САЩ изключиха Турция от програмата за F-35 заради руските ракети

САЩ изключиха Турция от програмата за F-35 заради руските ракети

© Reuters



САЩ не изчакаха крайния срок 31 юли, който дадоха на Турция да не приема руските зенитни комплекси С-400, и в сряда обявиха, че изключват страната от програмата за проектиране и производство на F-35, смятан за най-модерният боен самолет на въоръжение в света.


Решението е изключително необичайно спрямо партньор в НАТО и бележи още по-ниско равнище на турско-американските отношения. То е и свидетелство, че Вашингтон не намери начин да убеди Анкара да намери компромис.


"Ситуацията с Турция е на правителствено равнище и ние се съобразяваме с насоките, дадени от правителтвото на САЩ", заяви компанията производител "Локхийд Мартин".




Заплахата на Вашингтон е известна от месеци насам и е свързана с притесненията, че интегрирането на руска бойна техника с американския самолет ще даде достъп на Москва до секретни параметри на F-35 и ще отнеме технологичното му предимство.


Турският президент Реджеп Тайип Ердоган отказа да отстъпи, твърдеше до последно, че няма да има американски санкции и че никой няма да посмее да извади фирмите от турския военно-промишлен комплекс от програмата, за която доставят стотици компоненти.


Първите компоненти на С-400 пристигнаха в петък в базата "Мюртед" край Анкара и руските товарни самолети продължиха да кацат в следващите дни - десетият се приземи днес. Около 120 ракети е предвидено да бъдат транспортирани с кораб тази есен. Ердоган изразе надежда цялата система да бъде въведена на въоръжение през април 2020 г.


"САЩ и другите партньори в F-35 са единни в това решение за суспендиране на турското участие в програмата и започване на процес за формално отстраняване на Турция от нея", заяви Елън Лорд, зам.-министър на отбраната по въпросите на покупките и отношенията с доставчици.


"Съединените щати ще похарчат около 500-600 милиона долара, за да преминат към различна верига за доставки", допълни тя.


"F-35 не може да съществува съвместно с руска платформа за събиране на разузнавателни данни, които ще бъдат използвани за разкриване на авангардните способности на самолета", се казва и в изявление на Белия дом.


На Турция вече бяха предадени два купени от нея F-35, но те така и не напуснаха територията на САЩ и най-вероятно това няма да се случи никога. Замразена е подготовката на турски пилоти, а сега най-вероятно ще спре и тази за механиците. На Анкара бе заявено повече да не изпраща свои екипи за обучение в американските бази.

Ключови думи към статията:

Коментари (243)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 2864 Неутрално

    Псевдо султана влачи с в сичка сила след себе си Турция към дъното, след лука ще свърши и бозата...

  2. 2 Профил на Practic
    Practic
    Рейтинг: 1100 Любопитно

    Очевидно за Ердоган руските туристически потоци се оказаха по-ценни от отношенията със САЩ...

  3. 3 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 5347 Неутрално

    "САЩ изключиха Турция от програмата за F-35 заради руските ракети"

    Бяха предупредени, но на Ердо не му увира главата

  4. 4 Профил на fio41315648
    fio41315648
    Рейтинг: 1332 Весело

    Айде честито, геврекчията да иляди!

  5. 5 Профил на galapagas
    galapagas
    Рейтинг: 1815 Неутрално

    Ерголям вече е вреден за Турция. Времето му приключи.

  6. 6 Профил на dedoliben
    dedoliben
    Рейтинг: 1021 Разстроено

    Някой ако може да ми обясни тая турска простотия със сделка кон за кокошка.
    И най вече кокошката за какво му е?

    "Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис III
  7. 7 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4861 Неутрално

    Ердо блъфира, но по много глупав начин! Аз очаквам и ограничени икономически санкции от САЩ! Няма как да купуваш оръжие от вражеска държава и да очакваш потупване по рамото!

  8. 8 Профил на tekomashinist
    tekomashinist
    Рейтинг: 469 Неутрално

    Ако не бяхме такива руски подлоги, можеше да се възползваме от този разрив и да започнем технологично сътрудничество с американците.

  9. 9 Профил на Дундурук
    Дундурук
    Рейтинг: 575 Неутрално

    Колеги, извинете за офтопика, но зарежда ли Ви сайта на МВР?

  10. 10 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4861 Неутрално

    Тръмп е гюленист! Конгресът е подчинен та Гюлен!

  11. 11 Профил на Котаракът на Шрьодингер
    Котаракът на Шрьодингер
    Рейтинг: 1180 Любопитно

    ЕрСултан плашеше, че ще забрани в отговор достъпа на американците до Инджирлик и може да затвори Босфора за НАТО. Смешник... Американците имат 50 ядрени бомби там, кой ще го остави да си размята феса...

  12. 12 Профил на One Hour
    One Hour
    Рейтинг: 1080 Неутрално

    Тоя е пътник, първо ще играе за лобизъм в ЕС с "мигратската" карта, после с400 на скрап, ф-ките пристигат и после всичко по старому.

  13. 13 Профил на Yarak4You
    Yarak4You
    Рейтинг: 565 Неутрално

    За самия самолет Ф-35 и това колко е нужен и колко би бил полезен за турската авиация не мога да говоря, нито пък за това дали изобщо Пентагона и Контресмените имаха намерение да го доставят някога на Турция. Но...

    Влагаш до момента поне 800$ милиона в програмата, турски фирми произвеждат стотици компоненти за самолета, което в течение на производството се очаква да ти донесе 12$ милиарда. Подръжката на самолетите в Европа се очаква да е в Италия и Турция.

    И накрая заради едни руски боклук ракети и инат да се правиш на голяма работа ще изгубиш милиарди долари приходи за оръжейното си производство. Ах Ердо, Ердооо...

    Ти чукаш и влизаш, а аз влизам и чукам........
  14. 14 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4861 Любопитно

    До коментар [#9] от "Дундурук":

    За какво Ви е притрябвал сайта на МВР?

  15. 15 Профил на Дундурук
    Дундурук
    Рейтинг: 575 Неутрално

    До коментар [#9] от "Дундурук":За какво Ви е притрябвал сайта на МВР?
    —цитат от коментар 14 на vassilun


    Защото тази тема ще е активната в момента и някой може да ми отговори. Мисля, че и техния сайт го хакнаха нещо сега, а исках да проверя нещо.

  16. 16 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 3177 Неутрално

    Очевидно за Ердоган руските туристически потоци се оказаха по-ценни от отношенията със САЩ...
    —цитат от коментар 2 на Practic


    Руските туристически потоци пресъхват. Това са мои лични наблюдения. Туристите от Индонезия са много повече , отколкото от Русия. В Анталия е пълно със забрадки , но на азиатски жени. Преди 3-4 години ги нямаше или бяха незабележимо малко. Турците направиха пробив с туристи от Азия, за сметка на руските туристи.
    Ердоган играе други игри , които само той си знае. Игри от които ще изгуби със сигурност.

  17. 17 Профил на bez_ime2
    bez_ime2
    Рейтинг: 2255 Неутрално

    Султанчето много се е объркало...

  18. 18 Профил на Against China
    Against China
    Рейтинг: 2647 Неутрално

    Къде е оня едноокият балък Етчо Мемедчо???Пишман исмямистите сега ще летят на мидерен самолет на кукуво лято.Освен това турците са изхвърлени като мръсни котета от производството на самолета!Без запада едно болтче не могат да произведат цигоите,а иначе се правят на пишман ислямисти!!!!Етиииии,четеш ли бе гаргамел,колко сте малки и жалми!!!!!Само така президент Тръмп!!!Пожелавам ви втори мандат и повече да не чуваме за пишман ислямисти!!!!!

    AGAINST CHINA
  19. 19 Профил на hammurabi
    hammurabi
    Рейтинг: 2355 Неутрално

    До коментар [#13] от "Yarak4You":

    Проблемът не е руски, а многомилиомен кюрдски.

  20. 20 Профил на ozc15593642
    ozc15593642
    Рейтинг: 60 Неутрално

    Ердоган прецака янките с едни 500-600 млн долара хи хи хи

  21. 21 Профил на carmello
    carmello
    Рейтинг: 1113 Любопитно

    ше види дебелия край ердо май

  22. 22 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2849 Неутрално

    До коментар [#6] от "dedoliben":

    Турция от над 30 години иска да закупи и притежава собствен ракетен комплекс за ПВО.
    Първо искаха Пейтриът, но САЩ не им продадоха...
    След това поискаха изрелките разработки но САЩ наложиха вето и на това...

    И така Турция си стои реално без собствена ПВО, като член на НАТО получава на ротация Пейтриът но те са на други държави и са с разчети от съответните държави, просто са във Турция...

    И сега купува от Русия, която също и беше отказала на няколко пъти преди това...

    Модератора е неадекватен!
  23. 23 Профил на carmello
    carmello
    Рейтинг: 1113 Любопитно

    Колеги, извинете за офтопика, но зарежда ли Ви сайта на МВР?
    —цитат от коментар 9 на Дундурук


    не

  24. 24 Профил на Big Muzzy
    Big Muzzy
    Рейтинг: 1542 Неутрално

    Трябва са се опитаме да се възползваме от създалата се ситуация. Да се включим ние в програмата.

  25. 25 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 4963 Неутрално

    До коментар [#6] от "dedoliben":

    За да може да сваля собствените си самолети, ако стане военен преврат.

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  26. 26
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  27. 27 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4861 Неутрално

    До коментар [#15] от "Дундурук":

    ОК. Всеки със собствените си интереси! Аз никога не съм изпитвал нужда да търся каквото и да било в сайта та МВР, но това си е Ваше право!

  28. 28 Профил на Big Muzzy
    Big Muzzy
    Рейтинг: 1542 Неутрално

    До коментар [#10] от "vassilun":

    То май май Ердоган ще се окаже гюленист накрая.

  29. 29 Профил на palav_nik
    palav_nik
    Рейтинг: 3767 Неутрално

    "Аз очаквам и ограничени икономически санкции от САЩ!"

    Предвид икономическата и финансова политика на Ердоган, едва ли ще има нужда от допълнителни санкции.

  30. 30 Профил на Against China
    Against China
    Рейтинг: 2647 Неутрално

    "Космическата" сила Турция не може една гайка и болтче да направи -пишман ислямисти!!!Ердоганчо е аут!!!!Етииии,бягай на запад бе шекер!!!!!

    AGAINST CHINA
  31. 31 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4861 Весело

    До коментар [#20] от "ozc15593642":

    Ха-ха! Значи САЩ са прецаканите, а? Ами радвайте се русороби! САЩ ще фалират заради $5-600 милиона! 🤣

  32. 32 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 2864 Неутрално

    Не е лошо псевдо султана да се сети как изглеждаха последните дни на Садам и Кадафи.....

  33. 33 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4861 Весело

    До коментар [#22] от "Ivan_":

    Значи съвсем правилно САЩ са отказали Пейтриът на ненадежден съюзник като Турция! Какви проблеми е имала до сега Турция заради липсата на ПВО?

  34. 34 Профил на Джон Глен
    Джон Глен
    Рейтинг: 1549 Неутрално

    До коментар [#6] от "dedoliben":

    Всъщност тук кокошката беше F-35

  35. 35 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2849 Неутрално

    До коментар [#31] от "vassilun":

    Самата турция е платил до момента около 200 млн долара за да участва във програмата.
    не говоря за покупка на самолети...

    Модератора е неадекватен!
  36. 36 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3288 Любопитно

    До коментар [#22] от "Ivan_":

    От кого трябва да се защитава Турция в региона, ако все пак САЩ им разрешат да закупят Пейтриът?

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  37. 37 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 2250 Любопитно

    ...можеше да се възползваме от този разрив и да започнем технологично сътрудничество с американците.
    —цитат от коментар 8 на tekomashinist


    И в какво ще се изразява това технологично сътрудничество?

  38. 38 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4861 Неутрално

    До коментар [#30] от "Against China":

    Ети най-вероятно ще "избяга" в България, защото със сигурност пази българския си паспорт за такива черни дни!

  39. 39 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2849 Весело

    До коментар [#33] от "vassilun":

    Във Турция винаги е имало ПВО от само дето никога не е било под неин контрол.

    За проблемите, малко ли е че си напрактика незащитена територия...

    Модератора е неадекватен!
  40. 40 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3288 Неутрално

    Между другото, ако САЩ добавят Полша (и Румъния) към програмата, няма да загубят въобще. Поляците са на път да закупят доста F-35.

    Това е добре и за нас, защото по- бързо ще сменим старите съветски ръждиви железа.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  41. 41 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4861 Неутрално

    До коментар [#34] от "Трансмач":

    Да си се радва Ердо на коня С400! И вие се радвайте!

  42. 42 Профил на Иосиф Давыдович
    Иосиф Давыдович
    Рейтинг: 418 Неутрално

    До коментар [#9] от "Дундурук":

    И на мен не се отваря- утре ще обявят, чр сайтът им временно е бил недостъпен. заради"планова профилактика"....

    Я не люблю, когда мне врут, Но от правды я тоже устал, Я пытался найти приют, Говорят, что плохо искал. И я не знаю, каков процент Сумасшедших на данный час, Но, если верить глазам и ушам - Больше в несколько раз...
  43. 43 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4861 Неутрално

    До коментар [#35] от "Ivan_":

    Онзи с трите букви и осем цефри се кефи, че Турция била прецакала САЩ с $5-600 милиона. На него отговорих.

  44. 44 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2849 Любопитно

    До коментар [#36] от "Realist":

    ?!?

    Майтап ли си правиш?

    Нали знаеш къде се намира Турция?

    Като за начало Русия, нататък си избирай, около нея са Иран, Ирак, Гърция, Израел...

    Модератора е неадекватен!
  45. 45 Профил на мики маус
    мики маус
    Рейтинг: 1274 Неутрално

    САЩ току Що дадоха зелен светлина на Турция да купува руски самолети пето поколение.

  46. 46 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4861 Любопитно

    До коментар [#39] от "Ivan_":

    Турция е незащитена от кой враг територия?

  47. 47 Профил на grigoo
    grigoo
    Рейтинг: 728 Неутрално

    Честито на тъпия султануонаби, да се моли да не му сложат санкции като на някои други държави, че ще умрат от глад турците!

  48. 48 Профил на Viper_c
    Viper_c
    Рейтинг: 391 Весело

    На Ердоган сега всичко му се изясни. А лирата загуби съзнание.

    Комунист и на некролог да го видиш - пак му удари шамар!
  49. 49 Профил на Да вярваме на истината
    Да вярваме на истината
    Рейтинг: 3095 Неутрално

    До коментар [#45] от "мики маус":

    Те са дали зелена светлина ама 5-то поколение руски самолети ги няма на хоризонта:)

  50. 50 Профил на grigoo
    grigoo
    Рейтинг: 728 Неутрално

    До коментар [#45] от "мики маус":

    Ама ватниците имали самолет пето полколение ли?

  51. 51 Профил на palav_nik
    palav_nik
    Рейтинг: 3767 Неутрално

    "За да може да сваля собствените си самолети, ако стане военен преврат."

    В интерес на истината турският генералитет е наврян в кучи задник.

  52. 52 Профил на Ген. Колев
    Ген. Колев
    Рейтинг: 591 Весело

    Пишман султана вече се класира безапалационно на Олимпиадата по Тъпегьозлък, води с доста точки дори и на прекия си конкурент Вовачка. Да се лишиш от кораба на Вейдър (Ф35), заради някакви ракеточки, тип фунийки предназначени само за ПЛОСКИ планети, си е тежка форма на идиотизъм. Башка загубите на финански, доверие, технологии...Пълен ахмак.

  53. 53 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4861 Весело

    До коментар [#44] от "Ivan_":

    Аааа, Русия е пръв приятел на Турция! 🤣

  54. 54 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4861 Весело

    До коментар [#44] от "Ivan_":

    Аааа, Русия е пръв приятел на Турция! 🤣

  55. 55 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2849 Весело

    До коментар [#46] от "vassilun":

    От всеки потенциален.
    Това е като да си супер бойно куче вързано на синджир и с наморник...
    Можеш само да лаеш и на никой не му пука от теб.

    Едва ли им е приятно на турците от това.

    Модератора е неадекватен!
  56. 56 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4861 Весело

    До коментар [#45] от "мики маус":

    Няма проблем! Руснаците още не са произвели самолет от четвърто поколение, но се опитаха да пробутат на Индия нещо като пето. Е, не им се получи! 🤣

  57. 57 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4861 Весело

    До коментар [#50] от "grigoo":

    Имат! Във филм на РосМултДизни Студиос! 🤣🤣🤣

  58. 58 Профил на GMO VACCINES CHEMICALS
    GMO VACCINES CHEMICALS
    Рейтинг: 3055 Неутрално

    До коментар [#24] от "Big Muzzy":

    че то при нас със петата колона е по-зле от Търки с С-4000

    The Universe is under no obligation to make sense to you.
  59. 59 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 3177 Неутрално

    След час започва поредната реч на Тръмп пред свои привърженици. Любопитно е дали ще засегне отношението между САЩ и Турция или за него това няма да е толкова важна тема , за да я споменава.
    Ердоган да му мисли.

  60. 60 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3288 Неутрално

    Майтап ли си правиш?Нали знаеш къде се намира Турция?Като за начало Русия, нататък си избирай, около нея са Иран, Ирак, Гърция, Израел...
    —цитат от коментар 44 на Ivan_


    Гърция членува в НАТО. Израел е също съюзник. Ирак с какво може да заплаши Турция? По границата със Сирия има германски и холандски комплекси, които се ротират. За Русия и Иран пък си има специален щит на НАТО.

    С руски комплекс ще се защитаваш от руска инвазия? Това е голяма глупост.

    Абсолютно са били прави САЩ да не дават на Турция Пейтриът, или ако им дадат Пейтрийът да е с орязани функции. Заради анексията в Кипър!

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  61. 61 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4861 Весело

    До коментар [#55] от "Ivan_":

    Ами сега като имат С400, а няма как да имат F35 вероятно турците са защитени! Няма лошо, нека са щастливи!

  62. 62 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3288 Весело

    САЩ току Що дадоха зелен светлина на Турция да купува руски самолети пето поколение.
    —цитат от коментар 45 на мики маус


    Дайте им и един, кЛошарик, както писа колегата 405 под друга статия!

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  63. 63 Профил на GMO VACCINES CHEMICALS
    GMO VACCINES CHEMICALS
    Рейтинг: 3055 Неутрално

    До коментар [#45] от "мики маус":

    коя от двете бройки ще им дадат

    The Universe is under no obligation to make sense to you.
  64. 64 Профил на Yarak4You
    Yarak4You
    Рейтинг: 565 Неутрално

    До коментар [#10] от "vassilun":То май май Ердоган ще се окаже гюленист накрая.
    —цитат от коментар 28 на Big Muzzy


    Ти го казваш на шега, ама си е самата истина. Само напиши в Гугъл “Ердоган и Гюлен” на латиница и щракни на снимките и ше видиш десетки фотоси от техни предишни срещи. В самата партия на Ердоган минимум половината от депутатите, министрите и доближените му са гюленисти, но никой не го пипа. На скоро Опозиционните партии в Парламента внесоха предложение да се разследват и връзките на политици с Гюлен, но Ердоганистите гласуваха против.... Защо ли?

    Жалко, че не разбираш турски, че да ти изпратя сума ти компилации с изявления на хора на Ердо, включително и на него самия, които си признават какво богатство бил техния ходжаефенди Фето, как му се вричат в любов и тн... Естествено от преди да се изпокарат и да стане пишман преврата.

    Като цяло ислямистите и крайнодесните паравоенни организации в Турция винаги са били под контрола на ЦРУ. От скоро под такъв контрол са и ПКК и разклоненията им.
    Именно Ататюркистите въпреки светските си възгледи винаги са били най- неудобни и нежелани от Американските стратези, тъй като именно те са най- патриотично настроени и независими. То и за това и Американците и ЕС пласкаха доволни и подкрепяха Ердо, когато заедно с Гюленистките си приятелчета разчистваха Ататюркистите генерали и офицери от армията по време на делата Ергенекон и Балйоз.

    Ти чукаш и влизаш, а аз влизам и чукам........
  65. 65 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2849 Неутрално

    До коментар [#60] от "Realist":

    Малко ти липсва "алтернативно" виждане.
    Турция със собствен комплекс е "независима", без е "зависима".

    Та съгласен съм, че не трябва да им се дава подобна "независимост".

    Модератора е неадекватен!
  66. 66 Профил на dc_ken
    dc_ken
    Рейтинг: 270 Неутрално

    До коментар [#43] от "vassilun":

    И този потребител е от тези с трите букви и осемте цифри. Като натрупаха повече рейтинг си сложиха никнеймове, но потребителските имена от регистрацията остават. Трябва само да им кликнете върху ника и излизат.

  67. 67 Профил на GMO VACCINES CHEMICALS
    GMO VACCINES CHEMICALS
    Рейтинг: 3055 Неутрално

    До коментар [#61] от "vassilun":

    е имат си и над 230 ф-16 с които да свалят сушки

    The Universe is under no obligation to make sense to you.
  68. 68 Профил на Пуйката
    Пуйката
    Рейтинг: 858 Весело

    Ети се е покрил през глава и не смее да прочете коментарите 😂😂😂

  69. 69 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2849 Весело

    До коментар [#61] от "vassilun":

    Защитени... трудна работа...

    Модератора е неадекватен!
  70. 70 Профил на Живко
    Живко
    Рейтинг: 394 Неутрално

    Айде и едни санкции от ЕС за сондажните кораби край Кипър и заводът на Фолксваген идва при нас! :)

  71. 71 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4861 Весело

    До коментар [#60] от "Realist":

    Колега, позволявам си да не се съглася с Вас! С руски ракети можеш да се защитиш от руска инвазия! Сирийците го направиха преди няколко месеца - свалиха руски самолет с руска ракета! 🤣

  72. 72 Профил на idiotstavrev
    idiotstavrev
    Рейтинг: 1933 Неутрално

    Някой ако може да ми обясни тая турска простотия със сделка кон за кокошка.И най вече кокошката за какво му е?
    —цитат от коментар 6 на dedoliben


    Мога, ама не знам дали ще ми повярваш. Турция иска да се откаже от Ф-35 за своите ВВС. Явно ще вървят по друг път на развитие. Но искаше това да дойде от американците, не те да го направят сами. Така изглежда, поне за пред обикновения турчин, че американците са лошите.

    Бай Ердоган-султан мое да е всякакъв, но едва ли не е предвидил това.

    Това, което почти никъде не се споменава е, че преди известно време Ердоган имаше закрита среща с лидерите на опозицията, точно относно С-400 и Ф-35. Не знам какво са си говорили, какво им е казал Ердоган (Турция познава възможностите на Ф-35), но оставам с убеждението, че това е много генерално общо решение на политическо ниво в Турция да се върви по този път. Не съм чул опозицията много, много да критикува Ердоган точно по тоя въпрос.


  73. 73
    Октавиан
    Рейтинг: 566 Неутрално

    Коментарът е скрит от модераторите, защото съдържа вулгарни, нецензурни квалификации, лични нападки, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на други коментиращи и лица, цитирани в публикациите. Ако въпреки това желаете да го видите, натиснете тук.

  74. 74 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3288 Весело

    Колега, позволявам си да не се съглася с Вас! С руски ракети можеш да се защитиш от руска инвазия! Сирийците го направиха преди няколко месеца - свалиха руски самолет с руска ракета! 🤣
    —цитат от коментар 71 на vassilun


    Съгласен! ++++++++++++++++++++++++ 🤣

    Като стане въпрос за руски летящ трахалясник не им пречи дори и кривината на Земята.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  75. 75 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4861 Неутрално

    До коментар [#67] от "Opportunity":

    Не може! Турски самальот не може да сваля братски, руски, православен самальот! Така каза бащицата!

  76. 76 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2849 Неутрално

    До коментар [#72] от "idiotstavrev":

    Ердоган го използват здраво, но той понеже е роден беден и сега като се видя с реални пари и не се усеща.

    Жалко за турците и за Турция...

    Модератора е неадекватен!
  77. 77 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4861 Неутрално

    До коментар [#72] от "idiotstavrev":

    В Турция опозиция няма. Който не е с Ердоган, я гюленист! За затвора.

  78. 78 Профил на amerikanbastard
    amerikanbastard
    Рейтинг: 851 Неутрално

    До коментар [#72] от "idiotstavrev":

    "Не знам какво са си говорили, какво им е казал Ердоган (Турция познава възможностите на Ф-35), но оставам с убеждението, че това е много генерално общо решение на политическо ниво в Турция да се върви по този път. Не съм чул опозицията много, много да критикува Ердоган точно по тоя въпрос."

    Ердоган им е казал, че Ф-35 е пълен провал, новият радиофотонен радар просто го обезсмисля, като го лишава от невидимостта му. Русия ще продаде на Турция СУ-57, много по-евтини от Ф-35. Турция ще излезе от НАТО, а Инджилик ще се ползва от Русия. САЩ желаят да образуват кюрдска държава на територията на Турция и Ирак и това прави невъзможно приятелството на Турция със САЩ.

    Freedom's just another word for nothin' left to lose
  79. 79 Профил на idiotstavrev
    idiotstavrev
    Рейтинг: 1933 Неутрално

    До коментар [#60] от "Realist":

    Това, че не можеш да си обясниш нещо, не означава, че е глупост. Понякога проблемът е в собствения телевизор. Както казах тезата, че Турция умишлено върви в тази посока - отказ от Ф-35, циркулираха от известно време.

    Както се спомена, Турция винаги е била държана на верига от САЩ, по отношение на веригата на военните доставки на техника - т.е. зависима. На Турция им е дошло самочувствието да скъсат тази верига, дали преценката им е правилна или не е друг въпрос. Ще мине време преди да разберем.

    Случващото се, е поредно доказателство за много бързо променящата се реалност в света, проблемът е, че както винаги повечето политици, последни осъзнават настъпващите промени. Подобен разрив между държава-членка на Нато и САЩ, само преди 10-15 год, би бил немислим.

  80. 80 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 4563 Весело

    Чува се Турция ще купува и десет бройки Лошарик и педесе Сухойгарит Суперджет!

    klimentm
  81. 81 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 4563 Весело

    До коментар [#78] от "amerikanbastard":

    "Русия ще продаде на Турция СУ-57"


    Ще продаде на Върба в сряда!

    klimentm
  82. 82 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 4036 Неутрално

    " На Турция вече бяха предадени два купени от нея F-35, но те така и не напуснаха територията на САЩ и най-вероятно това няма да се случи никога. Замразена е подготовката на турски пилоти, а сега най-вероятно ще спре и тази за механиците. На Анкара бе заявено повече да не изпраща свои екипи за обучение в американските бази."

    Турците си направиха избора в полза на Русия ! Американците също направиха избора да затворят една страница в отношенията си с турците, в която бяха наистина ключови партньори ! Дотук е това ! От тук насетне предстои да видим дали и още колко ще се задълбочи тази тенденция и накъде ще поеме динамиката на отношенията им с турците. Това мисля, че на този етап е рано да се прогнозира ! Имам предвид да се прогнозира вярно и точно !

  83. 83 Профил на idiotstavrev
    idiotstavrev
    Рейтинг: 1933 Весело

    До коментар [#72] от "idiotstavrev":В Турция опозиция няма. Който не е с Ердоган, я гюленист! За затвора.
    —цитат от коментар 77 на vassilun


    Както винаги си професионално НЕподготвен. Кой е кмет на Истанбул? Примерно! Гюленист ли е, или какво :)

  84. 84 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2849 Весело

    До коментар [#79] от "idiotstavrev":

    Той неговият телевизор никога не е работил мен ако ме питаш но това е друга тема...

    Аз не смятам, че ако вместо Ердоган беше друг във Турция ситуацията щеше да е много по-различна.

    Отделно мисля че картинката е доста по-сериозна, просто Турция има нещастието да затваря от север БИ, а както всички виждаме точно във момента целият БИ го пренареждат генерално.

    Та интересно ще бъде близкото бъдеще, въобще не става дума тук просто за едни самолети и ПВО установки.

    Модератора е неадекватен!
  85. 85 Профил на idiotstavrev
    idiotstavrev
    Рейтинг: 1933 Весело

    До коментар [#78] от "amerikanbastard":

    Турция Су-57 няма да купи. В това мога да се обзаложа. Играта в Турция не е от кого ще купим играчките - от Сащ или Русия. Ако това беше темата, щяха да продължат както и до сега. Малко по-сложни са нещата.

  86. 86 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 4563 Весело

    Чудесна статия за прехваленото саветско въоръжение 'пето' поколение!

    "Минобороны подписало с Объединенной авиастроительной корпорацией контракт на производство всего двух Су-57 на период до 2026 года. А вместо поставок бронетехники на платформе «Армата» «Уралвагонзавод» получил заказ на одну (!) новую тяжелую огнеметную систему ТОС-1А (и транспортно-заряжающую машину к ней), на две бронированные машины разминирования БМП-3МА и три специальные пожарные машины"
    https://echo.msk.ru/blog/openmedia/2266788-echo/


    klimentm
  87. 87 Профил на idiotstavrev
    idiotstavrev
    Рейтинг: 1933 Весело

    До коментар [#72] от "idiotstavrev":Ердоган го използват здраво, но той понеже е роден беден и сега като се видя с реални пари и не се усеща.Жалко за турците и за Турция...
    —цитат от коментар 76 на Ivan_


    Честно казано не знам какво точно имаш предвид. Кой и как използва Ердоган, според теб? Ако Турция продължи по този път, ще разберем дали е бил прав, може би чак след 10-на години, може и повече.

    Турция е разделена на две политически, Еродоган е много мразен в половината държава, но от друга страна народът е много единен като национално самосъзнание и идентичност. Много повече от българите днес. Това, знам че няма да се хареса на много хора тук, но според мен е факт. Това им е силата, независимо какво ще се случи с тях.

  88. 88 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3288 Весело

    [quote#78:"amerikanbastard"]новият радиофотонен радар/quote]

    Това като оная шантипл*кница ли е, която спря пералното, котелното, водата в тоалетните и баните, и радара на Доналд Кук, и всички американски моряци подадоха оставки като отодоха на пристанището в Констанца?

    Човек може само да се смее безкрайно на безкрайните ви глупости!

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  89. 89 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3288 Неутрално

    До коментар [#79] от "idiotstavrev":

    Не знам дали разбирате, но НАТО е отбранителен съюз и в този Престижен клуб не можете безкрайно да си правите гаменските номера. Идва момент в който партньорите ви обръщат гръб. Кой разбрал, разбрал!

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  90. 90 Профил на FourOhFive
    FourOhFive
    Рейтинг: 2219 Весело

    Ердоган прецака янките с едни 500-600 млн долара хи хи хи
    —цитат от коментар 20 на ozc15593642


    500 милиона долара за военния бюджет на САЩ са пари за семки. Миналата година бюджетът беше 700 МИЛИАРДА долара.

    Граждани, не хранете трола. Минус, удивителна и да плува!
  91. 91 Профил на Бойчо Огнянов
    Бойчо Огнянов
    Рейтинг: 2974 Весело

    Някой ако може да ми обясни тая турска простотия със сделка кон за кокошка.И най вече кокошката за какво му е?
    —цитат от коментар 6 на dedoliben


    Тъй де, знаем че 🍇 е 😬...💭🦊

    "Турският президент Реджеп Тайип Ердоган, говорещ в Истанбул по повод третата годишнина от опита за преврат, заяви, че руската зенитно-ракетна система С-400 е най-силната отбранителна система в света.

    „С-400 започнаха да пристигат. До април 2020 г. тези системи ще бъдат напълно разгърнати в нашата страна. С-400 е най-силната защитна система. Надявам се, че ще я произвеждаме заедно с Русия“, заяви Ердоган." 😜 https://is.gd/YtTpBj

    (не се чете)
  92. 92 Профил на FourOhFive
    FourOhFive
    Рейтинг: 2219 Весело

    САЩ току Що дадоха зелен светлина на Турция да купува руски самолети пето поколение.
    —цитат от коментар 45 на мики маус


    От Союзмультфильм трябва първо да ги нарисуват тези руски самолети пето поколение, пък тогава Турция може и да ги купи.

    Граждани, не хранете трола. Минус, удивителна и да плува!
  93. 93 Профил на idiotstavrev
    idiotstavrev
    Рейтинг: 1933 Неутрално

    До коментар [#84] от "Ivan_":

    Аз си мисля, че без Ердоган Турция можеше и да не стигне до тук, но е доста вероятно и след Ердоган да продължи горе-долу в същата посока.

    Всъщност може би въпросът за един милион долара е, какво ще се случи в Турция и Русия след Ердоган и Путин...

  94. 94 Профил на FourOhFive
    FourOhFive
    Рейтинг: 2219 Весело

    След час започва поредната реч на Тръмп пред свои привърженици. Любопитно е дали ще засегне отношението между САЩ и Турция или за него това няма да е толкова важна тема , за да я споменава. Ердоган да му мисли.
    —цитат от коментар 59 на tacheaux


    В Америка никой не се интересува от Турция. Известна е само с това, че носи името на птица, която ядем на Деня на благодарността.

    Граждани, не хранете трола. Минус, удивителна и да плува!
  95. 95 Профил на Michael Jordan
    Michael Jordan
    Рейтинг: 688 Неутрално

    ЕМЕС

    На Ердоган, краят му се вижда,
    и народът вече го ненавижда.

  96. 96 Профил на vankata1
    vankata1
    Рейтинг: 1066 Неутрално

    САЩ току Що дадоха зелен светлина на Турция да купува руски самолети пето поколение.
    —цитат от коментар 45 на мики маус


    Ми те руските самолети от пето поколение от десетилетие насам са си все още цифром и словом 10 (десет) бройки произведени, и то прототип, няма серийно производство. Индия защо ли не си купиха? А те имат опит с руски самолети!
    Така че, зелена светлина може и да има, но в края на един дъъъълъг черен тунел :-(

  97. 97 Профил на amerikanbastard
    amerikanbastard
    Рейтинг: 851 Неутрално

    До коментар [#88] от "Realist":
    НЕВЕЖЕСТВОТО Е СИЛА!

    Freedom's just another word for nothin' left to lose
  98. 98 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2849 Неутрално

    До коментар [#87] от "idiotstavrev":

    Кой ли не го използва?
    САЩ, Русия, КСА, ЕС...

    Модератора е неадекватен!
  99. 99 Профил на patilanskomeze
    patilanskomeze
    Рейтинг: 1506 Неутрално

    На южната граница се случва постепенно трансформиране от "американска Турция" към "руска Турция".
    Нехарашо.

  100. 100 Профил на FourOhFive
    FourOhFive
    Рейтинг: 2219 Весело

    Русия ще продаде на Турция СУ-57, много по-евтини от Ф-35
    —цитат от коментар 78 на amerikanbastard


    По-евтини са, защото ще бъдат надуваеми, Мейд ин Чайна.

    Сукий 57 са все още на ниво прототип. Серийно производство се предвижда след около двеста петилетки.

    Граждани, не хранете трола. Минус, удивителна и да плува!




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK