Френската католическа църква лиши от духовен сан свещеник педофил

Френската католическа църква лиши от духовен сан свещеник педофил

© Max Rossi, REUTERS



Френската католическа църква лиши от духовен сан свещеник, замесен в шумен скандал, след като църковен трибунал го призна за виновен в сексуални посегателства над бойскаути, предаде агенция "Асошиейтед прес".


Според съобщение на съда днес вътрешно разследване е установило, че Бернар Прейна е извършил "престъпни действия от сексуален характер срещу непълнолетни лица под 16 години".


Трибуналът наложи максималното наказание, позволено според църковните правила. Като се позова на многократните посегателства и големия брой на жертвите, съдът заяви, че Прейна е злоупотребил с властта си като водач на скаути.




Прейна, който тепърва ще бъде изправен пред френското правосъдие, е признал, че е злоупотребявал сексуално с бойскаути през 70-те и 80-те години. Жертвите му твърдят, че църковните власти са го прикривали с години.


Френският кардинал Филип Барбарен бе осъден по-рано тази година, защото не е подал сигнал за Прейна в полицията, припомня АП. / БТА

Ключови думи към статията:

Коментари (31)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на zxe00613919
    zxe00613919
    Рейтинг: 567 Неутрално

    Тези пък и те. Що простотии са направили и още не са ги разбрали колко струват.

  2. 2 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4020 Любопитно

    "Френската католическа църква лиши от духовен сан свещеник, замесен в шумен скандал, след като църковен трибунал го призна за виновен в сексуални посегателства над бойскаути, предаде агенция "Асошиейтед прес".

    Добра новина. Католическатите църкви по места започнаха да чистят редиците си от тези гнусни педофили свещеници сред тях. Да припомня, че началото на този положителен процес беше даден от папа Франциск.

    https://news.bg/world/papa-frantsisk-podpisa-zakon-sreshtu-pedofiliyata.html

    https://offnews.bg/sviat/vatikanat-s-parvia-v-istoriata-si-protces-za-pedofilia-530937.html

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  3. 3 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3285 Неутрално

    Католическата църква е античовешка институция. Тя оковава човешкото тяло и дух и ги харизва на Дявола.

  4. 4 Профил на Платон  Фъшкиев
    Платон Фъшкиев
    Рейтинг: 2081 Разстроено

    Страхувам се само,Френската католическа църква да не подпука и геронтофилите!

    Група млади затоплисти чисти океан от глисти,вдъхновени либерали пляскат в езеро педали. BACHO LUD
  5. 5 Профил на putinxujlo
    putinxujlo
    Рейтинг: 3159 Неутрално

    Малко хора знаят, че Прейн има руски корени. Неговите баба и дядо дошли във Франция от Воронеж. И се измива за дълго време градски тоалетни🤷‍♂️🤔

  6. 6 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4020 Любопитно

    До коментар [#3] от "Judjuk":

    От къде я измисли тази мега глупост!? Все едно слушам онзи луд и радикален митрополит от Пловдив. И той като тебе ги говореше подобни щуротии при визитата на папа Франциск в България.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  7. 7 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 2750 Неутрално

    УВАЖЕНИЕ за папа Франциск за това, че започна решаването на този сремен проблем, който виси над католическата църква!
    След отстраняването на този следва престой на "сянка"- там много обичат такива като него....

  8. 8 Профил на zxe00613919
    zxe00613919
    Рейтинг: 567 Весело

    Чудя се дали будистките монаси са същите ЛГБТ, както останалите духовни пастири по света.
    Трябваше Борис да въведе будизма - всички щахме да сме йога и шаолин.

  9. 9 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10370 Неутрално

    До коментар [#7] от "selqnin":

    Съгласен. Този процес е труден за Църквата

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  10. 10 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 8450 Любопитно

    Католическата църква трябва да разреши браковете на служителите си .

    karabastun1@abv.bg
  11. 11 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 2750 Неутрално

    До коментар [#9] от "penetrating":

    Безспорно е труден, но е оздравителен!!!
    Десетилетия наред католическата църква изгуби огромна част от престижа и авторитета си именно заради опита да скрие и замаже този зловещ проблем.
    Процеса по разплитането му и наказването на виновните ще е оздравителен за църквата!

  12. 12
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  13. 13 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3400 Неутрално

    Католическата църква трябва да разреши браковете на служителите си .
    —цитат от коментар 10 на karabastun

    Принципно, поради покъртителната масовост на педофили и хомосексуални в католическия свят , е добре да се откажат от еретическото и безусловно да се откажат от лъже учения за който са паднали безброй жертви във войни и дворцови интриги!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  14. 14 Профил на Димитър Димов
    Димитър Димов
    Рейтинг: 501 Неутрално

    До коментар [#3] от "Judjuk":

    С този никнейм юдеин ли си? Ако е така не се учудвам на коментара ти

    Димитър Димов
  15. 15 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4020 Любопитно

    До коментар [#8] от "zxe00613919":

    Имайки в предвид, че там има огромни манастири, всеки един от който има стотици млади момчета, които по-късно стават монаси на които сексът им е забранен доживот, си мисля, че и там има педофилия.

    Отделно имат манастири за жени монахини.

    Но там явно всичко се покрива от местните власти (политически и религиозни).

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  16. 16 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10370 Неутрално

    До коментар [#11] от "selqnin":

    Напълно съгласен!

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  17. 17 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3285 Неутрално

    "Все едно слушам онзи луд и радикален митрополит от Пловдив."
    До коментар [#6] от "Иво":

    Немой да словоскверниш по адрес на дядо Николайчо. Той ще стане патриарх. Аз по-скоро съм атеист, но като потомствен православен християнин ще му стискам палци.

  18. 18 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3285 Неутрално

    До коментар [#3] от "Judjuk":С този никнейм юдеин ли си? Ако е така не се учудвам на коментара ти
    —цитат от коментар 14 на Димитър Димов


    Как може да ме бъркаш с чифутите. Те са на принципа "Око за око, зъб за зъб". Аз съм добър човек и споделям християнския принцип за двете бузи. Повечето от колегите подкрепят становището ми, че католическата догма осакатява и озлочестява човешкото същество. Ти що така се назлъндисваш?

  19. 19 Профил на Selqndur
    Selqndur
    Рейтинг: 14 Неутрално

    До коментар [#5] от "putinxujlo":

    Добре,добре знаем,че си специалист по тоалетните!

    Мислил ли си да защитиш научна десертация по темата?

    Според мен никой не я е разработвал така обширно като теб...

  20. 20 Профил на Selqndur
    Selqndur
    Рейтинг: 14 Неутрално

    До коментар [#6] от "Иво":


    Това е мнението на повечето православни,че даже и на протестантите!
    Ти нали им симпатизираш ,не го ли знаеше?

  21. 21 Профил на Selqndur
    Selqndur
    Рейтинг: 14 Неутрално

    До коментар [#9] от "penetrating":


    Църквата с главна буква само Православната Църква,която Единствена е запазила вярата непроменена!
    Католиците са религиозна организация,но не са част от Църквата от 1054 година,от Великата Схизма...

  22. 22 Профил на Selqndur
    Selqndur
    Рейтинг: 14 Неутрално

    До коментар [#11] от "selqnin":


    Селски,ти капацитет и по католическите проблеми ли се оказа!

    Стига с тези общи приказки,измисли най-после нещо оригинално...

  23. 23 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4020 Любопитно

    До коментар [#6] от "Иво":Това е мнението на повечето православни,че даже и на протестантите!Ти нали им симпатизираш ,не го ли знаеше?
    —цитат от коментар 20 на Selqndur


    Не просто им симпатизирам, аз съм православен християнин, кръстен съм, освен това почти всяка неделя ходя на църква, участвал съм и светите тайнства изповед и евхаристия (по известно като причастие). И бъдейки част от тази българска православна църква мога да кажа, че мнозинството православни българи не споделят тези абсурдни и радикални виждания на митрополит Николай. Това съдя от разговори с православни като мен.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  24. 24 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 3681 Неутрално

    ПфУ !!!

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  25. 25 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10370 Неутрално

    До коментар [#21] от "Selqndur":

    Аз съм католик :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  26. 26 Профил на Selqndur
    Selqndur
    Рейтинг: 14 Неутрално

    До коментар [#25] от "penetrating":

    Знам,но за историята и определенията на христианството това няма значение...

  27. 27 Профил на Selqndur
    Selqndur
    Рейтинг: 14 Неутрално

    До коментар [#23] от "Иво":
    Единствени меродавно е какво е определението за католиците на Светата Православна Църква,която като Богочовешка организация ,с Глава Господ Иисус Христос,управлявана от Светия Дух ,е Непогрешима!
    След Великата схизма от 1054 г. Църквата не разглежда католиците като правилно вярващи християни,а като еретици,които са отстъпили от вярата и са я променили !
    А съответно тяхната Западна църква като отпаднала част от Църквата ,каквито са и всички отпаднали преди това еретици.
    Всеки православен трябва да знае това ,а не да си съставя собствено мнение и да си въобразява,че е прав ,защото познава определен брой хора,които го споделят.
    Светата Православна Църква е Съборна и мнението на един няма значение ,особено ако се различава от съборно установеното.

  28. 28 Профил на lio30501754
    lio30501754
    Рейтинг: 229 Неутрално

    Свещеник педофил лиши от духовен сан Френската католическа църква...

  29. 29 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 2181 Неутрално
  30. 30 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 2719 Неутрално

    "Все едно слушам онзи луд и радикален митрополит от Пловдив." До коментар [#6] от "Иво":Немой да словоскверниш по адрес на дядо Николайчо. Той ще стане патриарх. Аз по-скоро съм атеист, но като потомствен православен християнин ще му стискам палци.
    —цитат от коментар 17 на Judjuk


    То ненормалните са взели властта по целия свят, че дядо ти Николай ли не може да стане патриарх у нас?! Може и още как! Само не знам, дали някой ще влезе в църквите, ама това е малък проблем за такива! Важното е Ролекса, Мерцедеса и Айфона.

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  31. 31 Профил на areta
    areta
    Рейтинг: 1568 Неутрално

    До коментар [#2] от "Иво":
    До коментар [#7] от "selqnin":

    Може ли да ви припомня двуличието на католическата църква, която неотдавна покъртително отказа да задължи свещениците, узнали за педофилия по време на изповед, да съобщават.

    Това е невероятно подло спрямо децата и защитава гнусните престъпници, които сега ще са сигурни, че няма да бъдат предадени на властите да отговарят пред съда за деянията си

    https://www.dnevnik.bg/sviat/2019/07/02/3932932_vatikana_otkazva_da_narushava_bojestveniia_si_dulg/





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK