Сърбия увеличи пътните такси с 12% от днес

Сърбия увеличи пътните такси с 12% от днес

© Associated Press



Пътните такси в Сърбия от днес поскъпват с 12 процента, съобщи ТАНЮГ, цитирана от БТА. От 7 часа местно време в Сърбия в сила са нови цени на пътните такси на автомагистралите.


Ценоразписът, с подробно представяне на новите цени по пътни отсечки и категории автомобили, е качен на сайта на държавното предприятие "Путеви Сърбие".


Пътните такси в Сърбия бяха повишени преди това с 10 процента на 7 януари 2017 г.




От Димитровград до Ниш например за преминаване на леки автомобили ще се плащат 210 динара (2 евро), от Ниш до Белград - 900 динара (8 евро). От Белград до Шид, на границата с Хърватия, сумата е 410 динара (3.50 евро), до Нови Сад - 240 динара (2.50 евро).


Ценоразпис в отсечката Ниш - Белград. Таблици за другите пътища с такси са достъпни на сайта на предприятието "Путеви Србие".

© Putevi Srbije

Ценоразпис в отсечката Ниш - Белград. Таблици за другите пътища с такси са достъпни на сайта на предприятието "Путеви Србие".

Ключови думи към статията:

Коментари (46)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на 100 Рублей за Доллар
    100 Рублей за Доллар
    Рейтинг: 1830 Весело

    Велика Србија :-)

    Жуеш нагло ть1 хамон... Ах, как видно что шпион...!
  2. 2 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 2945 Разстроено

    Значи довечера ще ме удари сефтето.....

    Еретик
  3. 3 Профил на nessarox
    nessarox
    Рейтинг: 1586 Весело

    Сърбите увеличават пътните такси, ние ги отлагаме.

    Българските превозвачи плащат на сърбите , но за нашите магистрали стачкуват.

    Стабилност и свобода на придвижване, би казал ББ.

    Всички сме в кочината,но някои гледат към звездите:)
  4. 4 Профил на cmy12603507
    cmy12603507
    Рейтинг: 2247 Неутрално

    Правилно решение на брачата сърби! В задачката се пита защо ние не въвеждаме нашата тол система сега- по време на великото преселение на турският автомобилен керван от германия до родните им места в анадола, който преминава и през България? Над 10 000 от тези са преминали за 1 денонощие през Калотина, блокират цялата българосръбска граница, нито българи, нито сърби могат да преминат през нея, без да чакат по 6-7-8 часа за преминаването й! И това се случва всяко лято, от началото на м. юни до средата на м. октомври! Кой им дава право на турските гастарбайтери да блокират така чуждите граници?!

  5. 5 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 4221 Неутрално

    До коментар [#2] от "Костадин Иванов":

    "Значи довечера ще ме удари сефтето..."

    Мен - точно след седмица. Но пътните им такси не са високи, тъй че с 12% отгоре е все тая.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  6. 6 Профил на kasko
    kasko
    Рейтинг: 1319 Неутрално

    До коментар [#4] от "cmy12603507":

    Тол системата е за камиони. От кога транзитно преминаващите турци-гастарбайтери почнаха придвижване с камиони?

    Колективното вземане на решение налага споделяне на колективна отговорност.
  7. 7 Профил на cmy12603507
    cmy12603507
    Рейтинг: 2247 Неутрално

    https://dnes.dir.bg/obshtestvo/vnimavayte-po-patishtata-10-hil-gasterbayteri-sa-minali-za-24-chasa
    “Внимавайте по пътищата - 10 хил. гастербайтери са минали за 24 часа
    Обикновено последните 60-70 км до границата са критични за турските шофьори 17:17 | 27 юли 2019 | Редактор: Калин Каменов
    Вълната от преминаващи през България за Турция гастарбайтери отново се надига. Над 10 хиляди автомобила са преминали през Калотина през последното денонощие. Тези автомобили, в по-голямата си част, ще преминат през Капитан Андреево, съобщава haskovo.live.От снимки от камерите на граничните пунктове се вижда, че стотици коли чакат да преминат границата...“

  8. 8 Профил на cmy12603507
    cmy12603507
    Рейтинг: 2247 Неутрално

    До коментар [#6] от "kasko": Тол системата е за всички мпс-та- ако турците пътуват без електронна винетка с МПС- автомобил на територията на България,следва глоба. Но това е при положение, че тол системата заработи официално...

  9. 9 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3576 Неутрално

    До коментар [#4] от "cmy12603507":

    Не знаеш ли? Костов е виновен! Обикаля КПП-тата и агитира турските гастарбайтери и шофьори на камиони, да плащат на джоб на границата. Представяш ли си, какъв мръсник...?!?

    Бивш tww09306483.
  10. 10 Профил на kasko
    kasko
    Рейтинг: 1319 Неутрално

    До коментар [#8] от "cmy12603507":

    Какво значи тол система?

    Колективното вземане на решение налага споделяне на колективна отговорност.
  11. 11 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 2068 Неутрално

    Харесва ни или по-скоро не ни харесва, но това е нормално. Растат макар и бавно заплати, вдигат се цени на материали и строежа и подръжката на пътищата струва все по-скъпо.
    Така е там, така ще бъде и при нас, без значение под каква форма тези пари ще бъдат взимани.
    По-добрия вариант е все пак да има зависимост между пробег, мощност/тегло на автомобила, за да бъде по-справедливо, а не караш-не караш, плащай. Когато парите се взимат на кола на кяр са разните превозвачи, дребни мошеници и наистина по-богатите, като тежестта пада върху хора, които поради ограничените си възможности карат по-малко, но все пак колата им е необходима.

  12. 12 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 5892 Весело

    Аз летя над Сърбия!!!Да вдигат!

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !
  13. 14 Профил на cmy12603507
    cmy12603507
    Рейтинг: 2247 Неутрално

    До коментар [#10] от "kasko": “....КОИ ПРЕВОЗНИ СРЕДСТВА ПОДЛЕЖАТ НА ТАКСУВАНЕ С Е-ВИНЕТКА?
    Съгласно Закона за пътищата:
    Винетна такса се заплаща за следните пътни превозни средства с обща технически допустима максимална маса до или равна на 3,5 тона:
    • моторните превозни средства, които имат най-малко четири колела и са предназначени за превоз на пътници;
    • моторните превозни средства, които имат най-малко четири колела и са предназначени за превоз на товари;
    • моторни превозни средства с повишена проходимост.
    Пътните превозни средства, предназначени за теглене на полуремаркета, се смятат за пътни превозни средства, предназначени за превоз на товари с над 2 оси, независимо от броя на осите и от това, дали полуремаркето е прикачено или не.
    Когато пътно превозно средство се движи с прикачено ремарке и когато общата допустима техническа маса на състава надвишава 3,5 тона, за ремаркето трябва да се заплати допълнителна винетна такса за същата категория пътно превозно средство.
    КОИ ПРЕВОЗНИ СРЕДСТВА СА ОСВОБОДЕНИ ОТ Е-ВИНЕТКА?
    Съгласно Закона за пътищата:
    Винетна такса не се дължи и за пътните превозни средства, които имат по-малко от 4 колела, както и колесни трактори, тракторни ремаркета и друга самоходна техника, регистрирана за работа съгласно Закона за регистрация и контрол на земеделската и горската техника.
    За пътни превозни средства на Министерството на вътрешните работи, на Националната служба за охрана, на Държавна агенция "Национална сигурност", на Неотложната медицинска помощ и на Въоръжените сили също не се заплаща винетна такса.“
    https://www.bgtoll.bg/vaprosi-i-otgovori

  14. 15 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 2282 Любопитно

    Че кой ни е спрял и сега да им вземаме такси на гастербайтерите и/или камионите?

    В Русия съм! В Русия съм!
  15. 16 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 7246 Неутрално

    Чисто и просто: сърбите са по-добре организирани от нас

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  16. 17 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 4201 Весело

    До коментар [#3] от "nessarox":

    " Сърбите увеличават пътните такси, ние ги отлагаме.

    Българските превозвачи плащат на сърбите , но за нашите магистрали стачкуват.

    Стабилност и свобода на придвижване, би казал ББ."

    Ами привикаха го онбашията превозвачите и си похортуваха за час - два, след която стана ясно, че тол таксите у нас се отлагат...Та едни стотици милиони си намериха правилния джоб след разговор с когото трябва. Сещам се и за прозрението на почетния, който се хвалеше на колко бизнесмени се бил усмихнал благосклонно.......

  17. 18 Профил на V. Uzunov
    V. Uzunov
    Рейтинг: 294 Неутрално

    До коментар [#10] от "kasko": “....КОИ ПРЕВОЗНИ СРЕДСТВА ПОДЛЕЖАТ НА ТАКСУВАНЕ С Е-ВИНЕТКА?.КОИ ПРЕВОЗНИ СРЕДСТВА СА ОСВОБОДЕНИ ОТ Е-ВИНЕТКА?Съгласно Закона за пътищата:Винетна такса не се дължи и за пътните превозни средства, които имат по-малко от 4 колела, =====ri
    —цитат от коментар 14 на cmy12603507


    Съгласно горното каруците трябва да имат винетка... :)

  18. 19 Профил на izt21595181
    izt21595181
    Рейтинг: 794 Неутрално

    До коментар [#8] от "cmy12603507":

    Тоест, според теб сега турските гастарбайтери пътуват без електронни винетки ли?

  19. 20 Профил на anonim440
    anonim440
    Рейтинг: 2265 Неутрално

    Това е по-адекватен начин от винетките. В България ще искат и винетка и да плащаш за разбитите пътища.

  20. 21 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 4324 Неутрално

    До коментар [#4] от "cmy12603507":

    Тол системата ще е за камиони.Няма да е за леки коли.

  21. 22
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  22. 23 Профил на kasko
    kasko
    Рейтинг: 1319 Неутрално

    До коментар [#13] от "cmy12603507":

    Нищо ново. Дано аз което ще ти обясня с по-прости думи ти бъде от полза.

    Най-добрият пример наоколо е от Турция. Все по-автоматизирана система (тол) , водеща до поевтиняване на услугата. Преди 10 години бяха на ръчна обработка, влизаш някъде на магистралата,дърпаш стикерче, на изхода и операторът ти съобщава какво дължиш.Махнаха кабинките и въведоха карти.Там където влизаш маркираш, където излизаш ти снема от сумата автоматично. Опашките рязко намаляха, цените паднаха с 10 %. Сега е с лепенки тип бар код , лепят се на челното стъкло. Фучиш си , няма опашки , ако не си купил лепенка можеш да караш 7 дни на кредит. Цените паднаха още с 15 %.Обезценката на лирата няма общо......Антипод на това е Гърция.Минеш 30-40 км , ясас , лефта. Минеш пак 30-тина км , айде пак спирай за пари.Ръчна обработка,съответно-скъпа услуга.... Софтуерно да се направи не е голяма трудност , проблемът е да се изчисти откъм грешки .За това предвиждат дълъг тестов период само за камиони.

    Колективното вземане на решение налага споделяне на колективна отговорност.
  23. 24 Профил на nv
    nv
    Рейтинг: 1190 Неутрално

    Между другото, таксите от Промахон до Атина за лек автомобил в момента са 33.60 евро. По спомен миналата бяха около 24 - или греша?

    "The Queen Is Dead" 30 years anniversary
  24. 25 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 3175 Неутрално

    Така е на балканите - гърците пълнят бюджета от морски пясък и морска вода, комшиите от запад от пътни такси - мечтата в този район е да живееш от врътки и мушингии без да бачкаш...!!!

  25. 26 Профил на kasko
    kasko
    Рейтинг: 1319 Неутрално

    До коментар [#14] от "cmy12603507":

    Тук оплете конците. Винетката е за националната мрежа , тол системата е за магистралната(в бъдеще).Как ще решат отпадането,оставането или замяната на винетката засега знае само оня горе.

    Колективното вземане на решение налага споделяне на колективна отговорност.
  26. 27 Профил на nessarox
    nessarox
    Рейтинг: 1586 Неутрално

    До коментар [#23] от "kasko":

    Стикера/ лепенката се зарежда, и няма срок на валидност.
    7 дни е срока , в който ако нямате нужната сума в него, можете да презаредите стикера.

    Всички сме в кочината,но някои гледат към звездите:)
  27. 28 Профил на miltaka
    miltaka
    Рейтинг: 280 Неутрално

    До коментар [#4] от "cmy12603507":

    Фирми близки до БСП не искат у нас да се случи ТОЛ системата докато на власт не дойдат отново те, щото няма да има да лапат!!!

  28. 29 Профил на kasko
    kasko
    Рейтинг: 1319 Неутрално

    До коментар [#27] от "nessarox":

    Това е след като е въведена в системата. А аз казвам ако не е (все още няма стикер) писка някаква аларма ,камерата прави снимка и от тук нататък има 7 дневен срок за снабдяване/купуване. Същото се отнася и ако няма пари по сметката на МПС-то.

    Колективното вземане на решение налага споделяне на колективна отговорност.
  29. 30 Профил на skomina
    skomina
    Рейтинг: 856 Весело

    [quote#26:"kasko"]До коментар [#14] от "cmy12603507":Тук оплете конците. Винетката е за националната мрежа , тол системата е за магистралната(в бъдеще).Как ще решат отпадането,оставането или замяната на винетката засега знае само оня горе.[Той, ако е оплел конците, ти и не си ги виждал. Тол системата е национална и може да обхване и горските пътеки , ако е необходимо. Друг е въпросът за кои пътища се плаща и колко.

  30. 31 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 2945 Весело

    До коментар [#5] от "Norman Granz":

    "Мен - точно след седмица. Но пътните им такси не са високи, тъй че с 12% отгоре е все тая."
    ========
    От границата до Белград става 10 евро. Търпи се.
    Хърватите вземат повече и мразят да връщат ресто.

    Еретик
  31. 32 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4186 Неутрално

    Така е на балканите - гърците пълнят бюджета от морски пясък и морска вода, комшиите от запад от пътни такси - мечтата в този район е да живееш от врътки и мушингии без да бачкаш...!!!
    —цитат от коментар 25 на selqnin


    А Баце ще прави тръба от Турция до Сърбия за 3 млрд лв, и щял да печели от такси

  32. 33 Профил на iceto_
    iceto_
    Рейтинг: 364 Неутрално

    До коментар [#31] от "Костадин Иванов":

    то хубава се търпи, но да минеш през Сърбия посока Унагария - 30 лв. и още толкова на връщане.
    А за толкова године на оправиха пътя до Дунав мост 2 и да си ги заобикаляме, вместо да им пълним джобовете.
    А да - че и магистрала им строим - до Калотина, а къде е нашият интерес от нея?
    Да събираме по малко такси?

  33. 34 Профил на deutscher._
    deutscher._
    Рейтинг: 1250 Неутрално

    В Германия няма винетка за леките автомобили до все още доколкото зная , защото от години пътувам със самолет и след летището винаги ползвам скоростен влак. . . .Това е истината и в полза за чист въздух и природа .
    А ние тук на Балканите всичко на коли и при това над 60% дизелови.. . .осрахме всичко - и пътищата и природата окол тях и въздуха .
    Кой ни е виновен ? Немците ли дето ни продават ефтини дизелови возила ? Или някой не смее да ги забрани да не би да не го изберат на власт поне още 10 години ?
    Но после вече ще бъде късно и за гората (колкото я има още) и за тревите и посевите , а за хората се сещате сами нали ?

  34. 35 Профил на Кайзер Созе
    Кайзер Созе
    Рейтинг: 36 Неутрално

    Правилно решение на брачата сърби! В задачката се пита защо ние не въвеждаме нашата тол система сега- по време на великото преселение на турският автомобилен керван от германия до родните им места в анадола, който преминава и през България? Над 10 000 от тези са преминали за 1 денонощие през Калотина, блокират цялата българосръбска граница, нито българи, нито сърби могат да преминат през нея, без да чакат по 6-7-8 часа за преминаването й! И това се случва всяко лято, от началото на м. юни до средата на м. октомври! Кой им дава право на турските гастарбайтери да блокират така чуждите граници?!
    —цитат от коментар 4 на cmy12603507


    Човече, сподели какво вземаш? Много е добро явно :)

  35. 36 Профил на wawa
    wawa
    Рейтинг: 241 Неутрално

    Да кажем, че 1 млн. транзитни автомобила преминават през Сърбия и през България за едно лято (турски гастарбайтери и други пътуващи). В Сърбия те гарантирано оставят 60млн. лв. за такси по магистралите (30лв. такса в една посока), системата е такава, че няма как там да не си платиш. В България при цена на седмична винетка от 15 лв. (за пътуване във всяка посока), би трябвало да оставят 30 млн. лв. за винетки. Съмнява ме обаче да е повече от 10 млн. лв. , открай време се коментира, че транзитно преминаващите през България не си купуват винетки. Виждали ли сте на границата преди излизане да ги проверят за винетка?

  36. 37 Профил на naskom44
    naskom44
    Рейтинг: 634 Любопитно

    С Сърбия на пунктовете за заплащане на таксата за преминаване имат бинаги дребни и връщат до стотинка. Дали ще е така и унас когато заработят и колко ли дълго ще е така???

  37. 38 Профил на pganev11
    pganev11
    Рейтинг: 51 Неутрално

    Нашенския Андрешко иска да не плаща нищо и да има хубави пътища. И все му е виновна държавата, на която той нищо не иска да дава. Е, как да не е "лош материал"?

  38. 39 Профил на 001
    001
    Рейтинг: 2044 Неутрално

    Бай Ганьо много обича да дава за пример сърбите, ама ако му кажат, че за да ходи до морето ще му струва 40 лева само такса отиване и връщане и ще запее друга песен.
    240 км 8 евро, сами смятайте

    До пловдив ще ви е 20 лева отиване и връщане
    До морето 50 лева отиване и връщане

  39. 40 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2437 Неутрално

    До коментар [#39] от "001":

    Ами по добре да платя 50 лв ,ама да знам ,че пътувам по хубав път ,без дупки и най важното без идиоти и маргинали с коли по 1000-2000 ,каращи като за последно .

  40. 41 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3614 Неутрално

    Браво на сърбите! А нашите либерални туркофони най-много да пустнат турските претоварени тирове гратис и за събота и неделя - то се видяло ,че ТОЛ такса ще има друг път!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  41. 42 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2573 Неутрално

    До коментар [#40] от "edin drug":

    По-миналата година като пътувах по сръбските магистрали не изглеждаха много по-добре от нашите. От Ниш до Белград имаше разбити участъци и друсаше, видимо не изглеждаше много по-подържана, също имаше всякакви таралясници. Иначе съм съгласен че едни по-високи такси ще намалят броя евтини таралясници щото те ще се изместя по безплатните обиколни пътища.

  42. 43 Профил на wawa
    wawa
    Рейтинг: 241 Неутрално

    До коментар [#40] от "edin drug":

    Точно така е в Сърбия – заради сравнително високите такси по магистралите (все пак там стандартът е като в България) шофирането там на магистрала е по-спокойно за разлика от България, където през лятото по Тракия се кара сякаш си на булевард в град. Повечето шофиращи по сръбските магистрали са транзитно преминаващите чужденци. Много сърби си спестяват таксата там на магистралата като карат по алтернативния безплатен път. В резултат - пътуването по безплатните пътища там е кошмар, а на магистралата е спокойно.
    Само че ако се въведе такъв режим в България рязко (да платиш 50лв. такса за всяко отиване от София до Бургас и обратно), масовият българин ще скочи. Поне 10 години ще се е въвежда тол системата за автомобили тук докато се стигнат ценовите нива в Сърбия.

  43. 44 Профил на Eisbär
    Eisbär
    Рейтинг: 1167 Весело

    Всичките превозвачи на стачка да обяснят как ще фалират и от утре всички стоки от западна Европа с 12% увеличение.

    Сериозно: Не разбирам, как непрекъснато в БГ някои политици се огъват под измислен натиск, за неща, които в ЕС са "стандарт" от години. Колкото по скоро се плащат магистралите за разстояние и тонаж, толкова по-добре за всички.

  44. 45 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 2945 Неутрално

    До коментар [#33] от "iceto_":

    "А да - че и магистрала им строим - до Калотина, а къде е нашият интерес от нея?
    Да събираме по малко такси?"
    ==========
    Всеки преминаващ през България трябва да си купи наша винетка.
    Ако вдигнем цената на винетките обаче, пак ще има вой.
    Винетки има и в Румъния, но там ще трябва да минаваш през безкрайни села, където пътят е единствена улица.
    Лек проход на Карпатите няма.
    Таксите в Хърватска са по-високи за по-малко километри.
    В Словения годишната винетка е 500 лева, месечната 60, седмичната 30.
    Всеки има право на избор. Държавите, пътниците.....

    Еретик
  45. 46 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2573 Неутрално

    До коментар [#44] от "Eisbär":

    А защо да е измислен натиска, когато човек си е свикнал на безплатно е много трудно да свикне дори на ниска цена. И искрено е против всеки който му иска пари. И затова такива промени се правят бавно - въвеждаш ниска такса и я увеличаваш с годините. И дори на пръв поглед да отнема много време е далеч по-ефективно отколкото някаква невероятна драма да стане. Тази година почнаха да вдигат данъците на таралясниците, догодина още, ще влезе и бонус-малус, после тол такси и след 10 години нещата ще достигнат до правилното състояние.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK