"Неочакваният Херкулес" - в Нова Зеландия са открити останки на гигантски папагал (видео)

Толкова е бил висок папагалът според новозеландската телевизия 1 News

© Скрийншот YouTube

Толкова е бил висок папагалът според новозеландската телевизия 1 News

Около 7 кг, необичайно едър и силен, два пъти по-тежък от най-известния голям папагал какапо - това описание обяснява решението на палеонтолозите да дадат на вида, обявен преди дни, името Hercules inexpectatus (Неочакван Херкулес).

В Нова Зеландия бяха намерени вкаменелости от първия познат на човечеството "гигантски папагал" (по думите на проф. Тревър Уърти от университета "Флиндърс" в Аделаида, Австралия).

Уърти, един от основните автори на изследването, обявяващо находката, казва за "Гардиън": "След като решихме, че е нещо ново и вълнуващо, предизвикателството бе да открием от кое семейство е."

На екипа, работил по костите (открити през 2008 г.), отнело известно време да разбере, че става дума за папагал, тъй като липсата на прецеденти карала учените да изключват такава възможност. В началото те предполагали, че става дума за орел.

Районът в южната част на Нова Зеландия, където е открит, днес е известен със студ и скиори, но изследователите смятат, че по времето на Heracles inexpectatus (вкаменелостите, сред които е открит, са датирани на около 19 млн. години) мястото е било гористо, със субтропичен климат.

Островните екосистеми често създават големи птици, неспособни да летят. Това важи и за Нова Зеландия и птиците киви. "Свързано е с пристигането на място, където няма хищници" на земята, обяснява Даниел Фийлд, палеонтолог и експерт по птиците в Кеймбриджкия университет. Еволюцията или появата на такива хищници обаче застрашава бъдещето на големите птици, отбелязва той.

Според новозеландската телевизия 1 News липсата на конкуренция за храна вероятно го е направила толкова голям, възможно е и да е бил месояден.

1. 1 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА

Съвсем нормално при нивата на радиация в онези времена.

ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  2. 2 Профил на Трансмач
    Трансмач

Не е кой знае какво. Най-голямата летяща птица откривана до сега-аргентавис е с размах на крилата 8м.

3. 3 Профил на zlo38528262
    zlo38528262
  4. 4 Профил на limbize
    limbize

—цитат от коментар 2 на Трансмач

най-тежката е лебеда и размахът е доста по малък

5. 5 Профил на Nikolay Savov
    Nikolay Savov

И как да оцелее при такива тлъсти бутчета!?!?

6. 6 Профил на Трансмач
    Трансмач

До коментар [#4] от "limbize":

Вие статията прочетохте ли? А за фосили нещо чувал/а ли сте ?? Става въпрос за изкопаеми птици, не за живи.

7. 7 Профил на Храбър
    Храбър

Можете ли да обясните защо животните преди време са били доста по-големи, а сега стават все по-малки?

8. 8 Профил на Трансмач
  9. 9 Профил на Трансмач

До коментар [#7] от "Храбър":

Само хипотези за това. Например, че тогава земята е била с по-малка маса и съответно гравитацията е била по-слаба. С годините масата й бавно се увеличава заради космическия прах който улавя.

10. 10 Профил на subsonic
    subsonic

11. 11 Профил на Vassco
    Vassco

Ей, този папагал като пуяк. Ама явно го е налегнала папагалска чума. :)

12. 12 Профил на Трансмач
    Трансмач

До коментар [#10] от "subsonic":

Според едно изследване кислорода тогава е бил 37% !!! Бяха намерили мехурчета въздух "консервирани" в дървесна смола.

13. 13 Профил на Храбър
    Храбър

До коментар [#7] от "Храбър":Друга хипотеза е че на Земята е имало повече и по-големи растения и атмосферата е била по-богата на кислород, което е стимулирало животинските видове да бъдат по-едри.Факт е, че климатът се е променил към студено, коеот е довело до измиране на огромни пространства с тропически гори и населяващите ги животни.
    —цитат от коментар 10 на subsonic

С други думи, ако човечеството иска да оцелее трябва да става по-дребно....Май става обратното.

14. 14 Профил на Toni K
    Toni K

До коментар [#7] от "Храбър":

Сещам се че го обясняваха - не специално за птиците, а принципно за животните и динозаврите (но птиците нали са най-близките останали родственици на динозаврите) - че в тези епохи атмосферата е била много по-наситена с кислород, а той е позволявал и на животните и на дърветата да растат много повече от сега.
    Не съм сигурен доколко е прието за вярно и доколко е само хипотеза обаче.