Борисов обеща на "Фолксваген" субсидии, докато започват преговорите с България и Турция

Борисов обеща на "Фолксваген" субсидии, докато започват преговорите с България и Турция

© Associated Press



България не се е отказала от битката за новия завод на "Фолксваген", казва премиерът Бойко Борисов за германския в. "Ханделсблат".


В акцентите на изданието, публикувало избрани части от "писмените му заявления", се споменава, че Борисов е обещал политика, благоприятна за бизнеса, и държавни субсидии. По-нататък се казва, че според него България е готова да изчерпи всички възможности за субсидии, като се съобразява със законодателствотото на ЕС: "Българското правителство предложи при строго придържане към европейското законодателство максимални шансове за държавно подпомагане."


"България е по-добро място от която и да било страна в региона, що се отнася до рисковете за инвестициите", обяснява Борисов за изданието. Уверен е, че инвестиция на "Фолксваген" ще е положителна за цяла Източна Европа, тъй като ще доведе до "синергия за всички държави в Източна Европа", предава "Ханделсблат" думите му с комбинация от цитати и преразказ.




Вестникът пише, че 60-годишният Борисов излага като основни предимства "от негова гледна точка" конкурентната данъчна система, насърчаващите привлекателни за бизнеса предимства като държавни субсидии в комплекс с добра транспортна свързаност и "изгодни" разходи за труд. "Постоянното подобряване на бизнес средата в сравнение с други страни в региона" е "главно предимство на България" заедно с данъчната система и нулевия данък върху дивидентите за такъв тип инвестиции, смята още той.


"Няма решение" или "преговори с Турция"?


Думите на премиера предхождат месеца, в който трябва да бъде оповестено решението на германския концерн. По-рано тази година авторитетни германски издания започнаха да съобщават, че изборът - между България и Турция - е направен и за инвестицията за 1.5 млрд. евро е предпочетен Измир. "Фолксваген" тогава обяви, че решение все още не е взето.


За "Ханделсблат" говорител на компанията във Волфсбург е казал, че след съставяне на списък с фаворити, което е приключило, следва "фаза на преговори с оставащите кандидати". Вестникът допълва, че "най-късно в началото на септември" трябва да има среща на надзорния съвет, за да стане изборът. "Няма решение" на съвета към този момент, твърди за ДПА и премиерът на Долна Саксония Щефан Файл, който също е част от борда. Според него какъвто и да е крайният резултат, той ще е резултат от икономическа преценка, а не от политическа.


Преди дни обаче "Билд" писа, че концернът е избрал Турция и преговорите с президента Реджеп Тайип Ердоган вече са в ход. Аргументите, които се изтъкват по информация на "Билд" в борда на "Фолксваген", са, че хиляди германски компании от години работят в Турция, автоиндустрията ѝ работи с над 250 хил. души (това включва производителите на части) и на практика всички доставчици на части могат да се намерят там.


България предлага на "Фолксваген" голям индустриален обект извън столицата София, в близост до летището на терен, който принадлежи на Първа инвестиционна банка и австрийската фирма за недвижими имоти Soravia. Проблеми като "замърсяването на пода от предишната металургична дейност" (става въпрос за терена на "Кремиковци") могат да се решат, твърди изданието. То цитира с такава оценка архитект и ръководител на бизнес, занимавал се с планиране на заводи на "Даймлер", "Ауди" и други. Имотът може да се санира и използва отново неограничено, обяснява той.


"Най-лоялният партньор" с "добри връзки с Меркел"


Еуфорията на Борисов е голяма и той обещава да е "най-лоялният партньор на най-големия в света гигант на автомобилната индустрия", пише "Ханделсблат". Изпълнителният директор на "Аутомотив клъстър България" Любомир Станиславов е цитиран с думите, че "ако "Фолксваген" стане първият инвеститор от този род в нашата страна, ще получи почти сигурно ексклузивен статус".


Изтъкната в статията е "добрата връзка" с германсктия канцлер Ангела Меркел, поддържана от Борисов, чието правителство подкрепило избора на Урсула фон дер Лайен за председател на Европейската комисия. "България, една от най-бедните страни в ЕС, си е поставила за цел да продължи да развива автомобилната индустрия", тъй като работещите в нея компании наемат 65 хил. служители и генерират 5.5 млрд. евро.


Същевременно "Ханделсблат" отбелязва, че докато изграждането може да отнеме 18 месеца и всичко да стане бързо, сложната процедура за одобряване от българските регулатори може да отнеме между 180 и 210 дни.

Ключови думи към статията:

Коментари (231)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1823 Неутрално

    "Българското правителство предложи при строго придържане към европейското законодателство максимални шансове за държавно подпомагане."

    Това е супер типично измиване на ръцете по борисовски. Явно го мързи да иска изключение от европейските правила (нещо напълно допустимо), като Словакия и Унгария например. ЕС има интерес този завод да остане в ЕС, а не извън него. Така че, моля свършете си работата и се понапънете, моля!

  2. 2 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 8371 Любопитно

    Най-вероятно "Фолксваген"няма да направят завод нито в България, нито в Турция.

    karabastun1@abv.bg
  3. 3 Профил на foxa5
    foxa5
    Рейтинг: 1399 Неутрално

    Ако трябва да дадат и повече субсидии с разрешение на ЕС за да запазим инвестицията вътре в блока.

  4. 4 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 2345 Неутрално

    До коментар [#2] от "karabastun":

    Точно!

  5. 5 Профил на Big Muzzy
    Big Muzzy
    Рейтинг: 1954 Неутрално

    По триста лева на голф

  6. 6
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  7. 7 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 5161 Любопитно

    България не е в позицията да казва на VW....И колкото повече се разбира това ....толкова по-добре!Бойко най-добре да си трае и да не насилва нещата!

    До истината се достига с познание!
  8. 8 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 5396 Неутрално

    Бойко пак е забравил най-важното, а именно, че българския лев е "вързан" за еврото, разходите могат да бъдат точно прогнозирани, за разлика от подскачащата нагоре-надолу турска финансова система, с основен банкер Ердоган.
    Също така, трябва да гарантира закупване на определен брой автомобили за държавната администрация, подобно на турската оферта.

    Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Noise, WWW, Taiga, Нормален гланц, Али Ибн Абдул Обстул Бей, Divi filius, qwerty 500....
  9. 9 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 2520 Неутрално

    Това е грешка, откъде накъде ще им субсидираме бизнеса?

    The best way to predict the future is to invent it.
  10. 10 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 2520 Неутрално

    Най-вероятно "Фолксваген"няма да направят завод нито в България, нито в Турция.
    —цитат от коментар 2 на karabastun


    Да. За първото шестмесечие има 6% годишен спад в световните продажби на нови автомобили. В тази ситуация защо изобщо трябва да се прави нов завод?

    The best way to predict the future is to invent it.
  11. 11 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 3225 Неутрално

    Когато едно решение за стратегическа инвестиция премине границата на икономическата логика и цопне в калното и хлъзгаво поле на политиката се стига да абсурдни ситуации и анти логика!!!

  12. 12 Профил на tkirov
    tkirov
    Рейтинг: 376 Неутрално

    Мдааа, и тук, и в Турция, на завода се гледа като на гаранция за спечелване на следващите избори. Да му мисли матряла на държавата, която ще "спечели".

  13. 13 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1823 Неутрално

    До коментар [#6] от "niakoi_si":

    Ето, дежурен либертарианец. Като го правят Унгария, Полша, Словакия, Турция итн е "далновидност", като трябва да го направи България - "извращение" ??!

    Да не говорим че подобна инвестиция би била най - умно инвестираните държавни пари за последните поне 70 години.

  14. 14 Профил на tkirov
    tkirov
    Рейтинг: 376 Неутрално

    До коментар [#6] от "niakoi_si":

    +1

  15. 15 Профил на Зори
    Зори
    Рейтинг: 1599 Любопитно

    МНОГО ДОБРЕ Г-н БОРИСОВ!
    ...само дано не сте им обещали че българите ще им работят за МРЗ...!

  16. 16
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  17. 17 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 5396 Неутрално

    До коментар [#6] от "niakoi_si":

    "Ама предлагам, ти да обясниш на болните дето нямат лекарства"?!
    Айде стига тролене, кои нямат лекарства? Или 5 млрд. лева за НЗОК са малко?!
    И, "Или на пенсионерите дето цепят стотинките"?! Как е възможно подобно мислене, тогава трябваше нито един завод да не правим, да не каним инвеститори, и пенсионерите със сигурност щяха да си броят копейките...
    Смешна история...

    Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Noise, WWW, Taiga, Нормален гланц, Али Ибн Абдул Обстул Бей, Divi filius, qwerty 500....
  18. 18 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3754 Неутрално

    Боко сигурно е обещал да им помогне да си платят 25 млд глоби. Добър Боко, хубав Боко, аферим, машаллах!!!!

  19. 19 Профил на sa6
    sa6
    Рейтинг: 842 Любопитно

    Какви са тези субсидии? На това не му ли викаха "държавна помощ" и не беше ли забранено от Европейския съюз. Или за "наши хора" може..

    Евроатлантида
  20. 20 Профил на Полковник за европейско развитие на България
    Полковник за европейско развитие на България
    Рейтинг: 2521 Неутрално

    Не че нещо, но подозирам, че този завод ще бъде на загуба.

    Ние сме в държавата и държавата е в нас! Ние събираме бюджета и го раздаваме помежду си.
  21. 21
    Зори
    Рейтинг: 1599 Любопитно

    Коментарът е скрит от модераторите, защото съдържа вулгарни, нецензурни квалификации, лични нападки, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на други коментиращи и лица, цитирани в публикациите. Ако въпреки това желаете да го видите, натиснете тук.

  22. 22 Профил на FvH
    FvH
    Рейтинг: 812 Неутрално

    за разлика от подскачащата нагоре-надолу турска финансова система, с основен банкер Ердоган.
    —цитат от коментар 8 на hamiltonf


    Абе тя турската финансова система подскача само в една посока - преди 10г един лев беше равен на една турска лира, днес един лев е 3.10 турски лири. Заплатите им се повишават, но не със същия темп... всичко това само намалява производствените разходи на международните компании, които имат ограничени приходи в лири и не се финансират през турската банкова система

    One should be free to do whatever he wants, as longs this does not interfere with the equal right of everybody else to do the same.
  23. 23 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4858 Неутрално

    До коментар [#6] от "niakoi_si":

    "Ама предлагам, ти да обясниш на болните дето нямат лекарства"

    Ама предлагам ти да обясниш на болните (за които няма лекарства) и на пенсионерите (които цепят стотинката) КОЙ търпя порочния модел на КТБ и как вече няколко години няма виновни за едни 4 милиарда лева, които (основно) ДП открафна от КТБ!

  24. 24 Профил на nessarox
    nessarox
    Рейтинг: 2338 Неутрално

    Борисов няма нужда да обещава нещо, което ще го платиме ние.

    Да помисли за националният интерес на България, и приоритет не е завода на Фолксваген.

    Всички сме в кочината,но някои гледат към звездите:)
  25. 25 Профил на UJC4040
    UJC4040
    Рейтинг: 612 Неутрално

    Борбата за кметското място в София е въпрос на живот и смърт! Началото на края!
    Очевидно ББ разбира това.
    Един милиард за саниране, с откраднати огромен процент, е много по-лоша инвестиция от един милиард, даден на Фолксваген.
    А турците обещават не милиарди, а стотина милиона.

    По добре красив и умен, отколкото грозен и глупав.
  26. 26 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4858 Неутрално

    До коментар [#8] от "hamiltonf":

    "за разлика от подскачащата нагоре-надолу турска финансова система, с основен банкер Ердоган. "

    Турската лира май "подскача" само надолу!

  27. 27 Профил на Зори
    Зори
    Рейтинг: 1599 Неутрално

    На България и трябват инвеститори! По този въпрос НЕ МОЖЕ ДА СЕ СПОРИ!!!

  28. 28 Профил на zidar
    zidar
    Рейтинг: 685 Неутрално

    България не е в позицията да казва на VW....И колкото повече се разбира това ....толкова по-добре!Бойко най-добре да си трае и да не насилва нещата!
    —цитат от коментар 7 на Willy Messerschmitt


    Ами и Радев да си трае и да не насилва нещата, че се изцепи много неподходящо през май, че той бил поканил завода и имал и писмо на немския президент в наша подкрепа....

    https://www.24chasa.bg/novini/article/7448093 © www.24chasa.bg

  29. 29 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1823 Неутрално

    Борисов няма нужда да обещава нещо, което ще го платиме ние.Да помисли за националният интерес на България, и приоритет не е завода на Фолксваген.
    —цитат от коментар 24 на nessarox


    Напротив, абсолютен приоритет трябва да е! За разлика от потоци, котли и самолети.

  30. 30 Профил на faeton.
    faeton.
    Рейтинг: 4506 Неутрално

    Фолксваген ще правят завод за Шкоди с двигатели с вътрешно горене .
    За да освободят мощности за електромобили. След това ще преструктурират старите си мощности.

    Като се има предвид, è най- вероятно електромобилите имат бъдеще, защо не направят този завод у нас , вместо да местят готови заводи у нас ?

    Така ще избегнат скъпо и ненужно двойно преструктуриране !

  31. 31 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3904 Неутрално

    Баце съвсем е изтрещял или това от помощите на немските фондации за ГЕРБ? Нали си имат колониален ЗНИ , сега и субсидии ще им дава ?!
    Б* какъв фашизъм срещу народа, по-добре да даде по нещо на селяните които имат по 1-2 прасета и калинката им прати убийци и сега гният по селата!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  32. 32 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 2520 Неутрално

    До коментар [#21] от "Зори":

    Ами защото си глупав.

    The best way to predict the future is to invent it.
  33. 33 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 3288 Неутрално

    "По-нататък се казва, че според него България е готова да изчерпи всички възможности за субсидии, като се съобразява със законодателствотото на ЕС: "Българското правителство предложи при строго придържане към европейското законодателство максимални шансове за държавно подпомагане."

    Излиза че европейското законодателство стимулира инвеститорите да ходят в Турция.

    I Want To Believe
  34. 34 Профил на Октавиан
    Октавиан
    Рейтинг: 562 Неутрално

    дано да не стане тази герберско-мениджърска злощастна сделка. Дано България да разбере, че е страна за иновации, чисто земеделие и инициативи човешки общности, а не територия за развойна дейност, от която комунистически мутри потриват ръце!!!

  35. 35 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 11784 Неутрално

    Засега няма преговори с български представители, за разлика от Турция. Нашата активност е в пресата. Разбира се, всичко може да се промени за броени дни. Скептичен съм, но ще се зарадвам ако се окажа лош пророк :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  36. 36 Профил на rumen_s
    rumen_s
    Рейтинг: 606 Неутрално

    На този дупеврътник едва ли някой в Германия му се връзва на приказките за политика "благоприятна за бизнеса". Е, ако уточни, че е имал предвид прасешкия бизнес, ще му повярваме. Ама успешния млад българин едва ли все още има капацитета да си купи Фолксваген. Но при същото "управление" още 10-на годинки, току-виж, успял.

  37. 37 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4858 Весело

    Фолксваген ще правят завод за Шкоди с двигатели с вътрешно горене . За да освободят мощности за електромобили. След това ще преструктурират старите си мощности.Като се има предвид, è най- вероятно електромобилите имат бъдеще, защо не направят този завод у нас , вместо да местят готови заводи у нас ?Така ще избегнат скъпо и ненужно двойно преструктуриране !
    —цитат от коментар 30 на faeton.


    Предложете това на борда на VW! Явно Вие сте по-способен от тях! 🤣🤣🤣

  38. 38 Профил на anonim440
    anonim440
    Рейтинг: 3153 Неутрално

    А хора? Хора от къде ще вземе България?
    В нашият склад вече почти няма нормални. Идват пияни и дрогирани, отделно има хора, които психически не са добре, а се работи с машини и е опасно. Но няма хора, взимат всякакви. Откъм хора в България е шлака. И по-зле ще става, всички бягат на Запад. Отделно в "колектива" има злобари и завистници и само гледат да правят мръсно и да "подливат вода". В такава "среда" нищо не става.

  39. 39
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  40. 40 Профил на sa6
    sa6
    Рейтинг: 842 Любопитно

    Излиза че европейското законодателство стимулира инвеститорите да ходят в Турция.
    —цитат от коментар 33 на 2.5


    Доста е скандално, но е така. Европейски производител отива в чужда държава, за да избегне европейските ограничения, а ЕК не защитава европейския интерес. Но какво може да се очаква, когато самата Германия строи най нагло Северен поток 2 без да се съобразява с мнението на ЕС и желанието на останалите страни членки. Явно правилата на ЕС са само за балъците като нас.

    Евроатлантида
  41. 41 Профил на regular_observer
    regular_observer
    Рейтинг: 519 Неутрално

    Субсидии, добри отношения с Меркел, Урсула....

    Тъпунгерът пак е изпаднал в обичайното си бръщолевене.
    Може и да ги повози с джипката. Или катер.

  42. 42 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1823 Неутрално

    До коментар [#38] от "anonim440":

    Във фирма на моя роднина са много доволни от България. За заплати от по и над 1500 евро нето наемат(качествени) кадри от чужбина с международен, много богат опит - предимно българи. Нещо нечувано за други части на Европа. А ФВ има възможност да плаща такива заплати.

  43. 43 Профил на zidar
    zidar
    Рейтинг: 685 Неутрално

    Засега няма преговори с български представители, за разлика от Турция. Нашата активност е в пресата. Разбира се, всичко може да се промени за броени дни. Скептичен съм, но ще се зарадвам ако се окажа лош пророк :)
    —цитат от коментар 35 на penetrating


    Това не е вярно. Не само че има преговори, но и продължават. Чети сайта, в който пишеш.

    https://www.dnevnik.bg/skorost/avtomobilna_industriia/2019/07/17/3939335_pregovorite_s_folksvagen_produljavat_obiaviha_ot/

    Освен това се търси и резервен вариант. https://money.bg/investments/pregovaryame-s-hyundai-za-zavod-v-balgariya-ako-vw-izbere-turtsiya.html

  44. 44 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 2345 Неутрално

    До коментар [#17] от "hamiltonf":

    Обясни ми моля, каква е логиката концерн с оборот сигурно, колкото 3 бюджета на България да бъде спонсориран от България?

    Те идват тука да печелят. Нищо лошо. Но защо България трябва да ги субсидира? Това ли им е проблема на инвестицията, не им достигат 100-200млн. и искат да им помогнем???

    Не схващаш ли, че това е едно надцакване на политици, които разпределят чужди пари само и само за да могат да си подсигурят дивиденти за политическите си мераци? Освен всичко друго в такава игра нямаме никакъв шанс пред Ердоган, той разполага с тотален контрол над централната си банка и може да си напечата колкото иска пари, реципрочно простия турчин ще му плати заигравките. Ние обаче сме в борд и имаме ограничения от ЕС, точно заради подобни глупости.

    Това малко взе да прилича на конкурс, в който губещата участничка предлага фелацио на съдията!

  45. 45 Профил на faeton.
    faeton.
    Рейтинг: 4506 Неутрално

    До коментар [#38] от "anonim440":

    Анонимчо, само хулиш България !

    Няма да ти паднат джантите, ако кажеш нещо добро !

  46. 46 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 2345 Неутрално

    До коментар [#27] от "Зори":

    Т.е. да вземем да си купим инвеститори, това ли предлагаш?

    Инвеститор се привлича със среда, не със свирки! То и това става, ама...

  47. 47 Профил на PisnaMi
    PisnaMi
    Рейтинг: 2376 Весело

    "Така че, моля свършете си работата и се понапънете, моля!
    —цитат от коментар 1 на zxp53317185


    Сега съм в началото на Дондуков и яко мирише!

  48. 48 Профил на Destino
    Destino
    Рейтинг: 588 Неутрално

    А хора? Хора от къде ще вземе България?
    —цитат от коментар 38 на anonim440


    Ще съберат от форума на дневник.

    Или, всичко живо ще се изнесе към София.

  49. 49 Профил на zidar
    zidar
    Рейтинг: 685 Неутрално

    Тъпунгерът пак е изпаднал в обичайното си бръщолевене.Може и да ги повози с джипката. Или катер.
    —цитат от коментар 41 на regular_observer

    А какво ще кажеш за Румен Радев, който през май заяви, че получил ласкаво и обнадеждаващо писмо от президента Щайнмайер по темата? И че лично бил поканил Фолксваген?
    https://www.24chasa.bg/novini/article/7448093

  50. 50 Профил на Зори
    Зори
    Рейтинг: 1599 Неутрално

    До коментар [#38] от "anonim440":


    Те нека да стъпят в България, а хората сами ще дойдат. Не бой се!

  51. 51 Профил на plamenss
    plamenss
    Рейтинг: 701 Неутрално

    По триста лева на голф
    —цитат от коментар 5 на Big Muzzy


    и едно прасе

  52. 52 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3754 Неутрално

    "...защо не направят този завод у нас , вместо да местят готови заводи у нас "
    До коментар [#30] от "faeton.":

    Ма що се налага да местят цял завод? Да не е хванал въшки?

  53. 53 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 5396 Неутрално

    До коментар [#44] от "niakoi_si":

    Не е спонсорирана, а eвентуално дотирана, средства, които многократно повече ще се върнат в държавния бюджет.

    Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Noise, WWW, Taiga, Нормален гланц, Али Ибн Абдул Обстул Бей, Divi filius, qwerty 500....
  54. 54 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1823 Неутрално

    До коментар [#27] от "Зори":Т.е. да вземем да си купим инвеститори, това ли предлагаш?Инвеститор се привлича със среда, не със свирки! То и това става, ама...
    —цитат от коментар 46 на niakoi_si


    Инвеститор се привлича по всички възможни начини, ако трябва и по посочения. А среда се изгражда точно с държавна политика. Сори, не е либертарианско, но навсякъде е така. И докато чакаме нашата среда да се изгради от нищото, Ердоган разполага.

  55. 55 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 2345 Неутрално

    До коментар [#54] от "zxp53317185":

    Ердоган разполага... факт. Разполага със собствена национална банка и държава лична собственост!

  56. 56 Профил на anonim440
    anonim440
    Рейтинг: 3153 Неутрално

    До коментар [#45] от "faeton.":

    Ето ти нещо добро - българите са много добри хора. Но като професионалисти не струват. Не трябва да се работи с българи (има и изключения разбира се). Разбира се това се дължи на комунизма. Сега просто "качествата" придобити по времето на соца се проявяват - връзки, шуробаджанащина, мафии на работното място за да се краде и т. н. ужаси.
    Разбира се той и Алеко е плюел по България, да си припомним само че е написал "Бай Ганьо". Да не говорим за Славейков дето е написал едно стихотворение което е известно.
    Като има недостатъци да си траем ли?

  57. 57 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 2345 Неутрално

    До коментар [#53] от "hamiltonf":

    Т.е. ти твърдиш, че Фолксваген им е проблема в няколко стотин милиона и това ги спира?

  58. 58 Профил на Зори
    Зори
    Рейтинг: 1599 Неутрално

    До коментар [#46] от "niakoi_si":


    Не ни учи как се привлича инвеститор! Моля те! Ако толкова си знаел и могъл България до сега би трябвало да е цъфнала и вързала. Бе си ли съгласен? Има хора които получават парите си за да правят точно това-да се грижат за добрата инвестиционна среда в държавата. А това дали го правят е вече съвсем отделен въпрос!

  59. 59 Профил на Dexx
    Dexx
    Рейтинг: 1130 Весело

    Субсидии, т.е. държавна помощ за... Фоксваген Груп?!?! Дооообре.
    Тия дето му пишат интервютата на баце, що не вземат до попрочетат нещо по въпроса.

    “Който и да бе сътворил човечеството, не си бе изпипал работата докрай, защото хората твърде лесно се прегъваха в коленете.” Тери Пратчет
  60. 60 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4247 Неутрално

    До коментар [#6] от "niakoi_si":

    Субсидиите са извращение, но гербавите пък ги обичят много 😂

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  61. 61 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4247 Неутрално

    До коментар [#46] от "niakoi_si":

    И къде е средата?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  62. 62 Профил на anonim440
    anonim440
    Рейтинг: 3153 Неутрално

    До коментар [#50] от "Зори":

    С българи шефове? Не вярвам.
    Била като стъпиха в България и 5 г. управляваха германци. И след 5 г. германците решиха, че вече има обучени кадри българи и оставиха управлението в български ръце. И на другият ден всичко беше побългарено, братовчеди, роднини се назначиха на хубавите позиции.

  63. 63 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 3565 Неутрално

    Путин активно лобира в полза на Турция против България. Връзката е Ердоган - Путин - Шрьодер - Фолксваген.

  64. 64 Профил на Зори
    Зори
    Рейтинг: 1599 Неутрално

    До коментар [#62] от "anonim440":


    До известна степен си прав! И Костал когато стъпиха в Смолян се случи същото-побългариха доста. Но въпреки това можем да се поучаваме от грешките си. Нали?

  65. 65 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 2345 Неутрално

    До коментар [#61] от "Darth Plagueis":

    Самия факт, че сме на картата при този избор е достатъчен атестат за средата!

    Фолксваген не са последния инвеститор на земята. Ако толкоз са им проблем някакви 200млн.. да си заминават за Турция.

  66. 66 Профил на anonim440
    anonim440
    Рейтинг: 3153 Неутрално

    Съвременните българи много искат да са номер 1 в Света, но... нещо не им се получава. Само с претенции... Първо да се освободи България от комунизма и да тръгне напред като Румъния, а после вече...

  67. 67 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 2345 Неутрално

    До коментар [#58] от "Зори":

    Мойто положение е като твойто. :)

    И мен не ме кефят малоумщините дето драскаш, ама търпя те. И ти ще ме търпиш :)

  68. 68 Профил на Emil Dimov
    Emil Dimov
    Рейтинг: 1199 Весело


    Борисов обеща на "Фолксваген" субсидии, докато започват преговорите с България и Турция?!
    - "тиквоносеца" пак се изхвърлил и нещо се объркал на КОЙ какво обещава без гаранция да го изпълни?!!!!

    До коментар [#5] от "Big Muzzy":
    По триста лева на голф + ("едно прасе"!)

  69. 69 Профил на Зори
    Зори
    Рейтинг: 1599 Неутрално

    До коментар [#67] от "niakoi_si":


    Не ми се нрави да влизам в лични спорове. А за моето и твоето ,,положение" може да поспорим...

  70. 70 Профил на angelboy8008
    angelboy8008
    Рейтинг: 800 Неутрално

    До коментар [#38] от "anonim440":

    Коя е вашата фирма/склад?

  71. 71 Профил на George Svinarov
    George Svinarov
    Рейтинг: 1390 Неутрално

    "... добра транспортна свързаност и "изгодни" разходи за труд."

    Мъка, гжа Петрова. Мъкаааа!
    Няма по западнала ЖП инфраструктура в Европа от нашата. Ако сравнят заплащането в София и в Измир да речем, ще открият колко са "изгодни". Да не говорим, че изгодни, изгодни, като няма работници кел файда? Тиквата свикнал с комунизма - вижте при нас олиото е евтино! Подробността, че по магазините няма олио се премълчава.

  72. 72 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2329 Неутрално

    До коментар [#8] от "hamiltonf":

    Това с фиксирания курс е по-скоро негатив. Защото турската лира само ще пада и в средносрочен план разходите за труд там ще седят константни или ще намаляват. А в България ще нарастват поне с инфлацията, потенциално и повече.

  73. 73 Профил на Nada Tomba
    Nada Tomba
    Рейтинг: 555 Неутрално

    На Фолксваген на управителния съвет само за Бойко и България си приказват. И шефа ще се откаже да продаде и останалите ще се разочароват.

  74. 74 Профил на Destino
    Destino
    Рейтинг: 588 Весело

    До коментар [#45] от "faeton." Като има недостатъци да си траем ли?
    —цитат от коментар 56 на anonim440


    Тече пазарлък, по друг начин не може да се каже, между фолкса и търците.
    Явно тази статия с Тиквата е пусната за да се получат още отстъпки от турците.
    Т.е. ние сме средство в ръцете на фолкса. Никой ли не го проумява това в тази държава???

    Гладна кокошка просо сънува, можем само седалки да правим за фолкса.
    С турците сме в различна категория, те могат само за администрацията си да купят 100К автомобила.

  75. 75 Профил на zidar
    zidar
    Рейтинг: 685 Неутрално

    До коментар [#50] от "Зори":С българи шефове? Не вярвам.Била като стъпиха в България и 5 г. управляваха германци. И след 5 г. германците решиха, че вече има обучени кадри българи и оставиха управлението в български ръце. И на другият ден всичко беше побългарено, братовчеди, роднини се назначиха на хубавите позиции.
    —цитат от коментар 62 на anonim440


    Сега за шефове ли говориш, защото преди писа изобщо че нямало хора, за работниците в някакъв склад писа... Не извъртай. Висшият менджмънт е друго ниво. Била като открива магазини, дали складажиите и касиерите са германци? Но и това за Билла не е вярно, защото още от 2009 г. например директор Сървис е Албена Георгиева, днес оперативен директор на веригата - т.е. българка. Отдел продажби се оглавява от самото начало от Марио Милков - българин. Управител на първия магазин Билла е Бойко Сачански. Бойко Сачански е в BILLA от стъпването на веригата в България в началото на века. След това става регионален мениджър, маркетинг мениджър. Така че не знам за какви първи пет години когато са управлявали германци пишеш...

  76. 76 Профил на anonim440
    anonim440
    Рейтинг: 3153 Неутрално

    До коментар [#70] от "angelboy8008":

    А , да сега и това да кажа, няма как да стане. Огромна фирма с огромен склад.

  77. 77 Профил на ywk50370410
    ywk50370410
    Рейтинг: 293 Неутрално

    АКо дойдат Фолксваген, ще си намерят хора. Проблема че, че ще вземат хора от доста малки и средни фирми, като част от тях няма да издъжат и ще затворят. Проблема на българските фирми не е че дори да дават по-високи заплати няма как да им излезе сметката защото нямат краен продукт с висока добавена стойност. Ние работим основно ишелеме. Затова и сега сме икономически по долни гащи. Фирмите от Германия предлагат по-добри заплати на последните останали читави работници в БГ, а фирмите тук няма как да се конкурират диркетно с тези в Зап. Европа и става омагьосан кръг....Вече не знам кое е по-добре.

  78. 78
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  79. 79 Профил на Шихан Йордечка
    Шихан Йордечка
    Рейтинг: 430 Неутрално

    забележете датата:

    Иван Костов: Всяка ... - Dnevnik.bg

    [Search domain www.dnevnik.bg/bulgaria/2011/06/26/1112591_ivan_kostov_vsiaka_lentichka_e_vreme_otkradnato_ot/]

    https://www.dnevnik.bg/bulgaria/2011/06/26/1112591_ivan_kostov_vsiaka_lentichka_e_vreme_otkradnato_ot/

    Иван Костов "Това правителство за две години загуби много подкрепа. Всяка лентичка е време откраднато от арбитраж на спорове между министри, от решаване на проблеми, от обяснения на политиката, която се води".

    My amygdala could beat up your prefrontal cortex.
  80. 80 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1823 Неутрално

    До коментар [#72] от "m17":

    Абсолютно навсякъде като положителен инвестиционен фактор се изтъква стабилността на една валута, не волатилността. Ако сте толкова сигурни че лирата ще пада, сте свободни да инвестирате спестяванията си на падащ курс. Но едва ли ще го направите.

  81. 81 Профил на Илиана
    Илиана
    Рейтинг: 711 Разстроено

    Турция е 80 млн пазар, а ние, Гърция и Сърбия с има-няма 8 милиона.
    Освен че сме дребен пазар, нямаме и голям избор на млада работна сила, Ето затова тези 3 държави са безперспективни !!!!!!

  82. 82 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 5195 Неутрално

    До коментар [#6] от "niakoi_si":

    Автомобилите не се ядат!
    Кой ще ни даде пари!?!?!

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  83. 83 Профил на amg32
    amg32
    Рейтинг: 475 Неутрално

    Ало, VW! Бягайте далеч от ЗСА(Задунайски Съветски Анклаав)! И тоя с едната прочетена книга не му слушайте глупостите! Направете си добре домашното и не правете необмислени ходове!

  84. 84 Профил на anonim440
    anonim440
    Рейтинг: 3153 Неутрално

    До коментар [#75] от "zidar":

    Ок, ти вие ги знаете нещата на книга, аз ги знам от първа ръка.
    На хартия България е ехее... не можеш я стигна... На дело...
    Хората бягат от прекрасната държава... странно защо?

  85. 85 Профил на Булаир
    Булаир
    Рейтинг: 788 Неутрално

    Ако ще си мерим субсидиите, пазара, работната ръка с Турция, шансовете ни са под нулата. Единственото ни предимство е, че не търсим петрол край Северен Кипър.

  86. 86 Профил на tolkoli
    tolkoli
    Рейтинг: 1582 Неутрално

    Путин активно лобира в полза на Турция против България. Връзката е Ердоган - Путин - Шрьодер - Фолксваген.
    —цитат от коментар 63 на tacheaux


    Тук е заровено кучето. И аз мисля, че България няма голям шанс.

    Нека се опитаме да храним добрия "вълк" в себе си.
  87. 87 Профил на anonim440
    anonim440
    Рейтинг: 3153 Неутрално

    Оправяйте се. Ха дано, ама надали. При нас постоянно напускат хора. Няма хора.
    Може пък да роботизират всичко. България да стане първата държава с роботизирани изцяло складове.

  88. 88 Профил на The Island
    The Island
    Рейтинг: 311 Неутрално

    За първо шестмесечие продажбите на нови автомобили в целия свят са сериозно надолу, Включително за Фолксваген груп, в това число и за Шкода, която мислеха да правят тук.
    Затова изчакват, все едно да купиш фабрика на 9 септември. В Китай пазара е много надолу, затова всички са в партер поза. Нищо не зависи от България в момента. Нито от Турция. Нисан ще съкращават 12 000 човека.

  89. 89 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1823 Неутрално

    До коментар [#85] от "Булаир":

    + Не купуваме руски ракети, не нахлуваме в чужди държави. Не е малко, но факт е че предимствата са само политически.

    Затова трябва повечко държавна политика и субсидии поне на 70 % от ердогановите, за да имаме шанс.

  90. 90 Профил на zidar
    zidar
    Рейтинг: 685 Неутрално

    До коментар [#75] от "zidar":Ок, ти вие ги знаете нещата на книга, аз ги знам от първа ръка.На хартия България е ехее... не можеш я стигна... На дело...Хората бягат от прекрасната държава... странно защо?
    —цитат от коментар 84 на anonim440


    Каква книга, какви пет лева? Казах ясно, че първият управител на Била е Бойко Сачански, после издигнал се при разрастването на веригата у нас да регионален мениджър. Коте и публичен факт. Ти каза, че първите пет години като Била стъпила у нас се управлявала от германци, което е невярно. Ясен е подходът ти при поднасяне на тези, за да прокараш някакво мнение - лъжливи твърдения.

  91. 91 Профил на Зори
    Зори
    Рейтинг: 1599 Неутрално

    До коментар [#77] от "ywk50370410":


    Знаем знаем ,кое е по-добре! Българския работник е европейски работник. Щом в Европа на българския работник му плащат като на европейския, то и нашия тук европейските фирми трябва да им заплащат по европейски стандарт! Стига сме се оправдали 30 години че видите ли нянаме образовани работници, че нямаме бази, че нямаме закони и добра инвестиционна среда. По този начин няма да изградим и да повикаме никой освен неволята!

  92. 92 Профил на Шихан Йордечка
    Шихан Йордечка
    Рейтинг: 430 Неутрално

    До коментар [#86] от "tolkoli":

    ^^^
    айдееее и таа депесарска трол-лелка-ГЕРБ доприпка в свински тръст... Кога да очакваме другата Доганова?

    само да вметна, таа трол-лелка, така разбираща от хибриди и харери, използва акаунт отлежавал дъъълги години без никаква активност по него

    по-забавно е, че твърди, че докладът на Държавния Департамент на САЩ за човешките права бил, цитирам, "fake news"

    My amygdala could beat up your prefrontal cortex.
  93. 93 Профил на anonim440
    anonim440
    Рейтинг: 3153 Неутрално

    Преди само 2 г. на всички им се казваше "Като не ти харесва вън".
    А сега е "Ама моля ти се защо напускаш? Какво искаш? Какво не ти харесва? При какви условия би останал? Какво можем да направим?".

  94. 94 Профил на amg32
    amg32
    Рейтинг: 475 Неутрално

    Турция е 80 млн пазар, а ние, Гърция и Сърбия с има-няма 8 милиона.Освен че сме дребен пазар, нямаме и голям избор на млада работна сила, Ето затова тези 3 държави са безперспективни !!!!!!
    —цитат от коментар 81 на Илиана


    Ганю се реди до Гърция :)))))) Казвам ви, не са в ред задунайците!

  95. 95 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2329 Неутрално

    До коментар [#80] от "zxp53317185":

    Е то всички бяха убедени че Енрон е супер, само седмица преди да фалира. Аз лично не се чувствам привлечен от валутните спекулации, отделно за тях се изисква голям капитал. Но е факт че при силно отворена икономика, здраво набълбукана с дълг в долари, единствения начин е девалвация на валутата.

  96. 96 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 3565 Неутрално

    Глупавото изказване на Борисов вероятно е предизвикало саркастични усмивки в шефовете на Фолксваген. Борисов още веднъж е демонстрирал простотията си.

  97. 97 Профил на amg32
    amg32
    Рейтинг: 475 Неутрално

    До коментар [#77] от "ywk50370410":Знаем знаем ,кое е по-добре! Българския работник е европейски работник. Щом в Европа на българския работник му плащат като на европейския, то и нашия тук европейските фирми трябва да им заплащат по европейски стандарт!
    —цитат от коментар 91 на Зори


    Ганке, те и на сирийския, албанския, иракския и т.н. работник в Европа му плащат....И логика нямате даже в главите си! Щом и цяла групича ти ръкопляска на нон сенса!

  98. 98 Профил на tolkoli
    tolkoli
    Рейтинг: 1582 Неутрално

    До коментар [#92] от "Шихан Йордечка":

    А ве паток, няма ли да спреш да спамиш за моя сметка. Няма изтъркване тая флашка.
    Бот-паток.

    Нека се опитаме да храним добрия "вълк" в себе си.
  99. 99 Профил на Зори
    Зори
    Рейтинг: 1599 Неутрално

    Костал България като стъпиха в Смолян нашите селяни(не казвам селяндури!!!) се научиха да работят на поточна линия, научиха се да работят в колектив, на ред и дисциплина. Образоваха се що годе на някаква западна дисциплина на работното място. Някои работници дори завършиха технически специалности, с което станаха конкурентни. Ако Фолксваген дойдат съм сигурна че работници Костал които са работили (и работят в момента!)за производството на техни продукти отново ще имат желание да го направят.

  100. 100 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1823 Неутрално

    До коментар [#95] от "m17":

    Точно затова казвам че в случая по - ценна е стабилността на лева/еврото от падаща (но все пак назъбена) турска лира.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK