Променете храните и земеделието, за да спрете климатичната криза, предупреди ООН

Променете храните и земеделието, за да спрете климатичната криза, предупреди ООН

© Reuters



Ограничаване приноса на човешката дейност върху промяната на климата няма да стане само с мерки в промишлеността и транспорта, но и с това как хората използват сушата и как произвеждат и консумират храната си.


Най-подробното досега проучване по този въпрос бе представено днес в Женева и в него се констатира, че ръстът на числеността на човечеството и промените в хранителните навици водят до безпрецедентни мащаби в използването на земи и вода.


Без изрично да препоръчват преминаване към безмесна диета учените казват, че значително трябва да се увеличат храните на растителна основа, а използването на животни за храна да стане по устойчив модел и че по принцип са нужни дълбоки промени в методите за отглеждане и потребление на храни. Така до 2050 г. ще може да се освободят няколко милиона квадратни километра земи и да се намалят вредните за климата емисии с еквивалента на 0.7-0.8 гигатона въглероден диоксид годишно.




Променете храните и земеделието, за да спрете климатичната криза, предупреди ООН

© Reuters


Това се казва в представения днес в Световната метеорологична организация доклад на Междуправителствения панел за промяната на климата (IPCC) към ООН, посветен изключително на това как хората използват сушата. Той бе подготвян в продължение на две години с участието на 107 учени от 52 държави и включва преглед на повече от 7000 научни публикации и съставянето му е било обект на над 28 000 коментара и препоръки от специалисти, неправителствени организации и национални правителства.


Само основните изводи в него заемат 60 страници, а през септември IPCC трябва да представи още един специализиран доклад - този път за климатичните промени и океаните. По-късно тази година в Чили ще има световна среща, на която да се обсъжда как да се прилагат мерките, препоръчани в докладите на IPCC.


Четири факта


Заключението за използването на сушата е, че в сравнение с времената преди началото на индустриалната епоха температурата на въздуха над земите и горите се е повишила с 1.53 градуса по Целзий - два пъти повече, отколкото средното повишаване на глобалната температура (0.87 градуса). Това причинява повече горещи вълни, суши и поройни дъждове, както и деградиране на земите и настъпление на пустините.


Човешката дейност вече засяга над 70% от глобалната сухоземна повърхност, свободна от ледена покривка.


Същият дял от 70% е прясната вода, използвана в земеделието и животновъдството.


В периода 2007 - 2016 г. човешката дейност върху сушата (от типа на земеделие, животновъдство и използване на горите) е причинила 23% от всички нетни емисии на парникови газове, създадени от хората. Като се добавят дейностите преди добива на суровини за храни и обработката им след това, този дял се увеличава до 37%.


Променете храните и земеделието, за да спрете климатичната криза, предупреди ООН

© Reuters


"Това е перфектна буря. Все по-малко земи, растящо население и всичко това - обвито в задушаваща извънредна ситуация с климата", коментира в доклада Дейв Рией, професор по управление на въглеродните емисии към Университета на Единбург.


"Забавянето на ответните действия може да предизвика при някои екосистеми необратими последици, които в дългосрочен план имат потенциала да доведат до още по-значителни емисии и ускоряване на глобалното затопляне", пише още в текста.


Това се измерва и в конкретен ефект върху производството, веригите на доставка и търговията с храни по света, тъй като се очаква екстремните климатични явления да зачестят. Прогнозата е за медианно повишаване на цените на зърнените култури със 7.6% до средата на века, което води след себе си по-скъпи храни, по-висок риск за сигурността на продоволственото снабдяване и глад.


Промяната на това с какво се хранят хората се смята за ключов фактор за данните за около 2 млрд. души с наднормено тегло в момент, когато други 821 милиона страдат от недохранване.


Има сериозни проблеми и с начина, по който се произвеждат храните днес - спрямо 1961 г. обемът доставени растителни масла и месо на глава от населението се е удвоил, но 25-30% от общата произведена храна се губи или изхвърля на боклука.


Земята може да е едновременно източник на въглероден диоксид, но и също така може да го поглъща, напомнят авторите. Намаляването на обезлесяването и на деградирането на горите може да намали парниковите емисии с 0.4-5.8 гигатона CO2 еквивалент, се посочва в доклада.

Коментари (99)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 3188 Неутрално

    Сега тръмпофхилите и рубладжийските алкашки ще ни обяснят как промените в климата не са резултат от човешката дейност и как затоплистите са част от световната конспирация!!!
    Колкото повече хора напускат Разума и се подават на манипулациите постистината и алтернативните факти толкова повече и по-дълго ще страдаме всички!!!

  2. 2 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 4538 Весело

    70% от глобалната земна повърхност?! Хайде посмали манго,огромни територии от света са практически незаселени - двете Америки, Азия, Африка.

    klimentm
  3. 3
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  4. 4 Профил на Dark Avenger: който не ме харесва, не е БЪЛГАРИН !
    Dark Avenger: който не ме харесва, не е БЪЛГАРИН !
    Рейтинг: 1184 Весело

    садете тикви и спете спокойно !

    Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber bei dem Universum bin ich mir noch nicht ganz sicher. Albert Einstein
  5. 5 Профил на Тлъсто Тъпа Госпожица ГЕРБ
    Тлъсто Тъпа Госпожица ГЕРБ
    Рейтинг: 21 Неутрално

    До коментар [#2] от "klimentm":

    Roimungstrupp - Dezennium
    https://www.youtube.com/watch?v=FzfDi16Q-18&t=860

    Beautiful people are not always good but Good people are always Beautiful...
  6. 6 Профил на matematika
    matematika
    Рейтинг: 377 Неутрално

    Хайде сега започнете да плюете вегетарианците и веганите, след като има безспорни доказателства за алергизиращото действие на млякото при по-голямата част от възрастните.

  7. 7 Профил на Тлъсто Тъпа Госпожица ГЕРБ
    Тлъсто Тъпа Госпожица ГЕРБ
    Рейтинг: 21 Неутрално

    До коментар [#2] от "klimentm":

    "глобалната сухоземна повърхност" е як ляф треа признаа

    Beautiful people are not always good but Good people are always Beautiful...
  8. 8 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 2276 Неутрално

    До коментар [#6] от "matematika":

    Това с млякото е поредната партенка, българите масово нямат такава непоносимост. Ти колко такива човека познаваш? Лупат си мляко хората и нищо им няма.

  9. 9 Профил на music_joker
    music_joker
    Рейтинг: 236 Неутрално

    Опаковките на храните също трябва да се променят. Иначе боклука ще ни зарине. Китай се затвори за боклук преди около година и с това големите проблемите на консуматорското общество предстоят.

  10. 10 Профил на Иван К.
    Иван К.
    Рейтинг: 853 Неутрално

    До коментар [#1] от "selqnin":

    Ти май н е четеш казва се на раята ,че за да се спаси климата трябва да се откаже от месото и да мине на трева основно , предполагам това важи само за раята , а богоизбраните ще нагъват квото си искат.

  11. 11 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1572 Неутрално

    ООН кога ще представи доклад за ислямската и негърската раждаемост?
    А после доклад колко е лош ръста на БВП и консуматорското общество?

    – Ами глобалисти, сър.

    Апокалипсисът апокалиптичен
  12. 12 Профил на Тлъсто Тъпа Госпожица ГЕРБ
    Тлъсто Тъпа Госпожица ГЕРБ
    Рейтинг: 21 Неутрално


    До коментар [#6] от "matematika":

    Това с млякото е поредната партенка
    —цитат от коментар 8 на niakoi_si


    раздуй за кравичката у задниа двор на Борисов

    Beautiful people are not always good but Good people are always Beautiful...
  13. 13 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 3188 Неутрално

    До коментар [#10] от "Иван К.":

    Аз чета и за разлика от Вас ДОРИ разбирам прочетеното!!!

  14. 14 Профил на dersu_uzala
    dersu_uzala
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Откога в българския език въглеродният двуокис стана "въглероден диоксид"?

  15. 15 Профил на Тлъсто Тъпа Госпожица ГЕРБ
    Тлъсто Тъпа Госпожица ГЕРБ
    Рейтинг: 21 Неутрално


    Ти май н е четеш казва се на раята
    —цитат от коментар 10 на Иван К.


    чи ва тролат йонажката? и кълвете на сицкуту утгоре?

    Beautiful people are not always good but Good people are always Beautiful...
  16. 16 Профил на Кой се страхува от Иван Гешев
    Кой се страхува от Иван Гешев
    Рейтинг: 1780 Весело

    Абе днес нищо ли няма за Гешев?

    Скука!

    Свободен архитект, урбанист и еколог!
  17. 17 Профил на katerina_slavova
    katerina_slavova
    Рейтинг: 667 Неутрално

    Хайде сега започнете да плюете вегетарианците и веганите, след като има безспорни доказателства за алергизиращото действие на млякото при по-голямата част от възрастните.
    —цитат от коментар 6 на matematika


    Не всички могат да станат вегетарианци, още по-малко вегани. Яденето на месо не е прищявка или случайност, а начин за сигурен достъп до протеин.

    Но виж, чревоугодничество и ояждането на българина в днешно време са друга работа. Това си е чиста лакомия.

  18. 18 Профил на evtimvz
    evtimvz
    Рейтинг: 947 Неутрално

    Преди 50 години бяхме около 3 млрд. Сега сме над 7 млрд. Китай, Индия, Пакистан, Африка, Южна Америка - направети сметка. На другия полюс Европа, България ....

  19. 19 Профил на ywu53306982
    ywu53306982
    Рейтинг: 354 Неутрално

    Ще им повярвам когато някой от тези учени си откаже самолетния билет до Женева, поради притеснения от глобалното затопляне.

  20. 20 Профил на Кой се страхува от Иван Гешев
    Кой се страхува от Иван Гешев
    Рейтинг: 1780 Весело

    70% от глобалната земна повърхност?! Хайде посмали манго,огромни територии от света са практически незаселени - двете Америки, Азия, Африка.
    —цитат от коментар 2 на klimentm


    Човешката дейност не е задължително да е в населени територии. Ппимерно изсичането на гори и добива на въглища, метали не е в заселени територии, но са територии засегнати от човешка дейност.

    За мен все пак най-важния фактор за глобалното затопляне е високата раждаемост. повечето арабски и африкански държави за 50 години са увеличили населението си по 7-8 пъти.

    Свободен архитект, урбанист и еколог!
  21. 21 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 4281 Неутрално

    Не съм привърженик на подобни авторитетни проучвания, зад които стоят нечии интереси срещу други, конкурентни такива, но лично аз няма накъде много да ограничавам още месото в храната си, след като го ползвам доста рядко....Човешката лакомия и алчност са в основата на всички вредни последствия върху климата и за това не са необходими скъпоплатени научни изследвания.....

  22. 22 Профил на Deadpudding
    Deadpudding
    Рейтинг: 606 Неутрално

    А държави в Африка и Азия които не могат да се самоиздържат без чужда помощ да понамалят населението си ??? За чии държави производители ще трябва да се съобразяват с организация ефективна като Лигата на нациите, докато тяхното собствено население намалява. На чужд гръб 100 тояги са малко. И ще отговоря на либералите, Китай си въведоха преди години закон с който се забранява повече от едно дете и сега имат същият проблем като нас, но в по-малък мащаб.

    This is the place where puddings die.
  23. 23 Профил на music_joker
    music_joker
    Рейтинг: 236 Неутрално

    До коментар [#11] от "БМЗ":

    Те са с огромен прираст да прав си, но консумират в десетки пъти по малко от развите страни!

  24. 24 Профил на angevins
    angevins
    Рейтинг: 702 Неутрално

    До коментар [#10] от "Иван К.":

    Ще се ядат насекомите както го правят на тропиците... пак месо и протеин но без да замърсяват като говедата и другите едри животни

    ...ЕвОлЮцИЯ а Не РеВоЛюЦиЯ...
  25. 25 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1572 Неутрално

    Преди 50 години бяхме около 3 млрд. Сега сме над 7 млрд.
    —цитат от коментар 18 на evtimvz


    Всъщност наближаваме вече 8.

    Апокалипсисът апокалиптичен
  26. 26 Профил на Opportunity
    Opportunity
    Рейтинг: 3133 Неутрално

    До коментар [#10] от "Иван К.":

    екстремните вегетарианци обикновено са богати или по религиозни причини

    The Universe is under no obligation to make sense to you.
  27. 27 Профил на Opportunity
    Opportunity
    Рейтинг: 3133 Неутрално

    До коментар [#22] от "Deadpudding":

    В Китай мащаба е доста по-голям :)

    The Universe is under no obligation to make sense to you.
  28. 28 Профил на Opportunity
    Opportunity
    Рейтинг: 3133 Неутрално

    Животновъдството не е враг на екологията, това са вегански партенки
    Животните ядат много неща които ние не бихме могли, така ги трансформират в нещо което хора ядат... но не трябва да се прекалява.

    The Universe is under no obligation to make sense to you.
  29. 29 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 1686 Неутрално

    Абе днес нищо ли няма за Гешев?Скука!
    —цитат от коментар 16 на Срам ме е че чета Дневник


    Аз искам за Деси Радева, да ме огреят мислите ѝ!

    Русия- проказата на планетата Земя.
  30. 30 Профил на Opportunity
    Opportunity
    Рейтинг: 3133 Неутрално

    До коментар [#24] от "angevins":

    бедните в цивилизованите страни имат лесен достъп до висококалорична храна, тук само някакви екстемни случаи са кльощави от глад. Често бедните са дебели даже

    The Universe is under no obligation to make sense to you.
  31. 31 Профил на BiGman1
    BiGman1
    Рейтинг: 3379 Весело

    До коментар [#4] от "Dark Avenger: който не ме харесва, не е БЪЛГАРИН !":


    садете тикви и спете спокойно !
    —цитат от коментар 4 на Dark Avenger: който не ме харесва, не е БЪЛГАРИН !


    Прав си...свинете обичат тикви...особено червените...

  32. 32 Профил на Тлъсто Тъпа Госпожица ГЕРБ
    Тлъсто Тъпа Госпожица ГЕРБ
    Рейтинг: 74 Разстроено

    До коментар [#31] от "BiGman1":

    Тлъсто Тъпа Госпожица ГЕРБ

    o6ibxepwya@73vi5.anonbox.net

    Laz!2NI::S5w:3*i

  33. 33 Профил на Big_Villager
    Big_Villager
    Рейтинг: 677 Неутрално

    Отивам да си обърна стека и после за кисело мляко и сирънье :)

  34. 34 Профил на Тлъсто Тъпа Госпожица ГЕРБ
    Тлъсто Тъпа Госпожица ГЕРБ
    Рейтинг: 74 Разстроено


    До коментар [#2] от "klimentm":

    Roimungstrupp - Dezennium
    https://www.youtube.com/watch?v=FzfDi16Q-18&t=860
    —цитат от коментар 5 на Тлъсто Тъпа Госпожица ГЕРБ


    се пак е kewl дет тва не е затрито :)

  35. 35 Профил на dlh48570945
    dlh48570945
    Рейтинг: 284 Неутрално

    Който наистина вярва, че климатините промени са в резултат то това, че кравите пърдят заслужава да яде кара живот на новата Диета на ООН - скакалци със зелена тревичка за гарнитура

  36. 36 Профил на katerina_slavova
    katerina_slavova
    Рейтинг: 667 Неутрално

    Не съм привърженик на подобни авторитетни проучвания, зад които стоят нечии интереси срещу други, конкурентни такива, но лично аз няма накъде много да ограничавам още месото в храната си, след като го ползвам доста рядко....Човешката лакомия и алчност са в основата на всички вредни последствия върху климата и за това не са необходими скъпоплатени научни изследвания.....
    —цитат от коментар 21 на samoedin


    Няма нищо лошо с спонсорирани проучвания. В крайна сметка, работата трябва да се заплаща, това не е СССР.

    Колкото до коментара ти, приканвам те отново да прочетеш статията. Малък цитат:

    > Промяната на това с какво се хранят хората се смята за ключов фактор за данните за около 2 млрд. души с наднормено тегло в момент, когато други 821 милиона страдат от недохранване.

  37. 37 Профил на асен георгиев
    асен георгиев
    Рейтинг: 1006 Неутрално

    До коментар [#1] от "selqnin":

    верно си селянин

  38. 38 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 3631 Неутрално

    До коментар [#6] от "matematika":Това с млякото е поредната партенка, българите масово нямат такава непоносимост. Ти колко такива човека познаваш? Лупат си мляко хората и нищо им няма.
    —цитат от коментар 8 на niakoi_si


    —-
    Не е, за съжаление. Към глутена е другата набираща сила алергия.

  39. 39 Профил на traveler1
    traveler1
    Рейтинг: 983 Весело

    Споко, само редукцията ще ни оправи! :)
    Много маймуни станаха на клона наречен Земя! И почти всичките искат да живеят лесно, приятно и охолно, естествено не на гърба на собствения си труд и интелектуалното си развитие.

    ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО
  40. 40 Профил на Тлъсто Тъпа Госпожица ГЕРБ
    Тлъсто Тъпа Госпожица ГЕРБ
    Рейтинг: 74 Разстроено

    ноо ший мий интересно, кой дудук я преведи таа статья?

  41. 41 Профил на Opportunity
    Opportunity
    Рейтинг: 3133 Неутрално

    До коментар [#36] от "katerina_slavova":

    само че осталбването на преяждащите по никакъв начин няма да се отрази на недохранените, защото въобще не е вярно, че богатите изяждат храната на бедните.
    Освен в куриозни случаи като с киноата :) :) :)

    The Universe is under no obligation to make sense to you.
  42. 42 Профил на katerina_slavova
    katerina_slavova
    Рейтинг: 667 Неутрално

    До коментар [#36] от "katerina_slavova":само че осталбването на преяждащите по никакъв начин няма да се отрази на недохранените, защото въобще не е вярно, че богатите изяждат храната на бедните.Освен в куриозни случаи като с киноата :) :) :)
    —цитат от коментар 41 на Opportunity


    Не мисля, че цитатът намеква за подобно нещо. По-скоро за ненужен дисбаланс на консумацията на ресурси.

  43. 43 Профил на dosetliv
    dosetliv
    Рейтинг: 1322 Неутрално

    ръстът на числеността на човечеството и промените в хранителните навици
    —цитат от коментар 0 на учЕните затплисти


    Излишното човечество да се изтреби - останалите на пост и молитва.

    Чини ми се, че ще има по - голям ефект ако раздават безплатно от онея бичове и секи ще може да ходи гол по улицата и да се шиба по гърба. Така ще умилостивим бог Затопъл.

  44. 44 Профил на Тлъсто Тъпа Госпожица ГЕРБ
    Тлъсто Тъпа Госпожица ГЕРБ
    Рейтинг: 74 Разстроено

    важта лесна, ма ас пак останах бес бира :(

  45. 45 Профил на fio41315648
    fio41315648
    Рейтинг: 1656 Весело

    Аз пък предлагам авторите на проучването, да се гръмнат и така да дадат личен пример за справяне с проблема на пренаселването и свръхконсумацията!

  46. 46 Профил на rossen4i4o
    rossen4i4o
    Рейтинг: 443 Неутрално

    не че част от написаното в статията не е верно , но на фона със избитите прасета ,прилича повече на ;изплакване; на мозъка , сега остава да възпеят и ;локалните войни; като метод за редуциране на населението

  47. 47 Профил на Тлъсто Тъпа Госпожица ГЕРБ
    Тлъсто Тъпа Госпожица ГЕРБ
    Рейтинг: 74 Разстроено


    Тлъсто Тъпа Госпожица ГЕРБ

    o6ibxepwya@73vi5.anonbox.net

    Laz!2NI::S5w:3*i
    —цитат от коментар 32 на Тлъсто Тъпа Госпожица ГЕРБ


    ни са бъзикав бтв, логнете са ко имати кураж

  48. 48 Профил на katerina_slavova
    katerina_slavova
    Рейтинг: 667 Неутрално

    не че част от написаното в статията не е верно , но на фона със избитите прасета ,прилича повече на ;изплакване; на мозъка , сега остава да възпеят и ;локалните войни; като метод за редуциране на населението
    —цитат от коментар 46 на rossen4i4o


    Всъщност статията очертава доста добър аргумент за локални войни в бъдеще. Войни за ресурси като земя и вода. България е на 54-мяст от близо 160 държава по риск от недостиг на (годна) питейна вода през идното десетилетие.

  49. 49 Профил на atmanpg
    atmanpg
    Рейтинг: 2663 Неутрално

    ООН разчита на разума на човечеството, което е загубена кауза.
    Човекът може да бъде разумен, но човечеството има разума на петгодишно дете.

  50. 50 Профил на Сенчеста фигура
    Сенчеста фигура
    Рейтинг: 2526 Любопитно

    В Европа няма глад, защото населението е адаптирано към площта и ресурсите. Някой трябва да каже на ООН да спре да храни черните, защото те стават повече и още по-бързо. ООН не може да ми внуши вина.

    В Дневник.бг има точно 1 русофил, но с над 300 профила. Щраквайте му редовно ! и да пътува.
  51. 51 Профил на kaiser
    kaiser
    Рейтинг: 1404 Неутрално

    До коментар [#28] от "Opportunity":

    Не си прав. За производството на 1 кг месо се харчат изк.много ресурси. Трябва да се отглеждат милиони декари земя, в която да расте храна за животни, продукцията трябва да се обработи и т.н. Много по лесно, здравословно и щадящо за природата е на тези декари земя да се отглежда храна за хората.

  52. 52 Профил на Сенчеста фигура
    Сенчеста фигура
    Рейтинг: 2526 Любопитно

    Човекът скоро ще трябва да се конкурира с машините по производителност и интелект, а тези, които не са образовани, ще идат в десета глуха и така е редно. Само на ООН и дреме за 1,2 милиарда африканци и още 2 милиарда черни в Азия, които ги мързи да копаят диаманти или да садят домати. Те са неспособни на какъвто и да е труд, камо ли да учат. Целта на живота им е да плюскат, да оплождат максимален брой жени по много пъти и да се бият. Тотално оскотяла маса. Европа и Северна Америка им помагат от 50 години и положението в Африка става още по-лошо. Време е това да спре.

    В Дневник.бг има точно 1 русофил, но с над 300 профила. Щраквайте му редовно ! и да пътува.
  53. 53 Профил на Мърмор
    Мърмор
    Рейтинг: 1177 Неутрално

    ООН: "Променете храните и земеделието, за да спрете климатичната криза"
    Много, много неадекватно. На най-високо планетарно ниво. Абсолютно заобикаляне на проблема. Борба със следствията, а не с причината. В природата има баланс. Сега ми кажете коя топлокръвна популация животни на планетата е в мащаб от около 8 милиарда единици, с перспектива за 10 милиарда. Точно тези 8 милиарда рушат и почвата, и водата, и гората, и всичко до което се докоснат. Милиард и половина китайци, милиард и четвърт индийци, скоро милиард и половина африканци, а тоталното нищо - ООН, призовава не да се вземат мерки срещу основната причина - размножаване на циганията, а да се сменят храните и земеделието. Добре, че природата си знае работата - планетата ще се отърси от всички дисбаланси, които я тормозят, а ООН ще заседава в пещери.

  54. 54 Профил на Тарасион
    Тарасион
    Рейтинг: 484 Неутрално

    До коментар [#14] от "dersu_uzala":

    Официално от 1980-те години. Бях ученик, когато го промениха, но не си спомням вече точната година. Тогава всички окиси станаха оксиди. ;-)

  55. 55 Профил на clint_eastwood
    clint_eastwood
    Рейтинг: 925 Неутрално

    До коментар [#28] от "Opportunity":Не си прав. За производството на 1 кг месо се харчат изк.много ресурси. Трябва да се отглеждат милиони декари земя, в която да расте храна за животни, продукцията трябва да се обработи и т.н. Много по лесно, здравословно и щадящо за природата е на тези декари земя да се отглежда храна за хората.
    —цитат от коментар 51 на kaiser


    А знаеш ли например, че е невъзможно да отглеждаш растения, без да отглеждаш и животни? Свързано е с ротацията на почвите и тяхното наторяване.

    И колко ресурси отиват за животновъдство? Водата, която ползват, не се ли връща в атмосферата? Посочи ми един случай на засушена земя поради животновъдство.

    Трето, как точно си представят тия от ООН целият свят да стане веган? Има ли някакво значение колко вредно е за здравето да си набавяш мазнини и протеини само от растения, при това заедно със съпътстващите ги въглехидрати?

    И последно, колко пъти ще настъпва тоя апокалипсис? Цял живот чакам, Ал Гор ми каза, че Лондон вече е под вода (бях там през януари и не беше), пък то все "след 10 години"...

    Хората, на които им липсва соцът, трябва много сериозно да се замислят как щеше да изглежда България днес, ако БКП не бе сдала политическата власт
  56. 56 Профил на clint_eastwood
    clint_eastwood
    Рейтинг: 925 Неутрално

    Хайде сега започнете да плюете вегетарианците и веганите, след като има безспорни доказателства за алергизиращото действие на млякото при по-голямата част от възрастните.
    —цитат от коментар 6 на matematika


    Какви ще да са тия безспорни доказателства, като цял свят без китайците плющи мляко, и защо точно консумацията на мляко трябва да осмисля преминаването към вегански режим?

    Хората, на които им липсва соцът, трябва много сериозно да се замислят как щеше да изглежда България днес, ако БКП не бе сдала политическата власт
  57. 57 Профил на Сенчеста фигура
    Сенчеста фигура
    Рейтинг: 2526 Любопитно

    В идеалния случай за планетата в Африка няма да има нито един черен, а ще е континент резерват за животни, Сахара ще е слънчева електроцентрала, а Азия ще е с 3 пъти по-малко население без нито един черен. Тогава няма да има глад и затопляне, но няма кой да изтреби толкова много гладни лентяи.

    В Дневник.бг има точно 1 русофил, но с над 300 профила. Щраквайте му редовно ! и да пътува.
  58. 58 Профил на izt21595181
    izt21595181
    Рейтинг: 839 Неутрално

    Ограничете раждаемостта в Африка и Арабския свят, по другите континенти демографският бум е в миналото.

  59. 59 Профил на Сенчеста фигура
    Сенчеста фигура
    Рейтинг: 2526 Любопитно

    Спираха осветлението в Лондон, Париж, Канбера и др. много пъти по случай Часа на Земята и нищо не стана, то и беше ясно. Негрите, арабите и много азиатци не си почиват, а правят по 12 деца и искат белият човек да се ограничава. Няма да стане.

    В Дневник.бг има точно 1 русофил, но с над 300 профила. Щраквайте му редовно ! и да пътува.
  60. 60 Профил на Big Muzzy
    Big Muzzy
    Рейтинг: 1709 Неутрално

    До коментар [#28] от "Opportunity":

    Те ядат това което ние не можем, но иначе бихме засяли земята на която расте това което не можем да ядем с такова което можем.

  61. 61 Профил на dersu_uzala
    dersu_uzala
    Рейтинг: 434 Неутрално

    До коментар [#54] от "Тарасион":

    Чудно, защото аз завърших училище през 1991 г. и дотогава се говореше единствено и само за въглероден двуокис.

  62. 62 Профил на Тлъсто Тъпа Госпожица ГЕРБ
    Тлъсто Тъпа Госпожица ГЕРБ
    Рейтинг: 74 Разстроено

    "безпрецедентни мащаби в използването на земи и вода"

    защо не зимя и води?

  63. 63 Профил на Тлъсто Тъпа Госпожица ГЕРБ
    Тлъсто Тъпа Госпожица ГЕРБ
    Рейтинг: 74 Разстроено
  64. 64 Профил на Тлъсто Тъпа Госпожица ГЕРБ
    Тлъсто Тъпа Госпожица ГЕРБ
    Рейтинг: 74 Разстроено

    До коментар [#51] от "kaiser":

    ас викам да виками за Боеко ! ! !

  65. 65 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 3499 Весело

    До коментар [#10] от "Иван К.":Аз чета и за разлика от Вас ДОРИ разбирам прочетеното!!!
    —цитат от коментар 13 на selqnin


    Само дето не си личи напоследък!

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  66. 66 Профил на faeton.
    faeton.
    Рейтинг: 4581 Неутрално

    Някой трябва да каже голата истина - държавите с най- блестяща демография са най- бедни, изостанали, без никакви екологични норми, корпорациите изнасят там заводите си , понеже трудът е евтин, работна ръка много, а екологични стандарти - няма . А ги изнасят там, понеже у дома ги морят с безумни екологични изисквания .

    Развитият свят плаща милиарди за екология, а Третият свят става все по- беден и замърсен.

    Резултатът е , че населението от Третия свят се юрна масово да мигрира към Първия.

    Това се нарича затоплизъм .

    Затоплизмът НЕ Е грижа за природата , а начин за пришпорване на миграцията, така че Светът да сублимира в аморфна цивилизация.

  67. 67 Профил на faeton.
    faeton.
    Рейтинг: 4581 Неутрално

    Има ОЩЕ ЕДИН ЕФЕКТ от затоплизма - масовата миграция засилва ектремистката съпротива на коренното население .

    Скорошен пример- масовият стрелец от Ел Пасо- типичен зелен радикал !
    Фен на Демс.

  68. 68 Профил на Сенчеста фигура
    Сенчеста фигура
    Рейтинг: 2526 Весело

    Слава на Тръмп, че излезе от договора за въглеродните емисии. Африка и Южна Азия ще трябва да стягат коланите. Затоплянето идва от тях.

    В Дневник.бг има точно 1 русофил, но с над 300 профила. Щраквайте му редовно ! и да пътува.
  69. 69 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 4602 Неутрално

    Без съмнение трябва да промениме начина на живот на който сме свикнали !! Бързо !!!

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  70. 70 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 2131 Неутрално

    Ако минем всичките на боб и леща такова газообразуване ще падне, че може директно да променим атмосферата. На облаците ще може с едно надупване да им се променя траекторията...

  71. 71 Профил на faeton.
    faeton.
    Рейтинг: 4581 Неутрално

    Да вдигнем още изискванията за предприемачите в Развития свят, да ги натоварим с още няколко милиарда еко- норми, за да избягат в Третия свят, където никакви изисквания няма и да замърсяват на воля !

    Лошото е, че когато комините пушат, а тръбите се изливат в Третия свят, въздухът и водата в Първия също се развалят.
    Планетата е едно цяло !

  72. 72 Профил на Иван  К
    Иван К
    Рейтинг: 2923 Весело

    Ето една задача за 6-7 клас.
    Ако хората започнат да се хранят с 50% по-малко храна и продължят да се размножават с по 5% всяка година - тогава след колко години всички хора отново ще бъдят толкова гладни колкото сега са най-гладните.

    подпис
  73. 73 Профил на Saint of Me
    Saint of Me
    Рейтинг: 2906 Весело

    До коментар [#14] от "dersu_uzala":

    От края на осемдесетте миналия век когато е въведена повсеместно международната номенклатура за именоване на химичните съединения. Има правила как точно се образуват имената на всевъзможни бъркочи

    Use your Illusion
  74. 74 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 11959 Любопитно

    А няма ли мярка за планирано намаление на популацията на хората?

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  75. 75 Профил на jmf29537805
    jmf29537805
    Рейтинг: 540 Неутрално

    Я да си извадя аз пакетче лапад от фризера.
    И агнешката плешка.

  76. 76 Профил на Тарасион
    Тарасион
    Рейтинг: 484 Неутрално

    До коментар [#61] от "dersu_uzala":

    Еми или не си внимавал в час, или учителите ти не са били ъп ту дейт, или просто си забравил, какво е било, и сега смесваш факти и фантазии. Отвори си някой учебник по химия, ако си запазил, и виж. Лесно е да се проверят фактите. Доколкото си спомням, в учебника за осми или за девети клас имаше отделен урок за новите форми, които обхващат не само оксидите. ;-) Лично аз ползувам думата окис в битови ситуации и оксид в не-битов контекст.

  77. 77 Профил на Saint of Me
    Saint of Me
    Рейтинг: 2906 Весело

    До коментар [#74] от "penetrating":

    Аз ако бях на Мада Нейча тройно повече маймуни щях да развъдя, ся е лабаво, даже много, реално повечето сапиенси в Цивилизацията дори не знаеме кво е тегавина и да се бориш със зъби и нокти за оцеляване, пълни лигочи, не знам с ква цел го прави така да ни глези но едва ли ще е за дълго и слабаците ще квичат мощно :)

    Use your Illusion
  78. 78 Профил на Deadpudding
    Deadpudding
    Рейтинг: 606 Неутрално

    До коментар [#27] от "Opportunity":

    Това е напълно вярно, но населението на Африка е много близко до това на Китай с разликата,че там цари корупция и бедност. Ако Африканският съюз приложи подобни мерки, ще си уравновесят демографията и ще подобрят благосъстоянието на гражданите си. Като резултат по-малко миграция към Европа и съответно по-малко популизъм тук. И ако има някаква стигма в Европа относно инвестирането в самия континент заради евентуална прилика с много обсъждания колониализъм, Китай не ги е еня за някакви турболиберални чувства а инвестират наред.

    This is the place where puddings die.
  79. 79 Профил на gozambo
    gozambo
    Рейтинг: 3181 Неутрално

    Тия нови комунисти така ще ви променят хранителните навици, че ще ядете изкуствено месо, ще набавяте протеин от насекоми, ще станете вегани, ще пиете вода от пречистени отпадъчни води от градската канализация. Мозайката се сглобява. Правят комплекси, уж умни градски апартаменти в блокове, където хората са наблъскани в малки апартаменти, с водомери и електромери, които ти пускат дневна дажба вода и ток, в това се състои умността им, където ще се преработват фекалните води и ще се използват наново, където навсякъде има камери и си под постоянно наблюдение и пълен тоталитарен контрол, където се практикува веганството, месото е изкуствено, ползва се храна от преработени насекоми и се правят всякакви социални експерименти, без грам свобода за хората. Комунизмът винаги е водел до аскетизъм, но това, което в момента готвят е дяволски проект.

  80. 80 Профил на Patsis
    Patsis
    Рейтинг: 2078 Весело

    До коментар [#14] от "dersu_uzala":

    Откакто САЩ и НАТО заместиха Варшавския договор и СССР!

  81. 81 Профил на Patsis
    Patsis
    Рейтинг: 2078 Весело

    До коментар [#30] от "Opportunity":

    Не често - в съвременния свят наднорменото тегло е свойствено за социалните групи с нисък социален статус - това е отдавна приета истина в ауксологията.
    Подчертавам - в съвременния свят.

  82. 82 Профил на Patsis
    Patsis
    Рейтинг: 2078 Весело

    До коментар [#72] от "Иван К":

    Бихте ли посочили поне една страна, където хората да се размножават с по 5% годишно - това означава раждаемост поне 55-60 о/оо, каквато вече не се наблюдава даже в Нигер!

  83. 83 Профил на Patsis
    Patsis
    Рейтинг: 2078 Весело

    До коментар [#58] от "izt21595181":

    Демографският взрив и в арабския свят е в миналото. Можете сам да проверите колко е била раждаемостта и естественият прираст в арабските страни преди 50, преди 20 години и днес.

  84. 84 Профил на izt21595181
    izt21595181
    Рейтинг: 839 Неутрално

    Напротив, демографският взрив там си продължава. Не става въпрос за пик и за сравнения с други епохи.

  85. 85 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 9205 Неутрално

    Ако непрекъснато намалява човешката популация, ще намалява и всичко останало.

  86. 86 Профил на half truth
    half truth
    Рейтинг: 1939 Неутрално

    Вече раждаемостта е висока само в Африка. Заради детската смъртност и ниската средна продължителност на живота.
    В някои африкански страни средната продължителност на живота е под 40г. В Европа е била такава чак през средновековието.

  87. 87 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 11959 Весело

    До коментар [#77] от "Saint of Me":

    :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  88. 88 Профил на Quo Vadis?
    Quo Vadis?
    Рейтинг: 1023 Неутрално

    До коментар [#14] от "dersu_uzala":

    Това е правилното химично наименование на веществото по актуалните международни конвенции

  89. 89 Профил на mirohero
    mirohero
    Рейтинг: 1033 Неутрално

    До коментар [#25] от "БМЗ":

    Значи има едни 5-6 милиарда излишни.... Аз мога да позная, никой няма да намали нищо, особено милиардите в третия свят, просто в един момент популацията ще стане нестабилна, и тогава исторически и научно статистически пътищата са два - глобална пандемия или глобална война, или по-реалистично комбинация от двете. Не казвам, че искам да се случи, но това е най-вероятния сценарий. Въпросът сега е кой и доколко е подготвен да го преживее.

  90. 90 Профил на volarok
    volarok
    Рейтинг: 2057 Неутрално

    От написаното разбирам, че е виновно нарастващото население на Земята. Какво да направим в този случай?...

  91. 91 Профил на objektivist96
    objektivist96
    Рейтинг: 4009 Весело

    До коментар [#55] от "clint_eastwood":
    ++++++:))):)))))))))))))))):)))))))))))))))))))))))))

  92. 92 Профил на Opportunity
    Opportunity
    Рейтинг: 3133 Неутрално

    До коментар [#51] от "kaiser":

    един пример, да ти стане ясно: имаш земя на която става само трева за сено, ти сено пасеш ли?

    The Universe is under no obligation to make sense to you.
  93. 93 Профил на Opportunity
    Opportunity
    Рейтинг: 3133 Неутрално

    До коментар [#90] от "volarok":
    Световна война, или ще чакаме някой нов щам вируси да свърши мръсната работа.

    The Universe is under no obligation to make sense to you.
  94. 94 Профил на Patsis
    Patsis
    Рейтинг: 2078 Неутрално

    До коментар [#84] от "izt21595181":

    Какво значи "там"?
    Я прегледайте съвременните демографски показатели, а не пишете по спомени от преди няколко десетилетия!
    Засега демографският взрив, тази фаза на първия демографски преход, при която раждаемостта е все още висока, но смъртността е рязко намаляла, продължава само в Черна Африка /и то не навсякъде/.
    Арабските страни отдавна са преминали в следващата фаза - раждаемостта намалява по-бързо от смъртността.

  95. 95 Профил на Patsis
    Patsis
    Рейтинг: 2078 Неутрално

    До коментар [#86] от "half truth":

    Не знаех, че Средновековието продължава в Европа до 19-ти век.
    Продължителността на живота е била под 40 години във Франция до 1870, в Германия - до 1890, в България - до 1900.
    През Средновековието продължителността на живота е 20-25 години.

  96. 96 Профил на izt21595181
    izt21595181
    Рейтинг: 839 Неутрално

    Какво значи "там"?
    —цитат от коментар 94 на Patsis


    "Там" за където спориш бе, дървен философе, поне си прочитай коментарите. Раждаемостта висока ли е? Висока. Ами от там насетне какво има да се пишат празни приказки?

  97. 97 Профил на Patsis
    Patsis
    Рейтинг: 2078 Неутрално

    До коментар [#96] от "izt21595181":

    Какво значи висока раждаемост, о светило на човешката мисъл.?
    Аз като погледна данните за тоталния коефициент за плодовитост виждам ивица с раждаемост от 2 до 3 деца на жена от Онлантическия океан до Персийския залив. А когато започнах да се интересувам от демография /1970-те/ там беше ивица от раждаемост 6 до 7 и над 7 деца на жена. Тоест демографският взрив в арабските страни е отминал вече и отзвучава.
    Дори и в Черна Африка за миналата година виждам само две страни с раждаемост над 6 деца на жена - Нигер и Ангола. Да, ама в първата доскоро раждаемостта бе над 7 деца на жена, а в Ангола - над 8.
    В една Кения раждаемостта вече е под 3 деца на жена - а беше 8!

  98. 98 Профил на izt21595181
    izt21595181
    Рейтинг: 839 Неутрално

    До коментар [#97] от "Patsis":

    На никой не му пука от какво и откога се интересуваш, некомпетентен лаико, Арабският свят е вторият регион в света след Черна Африка по раждаемост и нема никакво значение какво е било преди 10, 100 или 1 млн. години, става въпрос за днес. По днешните мерки и 3 новородени на жена са висока раждаемост.

  99. 99 Профил на Patsis
    Patsis
    Рейтинг: 2078 Весело

    До коментар [#98] от "izt21595181":

    Не по днешните мерки, а по мерките на най-бързо измиращата днес популация в света - българите, нали?





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK