Португалия въвежда драстични лимити на горивата

Португалия въвежда драстични лимити на горивата

© Reuters



От полунощ в Португалия влиза в сила извънреден режим за продажбата на горива, като на водач ще се полагат не повече от 15 литра бензин или дизел и то само на определени бензиностанции. Ограниченията ще са в сила до 21 септември и са свързани с очаквана стачка на бензиновозите.


Една от целите на специалния режим е да се осигури достатъчно гориво за летища и болници, за отбраната, държавните органи и приоритетните сектори на икономиката, се казва в правителственото решение от петък.


То е сигнал, че властите не очакват водачите на цистерни за снадбяване с горива да се договорят с работодателите си. Това означава, че стачката ще започне в понеделник и ще е безсрочна, обяснява "Ройтерс".




Спорът е за по-високо заплащане и по-добри условия за работа. Окончателното решение за стачка се очаква в събота.


Подобен протест имаше през април и заради него без горива останаха над 2000 бензиностанции, като на места имаше и изпадане на водачи в паническо изкупуване. И сега има дълги опашки за зареждане в някои градове от страх, че този път дефицитът ще е още по-остър заради натоварения туристически сезон.


Интернет сайт, който информира в реално време за обстановката, твърди, че в петъчния следобед 7% от бензиностанциите в страната вече са изчерпвали наличностите си.


Правителственият указ позволява на правителството - ако се наложи - да използва армията за гарантиране на доставките. Без ограничения трябва да могат да работят пристанища, здравни заведения, летища, военни бази, пожарни, гражданска защита и около 320 държавни бензиностанции.


През октомври в Португалия трябва да има редовни парламентарни избори и на тях се очаква социалистите да запазят властта.

Коментари (61)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на zyb18561487
    zyb18561487
    Рейтинг: 3187 Неутрално

    "През октомври в Португалия трябва да има редовни парламентарни избори и на тях се очаква социалистите да запазят властта."

    Личи си по новините.

  2. 2 Профил на Kancho Dedov
    Kancho Dedov
    Рейтинг: 766 Весело

    Социалисти на власт - бензин йок 😁

  3. 3 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2510 Неутрално


    Испанските бензиностанции по границата ще се спукат да продават.

  4. 4 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 4083 Любопитно

    Напомня ми на ранните 90 в Бг...😉

    Принадлежността към дадена нация не е даденост, тя е въпрос на възпитание а след време и на осъзнат избор. Културталибан - с комсомолски плам определя кой е културен и кой чалгаджия.
  5. 5 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 11778 Неутрално

    Нищо и никаква стачка, която има потенциал да сложи бизнеса във фризера...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  6. 6 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 4086 Неутрално

    До коментар [#4] от "DDR":

    единствено по " около 320 държавни бензиностанции.", други прилики няма.

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  7. 7 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2510 Неутрално

    До коментар [#4] от "DDR":

    През 1970те заради Петролните кризи (войни) в някои западно-европейски страни също е имало недостиг на горива и съответно ограничения в транспорта вкл забрана на лични МПС през уикенденда.

  8. 8 Профил на George Svinarov
    George Svinarov
    Рейтинг: 1317 Неутрално

    До коментар [#5] от "penetrating":

    Стига де, португалия е 200 км широка. Ще зареждат от Испания. Че ще ползват и испански бензиновози...

  9. 9 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 3619 Неутрално

    И като зарежда 15 литра на едно място, не може ли да иде на друго и пак да зареди?
    Книжки с купон ли ще има?

    Доброто е заразно
  10. 10 Профил на 4ort
    4ort
    Рейтинг: 4085 Неутрално

    До коментар [#4] от "DDR":През 1970те заради Петролните кризи (войни) в някои западно-европейски страни също е имало недостиг на горива и съответно ограничения в транспорта вкл забрана на лични МПС през уикенденда.
    —цитат от коментар 7 на Нинов


    През 70-те години ограничения за ползване на лични МПС имаше у нас. Държавата не внасяше леки автомобили за лични нужди на трудЯщите се!

  11. 11 Профил на 4ort
    4ort
    Рейтинг: 4085 Неутрално

    ........Книжки с купон ли ще има?
    —цитат от коментар 9 на АзКлавдия


    Ние и това го преживяхме по времети на РСО!!!
    Нека си избират социалисти!!!

  12. 12 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2510 Неутрално

    До коментар [#10] от "4ort":

    В ГДР поради недостиг на петрол държавата ограничаваше броя на лични МПС чрез чакане за Трабант = 10 год. , а за Вартбург = 20 год.

    Най-яко прецаканите са тези, чийто ред дойде през есента на 1989 г.

  13. 13 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2510 Неутрално


    Електромобилите таз стачка н'ги ибе.

  14. 14 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 11778 Неутрално

    До коментар [#8] от "George Svinarov":

    Време и пари :)
    При малки маржове няма да излизат сметките

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  15. 15 Профил на 4ort
    4ort
    Рейтинг: 4085 Неутрално

    До коментар [#10] от "4ort":В ГДР поради недостиг на петрол държавата ограничаваше броя на лични МПС чрез чакане за Трабант = 10 год. , а за Вартбург = 20 год.Най-яко прецаканите са тези, чийто ред дойде през есента на 1989 г.
    —цитат от коментар 12 на Нинов


    А нас защо ни ограничаваха???
    Нали брацкия савецки саюз ни "даваше" петрол без пари?!?!?!?

  16. 16 Профил на anonim440
    anonim440
    Рейтинг: 2265 Неутрално

    Нямат си там явно КНСБ и "Подкрепа"...
    В България стачки няма... синдикати няма... права на работещете няма...

  17. 17 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 5892 Неутрално

    При социалисти на власт...не ме учудва!Най-вероятно е да намажат испанските шофьори......

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !
  18. 18 Профил на anonim440
    anonim440
    Рейтинг: 2265 Неутрално

    До коментар [#9] от "АзКлавдия":

    Като чака 5 ч. на една опашка сигурно нищо няма да му попречи да се нареди на друга опашка и пак да чака 5 ч., но... в статията пише, че много бензиностанции вече са без бензин.

  19. 19 Профил на anonim440
    anonim440
    Рейтинг: 2265 Неутрално

    По времето на Виденов тук беше някаква страшна криза за бензин. Опашките бяха невероятни. И не навсякъде имаше бензин. Продължи няколко дена (до колкото помня), но беше кошмар.

  20. 20 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2510 Неутрално

    До коментар [#15] от "4ort":

    В НРБ можеше да се купи Трабант без ред.
    Отиваш в Мототехника, удряш 4500 лв. на масата и си тръгваш с трабаня.
    Ограничението идваше от недостига на автомобили с четиритактов двигател, предпочитани от бълг. автомобилисти.

    В Чехословакия например можеше да се купят всякакви соц. автомобили без ред. Изглежда там са имали на лице и двете съставки: нефт & коли.

  21. 21 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 5237 Весело

    Тука, щеш не щеш, ще караш бавно, ако въобще караш...

    Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Nada Tomba, WWW, Taiga, Нормален гланц, Али Ибн Абдул Обстул Бей, Divi filius, qwerty 500....
  22. 22 Профил на stoiank
    stoiank
    Рейтинг: 1242 Неутрално

    До коментар [#3] от "Нинов":

    Зависи от цената. Не знам еднакви ли им са акцизите в двете страни, но разлика от 30-40 цента на литър, за Португалия са доста пари.

  23. 23 Профил на Локомотив
    Локомотив
    Рейтинг: 755 Неутрално

    При социалисти на власт...не ме учудва!Най-вероятно е да намажат испанските шофьори......
    —цитат от коментар 17 на Willy Messerschmitt


    Прочете ли статията?
    Вчера бе обявено, че във Великобритания пилоти ще стачкуват.
    Във Великобритания социалисти ли управляват?

  24. 24 Профил на anonim440
    anonim440
    Рейтинг: 2265 Неутрално

    До коментар [#19] от "anonim440":

    Интересно за какво са минусите? Не помните ли?

  25. 25 Профил на ivopp
    ivopp
    Рейтинг: 263 Неутрално

    До коментар [#4] от "DDR":

    По-скоро напомня за последните години на 80-те.

  26. 26 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 745 Неутрално

    До коментар [#22] от "stoiank": Горивата в Португалия са от 15 до 30 Ецента по-скъпи. Прав е Франк, испанците ще се скъсат от продажби.

  27. 27
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  28. 28 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 9037 Неутрално

    До коментар [#25] от "ivopp":

    Точно!

  29. 29 Профил на не на безразличието
    не на безразличието
    Рейтинг: 1403 Весело

    ми пратете им лук оил да ги 'оправи' приватизират,взимат всичко цената скача,ама няма стачки е горивото може да стане маалко калпаво ама ще има и за сервизите далавера..абе ще 'дръпнат' португалците...

    'Българите сме малък но много прост народ.' М Вешим
  30. 30 Профил на Суджук Герберите
    Суджук Герберите
    Рейтинг: 2213 Неутрално

    И това като се има предвид, че горивото в Португалия е с 15-20 цента по-скъпо, отколкото в Испания. Всеки път, когато ходя там наблъсквам резервоара до капачката в Испания (но не на магистрална бензиностанция, щото и те са скъпи).

    Голям апартамент купи, голяма сума не плащай!
  31. 31 Профил на usero
    usero
    Рейтинг: 2107 Неутрално

    През 70-те години ограничения за ползване на лични МПС имаше у нас. Държавата не внасяше леки автомобили за лични нужди на трудЯщите се!
    —цитат от коментар 10 на 4ort


    А имаме над 1 000 000 новорегистрирани през 70-те! Били сме най-големият производител в света!

  32. 32 Профил на usero
    usero
    Рейтинг: 2107 Неутрално

    До коментар [#15] от "4ort":В НРБ можеше да се купи Трабант без ред.Отиваш в Мототехника, удряш 4500 лв. на масата и си тръгваш с трабаня.Ограничението идваше от недостига на автомобили с четиритактов двигател, предпочитани от бълг. автомобилисти.В Чехословакия например можеше да се купят всякакви соц. автомобили без ред. Изглежда там са имали на лице и двете съставки: нефт & коли.
    —цитат от коментар 20 на Нинов


    Можеше, ама ако Трабанта е дефектен. За здрав се чакаше. Обаче, понеже румънците си сваляха части и голяма част от новодоставените трабанти се водеха с транспортен дефект, можеше да си вземеш такъв веднага и после да си го докомплектоваш. Москвичи, сглобени в Ловеч, се взимаха след символично чакане, 4-6 месеца, ама пак трябваше първо да направиш вноска и да се наредиш на опашката.

  33. 33 Профил на arcanum
    arcanum
    Рейтинг: 3078 Неутрално

    там са бая бедни, а цените не са ниски...

  34. 34 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 1593 Неутрално

    По времето на Виденов тук беше някаква страшна криза за бензин. Опашките бяха невероятни. И не навсякъде имаше бензин. Продължи няколко дена (до колкото помня), но беше кошмар.
    —цитат от коментар 19 на anonim440


    По времето на Виденов бензин имаше , макар че"Газпром" му бяха взели мерника , искаха го свален и бяха купили софийски лумпени..
    А кризата беше преди това.
    Но приватизираха мастодонта "Нефтохим" и всичко е ОК.

  35. 35 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 4184 Неутрално

    Всяк държава си има проблеми. Там ще се оправят. Да му мислим ние.

  36. 36 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 1593 Неутрално

    До коментар [#19] от "anonim440":Интересно за какво са минусите? Не помните ли?
    —цитат от коментар 24 на anonim440


    Аз лично ти сложих щото тъпо лъжеш.
    Не беше по времето на Вифенов.

    Поздрави

  37. 37 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2510 Неутрално

    До коментар [#32] от "usero":

    Ловешки Москвич май можеше също да се вземе без ред, но след като го дотътриш в Плевен, първото нещо беше да го вкараш в сервиза да го стегнат.
    Иначе в Румъния съм виждал товарни влакове с въоръжена охрана надничаща от всеки вагон.

  38. 38 Профил на гошо
    гошо
    Рейтинг: 2728 Неутрално

    До коментар [#7] от "Нинов":

    Помня че имаше четни номера можеха на четно число и не четните на не нечетоно съответно Но и дума не може да става тогавашната бройка на колите със сегашната

    гошо
  39. 39 Профил на Росен съм аз и голем капут
    Росен съм аз и голем капут
    Рейтинг: 1306 Неутрално

    До коментар [#10] от "4ort":

    През 70-те години ограничения за ползване на лични МПС имаше у нас. Държавата не внасяше леки автомобили за лични нужди на трудЯщите се!
    ===================================================================
    Специално през 70-те все още нямаше криза с достъп до автомобили, особено до към 1977-1978. Такава криза бе факт едва в началото на 80-те.
    Аз си спомням, че за новото Жигули, закупено от Мототехника през 1977, баща ми чакаше ред около година и половина. Което беше поносимо по тогавашните стандарти.Нещата се изродиха през 80-те, когато почна да се чака от порядъка на 5-6 години за автомобил, а за Лада 2207 -и отгоре. Само за Москвичите ( не Алеко) и Трабантите се чакаше по-малко.
    Между другото на доста места в света има някакви ограничения при ползването на лични автомобили. Например преди години, когато посетих Бермуда, разбрах за такива ограничения от българи, работещи там.

  40. 40 Профил на usero
    usero
    Рейтинг: 2107 Неутрално

    До коментар [#37] от "Нинов":

    Ловешките беха на късмет, познавам и хора, дето са доволни, верно, не са много. А най-хитрия номер да си вземеш нова кола без чакане го направи един комшия, беше разбрал, че в сервизите предлагат услугите смяна на двигател и смяна на купе, оборудваното купе включваше и ходова част, демек всичко без двигателя. Не знам дали са го предлагали за всички марки, той караше полски Фиат.

  41. 41 Профил на anonim440
    anonim440
    Рейтинг: 2265 Неутрално

    До коментар [#36] от "simChо":

    Е точно по времето на Виденов беше, няколко дена беше огромна криза за бензин.

  42. 42 Профил на anonim440
    anonim440
    Рейтинг: 2265 Неутрално

    simCho дата на регистрация 26 юли 2019. Пак нещо подозрително.
    Още един от никовете на Нормален гланц?

  43. 43 Профил на ivantankov
    ivantankov
    Рейтинг: 261 Неутрално

    До коментар [#20] от "Нинов":

    Чаках 3 години за Трабант-601к. Дадох си сметка, че животът си тече. Беше с ел. инсталация 6 волта и това беше много гадно. На магистралата по нанадолнището вдигаше 120км/час.

  44. 44 Профил на charlesdegaulle
    charlesdegaulle
    Рейтинг: 1329 Весело

    До коментар [#20] от "Нинов":

    Ти правил ли си го, сигурен ли си? В Мототехника можеше почти всичко, но не и да купиш нова кола без ред. Особено пък най-евтината... Това беше стриктна държавна политика!! Знам го, защото най-добрия ми приятел работеше там. На доста висок пост. Та той ме подучи - купи си един евтин, стар или катострофирал трабант. От там нататък съм аз. Та направих го и той ме уреди с ново, обурудвано купе, при това случих - комби! Е, някой му беше счупил едното задно странично стъкло, за да открадне отвътре чистачките. Така си направих (с доста труд, но много евтино!) нов трабант.
    Не знам как е било в Чехословакия, но знам добре как беше у нас...

  45. 45 Профил на usero
    usero
    Рейтинг: 2107 Весело

    До коментар [#20] от "Нинов":Чаках 3 години за Трабант-601к. Дадох си сметка, че животът си тече. Беше с ел. инсталация 6 волта и това беше много гадно. На магистралата по нанадолнището вдигаше 120км/час.
    —цитат от коментар 43 на ivantankov


    Е, той нямаше ресьори, освен един напречен под двигателя, та при 100 ставаше труден за удържане и без това.

  46. 46 Профил на faeton.
    faeton.
    Рейтинг: 4536 Неутрално

    До коментар [#20] от "Нинов":

    баща ми ходи навремето до Чехословакия и се върна с Шкода Фаворит. Беше си супер кола за времето.

  47. 47 Профил на faeton.
    faeton.
    Рейтинг: 4536 Неутрално

    За туристи важат ли ограниченията ?

    Преди две години кръстосахме цялата страна с кола под наем .
    Страхотни пътища !

    Царят хубаво искаше португалци да строят нашите магистрали, нямаше да има проблеми днес .

  48. 48 Профил на Th Henry
    Th Henry
    Рейтинг: 543 Неутрално

    Нямат си там явно КНСБ и "Подкрепа"...В България стачки няма... синдикати няма... права на работещете няма...
    —цитат от коментар 16 на anonim440


    Нямат си и Тачър явно за да ги постави на местата им.

    Като цяло няма нищо лошо да стачкуват, само нз защо не наемат други, които искат да работят? Или има някакво ограничение, което е основния ПРОБЛЕМ.

  49. 49 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 1821 Неутрално

    На магистралата по нанадолнището вдигаше 120км/час.
    —цитат от коментар 43 на ivantankov


    На кое по нанадолнището? :)

    По-старите хора по нашия край още викат "магистрала" на главния път за София, който всъщност си е първокласен път.

    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
  50. 50 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 1821 Неутрално

    Иначе тя колко държавичка е Португалия, че да не прескочат да заредят (че и по-евтино) в Испания?!?

    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
  51. 51 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 1292 Неутрално

    Като сме единна общност, не могат ли да наемат бензовози от други страни!? Или да впегнат незаконните мигранти в каручка с по един барел, да я разкарват като рикша до нуждаещите се шофьори?

  52. 52 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 7246 Неутрално

    Не е сериозен проблем за потребителите

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  53. 53 Профил на jamal
    jamal
    Рейтинг: 408 Неутрално

    Дневник, направили сте огромна грешка. Става дума за 21 Август, а не Септември. Което значи, че ограничението няма да е месец и половина, а десет дни.
    Бъдете внимателни с такива новини, аз планирам пътуване през септември до Порто и бях на косъм да си спря резервацията за кола под наем заради това което прочетох тук. След като проверих новината в международната преса, установих че някой пак е превеждал грешно или твърде бързо.

  54. 54 Профил на Петър Петров
    Петър Петров
    Рейтинг: 1022 Неутрално

    До коментар [#47] от "faeton.":

    Аз преди месед бях.Къде са тия страхотни пътища,като изключим платените магистрали.

    Инсталатор на оптика в Мадрид и в свободното време - компютри мрежи сайтове
  55. 55 Профил на jamal
    jamal
    Рейтинг: 408 Неутрално

    Грешна дата, става дума за август, а не за 21ви септември. Поправете си статията.

  56. 56 Профил на vstoyanov
    vstoyanov
    Рейтинг: 606 Неутрално

    От полунощ в Португалия влиза в сила извънреден режим за продажбата на горива, като на водач ще се полагат не повече от 15 литра бензин или дизел и то само на определени бензиностанции.

    През октомври в Португалия трябва да има редовни парламентарни избори и на тях се очаква социалистите да запазят властта.

    супер, догодина с купони и кореком марки, смешници.

  57. 57 Профил на Pershing
    Pershing
    Рейтинг: 13 Неутрално

    На мен ми направи впечатление информацията, че в Португалия има 320 държавни бензиностанции, след малка справка се оказа, че това е повече от всички бензиностанции на Лукойл и ОМВ в България(съответно 220 и 92 според техните сайтове). Освен това в Португалия има 2 рафинерии с общ капацитет 1.5 пъти повече от колкото в България.
    Защо така тези хора не са приватизирали всичко? Защо навсякъде може държавата да е добър стопанин, само не и тук?

  58. 58 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3614 Неутрално

    До коментар [#10] от "4ort":В ГДР поради недостиг на петрол държавата ограничаваше броя на лични МПС чрез чакане за Трабант = 10 год. , а за Вартбург = 20 год.Най-яко прецаканите са тези, чийто ред дойде през есента на 1989 г.
    —цитат от коментар 12 на Нинов


    Някой прецакани либерасти отще си пазят трабанта!
    Всъщност си беше си както и сега в либералния модел, кой има малко акъл , не е посредствен и с отворени контакти не кара сапунерки, кой е залупен и му е тесничка душицата по колата ще го познаете!

    У нас през август бизнеса с горивата е урожай,(няма да стачкуват) даже им идва и дюшеш и насърчават за тапите по магистралите и столичните ремонти, като поработят на място двигателите на половин милион коли по един час повече по няколко пъти на всяка седмица!



    Libertarianism is just anarchy for rich people
  59. 59 Профил на vstoyanov
    vstoyanov
    Рейтинг: 606 Неутрално

    На мен ми направи впечатление информацията, че в Португалия има 320 държавни бензиностанции, след малка справка се оказа, че това е повече от всички бензиностанции на Лукойл и ОМВ в България(съответно 220 и 92 според техните сайтове). Освен това в Португалия има 2 рафинерии с общ капацитет 1.5 пъти повече от колкото в България. Защо така тези хора не са приватизирали всичко? Защо навсякъде може държавата да е добър стопанин, само не и тук?
    —цитат от коментар 57 на Pershing


    режим на бензина и най-ниските заплати в западна европа с огромна разлика от околните са добро стопанисване????

  60. 60 Профил на vstoyanov
    vstoyanov
    Рейтинг: 606 Неутрално

    https://checkinprice.com/average-and-minimum-salary-in-lisbon-portugal/

    да живее социализъма. но откакто ми разказаха как е там, съм много навит да ходя за океан, евтино пиене и лесни жени.

  61. 61 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 1821 Неутрално

    Защо навсякъде може държавата да е добър стопанин, само не и тук?
    —цитат от коментар 57 на Pershing

    Държавата НИКЪДЕ не е добът стопанин.
    Затова и в Португалия има стачка.


    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK