"Фиат Крайслер" предложи на "Рено" да се слеят в огромен холдинг

"Фиат Крайслер" предложи на "Рено" да се слеят в огромен холдинг

© Reuters



Фиат Крайслер" формално отправи предложение на френския си конкерунт "Рено" за сливане, от което може да се появи третият по големина производител на автомобили в света.


Подробностите са били уточнени тази нощ и са обсъдени на среща от борда в централата на "Рено" рано сутринта, допълва "Ройтерс".


Ако бъде одобрена от ръководствата и акционерите, както и ако получи съгласието на антимонополните регулатори, сделката ще доведе до производител, способен да продава 8.7 милиона коли годишно. Бъдещият концерн ще присъства със силни позиции в ключови райони по света, ще има силни технологични предимства, ще обхваща пълния спектър от луксозни автомобили до такива за масова употреба и ще може да пести 5 млрд. евро годишно само от оптимизирането на работата, твърдят от италианско-американската компания.


Обединената корпорация ще бъде листвана на борсата като регистрирана в Холандия холдингова компания. На акционерите на "Фиат-Крайслер" ще бъдат изплатени 2.5 млрд. евро специален дивидент. Всяка от двете компании ще получи по 50% от холдинга чрез емитирането на нови акции.

Ключови думи към статията:

Коментари (57)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на aleks ivan
    aleks ivan
    Рейтинг: 1942 Весело

    И накрая ще остане само един автопроизводител 👏 😂

    ЖИВОТ за дунавските есетри!! : https://esetri.wwf.bg/
  2. 2 Профил на balgariez
    balgariez
    Рейтинг: 1592 Неутрално

    Който сънува нек'ви "антимонополни закони" да спасят "свободната конкуренция", нека се събуди, облян в студена пот.
    " Що е капитализъм...? ", би рекъл Понтий Пилат.

  3. 3 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 2444 Неутрално

    Фиат Рено. Това звучи доста ужасно :)

    The best way to predict the future is to invent it.
  4. 4 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1609 Весело

    До коментар [#3] от "EU defender":

    Не, еврокомунде.

    Фиат–Крайслер–Рено–Нисан–Автоваз

    Апокалипсисът апокалиптичен
  5. 5 Профил на Smoke
    Smoke
    Рейтинг: 933 Весело

    Фиат Рено. Това звучи доста ужасно :)
    —цитат от коментар 3 на EU defender


    А Пежо-Сутиен по-добре ли е :)

  6. 6 Профил на iak
    iak
    Рейтинг: 895 Весело

    До коментар [#2] от "balgariez":

    Не си добре ако говориш за монопол на този конкурентен пазар. Та там са още Фолксвакен, Тойота, Дж Ем, БМВ, Мерцедес, Тесла, Волво, Хюндай, Останалите корейски, американски и японски производители и ............. още една камар китайски производители........... :)

    И най-глупавия руски трол не би заменил, най-бедната част от Европа, за което и да е място в Русия. И в същото време - несъзнателно, прави всичко възможно България да прилича на примитивната и деградирала Русия.
  7. 7 Профил на iak
    iak
    Рейтинг: 895 Весело

    До коментар [#3] от "EU defender":

    Мелез между пор, свиня и немска овчарка :)

    И най-глупавия руски трол не би заменил, най-бедната част от Европа, за което и да е място в Русия. И в същото време - несъзнателно, прави всичко възможно България да прилича на примитивната и деградирала Русия.
  8. 8 Профил на Фат Ким
    Фат Ким
    Рейтинг: 787 Неутрално

    До коментар [#3] от "EU defender":Не, еврокомунде.Фиат–Крайслер–Рено–Нисан–Автоваз
    —цитат от коментар 4 на БМЗ


    Развода с Нисан е близко, японците искат независимост и за това беше целия този цирк с Гон, макар да държат кръстосано акции помежду си, аз вече не ги броя заедно.

  9. 9 Профил на balgariez
    balgariez
    Рейтинг: 1592 Весело

    До коментар [#6] от "iak":

    Чии са Порше, Ягуар, Волво-товарни, Ферари ако щеш, и т.н., и т.п. ?
    И най-важното- какъв е тренда ?!

  10. 10
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  11. 11 Профил на shisharko
    shisharko
    Рейтинг: 703 Неутрално

    Fiat напоследък са с доста отслабени позиции, нямат модели в ключови сегменти и отсъстват напълно в много пазари, като например българския. Ако не беше модела 600 съвсем щяха да го окършат. Сливането с друга компания е единствения им шанс.

  12. 12 Профил на dante_18
    dante_18
    Рейтинг: 777 Неутрално

    Значи Фиат яко са закъсали.

    If you are going through hell... Keep going!
  13. 13 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 3024 Неутрално



    Значи Рено освен, че са главният акционер в Нисан, където дирижират парада, са напът да влезат и в Даймлер, за когото произвеждат бая компоненти, мотори и цели автомобили.

  14. 14 Профил на b0b069
    b0b069
    Рейтинг: 1022 Неутрално

    А завод в Долни нанагорни могили няма ли да направят

  15. 15 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 3024 Неутрално



    Ето кои глобални конгломерати се оформят в бъдеще:

    - Тойота-Сузуки
    - Фолксваген
    - Рено-Нисан-Фиат-Крайслер-Мицубиши-Даймлер
    - Пежо- Ситроен-Опел
    - ГМ
    - Форд
    - Хюндай
    - БМВ

  16. 16 Профил на Divi filius
    Divi filius
    Рейтинг: 2575 Неутрално

    Който сънува нек'ви "антимонополни закони" да спасят "свободната конкуренция", нека се събуди, облян в студена пот." Що е капитализъм...? ", би рекъл Понтий Пилат.
    —цитат от коментар 2 на balgariez


    А и що е то ГЛОБАЛИЗЪМ, и кои ДЕЙСТВИТЕЛНО са против него? Ааа, за капитализЪма не важело начи, а само в ЦИРКА, наречен политика. Ясно! Кученцата продължават да си лаят, а керванът...

    До коментар [#3] от "EU defender":Не, еврокомунде.Фиат–Крайслер–Рено–Нисан–Автоваз
    —цитат от коментар 4 на БМЗ

    reductio ad absurdum...
  17. 17 Профил на Divi filius
    Divi filius
    Рейтинг: 2575 Весело

    До коментар [#2] от "balgariez":

    П.П. Със сигурност не е и mom-and-pop капитализма, за които пък други бленуват. Капитализмът, ако не се разширява/уедрява, рано или късно "отива на кино". Самоизяжда се. Нещо подобно на империите. 🤷‍♂️

    reductio ad absurdum...
  18. 18 Профил на charlesdegaulle
    charlesdegaulle
    Рейтинг: 1275 Неутрално

    Заедно определено ще стоят на пазара по-добре!

  19. 19 Профил на fio41315648
    fio41315648
    Рейтинг: 1739 Весело

    Автоваз се връща към корените си!

  20. 20 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 4037 Любопитно

    Затъването на Фиат е видимо и с просто око....Рено започнаха (най-после) да правят смислени,практични и красиви автомобили...та въпросът е ЗАЩО им е ФИАТ?Имат си полу-компания като ВАЗ-толиати.....

    До истината се достига с познание!
  21. 21 Профил на Bodhbh Dearg
    Bodhbh Dearg
    Рейтинг: 298 Неутрално

    До коментар [#15] от "Нинов":

    Тойота държи и Субару, Хюндай - Кия, Джийли - Волво, Тата - Джагуар и Ленд Ровър Рейндж Ровър, Рено притежава и Дачия. Още няколко сливания и може да се стигне до ограничен монопол (такива слухове вече имаше за Фолксваген и Тойота, и за Форд и PSA).

  22. 22 Профил на Големи яйца:)
    Големи яйца:)
    Рейтинг: 686 Весело

    До коментар [#11] от "shisharko":

    Вероятно имаш предвид модела 500, но както и да е. Фиат дръпнаха доста в сравнение със застоя който имаха преди 10-15 години. А за българския пазар - нямам думи... За какъв пазар на нови автомобили може да говорим въобще?

  23. 23 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 3024 Неутрално

    До коментар [#20] от "Willy Messerschmitt":

    Фиан-Крайслер е водещ световен автомобилостроител.
    От €110 млрд. продажби за 2018 год. са направили €3,6млпд. чиста печалба.

  24. 24 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 3024 Неутрално

    До коментар [#21] от "Bodhbh Dearg":

    Точно така - нещата вървят към олигопол.

    В други области като операц. системи за мобилни телефони това си е съвсем нормално и никой по форумите не си къса ризите или реже вените.

  25. 25 Профил на BlueBoss
    BlueBoss
    Рейтинг: 357 Неутрално

    До коментар [#15] от "Нинов"

    Като как да разбираме тук наличието на Даймлер в групата на Фиат и Рено?
    До колкото си спомням тяхната авантюра с Крайслер приключи преди години и именно поради тази авантюра Фиат купи Крайслер...
    Даймлер си е самостоятелна компания :)

  26. 26 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 3024 Неутрално

    До коментар [#25] от "BlueBoss":

    Даймлер иска да е холдинг, занимаващ се с мобилност. Инвестират много в мобилни приложения за споделени пътувания, апликации за таксиметрови услуги, автобусни превози (Flixbus).
    По отношение на автомобилите Рено е стратегически партньор, разработващ автомобили (новият двуместен Смарт), произвеждащ двигатели (1,3 литров бензинов за А-класа), цели автомобили (четириместният Смарт + Мерцедес - пикъп = Нисан Навара). Рено е главен доставчик на Даймлер за електромобилите.
    Рено и Даймлер притежават накръст по 4% от акциите си, като идеята е да се увеличи.
    В дългосрочен план Даймлер ще стане луксозния сегмент на конгломерата, предлагащ скъпарски каросерии и интериор.

  27. 27 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 3024 Неутрално

    До коментар [#25] от "BlueBoss":

    Четириместният Смарт е Рено Туинго, а Електросмартът е пак с компоненти на Рено.

    Даймлер освен това иска да влезе в китайския конгломерат на Джйли, който в момента с 10%тов дял е най-големият акционер в Даймлер.

  28. 28 Профил на Levski Levov
    Levski Levov
    Рейтинг: 281 Неутрално

    [quote#5:"Smoke"][/quote
    Опела къде го забрави?

  29. 29 Профил на Котаранц
    Котаранц
    Рейтинг: 723 Неутрално

    Докато Фиат и Рено се сливат,Пежо купи Опел ,
    VW продава и строи поредния завод,че не може да смогне да изпълни поръчките!

    Черен хайвер за черна лъскава козина!
  30. 30 Профил на Прокопеевски
    Прокопеевски
    Рейтинг: 903 Неутрално

    Неслучайно връщат Маркс в учебниците по макроикономика.

  31. 31 Профил на DonKey Hot
    DonKey Hot
    Рейтинг: 1698 Любопитно

    До коментар [#1] от "aleks ivan":
    И накрая ще остане само един автопроизводител - китайски или индииски?!

    ум море, глава шамандура
  32. 32 Профил на DonKey Hot
    DonKey Hot
    Рейтинг: 1698 Любопитно

    До коментар [#3] от "EU defender":
    има лесно, ще е Рено Фиат

    ум море, глава шамандура
  33. 33 Профил на iceto_
    iceto_
    Рейтинг: 286 Неутрално

    До коментар [#3] от "EU defender":Не, еврокомунде.Фиат–Крайслер–Рено–Нисан–Автоваз
    —цитат от коментар 4 на БМЗ


    в случая - без Нисан, те си се подготвиха и арестуваха Гон

  34. 34 Профил на DonKey Hot
    DonKey Hot
    Рейтинг: 1698 Любопитно

    До коментар [#15] от "Нинов":
    нещо за ТАТА или за китайците да кажете?!

    ум море, глава шамандура
  35. 35 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 3024 Неутрално

    До коментар [#34] от "DonKey Hot":

    Със своите продажби от €40 млрд. Тата Мотърс все още е дждже на световната сцена.
    Джийли и те също са малък играч с големи амбиции.

  36. 36 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 4506 Неутрално

    До коментар [#20] от "Willy Messerschmitt":

    Ако наричаш Ферари, Мазерати и Алфа затъващи производители, може и да си прав.

    Gunter glieben glauchen globen
  37. 37 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 4506 Неутрално

    До коментар [#20] от "Willy Messerschmitt":

    Да не говорим за Джийп, Крайслер, Рам и Додж, които продават в Щатите като луди и са част от ФиатКрайслер.

    Gunter glieben glauchen globen
  38. 38 Профил на DonKey Hot
    DonKey Hot
    Рейтинг: 1698 Любопитно

    До коментар [#35] от "Нинов":
    подготвен сте по темата затова ми бе и интересно мнението ви, благодаря

    ум море, глава шамандура
  39. 39 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 3024 Неутрално

    До коментар [#36] от "Alarmstufe: Rot":

    Преди няколко години Ферари се отцепи напълно от Фиат като отделно акционерно дружество (тикър: RACE) с пазарна капитализация в момента от $28млрд.

    Поради този успех (за фам. Аниели) Фиат-Крайслер планира да отцепи марките Джип и Алфа Ромео, пускайки ги изцяло на борсата като отделни акционерни дружества.

  40. 40 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 3348 Неутрално

    UNITED EU UNION

    До коментар [#3] от "EU defender":

    Фиат Рено.
    Това звучи доста ужасно :)
    z.

    Двутактов модел...
    А има тритактов:

    Фиат Крайслер Рено

    И четири :)

    Фиат Крайслер Рено Юго.

  41. 41 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2453 Неутрално

    Двата производителя с най-замърсяващите автомобили ще се сливат.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  42. 42 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 3024 Неутрално



    След сливането може да сложат съвсем ново име на корпорацията, притежаваща множеството марки.

    Германският маркетингов гуру Манфред Гота би могъл да предложи съответното име.
    Той е измислил марковите наиминования на Туинго, Ксетра, Конгстар, Смарт, Панамера, Вектра, както и фирмените имена: Евоник Индъстрийс, Таргобанк, Кюпси, Рулантика.

  43. 43 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 2264 Неутрално

    Затъването на Фиат е видимо и с просто око....Рено започнаха (най-после) да правят смислени,практични и красиви автомобили...та въпросът е ЗАЩО им е ФИАТ?
    —цитат от коментар 20 на Willy Messerschmitt


    Автомобилната индустрия се трансформира от електрификацията и автономните автомобили. Те изискват огромни инвестиции в развойна дейност, а досегашните обеми (за които все по-трудно намираме места по паркингите през по-голямата част на денонощието) почти сигурно ще се свият. Затова Серджио Маркионе (лека му пръст) сочеще, че фирмите в този бранш, които не се уедрят, ще загинат.

    Не гледайте какви автомобили предлагат Рено и Фиат-Крайслер сега, гледайте какви са им възможностите да имат конкурентни автомобили след 10 години...

  44. 44 Профил на anarhochristian
    anarhochristian
    Рейтинг: 1556 Неутрално

    Който сънува нек'ви "антимонополни закони" да спасят "свободната конкуренция", нека се събуди, облян в студена пот." Що е капитализъм...? ", би рекъл Понтий Пилат.
    —цитат от коментар 2 на balgariez


    Преди няколко месеца бяха Форд и Групата на Фолксваген, засега за няколко модела коли, за сега.
    Утре Тойота и ДМ или кой знае кой.
    Склонноста на капитала към укропняване?
    Естествен ход до достигане на корп.фаш. ниво?
    Ще видим, ще видим...

  45. 45 Профил на anarhochristian
    anarhochristian
    Рейтинг: 1556 Неутрално

    Ето кои глобални конгломерати се оформят в бъдеще:- Тойота-Сузуки- Фолксваген- Рено-Нисан-Фиат-Крайслер-Мицубиши-Даймлер- Пежо- Ситроен-Опел- ГМ- Форд- Хюндай- БМВ
    —цитат от коментар 15 на Нинов


    Както вече писах Форд и Ваген ги пиши заедно.

  46. 46 Профил на anarhochristian
    anarhochristian
    Рейтинг: 1556 Неутрално

    Неслучайно връщат Маркс в учебниците по макроикономика.
    —цитат от коментар 30 на Апартамент с асансьор в тоалетната


    Ей ама Ленин как обърка плановете на Маркс! Нещо, като Мулето дето се вниза в теорията на психоисторията на Селдън и прецака Фондацията. Обърка му схемата за 100 години, но ето че вече нещата си идват на мястото. Не съм обаче заразен с неговия оптимизъм за изхода.

  47. 47 Профил на anton83
    anton83
    Рейтинг: 828 Неутрално

    Фиат - Крайслер, всъщност вече се крепи най-малко на ФИАТ и Крайслер(като марки). Основните приходи идват, покрай бума на СУВ, от Джип и пикапите на Додж. Почтии цялата друга моделна гама на Крайслер е спряна. Другата печеливша марка на групата е Ивеко.
    Продажбите на ФИАТ са зле. Ланчиа е в будна кома. Мазерати също не са цветущи. Опитват да правят нещо с Алфа. Ферари се отделиха. Мисля, че същото направиха и с успешния си производител на земеделски и строителни машини НюХоланд.
    Виждам горе, че ще отделят и останалите печеливши марки.
    От какъв зор тогава Рено да се обединява с това, което остане?
    Да не говорим, че Рено, все пак, е френска държавна компания. Някак, не си представям принципалът да изгаря от желание фирмата да се регистрира в Холандия

  48. 48 Профил на Дундурук
    Дундурук
    Рейтинг: 810 Неутрално

    Тука егаси автомобилните разбирачи, дето се подиграват на тези 2 марки! Рено, особено Фиат са мощни и високотехнологични автогиганти. Наред с Мерцедес, Фиат е създал огромна част от иновациите, които виждате в автомобилите в последните много десетилетия. Фиат, наред с Пежо и Форд, движи икономиката на Европа с лекотоварната си гама. И двете компании са част от световния мотоспорт. Брандове на двете марки държат и в момента рекордите на Нюрбюркринг. И т.н..

  49. 49 Профил на Содом и Гомор- (к)Раят на джендъризма
    Содом и Гомор- (к)Раят на джендъризма
    Рейтинг: 1179 Неутрално

    Ето кои глобални конгломерати се оформят в бъдеще:- Тойота-Сузуки- Фолксваген- Рено-Нисан-Фиат-Крайслер-Мицубиши-Даймлер- Пежо- Ситроен-Опел- ГМ- Форд- Хюндай- БМВ
    —цитат от коментар 15 на Нинов


    Крайслер притежаваше Мерцедес по едно време след което ги продадоха

    Най- добрия робовладелец е този който успее да убеди робите си че са свободни хора!
  50. 50 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 3348 Неутрално

    Эвротудей имени Лелина

    В Соцлагера Маркс присъстваше на секи км
    в хоризонталите и вертикалите на държавите.

    Затова бе запрещена експлоатацията на човек от говедо,
    или по-точно, на Човека№1 от човек.

    Маркс саветваше савецкия савет планово въздържание.
    Монополистически диктат политически и икономически
    над частната инициатива, конкуренцията и т.нар. свободен пазар.
    Планов марш с "Труда е песен!" къмто свет уж по-по лесен.
    В оригинала: "Arbeit Macht Frei".
    Минимум свръхпроизводство.
    Минимум потребление.

    Но не предвиди максимума расхищение.

    Соцлагерът стриктно слушаше напразно...
    А Китай престана да слуша савецките савети на Маркс още в 1975.
    Пробвай са при Мадуро...

    Асансьор в тоалетна не е много далеч от рационална идея.
    но изисква гъвкъв ум ;) Мисъл "out of the box":
    Тоалетна в асансьор.

    Специализиран асансьор в мезонет, триозенет... или куатро.
    Усещаш нужда, натискаш копче и пристига облекчение.
    Икономично.
    Една тоалетна за всички етажи!

    До коментар [#30] от "Апартамент с асансьор в тоалетната":

    Неслучайно връщат Маркс в учебниците по макроикономика.

  51. 51 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 1220 Неутрално

    До коментар [#15] от "Нинов":

    Опел не е ли на ДМоторс

  52. 52 Профил на anton83
    anton83
    Рейтинг: 828 Неутрално

    [quote#49:"Содом и Гомор- (к)Раят на джендъризма"][/quote]


    Имаш предвид, че Даймлер КУПИ преди известно време закъсалият(отново) Крайслер. Но сделката се оказа провал.

  53. 53 Профил на Indiana Jones
    Indiana Jones
    Рейтинг: 278 Неутрално

    Toyota държи още Daihatsu и има участие в Mazda...
    До коментар [#21] от "Bodhbh Dearg":

    It’s not the years, honey. It’s the mileage.
  54. 54 Профил на fio41315648
    fio41315648
    Рейтинг: 1739 Неутрално

    До коментар [#49] от "Содом и Гомор- (к)Раят на джендъризма":
    Не съвсем коректно, бяха се обединили, а после се разделиха!

  55. 55 Профил на Divi filius
    Divi filius
    Рейтинг: 2575 Любопитно

    До коментар [#46] от "anarhochristian":

    "Ей ама Ленин как обърка плановете на Маркс!"

    НЭП ли имаш предвид? Ми имало е ОБЕКТИВНИ причини, за това. https://bit.ly/2WmrJjK

    Всички са очаквали социализма да се осъществи (първо) в големите индустриални страни. Даже самият Ленин.

    reductio ad absurdum...
  56. 56 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 4506 Неутрално

    Двата производителя с най-замърсяващите автомобили ще се сливат.
    —цитат от коментар 41 на deutschwagen


    Крайно време е да смениш ника с Volkswagen.

    Gunter glieben glauchen globen
  57. 57 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 4506 Неутрално

    До коментар [#39] от "Нинов":

    Абе отделни, ама Серджо Маркионе все киснеше в бокса на Ферари приживе.

    Gunter glieben glauchen globen




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK