Германското автомобилостроене има сериозни проблеми

Германското автомобилостроене има сериозни проблеми


Най-престижният германски бранш е изправен пред огромни проблеми, казва за "Дойче веле" автомобилният експерт Щефан Брацел. Германия изостава от промените в бранша, само някои производители като "Фолксваген" донякъде наваксват, разказва интервюто под заглавие "Какво се случва с германската автомобилна индустрия?".


Г-н Брацел, измамно ли е усещането, че германската автомобилна индустрия в момента не се развива добре?


- За съжаление не е никак измамно. Германското автомобилостроене има сериозни конюнктурни проблеми, продажбите и производството намаляват. Но това не се отнася само до автомобилната промишленост. Като че ли не обърнахме особено внимание на новината, че през миналата година производството в Германия е спаднало с 9 процента, а през първата половина на 2019-а дори с цели 12 процента. А в автомобилната индустрия проблемите са още по-големи.




Преходът към електромобилност изглежда темата на деня. Тя ли най-вече занимава в момента автомобилната промишленост?


- Да. Ако погледнем в бъдещето и си дадем сметка за мащабните промени, които се извършват, то наистина електромобилността е това, което най-много ме занимава, което струва изключително скъпо и откроява разликите в постиженията на отделните концерни. БМВ например е по-напред - поне сред германските производители, и може да се похвали с повече успехи. Но трябва ясно да кажем и това, че заради колебливото си поведение относно това как да се продължи по този път тази преднина беше проиграна през последните няколко години. И БМВ поизостана, а други производители като "Фолксваген", но също и "Даймлер" наваксаха изоставането си и междувременно се изравниха с БМВ.


Това ново начало, тази технологична промяна изискват най-вече пари. Ако вземем наистина "Фолксваген", концернът похарчи през последните няколко години много пари, и по-точно 30 милиарда евро, заради скандала "Дизелгейт". Разполагат ли въобще автомобилните фирми с необходимите средства за такова голямо приключение?


- Не са само електрическите автомобили - в този процес на трансформация става въпрос също за автономното шофиране и за услугите, свързани с мобилността. Всичко това наистина струва огромни пари, чиято възвръщаемост няма да дойде веднага - чак след няколко години инвестициите ще започнат да се възвръщат, ако всичко върви добре. Това е високорисков мениджмънт. Но е вярно, че не всички фирми разполагат с достатъчно паричен ресурс, за да се захванат така усърдно с темата електромобилност, както правят това във "Фолксваген". Затова ще продължим да бъдем свидетели на сливания в бранша - също и в сферата на електромобилността.


Както например наскоро това направиха "Фолксваген" и "Форд" за сегментите електрически и автономно движещи се автомобили. Един електромотор се състои от значително по-малко части, отколкото един конвенционален двигател с вътрешно горене. Няма ли новото електрическо производство да струва много работни места?


- Това е съвършено вярно - преходът от двигатели с вътрешно горене към електромобили ще струва работни места. Нашите изчисления сочат, че само в Германия до 2030 година ще бъдат съкратени между 15 и 20 процента от работните места в бранша. И може би е добре да се помисли за някакви социални програми за тези хора, защото - в най-лошия случай - ще говорим за стотици хиляди засегнати от тази промяна.


Правилно ли постъпва "Фолксваген", като залага изцяло на задвижвани от батерии автомобили, оставяйки технологията с горивна клетка изцяло на конкуренцията?


- Смятам за разумно първо да се търси напредък по темата за електромобилността и там да бъдат хвърлени всички сили. Защото другите технологии, например горивната клетка, ще бъдат узрели за серийно производство не по-рано от втората половина на следващото десетилетие. Вярно е, че има риск, когато залагаш толкова много на електромобилите. Включително защото, да вземем пак "Фолксваген", не можеш да контролираш изцяло процесите - например изграждането на необходимата инфраструктура от зарядни станции. И за да могат да продават толкова автомобили, колкото си представят във "Фолксваген", те ще трябва да разчитат и на помощ от държавата, а може би също и на други играчи.


От гледна точка на новите предизвикателства - дигитализацията и електромобилността, как изглеждат германските автомобилни фирми в сравнение с конкурентите си, най-вече от САЩ и Китай?


- Германските фирми трябва най-напред да наваксат изоставането си по отношение на електрическите автомобили. Например спрямо "Тесла", но също така и спрямо някои китайски компании, които са много активни в тази област. И мисля, че това е напълно по силите на германските автомобилни производители – да наваксат изоставането. Не така стоят нещата може би в другите области - дигитализацията и относно автомобилите, които взаимно си обменят информация (Connected Car). Тук опираме до темата софтуер, което германските фирми не владеят особено добре - поне досега това е било така. В тази сфера също има много за наваксване.

Коментари (160)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на SS
    SS
    Рейтинг: 2788 Весело

    Да им имаме проблемите !

  2. 2 Профил на L Glassman
    L Glassman
    Рейтинг: 939 Неутрално

    "Не така стоят нещата може би в другите области - дигитализацията и относно автомобилите, които взаимно си обменят информация (Connected Car). Тук опираме до темата софтуер, което германските фирми не владеят особено добре - поне досега това е било така. В тази сфера също има много за наваксване."

    Тука е най-големият им проблем. Решението обаче не е да натискаш законодателите да прокарват закони ограничаяващи автономното шофиране.

  3. 3 Профил на FourOhFive
    FourOhFive
    Рейтинг: 3114 Неутрално

    Проблемите на германското автомобилостроене само манифестират фундаменталните проблеми пред германската индустрия - липса на визия и гъвкавост за адаптиране на бизнеса към нахлуването на новите технологии.

    Даймлер и БМВ са компании на над 100 години. Фолксваген е на почти 100.

    Архаични са структурите им, архаично е управлението им.

    "Кодак" така преди двайсетина години лежаха на стари лаври, че са откривател на филмовата лента и дигиталните технологии са някаква моментна мода.

    Днес някой да си спомня за Кодак?

    Граждани, не хранете трола. Минус, удивителна и да плува!
  4. 4 Профил на reply
    reply
    Рейтинг: 789 Неутрално

    БРЮКСЕЛСКИТЕ ЗЕЛКИ ДОКАТО НЕ Я УНИЩАТ ТАЯ ИТДУСТРИЯ У ЕВРОПАТА НЕМА ДА СИ СДНАТ НА....... , КАТАЛИЗАТОРИ МАТАЛИЗАТОРИ ЕГЕРКЛАПАНИ МЕГЕР ЕЛЕКТРОНИКИ ПСЕВДО ЕКОЛОГИЧНИ , ТАКА Я ОСКЪПЯВАТ ПРОДУКЦИЯТА ЧЕ Я ПРАВЯТ НЕПРОДАВАЕМА , ЗАРАДИ ЕКО ПЪК НОВОВЪВЕДЕНИЯТА КОЛИТЕ МНОГО ПО ЧЕСТО СЕ ЧУПЯТ

  5. 5 Профил на Торбалан
    Торбалан
    Рейтинг: 735 Весело

    Къде го оня “спец” Немскивагон (deutschwagen) да светне, че няма по-добро от немските дизели, а електромобилите са мит ;)

    Немците са доказали, че машини от 20-ти век могат да произвеждат. Не така стоят нещата обаче със софтуер и електроника от 21-ви век...

    Freedom is never more than one generation away from extinction. We didn't pass it to our children in the bloodstream. It must be fought for, protected, and handed on for them to do the same. Ronald Reagan
  6. 6 Профил на Божикравов
    Божикравов
    Рейтинг: 536 Любопитно

    До коментар [#3] от "FourOhFive":

    Първият работещ прототип на цифров фотоапарат е точно на Кодак, още през 70-те години, но тромавата корпоративна структура не позволи реализацията на такъв радикален продукт, докато вече не беше твърде късно.
    Не че няма и положителни примери от големи и стари компании да правят бързи маневри в обособяващи се пазари. Чудесен пример е ИБМ с техният персонален компютър през 1981 г., чиито успех се дължеше най-вече на далновидното решение на шефовете да отделят този нов бизнес в собствена структура, прескачайки традиционно протяжната корпоративна бюрокрация.

    СВОБОДНИЯТ СЕ СТРЕМИ КЪМ СЪВЪРШЕНСТВО, ПОРОБЕНИЯТ - КЪМ СВОБОДА, А РОДЕНИЯТ РОБ - ДА СИ ИЗБИРА ГОСПОДАРЯ.
  7. 7 Профил на Кой се страхува от Иван Гешев
    Кой се страхува от Иван Гешев
    Рейтинг: 1717 Неутрално

    Аз със немските бракми приключих преди 15 години. Единственото което ми прилича на автомобил от германските коли е Шкода. Към всичко останало се отнасям с презрение - все едно смартфон с Уиндоус. Абсолютен боклук.

    По-лошото е, че цялата европейска иконмика е спъната от чудовищна бюрокрация, регулации, протектионистични пакети, синдикати, социални унежнения.

    Нормало е инвестициите да бягат към Турция, Русия, Китай... тези държави да по-близо до пазарната икономика от ЕС, в момента.

    Свободен архитект, урбанист и еколог!
  8. 8 Профил на Simo Petkov
    Simo Petkov
    Рейтинг: 1905 Неутрално

    "Не така стоят нещата може би в другите области - дигитализацията и относно автомобилите, които взаимно си обменят информация (Connected Car). Тук опираме до темата софтуер, което германските фирми не владеят особено добре - поне досега това е било така. В тази сфера също има много за наваксване."Тука е най-големият им проблем. Решението обаче не е да натискаш законодателите да прокарват закони ограничаяващи автономното шофиране.
    —цитат от коментар 2 на L Glassman


    Aвтономното шофиране СИ Е ЗАБРАНЕНО И В МОМЕНТА във ВСИЧКИ ДЪРЖАВИ страна по Международната конвенция от 1948,г.

    Радетелите на автономията са свободни да предложат ново закондателство.

  9. 9 Профил на puknatastotinka
    puknatastotinka
    Рейтинг: 1514 Весело

    Онзи ден рових каналите за Формула 1 Е (електромобили) и се разочаровах. Особено възмутително беше, че не намерих и Формула 1 А... за автономни..

  10. 10 Профил на L Glassman
    L Glassman
    Рейтинг: 939 Неутрално

    До коментар [#8] от "Simo Petkov":

    Ок, ограничение на автопилота. В Европа прокараха закон ограничаващ колко градуса може да завива колата автономно плюс минимална скорост на смяна на лента. Затова Тесла пуснаха ъпдейт за Европа да ограничат завиването и автоматичната смяна на лента. Някои собственици нарочно не ъпдейтват за да имат старата функционалност.

  11. 11 Профил на b0b069
    b0b069
    Рейтинг: 845 Неутрално

    давам най-много 3 4 години още на електричната мода, която е начин за финансиране на точо тези заводи с адски много пари. След това ще се сетят че нещата не са така както ни ги показват и ще се върнем към хибридите.
    Прост пример, с жена ми си харесвме много БМВ и3, ама с такива параменти проесто е немислимо за българската реалност. И ето ще купим дизелак...

  12. 12 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10791 Неутрално

    Едно трезво и рационално мнение с лоша оценка за подготвеността. Това състояние, според мен ще стане христоматиен пример за това как кроворазбран лобизъм (на немските автомобилни фирми пред Меркел) ще доведе до голям срив (производство, приходи, работни места) и загуба на позиции на пазара.

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  13. 13 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2342 Неутрално

    Всички колеги по-горе бъркат! Няма нищо страшно. Това "разминаване" се получава поради различия в културата. Англосаксонската култура (САЩ и Англия) е да я наречем СПОКОЙНА култура и затова тя поначало е пионер в технологичните и научни изобретения и открития. Немската култура е НЕРВНА култура и постъпва по следният начин - копира чуждите изобретения и открития и ги прави ПО-ДОБРИ. Така че след време когато новите изобретения са утвърдят и навлязат масово на пазара,немците ще ги вземат и ще ги направят много по-добри.


    До коментар [#11] от "b0b069":


    До коментар [#3] от "FourOhFive":


    До коментар [#5] от "Торбалан":


    До коментар [#6] от "Божикравов":

  14. 14 Профил на FourOhFive
    FourOhFive
    Рейтинг: 3114 Неутрално

    До коментар [#3] от "FourOhFive":Първият работещ прототип на цифров фотоапарат е точно на Кодак, още през 70-те години, но тромавата корпоративна структура не позволи реализацията на такъв радикален продукт, докато вече не беше твърде късно..
    —цитат от коментар 6 на Божикравов


    Помня през 2007-ма, живеех и работех тогава в Германия, купих си от Щатите първия айФон и го показах на единия от немските ми шефове, който тогава беше и някакъв консултант на Фолксваген по софтуерните решения за навигационни системи и беше изключително надут от факта, не пропускайки да го упомене с и без повод, та аз му казах, че тази малка джаджа в ръката му ще убие бизнеса на всякакви Том-Томс и прочие. Той тогава ми се смя пренебрежително. Десет години по-късно, аз не знам как ми се включва навигационната система в колата, защото никога не съм я ползвал. А с малката джаджа на Апъл се оправям без никакъв проблем в лабиринтите на метрото в Токио, като не само зная кой влак кога и от къде ще тръгне, ами си плащам и за пътуването с нея.

    Та точно този типично немски назидателно-високомерен гьонсуратлък, където те всичко най-добре го могат и го знаят, точно той ще им изяде главите.

    Граждани, не хранете трола. Минус, удивителна и да плува!
  15. 15 Профил на Торбалан
    Торбалан
    Рейтинг: 735 Любопитно

    До коментар [#13] от "deaf":

    Я се огледай около себе си и ми кажи кое от електронните устройства е немско? Или може би немски софтуер виждаш нейде?

    То бива-бива “нервна култура”, ама то тия неща се развиват с бесни темпове вече десетилетия наред, а немците все не могат да влязат в крачка ;)

    Freedom is never more than one generation away from extinction. We didn't pass it to our children in the bloodstream. It must be fought for, protected, and handed on for them to do the same. Ronald Reagan
  16. 16 Профил на L Glassman
    L Glassman
    Рейтинг: 939 Весело

    Така че след време когато новите изобретения са утвърдят и навлязат масово на пазара,немците ще ги вземат и ще ги направят много по-добри.
    —цитат от коментар 13 на deaf


    Айфона колко ше го чакаме да се утвърждава още, та да почнем да го подобряваме, ами UBER, Amazon, Google?

  17. 17 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2479 Неутрално

    До коментар [#5] от "Торбалан":

    Къде го оня “спец” Немскивагон (deutschwagen) да светне, че няма по-добро от немските дизели, а електромобилите са мит ;)Немците са доказали, че машини от 20-ти век могат да произвеждат. Не така стоят нещата обаче със софтуер и електроника от 21-ви век...
    —цитат от коментар 5 на Торбалан


    Троле, кога изобщо съм говорил за дизели, и кога съм казвал че електромобилите са мит? Толкова ли си безмозъчен и безпомощен и пропаднал, че трябва да съчиняваш такива глупости? Я кажи за френските дизели, или италианските?

    Иначе за лошите немци не се тревожи, държат си водачеството😊
    https://www.youtube.com/watch?v=pBs9bpIFNgg

    Меж'другото, спеце, ФВ постави абсолютен рекорд на Пайкс Пийк миналта година....с електромобил. Със същия електромобил тази година постави и рекорд при електромобилите на Нордшлайфе. Къде беше да коментираш?

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  18. 18 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2479 Неутрално

    До коментар [#7] от "Жълто паве":

    Инвестиции бягат в Русия? Абе ти на кой свят живееш? Напълни се този форум с "разбирачи". Нищо чудно, че сме на опашката на ЕС с такъв "мат'рял".

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  19. 19 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 1519 Весело

    До коментар [#11] от "b0b069":

    ти какво имаш против гигазавода на Мъск, който не е точно на Мъск а на панасоник и не е точно енергийно независим, а е на субсидии от федиралното правителство т.е. има право да не си плаща тока. А да наема на земята на завода го плаща щата Невада.
    А ще питате къде отидоха парите от субсидиите ами той затова Мъск искао да ходи на МАрс иначе трябва да ги връща

  20. 20 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2479 Неутрално

    До коментар [#13] от "deaf":

    Объркал си немците с японците. А това за "нервни" и "спокойни" култури не знам как си го измислил, но хич не ти се е получило.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  21. 21 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2479 Неутрално

    До коментар [#15] от "Торбалан":

    Селчо, на една позната електроотключалката на Нисанския и джип пишеше "произведено в Германия". Много сте ми забавни такива смешници, как се опитвате да изкарате най-голямата икономика Европа някаква страна от 19-ти век.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  22. 22 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2342 Неутрално

    До коментар [#15] от "Торбалан":

    На чети:

    https://www.forumnauka.bg/topic/20824-богати-тогава-и-сега/page/2/


    До коментар [#16] от "L Glassman":


    До коментар [#17] от "deutschwagen":

  23. 23 Профил на antikommunist
    antikommunist
    Рейтинг: 704 Любопитно

    Айфона колко ше го чакаме да се утвърждава още, та да почнем да го подобряваме, ами UBER, Amazon, Google?
    —цитат от коментар 16 на L Glassman


    Айфона беше вече издухан от първото място, макар и не от немци а от южнокорейци (Самсунг), като така презрените Хуауей също им дишат във врата... Хайде по-леко със заклинанията :)

  24. 24 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2479 Неутрално

    До коментар [#15] от "Торбалан":

    И само малко да те светна, че очевидно си от по-простите парчета:

    "Germany’s electronics industry is dominated by industrial electronics and in particular control and instrumentation"

    Същото и със софтуера - правят такъв с който да се правят настройки на контролните плоскости на самолетите на Еърбъс. Ама наш трольо не го бил държал в ръка и бе бил чувал😂

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  25. 25 Профил на Лео
    Лео
    Рейтинг: 1210 Неутрално

    Ще ме извиняват, ама никакви "експерти" не могат да налагат визия за бъдещето на индустрията. Пазарът ще си покаже. "Бумът" не електричките продължаваме да го чакаме, ама ще се разминем с него. Как я виждате да си зареждате едновременно 20 елекрички пред блока, щото аз не го виждам, макар и да не съм "експерт"...

  26. 26 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2479 Неутрално

    До коментар [#22] от "deaf":

    Това са пълни глупости на някой анонимник от някакъв форум. Не е нужно да ги преписваш. Не видях никакви факти, само спекулации и мнения. Германия е измислила не само автомобила с ДВГ (уж нямало немски иновации в "перфектния немски автомобил" ), но и реактивния двигател, реактивния изтребител, стел самолета, блаистичните ракети, крилатите ракети, суперкритичното крило, предкрилките.....много,много други неща. Пленените технологии след ВСВ създават и американската, и съветската космическа програма. Няма какво повече да си говорим и да издребняваме са оптика и автомобили.

    Да не говорим, че има различни видове иновации, и там нещата вече стават по-научни:
    https://techblog.constantcontact.com/software-development/types-of-innovation/

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  27. 27 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2479 Неутрално

    До коментар [#22] от "deaf":

    Забравих и ракетите с насочване (умни)

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  28. 28 Профил на faeton.
    faeton.
    Рейтинг: 4202 Неутрално

    Че тя германската икономика си е в рецесия, какво ново е казал този експерт?

  29. 29 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2342 Неутрално

    До коментар [#26] от "deutschwagen":

    Не разбирам от точни науки,но "анонимника" НЕ твърди че германците не правят открития,а че в повечето случаи ги копират и УСЪВЪРШЕНСТВАТ. За което също е нужен висш талант.

  30. 30 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2479 Неутрално

    До коментар [#28] от "faeton.":

    А руската цъфти! Скоро ще стигне испанската или италианската!

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  31. 31 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2342 Неутрално

    Ще ме извиняват, ама никакви "експерти" не могат да налагат визия за бъдещето на индустрията. Пазарът ще си покаже. "Бумът" не електричките продължаваме да го чакаме, ама ще се разминем с него. Как я виждате да си зареждате едновременно 20 елекрички пред блока, щото аз не го виждам, макар и да не съм "експерт"...
    —цитат от коментар 25 на Лео



    До коментар [#25] от "Лео":

    Ама то все още не може да бъде изобретена батерия за смартфон която да издържи поне една седмица яка работа,те електромобил тръгнали да правят.

  32. 32 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2479 Неутрално

    До коментар [#29] от "deaf":

    Ами не е прав. Спрях да му чета съчиненията, но изглежда много грубо е пропуснал да се каже, че понякога иновации се правят когато комбинираш вече съществуващи елелемтни и модули в една машина. Това не е копиране или усъвърешнстване, а създаване на нещо ново. Ама днес всеки има възможност да си пише каквото си иска.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  33. 33 Профил на bobyb
    bobyb
    Рейтинг: 814 Неутрално

    До коментар [#3] от "FourOhFive":Първият работещ прототип на цифров фотоапарат е точно на Кодак, още през 70-те години, но тромавата корпоративна структура не позволи реализацията на такъв радикален продукт, докато вече не беше твърде късно.Не че няма и положителни примери от големи и стари компании да правят бързи маневри в обособяващи се пазари. Чудесен пример е ИБМ с техният персонален компютър през 1981 г., чиито успех се дължеше най-вече на далновидното решение на шефовете да отделят този нов бизнес в собствена структура, прескачайки традиционно протяжната корпоративна бюрокрация.
    —цитат от коментар 6 на Божикравов


    Примерът с IBM не е съвсем удачен, защото изтърваха мекото на хляба - Майкрософт и Интел станаха истинските господари на PC индустрията. Дори Епъл макар че беше пред фалит, успя да се поучи и да навлезе в нови пазари в които със смазващата си доминация в софтуера и дизайна направо насмете дотогавашните властелини.

  34. 34 Профил на faeton.
    faeton.
    Рейтинг: 4202 Неутрално

    До коментар [#28] от "faeton.":А руската цъфти! Скоро ще стигне испанската или италианската!
    —цитат от коментар 30 на deutschwagen


    Руската не цъфти, даже хич я няма , но тук става дума за германската.

    А предстоят още по- интересни времена !

  35. 35 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2342 Неутрално

    До коментар [#32] от "deutschwagen":

    Твърдо съм убеден,че (почти) всичко е продукт на културата,докато ти колега някак си се опитваш да обясниш нещата МЕХАНИЧНО.

  36. 36 Профил на Сатана Ликующий
    Сатана Ликующий
    Рейтинг: 1248 Неутрално

    Електрическите автомобили са техничнически невъзможни в ... Германия. Ей на 100 метра от леговището ми монтираха зелектрозарядно на улицата с два контакта. Следващото зарядна е на около 1500 метра. Е как ще зареждат колите, питам аз. Германската телевизия обясни, че ако 60% от колите в 19.00 започнат едновременно да си зареждат акумулаторите - в миг ше настане пълен мрак. Подстанциите няма да издържат консумацията на ток, подземната кабелна мрежа не е разчетена за такова натоварване. Отделно стои въпросът откъде точно ще се появи целият този ток, след като АЕЦ се изключват завинаги една след друга. Така че първо голямо копаене и кабелиране предстои, след това трябва да се мисли за производство на тока.

    Само простите хора си мислят, че има прости неща!
  37. 37 Профил на bobyb
    bobyb
    Рейтинг: 814 Неутрално

    Айфона беше вече издухан от първото място, макар и не от немци а от южнокорейци (Самсунг), като така презрените Хуауей също им дишат във врата... Хайде по-леко със заклинанията :)
    —цитат от коментар 23 на antikommunist


    Е това е вица на годината. Епъл държи 93% от ЦЯЛАТА печалба на смартфон индустрията. Пък нека хуйвей и другите смешници да продават телефони нулев маржин и да пълнят гушите на Гугъл.

  38. 38 Профил на bobyb
    bobyb
    Рейтинг: 814 Неутрално

    Електрическите автомобили са техничнически невъзможни в ... Германия. Ей на 100 метра от леговището ми монтираха зелектрозарядно на улицата с два контакта. Следващото зарядна е на около 1500 метра. Е как ще зареждат колите, питам аз. Германската телевизия обясни, че ако 60% от колите в 19.00 започнат едновременно да си зареждат акумулаторите - в миг ше настане пълен мрак. Подстанциите няма да издържат консумацията на ток, подземната кабелна мрежа не е разчетена за такова натоварване. Отделно стои въпросът откъде точно ще се появи целият този ток, след като АЕЦ се изключват завинаги една след друга. Така че първо голямо копаене и кабелиране предстои, след това трябва да се мисли за производство на тока.
    —цитат от коментар 36 на Сатана Ликующий


    За някоя африканска държава ли говориш?

  39. 39 Профил на С Стоянов
    С Стоянов
    Рейтинг: 3024 Любопитно

    Немското автомобилостроене има един много голям проблем- ,,Тесла”.

    ВЯРНОСТ И ПОСТОЯНСТВО
  40. 40 Профил на Ebeneezer Goode
    Ebeneezer Goode
    Рейтинг: 574 Неутрално

    Искам да гледам всички любители на електрически автомобили как осведомяват вечер половинките:
    "Ей, едвам паркирах на половин километър от къщи. Ама извадих щепсела на някакъв льоло и го хакнах на нашата."

    Schrödinger's cat walks into a bar. And doesn't
  41. 41 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2479 Неутрално

    До коментар [#34] от "faeton.":

    Предстоят, ама на глобално ниво

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  42. 42 Профил на Ebeneezer Goode
    Ebeneezer Goode
    Рейтинг: 574 Весело

    Епъл държи 93% от ЦЯЛАТА печалба на смартфон индустрията
    —цитат от коментар 37 на bobyb


    Сигурен ли си че не бъркаш? Не е ли 103%?

    Направо ви се чудя какво пиете на обяд ....

    Schrödinger's cat walks into a bar. And doesn't
  43. 43 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2479 Неутрално

    До коментар [#35] от "deaf":

    Културата е фактор, но не може да се описва като "спокойна" и "нервна". Немската култура, както и бизнес организация е по-негъвкава и се дава приоритет на йерархията повече отколкото на качествата. Бих я нарекъл по-точно спокойна, предвидима култура. Докато именно в страни като САЩ може да се очаква всичко - например двама-трима зарязали ученето с достъп до гараж да могат да направят революция. Следователно културата там е по-скоро нервна.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  44. 44 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2342 Весело

    До коментар [#43] от "deutschwagen":

    Психологически е точно обратното - стремежът на всяка цена към ред издава ТРЕВОЖНОСТ от евентуална (лоша) промяна. Както и да е.

  45. 45 Профил на dgd
    dgd
    Рейтинг: 1947 Весело

    Нищо, сега вместо да се вземат в ръце немските автомобилопроизводители и да станат много по-гъвкави, ще има я някое вето ще има, я някоя директива - не за да форсират концерните, а да запазят статуквото, че автопроизводството е много важна част от немската икономика.

    muncho: "Няма защо да се отричат очевидните и статистически доказани факти, че мнозинството жени не стават за шофьори"
  46. 46 Профил на Торбалан
    Торбалан
    Рейтинг: 735 Весело

    До коментар [#17] от "deutschwagen":

    Нямам навика да споря с фанатици, а още по-малко с идиоти, затова ще пропусна безбройните ти смешни коментари.

    В предградията на Перник, където кръщавате чаветата си Зафир(а), Вектра и Сантана, вероятно минаваш за светило из местните автоморги 😂

    Извън този твой свят, съществуват безброй други автомобилни марки и модели. Там революцията в електромобилите НЕ Я движи ФВ.

    Freedom is never more than one generation away from extinction. We didn't pass it to our children in the bloodstream. It must be fought for, protected, and handed on for them to do the same. Ronald Reagan
  47. 47 Профил на Molossian
    Molossian
    Рейтинг: 1680 Неутрално

    До коментар [#23] от "antikommunist":

    Всеки, който се отклонява от пазарните принципи, рано или късно изчезва.
    Просто е.

    Panta rhei....
  48. 48 Профил на Торбалан
    Торбалан
    Рейтинг: 735 Разстроено

    До коментар [#24] от "deutschwagen":

    Тъпчо, темата на статията е “Германското автомобилостроене има сериозни проблеми”...
    Осра форума с кво ли не... 😂

    Freedom is never more than one generation away from extinction. We didn't pass it to our children in the bloodstream. It must be fought for, protected, and handed on for them to do the same. Ronald Reagan
  49. 49 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8137 Неутрално

    Това ще се отрази и на много фирми в България, които произвеждат части за германски автомобили.

  50. 50 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2479 Неутрално

    До коментар [#44] от "deaf":

    Не непременно. А и има разлика между нервнност и тревожност.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  51. 51 Профил на L Glassman
    L Glassman
    Рейтинг: 939 Весело

    Искам да гледам всички любители на електрически автомобили как осведомяват вечер половинките:"Ей, едвам паркирах на половин километър от къщи. Ама извадих щепсела на някакъв льоло и го хакнах на нашата."
    —цитат от коментар 40 на Ebeneezer Goode


    Камери ли да си инсталираме вкъщи и да стриймваме или да ти изпращаме запис? :)

  52. 52 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2479 Неутрално

    До коментар [#48] от "Торбалан":

    Повика ме, сритах те, сега се мъчиш да обясниш как ти се било разминало🤣🤣🤣🤣

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  53. 53 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2479 Неутрално

    До коментар [#46] от "Торбалан":

    Тоест, не можеш да направиш и един аргумент, освен пак някакви дрънканици за твоя град Перник, където поне се надявам наистина разбираш как стоят нещата😁😁😁😁

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  54. 54 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2479 Неутрално

    До коментар [#46] от "Торбалан":

    И да, ти наистина си фанатик, и то най-безмозъчен. На всяка подобна тема скачаш с лайномета и после трябва да си го ядеш. След което пак идваш за още😂😂😂

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  55. 55 Профил на L Glassman
    L Glassman
    Рейтинг: 939 Неутрално

    До коментар [#36] от "Сатана Ликующий":

    Електромобилите са страхотни точно за балансиране на мрежата. Никой не е толкова глупав да зарежда в пикови часове на скъпия ток. Зарежда се на нощтна, когато е най-евтин тока. Колите са достатъчно "умни" да можеш да им кажеш от колко до колко часа да зареждат. Това намалява загубите от разликата в консумацията през деня и през нощта!

  56. 56 Профил на atmanpg
    atmanpg
    Рейтинг: 2244 Неутрално

    Има световна криза на свръхпроизводството.
    Според "Морган-Стенли" вероятността от нова световна икономическа криза през 2020 г. е 60 %.
    А ако ни се размине - вероятността да се случи през 2021 г., скача до 80%

  57. 57 Профил на Тъпата майна
    Тъпата майна
    Рейтинг: 1343 Неутрално

    До коментар [#11] от "b0b069":

    Как няма да се разочаровате, като сте пробвали кола с технология от преди 5 години, която едвам прави 150км пробег и от горе на всичкото струва почти 100,000 лева и е направена от "рециклирани материали", които са по-зле от пластмаса.

    Статията правилно отбелязва, че БМВ са БИЛИ напред. Тогава. Сега вече електромобилите правят 400+ км и се зареждат със светкавична скорост - и почти всички (дори тези по 60,000 лева) имат някакви базови автопилоти. И стават за семейни автомобили. БМВ все още имат играчка, която става за градска кола само (разбирай, втора кола).

    Корейците отдавна издухаха немците. За мое лично съжаление издухаха и японците до голяма степен (Нисан се справят приемливо, Тойота изобщо ги няма). Резултатът е, че за тази промяна на пазара, която идва, най-големите производители (пр. Тойота и Фолксваген) изобщо не са готови. Фолксваген ще имат добър електромобил догодина и ще могат да произведат едва 10,000 бройки от него. Толкова, колкото едни льольовци от Тесла правят (и продават) за по-малко от 2 седмици.

    Това мнение е дело на една тъпа майна
  58. 58 Профил на Тъпата майна
    Тъпата майна
    Рейтинг: 1343 Неутрално

    До коментар [#36] от "Сатана Ликующий":


    Нещо не ти е правилна преценката. Откакто минах на електромобил сметката ми за ток вкъщи скочи с 40% - от 50 до 70лв месечно - точно като консумацията ми.

    За последната година в "младия, проспериращ и луксозен район" сградния фонд се е увеличил с осезаемо повече от 50%. Някак си ток се намери за това. Някак си ще се намери и 40% повече ток за всички електромобили в следващите 15 години, защото отлкова ще отнеме "миграцията" към този начин на придвижване.

    Ако има пазар, трасета и мощности се вдигат лесно. Питай всеки строител.

    Това мнение е дело на една тъпа майна
  59. 59 Профил на Тъпата майна
    Тъпата майна
    Рейтинг: 1343 Неутрално

    До коментар [#39] от "С Стоянов":


    Тесла няма как да е проблема на немското автомобилостроене, защото Тесла няма как да бъде пазарен лидер откъм масовост. В следващите години ще се запечатат като "нишов" производител докато корейци, американци (и европейци) ги издухват откъм продажби.

    ДНК-то на Тесла е в иновациите, но когато става въпрос за масово производство трудно може да се мери с тези, които са го правили 30+ години и са продавали десетки милиони автомобили годишно.

    Това мнение е дело на една тъпа майна
  60. 60 Профил на L Glassman
    L Glassman
    Рейтинг: 939 Неутрално

    Тесла няма как да е проблема на немското автомобилостроене, защото Тесла няма как да бъде пазарен лидер откъм масовост.
    —цитат от коментар 59 на Тъпата майна


    Тесла към момента е единственият производител със собствени батерии. Всички останали купуват от външни фирми и са ограничени откъм количество и цена. Фабриката в Китай ще е готова тази година, а се планира и нова гига фабрика в Европа!

  61. 61 Профил на Simo Petkov
    Simo Petkov
    Рейтинг: 1905 Неутрално

    До коментар [#7] от "Жълто паве":Инвестиции бягат в Русия? Абе ти на кой свят живееш? Напълни се този форум с "разбирачи". Нищо чудно, че сме на опашката на ЕС с такъв "мат'рял".
    —цитат от коментар 18 на deutschwagen


    Че баш немците КОЛКО ЗАВОДА ИМАТ?
    Даймлер-Камаз чувал ли си?

  62. 62 Профил на Simo Petkov
    Simo Petkov
    Рейтинг: 1905 Неутрално

    До коментар [#7] от "Жълто паве":Инвестиции бягат в Русия? Абе ти на кой свят живееш? Напълни се този форум с "разбирачи". Нищо чудно, че сме на опашката на ЕС с такъв "мат'рял".
    —цитат от коментар 18 на deutschwagen


    Че баш немците КОЛКО ЗАВОДА ИМАТ?
    Даймлер-Камаз чувал ли си?

  63. 63 Профил на Simo Petkov
    Simo Petkov
    Рейтинг: 1905 Неутрално

    са по-зле от пластмаса. Статията правилно отбелязва, че БМВ са БИЛИ напред. Тогава. Сега вече електромобилите правят 400+ км и се зареждат със светкавична скорост - и почти всички (дори тези по 60,000 лева) имат някакви базови автопилоти. И стават за семейни автомобили. БМВ все още имат играчка, която става за градска кола само (разбирай, втора кола). Корейците отдавна издухаха немците. За мое лично съжаление издухаха и японците до голяма степен (Нисан се справят приемливо, Тойота изобщо ги няма). Резултатът е, че за тази промяна на пазара, която идва, най-големите производители (пр. Тойота и Фолксваген) изобщо не са готови. Фолксваген ще имат добър електромобил догодина и ще могат да произведат едва 10,000 бройки от него. Толкова, колкото едни льольовци от Тесла правят (и продават) за по-малко от 2 седмици.
    —цитат от коментар 57 на Тъпата майна


    Самата "Тесла" не е зле да се стегне, щото китайците от BYD коя година вече са първи?
    А идат и индийците..

    Виетнам ще прави в Хайфон завод за 3.5 милиарда..

    Светът върви напред.

  64. 64 Профил на Simo Petkov
    Simo Petkov
    Рейтинг: 1905 Неутрално

    Немското автомобилостроене има един много голям проблем- ,,Тесла”.
    —цитат от коментар 39 на С Стоянов


    В смисъл???
    В света годишно се продават 96-98 милиона леки коли.
    Башка автобуси,камиони,двигатели..

    Голяма част-от немски фирми.
    А "Тесла" в сегмента си е от години след китайците..

  65. 65 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2479 Неутрално

    До коментар [#61] от "Simo Petkov":

    И това е "бягане на инвестиции"???

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  66. 66 Профил на Simo Petkov
    Simo Petkov
    Рейтинг: 1905 Неутрално

    До коментар [#8] от "Simo Petkov":Ок, ограничение на автопилота. В Европа прокараха закон ограничаващ колко градуса може да завива колата автономно плюс минимална скорост на смяна на лента. Затова Тесла пуснаха ъпдейт за Европа да ограничат завиването и автоматичната смяна на лента. Някои собственици нарочно не ъпдейтват за да имат старата функционалност.
    —цитат от коментар 10 на L Glassman


    Ами значи отиваме на "драйв асист" джаджи.
    А за автопилот казваме че е рано.
    Каквито японците си слагат на кей-карите дето са със 660 см3 двигателче.
    Че и евтиният , бюджетен бренд на Рено-Нисан ... "Лада" има парктроници и ултразвукови датчици..

    Кво толкова?

  67. 67 Профил на dante_18
    dante_18
    Рейтинг: 722 Неутрално

    Пълнени глупости. Фолксваген е номер 1 . Немците са номер 1. Кой може да конкурира немците? Пежо? Форд? Шевролет?

    Продажбите на Тесла са незначителни и Фолксваген лесно може да направи конкурент с някоя от по-луксозните си Марк(Ауди)

    If you are going through hell... Keep going!
  68. 68 Профил на dante_18
    dante_18
    Рейтинг: 722 Неутрално

    Иначе до няколко години хората ще се усетя, че електрическите коли нямат никакво бъдеще. Не е много разумно да правиш батерии, който тежат по 500 килограма и да си мислиш, че това е екологично.

    If you are going through hell... Keep going!
  69. 69 Профил на L Glassman
    L Glassman
    Рейтинг: 939 Неутрално

    До коментар [#66] от "Simo Petkov":

    Тесла наричат тяхната система FSD (Full self-driving). Все още не може да кара градско, но излизане на магистрала, изпреварвания, слизане от магистрала не е никакъв проблем. До година смятам, че ще пуснат и автономно градско каране, в момента се тества!

  70. 70 Профил на a4kataaa
    a4kataaa
    Рейтинг: 330 Любопитно

    До коментар [#26] от "deutschwagen":

    Реактивният двигател е изобретен он англичанин, но точно по това време, между първата и втората световна война британската армия не проявява интерес към технологията. Малко по късно не знам дали немците крадат технологията или създават собствена разработка, но първи използват новият тип деигател в дамолетостроенето и са първите, които имат реактивни самолети. От там идва и този мит, че те са открили реактивния двигател.

  71. 71 Профил на FourOhFive
    FourOhFive
    Рейтинг: 3114 Неутрално

    Англосаксонската култура (САЩ и Англия) е да я наречем СПОКОЙНА култура и затова тя поначало е пионер в технологичните и научни изобретения и открития. Немската култура е НЕРВНА култура и постъпва по следният начин - копира чуждите изобретения и открития и ги прави ПО-ДОБРИ.:
    —цитат от коментар 13 на deaf


    Мога ли от чисто любопитство да попитам на какво се базира това твърдение?

    Аз съм прекарал значителна част от живота си между Германия и Щатите, много добре познавам и академичните и професионалните култури на двете държави и не съм съгласен с така формулираното твърдение.

    В Германия има много по-голяма фирмена бюрокрация, несъмнено много по-силно влияние на държавата в корпоративните дела, многобройно повече административни бариери пред бизнеса, особено стартиращия такъв. Държавата пък е пряко подчинена на големите етаблирани предприятия, в полза на които именно е направено и поддържано това статукво.

    Германската философия е да се усъвършенства непрекъснато това, което е вече на лице, защото традициите са важни. Прогресът е плавен, но постоянен. Провалът в Германия е изключителен срам и позор, затова рисковете, на които са готови германските предприятия са много ниски.

    Американската философия (не съм изобщо съгласен с определението "англосаксонско", първо защото между Великобритания и САЩ има много по-големи разлики, а между Великобритания и Германия има много по-големи прилики по отношение на бизнеса, така че англо-саксонско в смисъл Англия-Саксония (разбирай Великобритания - Германия, може би, но "англосаксонско" е изтъркано клише без каквото и да било значение, ползвано предимно от руската пропаганда), та американската философия е на пионерството. В Америка няма нищо страшно в това да се провалиш. Философията е такава, че хората най-добре се учат от грешките си. Всичко се развива много бързо, конкуренцията е зашеметяваща, хората са изключително мотивирани (в САЩ работата/работодателят се сменят средно на 4-5 години, докато в Германия немалка част от работещите работят за един и същи работодател цял живот), рисковете, на които и компаниите и служителите им са готови са много по-големи, тъй като и потенциалното възвръщане е много по-голямо.

    Граждани, не хранете трола. Минус, удивителна и да плува!
  72. 72 Профил на FourOhFive
    FourOhFive
    Рейтинг: 3114 Неутрално

    след време когато новите изобретения са утвърдят и навлязат масово на пазара,немците ще ги вземат и ще ги направят много по-добри.
    —цитат от коментар 13 на deaf


    Зависи.

    Ако става въпрос за механично и електрическо инженерство - немците наистина имат талант.

    Комуникационно и Софтуерно са пълна скръб.

    Ако това, което пишеш беше вярно, къде е немската операционна система, браузър, комуникационна технология, която немците копираха и направиха по-добра?

    Граждани, не хранете трола. Минус, удивителна и да плува!
  73. 73 Профил на FourOhFive
    FourOhFive
    Рейтинг: 3114 Неутрално

    До коментар [#11] от "b0b069":ти какво имаш против гигазавода на Мъск, който не е точно на Мъск а на панасоник и не е точно енергийно независим, а е на субсидии от федиралното правителство т.е. има право да не си плаща тока. А да наема на земята на завода го плаща щата Невада.А ще питате къде отидоха парите от субсидиите ами той затова Мъск искао да ходи на МАрс иначе трябва да ги връща
    —цитат от коментар 19 на 1001


    Значи когато става въпрос за такава мащабна инвестиция, нормално е да има съревнование за това, точно къде да бъде направена тази инвестиция и това съревнование да се изразява именно това какви облекчения и поощрения ще получи инвеститора.

    Защо не проверите какво ще даде Турция на Фолксваген за да построи завода си в Измир?

    Граждани, не хранете трола. Минус, удивителна и да плува!
  74. 74 Профил на FourOhFive
    FourOhFive
    Рейтинг: 3114 Весело

    До коментар [#13] от "deaf":Объркал си немците с японците. А това за "нервни" и "спокойни" култури не знам как си го измислил, но хич не ти се е получило.
    —цитат от коментар 20 на deutschwagen


    Именно.

    По моите наблюдения немците са далеч по-спокойна култура от американците.

    Граждани, не хранете трола. Минус, удивителна и да плува!
  75. 75 Профил на FourOhFive
    FourOhFive
    Рейтинг: 3114 Любопитно

    Искам да гледам всички любители на електрически автомобили как осведомяват вечер половинките:"Ей, едвам паркирах на половин километър от къщи. Ама извадих щепсела на някакъв льоло и го хакнах на нашата."
    —цитат от коментар 40 на Ebeneezer Goode


    99% от собствениците на електрически автомобили в САЩ имат собствени зарядни станции в къщи.

    Та не разбирам точно за какво говориш.

    Граждани, не хранете трола. Минус, удивителна и да плува!
  76. 76 Профил на FourOhFive
    FourOhFive
    Рейтинг: 3114 Любопитно

    Корейците отдавна издухаха немците. За мое лично съжаление издухаха и японците до голяма степен
    —цитат от коментар 57 на Тъпата майна


    От поне десет години всяка година ходя на автоизложението в Ел Ей.
    Последните три поредни години съм СМАЯН от качеството, което предлагат корейските производители.
    Най-големият модел на Дженесис (луксозната марка на Хюндай) поне като изработка и удобства на салона, ме впечатли много повече от С-Класата на Бенц. Параметрите на хибридите и на електрическите прототипи бяха също така много впечатляващи.

    Граждани, не хранете трола. Минус, удивителна и да плува!
  77. 77 Профил на turtle
    turtle
    Рейтинг: 224 Неутрално

    Имат автомобилостроене имат проблеми. Затова ние сме си добре ))

  78. 78 Профил на Ebeneezer Goode
    Ebeneezer Goode
    Рейтинг: 574 Неутрално

    До коментар [#75] от "FourOhFive":

    За това, че светът не е САЩ. Че в Европа, ако не живееш в къща (а доста не са в къщи) ще намери да паркираш така, че и да заредиш на върба в сряда.
    Хайде, няма да си говорим за Париж или Амстердам, как точно си представяш в една София да се зареждат електрическите автомобили?

    Schrödinger's cat walks into a bar. And doesn't
  79. 79 Профил на FourOhFive
    FourOhFive
    Рейтинг: 3114 Весело

    До коментар [#75] от "FourOhFive":За това, че светът не е САЩ. Че в Европа, ако не живееш в къща (а доста не са в къщи) ще намери да паркираш така, че и да заредиш на върба в сряда.Хайде, няма да си говорим за Париж или Амстердам, как точно си представяш в една София да се зареждат електрическите автомобили?
    —цитат от коментар 78 на Ebeneezer Goode


    В Париж и Амстердам нямаш нужда от автомобил.

    Моят свят е САЩ.

    Граждани, не хранете трола. Минус, удивителна и да плува!
  80. 80 Профил на Simo Petkov
    Simo Petkov
    Рейтинг: 1905 Неутрално

    До коментар [#66] от "Simo Petkov":Тесла наричат тяхната система FSD (Full self-driving). Все още не може да кара градско, но излизане на магистрала, изпреварвания, слизане от магистрала не е никакъв проблем. До година смятам, че ще пуснат и автономно градско каране, в момента се тества!
    —цитат от коментар 69 на L Glassman


    Евала прическа.
    Кей-кар Нисан Дайц с драйв асист е 13500 долара.
    Има разпознаване на пешеходци, стоп асист, блокиране на погрешно даване на газ , каране в лентата , дистанция до колата отпред , паркинг асист.

    За всеки влак-пътници..

    П.П
    А кола БЕЗ шофьор е НЕЗАКОННО.

  81. 81 Профил на L Glassman
    L Glassman
    Рейтинг: 939 Любопитно

    В Америка няма нищо страшно в това да се провалиш. Философията е такава, че хората най-добре се учат от грешките си. Всичко се развива много бързо, конкуренцията е зашеметяваща, хората са изключително мотивирани
    —цитат от коментар 71 на FourOhFive


    Много учени в САЩ се изказват в полза на това да се публикуват данни от провалени опити и разработки, защото не са безполезни. Ако знаеш какво със сигурност не работи няма да губиш време да опитваш!

  82. 82 Профил на Simo Petkov
    Simo Petkov
    Рейтинг: 1905 Неутрално

    Пълнени глупости. Фолксваген е номер 1 . Немците са номер 1. Кой може да конкурира немците? Пежо? Форд? Шевролет?Продажбите на Тесла са незначителни и Фолксваген лесно може да направи конкурент с някоя от по-луксозните си Марк(Ауди)
    —цитат от коментар 67 на dante_18


    Тесла е незнчителна даже сравнена с Индойциъе ТАТА МОТОРСНО МАХИНДРА.

    А " Фоллсваген" да не гoворим.
    Да минат първом китайцоте от BYD.

  83. 83 Профил на L Glassman
    L Glassman
    Рейтинг: 939 Неутрално

    Кей-кар Нисан Дайц с драйв асист е 13500 долара.
    Има разпознаване на пешеходци, стоп асист, блокиране на погрешно даване на газ , каране в лентата , дистанция до колата отпред , паркинг асист.
    —цитат от коментар 80 на Simo Petkov


    Това за което говориш e драйв асист. Аз говоря за self-driving (който между другото струва $6000). Да в момента е незаконно без шофьор да, но не е далеч денят в който няма да е. Именно това писах в първоначалният си пост. Европейският съюз пази германските производители със закони, понеже на са готови с технологията, от което страда потребителят а в дългосрочен план и самите компании.

  84. 84 Профил на Simo Petkov
    Simo Petkov
    Рейтинг: 1905 Неутрално

    VW направиха бренд Jetta дето ще е в Китай и основно ще разработва електро.

    Как така немците са зле с комуникациите?
    Че Continental иma eHorizon!

    За "драйв асист" в kei-car вижте в Гугъл.

  85. 85 Профил на Simo Petkov
    Simo Petkov
    Рейтинг: 1905 Неутрално

    [quote#82:"Simo Petkov"][/quote]

    Във ВСИЧКИ ДЪРЖАВИ подписали Конвенцията от 1948 г. Е НЕЗАКОННО.

    Ако колата убие човек кой лежи в затвора?
    Илон Мъск?

  86. 86 Профил на Ebeneezer Goode
    Ebeneezer Goode
    Рейтинг: 574 Неутрално

    В Париж и Амстердам нямаш нужда от автомобил.
    —цитат от коментар 79 на FourOhFive


    Може и да си прав. Сигурно от Калифорния е по-лесно да прецениш нуждите на европейците. Но тея "скапаняци" дето живеят там не са го разбрали още.

    За Париж не знам, но в Амстердам да паркираш в центъра приготви по 2 евро. За 15 минути! Има и две места с възможност да заредиш батерията. Повтарям ДВЕ!
    От паркинг с 573 места.

    Да не кажеш, че си измислям.https://www.q-park.nl/nl-nl/parkeren/amsterdam/museumplein/

    И в Холандия гледам Тесли-те са много по популярни от Германия.

    Ако питаш един нормален германец например Тесла или Порше на една и съща цена, мисля че ще се колебае около 0,5 секунди. И ще се менте в Поршето.

    Но не те убеждавам де, ако във ваше село всички са с Тесли, значи целия свят кара Тесли, нали така.

    Schrödinger's cat walks into a bar. And doesn't
  87. 87 Профил на Simo Petkov
    Simo Petkov
    Рейтинг: 1905 Неутрално

    За всеки влак има пътници.
    Който иска взема Нисан за 13 500 .

    Който иска - дава 60 000 за джаджите на Тесла.

  88. 88 Профил на moreee
    moreee
    Рейтинг: 1236 Неутрално

    Видях един с Тесла на Кауфланда в Бургас. Хората с трошките идваха и си отиваха а баровеца стоя повече от час закачен за кабела.

  89. 89 Профил на dante_18
    dante_18
    Рейтинг: 722 Неутрално

    До коментар [#69] от "L Glassman":

    Това ми звучи доста елементарно за правене. Просто трябва колата да следва маркировката на асфалта.

    If you are going through hell... Keep going!
  90. 90 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1918 Весело

    До коментар [#14] от "FourOhFive":

    Не е немско изобретение, просто: Всеки се издига, до собственото си ниво на некомпетентност. Всички началници на лаладжийските позиции са такива.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  91. 91 Профил на sweeper
    sweeper
    Рейтинг: 312 Неутрално

    До коментар [#70] от "a4kataaa":

    И двамата бъркате, баджанак - първият летящ реактивен самолет е произведен от ИТАЛИАНСКАТА самолетостроителна фирма Caproni Campini през 1940 година.

  92. 92 Профил на L Glassman
    L Glassman
    Рейтинг: 939 Весело

    Това ми звучи доста елементарно за правене. Просто трябва колата да следва маркировката на асфалта.
    —цитат от коментар 89 на dante_18


    А ако няма маркировка?! :)

  93. 93 Профил на Simo Petkov
    Simo Petkov
    Рейтинг: 1905 Неутрално

    Системата на NissanDayz e ProPILOT.

    А Continental бил имал ДВЕ системи Е Horizont

    Облачна "статик"..
    Камионът е свързан с нея и тя дава инфо на мотор-компютъра какъв е маршрута ,калви наклони има , светофарите как са им фазите и т.н

    А компа си гледа и датчиците и сменя скорпсти , пуска и спира цилиндри и т.н.
    Има и Е Horizont active с обратна връзка.

    Има клиппве за Е Horizont вижте ги па говорете как са немците със софтуера.

  94. 94 Профил на Simo Petkov
    Simo Petkov
    Рейтинг: 1905 Неутрално

    Системата на NissanDayz e ProPILOT.

    А Continental бил имал ДВЕ системи Е Horizont

    Облачна "статик"..
    Камионът е свързан с нея и тя дава инфо на мотор-компютъра какъв е маршрута ,калви наклони има , светофарите как са им фазите и т.н

    А компа си гледа и датчиците и сменя скорпсти , пуска и спира цилиндри и т.н.
    Има и Е Horizont active с обратна връзка.

    Има клиппве за Е Horizont вижте ги па говорете как са немците със софтуера.

  95. 95 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1918 Весело

    До коментар [#36] от "Сатана Ликующий":

    Навремето и с бензина било така. Казвали: ако има десет автомобила в града, то бензина в аптеката* няма да стигне за всички и заради това автомобила няма бъдеще... Абе нищо ново под слънцето, просто добре забравено старо.

    -------------------
    *Сериозно, когато автомобилите били бутикова стока, бензина бил аптекарски продукт. Чак по-късно, когато колите стават по-масови се обособяват места за продаване на гориво — днешните тривиални бензиностанции.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  96. 96 Профил на dante_18
    dante_18
    Рейтинг: 722 Неутрално

    До коментар [#92] от "L Glassman":

    Мислиш ли че Тесла може да кара без маркировка?

    If you are going through hell... Keep going!
  97. 97 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2046 Неутрално

    До коментар [#8] от "Simo Petkov":Ок, ограничение на автопилота. В Европа прокараха закон ограничаващ колко градуса може да завива колата автономно плюс минимална скорост на смяна на лента. Затова Тесла пуснаха ъпдейт за Европа да ограничат завиването и автоматичната смяна на лента. Някои собственици нарочно не ъпдейтват за да имат старата функционалност.
    —цитат от коментар 10 на L Glassman


    ЕС и особено Германия ще пречат на всички нововъведения на Тесла с надеждата да дадат време на Германската Мара да се побара. Всички закони са написани само и единствено с цел да се спре Тесла. В Германия има данъчно облекчение за електрички но е направено така че да изключва Тесла. Не само това но и го направиха ретроактивно, така че хора които вече имат Тесла и са взели данъчното облекчение трябва да връщат пари. Доста тъжна или комична ситуация! Тесла разбира се обезщети всички собственици попаднали под ударите на този закон.
    Ето линк за тези които се интересуват от тази тема за автономното управление на Тесла. Аз работя в хайтека и офиса ми е на 5 минути от Тесла във Фримонт. Би трябвало да знам какво става. След като гледах това изложение, хардуера им е над 20 пъти по силен от Нвидия, софтуера им е базиран на нуронетуъркс и машинно самообучение, събират непрекъснато данни от над 250,000 коли на пътя и си тестват новите версии в реално време на всички коли които са в движение в момента! Това става защото на всяка Тесла има два чипа които работят едновременно. По този начин алгоритъма се самообучава и всяка Тесла научава всичко което са научили другите Тесли по пътя. Машинното обучение работи по експоненциален закон. В това време Гюнтер, Ханс и Герхард преговарят с Меркел как са се ограничи този прогрес.

    https://www.youtube.com/watch?v=tbgtGQIygZQ

    Интересно как Фолксваген - наи и по компанията на света не може да си позволи да построи собствена зарядна мрежа а Тесла една мишка-компания от Калифорния, без никакъв опит в автомобилите и разчитаща само на парите на акционерите си можа да построи над 70,000 зарядни станции по цял свят и да даде на повечето собственици на тесла да зареждат без пари? Как стават тези неща. Ами с много акъл и бачкане а не с лежане по два месеца на плажа защото иначе Ханс ще получи стрес. Илон през 2018 работи по 18 часа 7 дни в седмицата в Тесла и също успя да пробие със СпейсХ и сега като гледам какво прави другата му компания за инплантиране на чипове в мозъка Нюралинк ..... започвам да си мисля че този човек не спи въобще.
    https://www.youtube.com/watch?v=lA77zsJ31nA

    California Über Alles
  98. 98 Профил на m_style
    m_style
    Рейтинг: 681 Неутрално

    Аз чакам от години алтернатива на ДВГ, която внедрена в автомобил да бъде просто рационален избор - цена, качество, надеждност, удобство и т.н. Ама през тия години с нещо трябва човек да върши работа и да пътува... Електрокарите са си все така скъпи и далече от реалността, хибридите са пълна боза - нищо рационално!

  99. 99 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2046 Неутрално

    До коментар [#5] от "Торбалан":
    —цитат от коментар 17 на deutschwagen


    Най=лесно е да направиш суперавтомобил. Затова е има над 50 компании които правят суперкарс или хиперкарс. Най-трудно е да направиш добър масов автомобил!
    Кьонигсее, Макларън, Римак, Ферарри, Ламбо, Бугати никога няма да могат да направят масов автомобил, затова и подхода им е друг - ексклузивност и много пудра върху прасето. Колите които печелят Пайк-Пийкс всяка година в последните 20 години, нямат абсолютни нищо общо нито със спортните, нито с хиперколите още по-малко с ежедневните. Нито като технология още по-малко като производствена практика или софтуер.

    California Über Alles
  100. 100 Профил на Николай С
    Николай С
    Рейтинг: 380 Неутрално

    До коментар [#69] от "L Glassman":Това ми звучи доста елементарно за правене. Просто трябва колата да следва маркировката на асфалта.
    —цитат от коментар 89 на dante_18


    До коментар [#89] от "dante_18":

    'Ма как да не е елементарно. Даже е супер елементарно. Това докато не стигнеш до момента, че на пътя може да няма маркировка, маркировката да е разрушена, да има работници на пътя, да е сгрешена маркировката и прочие елементарни неща.
    А за супер елементарни, промени в климата, промени в пътната настилка, промени в поведението на останалите участници ... ама и това е елементарно. Ей в ю-туб е пълно с клипове на елементарни (не Тесла) коли, който избягват катастрови.
    Други елементарни проблеми -> разпознаване на червена светлина, разпознаване на сигнали давани от катаджия ... абе все едни елементарни проблеми.

    П.С. -> горе долу нито един от горните проблеми не само не е решен, но няма някой дори да е близо до технологията (хард-уер) и базата с данни (за модефициране на модела) на Тесла, както и масивната им мрежа за машинно обучение. Това със симулации нестава.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK