Германия се готви да спре унищожаването на върнати годни стоки

Да се унищожават нови панталони и обувки, само защото е свършил сезонът, или да се унищожават скъпи часовници, за да се поддържа цената висока - планираме да забраним тези практики в бъдеще, смята министър.

© Associated Press

Да се унищожават нови панталони и обувки, само защото е свършил сезонът, или да се унищожават скъпи часовници, за да се поддържа цената висока - планираме да забраним тези практики в бъдеще, смята министър.



Германия готви закон за прекратяване на унищожаването на годни стоки, които обаче търговците не могат да продадат, съобщи пред ДПА германският министър на околната среда Свеня Шулце.


Проектопромените на германското законодателство за рециклиране целят да определят начина, по който търговските вериги, особено онлайн търговците, ще третират върнатите продукти и изостаналите наличности.


Всяка година стоки на стойност над 7 млрд. евро се унищожават в Германия, каза Шулце. Това не е подходящо в момент, когато човечеството потребява много повече, отколкото нашата планета осигурява, каза министърът. Според новото законодателство търговските вериги ще бъдат задължени да поддържат тези наличности в подходящо състояние, за да бъдат продавани на по-ниски цени или да бъдат дарявани.


Да се унищожават нови панталони и обувки само защото е свършил сезонът или да се унищожават скъпи часовници, за да се поддържа цената висока - планираме да забраним тези практики в бъдеще, каза министърът. Предложението е изпратено на професионалните асоциации и на държавните органи, за да бъде разгледано. /БТА

Ключови думи към статията:

Коментари (23)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 3623 Неутрално

    Да променят идиотският закон за връщането, където всеки може да разкъса опаковката, ползава, за да "се запознаел с продукта" и после, като не го изкефи или види някъде по-евтино, да върне безнаказано стоката. Чиста загуба за търговеца - човекочасове по обработката на поръчката + транспортни загуби.
    Ако дисциплинират малко потребителите, ще бъде за доброто на всички.

    Принадлежността към дадена нация не е даденост, тя е въпрос на възпитание а след време и на осъзнат избор. Културталибан - с комсомолски плам определя кой е културен и кой чалгаджия.
  2. 2 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 7441 Неутрално

    До коментар [#1] от "DDR":

    ++++

    karabastun1@abv.bg
  3. 3 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 2094 Неутрално

    Както беше казал един мъдър мъж - Ако вярвате в неограниченият икономически растеж при ограничени ресурси сте или луд или икономист!!!

  4. 4 Профил на 4ort
    4ort
    Рейтинг: 2412 Неутрално

    ........Ако дисциплинират малко потребителите, ще бъде за доброто на всички.
    —цитат от коментар 1 на DDR


    Как ни бяха дисциплинирали по времето на славния соц.!!! Изобщо не си и помисляхме да върнем стока, за която сме се записвали и чакали по опашки.

  5. 5 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 3623 Неутрално

    ...Как ни бяха дисциплинирали по времето на славния соц.!!! Изобщо не си и помисляхме да върнем стока, за която сме се записвали и чакали по опашки....
    —цитат от коментар 4 на 4ort


    По стечение на обстоятелствата има известен поглед върху онлайн търговията. Там, от старание да се защити потребителят се получи вместо изписване на вежди - изваждане на очи. Масова практика е да се поръчва, разопакова най-брутално (късане на опаковки), ползване на стоките и след това връщането им. В повечето случаи върнатите стоки не са върнати, защото са ло;и, дефектни или негодни - върнати са защото потребителя е поръчал на още десита места и после избира, без да се замисли, как умножава по нула труда на всеки един електронрн магазин. Отделно, върнатите стоки в повечето случаи са негодни за повторна продажба - чиста загуба за онлайн търговеца. Ще дам един много драстичен пример (разигракл се в Чехия) - клиент си купува онлайн планинско колело за около 90 000 крони. След което го "тества" 10 дена на организиран велопоход по време на отпуската си. След като му свършва отпуската, връща колелото с мотива, че по закон има право да го върне в 14 дневен срок. Връща го издрано, мръсно и т.н. Магазина му казва, че може да му върне само част от парите, защото той е почти унищожил колелото. Стига се до съд и съда отсъжда, че клиента има право....Без коментар...
    Та много хора са превърнали онлайн магазините в безплатни бюра за оборудване под наем - взимап, ползваш и после връщаш. На такъв режим изсържат само най-големите, които работят с производителите и умножават доставната цена х 4, та белким им остане нещо на кая. Много с атакива случаи. Един познат, вече в България, имаше няколко магазина за уникални бижута от смола плюс електронен. Производството беше в едно село в Родопите и даваше хляб на десетина човека. Ами разсипаха го - идват в магазина, гледат, мерят, после поръчват онлайн, карат абитурентската или сватбата и връщат в законният 14 дневен срок. Ами удари кепенците на всичко. ...
    Та трябва малко морал и съобразителност и от двете старни, за да не се чудиме после, от къде ни е дошло.

    Принадлежността към дадена нация не е даденост, тя е въпрос на възпитание а след време и на осъзнат избор. Културталибан - с комсомолски плам определя кой е културен и кой чалгаджия.
  6. 6 Профил на cmy12603507
    cmy12603507
    Рейтинг: 926 Неутрално

    На снимката са показани отвратителни рокли- грозни и бабешки кройки, които обичайно не се носят от жени под 55-60 години в България. Ако такива модели рокли носят съвременните германки на средна възраст и те са модни артикули сред тях, мога да им кажа само “Хахаха- нямате никакъв вкус“:)

  7. 7 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1554 Любопитно

    Интересно ми е да видя търговец, който ще си унищожи половината часовници само за да държи цената висока?

    Мачкай климатичния чейндж!
  8. 8 Профил на nessarox
    nessarox
    Рейтинг: 1344 Неутрално

    ======= или да се унищожават скъпи часовници, за да се поддържа цената висока =======


    Как ли няма да си унищожа часовник-а , за да го купя после по-скъпо :))


    Всички сме в кочината,но някои гледат към звездите:)
  9. 9 Профил на rapidfire
    rapidfire
    Рейтинг: 1524 Неутрално

    До коментар [#5] от "DDR":

    Явно законът трябва да се промени - срокът да е тридневен и стоката и опаковката ѝ да са в добър външен вид.
    Освен това в много по-бедни страни тези артикули ще бъдат ползвани. ютака че вместо да се унищожават да се препродават на символични цени или да се даряват директно.

    It is nice to be important, but it's more important to be nice!
  10. 10 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 4136 Любопитно

    Ами това вече се случва....от един магазин в България купих за фирмата -памучни блузи с яка (различни цветове) по 2 лева бройката!!!!!!!Нови..непродадени в Германия!!!

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !
  11. 11 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 11024 Неутрално

    До коментар [#1] от "DDR":

    Много вярно. Някои клиенти са превърнали това изключение в правило. Купуват 3 размера пробват този , койот им стане а останалите връщат. Често пускам писма с документи. В пощите (в Германия) има огромни камари от върнати пакети от клиенти, които се връщат на търговеца

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  12. 12 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 3623 Неутрално

    До коментар [#5] от "DDR":Явно законът трябва да се промени - срокът да е тридневен и стоката и опаковката ѝ да са в добър външен вид.Освен това в много по-бедни страни тези артикули ще бъдат ползвани. ютака че вместо да се унищожават да се препродават на символични цени или да се даряват директно.
    —цитат от коментар 9 на rapidfire


    14-те дена не са чак толкова голям проблем. Може да се купува за подарък и т.н. Проблема е вида в който се връща - дори в някои страни няма търговеца право да напише в общите си условия, че стоката трябва да се върне във вид позволяващ по-нататъшната и продажба. След много мъки се позволи изречението, че от цената може да се отбие само това, което са следи от изплзване не по предназначение или там както му се вика. Демек дупчиш с бормашината, свършваш си работа и после връщаш набита с прах - ама това било ползване за запознаване с машината. Вече се оформя и една потребителска култура (особено сред младежите по отношение на електрониката) - купува, разопакова и веднага връща. След това следи, кога тази стока ще се появи на сайта с 10-20% намаление, защото се води ползвана и веднага си я купува...От една страна, всеки реве за по-високи заплати, бонуси и добър живот, от друга страна никакво уважение към чуждият труд - ами тези хора дето са собственици и служители в тези магазини, нали и те трябва да изкарат заплати. Получава се омагьосан кръг от терикати и закони и накрая го отнасят съвестните хора. И винаги ще се намери някой адвокат или политик, дето със сълзи на очи ще обяснява, как трябва да защитиме малките и слабите ....щото другите разбираш ли, щом е фирма е гад и изедник...по подразбиране.

    Принадлежността към дадена нация не е даденост, тя е въпрос на възпитание а след време и на осъзнат избор. Културталибан - с комсомолски плам определя кой е културен и кой чалгаджия.
  13. 13 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 9143 Неутрално

    Това , с връщането на съвсем годни стоки наистина трябва да спре. Имам познати, които непрекъснато купуват уреди, ползват ги и ги връщат. За мен това не е редно. Ако се повреди, разбирам, но здрави...

  14. 14 Профил на Yotce
    Yotce
    Рейтинг: 940 Неутрално

    До коментар [#1] от "DDR":
    За съжаление, ако присто се премахне това връщане на стоки, поръчани онлайн, 100% ще изпаднем в другата крайност - търговецът безнаказано да продава боклуци, които нямат нищо общо с описанието. Може би трябва да се разреши определен процент от стойността да не се връща по усмотрение на търговеца, аз също не съм съгласен цените да са по-високи заради някакви орки, които злоупотребяват.

  15. 15 Профил на anton83
    anton83
    Рейтинг: 894 Неутрално

    Интересно ми е да видя търговец, който ще си унищожи половината часовници само за да държи цената висока?
    —цитат от коментар 7 на БМЗ


    Ооо, това се случва наистина. Големите и престижни производители опитват да държат ексклузивността на продукта си. Ако започнат да пускат официално продукцията си с големи намаления къде ще му отиде края.
    И под унищожава не бива да се мисли буквално.
    Часовниците се разглобяват, каквото може като части се взима и преизползва. Металите претопяват

  16. 16 Профил на FourOhFive
    FourOhFive
    Рейтинг: 1388 Неутрално

    Да променят идиотският закон за връщането, където всеки може да разкъса опаковката, ползава, за да "се запознаел с продукта" и после, като не го изкефи или види някъде по-евтино, да върне безнаказано стоката. Чиста загуба за търговеца - човекочасове по обработката на поръчката + транспортни загуби.Ако дисциплинират малко потребителите, ще бъде за доброто на всички.
    —цитат от коментар 1 на DDR


    Пълни глупости.

    Клиентът е цар. Когато си давам парите имам всички права, включително и да върна това, което не ми харесва.

    Граждани, не хранете трола. Минус, удивителна и да плува!
  17. 17 Профил на FourOhFive
    FourOhFive
    Рейтинг: 1388 Неутрално

    ........Ако дисциплинират малко потребителите, ще бъде за доброто на всички.
    —цитат от коментар 1 на DDR


    Как ни бяха дисциплинирали по времето на славния соц.!!! Изобщо не си и помисляхме да върнем стока, за която сме се записвали и чакали по опашки.
    —цитат от коментар 4 на 4ort


    Не само. Спомням си как в "Плод-Зеленчук"-а лелката с мърсните ръце пълнеше кошницата на кантара със зарзават - какъвто ТЯ ти избере. После в къщи половината отива в кофата, защото е изгнило. Но ако кажеш и една дума накриво си подписваш смъртната присъда, защото продавачките в Плод-Зеленчук или Хранителни Стоки, РП, ЦУМ и прочие бяха най-властните хора в държавата.

    Граждани, не хранете трола. Минус, удивителна и да плува!
  18. 18 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 3623 Неутрално

    Да променят идиотският закон за връщането, където всеки може да разкъса опаковката, ползава, за да "се запознаел с продукта" и после, като не го изкефи или види някъде по-евтино, да върне безнаказано стоката. Чиста загуба за търговеца - човекочасове по обработката на поръчката + транспортни загуби.Ако дисциплинират малко потребителите, ще бъде за доброто на всички.
    —цитат от коментар 1 на DDR


    Пълни глупости.

    Клиентът е цар. Когато си давам парите имам всички права, включително и да върна това, което не ми харесва.
    —цитат от коментар 16 на FourOhFive


    Клиентът е "цар" - но и царят трябва да спазва етикета и добрият тон. независимо от това, колко се мисли за велик.

    Принадлежността към дадена нация не е даденост, тя е въпрос на възпитание а след време и на осъзнат избор. Културталибан - с комсомолски плам определя кой е културен и кой чалгаджия.
  19. 19 Профил на FourOhFive
    FourOhFive
    Рейтинг: 1388 Неутрално

    Клиентът е "цар" - но и царят трябва да спазва етикета и добрият тон. независимо от това, колко се мисли за велик.
    —цитат от коментар 18 на DDR


    Кой "Добър Тон" да спазва?

    При ценообразуването (изключително трудна и пипкава дисциплина, граничеща с изкуство) е включен процент на върнатите стоки.

    В САЩ всички магазини, включително супермаркетите, дават възможността закупена стока да бъде върната в определен срок, с много малки изключения (например софтуер). Има компании които дават абсолютна гаранция за задоволството на клиента (satisfaction guarantee), която е безсрочна.

    Тази система в Щатите работи от както се помня, аз съм тук вече повече от 25 години. Очевидно работи, защото никой продавач на дребно не е фалирал заради нея. Естествено има хора, които злоупотребяват с нея, но този процент първо е много малък, второ е включен в цената.

    Клиентът ВИНАГИ има право в условията на свободна конкуренция. Когато се опитваш да принудиш клиента да се съобразява с твоите предпочитания и нагласи, клиентът просто отива на друго място. Но в България явно мисленето е друго. После да не се чудите защо няма туристи на морето.

    Граждани, не хранете трола. Минус, удивителна и да плува!
  20. 20 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 3623 Неутрално

    До коментар [#19] от "FourOhFive":

    Не си разбрал явно за какво става дума. Извинявам се, че лошо съм се изразил в предишните си няколко поста. Става въпрос, че някои клиенти са обърнали магазините на безплатни бюра за вещи под наем. Поне в Европа е така. Не само това ами и връщат продуктите в безобразен вид —директно за боклука. Ако продавсш дрехи, да, там шибваш доставната цена по 5 и може и да излезеш на зелено. Ако обаче продавсш други неща, различни от дрехи, там ценообразуването е друго.
    Както и да е...два свята...

    Принадлежността към дадена нация не е даденост, тя е въпрос на възпитание а след време и на осъзнат избор. Културталибан - с комсомолски плам определя кой е културен и кой чалгаджия.
  21. 21 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 3623 Весело

    До коментар [#19] от "FourOhFive":

    ”Но в България явно мисленето е друго. После да не се чудите защо няма туристи на морето.”
    Пази Боже сляпо да прогледа.

    Принадлежността към дадена нация не е даденост, тя е въпрос на възпитание а след време и на осъзнат избор. Културталибан - с комсомолски плам определя кой е културен и кой чалгаджия.
  22. 22 Профил на FourOhFive
    FourOhFive
    Рейтинг: 1388 Неутрално

    До коментар [#19] от "FourOhFive":Не си разбрал явно за какво става дума. Извинявам се, че лошо съм се изразил в предишните си няколко поста. Става въпрос, че някои клиенти са обърнали магазините на безплатни бюра за вещи под наем. Поне в Европа е така. Не само това ами и връщат продуктите в безобразен вид —директно за боклука. Ако продавсш дрехи, да, там шибваш доставната цена по 5 и може и да излезеш на зелено. Ако обаче продавсш други неща, различни от дрехи, там ценообразуването е друго.Както и да е...два свята...
    —цитат от коментар 20 на DDR


    В какъвто вид искат да ги връщат продуктите.

    Щом си станал търговец и искаш доволни клиенти - ще търпиш всичките им прищевки.

    Ако искаш ти да определяш правилата ти трябва или продукт, който е толкова ексклузивен, че никой друг не може да го предложи, или трябва да си монополист от времето на соца, или да станеш надзирател в затвора, защото никой няма доброволно да ти плаща, за да прави така както ти изнася на теб.

    Граждани, не хранете трола. Минус, удивителна и да плува!
  23. 23 Профил на FourOhFive
    FourOhFive
    Рейтинг: 1388 Весело

    До коментар [#19] от "FourOhFive":”Но в България явно мисленето е друго. После да не се чудите защо няма туристи на морето.”Пази Боже сляпо да прогледа.
    —цитат от коментар 21 на DDR


    Кое да прогледа? Защо българите предпочитат Гърция?

    Не, не е нито заради плажовете, нито заради храната, а НАЙ-ВЕЧЕ заради отношението. Никой в Гърция няма да ти се скара рано сутринта, когато искаш да си купиш кафе и имаш само голяма банкнота. В България може и да те набият.

    Граждани, не хранете трола. Минус, удивителна и да плува!




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK