло за кацане само с около 1 тон.
    Този козел, който се вижда на записите (подскачането при кацане) говори за неопитност при ръчно управление.

  13. 13 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 2539 Любопитно

    За протокола: Сухой Суперджет няма система за аварийно освобождаване от гориво.
    —цитат от коментар 9 на Lemmy


    Интересно, как тогава е получил сертификация от EASA.

  14. 14 Профил на Jalis Ironhammer
    Jalis Ironhammer
    Рейтинг: 2323 Неутрално

    До коментар [#9] от "Lemmy":

    737, 320 и повечето самолети от този клас също нямат такава система.

    Underneath this flabby exterior is an enormous lack of character.
  15. 15 Профил на Суджук Герберите
    Суджук Герберите
    Рейтинг: 2301 Неутрално

    Не завиждам на тея, дето ше чистят кабината след това....

    Голям апартамент купи, голяма сума не плащай!
  16. 16 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 5090 Весело

    До коментар [#6] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Добре ли сме?!




    "До коментар [#5] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Политизирането не ти прави чест."

    Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Noise, WWW, Taiga, Нормален гланц, Али Ибн Абдул Обстул Бей, Divi filius, qwerty 500....
  17. 17 Профил на tamada
    tamada
    Рейтинг: 1933 Неутрално

    Тия дни четох мнение на експерт,че за огромен брой от самолетните катастрофи решаваща вина носят пилотите.
    —цитат от коментар 11 на deaf


    По принцип беше така още отдавна. През 90-те години FAA твърдеше, че са между 60 и 80%. Преди десетина години Боинг каза, че са около 80%. Това беше и причината за охотния прием на масовата автоматизация и компютъризация на самолетите. Смяташе се, че ще елиминира пилотските грешки.

    Обаче още преди години американската FAA започна да се усеща, че пилотите губят навици за ръчно управление, което може да ги спаси при изненади. Както и че автоматиката също може да се дъни.
    Затова през 2013 започна да пуска предупреждения към компаниите, че постоянното ползване на автоматика води до деградация на пилотските умения.
    https://i.ibb.co/pPX7KJ6/Manual-operation-FAA-2013.png
    Малко след това се случи катастрофата на Боинг 777 в Сан Франциско и се разбра, че имат право.

    А в Русия се случи обратното. Компаниите започнаха да натискат пилотите да ползват винаги автоматика и то на максимално високо ниво (самолетната автоматика е на степени обхващащи различни агрегати, не напълно включено/напълно изключено).
    https://i.ibb.co/MC1CH43/Manual-operation-rus-1.png
    https://i.ibb.co/CzSQ9yS/Manual-operation-rus-2.jpg

    Чуват се вътрешни информации, че даже забраняват нощни кацания на ръчно управление, както и ръчни кацания при изпит на бъдещи пилоти. Тоест загуба на основни пилотски умения.

    И резултатът се вижда отдавна, но сега при Суперджета вече е много явно.

  18. 18 Профил на Манчо
    Манчо
    Рейтинг: 1679 Неутрално

    Каквото и да приказваме, кацането бе истински урок по професионализъм, почитания за екипажа!

  19. 19 Профил на gwa59354694
    gwa59354694
    Рейтинг: 371 Неутрално

    [quote#13:"Virgin"][/quote]

    За самолети от типа на "Сухой Суперджет 100", "Ембраер - ERJ" , "Бомбардие - CRJ" и "Airbus A220" не се изисква наличието на с-ма за аварийно изхвърляне на горивото.

  20. 20 Профил на balgariez
    balgariez
    Рейтинг: 2106 Неутрално

    Получило се е по-добре от при "Суперджета" на рашките. Ниво на техника, поддръжката й и подготовка на пилотите и наземния персонал.
    А инак аварии винаги ще има (все пак- да не дава Господ)- при всичко ръкотворно...

  21. 21 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 3143 Неутрално

    До коментар [#17] от "tamada":

    Основната причина мисля за катастрофата в Сан Франциско беше че поради времеро или някаква друга причина бяха изключили системата за подпомагане на автоматизирано кацане. Но другата голяма причина май беше че корейците си комуникирали помежду си корейски. Което е нормално, но поради спецификата на езика при обръщение към по-висшестоящ предупрежденията на помощник пилота били възприети не достатъчно сериозно. Четох че след този инцидент корейските линии преминали на комуникация на английски, да няма не разбрах какво ми намекваш.

  22. 22 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4899 Неутрално

    Ембрайър са много прилични самолети за къси разстояния. Също и Бомбардие.

  23. 23 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 2011 Неутрално

    До коментар [#5] от "КМЕТ В СЯНКА":Политизирането не ти прави чест.
    —цитат от коментар 6 на КМЕТ В СЯНКА


    Кмете, малко ли сме чели, са ни чели, са ни пели, че няма по добри, по силни, по велики от руснаците???
    Сега е наш ред да напомняме тези факти, защото имперското в руснаците не изчезва!
    Да, самолетът не е Сухой екстра-супер джет 100 и слава Богу!

  24. 24 Профил на zz_s
    zz_s
    Рейтинг: 815 Неутрално

    Пилотите я свършиха както трябва, не като при суперджета да подскочи два пъти и на третия да разбият шасито.

    "Терминът "русофоб" е измислен от руснаците и техните мекерета, за да дамгосат българските патриоти, поставящи интересите на България над интересите на Русия."
  25. 25 Профил на nassaux
    nassaux
    Рейтинг: 567 Неутрално

    Мило дневниче, то верно че са два и привидно висят отвън, ама двигатели не се празнят.....

    Такива неща се случват... avherald.com

  26. 26 Профил на dorn
    dorn
    Рейтинг: 1205 Неутрално

    Браво на пилота, добре че поне задните се отвориха. Това кацане ще трябва да го изучават в пилотските училища. Не видях обаче нито една пожарна край пистата при кацането.

    Натиск, постоянство и търпение.
  27. 27 Профил на abdulhazred
    abdulhazred
    Рейтинг: 819 Неутрално

    Не видях обаче нито една пожарна край пистата при кацането.
    —цитат от коментар 26 на dorn


    В ляво са в началото на клипа, на коло 500 метра от пистата чакат.

    Много добро кацане на пилота.

  28. 28 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 2591 Неутрално

    Политизирането не ти прави чест.

    —цитат от коментар 6 на КМЕТ В СЯНКА

    В случая е прав и не е политизиране. Наистина започна да се говори, че пилотите в онази катастрофа не са били достатъчно обучени.
    —цитат от коментар 8 на tamada


    Не са само пилотите от този полет. Има статистика и тя категорично доказва, че Русия е една от държавите с най-опасни самолетни компании. Ето я.

    http://planecrashinfo.com/rates.htm
    Airline Accident Rates

    Второто което прави впечатление е начина за напускане на аварирал самолет.

    Има нормативи и те казват, че самолета трябва да се напусне в течение на 90 сек. ВСИЧКИ,не само тези които са успели. Няма никакво вземане на багажи, всички построени в редичка плътно един зад друг и се спускат на конвейер. Нещо повече, дори дамите трябва да събуят обувките с токчета за да пробият пързалката защото тя е надуваема.

    Такова образцово напускане можете да видите тук. Обърнете внимание, нито един не си е взел багажа със себе си. Макар че самолета е кацнал сполучливо и нищо не гори в него.

    https://btvnovinite.bg/svetut/samolet-kacna-avarijno-samo-sas-zaden-kolesnik-v-mianmar-video.html
    Самолет кацна аварийно само със заден колесник в Мианмар (ВИДЕО)

    За разлика от тях въпреки че самолета гори първата мисъл на руснака е да се протегне да вземе "скъпоценният" си багаж с боклуците закупени в Москва. Разбираемо, в дълбоката провинция и такива няма или са на двойна и тройна цена. Загубени са ценни секунди в резултат на което изгарят живи.

    ОГРОМНА вина имат пилотите които до последно уверяват кулата, че ще кацнат нормално. В резултат нито задължителното освобождаване от горивото, нито пистата покрита с пяна, нито дежурни пожарни коли покрай пистата. пътниците не са предупредени че предстои аварийно кацане и да се приготвят за максимално бързо напускане. Отново загубени ценни секунди.

    Накратко, "руска работа". Не случайно водят по жертви при пожари, покрай пожара в Кемерово където изгоряха ЖИВИ 40 ДЕЧИЦА и тази статистика ми попадна. Десетки пъти по-голям риск да загинеш от битов пожар отколкото в Запада.

    https://www.youtube.com/watch?v=-b5DR0bLrzw&t=1005s
    Катастрофа путинского "Суперджета". Власти перекладывают вину? СПЕЦВЫПУСК / ВОТ ТАК за 6 мая





    Политкоректостта е Гестапо за Истината
  29. 29 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4899 Неутрално

    До коментар [#17] от "tamada":

    В777 е любимият ми в момента самолет за дълги полети! Преди това В707 и В747! А350 и В787 също! Там е бъдещето! А380 умря.

  30. 30 Профил на xfh59608894
    xfh59608894
    Рейтинг: 256 Неутрално

    Некадърните самолетостроители да измислят начин за ръчно отваряне на колесника, това е често срещан проблем.

  31. 31 Профил на kirka80286
    kirka80286
    Рейтинг: 1012 Неутрално

    До коментар [#30] от "xfh59608894":

    Най-добре теб да питат, сигурен съм, че имаш огромен опит в проектирането на самолети, както и на строенето им.

    "Тhe lack of major wars may be hurting economic growth." New York Times
  32. 32
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  33. 33 Профил на emil
    emil
    Рейтинг: 1417 Неутрално

    Пилотът се е справил великолепно. Питам се какво правят със самолетите кацали по корем? Дали по правило ги бракуват или ги ремонтират ако щетите позволяват?

    В статията пише че кацанията по корем едва ли не преобладаващо стават по човешка грешка. Аз за такъв случай лично не съм чувал, а и ако е ставало то пилотът трябва да бил дост пиян. Изобщо доста стажантска статия с няколко парадоксални твърдения.

    ДЕПУТАТИТЕ ГЛАСУВАЛИ ПРОТИВ ВОЛЯТА НА 2.5 МИЛИОНА БЪЛГАРИ ГЛАСУВАЛИ С "ДА" НА РЕФЕРЕНДУМА СА ЕДНИ ПРЕВРАТАДЖИИ. ТЕ ВЕЧЕ ПРЕДСТАВЛЯВАТ САМО СЕБЕ СИ.
  34. 34 Профил на FourOhFive
    FourOhFive
    Рейтинг: 3723 Весело

    За протокола: Сухой Суперджет няма система за аварийно освобождаване от гориво.
    —цитат от коментар 9 на Lemmy


    Няма и необходимост от такава. Там, за където е създаден 'сухой', при нужда, пътниците и екипажът са в състояние бързо да изпият ненужното гориво

  35. 35 Профил на FourOhFive
    FourOhFive
    Рейтинг: 3723 Весело

    Получило се е по-добре от при "Суперджета" на рашките. Ниво на техника, поддръжката й и подготовка на пилотите и наземния персонал.А инак аварии винаги ще има (все пак- да не дава Господ)- при всичко ръкотворно...
    —цитат от коментар 20 на balgariez


    Нормално е. Мианмар е все пак държава от третия свят, докато рашка е от двайсет и третия.

  36. 36 Профил на Harry Krup
    Harry Krup
    Рейтинг: 52 Неутрално

    Kazva se kormerno prizemqvane- po korem.Bravo na pilotite Profesionalisti.Ima razlika ogromna s ruskia i tozi samolet.Pri ruskia e povredena elektronata sistema na samoleta koeto pravi po trudno prizemqvaneto .Dokato pri tozi ima samo problem s prednoto kolelo a ostanalite sistemi rabotat normalno.Osven tova pasazerite begat bez baga6 za po barzo spasqvane.Demek po akaliiiiiii....

  37. 37 Профил на tamada
    tamada
    Рейтинг: 1933 Неутрално

    До коментар [#17] от "tamada":Основната причина мисля за катастрофата в Сан Франциско беше че поради времеро или някаква друга причина бяха изключили системата за подпомагане на автоматизирано кацане. Но другата голяма причина май беше че корейците си комуникирали помежду си корейски.
    —цитат от коментар 21 на Таралеж


    Корейският е много малка част от ситуацията и не можем да го наречем причина. Един куп пилоти ежедневно си говорят на езици различни от английски, включително в чужди летища.
    Избрали са грешен режим на автопилота, което довело до издигане вместо до смъкване, а после го изключили, което без да знаят довело и до изключване на автоматичната въздушна скорост. Но то още не води до катастрофа - грешки и обърквания се случват. Въпросът е какво са направили след това. Не са си гледали въздушната скорост, закъснели са с решението за втори заход и т.н. Тоест основната причина е предоверяване на автоматиката, недостатъчна координация в екипа и недостатъчно подготовка за ръчно управление. Отделно, че са били уморени, което в критична ситуация умножава риска от грешки.
    https://www.ntsb.gov/investigations/AccidentReports/Reports/AAR1401.pdf

  38. 38 Профил на Molossian
    Molossian
    Рейтинг: 2120 Неутрално

    "извършил аварийна процедура по изпразване на двигателите"
    Не е ясно как екипажът е изпразнил двигателите, вероятно някой от стюардите в полет с тесла и чук е махнал турбината на компесора :)
    Дали пък не са изпразнили резервоарите от керосин, някак си защото е по-лесно а и защото си има специален лост и процедура за това.

    Panta rhei....
  39. 39 Профил на Molossian
    Molossian
    Рейтинг: 2120 Неутрално

    Хубавото е че благодарение на действията на изключително умелия екипаж, всичко се размина без жертви.

    Panta rhei....
  40. 40 Профил на tamada
    tamada
    Рейтинг: 1933 Неутрално

    Некадърните самолетостроители да измислят начин за ръчно отваряне на колесника, това е често срещан проблем.
    —цитат от коментар 30 на xfh59608894


    Измислен e и въведен много-много отдавна. Както всяка механична система ръчното също може да даде засечка. Тия са пробвали два пъти да го пуснат ръчно.

  41. 41 Профил на Molossian
    Molossian
    Рейтинг: 2120 Неутрално

    До коментар [#26] от "dorn":

    Според мен пожарникарите са използвали специална пяна, намаляваща триенето и отнемаща високата температура, отделила се при триенето на корпуса върху пистата.

    Panta rhei....
  42. 42 Профил на dorn
    dorn
    Рейтинг: 1205 Неутрално

    До коментар [#41] от "Molossian":

    Може, но ако има пяна на пистата тя ще намали сцеплението, а тогава и задните колесници ( и техните спирачки) няма да помогнат за спирането .......абе нали всичко мина благополучно !

    Натиск, постоянство и търпение.
  43. 43 Профил на xfh59608894
    xfh59608894
    Рейтинг: 256 Неутрално

    До коментар [#40] от "tamada":

    Не е доизмислено щом дава засечки.

  44. 44 Профил на Miguel Ramierez
    Miguel Ramierez
    Рейтинг: 886 Неутрално

    Бразилски кенефи. Летях с такъв преди 10 дни. Беше ме шубе като ги знам какви са мангали в Бразилия. И ето сега новина...

    1.618




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK