Разговори за Косово и метро в Белград водят Макрон в Сърбия

Френският президент Еманюел Макрон и сръбският му колега Александър Вучич пред Елисейския дворец, 17 юли 2018 г.

© Associated Press

Френският президент Еманюел Макрон и сръбският му колега Александър Вучич пред Елисейския дворец, 17 юли 2018 г.



Европейски или двустранни въпроси ще са на дневен ред по време на посещението на френския президент Еманюел Макрон в Белград днес и утре? Въпросът занимава и френски, и сръбски медии, след като държавният глава очерта Франция като най-сериозната спирачка пред евроинтеграционните планове на Западните Балкани.


Визитата се очакваше още миналата година и се отложи по вътрешнополитически причини на Париж. От април в сръбски медии се съобщава, че тя вероятно ще се състои през юли, такава възможност е споменавал и сръбският президент Александър Вучич. Едва преди няколко дни обаче визитата бе потвърдена.


Екипът на Вучич настоява, че Косово и европерспективата на Сърбия ще са основните ми в разговорите с Макрон, заедно с възможностите за икономическо сътрудничество. Дни преди първата визита на френски президент в Белград от 18 години Вучич каза в интервю за публичната телевизия РТС, че ролята на "трудолюбивия и енергичен мъж" в Европа нараства и той е един от "двамата най-големи европейски лидери, на които принадлежи бъдещето".




Вчера Вучич избра да коментира очакванията си от посещението в профила си в "Инстаграм". Там той написа, че Сърбия и Франция са на път а постигнат "по-високо ниво на политическо и икономическо сътрудничество".


Без нови членки


Президентът очаква по време на посещението да бъдат подписани поне 20 споразумения (според "Блиц" пет от тях в отбраната) и изтъква възможностите за икономическо сътрудничество като ключови за френския лидер. Сръбски медии обаче обръщат внимание на коментарите му, че Европейският съюз не бива да приема нови членове (въпреки че на Балканите повечето страни са кандидати, от тях две преговарят с блока), докато не се самореформира. Анализатори отбелязват, че позицията му засилва усещането за безперспективност на Западните Балкани, включително сред държави като Северна Македония и Албания, на които европейските лидери обещаха дата за преговори тази година срещу реформи.


В началото на юли, преди поредната среща на върха от Берлинския процес в Познан, Париж трябваше да е домакин на среща на лидерите на Сърбия и Косово. Тя обаче бе отменена и това повдигна въпроса за възможността Франция да влияе на справянето с проблемите на Западните Балкани. Друга спорна тема между Берлин и Париж, свързана с Балканите, е споразумението за промяна на границата между Сърбия и Косово - докато Франция допуска, че то би могло да се осъществи, за Германия това е поредният потенциален източник на национализъм на Балканите.


Метро в Белград


"Премахване на напрежението" във връзките между Сърбия и Франция е целта на посещението, отбелязват френски медии, цитирани от в. "Данас". Изданието отбелязва, че друг възможен предмет на разговор може да е изграждането на метро в Белград в споразумение с френската компания "Алстом" (това твърди и представител на Френско-сръбската икономическа камара в сръбската столица). Макрон трябва да присъства и на официалното представяне на обновения паметник с надпис "Обичаме Франция така, както тя ни обича", който бе замазан с черна боя в края на миналата година.


Според френския "Експрес" Косово нажежава страстите между Париж и Берлин още откакто френски съд отказа да предаде на сръбските власти косовския премиер Рамуш Харадинай, задържан във Франция.

Коментари (60)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на gazolinerabp
    gazolinerabp
    Рейтинг: 289 Неутрално

    Хехе нямат метро в Белград.

  2. 2 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2342 Любопитно

    Кой е готов да даде пари за метрото в Белград? Ако няма такъв,всичко си остава дрънкане на празни тенджери в кухнята.

  3. 3 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 2820 Неутрално

    Който и да отиде в Белград, Белград отива в евразия!!!
    Неприятно пътуване и ужасяващо прекарване им желая на сърбите!!!!

  4. 4 Профил на kasko
    kasko
    Рейтинг: 1332 Неутрално

    А беше време когато бяха галеното дете на Европа.

    Колективното вземане на решение налага споделяне на колективна отговорност.
  5. 5 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 1659 Неутрално

    "да бъдат подписани поне 20 споразумения (според "Блиц" пет от тях в отбраната)"

    Вучич балансира между няколко стола (Русия, Европа), докато перспективата за интеграция на Сърбия в ЕС не се изясни.

  6. 6 Профил на Корки
    Корки
    Рейтинг: 2630 Неутрално

    Франция много години е толерирала Сърбия, за да бъде камъче в обувката на Австро-Унгария. Австро-Унгария я няма от 100 години, няма нужда от толериране на Сърбия.

    Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.
  7. 7 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2342 Неутрално

    Между другото,нашето метро струва €500млн. Франция може без проблеми да даде €500млн. назаем без лихва на сърбите за метро.

  8. 8 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 4633 Неутрално

    До коментар [#1] от "gazolinerabp":

    Нямат метро, защото няма еврофинансиране от програмите на ЕС. Когато станат членове - ще има.

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  9. 9 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 1659 Неутрално

    Който и да отиде в Белград, Белград отива в евразия!!!
    —цитат от коментар 3 на selqnin


    Не е ясно дългосрочно дали Сърбия ще се окаже в Евразийския съюз. Аз залагам на обратното. Да не забравяме, че чисто географски те са на запад от България и най-прекият ни път за Европа минава оттам.

  10. 10 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2342 Неутрално

    До коментар [#1] от "gazolinerabp":Нямат метро, защото няма еврофинансиране от програмите на ЕС. Когато станат членове - ще има.
    —цитат от коментар 8 на Незнайко в Слънчевия град



    До коментар [#8] от "Незнайко в Слънчевия град":

    Но има предприсъединителни фондове от които може да се отдели за метро.

  11. 11 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 1659 Неутрално

    "Европейският съюз не бива да приема нови членове (въпреки че на Балканите повечето страни са кандидати, от тях две преговарят с блока), докато не се самореформира."

    Това е логично, но показва още веднъж колко важно за всички е ЕС да се реформира бързо. За съжаление, няма съгласие в каква посока да бъдат реформите.

  12. 12 Профил на Да вярваме на истината
    Да вярваме на истината
    Рейтинг: 2691 Неутрално

    До коментар [#7] от "deaf":

    Я момента България може да даде на Сърбия 500 милиона евро за метро щото имаме 26 милиарда евро валутен резерв и ниска задлъжнялост, а Франция има 102,4% задлъжнялост от БВП. Не съм чувал скоро държавата Франция да е кредитирала някого

  13. 13 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1221 Неутрално

    Докато се дy*ят на руснаците, ще получавст ”пол метро”

  14. 14 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 1269 Весело

    Макрон ще търси на Шумадия морето и на БеОград метрото.

    http://www.youtube.com/watch?v=wPw0Z5CtKTs
  15. 15 Профил на yellow_hater
    yellow_hater
    Рейтинг: 782 Неутрално

    Елементарно е. Метро в Белград срещу поредните прокарвания на интересите на Косово (САЩ).
    Ама метрото си е сила, де. Стига и Ганьо да го използваше повече от автомобилитеси.

  16. 16 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 1269 Весело

    До коментар [#12] от "Да вярваме на истината":

    Може направо да си откупим Поморавието за толкова пари.

    http://www.youtube.com/watch?v=wPw0Z5CtKTs
  17. 17 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 2820 Неутрално

    До коментар [#9] от "plamen_b":

    Географията е очевидна, както и неадекватността и историческият инат на сърбите!
    Вучич се опитва да се прави на Тито и да "бозае от две майки%, но няма да му се получи!!!
    Сърбите завиха към джуджето и евразия отдавна и това ще им струва скъпо!!!
    Те очевидно не разбраха, че не е възможно винаги да си галеник на Историята и на Съдбата!!!!
    Сега е техният ред да са "отдолу"!!!

  18. 18 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 1269 Весело

    До коментар [#7] от "deaf":

    А защо без лихва? Дай направо да им ги подари.

    http://www.youtube.com/watch?v=wPw0Z5CtKTs
  19. 19 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 3705 Неутрално

    Сърбия загуби Косово окончателно. А на Макрон, не му дреме за нея. Разширението на ЕС, се отлага за бъдещето. Ние с Румъния им бяхме предостатъчни за 20г напред.

  20. 20 Профил на Да вярваме на истината
    Да вярваме на истината
    Рейтинг: 2691 Неутрално

    До коментар [#16] от "Пипера е много лют":

    Можем ама няма да ни го продадат. По-скоро можем да си изсмучем българите оттам като ни се вдигнат още малко заплатите. Те вече идват де. И поне имената са им български бе са като в Кутмичевица.

  21. 21 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 4319 Неутрално

    Между другото,нашето метро струва €500млн. Франция може без проблеми да даде €500млн. назаем без лихва на сърбите за метро.
    —цитат от коментар 7 на deaf


    А може да изрекетира България да им го построи за своя-българска сметка.

    Така както РУСИЯ РЕКЕТИРА БЪЛГАРИЯ ДА ПОСТРОИ РУСКО-СРЪБСКИ ПОТОК

    ЗА БЪЛГАРСКА СМЕТКА

  22. 22 Профил на Да вярваме на истината
    Да вярваме на истината
    Рейтинг: 2691 Неутрално

    До коментар [#21] от "Hawaii":

    Той пАтока нещо се замълча. Самата Турция в момента има най-ниските поръчки на газ от Русия, а за нашият пАток няма клиенти нещо.

  23. 23 Профил на iceto_
    iceto_
    Рейтинг: 325 Неутрално

    [quote#9:"plamen_b"][/quote]

    за това е крайно време да направим пътя до Видин и да натискаме румънците за продължение до Унгария

  24. 24 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 4319 Неутрално

    До коментар [#21] от "Hawaii":Той пАтока нещо се замълча. Самата Турция в момента има най-ниските поръчки на газ от Русия, а за нашият пАток няма клиенти нещо.
    —цитат от коментар 22 на Да вярваме на истината


    След посещението на Макрон в Сърбия, хептен пък ще се замълчи.

    Зер, Макрон ще им го каже в прав текст на шумидийците - да си избират

    С КОГО СА

  25. 25 Профил на PavelCZ
    PavelCZ
    Рейтинг: 2064 Неутрално

    Не знаех, че Белград още няма метро. Ами да четат тези, които само говорят колко ни е ощетило членството в ЕС. Докато бяхме под руско робство и ние нямахме метро - имаше проекти, нямаше пари - просто и ясно.
    А за Косоово - ами няма много шанс да се разменят територии, докато двете държави не седнат да преговарят като равни с равни - т.е., докатоо Сърбия не смели идеята, че е загубила Косоово и Меттохия завинаги и че това е независима страна.

    E PLVRIBVS VNVM
  26. 26 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 1269 Неутрално

    До коментар [#20] от "Да вярваме на истината":

    Пак смучеш ей! Земята на кой да я оставим там, на шумадийците ли? Най-добре - и хората и територията. Които искат в Евразия - бум друм.

    http://www.youtube.com/watch?v=wPw0Z5CtKTs
  27. 27 Профил на rvr12572942
    rvr12572942
    Рейтинг: 354 Неутрално

    [quote#12:"................ имаме 26 милиарда евро валутен резерв и ниска задлъжнялост,


    Не е по темата, но все се питам, а и най- малко се говори за това, какво ще стане с тия пари когато /ако/ влезем в еврозоната? Дали ще се освободят и влеят в нашата икономика или в европейския бюджет? Мисля, че това е важният въпрос, а не дали ще скочат цените с няколко процента. До сега не съм чул някой категорично да отговори.

  28. 28 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 4079 Неутрално

    До коментар [#7] от "deaf":

    А,защо да ги дава Франция тези пари?!

  29. 29 Профил на rvr12572942
    rvr12572942
    Рейтинг: 354 Неутрално

    Сърбия загуби Косово окончателно. А на Макрон, не му дреме за нея. Разширението на ЕС, се отлага за бъдещето. Ние с Румъния им бяхме предостатъчни за 20г напред.
    —цитат от коментар 19 на Vlado Nikolov


    Ние с Румъния сме най- малко проблемните за ЕС, при положение, че има такива титани като Гърция, Италия, Португалия, Испания, че и Франция не е за подценяване. Първите две са във фактически фалит и ако се сринат и де юре, ЕС е пътник. Докато с нас и Румъния да се случи нещо такова най- много ЕС да се почеше с досада по задните части и да продължи по пътя си.

  30. 30 Профил на dorn
    dorn
    Рейтинг: 1185 Неутрално

    Между другото,нашето метро струва €500млн. Франция може без проблеми да даде €500млн. назаем без лихва на сърбите за метро.
    —цитат от коментар 7 на deaf


    Така ли, не знаех че френската държава така си вади от бюджета по 500 млн. само за единия имидж. А нашето метро (София) струва доста повече.

    Натиск, постоянство и търпение.
  31. 31 Профил на nv
    nv
    Рейтинг: 1349 Неутрално

    До коментар [#25] от "PavelCZ":

    Не знаех, че Белград още няма метро.
    —цитат от коментар 25 на PavelCZ


    Нямат, градският транспорт в Белград, а и трафикът като цяло, са кошмарни.

    "The Queen Is Dead" 30 years anniversary
  32. 32 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 3100 Неутрално

    Хехе нямат метро в Белград.
    —цитат от коментар 1 на gazolinerabp


    Пощади сърбоманите. Те дълбоко страдат от този факт.

  33. 33 Профил на nv
    nv
    Рейтинг: 1349 Неутрално

    До коментар [#4] от "kasko":


    А беше време когато бяха галеното дете на Европа.
    —цитат от коментар 4 на kasko


    През 1987 г. с баща ми и майка ми минахме през Белград на път за Западна Европа. Тогава бях ученик в 9 клас; падна ми шапката: модерно облечени хора, лъскави витрини, отрупани със западни стоки, всички актуални грамофонни плочи, за които ние само си мечтаехме, банани през лятото...

    След 30 години, както се казва на английски, the tables have turned.

    "The Queen Is Dead" 30 years anniversary
  34. 34 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 3100 Неутрално

    Между другото,нашето метро струва €500млн. Франция може без проблеми да даде €500млн. назаем без лихва на сърбите за метро.
    —цитат от коментар 7 на deaf




    До коментар [#1] от "gazolinerabp":Нямат метро, защото няма еврофинансиране от програмите на ЕС. Когато станат членове - ще има.
    —цитат от коментар 8 на Незнайко в Слънчевия град

    До коментар [#8] от "Незнайко в Слънчевия град":
    Но има предприсъединителни фондове от които може да се отдели за метро.
    —цитат от коментар 10 на deaf


    Явно много желаеш Белград да има метро. Не можеш да се примириш , че София има , а Белград няма. Затова си представяш желаното за действително.
    Една корекция за отрезвяване на мечтите ти. 500 милиона евро струва само единият лъч на Софийското метро.
    И още нещо за отрезвяване. Предприсъединителните европейски фондове служат за всичко друго , но не и за строителство на метрополитени.

  35. 35 Профил на Да вярваме на истината
    Да вярваме на истината
    Рейтинг: 2691 Неутрално

    До коментар [#27] от "rvr12572942":

    И аз това искам да знам. Според някой ще се освободят икономисти имам предвид според други ще се вкарат в ЕЦБ ама то става въпрос за вкарване на 9 милиарда. Значи при всички случаи в бай-лолуят вариант 17 милиарда ще останат за ползване. Очевидно.

  36. 36 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 3100 Неутрално

    До коментар [#7] от "deaf": А,защо да ги дава Франция тези пари?!
    —цитат от коментар 28 на yanne


    Защото така му се иска на "deaf".

  37. 37 Профил на Winnie the Pooh
    Winnie the Pooh
    Рейтинг: 125 Неутрално

    Ако сърбето им направят метро подобно на парижкото,то ще е единственото ,което се движи на гуми и ще е туристическа атракция!

    Against against
  38. 38 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 3100 Неутрално

    Не е ясно дългосрочно дали Сърбия ще се окаже в Евразийския съюз. Аз залагам на обратното. Да не забравяме, че чисто географски те са на запад от България и най-прекият ни път за Европа минава оттам.
    —цитат от коментар 9 на plamen_b



    [quote#9:"plamen_b"]
    —цитат от коментар 23 на iceto_
    за това е крайно време да направим пътя до Видин и да натискаме румънците за продължение до Унгария[/quote]

    Прав си. Ако защитавахме българския интерес , до сега да сме направили магистрала до Видин с тунели на Петроханския проход. Тази магистрала щеше да оживи стопански северозападна България и щеше да е най-краткия път за Европа през българска територия. Но сърбомана Бойко не иска да чуе за такава магистрала , въпреки исканията и протестите на жителите от този район на България. Сърбоманът Бойко строи магистрала до любимата му Сърбия и така обслужва сръбските интереси.

  39. 39 Профил на Winnie the Pooh
    Winnie the Pooh
    Рейтинг: 125 Неутрално

    До коментар [#3] от "selqnin":


    Париж не е ли европейска столица?
    Макрон идва от Париж!
    Двойкаджия ли си бил по география?

    Against against
  40. 40 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 3100 Неутрално

    До коментар [#12] от "Да вярваме на истината":Може направо да си откупим Поморавието за толкова пари.
    —цитат от коментар 16 на Пипера е много лют


    Поморавието за няколко поколения е сърбизирано. Няколко стотин хиляди българи станаха сърби , но Западните покрайнини се все още български като население. Те са дадени на Югославия , а такава държава вече не съществува. Можеше да повдигнем въпроса за юридическо връщане на тези земи, но в България управляват сърбомани и те никога не биха повдигнали този въпрос.

  41. 41 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 2820 Неутрално

    До коментар [#39] от "Winnie the Pooh":

    Вместо да се "грижите" за моят капацитет, относно географията смирено моля да проследите надупва.. на дрОгаря Вучич на североизток!!!

  42. 42 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 3100 Неутрално

    Който и да отиде в Белград, Белград отива в евразия!!!Неприятно пътуване и ужасяващо прекарване им желая на сърбите!!!!
    —цитат от коментар 3 на selqnin


    Сърбите винаги са имали нахално и нагло отношение към българите. Наскоро Вучич беше казал , че когато Сърбия стане член на ЕС , нямало да са най-бедните в съюза ,визирайки , че Сърбия е по-богата от България. Те като кандидати на ЕС са надменни към българите , а какво остава ако , не дай Боже, някога станат член на ЕС. Сърбите винаги са били врагове на България и ние нямаме никакъв интерес Сърбия да става член на ЕС.

  43. 43 Профил на nv
    nv
    Рейтинг: 1349 Неутрално

    До коментар [#38] от "tacheaux":

    Обективно най-прекият път до Европа все пак е през Сърбия, да не говорим, че има съвсем малко магистрала за дострояване: нашите 40 км и още толкова в Сърбия. Не виждам какво общо имат симмпатиите на Бойко Борисов с обективните дадености.

    От друга страна, дори и ние да построим магистрала до Видин, румънците също имат да строят едно поне 200 км до Карансебеш, където минава тяхната А1 към унгарската граница.

    "The Queen Is Dead" 30 years anniversary
  44. 44 Профил на Panda
    Panda
    Рейтинг: 606 Неутрално

    ... няма нужда от толериране на Сърбия.
    —цитат от коментар 6 на Корки

    Ти да си забелязал да я толерирана?
    Толерирана е Албания (Косово).

  45. 45 Профил на Winnie the Pooh
    Winnie the Pooh
    Рейтинг: 125 Неутрално

    До коментар [#41] от "selqnin":

    Темата е за посещението на Макрон и договорите на Сърбия с Франция!
    Несвързаните ви с темата коментари са смешни и ви правят да изглеждате жалък...

    Against against
  46. 46 Профил на owen
    owen
    Рейтинг: 921 Неутрално

    за франция европейските въпроси са продължение на националните, там няма избор или или - по повод първото изречение, не знам откъде е преписвано.
    във форума хората се пеняват по отношение на сърбия, и с право, но те по умно си играят картите традиционно, и да за жалост вероятно няма да са най-бедните, зашото ние винаги ще сме на дъното по причини които всички знаем. нито си опичаме акъла, нито се трудим - какво точно очакваме? да ги оставим сърбите да си оправят магариите - а те ще се оправят, и да си оправим нашта си кочинка.

  47. 47 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 1269 Неутрално

    До коментар [#40] от "tacheaux":

    Сърбизирането е обратим процес. В рамките на две поколения ще забравят всичко сръбско.

    http://www.youtube.com/watch?v=wPw0Z5CtKTs
  48. 48 Профил на Winnie the Pooh
    Winnie the Pooh
    Рейтинг: 125 Неутрално

    До коментар [#42] от "tacheaux":


    България има много голям интерес Сърбия да е в ЕС!

    Оставете настрана дребните заяждания.
    Също така нито гърците,нито румънците обичат искрено българите,но е добре,че сме заедно в ЕС...

    Against against
  49. 49 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3431 Неутрално

    До коментар [#12] от "Да вярваме на истината":

    Франция имала 102,4% задлъжнялост от БВП...? Добре. Нашата е 57,4%. И какво от това? Кой живее по добре? Средният французин или средният българин?

    Бивш tww09306483.
  50. 50 Профил на Winnie the Pooh
    Winnie the Pooh
    Рейтинг: 125 Неутрално

    До коментар [#40] от "tacheaux":

    Единственият начин Западните покрайнини да се приближат към България е Сърбия да бъде приета в ЕС!
    България като член на НАТО е приета в тези си географски граници и забравете за нови територии...

    Against against
  51. 51 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3431 Неутрално

    До коментар [#28] от "yanne":

    Франция няма да ги даде, просто така...! Или става въпрос за заем или някаква друга търговия. Освен това, метрото изградено от французи с френски влакове, ще е много по-добро от изделията на Уралвагонзавод...! :)))

    Бивш tww09306483.
  52. 52 Профил на Rex
    Rex
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    Тоя Вучич да не би да си черви устните ?

  53. 53 Профил на gl_avatar
    gl_avatar
    Рейтинг: 808 Неутрално

    Когато останем едно на едно нов българите и нашите близки и далечни конкурентни, ние показваме че.можем да се съревноваваме на равна нога с другите!

  54. 54 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10791 Неутрално

    Добра стъпка на Белград. Идентифицират проблема и работят целенасочено да го преодолеят. Нямам спомени ние да се опитваме да решим проблема ни с Холандия (Шенген) ...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  55. 55 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 3705 Неутрално

    До коментар [#29] от "rvr12572942":

    Вярно е, но там се наливат милиарди. Докато нас, ще ни отрежат веднага. И без това, ни взеха по милост и като пазари за техните стоки. Утре ще кажат, сбъркали сте в еди какво си. Глоба 500 млн €. И ние ще си платим, без да се обаждане.

  56. 56 Профил на dobri_i
    dobri_i
    Рейтинг: 348 Неутрално

    До коментар [#12] от "Да вярваме на истината":Франция имала 102,4% задлъжнялост от БВП...? Добре. Нашата е 57,4%. И какво от това? Кой живее по добре? Средният французин или средният българин?
    —цитат от коментар 49 на Petleshev


    Тц, държавната ни задлъжнялост (външна и вътрешна) е под 19,6% срещу 98,4% за Франция.

    60,4% е общия външния дълг на държавата (вкл. държавно гарантирания и общинския) + на юридическите лица + на физическите лица. Общия външен дълг на Франция е 216,3%.

    Тоест държавния дълг на България е 5 пъти по-нисък от този на Франция.
    Общия външен дълг на България е 3,5 по-нисък от този на Франция.

  57. 57 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8137 Неутрално

    И тези след 10 години ще са преди нас, ако Борисов продължава да управлява.

  58. 58 Профил на rvr12572942
    rvr12572942
    Рейтинг: 354 Неутрално

    [quote#56:"dobri_i"][/quote]

    Казано с други думи, ако поемем същия процент дълг като Франция животът в БГ ще стане ако не по- добър, то поне по- лесен, отколкото е там. Ако не се откраднат парите, разбира се и ако се инвестират умно.

  59. 59 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 1659 Неутрално

    Ако защитавахме българския интерес , до сега да сме направили магистрала до Видин с тунели на Петроханския проход. Тази магистрала щеше да оживи стопански северозападна България и щеше да е най-краткия път за Европа през българска територия.
    —цитат от коментар 38 на tacheaux


    Частично сте прав. Магистрала до Видин би могла да оживи икономиката на северозападна България. Не съм сигурен, обаче, че щеше да е най-краткия път за Европа. Опитах да видя на Google Maps най-прекия път от София до Будапеща. През Ниш и Белград е 769 км и 8:30 часа (вярно, плащат се и такси):

    https://www.google.com/maps/dir/Sofia ,+Bulgaria/Budapest,+Hungary/@45.0779256,18.9374138,7z/data=!3m1!4b1!4m14!4m13!1m5!1m1!1s0x40aa8682cb317bf5:0x400a01269bf5e60!2m2!1d23.3218675!2d42.6977082!1m5!1m1!1s0x4741c334d1d4cfc9:0x400c4290c1e1160!2m2!1d19.040235!2d47.497912!3e0

    Ако добавя Търну Северин между тях, става 833 км и 10:32 часа.

    https://www.google.com/maps/dir/Sofia ,+Bulgaria/Drobeta-Turnu+Severin,+Romania/Budapest,+Hungary/@45.0779256,18.9374138,7z/data=!3m1!4b1!4m20!4m19!1m5!1m1!1s0x40aa8682cb317bf5:0x400a01269bf5e60!2m2!1d23.3218675!2d42.6977082!1m5!1m1!1s0x475231c5a8871173:0x3370a1b752cbe6b!2m2!1d22.6597342!2d44.6369227!1m5!1m1!1s0x4741c334d1d4cfc9:0x400c4290c1e1160!2m2!1d19.040235!2d47.497912!3e0

    Разликата от 69 км няма да се стопи само от това, че ще се построи магистрала (дори с тунел през Петрохан). Времето, разбира се, ще се намали значително, но пак 2 часа не мисля че ще се стопят напълно. Освен това от румънска страна по-голямата част от пътя не е магистрала (макар че е в добро състояние).

  60. 60 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2342 Неутрално

    До коментар [#30] от "dorn":

    Борисов каза,че метрото ни е излезло най-евтино "1млрд. лева",което е €500.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK