
© Associated Press
Повреда или погрешна конструкция на механизма в носовата част са причината за бързото потъване на "Естония", установи разследването през 1997 г.
Почти 25 години след трагедията с ферибота "Естония" френски съд отхвърли колективния иск на над 1100 близки за загиналите за изплащане на обезщетение от близо 41 млн. евро.
Официалният доклад за потъването на кораба в Балтийско море през септември 1994 г. е, че е имало проблем със заключващия механизъм на отварящата се при товарене и разтоварване носова част.
Искът бе срещу германската компания, построила ферибота, както и срещу френската агенция, която е сертифицирала, че той е безопасен за използване.
В бурно време на 28 септември 1994 г. носовата част, през която влизат автомобилите, се отваря, фериботът много бързо се напълва с вода и потъва. В помещенията се оказват блокирани стотици хора, други 97 се измъкват, но умират в ледените води. Оцеляват 137 души, а загиналите са 852, което прави инцидента край Финландия най-смъртоносния в мирно време в Европа след потъването на "Титаник".
На борда са били граждани на 17 държави, а сред загиналите 501 са шведи и 285 - естонци.
Оцелелите и роднини на жертвите получиха обезщетение от собственика на ферибота. Част от тях заведоха иск срещу Bureau Veritas и Meyer Werft, но според петъчното решение на съда от Нантер край Париж адвокатите им не са успели да представят убедително тезата, че е имало умисъл в допуснатата грешка и действията на двете компании.
"Много сме разочаровани, но не сме изненадани, съдът се отнасяше с нас толкова зле през изминалите години", коментира германският адвокат Хенинг Вите, цитиран от Би Би Си. Според него колегите му са можели да изберат няколко европейски страни, в които да подадат иск, но са предпочели Франция, защото "има най-модерното законодателство за обезщетяване".
Искът бе подаден през септември 1996 г. и приключването му отне над две десетилетия, често заради отлагания в процедурите, наложени от съда.
Тиква загубена
Рейтинг: 0 НеутралноПутин е виновен!
Приживе на всички в устата ви срах, серете и вие на гроба ми без страх, че мъртвец от гроба не може да се вдигне, серящия гъз с хуй да достигне!galapagas
Рейтинг: 763 НеутралноПълен провал на адвокатите. Дали ще върнат получените хонорари?
geordgeo
Рейтинг: 1400 ЛюбопитноЕдно поколение време изгубено и накрая - нищо. Тия адвокати са отгледали децата си, благодарение на това дело, ма файда за хората, загуили близките си - йок...
Molossian
Рейтинг: 1475 НеутралноДо коментар [#2] от "galapagas":
Panta rhei....Пълен провал и за конструктора и за производителя и за компанията, сертифицирала ферибота.
А адвокатите че са зле е ясно.
ostin22
Рейтинг: 670 НеутралноЛелее..какво яко европейско правосъдие.. Няма и половин век и делото приключено..:-D
There is no way to happiness, happiness is the way!2.5
Рейтинг: 1562 ВеселоКъде е сега онзи толупин с кошницата дс гнилите ябълки, да обясни как така най-справедливо претаковаха толква народ?
I Want To Believebalgariez
Рейтинг: 344 Весело25 години за едно съдебно решение !!
Да наемем "Тяхна чест" в България- ще паснат отлично във вече установената система ;-)
Роси
Рейтинг: 8089 Неутрално"Оцелелите и роднини на жертвите получиха обезщетение от собственика на ферибота. Част от тях заведоха иск срещу Bureau Veritas и Meyer Werft, но според петъчното решение на съда от Нантер край Париж адвокатите им не са успели да представят убедително тезата, че е имало умисъл в допуснатата грешка и действията на двете компании."
Хората са полуили обещетения, а за да получат и от производителя и собственика, трябва да се докаже умисъл. Някой смята ли , че еимало умисъл и съвсем съзнателно някой е потопил ферибота?
Voiko
Рейтинг: 1729 НеутралноФренската агенция определено има вина. В същото време близките на загиналите са получили обезщетение от собственика на ферибота и сега искат второ обезщетение. По логично би било да се търси наказателна отговорност от лицата, които са направили погрешно заключение за годността на кораба.
geordgeo
Рейтинг: 1400 РазстроеноМисля си, че при този мащаб на катастрофата всички отговорни институции е трябвало да се задействат максимално бързо, за да се разбере кой, какво, защо, как. Не е нормално 25 години да се точат дела, без значение за какво са при толкова много загинали...
qwerty 500
Рейтинг: 317 НеутралноДо коментар [#1] от "Тиква загубена":
I`m addicted to the truth, it`s a dangerous love affair.Той е.
svoboden
Рейтинг: 1524 НеутралноЗа щастие живеем в България и не ни се налага да опираме до "френско правосъдие". Да не говорим, че нашето ни струва жълти стотинки в сравнение с това, което се налага да плащат френските данъкоплатци.
Mr. LoveGood
Рейтинг: 279 НеутралноАко беше кораб с бежанци, франция сама щеше да заведе иск срещу себе си и щеше да се осъди и да изплати по няколко хилки на човек :)
Не понасям простотиятаКостадин Иванов
Рейтинг: 3678 НеутралноПрекрасен повод за размисли относно представите за правосъдие у нас и по света.
Еретикywu53306982
Рейтинг: 290 НеутралноНякои сравняват френското правосъдие с нашето, но да кажат колко осъдени има за инцидента край Своге. Със сигурност може да се докаже по- лесно умисъл, при многото информация за некачествените ремонти и пестенето от материали при асфалта и мантинелите.