Китай ускори изграждането на собствената си 5G мрежа

Китай ускори изграждането на собствената си 5G мрежа

© Associated Press



Китай издаде на водещите си мобилни оператори лицензи, за да изградят мрежите от пето поколение (5G) в страната си по-рано от очакваното, съобщи британският в. "Файненшъл таймс".


Решението означава, че Пекин ускорява изграждането на мрежите въпреки спора със Съединените щати, опитващи се да изолират "Хуауей", гиганта в телекомуникацонното оборудване, като забранят на американския бизнес да търгува с него.


САЩ и Китай се надпреварват за първенството в разгръщането на 5G мрежите, които се очаква да предизвикат революция в индустрията, съвременните технологии и потребителските навици.




"Чайна мобайл", "Чайна юникорн" и "Чайна телеком" днес получиха лицензи от Министерството на индустрията и информационните технологии, съобщиха държавните медии, предаде британското издание. Тази стъпка се очакваше във втората половина на годината, вероятно в последните ѝ месеци.


Според някои анализатори обаче това не дава непременно повод за оптимизъм. Лю Бин от инвестиционната фирма "Ситибанк" смята, че "само сваляне или частично сваляне на забраната за американска технология за "Хуауей" може да помогне на китайските 5G мрежи да преминат към нормален темп на растеж". Според Едисън Лий, анализатор от инвестиционната група "Джефрис", целта на Пекин е да покаже сила и да изпрати сигнал към Вашингтон, че напредъкът в тези технологии няма да бъде спрян.


"Хуауей" твърди, че има достатъчно запаси от елементи (произвеждани иначе от американски компании) и собствена технология, за да продължи работа от 6 до 9 месеца. Лий обаче смята, че въпросът могат ли да се справят и след края на годината остава отворен.

Ключови думи към статията:

Коментари (74)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Анийдмъни
    Анийдмъни
    Рейтинг: 343 Неутрално

    Толкова им трябва май - ще си развият собствената мрежа и после ще продават технология на който друг иска. Освен петото поколение мрежа с нея си бутат и другите технологии, зависещи от нея. После ще има да ги гонят хамериканците.

    panem et circenses
  2. 2 Профил на WWW
    WWW
    Рейтинг: 1156 Неутрално

    Сигурно процесорите са им слабото място на китайците.

    Ако не са работили тайно и полека последните години за алтернатива на Куалком, Интел , и другите америкаски лидери при МЦУ-тата ще закъсат.

    Американеца е хитър , ще удари там където е слабото място на Китай, ЦРУ сигурно има отделение което следи технологиите на Китай, долъде са,как вървят

  3. 3 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 5057 Неутрално

    Да видим дали ще тръгне и въобще имат ли повод за оптимизъм

  4. 4 Профил на WWW
    WWW
    Рейтинг: 1156 Неутрално

    "Хуауей" твърди, че има достатъчно запаси от елементи (произвеждани иначе от американски компании) и собствена технология, за да продължи работа от 6 до 9 месеца. Лий обаче смята, че въпросът могат ли да се справят и след края на годината остава отворен.

    -----------

    собствена технология, за да продължи работа от 6 до 9 месеца
    това е интересно, какво имат?
    кои са китайските компании които правят процесори?

  5. 5 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4883 Неутрално

    Huawei, ZTE и китайска 5G утекоха в канала! Не съм 100% сигурен, но всепак мисля, че утекоха в канала справедливо!

  6. 6 Профил на faraon
    faraon
    Рейтинг: 860 Неутрално

    Huawei, ZTE и китайска 5G утекоха в канала! Не съм 100% сигурен, но всепак мисля, че утекоха в канала справедливо!
    —цитат от коментар 5 на vassilun


    Така "утекоха в канала справедливо", че ускоряват изграждането на мрежата.

  7. 7 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4883 Неутрално

    [quote#6:"faraon"][/quote]

    Ще видим!

  8. 8 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 2351 Неутрално

    До коментар [#1] от "Анийдмъни":

    Нещо не си схванал. Проблема не е кой да произведе мрежата, китайците си имат ноухау и в момента. Проблема е на кого ще я продадат.

    САЩ определено дават индикации, че няма да ги допуснат до техния пазар. Остават Европа и Азия. Европа е 50/50, Азия конкурент са им корейците и японците.

    Проблема е да намерят пазар. Самата техника отдавна не е коз в тая игра.

  9. 9 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 2351 Неутрално

    До коментар [#6] от "faraon":

    Изграждат ама в Китай. Тоя пазар така или иначе си е техен. Нямат условия за силен разтеж, това им е проблема! А при китайските компании, ако не ударят поне 10% ръст в оборота на годишна база, по-добре да фалират, марджините им са малки и големия ръст на оборотите е жизнено важен.

  10. 10 Профил на Petko Boukov
    Petko Boukov
    Рейтинг: 749 Неутрално

    Тревър Ноа за 5G битката между САЩ и Китай: https://www.youtube.com/watch?v=djh3bh8YObc

    Класика!

    Необходима е не волята да вярваш, а волята да откриваш, което е точно обратното. - Бертранд Ръсел
  11. 11 Профил на Petko Boukov
    Petko Boukov
    Рейтинг: 749 Неутрално

    До коментар [#10] от "Petko Boukov":

    Грешка в търсенето. Това е по-доброто: https://www.youtube.com/watch?v=CEQTo9usai4

    Необходима е не волята да вярваш, а волята да откриваш, което е точно обратното. - Бертранд Ръсел
  12. 12 Профил на Vili Jambov
    Vili Jambov
    Рейтинг: 1299 Неутрално

    До коментар [#6] от "faraon":Изграждат ама в Китай. Тоя пазар така или иначе си е техен. Нямат условия за силен разтеж, това им е проблема! А при китайските компании, ако не ударят поне 10% ръст в оборота на годишна база, по-добре да фалират, марджините им са малки и големия ръст на оборотите е жизнено важен.
    —цитат от коментар 9 на niakoi_si


    Много категорично мнение. Да почакаме и да видим. Китайският пазар вече е доста голям, меко казано. Като за начало (първата година) е повече от достатъчен. Оттам нататък как ще се развият нещата е рано да се каже. Според мен важният акцент е друг. Европа трябва да развива тези технологии приоритетно. Ако ще и с държавана, че и съюзна (имам предвид ЕС) подкрепа. Колкото и да писка Тръмп. Той и без това ни третира също китайците: врагове.

  13. 13 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3782 Неутрално

    Китай се опитва да спаси Хуавей

  14. 14 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3782 Неутрално

    "....целта на Пекин е да покаже сила и да изпрати сигнал към Вашингтон, че напредъкът в тези технологии няма да бъде спрян...."

    Ами добре, напредъкът им не може да бъде спрян. Да го въвеждат в Китай, КНДР, Камбоджа, Виетнам, Индонезия. За какво бяха тези патардии със САЩ?

  15. 15 Профил на Иван  К
    Иван К
    Рейтинг: 3035 Неутрално

    Не е важно колко елементи има на склад и дали са готови да си произведат сами.
    Проблемът е по-дълбок - в Китай не притежават типичната култура на западните държави. В Китай хората иноватори не са на уважение както на запад примерно Стив Джобс, Бил Гейтс, Елон Мъск.....................................
    В общество което не поставя на първо място определени хора, тези хора не работят с всички сили.
    Иноваторите и те са хора и те се изкушават от славата.

    подпис
  16. 16 Профил на gozambo
    gozambo
    Рейтинг: 3231 Неутрално

    [quote#6:"faraon"][/quote]

    Ускоряват изграждането на мрежата на думи. ККП беше поставила максимално бързите срокове във времето,когато американските фирми помагаха. Сега,когато Америка пречи е нормално да има забавяне,а не ускоряване.

  17. 17 Профил на Against China
    Against China
    Рейтинг: 2725 Неутрално

    Китай без американски технологии не може да изгради бързо 5G технологии.Така,че това е пиар за пред масите.Скоро ще се разбере,че Китай ще изостанат от САЩ в тези технологии.И китайският икономически растеж е най-слабият от 20 години насам.

    AGAINST CHINA
  18. 18 Профил на Against China
    Against China
    Рейтинг: 2725 Неутрално

    Китай се опитва да спаси Хуавей
    —цитат от коментар 13 на historama


    Но,не може.

    AGAINST CHINA
  19. 19 Профил на Against China
    Against China
    Рейтинг: 2725 Неутрално

    "....целта на Пекин е да покаже сила и да изпрати сигнал към Вашингтон, че напредъкът в тези технологии няма да бъде спрян...."Ами добре, напредъкът им не може да бъде спрян. Да го въвеждат в Китай, КНДР, Камбоджа, Виетнам, Индонезия. За какво бяха тези патардии със САЩ?
    —цитат от коментар 14 на historama


    За пред масите...Но,реалностите са други.5G технологиите в Китай силно ще се забавят.Китайците нямат нужните технологии,а САЩ ги има.

    AGAINST CHINA
  20. 20 Профил на gozambo
    gozambo
    Рейтинг: 3231 Неутрално

    5G мрежите са прогрес от една страна,но са малко пресилена работа. Първо,на повечето хора 5G не им трябва. За чатене и четене на новини,разглеждане фейсбуците на приятелите 5G не е необходим. Второ, 5G облъчва здраво. Представете си натъпканите с народ китайски градаве,където на хората не им стига мръсния въздух, ами и са ги облъчват като с рентген. Градовете ще се превърнат в микровълнови печки.

  21. 21 Профил на gozambo
    gozambo
    Рейтинг: 3231 Неутрално

    5G ще пришпори потреблението. Китайците и тази сметка си правят. Хайде сега да си сменим печката,хладилника, ключовете за лампите, поливната система, колата и за каквото се сетите,защото новите модели са умни. Лампата я палиш и гасиш с подсвиркване,определена дума, щракане с пръсти, пляскане с ръце, дори с пръдня. И китайските тарикати си правят сметка да ви произведат и продадат всички тези чудесии.
    Ако питате мен, така ще направите живота си ад и ще унищожите здравето си.

  22. 22 Профил на о сандо
    о сандо
    Рейтинг: 1778 Неутрално

    ... падне ли ху@вей, пада и компартията барабар с китайската новомитология! )))

    "Каменный век закончился не потому, что закончились камни" Г. Греф
  23. 23 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 1991 Неутрално

    До коментар [#6] от "faraon":Изграждат ама в Китай. Тоя пазар така или иначе си е техен. Нямат условия за силен разтеж, това им е проблема! А при китайските компании, ако не ударят поне 10% ръст в оборота на годишна база, по-добре да фалират, марджините им са малки и големия ръст на оборотите е жизнено важен.
    —цитат от коментар 9 на niakoi_si


    Милиард и половина човека са там бе. Само пълен идиот би оценил такъв пазар като недостатъчен за раСтеж. Нищо че парите ще се въртят вътре в страната. Производството на стоки с висока добавена стойност не е задължително да изнася при описаното положение. Това не ни е малката Бълхария, която за да печели да трябва да изнася такава продукция.

    мурзилка
  24. 24 Профил на faeton.
    faeton.
    Рейтинг: 3848 Неутрално

    САЩ са по- напред в 5 Г технологиите! Китай имат да догонват!
    Освен САЩ започват изграждане на спътников интернет!

  25. 25 Профил на Divi filius
    Divi filius
    Рейтинг: 660 Весело

    Сигурно процесорите са им слабото място на китайците.Ако не са работили тайно и полека последните години за алтернатива на Куалком, Интел , и другите америкаски лидери при МЦУ-тата ще закъсат.Американеца е хитър , ще удари там където е слабото място на Китай, ЦРУ сигурно има отделение което следи технологиите на Китай, долъде са,как вървят
    —цитат от коментар 2 на WWW


    Американските компании изреваха:

    "Поставянето на Huawei в Черният списък на Тръмп вреди на американските фирми за чипове" https://cnb.cx/2Mtgdzc

    Китай почва сам да ги си произвежда. Имаше новини, още преди месец. А и сериозно вече навлизат и в надпреварата в Космоса. Оня ден изстреляха ракета с морско базиране.

    https://youtu.be/JiVA0nP3gkM

    https://youtu.be/JlM99dx55xk

    reductio ad absurdum...
  26. 26 Профил на о сандо
    о сандо
    Рейтинг: 1778 Неутрално

    До коментар [#23] от "Маршалов":

    ... що не си събереш лозунгите и позивите и айде, към комуна-чайната...

    "Каменный век закончился не потому, что закончились камни" Г. Греф
  27. 27 Профил на о сандо
    о сандо
    Рейтинг: 1778 Неутрално

    До коментар [#23] от "Маршалов":

    ... а и друго... чайниците не са повече от 900М... и са в демографска криза на всичкото отгоре.........

    "Каменный век закончился не потому, что закончились камни" Г. Греф
  28. 28 Профил на vesolr
    vesolr
    Рейтинг: 3479 Весело

    До коментар [#21] от "gozambo":

    Всъщност ти преди време много хвалеше Тръмп че ускорил изграждането на 5 и повече Г мрежа. Такива суперлативи бяха, ум да ти зайде. Сега нещо грозденцето е станало кисело и вече подобна мрежа е ненужна, типичната ти смяна на концепцията.

    От клеветника https://goo.gl/QdmktQ
  29. 29 Профил на о сандо
    о сандо
    Рейтинг: 1778 Неутрално

    [quote#25:"Divi filius"][/quote]

    ... китайската "индустрия" още работи в милиметри ве, агитаторчето )))... какви чипове, какви технологии те гонят... чайниците немат въздух, земя, вода, храна и т.н.... ма с 5-гъто и ИИ били най-отпред... хахахахахахаха
    Верно ли, веееееееее.............

    ***авангарда на комунистическата измама Отчаяно вее червената дрипа! (дето и то, знаме, от нас е крадено, барабар с петолъчката... )

    "Каменный век закончился не потому, что закончились камни" Г. Греф
  30. 30 Профил на patilanskomeze
    patilanskomeze
    Рейтинг: 1465 Неутрално

    Сигурно процесорите са им слабото място на китайците.Ако не са работили тайно и полека последните години за алтернатива на Куалком, Интел , и другите америкаски лидери при МЦУ-тата ще закъсат.Американеца е хитър , ще удари там където е слабото място на Китай, ЦРУ сигурно има отделение което следи технологиите на Китай, долъде са,как вървят
    —цитат от коментар 2 на WWW


    Тайван си бацат процесори световно качество.
    Без да имам никакви конкретни данни, чисто логически, трудно е да си представи човек че има електроника през 2019г, която Тайван може, а Китай да не може да произведе.

    В икономическо отношение, през 1979г Китай може да е бил една Огромна Северна Корея, през 1989 да е бил една Огромна Албания, а през 1999г--една Огромна Румъния, но днес не е така. Днес Китай е един Огромен Тайван, поне на по-развитата половина на територията си.

    Което е по-малко от Огромна Япония, но доста повече от Огромна Румъния.

    П.С. Днешна Русия има Безаналогова Суверенна Компютърна Индустрия, която се базира върху "международна архитектура"--т.е. купуват от Тайван и Корея, и после "порусначват".
    https://ruxpert.ru/Российские_микропроцессоры

    На ниво смартфонове като минимум, САЩ, Корея, и Китай са на едно ниво (Апъл, Самсунг, Хуавей). Мисля че и в други сфери също.

  31. 31 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 3569 Неутрално

    Могат - правят. А ние, ще подлайваме, като кучетата по кервана.

  32. 32
    gozambo
    Рейтинг: 3231 Неутрално

    Коментарът е скрит от модераторите, защото съдържа вулгарни, нецензурни квалификации, лични нападки, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на други коментиращи и лица, цитирани в публикациите. Ако въпреки това желаете да го видите, натиснете тук.

    До коментар [#21] от "gozambo":Всъщност ти преди време много хвалеше Тръмп че ускорил изграждането на 5 и повече Г мрежа. Такива суперлативи бяха, ум да ти зайде. Сега нещо грозденцето е станало кисело и вече подобна мрежа е ненужна, типичната ти смяна на концепцията.
    —цитат от коментар 28 на vesolr


    И майка ти съм хвалил,но вече не я хваля.

  33. 33 Профил на patilanskomeze
    patilanskomeze
    Рейтинг: 1465 Неутрално

    [quote#23:"Маршалов"][/quote]

    На теория не сте прав задължително--Индия има същото население като Китай вече, но това не ги прави "безбрежен вътрешен пазар"--но за Китай сте прав. Особено имайки предвид вече заложените икономически схеми по които Централна Азия и части от Африка вече са им пазарен и индустриален придатък.

    Демократите и олигарсите в САЩ в момента са заръфали Тръмп така че 90% от силите му да отиват да се отбранява, а останалите 10% едвам да му стигат да изпълнява преките си президентски задължения. Може да се спекулира, че ако не го бяха захапали така, и той имаше 100% или поне 70% енергия достъпна да влага в президентството си--щеше да надроби попари.
    А така прави само минимум вариант на своята програма--т.е. през жестокия филтър на съпротивляващата се бюрокрация преминават само най-безобидните импулси.

    Обама същото приложи на Русия, а самия Тръмп същото прилага на Китай. Не че *наистина* някой вярва че икономическа война ще "махне Путин" или ще "демократизира Китай"--но така като губят важни Х% от силата си Русия и Китай да компенсират икономическия прессинг--не им остава излишък енергия за големи зулуми.

    Демократическата теория за "тежести и контратежести", където никой не става твърде силен, и затова не настъпва диктатура--само че приложено глобално, планетарно.

  34. 34 Профил на jony
    jony
    Рейтинг: 565 Неутрално

    До коментар [#25] от "Divi filius":

    Не ми давай примери от RT (Russia Today), please!

  35. 35 Профил на patilanskomeze
    patilanskomeze
    Рейтинг: 1465 Неутрално

    До коментар [#25] от "Divi filius":Не ми давай примери от RT (Russia Today), please!
    —цитат от коментар 34 на jony


    Айде айде. Раша Тудей е като АлДжазира и Брейбарт--доста добър источник за всякаква информация не касаеща техните си господари.
    Човек просто трябва да помни коя медия в коя сфера лъже, а в коя и е изгодно да показва истината.
    Ако вземе човек БиБиСи, СиЕнЕн, Гардиън, и т.н. от една страна, и Раша Тудей и Фокс Нюз и Дейли Мирър от друга--то ако внимава за информационните изкривявания и обръща внимание само да истините които са изгодни за единия лагер и неизгодни за другия--се сглобява една съвсем адекватна картина на света.

  36. 36 Профил на patilanskomeze
    patilanskomeze
    Рейтинг: 1465 Неутрално

    Както ако се вземе Дневник, Офнюз, и Биволъ от една страна, и целия Прас Прес от друга--пак ще се сглоби пълна картина на България.
    Просто помним кой как изкривява информацията в своя полза, и автоматично компенсираме.

  37. 37 Профил на jony
    jony
    Рейтинг: 565 Весело

    Както ако се вземе Дневник, Офнюз, и Биволъ от една страна, и целия Прас Прес от друга--пак ще се сглоби пълна картина на България.Просто помним кой как изкривява информацията в своя полза, и автоматично компенсираме.
    —цитат от коментар 36 на patilanskomeze


    Ами компенсирай си. Автоматично. ;)

  38. 38 Профил на Divi filius
    Divi filius
    Рейтинг: 660 Неутрално

    До коментар [#25] от "Divi filius":Не ми давай примери от RT (Russia Today), please!
    —цитат от коментар 34 на jony


    Кьормусун табелата(https://cnb.cx/2Mtgdzc ), Джони?! 🙄

    Ако не знаеш какви са СНБС:

    https://en.wikipedia.org/wiki/CNBC

    😜😎😏

    П.П. РТ(Америка) се позовава на СЪЩИТЕ(останалите) краварски медии, ако не си вдянал досега! 🇺🇸🤠

    reductio ad absurdum...
  39. 39 Профил на qwerty 500
    qwerty 500
    Рейтинг: 1955 Неутрално

    Китайците определено ще се преориентират към вътрешният пазар като резервен вариант. Новият модел който вадят ще е с техен процесор и ОС ако спрат обновяването на андроид.

    I`m addicted to the truth, it`s a dangerous love affair.
  40. 40 Профил на jony
    jony
    Рейтинг: 565 Весело

    [quote#38:"Divi filius"][/quote]

    Демек Раша, США, Европа, все тая. Всички са еднакви. Де гиди...

  41. 41 Профил на Divi filius
    Divi filius
    Рейтинг: 660 Весело

    До коментар [#34] от "jony":

    П.П. Приемаш ли "Файненшъл Таймс"? Отпреди седмица:

    "Китай избутва собствено производство чипове в отговор на американските заплахи" https://on.ft.com/2JXIhZq

    reductio ad absurdum...
  42. 42 Профил на Divi filius
    Divi filius
    Рейтинг: 660 Весело

    [quote#38:"Divi filius"]
    —цитат от коментар 40 на jony
    Демек Раша, США, Европа, все тая. Всички са еднакви. Де гиди...[/quote]

    Ми еднакви са дотолкова, че всички имат СВОИ(собствени) интереси. Обаче истината е една, без значение откъде идва. А и сега всички вече преписват едни от други. 🤷‍♂️

    reductio ad absurdum...
  43. 43 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 1991 Неутрално

    [quote#23:"Маршалов"]
    —цитат от коментар 33 на patilanskomeze
    На теория не сте прав задължително--Индия има същото население като Китай вече, но това не ги прави "безбрежен вътрешен пазар"--но за Китай сте прав. Особено имайки предвид вече заложените икономически схеми по които Централна Азия и части от Африка вече са им пазарен и индустриален придатък.Демократите и олигарсите в САЩ в момента са заръфали Тръмп така че 90% от силите му да отиват да се отбранява, а останалите 10% едвам да му стигат да изпълнява преките си президентски задължения. Може да се спекулира, че ако не го бяха захапали така, и той имаше 100% или поне 70% енергия достъпна да влага в президентството си--щеше да надроби попари.А така прави само минимум вариант на своята програма--т.е. през жестокия филтър на съпротивляващата се бюрокрация преминават само най-безобидните импулси.Обама същото приложи на Русия, а самия Тръмп същото прилага на Китай. Не че *наистина* някой вярва че икономическа война ще "махне Путин" или ще "демократизира Китай"--но така като губят важни Х% от силата си Русия и Китай да компенсират икономическия прессинг--не им остава излишък енергия за големи зулуми.Демократическата теория за "тежести и контратежести", където никой не става твърде силен, и затова не настъпва диктатура--само че приложено глобално, планетарно.[/quote]

    Индийците, си имат много народи, сложна кастова структура и е ами доста от умните индийски мозъци ги крадат американците. Все пак, въпреки всичките си проблеми, които са много повече от на Китай, Индия не е за подценяване, никак дори. Те всъщност всичко си имат, в това число космическа индустрия, ядрена сила са, въобще доста неща, които не че няма как да се научат, има достатъчно информация по въпроса. Проблемът е, че доста хора не четат. Те си съставят ЕЖК мнение. Някой, на който се доверяват казал, че Индия били зле и те повтарят като папагали. А и са пазар, въпреки че все още има хора не са наясно с това и си мислят че Индия е едва ли не в средновековието. Много марки произвеждат модели специално за Индия.

    мурзилка
  44. 44 Профил на Simo Petkov
    Simo Petkov
    Рейтинг: 1007 Неутрално

    ... падне ли ху@вей, пада и компартията барабар с китайската новомитология! )))
    —цитат от коментар 22 на о сандо


    Хуавей пада!
    Пада Комунизма !

    Пада и Орбан ..
    Много мина, мъничко остана ..

  45. 45 Профил на vesolr
    vesolr
    Рейтинг: 3479 Весело

    До коментар [#32] от "gozambo":

    Типичната гозамбовщина - пошли обиди след като те хванат в поредната смяна на концепцията.

    От клеветника https://goo.gl/QdmktQ
  46. 46 Профил на Vlad
    Vlad
    Рейтинг: 18 Неутрално

    .. китайската "индустрия" още работи в милиметри ве, агитаторчето )))... какви чипове, какви технологии те гонят... )
    —цитат от коментар 29 на о сандо


    Всъщност САЩ вече изостават от Югоизточна Азия в минитюаризацията. Интел са още на 10nm, Apple също като Huawei си поръчват чиповете na 7nm в TSMC (Тайванците заявиха че и занапред продължават да са снабдител на Китай - ползваните америкаски технологии били под 12%, а ембаргото е за 25%+), Qualcomm разчита на Samsung (които 2020 пускат 5nm чипове). Много по-голям проблем за китайците е че британският Arm Holding прекъсна лиценза им. HiSilicon (дъщерната компания проектираща чиповете) вече бе готова с 5G модема, но сега се налага да форсира и сървърен процесор без ARM архитектура - Kunpeng920, отделно Кирините им също бяха базирани на ARM. А им трябва и собствена ОС съвместима с Андроид.

    Борбата за 5G ще е безмилостна, защото е пряко свързана с ИИ. Затова и мерките срещу Китай имат пълна политическа подкрепа в САЩ (макар Демократите да се надяват Тръмп да обере негативите от загубите за икономиката), защото очакваната 4-та индустриална революция (ИИ) ще влияее на световния баланс в близкте десетилетия, а реално само САЩ и Китай имат ресурс да наложат доминация при тези технологии в глобален мащаб.

  47. 47 Профил на gozambo
    gozambo
    Рейтинг: 3231 Неутрално

    До коментар [#32] от "gozambo":Типичната гозамбовщина - пошли обиди след като те хванат в поредната смяна на концепцията.
    —цитат от коментар 45 на vesolr


    Хванал си онази работа. Ти не знаеш съдържанието на понятието ' концепция" и го използваш произволно. Аз и приказка да ти преразкажа, ще я вземеш за концепция.
    Интересното е друго,защо не искаш да четеш статии,които ти поствам и които преразказвам, а това,което преразказвам го учиш наизуст? Аз не помня какво съм писал, ти помниш какво съм писал преди 10 години по еди кой си въпрос! Ти си за психиатър.

  48. 48 Профил на amerikanbastard
    amerikanbastard
    Рейтинг: 820 Неутрално

    Китайският телекомуникационен гигант "Хуавей" подписа споразумение с руската компания MTS за разработване на 5G технология в Русия. През следващата година компаниите ще развият 5G мрежи от ново поколение в Русия, съобщава Би Би Си.

    Freedom's just another word for nothin' left to lose
  49. 49 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 2042 Весело

    5G ще пришпори потреблението. Китайците и тази сметка си правят. Хайде сега да си сменим печката,хладилника, ключовете за лампите, поливната система, колата и за каквото се сетите,защото новите модели са умни. Лампата я палиш и гасиш с подсвиркване,определена дума, щракане с пръсти, пляскане с ръце, дори с пръдня. И китайските тарикати си правят сметка да ви произведат и продадат всички тези чудесии. Ако питате мен, така ще направите живота си ад и ще унищожите здравето си.
    —цитат от коментар 21 на gozambo


    А моя сценарий е, след година, когато китайците искат да си купят нови уреди за новата 5джи мрежа, ще се окаже че няма чипове за да се произвеждат новите уреди, което ще обезсмисли самата нова мрежа, както и напъните за раздвижване на вътрешния пазар, като заместител на американския... Това без да отчитам забавянето предизвикано от другите, свързани с американските мита части от икономиката им. Просто нямам достатъчно данни кои как са свързани, ама със сигурност злото идва колективно а не поединично.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  50. 50 Профил на faeton.
    faeton.
    Рейтинг: 3848 Весело

    До коментар [#33] от "patilanskomeze":

    " демократите и олигарсите в САЩ в момента са заръфали Тръмп така че 90% от силите му да отиват да се отбранява, а останалите 10% едвам да му стигат да изпълнява преките си президентски задължения. Може да се спекулира, че ако не го бяха захапали така, и той имаше 100% или поне 70% енергия достъпна да влага в президентството си--щеше да надроби попари. "

    Егати свободните съчинения !

  51. 51 Профил на vesolr
    vesolr
    Рейтинг: 3479 Весело

    До коментар [#47] от "gozambo":

    Какви 10 години гозамбо, Тръмп е президент от 2 години и ти разтягаше локуми как ще прави 5, 6 и не знам си колко Г мрежи.
    Защо тогава мрежата беше добра и нужна, а сега изведнъж стана безполезна?
    Ти и психиатър ли стана вече? Доколкото помня от теб, ти си специалист по селското стопанство. Та остави психиатрията на специалистите по психиатрията.
    “Концепцията” е иронично описание на честата смяна на твоето мнение. По всякакви въпроси. Та може от там да започнеш с твоите анализи, има материал за нялолко учебника.

    От клеветника https://goo.gl/QdmktQ
  52. 52 Профил на Noise
    Noise
    Рейтинг: 2148 Весело

    До коментар [#7] от "vassilun":

    Как хем "ще видим", хем " утекоха в канала"?!Минало свършено и бъдеще ?!

    Sutor, Ne Supra Crepidam!
  53. 53 Профил на Noise
    Noise
    Рейтинг: 2148 Весело

    До коментар [#14] от "historama":

    В Европа.

    Sutor, Ne Supra Crepidam!
  54. 54 Профил на султана глаушева
    султана глаушева
    Рейтинг: 3529 Неутрално

    Европа и Щатите са неголяма част от света. Ако Китай завладее останалата с 5Г мрежата? Какво тогава?

    Мърфи е оптимист!
  55. 55 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 4073 Неутрално

    До коментар [#2] от "WWW":

    Кирин

  56. 56 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 4073 Неутрално

    До коментар [#8] от "niakoi_si":

    В случая самия Китай си е големичък пазар.

  57. 57 Профил на katerina_slavova
    katerina_slavova
    Рейтинг: 489 Неутрално

    Искат да изграждат нещо, което още не е стандартизирано напълно? Типично за болният соц. мозък.

  58. 58 Профил на gozambo
    gozambo
    Рейтинг: 3231 Неутрално

    До коментар [#47] от "gozambo":Какви 10 години гозамбо, Тръмп е президент от 2 години и ти разтягаше локуми как ще прави 5, 6 и не знам си колко Г мрежи.Защо тогава мрежата беше добра и нужна, а сега изведнъж стана безполезна?Ти и психиатър ли стана вече? Доколкото помня от теб, ти си специалист по селското стопанство. Та остави психиатрията на специалистите по психиатрията.“Концепцията” е иронично описание на честата смяна на твоето мнение. По всякакви въпроси. Та може от там да започнеш с твоите анализи, има материал за нялолко учебника.
    —цитат от коментар 51 на vesolr


    Аз съм специалист по много неща,ти си по нито едно. Некадърник. Вадиш ми цитати от Бушово време. Ти си толкова гламав,че когато преразказвам някаква банална информация,когато преразказвам новините какво Тръмп прави в момента по 5G, ти го приемаш като моя инициатива или защита на някаква концепция. Ако съм защитавал някаква концепция тя е единствено да не бързаме да се радваме на този бърз интернет, защото винаги посрещаме техническия прогрес с Ура и го изпращаме с Мамка му! И съм заявявал,че аз не искам да бъда облъчван и не ми трябва. Писал съм много за това,Говниш,намери го и прочети!

  59. 59 Профил на gozambo
    gozambo
    Рейтинг: 3231 Неутрално

    До коментар [#47] от "gozambo":Какви 10 години гозамбо, Тръмп е президент от 2 години и ти разтягаше локуми как ще прави 5, 6 и не знам си колко Г мрежи.Защо тогава мрежата беше добра и нужна, а сега изведнъж стана безполезна?Ти и психиатър ли стана вече? Доколкото помня от теб, ти си специалист по селското стопанство. Та остави психиатрията на специалистите по психиатрията.“Концепцията” е иронично описание на честата смяна на твоето мнение. По всякакви въпроси. Та може от там да започнеш с твоите анализи, има материал за нялолко учебника.
    —цитат от коментар 51 на vesolr


    И защото съм специалист по селското стопанство, това ми помага да ги анализирам душевтото състояние,защото цял живот с говеда съм се занимавал.

  60. 60 Профил на бАрни
    бАрни
    Рейтинг: 613 Неутрално

    Хухавей произвеждат собствени процесори на база Арм технология но вече нямат право да я използват.Остава да купят ако им продадат Intel,MIPS,SPARC или Power процесори което е съмнително...

  61. 61 Профил на Practic
    Practic
    Рейтинг: 1036 Неутрално

    Китайската компартия спасява стопанското си обединение „Хуауей”

    След американското срязване през кръста операционната система на Huawei, да я наречем „План Б”, ще трябва да се конкурира с „Уиндоус 10” и Хром ОС на пазар, контролиран от „Леново”, „Ейч Пи”, „Епъл”, „Дел”, „Ацер” и други. Тези компании имат много повече опит в изработката и доставката на персонални компютри и вече са изградили доверие в марката. Лаптопите с „Андроид” се появяват и изчезват през годините и изглежда, че „Хуауей” тръгва по подобен път. Ако създаването на алтернатива на „Андроид” за телефони изглежда голямо предизвикателство, то какво да кажем относно алтернативата на китайската компания за „Уиндоус” - самостоятелно излизане на пазар, където има къде къде по-малко влияние ?!
    Компанията „Хуауей” сега е изправена пред много трудни решения, които до голяма степен са извън нейния контрол. Нито един от тези видове софтуер не ще струва и пукната пара, ако компанията няма нужните чипове. Това е адски труден проблем, и „Хуауей” не е показала никакви признаци, че може да го преодолее. Ситуациите с Ей Ар Ем, Интел и Куалком са крайно неприятни за”Хуауей”, но дори и да ги нямаше, опитите да се конкурира с „Гугъл”и доминиращите операционни системи на „Майкрософт” изглеждат непреодолимо предизвикателство за компания, по-известна със своя хардуер по света, отколкото софтуерните подобрения.
    Ричард Ю, главен изпълнителен директор на потребителския бизнес на”Хуауей”, демонстрира (задължителен) завиден оптимизъм, но през годините разнообразните алтернативи на телефонните операционни системи са се провалили поради множество причини. Ала съществува една главна, обща причина сред тях: конкурирането с „Гугъл” е много, много трудно! Пазарният дял на „Гугъл” за търсене се оценява на около 90% в световен мащаб, като конкуренти от рода на „Бинг”, „Яху”, „Бейду” и „Яндекс” представляват едноцифрени числа. Този пазарен дял в търсенето помогна на „Гугъл” да създаде и контролира набор от приложения като Хром, Джи мейл , Ютуб, Гугъл Карти, Гугъл Документи и много други популярни уеб услуги.
    Ако някой смята , че китайската компания може просто да спре да използва услугата „Гугъл” на устройствата си, защото нейният пазарен дял е достатъчно набъбнал, то той греши! „Самсунг” имаше още по-голям дял от пазара и го имаше за много по-дълъг период от време, и въпреки това не можа да направи нищо по въпроса.
    Huawei не ще оцелее с алтернативна операционна система и смятам, че компанията е обречена на провал извън Китай. Освен ако забраната не бъде отменена. Може ли някой да каже утре какво ще му прищрака на Тръмп !?
    Особено ако за страдалицата „Хуауей” внезапно се застъпи добрият приятел Владимир...

  62. 62 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 1991 Неутрално

    Хухавей произвеждат собствени процесори на база Арм технология но вече нямат право да я използват.Остава да купят ако им продадат Intel,MIPS,SPARC или Power процесори което е съмнително...
    —цитат от коментар 60 на бАрни


    Няма такова нещо като да нямат право да я използуват. Те са си купили лиценза. Няма никаква нормална възможност в една демократична страна като САЩ да отмениш редовна търговска сделка, освен ако САЩ не са демократична страна. Изглежда САЩ не са демократична страна.

    мурзилка
  63. 63 Профил на vesolr
    vesolr
    Рейтинг: 3479 Весело

    До коментар [#58] от "gozambo":

    Бачо Иване, като дете хванато в лъжа си - почваш да обиждаш вместо да обясниш спокойно без нерви.
    Факт е че при тръмпово време, демек последните 2 години, много след Бушово време, ти беше ентусиазиран, че Тръмп ще развива 5Г мрежи. Като е за хвалби на Тръмп, нямаш равен.
    Сега обаче става дума за Китай и ти рязко си смени позицията и вече 5Г не е върха на сладоледа. Ти нямаш концепция - твоето е моментно настроение и култ към Вожда. Ако Тръмп утре каже - ще правим 5Г мрежа в Китай, ти ще ръкопляскаш.

    От клеветника https://goo.gl/QdmktQ
  64. 64 Профил на patilanskomeze
    patilanskomeze
    Рейтинг: 1465 Неутрално

    [quote#43:"Маршалов"][/quote]

    За Индия сте прав, колега, в смисъла че както и други части от Азия, тази държава е все още...“тъмна Индия“...в масовото съзнание на хората, и картинката за това мястое сглобена от предразсъдъци и информация от 1982г.

    (Макар от десет години дават индуски сериали из БГ, така че баш в БГ не би трябвало да е съвсем така. Да не се окаже че по индуския въпрос българската домакиня е по-подкована от българския политик:-)

    Също така, Индия участва в днешната азиатска геополитическа „борба за Африка“—тя е един от трите участника (Китай, Япония, Индия). Дори в много отношения Япония и Индия си партнират, и тук вече е заровена свещенната крава.

    Да погледнет средното IQ в света по държави.
    https://www.worlddata.info/iq-by-country.php
    Жълтите и белите са в амплитудата 105-90.
    (Невъзможни високи стойности имат Сингапур и Хонг Конг, но просто те не са „държави“, а „градове-държави“, т.е при тях няма усредняване между развити градове и провинция—те са мини държави без провинция. Статистическа аномалия. Но населението им са етнически китайци, така че приемаме че са си класически жълти)

    Русия е 95 точки—и това а минимума под който спират иновациите и нововъведенията. Под това ниво вече само се изпълнява това което „по-умните батковци“ са измислили.

    От 85 точки нататък започва „цивилизацията на второразредните“. Те, поне в сегашното си състояние, нямат шанс, нямат мозъчния и организацоинен капацитет да достигнат „първоразредните“, без значение колко природни и човешки ресурси имат.
    Иран, всички арабски страни, Филипините, Индонезия, Бразилия, Мексико, всички „индо“ страни (Индия, Шри Ланка, Бангладеш, Пакистан), Куба, Ямайка, Нигерия—те и да се скъсат от усилия, няма как да станат първоразредни. Не и сега.

    Примерно ако вземеш група сенегалци със средно IQ 60—то те са умствено изостанали по „бели“ мерки. И ако ги внесеш в Европа или САЩ, ще се окаже че те нямат контрол над своите импулси, и не умеят да планират бъдещето. Ще се загаджи с бяла девойка, и после тя ще каже „ами време е да се срещаме с други хора“—и той ще я наръга 50 пъти, и няма да може да обясни защо го е направил, защото има мозъка и емоциите на 8-годишен във възрастно тяло.

    Но постепенно, след 1-2 поколения, с правилно хранене, обучение, и добавяне на чуждо ДНК, тези бивши сенегалци ще стигнат своя таван—средно IQ 85—като на американския негър. За когото трябва да има специални закони за да може да влезе в университет, и който и до ден днешен поне веднъж е бил в затвора.

    Така че може с 15 точки да се качи средното IQ, но много бавно. Т.е. на теория, Индийското средно IQ може да стане като българското и руското, но след още няколко поколения, ако всичко се нареди.

    Иначе са перфектна второразредна цивилизация. Където е стъпвал британски колонист в света, там днес живеят и индуси, защото британеца ги е ползвал като „мениджърска каста“—да са буферния слой между британеца и туземците.

    А днес, когато Индия успее да играе игри на нивото на своя конкурент Китай, това е само поради целенасочено помощ на сили с високо IQ – Япония и САЩ.

    Без тях, Индия може да има постижения само на нивото на Мексико и Бразилия. Със тях, обаче, ако добре играят ролята на патерици, Индия може да бъде световен играч.

  65. 65 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 1991 Неутрално

    До коментар [#64] от "patilanskomeze":

    Пропагандата, че Индия е кофти страна, всъщност не е от 1982г. Тя е с вековна давност и насадена от британските колонизатори. А Индия има история и култура от времената в които британците са били още диви племена едва ли не от първобитно-общинният строй.

    мурзилка
  66. 66 Профил на patilanskomeze
    patilanskomeze
    Рейтинг: 1465 Неутрално

    Е, колега, целия Близък Изток е имал развита цивилизация преди да се появи Рим, камо ли днешните европейски държави.
    Когато днешна Сирия, Иран, Ирак, Ливан, Египет и пр. са били в блестящия си разцвет--с градове, наука, изкуства, банкова система, философия--прадедите на днешния европеец са били в късен Неолит.
    Но това не променя днешната ситуация. Макар би трябвало. Поне малко респект да показва запада--особено САЩ--към люлката на човешката цивилизация, вместо непрекъснато да ги бомбардира в името на световната справедливост, докато Израел потрива ръчички и дава на САЩ още едно захарче.

  67. 67 Профил на vesolr
    vesolr
    Рейтинг: 3479 Любопитно

    До коментар [#64] от "patilanskomeze":

    Значи ние като сме 91

    От клеветника https://goo.gl/QdmktQ
  68. 68 Профил на vesolr
    vesolr
    Рейтинг: 3479 Неутрално

    До коментар [#64] от "patilanskomeze":

    Ни работят големите батковци?

    От клеветника https://goo.gl/QdmktQ
  69. 69 Профил на Димитър Димитров
    Димитър Димитров
    Рейтинг: 655 Весело

    [quote#25:"Divi filius"][/quote]Поставянето на Huawei в Черният списък на Тръмп вреди на американските фирми за чипове" https://cnb.cx/2Mtgdzc

    Китай почва сам да ги си произвежда. Имаше новини, още преди месец. А и сериозно вече навлизат и в надпреварата в Космоса. Оня ден изстреляха ракета с морско базиране.

    То хубаво почва,ама докато почне да не закрият хуйвей?А ракетите с морско базиране хората хората ги изстреляха преди 50 години,папагал...

  70. 70 Профил на Димитър Димитров
    Димитър Димитров
    Рейтинг: 655 Весело

    [quote#30:"patilanskomeze"][/quote]На ниво смартфонове като минимум, САЩ, Корея, и Китай са на едно ниво (Апъл, Самсунг, Хуавей). Мисля че и в други сфери също.

    Не си прави труда да мислиш,само ще те боли между ушите после...баси хайвана.

  71. 71 Профил на Димитър Димитров
    Димитър Димитров
    Рейтинг: 655 Весело

    До коментар [#64] от "patilanskomeze":Пропагандата, че Индия е кофти страна, всъщност не е от 1982г. Тя е с вековна давност и насадена от британските колонизатори. А Индия има история и култура от времената в които британците са били още диви племена едва ли не от първобитно-общинният строй.
    —цитат от коментар 65 на Маршалов


    Мхм.Имала е,и дотам.Сега какво има?То и египтяните са построили пирамидите,ама виж сега каква цигания е...

  72. 72 Профил на patilanskomeze
    patilanskomeze
    Рейтинг: 1465 Неутрално

    До коментар [#64] от "patilanskomeze":Значи ние като сме 91
    —цитат от коментар 67 на vesolr


    Ами колега...
    Както се вижда, таблицата за средно ниво Ай Кю ни слага в един клъстър (93 - 89) със страни като Гърция, Сърбия, Беларус, Грузия, Литва, Македония, Аржентина, Румъния, Турция, Чили, Малайзия, Тайланд, Казахстан, и подобни.
    От тези страни, най-добре са членките на ЕС Гърция, България, Литва, и Румъния.
    Т.е. членството в ЕС добавя едни "бонус точки", все едно България и братските и страни са всъщност 98-100 точки.
    Аз лично мисля, че България трудно ще създаде среда на местен гений да постигне нещо което целия свят да забележи--дали ще е в науката, изкуството, военното дело, или каквото щете. Но България е член на ЕС, и този български гений днес има възможността просто да хване влака или самолета, и да намери своето място, където да достигне своя пълен потенциал.
    И това не е трагедия.
    В САЩ който иска "вълнуващ живот" в смисъл наука или творчество--отива в Калифорния или Ню Йорк или Илинойз, или Пенсилвения. А който не го иска--си седи в спокойната Джорджия или Каралайна.
    България като Джорджията на ЕС--ами екстра, какво. Ако алтернативата е да сме огромна Молдова с имперски претенцийки...

  73. 73 Профил на Димитър Димитров
    Димитър Димитров
    Рейтинг: 655 Весело

    До коментар [#64] от "patilanskomeze":Пропагандата, че Индия е кофти страна, всъщност не е от 1982г. Тя е с вековна давност и насадена от британските колонизатори. А Индия има история и култура от времената в които британците са били още диви племена едва ли не от първобитно-общинният строй.
    —цитат от коментар 65 на Маршалов


    Мхм.Имала е,и дотам.Сега какво има?То и египтяните са построили пирамидите,ама виж сега каква цигания е...

  74. 74 Профил на hotclick
    hotclick
    Рейтинг: 14 Неутрално

    Технологичната война води до това. Хуавей щеше да изгражда 5Г и в САЩ, но беше изгонен преждевременно за да се даде шанс на американските компании. https://smartarena.bg/5g-strah-vuzmojnosti/





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK