"Българското правителство предложи при строго придържане към европейското законодателство максимални шансове за държавно подпомагане."
Това е супер типично измиване на ръцете по борисовски. Явно го мързи да иска изключение от европейските правила (нещо напълно допустимо), като Словакия и Унгария например. ЕС има интерес този завод да остане в ЕС, а не извън него. Така че, моля свършете си работата и се понапънете, моля!
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Бойко пак е забравил най-важното, а именно, че българския лев е "вързан" за еврото, разходите могат да бъдат точно прогнозирани, за разлика от подскачащата нагоре-надолу турска финансова система, с основен банкер Ердоган. Също така, трябва да гарантира закупване на определен брой автомобили за държавната администрация, подобно на турската оферта.
Академик Павлов: "Трябва да изразя тъжното си виждане за руския човек - той има толкова слаба мозъчна система, че не може да възприема реалността като такава. Условните му рефлекси се координират не с действия, а с думи."
1932 година.
Да. За първото шестмесечие има 6% годишен спад в световните продажби на нови автомобили. В тази ситуация защо изобщо трябва да се прави нов завод?
The best way to predict the future is to invent it.
Когато едно решение за стратегическа инвестиция премине границата на икономическата логика и цопне в калното и хлъзгаво поле на политиката се стига да абсурдни ситуации и анти логика!!!
Мдааа, и тук, и в Турция, на завода се гледа като на гаранция за спечелване на следващите избори. Да му мисли матряла на държавата, която ще "спечели".
Ето, дежурен либертарианец. Като го правят Унгария, Полша, Словакия, Турция итн е "далновидност", като трябва да го направи България - "извращение" ??!
Да не говорим че подобна инвестиция би била най - умно инвестираните държавни пари за последните поне 70 години.
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
"Ама предлагам, ти да обясниш на болните дето нямат лекарства"?! Айде стига тролене, кои нямат лекарства? Или 5 млрд. лева за НЗОК са малко?! И, "Или на пенсионерите дето цепят стотинките"?! Как е възможно подобно мислене, тогава трябваше нито един завод да не правим, да не каним инвеститори, и пенсионерите със сигурност щяха да си броят копейките... Смешна история...
Академик Павлов: "Трябва да изразя тъжното си виждане за руския човек - той има толкова слаба мозъчна система, че не може да възприема реалността като такава. Условните му рефлекси се координират не с действия, а с думи."
1932 година.
Коментарът е скрит от модераторите, защото съдържа вулгарни, нецензурни квалификации, лични нападки, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на други коментиращи и лица, цитирани в публикациите. Ако въпреки това желаете да го видите, натиснете тук.
Абе тя турската финансова система подскача само в една посока - преди 10г един лев беше равен на една турска лира, днес един лев е 3.10 турски лири. Заплатите им се повишават, но не със същия темп... всичко това само намалява производствените разходи на международните компании, които имат ограничени приходи в лири и не се финансират през турската банкова система
One should be free to do whatever he wants, as longs this does not interfere with the equal right of everybody else to do the same.
"Ама предлагам, ти да обясниш на болните дето нямат лекарства"
Ама предлагам ти да обясниш на болните (за които няма лекарства) и на пенсионерите (които цепят стотинката) КОЙ търпя порочния модел на КТБ и как вече няколко години няма виновни за едни 4 милиарда лева, които (основно) ДП открафна от КТБ!
Борбата за кметското място в София е въпрос на живот и смърт! Началото на края! Очевидно ББ разбира това. Един милиард за саниране, с откраднати огромен процент, е много по-лоша инвестиция от един милиард, даден на Фолксваген. А турците обещават не милиарди, а стотина милиона.
По добре красив и умен, отколкото грозен и глупав.
Ами и Радев да си трае и да не насилва нещата, че се изцепи много неподходящо през май, че той бил поканил завода и имал и писмо на немския президент в наша подкрепа....
Фолксваген ще правят завод за Шкоди с двигатели с вътрешно горене . За да освободят мощности за електромобили. След това ще преструктурират старите си мощности.
Като се има предвид, è най- вероятно електромобилите имат бъдеще, защо не направят този завод у нас , вместо да местят готови заводи у нас ?
Така ще избегнат скъпо и ненужно двойно преструктуриране !
Баце съвсем е изтрещял или това от помощите на немските фондации за ГЕРБ? Нали си имат колониален ЗНИ , сега и субсидии ще им дава ?! Б* какъв фашизъм срещу народа, по-добре да даде по нещо на селяните които имат по 1-2 прасета и калинката им прати убийци и сега гният по селата!
"По-нататък се казва, че според него България е готова да изчерпи всички възможности за субсидии, като се съобразява със законодателствотото на ЕС: "Българското правителство предложи при строго придържане към европейското законодателство максимални шансове за държавно подпомагане."
Излиза че европейското законодателство стимулира инвеститорите да ходят в Турция.
дано да не стане тази герберско-мениджърска злощастна сделка. Дано България да разбере, че е страна за иновации, чисто земеделие и инициативи човешки общности, а не територия за развойна дейност, от която комунистически мутри потриват ръце!!!
вестник дневник е медия контролирана от голяма северна държава-бензиностанция.
вестник дневник не е искрен с читателите си и ги третира като материал за облъчване и манипулация.
списвачите на вестник дневник нямат професионално ниво и не биха си намерили работа в свободния свят.
Засега няма преговори с български представители, за разлика от Турция. Нашата активност е в пресата. Разбира се, всичко може да се промени за броени дни. Скептичен съм, но ще се зарадвам ако се окажа лош пророк :)
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
На този дупеврътник едва ли някой в Германия му се връзва на приказките за политика "благоприятна за бизнеса". Е, ако уточни, че е имал предвид прасешкия бизнес, ще му повярваме. Ама успешния млад българин едва ли все още има капацитета да си купи Фолксваген. Но при същото "управление" още 10-на годинки, току-виж, успял.
Браво Дневниче за цензурата. Мода си знае какъв е, ПКП :)
Фолксваген ще правят завод за Шкоди с двигатели с вътрешно горене . За да освободят мощности за електромобили. След това ще преструктурират старите си мощности.Като се има предвид, è най- вероятно електромобилите имат бъдеще, защо не направят този завод у нас , вместо да местят готови заводи у нас ?Така ще избегнат скъпо и ненужно двойно преструктуриране !
А хора? Хора от къде ще вземе България? В нашият склад вече почти няма нормални. Идват пияни и дрогирани, отделно има хора, които психически не са добре, а се работи с машини и е опасно. Но няма хора, взимат всякакви. Откъм хора в България е шлака. И по-зле ще става, всички бягат на Запад. Отделно в "колектива" има злобари и завистници и само гледат да правят мръсно и да "подливат вода". В такава "среда" нищо не става.
Доста е скандално, но е така. Европейски производител отива в чужда държава, за да избегне европейските ограничения, а ЕК не защитава европейския интерес. Но какво може да се очаква, когато самата Германия строи най нагло Северен поток 2 без да се съобразява с мнението на ЕС и желанието на останалите страни членки. Явно правилата на ЕС са само за балъците като нас.
Евроатлантида
Във фирма на моя роднина са много доволни от България. За заплати от по и над 1500 евро нето наемат(качествени) кадри от чужбина с международен, много богат опит - предимно българи. Нещо нечувано за други части на Европа. А ФВ има възможност да плаща такива заплати.
Засега няма преговори с български представители, за разлика от Турция. Нашата активност е в пресата. Разбира се, всичко може да се промени за броени дни. Скептичен съм, но ще се зарадвам ако се окажа лош пророк :)
Обясни ми моля, каква е логиката концерн с оборот сигурно, колкото 3 бюджета на България да бъде спонсориран от България?
Те идват тука да печелят. Нищо лошо. Но защо България трябва да ги субсидира? Това ли им е проблема на инвестицията, не им достигат 100-200млн. и искат да им помогнем???
Не схващаш ли, че това е едно надцакване на политици, които разпределят чужди пари само и само за да могат да си подсигурят дивиденти за политическите си мераци? Освен всичко друго в такава игра нямаме никакъв шанс пред Ердоган, той разполага с тотален контрол над централната си банка и може да си напечата колкото иска пари, реципрочно простия турчин ще му плати заигравките. Ние обаче сме в борд и имаме ограничения от ЕС, точно заради подобни глупости.
Това малко взе да прилича на конкурс, в който губещата участничка предлага фелацио на съдията!
А какво ще кажеш за Румен Радев, който през май заяви, че получил ласкаво и обнадеждаващо писмо от президента Щайнмайер по темата? И че лично бил поканил Фолксваген? https://www.24chasa.bg/novini/article/7448093
Не е спонсорирана, а eвентуално дотирана, средства, които многократно повече ще се върнат в държавния бюджет.
Академик Павлов: "Трябва да изразя тъжното си виждане за руския човек - той има толкова слаба мозъчна система, че не може да възприема реалността като такава. Условните му рефлекси се координират не с действия, а с думи."
1932 година.
До коментар [#27] от "Зори":Т.е. да вземем да си купим инвеститори, това ли предлагаш?Инвеститор се привлича със среда, не със свирки! То и това става, ама...
Инвеститор се привлича по всички възможни начини, ако трябва и по посочения. А среда се изгражда точно с държавна политика. Сори, не е либертарианско, но навсякъде е така. И докато чакаме нашата среда да се изгради от нищото, Ердоган разполага.
Ето ти нещо добро - българите са много добри хора. Но като професионалисти не струват. Не трябва да се работи с българи (има и изключения разбира се). Разбира се това се дължи на комунизма. Сега просто "качествата" придобити по времето на соца се проявяват - връзки, шуробаджанащина, мафии на работното място за да се краде и т. н. ужаси. Разбира се той и Алеко е плюел по България, да си припомним само че е написал "Бай Ганьо". Да не говорим за Славейков дето е написал едно стихотворение което е известно. Като има недостатъци да си траем ли?
Не ни учи как се привлича инвеститор! Моля те! Ако толкова си знаел и могъл България до сега би трябвало да е цъфнала и вързала. Бе си ли съгласен? Има хора които получават парите си за да правят точно това-да се грижат за добрата инвестиционна среда в държавата. А това дали го правят е вече съвсем отделен въпрос!
С българи шефове? Не вярвам. Била като стъпиха в България и 5 г. управляваха германци. И след 5 г. германците решиха, че вече има обучени кадри българи и оставиха управлението в български ръце. И на другият ден всичко беше побългарено, братовчеди, роднини се назначиха на хубавите позиции.
До известна степен си прав! И Костал когато стъпиха в Смолян се случи същото-побългариха доста. Но въпреки това можем да се поучаваме от грешките си. Нали?
Съвременните българи много искат да са номер 1 в Света, но... нещо не им се получава. Само с претенции... Първо да се освободи България от комунизма и да тръгне напред като Румъния, а после вече...
Борисов обеща на "Фолксваген" субсидии, докато започват преговорите с България и Турция?! - "тиквоносеца" пак се изхвърлил и нещо се объркал на КОЙ какво обещава без гаранция да го изпълни?!!!!
До коментар [#5] от "Big Muzzy": По триста лева на голф + ("едно прасе"!)
"... добра транспортна свързаност и "изгодни" разходи за труд."
Мъка, гжа Петрова. Мъкаааа! Няма по западнала ЖП инфраструктура в Европа от нашата. Ако сравнят заплащането в София и в Измир да речем, ще открият колко са "изгодни". Да не говорим, че изгодни, изгодни, като няма работници кел файда? Тиквата свикнал с комунизма - вижте при нас олиото е евтино! Подробността, че по магазините няма олио се премълчава.
Това с фиксирания курс е по-скоро негатив. Защото турската лира само ще пада и в средносрочен план разходите за труд там ще седят константни или ще намаляват. А в България ще нарастват поне с инфлацията, потенциално и повече.
Тече пазарлък, по друг начин не може да се каже, между фолкса и търците. Явно тази статия с Тиквата е пусната за да се получат още отстъпки от турците. Т.е. ние сме средство в ръцете на фолкса. Никой ли не го проумява това в тази държава???
Гладна кокошка просо сънува, можем само седалки да правим за фолкса. С турците сме в различна категория, те могат само за администрацията си да купят 100К автомобила.
До коментар [#50] от "Зори":С българи шефове? Не вярвам.Била като стъпиха в България и 5 г. управляваха германци. И след 5 г. германците решиха, че вече има обучени кадри българи и оставиха управлението в български ръце. И на другият ден всичко беше побългарено, братовчеди, роднини се назначиха на хубавите позиции.
Сега за шефове ли говориш, защото преди писа изобщо че нямало хора, за работниците в някакъв склад писа... Не извъртай. Висшият менджмънт е друго ниво. Била като открива магазини, дали складажиите и касиерите са германци? Но и това за Билла не е вярно, защото още от 2009 г. например директор Сървис е Албена Георгиева, днес оперативен директор на веригата - т.е. българка. Отдел продажби се оглавява от самото начало от Марио Милков - българин. Управител на първия магазин Билла е Бойко Сачански. Бойко Сачански е в BILLA от стъпването на веригата в България в началото на века. След това става регионален мениджър, маркетинг мениджър. Така че не знам за какви първи пет години когато са управлявали германци пишеш...
АКо дойдат Фолксваген, ще си намерят хора. Проблема че, че ще вземат хора от доста малки и средни фирми, като част от тях няма да издъжат и ще затворят. Проблема на българските фирми не е че дори да дават по-високи заплати няма как да им излезе сметката защото нямат краен продукт с висока добавена стойност. Ние работим основно ишелеме. Затова и сега сме икономически по долни гащи. Фирмите от Германия предлагат по-добри заплати на последните останали читави работници в БГ, а фирмите тук няма как да се конкурират диркетно с тези в Зап. Европа и става омагьосан кръг....Вече не знам кое е по-добре.
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Иван Костов "Това правителство за две години загуби много подкрепа. Всяка лентичка е време откраднато от арбитраж на спорове между министри, от решаване на проблеми, от обяснения на политиката, която се води".
Абсолютно навсякъде като положителен инвестиционен фактор се изтъква стабилността на една валута, не волатилността. Ако сте толкова сигурни че лирата ще пада, сте свободни да инвестирате спестяванията си на падащ курс. Но едва ли ще го направите.
Турция е 80 млн пазар, а ние, Гърция и Сърбия с има-няма 8 милиона. Освен че сме дребен пазар, нямаме и голям избор на млада работна сила, Ето затова тези 3 държави са безперспективни !!!!!!
Ало, VW! Бягайте далеч от ЗСА(Задунайски Съветски Анклаав)! И тоя с едната прочетена книга не му слушайте глупостите! Направете си добре домашното и не правете необмислени ходове!
Ок, ти вие ги знаете нещата на книга, аз ги знам от първа ръка. На хартия България е ехее... не можеш я стигна... На дело... Хората бягат от прекрасната държава... странно защо?
Ако ще си мерим субсидиите, пазара, работната ръка с Турция, шансовете ни са под нулата. Единственото ни предимство е, че не търсим петрол край Северен Кипър.
Оправяйте се. Ха дано, ама надали. При нас постоянно напускат хора. Няма хора. Може пък да роботизират всичко. България да стане първата държава с роботизирани изцяло складове.
За първо шестмесечие продажбите на нови автомобили в целия свят са сериозно надолу, Включително за Фолксваген груп, в това число и за Шкода, която мислеха да правят тук. Затова изчакват, все едно да купиш фабрика на 9 септември. В Китай пазара е много надолу, затова всички са в партер поза. Нищо не зависи от България в момента. Нито от Турция. Нисан ще съкращават 12 000 човека.
До коментар [#75] от "zidar":Ок, ти вие ги знаете нещата на книга, аз ги знам от първа ръка.На хартия България е ехее... не можеш я стигна... На дело...Хората бягат от прекрасната държава... странно защо?
Каква книга, какви пет лева? Казах ясно, че първият управител на Била е Бойко Сачански, после издигнал се при разрастването на веригата у нас да регионален мениджър. Коте и публичен факт. Ти каза, че първите пет години като Била стъпила у нас се управлявала от германци, което е невярно. Ясен е подходът ти при поднасяне на тези, за да прокараш някакво мнение - лъжливи твърдения.
Знаем знаем ,кое е по-добре! Българския работник е европейски работник. Щом в Европа на българския работник му плащат като на европейския, то и нашия тук европейските фирми трябва да им заплащат по европейски стандарт! Стига сме се оправдали 30 години че видите ли нянаме образовани работници, че нямаме бази, че нямаме закони и добра инвестиционна среда. По този начин няма да изградим и да повикаме никой освен неволята!
Преди само 2 г. на всички им се казваше "Като не ти харесва вън". А сега е "Ама моля ти се защо напускаш? Какво искаш? Какво не ти харесва? При какви условия би останал? Какво можем да направим?".
Турция е 80 млн пазар, а ние, Гърция и Сърбия с има-няма 8 милиона.Освен че сме дребен пазар, нямаме и голям избор на млада работна сила, Ето затова тези 3 държави са безперспективни !!!!!!
Е то всички бяха убедени че Енрон е супер, само седмица преди да фалира. Аз лично не се чувствам привлечен от валутните спекулации, отделно за тях се изисква голям капитал. Но е факт че при силно отворена икономика, здраво набълбукана с дълг в долари, единствения начин е девалвация на валутата.
До коментар [#77] от "ywk50370410":Знаем знаем ,кое е по-добре! Българския работник е европейски работник. Щом в Европа на българския работник му плащат като на европейския, то и нашия тук европейските фирми трябва да им заплащат по европейски стандарт!
Ганке, те и на сирийския, албанския, иракския и т.н. работник в Европа му плащат....И логика нямате даже в главите си! Щом и цяла групича ти ръкопляска на нон сенса!
Костал България като стъпиха в Смолян нашите селяни(не казвам селяндури!!!) се научиха да работят на поточна линия, научиха се да работят в колектив, на ред и дисциплина. Образоваха се що годе на някаква западна дисциплина на работното място. Някои работници дори завършиха технически специалности, с което станаха конкурентни. Ако Фолксваген дойдат съм сигурна че работници Костал които са работили (и работят в момента!)за производството на техни продукти отново ще имат желание да го направят.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
zxp53317185
Рейтинг: 2867 Неутрално"Българското правителство предложи при строго придържане към европейското законодателство максимални шансове за държавно подпомагане."
Това е супер типично измиване на ръцете по борисовски. Явно го мързи да иска изключение от европейските правила (нещо напълно допустимо), като Словакия и Унгария например. ЕС има интерес този завод да остане в ЕС, а не извън него. Така че, моля свършете си работата и се понапънете, моля!
karabastun
Рейтинг: 2624 ЛюбопитноНай-вероятно "Фолксваген"няма да направят завод нито в България, нито в Турция.
[email protected]foxa5
Рейтинг: 484 НеутралноАко трябва да дадат и повече субсидии с разрешение на ЕС за да запазим инвестицията вътре в блока.
niakoi_si
Рейтинг: 636 НеутралноДо коментар [#2] от "karabastun":
Точно!
Big Muzzy
Рейтинг: 1023 НеутралноПо триста лева на голф
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Willy Messerschmitt
Рейтинг: 1968 ЛюбопитноБългария не е в позицията да казва на VW....И колкото повече се разбира това ....толкова по-добре!Бойко най-добре да си трае и да не насилва нещата!
До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...hamiltonf
Рейтинг: 4384 НеутралноБойко пак е забравил най-важното, а именно, че българския лев е "вързан" за еврото, разходите могат да бъдат точно прогнозирани, за разлика от подскачащата нагоре-надолу турска финансова система, с основен банкер Ердоган.
Академик Павлов: "Трябва да изразя тъжното си виждане за руския човек - той има толкова слаба мозъчна система, че не може да възприема реалността като такава. Условните му рефлекси се координират не с действия, а с думи." 1932 година.Също така, трябва да гарантира закупване на определен брой автомобили за държавната администрация, подобно на турската оферта.
EU defender
Рейтинг: 636 НеутралноТова е грешка, откъде накъде ще им субсидираме бизнеса?
The best way to predict the future is to invent it.EU defender
Рейтинг: 636 НеутралноДа. За първото шестмесечие има 6% годишен спад в световните продажби на нови автомобили. В тази ситуация защо изобщо трябва да се прави нов завод? The best way to predict the future is to invent it.
selqnin
Рейтинг: 2893 НеутралноКогато едно решение за стратегическа инвестиция премине границата на икономическата логика и цопне в калното и хлъзгаво поле на политиката се стига да абсурдни ситуации и анти логика!!!
tkirov
Рейтинг: 271 НеутралноМдааа, и тук, и в Турция, на завода се гледа като на гаранция за спечелване на следващите избори. Да му мисли матряла на държавата, която ще "спечели".
zxp53317185
Рейтинг: 2867 НеутралноДо коментар [#6] от "niakoi_si":
Ето, дежурен либертарианец. Като го правят Унгария, Полша, Словакия, Турция итн е "далновидност", като трябва да го направи България - "извращение" ??!
Да не говорим че подобна инвестиция би била най - умно инвестираните държавни пари за последните поне 70 години.
tkirov
Рейтинг: 271 НеутралноДо коментар [#6] от "niakoi_si":
+1
Resurrection
Рейтинг: 2539 ЛюбопитноМНОГО ДОБРЕ Г-н БОРИСОВ!
...само дано не сте им обещали че българите ще им работят за МРЗ...!
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
hamiltonf
Рейтинг: 4384 НеутралноДо коментар [#6] от "niakoi_si":
Академик Павлов: "Трябва да изразя тъжното си виждане за руския човек - той има толкова слаба мозъчна система, че не може да възприема реалността като такава. Условните му рефлекси се координират не с действия, а с думи." 1932 година."Ама предлагам, ти да обясниш на болните дето нямат лекарства"?!
Айде стига тролене, кои нямат лекарства? Или 5 млрд. лева за НЗОК са малко?!
И, "Или на пенсионерите дето цепят стотинките"?! Как е възможно подобно мислене, тогава трябваше нито един завод да не правим, да не каним инвеститори, и пенсионерите със сигурност щяха да си броят копейките...
Смешна история...
Judjuk
Рейтинг: 2239 НеутралноБоко сигурно е обещал да им помогне да си платят 25 млд глоби. Добър Боко, хубав Боко, аферим, машаллах!!!!
Judjuksa6
Рейтинг: 1658 ЛюбопитноКакви са тези субсидии? На това не му ли викаха "държавна помощ" и не беше ли забранено от Европейския съюз. Или за "наши хора" може..
ЕвроатлантидаПолковник за европейско развитие на България
Рейтинг: 1316 НеутралноНе че нещо, но подозирам, че този завод ще бъде на загуба.
Ние сме в държавата и държавата е в нас! Ние събираме бюджета и го раздаваме помежду си.Resurrection
Рейтинг: 2539 ЛюбопитноКоментарът е скрит от модераторите, защото съдържа вулгарни, нецензурни квалификации, лични нападки, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на други коментиращи и лица, цитирани в публикациите. Ако въпреки това желаете да го видите, натиснете тук.
До коментар [#10] от "EU defender":
Какви са тези тъпи въпроси само не разбирам?
SML
Рейтинг: 583 НеутралноАбе тя турската финансова система подскача само в една посока - преди 10г един лев беше равен на една турска лира, днес един лев е 3.10 турски лири. Заплатите им се повишават, но не със същия темп... всичко това само намалява производствените разходи на международните компании, които имат ограничени приходи в лири и не се финансират през турската банкова система One should be free to do whatever he wants, as longs this does not interfere with the equal right of everybody else to do the same.
vassilun
Рейтинг: 4819 НеутралноДо коментар [#6] от "niakoi_si":
"Ама предлагам, ти да обясниш на болните дето нямат лекарства"
Ама предлагам ти да обясниш на болните (за които няма лекарства) и на пенсионерите (които цепят стотинката) КОЙ търпя порочния модел на КТБ и как вече няколко години няма виновни за едни 4 милиарда лева, които (основно) ДП открафна от КТБ!
nessarox
Рейтинг: 1320 НеутралноБорисов няма нужда да обещава нещо, което ще го платиме ние.
Не си губя времето да отговарям на тролове . “Pacta sunt servanda”Да помисли за националният интерес на България, и приоритет не е завода на Фолксваген.
UJC4040
Рейтинг: 442 НеутралноБорбата за кметското място в София е въпрос на живот и смърт! Началото на края!
По добре красив и умен, отколкото грозен и глупав.Очевидно ББ разбира това.
Един милиард за саниране, с откраднати огромен процент, е много по-лоша инвестиция от един милиард, даден на Фолксваген.
А турците обещават не милиарди, а стотина милиона.
vassilun
Рейтинг: 4819 НеутралноДо коментар [#8] от "hamiltonf":
"за разлика от подскачащата нагоре-надолу турска финансова система, с основен банкер Ердоган. "
Турската лира май "подскача" само надолу!
Resurrection
Рейтинг: 2539 НеутралноНа България и трябват инвеститори! По този въпрос НЕ МОЖЕ ДА СЕ СПОРИ!!!
zidar
Рейтинг: 269 НеутралноАми и Радев да си трае и да не насилва нещата, че се изцепи много неподходящо през май, че той бил поканил завода и имал и писмо на немския президент в наша подкрепа....
https://www.24chasa.bg/novini/article/7448093 © www.24chasa.bg
zxp53317185
Рейтинг: 2867 НеутралноНапротив, абсолютен приоритет трябва да е! За разлика от потоци, котли и самолети.
Phaeton.
Рейтинг: 1316 НеутралноФолксваген ще правят завод за Шкоди с двигатели с вътрешно горене .
За да освободят мощности за електромобили. След това ще преструктурират старите си мощности.
Като се има предвид, è най- вероятно електромобилите имат бъдеще, защо не направят този завод у нас , вместо да местят готови заводи у нас ?
Така ще избегнат скъпо и ненужно двойно преструктуриране !
comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
Рейтинг: 3816 НеутралноБаце съвсем е изтрещял или това от помощите на немските фондации за ГЕРБ? Нали си имат колониален ЗНИ , сега и субсидии ще им дава ?!
Libertarianism is just anarchy for rich peopleБ* какъв фашизъм срещу народа, по-добре да даде по нещо на селяните които имат по 1-2 прасета и калинката им прати убийци и сега гният по селата!
EU defender
Рейтинг: 636 НеутралноДо коментар [#21] от "Зори":
The best way to predict the future is to invent it.Ами защото си глупав.
2.5
Рейтинг: 1237 Неутрално"По-нататък се казва, че според него България е готова да изчерпи всички възможности за субсидии, като се съобразява със законодателствотото на ЕС: "Българското правителство предложи при строго придържане към европейското законодателство максимални шансове за държавно подпомагане."
I Want To BelieveИзлиза че европейското законодателство стимулира инвеститорите да ходят в Турция.
Октавиан
Рейтинг: 269 Неутралнодано да не стане тази герберско-мениджърска злощастна сделка. Дано България да разбере, че е страна за иновации, чисто земеделие и инициативи човешки общности, а не територия за развойна дейност, от която комунистически мутри потриват ръце!!!
вестник дневник е медия контролирана от голяма северна държава-бензиностанция. вестник дневник не е искрен с читателите си и ги третира като материал за облъчване и манипулация. списвачите на вестник дневник нямат професионално ниво и не биха си намерили работа в свободния свят.penetrating
Рейтинг: 8599 НеутралноЗасега няма преговори с български представители, за разлика от Турция. Нашата активност е в пресата. Разбира се, всичко може да се промени за броени дни. Скептичен съм, но ще се зарадвам ако се окажа лош пророк :)
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbertrumen_s
Рейтинг: 2131 НеутралноНа този дупеврътник едва ли някой в Германия му се връзва на приказките за политика "благоприятна за бизнеса". Е, ако уточни, че е имал предвид прасешкия бизнес, ще му повярваме. Ама успешния млад българин едва ли все още има капацитета да си купи Фолксваген. Но при същото "управление" още 10-на годинки, току-виж, успял.
Браво Дневниче за цензурата. Мода си знае какъв е, ПКП :)vassilun
Рейтинг: 4819 ВеселоПредложете това на борда на VW! Явно Вие сте по-способен от тях! 🤣🤣🤣
anonimnii
Рейтинг: 662 НеутралноА хора? Хора от къде ще вземе България?
В нашият склад вече почти няма нормални. Идват пияни и дрогирани, отделно има хора, които психически не са добре, а се работи с машини и е опасно. Но няма хора, взимат всякакви. Откъм хора в България е шлака. И по-зле ще става, всички бягат на Запад. Отделно в "колектива" има злобари и завистници и само гледат да правят мръсно и да "подливат вода". В такава "среда" нищо не става.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
sa6
Рейтинг: 1658 ЛюбопитноДоста е скандално, но е така. Европейски производител отива в чужда държава, за да избегне европейските ограничения, а ЕК не защитава европейския интерес. Но какво може да се очаква, когато самата Германия строи най нагло Северен поток 2 без да се съобразява с мнението на ЕС и желанието на останалите страни членки. Явно правилата на ЕС са само за балъците като нас. Евроатлантида
regular_observer
Рейтинг: 762 НеутралноСубсидии, добри отношения с Меркел, Урсула....
Тъпунгерът пак е изпаднал в обичайното си бръщолевене.
Може и да ги повози с джипката. Или катер.
zxp53317185
Рейтинг: 2867 НеутралноДо коментар [#38] от "anonim440":
Във фирма на моя роднина са много доволни от България. За заплати от по и над 1500 евро нето наемат(качествени) кадри от чужбина с международен, много богат опит - предимно българи. Нещо нечувано за други части на Европа. А ФВ има възможност да плаща такива заплати.
zidar
Рейтинг: 269 НеутралноТова не е вярно. Не само че има преговори, но и продължават. Чети сайта, в който пишеш.
https://www.dnevnik.bg/skorost/avtomobilna_industriia/2019/07/17/3939335_pregovorite_s_folksvagen_produljavat_obiaviha_ot/
Освен това се търси и резервен вариант. https://money.bg/investments/pregovaryame-s-hyundai-za-zavod-v-balgariya-ako-vw-izbere-turtsiya.html
niakoi_si
Рейтинг: 636 НеутралноДо коментар [#17] от "hamiltonf":
Обясни ми моля, каква е логиката концерн с оборот сигурно, колкото 3 бюджета на България да бъде спонсориран от България?
Те идват тука да печелят. Нищо лошо. Но защо България трябва да ги субсидира? Това ли им е проблема на инвестицията, не им достигат 100-200млн. и искат да им помогнем???
Не схващаш ли, че това е едно надцакване на политици, които разпределят чужди пари само и само за да могат да си подсигурят дивиденти за политическите си мераци? Освен всичко друго в такава игра нямаме никакъв шанс пред Ердоган, той разполага с тотален контрол над централната си банка и може да си напечата колкото иска пари, реципрочно простия турчин ще му плати заигравките. Ние обаче сме в борд и имаме ограничения от ЕС, точно заради подобни глупости.
Това малко взе да прилича на конкурс, в който губещата участничка предлага фелацио на съдията!
Phaeton.
Рейтинг: 1316 НеутралноДо коментар [#38] от "anonim440":
Анонимчо, само хулиш България !
Няма да ти паднат джантите, ако кажеш нещо добро !
niakoi_si
Рейтинг: 636 НеутралноДо коментар [#27] от "Зори":
Т.е. да вземем да си купим инвеститори, това ли предлагаш?
Инвеститор се привлича със среда, не със свирки! То и това става, ама...
dokoga...
Рейтинг: 269 ВеселоСега съм в началото на Дондуков и яко мирише! Спечелихме битка, но не и войната!
Destino
Рейтинг: 53 НеутралноЩе съберат от форума на дневник.
Или, всичко живо ще се изнесе към София.
zidar
Рейтинг: 269 НеутралноА какво ще кажеш за Румен Радев, който през май заяви, че получил ласкаво и обнадеждаващо писмо от президента Щайнмайер по темата? И че лично бил поканил Фолксваген?
https://www.24chasa.bg/novini/article/7448093
Resurrection
Рейтинг: 2539 НеутралноДо коментар [#38] от "anonim440":
Те нека да стъпят в България, а хората сами ще дойдат. Не бой се!
plamenss
Рейтинг: 1418 Неутралнои едно прасе
Judjuk
Рейтинг: 2239 Неутрално"...защо не направят този завод у нас , вместо да местят готови заводи у нас "
JudjukДо коментар [#30] от "faeton.":
Ма що се налага да местят цял завод? Да не е хванал въшки?
hamiltonf
Рейтинг: 4384 НеутралноДо коментар [#44] от "niakoi_si":
Академик Павлов: "Трябва да изразя тъжното си виждане за руския човек - той има толкова слаба мозъчна система, че не може да възприема реалността като такава. Условните му рефлекси се координират не с действия, а с думи." 1932 година.Не е спонсорирана, а eвентуално дотирана, средства, които многократно повече ще се върнат в държавния бюджет.
zxp53317185
Рейтинг: 2867 НеутралноИнвеститор се привлича по всички възможни начини, ако трябва и по посочения. А среда се изгражда точно с държавна политика. Сори, не е либертарианско, но навсякъде е така. И докато чакаме нашата среда да се изгради от нищото, Ердоган разполага.
niakoi_si
Рейтинг: 636 НеутралноДо коментар [#54] от "zxp53317185":
Ердоган разполага... факт. Разполага със собствена национална банка и държава лична собственост!
anonimnii
Рейтинг: 662 НеутралноДо коментар [#45] от "faeton.":
Ето ти нещо добро - българите са много добри хора. Но като професионалисти не струват. Не трябва да се работи с българи (има и изключения разбира се). Разбира се това се дължи на комунизма. Сега просто "качествата" придобити по времето на соца се проявяват - връзки, шуробаджанащина, мафии на работното място за да се краде и т. н. ужаси.
Разбира се той и Алеко е плюел по България, да си припомним само че е написал "Бай Ганьо". Да не говорим за Славейков дето е написал едно стихотворение което е известно.
Като има недостатъци да си траем ли?
niakoi_si
Рейтинг: 636 НеутралноДо коментар [#53] от "hamiltonf":
Т.е. ти твърдиш, че Фолксваген им е проблема в няколко стотин милиона и това ги спира?
Resurrection
Рейтинг: 2539 НеутралноДо коментар [#46] от "niakoi_si":
Не ни учи как се привлича инвеститор! Моля те! Ако толкова си знаел и могъл България до сега би трябвало да е цъфнала и вързала. Бе си ли съгласен? Има хора които получават парите си за да правят точно това-да се грижат за добрата инвестиционна среда в държавата. А това дали го правят е вече съвсем отделен въпрос!
Dexx
Рейтинг: 567 ВеселоСубсидии, т.е. държавна помощ за... Фоксваген Груп?!?! Дооообре.
“Който и да бе сътворил човечеството, не си бе изпипал работата докрай, защото хората твърде лесно се прегъваха в коленете.” Тери ПратчетТия дето му пишат интервютата на баце, що не вземат до попрочетат нещо по въпроса.
Darth Plagueis
Рейтинг: 1337 НеутралноДо коментар [#6] от "niakoi_si":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКСубсидиите са извращение, но гербавите пък ги обичят много 😂
Darth Plagueis
Рейтинг: 1337 НеутралноДо коментар [#46] от "niakoi_si":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКИ къде е средата?
anonimnii
Рейтинг: 662 НеутралноДо коментар [#50] от "Зори":
С българи шефове? Не вярвам.
Била като стъпиха в България и 5 г. управляваха германци. И след 5 г. германците решиха, че вече има обучени кадри българи и оставиха управлението в български ръце. И на другият ден всичко беше побългарено, братовчеди, роднини се назначиха на хубавите позиции.
tacheaux
Рейтинг: 4350 НеутралноПутин активно лобира в полза на Турция против България. Връзката е Ердоган - Путин - Шрьодер - Фолксваген.
Resurrection
Рейтинг: 2539 НеутралноДо коментар [#62] от "anonim440":
До известна степен си прав! И Костал когато стъпиха в Смолян се случи същото-побългариха доста. Но въпреки това можем да се поучаваме от грешките си. Нали?
niakoi_si
Рейтинг: 636 НеутралноДо коментар [#61] от "Darth Plagueis":
Самия факт, че сме на картата при този избор е достатъчен атестат за средата!
Фолксваген не са последния инвеститор на земята. Ако толкоз са им проблем някакви 200млн.. да си заминават за Турция.
anonimnii
Рейтинг: 662 НеутралноСъвременните българи много искат да са номер 1 в Света, но... нещо не им се получава. Само с претенции... Първо да се освободи България от комунизма и да тръгне напред като Румъния, а после вече...
niakoi_si
Рейтинг: 636 НеутралноДо коментар [#58] от "Зори":
Мойто положение е като твойто. :)
И мен не ме кефят малоумщините дето драскаш, ама търпя те. И ти ще ме търпиш :)
Emil Dimov
Рейтинг: 501 ВеселоБорисов обеща на "Фолксваген" субсидии, докато започват преговорите с България и Турция?!
- "тиквоносеца" пак се изхвърлил и нещо се объркал на КОЙ какво обещава без гаранция да го изпълни?!!!!
До коментар [#5] от "Big Muzzy":
По триста лева на голф + ("едно прасе"!)
Resurrection
Рейтинг: 2539 НеутралноДо коментар [#67] от "niakoi_si":
Не ми се нрави да влизам в лични спорове. А за моето и твоето ,,положение" може да поспорим...
angelboy8008
Рейтинг: 583 НеутралноДо коментар [#38] от "anonim440":
Коя е вашата фирма/склад?
George Svinarov
Рейтинг: 323 Неутрално"... добра транспортна свързаност и "изгодни" разходи за труд."
Мъка, гжа Петрова. Мъкаааа!
Няма по западнала ЖП инфраструктура в Европа от нашата. Ако сравнят заплащането в София и в Измир да речем, ще открият колко са "изгодни". Да не говорим, че изгодни, изгодни, като няма работници кел файда? Тиквата свикнал с комунизма - вижте при нас олиото е евтино! Подробността, че по магазините няма олио се премълчава.
m17
Рейтинг: 1821 НеутралноДо коментар [#8] от "hamiltonf":
Това с фиксирания курс е по-скоро негатив. Защото турската лира само ще пада и в средносрочен план разходите за труд там ще седят константни или ще намаляват. А в България ще нарастват поне с инфлацията, потенциално и повече.
Nada Tomba
Рейтинг: 269 НеутралноНа Фолксваген на управителния съвет само за Бойко и България си приказват. И шефа ще се откаже да продаде и останалите ще се разочароват.
Destino
Рейтинг: 53 ВеселоТече пазарлък, по друг начин не може да се каже, между фолкса и търците.
Явно тази статия с Тиквата е пусната за да се получат още отстъпки от турците.
Т.е. ние сме средство в ръцете на фолкса. Никой ли не го проумява това в тази държава???
Гладна кокошка просо сънува, можем само седалки да правим за фолкса.
С турците сме в различна категория, те могат само за администрацията си да купят 100К автомобила.
zidar
Рейтинг: 269 НеутралноСега за шефове ли говориш, защото преди писа изобщо че нямало хора, за работниците в някакъв склад писа... Не извъртай. Висшият менджмънт е друго ниво. Била като открива магазини, дали складажиите и касиерите са германци? Но и това за Билла не е вярно, защото още от 2009 г. например директор Сървис е Албена Георгиева, днес оперативен директор на веригата - т.е. българка. Отдел продажби се оглавява от самото начало от Марио Милков - българин. Управител на първия магазин Билла е Бойко Сачански. Бойко Сачански е в BILLA от стъпването на веригата в България в началото на века. След това става регионален мениджър, маркетинг мениджър. Така че не знам за какви първи пет години когато са управлявали германци пишеш...
anonimnii
Рейтинг: 662 НеутралноДо коментар [#70] от "angelboy8008":
А , да сега и това да кажа, няма как да стане. Огромна фирма с огромен склад.
hifi hifi
Рейтинг: 274 НеутралноАКо дойдат Фолксваген, ще си намерят хора. Проблема че, че ще вземат хора от доста малки и средни фирми, като част от тях няма да издъжат и ще затворят. Проблема на българските фирми не е че дори да дават по-високи заплати няма как да им излезе сметката защото нямат краен продукт с висока добавена стойност. Ние работим основно ишелеме. Затова и сега сме икономически по долни гащи. Фирмите от Германия предлагат по-добри заплати на последните останали читави работници в БГ, а фирмите тук няма как да се конкурират диркетно с тези в Зап. Европа и става омагьосан кръг....Вече не знам кое е по-добре.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Шихан Йордечка
Рейтинг: 8 Неутралнозабележете датата:
My amygdala could beat up your prefrontal cortex.Иван Костов: Всяка ... - Dnevnik.bg
[Search domain www.dnevnik.bg/bulgaria/2011/06/26/1112591_ivan_kostov_vsiaka_lentichka_e_vreme_otkradnato_ot/]
https://www.dnevnik.bg/bulgaria/2011/06/26/1112591_ivan_kostov_vsiaka_lentichka_e_vreme_otkradnato_ot/
Иван Костов "Това правителство за две години загуби много подкрепа. Всяка лентичка е време откраднато от арбитраж на спорове между министри, от решаване на проблеми, от обяснения на политиката, която се води".
zxp53317185
Рейтинг: 2867 НеутралноДо коментар [#72] от "m17":
Абсолютно навсякъде като положителен инвестиционен фактор се изтъква стабилността на една валута, не волатилността. Ако сте толкова сигурни че лирата ще пада, сте свободни да инвестирате спестяванията си на падащ курс. Но едва ли ще го направите.
Илиана
Рейтинг: 269 РазстроеноТурция е 80 млн пазар, а ние, Гърция и Сърбия с има-няма 8 милиона.
Освен че сме дребен пазар, нямаме и голям избор на млада работна сила, Ето затова тези 3 държави са безперспективни !!!!!!
Незнайко в Слънчевия град
Рейтинг: 5294 НеутралноДо коментар [#6] от "niakoi_si":
"Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. БотевАвтомобилите не се ядат!
Кой ще ни даде пари!?!?!
堅不可摧
Рейтинг: 269 НеутралноАло, VW! Бягайте далеч от ЗСА(Задунайски Съветски Анклаав)! И тоя с едната прочетена книга не му слушайте глупостите! Направете си добре домашното и не правете необмислени ходове!
anonimnii
Рейтинг: 662 НеутралноДо коментар [#75] от "zidar":
Ок, ти вие ги знаете нещата на книга, аз ги знам от първа ръка.
На хартия България е ехее... не можеш я стигна... На дело...
Хората бягат от прекрасната държава... странно защо?
Булаир
Рейтинг: 601 НеутралноАко ще си мерим субсидиите, пазара, работната ръка с Турция, шансовете ни са под нулата. Единственото ни предимство е, че не търсим петрол край Северен Кипър.
Vivian Apostolov
Рейтинг: 269 НеутралноТук е заровено кучето. И аз мисля, че България няма голям шанс. Нека се опитаме да храним добрия "вълк" в себе си.
anonimnii
Рейтинг: 662 НеутралноОправяйте се. Ха дано, ама надали. При нас постоянно напускат хора. Няма хора.
Може пък да роботизират всичко. България да стане първата държава с роботизирани изцяло складове.
The Island
Рейтинг: 269 НеутралноЗа първо шестмесечие продажбите на нови автомобили в целия свят са сериозно надолу, Включително за Фолксваген груп, в това число и за Шкода, която мислеха да правят тук.
Затова изчакват, все едно да купиш фабрика на 9 септември. В Китай пазара е много надолу, затова всички са в партер поза. Нищо не зависи от България в момента. Нито от Турция. Нисан ще съкращават 12 000 човека.
zxp53317185
Рейтинг: 2867 НеутралноДо коментар [#85] от "Булаир":
+ Не купуваме руски ракети, не нахлуваме в чужди държави. Не е малко, но факт е че предимствата са само политически.
Затова трябва повечко държавна политика и субсидии поне на 70 % от ердогановите, за да имаме шанс.
zidar
Рейтинг: 269 НеутралноКаква книга, какви пет лева? Казах ясно, че първият управител на Била е Бойко Сачански, после издигнал се при разрастването на веригата у нас да регионален мениджър. Коте и публичен факт. Ти каза, че първите пет години като Била стъпила у нас се управлявала от германци, което е невярно. Ясен е подходът ти при поднасяне на тези, за да прокараш някакво мнение - лъжливи твърдения.
Resurrection
Рейтинг: 2539 НеутралноДо коментар [#77] от "ywk50370410":
Знаем знаем ,кое е по-добре! Българския работник е европейски работник. Щом в Европа на българския работник му плащат като на европейския, то и нашия тук европейските фирми трябва да им заплащат по европейски стандарт! Стига сме се оправдали 30 години че видите ли нянаме образовани работници, че нямаме бази, че нямаме закони и добра инвестиционна среда. По този начин няма да изградим и да повикаме никой освен неволята!
Шихан Йордечка
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#86] от "tolkoli":
My amygdala could beat up your prefrontal cortex.^^^
айдееее и таа депесарска трол-лелка-ГЕРБ доприпка в свински тръст... Кога да очакваме другата Доганова?
само да вметна, таа трол-лелка, така разбираща от хибриди и харери, използва акаунт отлежавал дъъълги години без никаква активност по него
по-забавно е, че твърди, че докладът на Държавния Департамент на САЩ за човешките права бил, цитирам, "fake news"
anonimnii
Рейтинг: 662 НеутралноПреди само 2 г. на всички им се казваше "Като не ти харесва вън".
А сега е "Ама моля ти се защо напускаш? Какво искаш? Какво не ти харесва? При какви условия би останал? Какво можем да направим?".
堅不可摧
Рейтинг: 269 НеутралноГаню се реди до Гърция :)))))) Казвам ви, не са в ред задунайците!
m17
Рейтинг: 1821 НеутралноДо коментар [#80] от "zxp53317185":
Е то всички бяха убедени че Енрон е супер, само седмица преди да фалира. Аз лично не се чувствам привлечен от валутните спекулации, отделно за тях се изисква голям капитал. Но е факт че при силно отворена икономика, здраво набълбукана с дълг в долари, единствения начин е девалвация на валутата.
tacheaux
Рейтинг: 4350 НеутралноГлупавото изказване на Борисов вероятно е предизвикало саркастични усмивки в шефовете на Фолксваген. Борисов още веднъж е демонстрирал простотията си.
堅不可摧
Рейтинг: 269 НеутралноГанке, те и на сирийския, албанския, иракския и т.н. работник в Европа му плащат....И логика нямате даже в главите си! Щом и цяла групича ти ръкопляска на нон сенса!
Vivian Apostolov
Рейтинг: 269 НеутралноДо коментар [#92] от "Шихан Йордечка":
Нека се опитаме да храним добрия "вълк" в себе си.А ве паток, няма ли да спреш да спамиш за моя сметка. Няма изтъркване тая флашка.
Бот-паток.
Resurrection
Рейтинг: 2539 НеутралноКостал България като стъпиха в Смолян нашите селяни(не казвам селяндури!!!) се научиха да работят на поточна линия, научиха се да работят в колектив, на ред и дисциплина. Образоваха се що годе на някаква западна дисциплина на работното място. Някои работници дори завършиха технически специалности, с което станаха конкурентни. Ако Фолксваген дойдат съм сигурна че работници Костал които са работили (и работят в момента!)за производството на техни продукти отново ще имат желание да го направят.
zxp53317185
Рейтинг: 2867 НеутралноДо коментар [#95] от "m17":
Точно затова казвам че в случая по - ценна е стабилността на лева/еврото от падаща (но все пак назъбена) турска лира.