Германия разреши електрическите тротинетки да се движат по улиците

Снимката е архивна.

© Reuters

Снимката е архивна.



Германия днес разреши по улиците да се движат електрически тротинетки, след като това вече е практика в повечето съседни страни. Електрическите скутери обаче няма да могат да се движат по тротоарите. Решението бе гласувано след седмици разпален обществен дебат, предадоха Франс прес и ДПА.


Горната камара на парламента - Бундесратът - гласува днес декрет, внесен в началото на април от министъра на транспорта консерватора Андреас Шойер. С него в правилника за движение по пътищата се включват "преводните средства с електрическо задвижване, които са без седалка".


Според приетите правила електрически скутери, които развиват максимална скорост от 20 километра в час, могат да се използват от всеки гражданин на Германия на възраст над 14 години, когато се движат по лентите за велосипедисти. Това решение отваря голям пазар за десетки компании, които са специализиране в този сегмент, посочва АФП.




Излизането на улиците на електрическите скутери съживи отново обществения дебат в Германия за разделяне на градското пространство. Сдруженията на велосипедистите поискаха да се разширят лентите, по които те се движат.


Конфликтите са неизбежни, призна вчера социалдемократката Анке Релингер, председателка на конференцията на регионалните транспортни министри, отбелязвайки, че ще бъде необходимо продължително усилие, за да се определят новите правила.


Андреас Шойер превърна електрическите тротинетки в ключов елемент на "по-съвременната мобилност, здрава и екологична". Транспортният сектор е единственият в Германия, който не успява да намали емисиите с парников ефект от 1990 година, отбелязва АФП. /БТА

Ключови думи към статията:

Коментари (53)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Колобър
    Колобър
    Рейтинг: 464 Неутрално

    Онзи ден една такава си цъкаше из натоварен булевард на София като си шареше от едно платно в друго без каквито и да било сигнали от страна на “водача” който ако беше загубил равновесие щеше със сигурност да бъде прегазен.

    Видя ми се супер откачено ...

  2. 2 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 3193 Неутрално

    Някой път се радвам, че не сме Германия :)

    Там ако няма закон - начи не можеш да го правиш. :)

  3. 3 Профил на L Glassman
    L Glassman
    Рейтинг: 394 Неутрално

    "Транспортният сектор е единственият в Германия, който не успява да намали емисиите с парников ефект от 1990 година"

    С тия дизеляци, дето продължават да ги произвеждат, няма как да ги намалят!

  4. 4 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 5097 Весело

    До коментар [#1] от "Колобър":

    В България наистина си е откачено...

    Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Noise, WWW, Taiga, panzerino, КМЕТ В СЯНКА, Divi filius, kirka80286
  5. 5 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 5962 Неутрално

    Алелуя...

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  6. 6 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4463 Неутрално

    Под една или друга форма превозните средства на колела задвижвани от ел. енергия са бъдещето!

  7. 7 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4463 Любопитно

    До коментар [#4] от "hamiltonf":

    +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
    Ние както винаги сме много назад спрямо нововъведенията!

  8. 8 Профил на half truth
    half truth
    Рейтинг: 2585 Неутрално

    До коментар [#1] от "Колобър":

    Всъщност не е по-опасно от велосипед.

  9. 9 Профил на ajsayder
    ajsayder
    Рейтинг: 3223 Неутрално

    "Транспортният сектор е единственият в Германия, който не успява да намали емисиите с парников ефект от 1990 година"С тия дизеляци, дето продължават да ги произвеждат, няма как да ги намалят!
    —цитат от коментар 3 на L Glassman


    Че дизелът принципно има НАЙ-МАЛКА ЕМИСИЯ СО2 от всички двигатели ..

  10. 10 Профил на Колобър
    Колобър
    Рейтинг: 464 Неутрално

    До коментар [#8] от "half truth":

    Хм, не знам, това ако мине през дупка според мен с тези малки колела ще загубиш равновесие и ще те прегазят. Булевардът беше високоскоростен

  11. 11 Профил на L Glassman
    L Glassman
    Рейтинг: 394 Весело

    До коментар [#9] от "ajsayder":

    Ако от Фолксваген пипнат софтуера! Знаем! :)

  12. 12 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4793 Неутрално

    Прочетете внимателно. Забраняват ги по тротоарите и ги разрешават по велоалеите а не по пътните платна. Сега имат притеснения, че велоалеите ще отеснеят за новия трафик.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  13. 13 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 3327 Неутрално
  14. 14 Профил на korc
    korc
    Рейтинг: 3140 Неутрално

    Електрическите тротинетки изглеждат по-безопасни от ховърборда.

    Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.
  15. 15 Профил на ajsayder
    ajsayder
    Рейтинг: 3223 Неутрално

    До коментар [#9] от "ajsayder":Ако от Фолксваген пипнат софтуера! Знаем! :)
    —цитат от коментар 11 на L Glassman


    Не знам, какво знаете и какво не, ама ей ви данни ..
    Дизелът е до 40% с ПО-МАЛКО СО2 ..

    ---------------------
    The volumetric concentrations of these gases in diesel exhaust are typically in the following ranges:
    CO2 - 2 ... 12%
    H2O - 2 ... 12%
    O2 - 3 ... 17%
    -----------------------
    И гледаме, значи, от колко килограма дизелово гориво, колко енергия можем да вземем, та да сметнем, колко грама са 12% ..

    Килограм гориво , има енергия 47 МДж. или 13 кВт*ч/кг.
    Изгаряме го, и за единица извършена работа, колко гр. СО2 има отделени ??

    П.П За сведение на посрещачите ..литиево-йонна батерия е с енергия 0.104 кВт*ч/кг.
    За енергия колкото на 50 л. резервоар излиза, да трябва батерия 1150 кг ..

    Да, КПД е различно и излиза ок 700 кг.
    Та ей как ДИЗЕЛЪТ ОТДЕЛЯ НАЙ-МАЛКО СО2 ЗА ЕДНА И СЪЩА ИЗВЪРШЕНА РАБОТА ..

    Поздрави

  16. 16 Профил на ajsayder
    ajsayder
    Рейтинг: 3223 Неутрално

    Ето разсъждения , по повод статия в "Блумбърг":

    ------------------
    .." Кампанията срещу дизеловите автомобили , всъщност е довела до обратен ефект за климата, пише коментаторът Леонид Бершидски в "Bloomberg".

    През 2017 г. емисиите на въглероден диоксид от нови автомобили се оказват по-високи от статистиката за предходната година. Това е първо годишно увеличение от 2010 г. насам, съобщи преди дни Европейската агенция за околната среда.

    Има просто обяснение: ..Природозащитни групи започнаха да атакуват дизеловото гориво, големите световни градове започнаха да планират постепенна забрана на колите с дизелови двигатели. Пазарът се изплаши.

    През 2017 г. европейските потребители са купили повече автомобили на бензин, отколкото на дизел - и това се случва за първи път от 2009 г. насам.

    Проблемът е, че превозните средства с бензинови двигатели отделят между 10% и 40% повече CO2 от техните дизелови еквиваленти..."
    ----------------

    Та увеличаваме, вярно СО2 в околната среда, ама е важното да е био-еко-веи-зелено ..

    Ей я и статията:

    https://www.bloomberg.com/opinion/articles/2019-04-05/the-campaign-against-diesel-has-increased-co2-emissions

    "Technology & Ideas Dumping Diesel Is Bad for the Planet The campaign against the fuel has driven up carbon dioxide emissions. ..

  17. 17 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3723 Любопитно

    тоест трябва ни вече завод за ел. тротинетки?

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  18. 18 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4793 Неутрално

    До коментар [#17] от "дерибеев":

    Китай се е погрижил вече.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  19. 19 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 3249 Любопитно

    До коментар [#1] от "Колобър":


    Онзи ден една такава си цъкаше из натоварен булевард на София като си шареше от едно платно в друго без каквито и да било сигнали от страна на “водача” който ако беше загубил равновесие щеше със сигурност да бъде прегазен. Видя ми се супер откачено ...
    —цитат от коментар 1 на Колобър



    ................. като си шареше от едно платно в друго ...
    —цитат от коментар 1 на Колобър


    Това както си го написал""от едно платно в друго"" е наистина откачено! ? ! ? ! ?
    Излиза , че е ""прехвърчал "" над разделителната ивица между двете платна и е навлизал в насрещното движение ! ? ! ? ! ? Вероятно е минавал от лента в лента , а не от платно в друго платно !
    - = - = - = -
    падането от тротинетка е коренно различно от падането от колело или мотор!
    Пак си си на крака ! ! ! за да паднеш на платното трябва да си фиркан, да не можеш да стоиш на краката си !
    ЦЕНТЪРА на тежестта при тартонетката е много ниско - няма и 10 см ! ! !

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  20. 20 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 3249 Весело

    До коментар [#4] от "hamiltonf":


    До коментар [#1] от "Колобър":В България наистина си е откачено...
    —цитат от коментар 4 на hamiltonf


    Не съм съгласен друже ! 🛴🛴🛴🛴
    Много си е гот !
    Има и тротинетки със седалка:
    ТS- 200.2 899.00 лв TS - 200.3 930.00 лв

    И двете са по 500 вата , 25 км/ч, до 35 км с едно зареждане

    Но най-готина е триколката TS - 013/350
    1 500 w, 30 км/ч, 60 км с едно зареждане, до 200 кг , наклон до 8*,
    1 862.00 лв, дискова спирачка на предното колело! и всички звукови и светлинни сигнали ! И задна скорост !

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  21. 21 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 3249 Весело

    До коментар [#7] от "bat_plamen":


    До коментар [#4] от "hamiltonf":+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++Ние както винаги сме много назад спрямо нововъведенията!
    —цитат от коментар 7 на bat_plamen


    Не си прав и ти !
    На пазара се предлагат над 20 модела извън тези които съм описал в ком.№ 20

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  22. 22 Профил на султана глаушева
    султана глаушева
    Рейтинг: 3026 Неутрално

    Хахаха! Че те и досега си се движеха!

    БЮЛЕТИНА НОМЕР 11 -ДЕСИСЛАВА ИВАНЧЕВА. НЕ ПОЗВОЛЯВАЙ ДА Я СМАЧКАТ!
  23. 23 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 3249 Любопитно

    До коментар [#14] от "korc":


    Електрическите тротинетки изглеждат по-безопасни от ховърборда.
    —цитат от коментар 14 на korc


    При тартонетките е както при колелото - трябва да пазиш само динамично равновесие !🛴🛴🛴🛴🛴🛴
    А при ховърборда освен динамични ти трябва да пазиш и статично равновесие и
    то изправен и без дръжки ! ! ! 🛴🛴🛴🛴🛴🛴
    Много малко са моделите с дръжки.

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  24. 24 Профил на satanail13
    satanail13
    Рейтинг: 903 Неутрално

    Това е изродщина!! 🛴🛴🛴🛴🛴⛔⚰⚰⚰⚰

    Марс е изконна Американска територия!
  25. 25 Профил на didco
    didco
    Рейтинг: 398 Неутрално

    Навъртях 1200 км на моята за малко повече от половин година. Живея в Прага. Пълно е и с ренталки!

  26. 26 Профил на cmy12603507
    cmy12603507
    Рейтинг: 1446 Весело

    Мдаа- и сега като се започне едно такова карнавално шествие- черни женски нинджи с бурки на електрически тротинетки - и германия наистина мнооого ще се прочуе:) Забраната за бурките в германия е частична- само за държавни служители и военни и когато се явяват като свидетели или страни по съдебните производства, в самите съдилища...

  27. 27 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 1697 Весело

    До коментар [#16] от "ajsayder":

    Не ги мъчи хората с тези факти.На вярвящите факти не им трябват, те ЗНАЯТ защото ВЯРВАТ.
    Ей го на и опонента ти, гласман, хабер си няма сотфтуера как и за какво е манипулиран, ама ЗНАЕ!

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  28. 28 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 1697 Весело

    Дали е електрическо колело или електрическа тротинетка, каква е разликата? Дори ел. велосипеда,попипнат малко от тук от там си е направо сериозно превозно средство, което с лекота може да поддържа доста високи скорости. Много над 20 км/ч.

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  29. 29 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4463 Любопитно

    До коментар [#21] от "Чардо":

    А в "задачата се пита" дали средно-статистическият българин има достатъчно пари, за да си го позволи това.................?

  30. 30 Профил на znayko84
    znayko84
    Рейтинг: 691 Неутрално

    CO2 може и да е повечко при бензиновите, но ги няма твърдите частици, които убиват. Прочети интервюто на Дайсън, оня с прахосмукачките Дайсън. Човекът обяснява това - онова и защо ще прави електрическа кола. Как да е в Германия дизела може и да е ОК, щото имат катализатори. У нас всичко е махнато или избушено и след тия трошеняци биквално не се диша...

  31. 31 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 3249 Разстроено

    До коментар [#29] от "bat_plamen":


    До коментар [#21] от "Чардо": А в "задачата се пита" дали средно-статистическият българин има достатъчно пари, за да си го позволи това.................?
    —цитат от коментар 29 на bat_plamen


    Това което срещнах като цени в около десетина сайта най-скъпите са до 950.00 лв, и са със седалка , а най-евтините са по 500.00 лв.
    Тук в Сливен съм срещал двама или трима, но тук се предпочита колелото, а то не е по - евтино.

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  32. 32 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 2817 Неутрално

    Не знам за тротинеткоте, ама на германците им трябват електрически мозъци!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  33. 33 Профил на ajsayder
    ajsayder
    Рейтинг: 3223 Неутрално

    CO2 може и да е повечко при бензиновите, но ги няма твърдите частици, които убиват. Прочети интервюто на Дайсън, оня с прахосмукачките Дайсън. Човекът обяснява това - онова и защо ще прави електрическа кола. Как да е в Германия дизела може и да е ОК, щото имат катализатори. У нас всичко е махнато или избушено и след тия трошеняци биквално не се диша...
    —цитат от коментар 30 на znayko84


    Верно?
    Баш там частиците СА ПОВЕЧЕ!

  34. 34 Профил на Колобър
    Колобър
    Рейтинг: 464 Неутрално

    До коментар [#19] от "Чардо":

    Е като “паднеш на крака” насред високоскоростен булевард и зад теб има 20 засилили се автомобила , това е ОК според вас така ли?! Откачено си е та дрънка.

  35. 35 Профил на zz_s
    zz_s
    Рейтинг: 720 Неутрално

    Под една или друга форма превозните средства на колела задвижвани от ел. енергия са бъдещето!
    —цитат от коментар 6 на bat_plamen


    Така си е, но тея детски играчки дето са яхнати от големи хора щъкат навсякъде и у нас. Скороста им не е малка. Водачите им преминават от тротоара на платното, по пешеходните пътеки, не носят задължителните жилетки и сигнализация, нямат никакво обезопасяване. Като го блъснеш такъв, какво си блъснал.
    Мисля че в този им вид нямат място между двата бордюра на пътя, за велоалеите са.

    "Терминът "русофоб" е измислен от руснаците и техните мекерета, за да дамгосат българските патриоти, поставящи интересите на България над интересите на Русия."
  36. 37 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1480 Неутрално

    До коментар [#2] от "realguru":

    То и тук е така на книга

  37. 38 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1480 Неутрално

    А у нас по закон ВСЯКО МПС (а електрическите тротинетки и колела СА МПСта) трябва да се регистрира в КАТ :D Чудя се как не са се усетили куките да ги стрижат за това

  38. 39 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1480 Неутрално

    До коментар [#7] от "bat_plamen":

    Влаковете да, останалото е поредната мода за пари

  39. 40 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1480 Неутрално

    До коментар [#19] от "Чардо":

    На тротинетката може и да е под 10 см. На човека с тротинетката едва ли. Инерчният момент обаче е малък заради малките колела и ако си с 25км/ч. желая ти успех да останеш на крака, особено при рязко движение на предното колело или попадане в дупка, удържа в даже малък камък...С колелото нещата са доста по-добре в това отношение

  40. 41 Профил на Divi filius
    Divi filius
    Рейтинг: 3427 Любопитно

    Гледам, че спор се вихри, кое превозно средство е по- чисто, и кое по- замърсяващо. Според мен по- сериозен би бил спорът:
    Кой транспорт трябва да се поощрява- личният ли, или общественият?

    Пределно ясно е, че общественият е по- чист, НА ГЛАВА ОТ НАСЕЛЕНИЕТО, без значение от какво се задвижва.

    До коментар [#7] от "bat_plamen":Влаковете да, останалото е поредната мода за пари
    —цитат от коментар 39 на uq


    Да, занемариха и разрушиха БДЖ до неузнаваемост. Станахме големи краварчета, не ни трябва обществен транспорт, а повече лични, и по възможност "модерни" ПС.

    reductio ad absurdum...
  41. 42 Профил на Antoaneta Ardashes
    Antoaneta Ardashes
    Рейтинг: 422 Гневно

    Дали има определена скорост, за която трябва да се глобяват.По алеята на бул"Цар Борис" вървят всякакви возила и хвърчат безнаказано.Тежко на бабите с бастуни.

    mihala
  42. 43 Профил на ajsayder
    ajsayder
    Рейтинг: 3223 Неутрално

    CO2 може и да е повечко при бензиновите, но ги няма твърдите частици, които убиват. Прочети интервюто на Дайсън, оня с прахосмукачките
    —цитат от коментар 30 на znayko84


    Верно?
    Баш там частиците СА ПОВЕЧЕ!
    —цитат от коментар 33 на ajsayder

    Налашкахте идиотите, минуси , а?

    https://wonderfulengineering.com/new-study-shows-that-diesel-cars-are-much-cleaner-than-most-electric-vehicles/

    Статия в ..Spiegel всъщност , юли 2018 за дизелите и бензиновите мотори ..

    Ей къдей:

    https://www.spiegel.de/plus/audi-bmw-daimler-porsche-vw-absprachen-offenbar-auch-bei-benzinmotoren-a-00000000-0002-0001-0000-000158500346

    Ако не може да отворите линка ( в "Шпигел" архивът е с абонамент май ) ей ви от "За Рулем":

    Предоставям едно перефразиране на "За Рулем", дето ми е под ръка..
    ----------------------

    "..Но свежая публикация от 20 июля в уважаемом немецком журнале «Шпигеле» говорит о том, что бензиновые движки не только не лучше, но даже гораздо опаснее творений Рудольфа Дизеля...

    ..Общественность усвоила, что сажей воняют именно дизели. И что именно поэтому на них устанавливают специальные фильтры плюс баки ..

    На фоне этого шума никто не заикался о том, что особого вреда от этой сажи с ее довольно крупными частицами, в общем-то, нет…

    .. А вот та невидимая глазом гадость, которую изрыгают выхлопные трубы бензиновых ДВС с прямым впрыском топлива, не случайно называется нанопылью. Частицы менее 5 мкм не отфильтровываются в верхних дыхательных путях, а потому опасны ..."
    --------------------------



  43. 44 Профил на ajsayder
    ajsayder
    Рейтинг: 3223 Неутрално

    Та има частици и при бензиновите, че даже и при електрокарите и при ВЕИ ..
    При дизела има филтър..

    А "Фолксваген" прави вече филтри и за наночастиците от спирачките ..
    Къде са филтрите за наночастици при бензина или при електрокарите?
    Къде са филтрите за частиците от гумите (те са най-канцерогенни).. да припомним- на година Човечеството изтърква 17 милиона тона гуми по пътищата и от това стават опасни частици..

    Къде са филтрите?

  44. 45 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1480 Неутрално

    До коментар [#44] от "ajsayder":

    Статията е за електрически тротинетки така че спорът коя печка е по-скапана е доста офбтопик

  45. 46 Профил на ajsayder
    ajsayder
    Рейтинг: 3223 Неутрално

    До коментар [#44] от "ajsayder":Статията е за електрически тротинетки така че спорът коя печка е по-скапана е доста офбтопик
    —цитат от коментар 45 на uq


    Да..
    Статията е за това..
    Но в Дискусията, думата дума отваря и не виждам, лично аз поне, защо, след като колега-форумец е споменал нещо , аз да не го допълня или подкрепя ..

    Ето, да съм конкретен, как беше в ТАЗИ Дискусия:

    1. Споменава се :

    "Транспортният сектор е единственият в Германия, който не успява да намали емисиите с парников ефект от 1990 година"С тия дизеляци, дето продължават да ги произвеждат, няма как да ги намалят!
    —цитат от коментар 3 на L Glassman


    2.Аз казвам:


    дизелът принципно има НАЙ-МАЛКА ЕМИСИЯ СО2
    —цитат от коментар 9 на ajsayder



    И изясняваме всичко ..

    Как ИНАЧЕ?
    То за това е Дискусия - понякога криволичи насам-натам ..

    Поздрави

  46. 47 Профил на ajsayder
    ajsayder
    Рейтинг: 3223 Неутрално

    И след като изяснихме ВСИЧКИ абсолютно аспекти, на всякакви неща СПОМЕНАТИ в Дискусията, викам да обобщим..

    1.Споменаха се СО2 и дизелите.
    Доказа се, че ДИЗЕЛЪТ отделя НАЙ-МАЛКО СО2 за една и съща извършена работа ..

    2.Споменаха се частиците и окисите ..
    С помощта на статия в "Шпигел" бе изяснено дереджето с частиците и дизелите и кое колко е опасно за Човека , а с помощта на линк , бе изяснено за окисите ..


    3.И да направим връзка и със СТАТИЯТА..
    С помощта на ТЕЗИ факти, всеки може принципно САМ ДА ПРЕЦЕНИ - С ЕЛЕКТРО-ТОРТИНЕТКА ли щади повече природата, или с малка количка на съвременен дизел, примерно ..

    А как му е по-удобно , по на сметка и по го кефи - си е негова лична работа ..

  47. 48 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4463 Неутрално

    До коментар [#31] от "Чардо":

    ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++=
    Определено е по-евтино решение

  48. 49 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4463 Неутрално

    До коментар [#39] от "uq":

    При всяко положение превозните средства които се задвижват с ел.енергия са по-чисти от другите стандартни превозни средства

  49. 50 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4463 Неутрално

    До коментар [#41] от "Divi filius":

    В крайна сметка точно така се получиха нещата у нас.

  50. 51 Профил на ajsayder
    ajsayder
    Рейтинг: 3223 Неутрално

    До коментар [#39] от "uq":При всяко положение превозните средства които се задвижват с ел.енергия са по-чисти от другите стандартни превозни средства
    —цитат от коментар 49 на bat_plamen


    В смисъл "по-чисти"????
    Измити със сапун?

    Щото ЕТО ЗА СО2 отпечатък:

    Под ръка са ми следните цитати:

    " .. двигатель Skyactiv-X чище, чем электромобиль"
    Автоновости 14 марта 2018, 15:42
    .. Выбросы CO2, образующиеся при производстве этого количества энергии, составляют 200 г/км... Модели SkyActiv-G со «сравнимой мощностью» будут иметь выбросы 142 г/км.."
    ------------------------
    " New Mazda petrol engine can rival electric vehicles for 'well to wheel' emissions... ... 13/03/2018 in Manufacturer News ...
    .......... ................
    A spokesman said: "With two thirds of global electricity production currently relying on the use of fossil fuels, Mazda believes regulations placing the absolute emissions of an EV at zero to be disingenuous.
    "In order to more correctly measure CO2 emissions over the lifecycle of a vehicle, Mazda is moving beyond current 'tank-to-theel' evaluations (which consider only emissions whilst driving), to a well-to-wheel method, which also considers fuel extraction, manufacturing and shipping..."
    ----------------------
    Ей и още линкове:
    https://insideevs.com/mazda-falsely-claims-skyactiv-3-will-be-cleaner-than-evs/

  51. 52 Профил на ajsayder
    ajsayder
    Рейтинг: 3223 Неутрално

    До коментар [#39] от "uq":При всяко положение превозните средства които се задвижват с ел.енергия са по-чисти от другите стандартни превозни средства
    —цитат от коментар 49 на bat_plamen



    Но учените разобличават, техните брътвежи..
    http://brusselstimes.com/business/technology/15050/electric-vehicles-emit-more-co2-than-diesel-ones ,-german-study-shows .. Electric vehicles emit more CO2 than diesel ones..

    Български автор.Стара публикация, ама е още актуална ..:

    http://www.ecars.bg/polezno-efektivno/item/3387-elektromobili-mrusen-tok-vuglishta-visoki-emisii?tmpl=component&print=1
    ------------------------
    "Това е добро напомняне, че електрическите коли сами по себе си не са технология за намаляване на въглеродния отпечатък "..
    -------------------------





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK