"Един пояс, един път" - националната кауза на Китай

"Птичето гнездо"

© Associated Press

"Птичето гнездо"



Птичето гнездо", построеният за 428 милиона долара национален стадион в Пекин, открит за летните олимпийски игри през 2008 г., е импозантен шедьовър на модерната архитектура, чието прозвище идва от преплетените стоманени елементи около него и на покрива му. Стъклените елементи на това спортно съоръжение с капацитет 80 000 души и тези на "Водния куб", намиращия се в съседство Национален център по водни спортове, където през 2008 г. бяха поставени зашеметяващите 25 световни и 65 олимпийски рекорда, са произведени от компания, базирана в провинция Шандун.


В столицата на тази провинция, Цзинан, е централата на технологична компания, която е най-големият доставчик на сървъри в Китай и трети в света за 2018 година.


На 1000 км на юг от там, в град Чанша, провинция Хунан, работници сглобяват на края на поточната линия последните елементи от валяк за асфалт в завод за тежко машиностроене.




Тези три предприятия, които имат напълно различен профил, приходи и пазари, са обединени от нещо много важно - превърналата се в национална кауза на Китай инициатива "Един пояс, един път" за свързване на Азия, Африка и Европа чрез инфраструктура, бизнес, енергетика и културен обмен. Нейното начало бе дадено през 2013 г. от президента Си Цзинпин, чиято идея е сухопътният "пояс" да свърже Китай с Централна и Южна Азия, а след това с Европа. Морският "път" да свърже Китай с държавите от Южна Азия, Персийския залив, Източна и Северна Африка и отново с Европа.


"Нов път на коприната"


По "Новия път на коприната", както е известна още инициативата, географски са разположени около 65 държави, в които живеят 4.4 милиарда души и където се произвеждат 40 на сто от световния брутен вътрешен продукт по данни на Световната банка. Там се намират три четвърти от световните енергийни ресурси, а китайският стокообмен със страните, през които преминават поясът и пътят за първата половина от тази година, е бил 617.5 милиарда долара по данни на китайската митническа администрация.


"Най-големият икономически коридор в света, който свързва Азиатско-Тихоокеанския регион, икономическия мотор на света, с Европейския съюз, най-голямата икономика в света в момента, ще създаде нови възможности и пространство за развитие за континента Евразия", заяви през юни на среща с журналисти в Пекин проф. Ван Ивей, директор на института по международни отношения към университета "Жънмин".


Фотогалерия: Китай откри своя "база на Марс" за ученици и туристи >


Според анализ на Световната банка предлаганите от Китай "транспортни коридори имат потенциала значително да увеличат търговията, чуждестранните инвестиции и условията за живот в участващите страни", но само ако Китай и останалите държави предприемат реформи за увеличаване на прозрачността, устойчивостта на дълга и намаляване на корупционните рискове.


Западни политици и експерти обаче изразяват опасение, че Китай не гледа на проекта просто като на възможност за бизнес, а цели да разшири геополитическото си влияние, че "Един пояс, един път" може да вкара страни със слаби икономики в дългов капан и че непосилните заеми ще ги направят по-податливи на политическо влияние от страна на Пекин. Дали гигантският проект на Си ще успее да се реализира зависи до голяма степен от изхода от търговския конфликт между Китай и САЩ, които си наложиха взаимно мита върху стоки за стотици милиарди долари и се обвиняват в нелоялни търговски практики. Евентуална ескалация на напрежението между двете суперсили може да направи уязвими към американски санкции държави и компании, участващи в инициативата, коментират експертите.


Това обаче не обезкуражава Пекин, който, за да запази своята конкурентоспособност и високия темп на растеж на икономиката, се нуждае от успешни инвестиционни проекти в чужбина, тъй като в Китай работната ръка намалява, заплатите растат, нараства и конкуренцията от страна на държави с по-благоприятни демографски тенденции и по-ниски разходи за труд. Само допреди петнайсетина години прилагателното "китайски" се свързваше с евтини и нискокачествени стоки. Днес азиатската страна се нарежда сред световните лидери в света на високите технологии, а китайците изтъкват доброто качество на своята инфраструктура като красноречив показател за потенциала, който имат да строят железопътни линии, магистрали и летища в чужбина. Разстоянието между Пекин и Цзинан е около 460 км, колкото от София до Варна, но с удобните високоскоростни влакове, развиващи максимална скорост от 300 км/ч, то се изминава само за час и половина.


"17+1"


Китай не разглежда "Един пояс, един път" просто като начин за правене на бизнес и печелене на пари, а като част от меката си сила да се рекламира с езика, културата, храната и туристическите си забележителности. Това име се е превърнало в национална идеология, кодово название, което неизменно се появява на първа страница на англоезичните местни вестници, изговарят го официални лица, журналисти, мениджъри на предприятия, университетски преподаватели и дори студенти.


"По инициативата "Един пояс, един път", за да има повече обмени с международната общност, в нашия университет бе открита специалността българска филология", каза на гладък български китайска студентка първокурсничка в Пекинския университет по чужди езици. "Надяваме се, че в бъдеще ще използваме знанията си да допринесем за сътрудничеството и обмена между Китай, България, Централна и Източна Европа", добави тя в приветствено слово към група журналисти от Централна и Източна Европа в аулата на университета.


Фотогалерия: Пандата като китайски посланик >


Изпълнението на мегапроекта на Си Цзинпин в пълен мащаб зависи и от механизма за сътрудничество между Китай и Централна и Източна Европа "17+1" (17-ата присъединила се страна е Гърция). Той на свой ред се нуждае от съгласието на водещите страни в ЕС Германия и Франция - те са скептични към китайските инфраструктурни проекти, които според тях могат да внесат разделение в ЕС.


"Чрез включването на различни страни от ЕС в своята инициатива Китай на практика получава възможност да придобие пряк или косвен контрол върху ключова европейска инфраструктура, при това стъпвайки в Европа със свои фирми и търговски банки", каза пред БТА доц. д-р Александър Ганчев, преподавател по финанси в Стопанската академия в Свищов.


Дали обаче Брюксел не се опасява в действителност, че страни като Унгария, с която редовно влиза в сблъсък по въпроси като върховенството на закона и миграцията, и Гърция, която създаде огромни главоболия на останалите членки на еврозоната с дълговата си криза и първоначалния си отказ да приеме условията на кредиторите за спасителния план, ще станат още по-малко склонни към компромиси в рамките на ЕС, ако укрепнат финансово, благодарение на китайски проекти?


"Безспорно. Опасенията за това, че някои от сегашните проблемни за ЕС държави могат да станат все по-трудно контролирани от Брюксел, са напълно основателни", каза доц. Ганчев.


Един от емблематичните планове в рамките на "17+1" е изграждането високоскоростна железопътна линия от Будапеща през Белград и Скопие до управляваното от китайска компания гръцко пристанище Пирея. Това е един от маршрутите за внос на китайски стоки за Европа и от изпълнението на железопътния проект ще спечелят всички участващи страни, смята проф. Ван Ивей.


На журналистически въпрос за опасенията на някои европейски държави, че могат да станат зависими от Китай поради голямото държавно участие в китайските компании, Ван отговори, че държавата отстъпва все повече място на частните предприятия. "Китай се промени много - 80 процента от икономическия растеж на Китай, 90 процента от работните места, 70 процента от приходите са от частни компании", заяви той. /БТА

Ключови думи към статията:

Коментари (53)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 5266 Любопитно

    Минутките за реклама на Китай?.
    "Китай се промени много - 80 процента от икономическия растеж на Китай, 90 процента от работните места, 70 процента от приходите са от частни компании"
    .......................................................................................................................................................................................
    С тази маааалка подробност че във всички китайски частни фирми...държавата има контролният пакет!Т.е тъй нареченият държавен капитализъм......Нека си инвестират в Централна Азия,в "необятният " Сибир!На нас европейският общ пазар ни е предостатъчен!

    До истината се достига с познание!
  2. 2 Профил на О, ко ма напрай!
    О, ко ма напрай!
    Рейтинг: 2165 Неутрално
  3. 3 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 1862 Любопитно

    Явно китайският модел е най-успешен

    В Русия съм! В Русия съм!
  4. 4 Профил на SS
    SS
    Рейтинг: 3155 Весело

    На вкус и цвет тавариш нет ! Та винаги едните ще искат Пакс Американа , другите коприна ...

  5. 5 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4124 Неутрално

    Китай не се интересува от китайския пазар (със средна класа консумираща до припадък ориз). Китай е озверял за пазара на ЕС и Северна Америка - без този пазар те загиват. И разни дребни корумпирани посерковци като Борисов и Вучич са добри инструменти за тази цел. Дребни, дребни, но в Европа.

  6. 6 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4124 Неутрално

    "Та винаги едните ще искат Пакс Американа , другите коприна ..."

    нашите посерковци избират "коприната" (т.е. парите в брой)

  7. 7 Профил на palav_nik
    palav_nik
    Рейтинг: 3730 Неутрално

    "Птичето гнездо", построеният за 428 милиона долара национален стадион в Пекин."

    Скромно се премълчава, че архитектите на "Птичето гнездо" са швейцарци - Жак Херцог и Пиер де Мерон.

    "Още преди да дойде на власт, Дзинпин Си изрази амбиция да превърне Китай в световна футболна сила"
    https://www.dnevnik.bg/sport/2016/03/04/2716122_kitaiskite_klubove_kupiha_futbolisti_za_400_mln_evro/
    Всуе...

  8. 8 Профил на tucker case
    tucker case
    Рейтинг: 1305 Весело

    за да доминираш над света освен да си тъп и упорит требе и малце въображенийце да имаш... еле па полет на мисълта и свобода от партийни догми

    Now what's a few miles between the beauty and the beast...
  9. 9 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 4433 Неутрално

    Китай заплашва света с Пътя на коприната, Русия заплашва света с газопроводи , а едни стражи на световния мир директно рекетират малкото останали васали да им купуват соята

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  10. 10 Профил на palav_nik
    palav_nik
    Рейтинг: 3730 Весело

    "Един от емблематичните планове в рамките на "17+1" е изграждането високоскоростна железопътна линия от Будапеща през Белград и Скопие до управляваното от китайска компания гръцко пристанище Пирея."

    Ми нека я направят.
    Друг е въпросът, че нема да се изплати и след 1000 години...

  11. 11 Профил на gozambo
    gozambo
    Рейтинг: 3197 Неутрално

    Тоя е взел някой лев да напише хвалебствена статия за Китай.

  12. 12 Профил на Trolling Stones
    Trolling Stones
    Рейтинг: 2357 Неутрално

    Явно китайският модел е най-успешен
    —цитат от коментар 3 на Веселин Дечев


    Всичко е относително. Зависи от гледната точка, а ако отидите на място не се знае какво може намерите.

    „Не разказвайте никому нищо. Разкажете ли, ще ви стане мъчно за всички."
  13. 13 Профил на palav_nik
    palav_nik
    Рейтинг: 3730 Весело

    А какво направиха китайските собственици на великият Милан.
    Обявиха фалит.
    https://www.capital.bg/biznes/kompanii/2018/02/20/3132989_kitaiskiiat_sobstvenik_na_milan_e_obiavil_falit/
    И Милан е изключен от турнирите на УЕФА. Това е положението...

  14. 14 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 7092 Неутрално

    Неудържим агресивен Китай

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  15. 15 Профил на Trolling Stones
    Trolling Stones
    Рейтинг: 2357 Неутрално

    "Птичето гнездо", построеният за 428 милиона долара национален стадион в Пекин."Скромно се премълчава, че архитектите на "Птичето гнездо" са швейцарци - Жак Херцог и Пиер де Мерон. "Още преди да дойде на власт, Дзинпин Си изрази амбиция да превърне Китай в световна футболна сила"https://www.dnevnik.bg/sport/2016/03/04/2716122_kitaiskite_klubove_kupiha_futbolisti_za_400_mln_evro/ Всуе...
    —цитат от коментар 7 на palav_nik


    Много интересно, имат население от 1+ млрд души, а ползват чужди архитекти, изумително. Голям комплимент за архитектите.

    „Не разказвайте никому нищо. Разкажете ли, ще ви стане мъчно за всички."
  16. 16 Профил на Trolling Stones
    Trolling Stones
    Рейтинг: 2357 Неутрално

    Китай не се интересува от китайския пазар (със средна класа консумираща до припадък ориз). Китай е озверял за пазара на ЕС и Северна Америка - без този пазар те загиват. И разни дребни корумпирани посерковци като Борисов и Вучич са добри инструменти за тази цел. Дребни, дребни, но в Европа.
    —цитат от коментар 5 на historama


    Няма да загинат, а ще тръгнат да мигрират! Работливи, прилично образовани и идеологически подковани.

    „Не разказвайте никому нищо. Разкажете ли, ще ви стане мъчно за всички."
  17. 17 Профил на palav_nik
    palav_nik
    Рейтинг: 3730 Весело

    "Неудържим агресивен Китай"

    Сещам се за китайско-виетнамската война преди 30 години.
    Когато виетнамците нашокаха канчетата на Поднебесната империя...

  18. 18 Профил на Against China
    Against China
    Рейтинг: 2597 Неутрално

    Тоя е взел някой лев да напише хвалебствена статия за Китай.
    —цитат от коментар 11 на gozambo


    Само,че се молят на Бог да не спечели Тръмп втори мандат,защото ще им разкаже играта...

    AGAINST CHINA
  19. 19 Профил на palav_nik
    palav_nik
    Рейтинг: 3730 Весело

    А къде са агресивните китайски инвеститори дето щяха да строят Белене със собствени средства. Само питам...

  20. 20 Профил на wxq03574427
    wxq03574427
    Рейтинг: 625 Неутрално

    До коментар [#17] от "palav_nik":

    Но преди 50 години
    Апропо,сега и русия и сащ ухажват виетнам и то много
    Китай им диша във врата

    Антиседераст
  21. 21 Профил на diegos
    diegos
    Рейтинг: 1337 Неутрално

    До коментар [#17] от "palav_nik":
    Да, след като нашокаха канчетата на САЩ... Егати спамаджията, всеки втори пост в статията е твой...

  22. 22 Профил на palav_nik
    palav_nik
    Рейтинг: 3730 Весело

    "Разстоянието между Пекин и Цзинан е около 460 км, колкото от София до Варна, но с удобните високоскоростни влакове, развиващи максимална скорост от 300 км/ч, то се изминава само за час и половина."

    Ха-ха.
    За олимпийските игри в Токио през далечната 1964 г. японците бяха пуснали легендарният влак-стрела, който развиваше 340 км. в час.
    Днес неговата скорост е 603 км. в час.
    https://www.capital.bg/politika_i_ikonomika/sviat/2015/04/22/2517324_iaponski_vlak_razvi_603_kmch/

  23. 23 Профил на gozambo
    gozambo
    Рейтинг: 3197 Неутрално

    На Китай много му вървеше докато гламавите глобалисти го оставяха на воля да си краде технологии и да си развява байрака. Сега,след като националистът Тръмп обърна листото и започна активна съпротива срещу китайската агресия, изведнъж на Китай започна нечовешки да не му върви.
    Същото е и с икономиката на Меркел. Без аванти от САЩ няма германско икономическо чудо.

  24. 24 Профил на Да вярваме на истината
    Да вярваме на истината
    Рейтинг: 2983 Неутрално

    Преди 3 години казах, че българският износ за Китай ще се увеличава, а вносът ни от Китай ще намалява.
    Само не можах да разбера защо миналата година вземахме 3 милиарда вярно не държавно гарантиран дълг от Китай (Банката за развитие) и вярно на 1% лихва след като даже с изтребителите пак ще сме на излишък тази година. Сиреч не може да си изхарчим парите!

  25. 25 Профил на Да вярваме на истината
    Да вярваме на истината
    Рейтинг: 2983 Неутрално

    До коментар [#23] от "gozambo":

    Европейският съюз и САЩ ще се разберем. Има твърде много страни от ЕС,които си партнират със САЩ.
    За България ТТПИ е много важно да се случи.

  26. 26 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 3258 Неутрално

    Нали всички нормални хора сме наясно, че не става въпрос за никакъв пояс и за никакъв път!!!!
    Става дума за легализиране и легитимиране на процеса на едностранно отваряне на пазарите за китайски боклу..!!!
    В тази схема се купуват политици, министри и цели правителства!!!

  27. 27 Профил на palav_nik
    palav_nik
    Рейтинг: 3730 Весело

    "всеки втори пост в статията е твой..."

    Прехвалените китайски комунета са ми любимата боксова круша, товариш diegos. Прочее знаеш ли колко китайци получават пенции...

  28. 28 Профил на Черен хумор на кило
    Черен хумор на кило
    Рейтинг: 836 Неутрално

    На Китай много му вървеше докато гламавите глобалисти го оставяха на воля да си краде технологии и да си развява байрака. Сега,след като националистът Тръмп обърна листото и започна активна съпротива срещу китайската агресия, изведнъж на Китай започна нечовешки да не му върви. Същото е и с икономиката на Меркел. Без аванти от САЩ няма германско икономическо чудо.
    —цитат от коментар 23 на gozambo


    Нещо търговския дефицит на САЩ с Китай се увеличава главоломно, откакто Тръмп е начело, що така?

  29. 29 Профил на Opportunity
    Opportunity
    Рейтинг: 3195 Неутрално

    До коментар [#3] от "Веселин Дечев":

    ще минат през росийката като бърз влак през селската гара

    The Universe is under no obligation to make sense to you.
  30. 30 Профил на vagabond66
    vagabond66
    Рейтинг: 1546 Весело

    До коментар [#17] от "palav_nik":


    "Неудържим агресивен Китай"Сещам се за китайско-виетнамската война преди 30 години.Когато виетнамците нашокаха канчетата на Поднебесната империя...
    —цитат от коментар 17 на palav_nik


    Виетнамчетата са опасна работа!
    Преди китайските, нашокаха американските канчета,
    а преди американските, френските!

  31. 31 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 1794 Неутрално

    До коментар [#22] от "palav_nik":


    тестово и празен то така и китайските могат, но се оказа че над 340км/ч се губи контрол. И никой не може да предложи решение даже и великите японци
    Просто за момента няма оборудване което да успява да осигури сигурност над тази скорост освен на полигона

  32. 32 Профил на Lazar Petrov
    Lazar Petrov
    Рейтинг: 574 Неутрално

    Напоследък все статии за великия Китай. Не знам защо не напишат една статия примерно за станфордския университет, който има бюджет от 27 мрд долара или за някой друг от американските университети. В щатите измислят всичко по този свят, а само за бачкаторския комунистически лагер четем суперлативи. САЩ получават на година от света над 100 млрд във вид на лицензи, докато Китай едва 1 млрд. Не съм чул някой да се оправил от китайски билки, но за сметка на това всички читави топ антибиотици и ракови терапии са щатски.мога да пиша още един час в тази посока.

  33. 33 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 3258 Неутрално

    До коментар [#3] от "Веселин Дечев":

    Явно не сте спрял препарата за чистене на вани!!!

  34. 34 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 3258 Неутрално

    До коментар [#14] от "neut":

    Да му мисли джуджето- имат обща граница!!!!!

  35. 35 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 3720 Неутрално

    МОЧА имени В.И.Лелина

    С чужди пари и баба знай
    (вместо лично спортменско майсторство).

    Не секи път се получава

    До коментар [#7] от "palav_nik":

    Още преди да дойде на власт,
    Дзинпин Си изрази амбиция да превърне Китай
    в световна футболна сила"

    https://www.dnevnik.bg/sport/2016/03/04/2716122_kitaiskite_klubove_kupiha_futbolisti_za_400_mln_evro/

    Всуе...

  36. 36 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 2206 Неутрално

    дин от емблематичните планове в рамките на "17+1" е изграждането високоскоростна железопътна линия от Будапеща през Белград и Скопие до управляваното от китайска компания гръцко пристанище Пирея. Това е един от маршрутите за внос на китайски стоки за Европа и от изпълнението на железопътния проект ще спечелят всички участващи страни, смята проф. Ван Ивей.
    ---
    Нищо не пишат за финансирането на тази линия, и кой ще ги взема тези дългове? То е ясно, че китайците пари за "инвестиции" не дават - всичко се плаща с лихвите.

    Има нещо добро в този план за инфраструктурно обединение на Евразия - не може всички да зависим от големият брат оттатък океана. Търговската война на Тръмп е точно това - да се попречи на Китай да стане водеща сила в Евразия.

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
  37. 37 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 3720 Неутрално

    UNITED EU UNION

    Жужко мила,

    какво му е добро на този план за обединена Евразия,
    след като го критикувА отгоре надоле и отдоле нагоре?

    Но, още може.

    Линия от Будапеща до Пирея...
    За износ на що? Неказано.
    Факт: Нищо казано и за внос от Пирея до Будапеща.

    Лихвари готови да инвестират
    в проект с неясно предназначение!

    Комунистическа им работа...

    До коментар [#36] от "Пешката":

    Един от емблематичните планове в рамките на "17+1" е изграждането високоскоростна железопътна линия от Будапеща през Белград и Скопие до управляваното от китайска компания гръцко пристанище Пирея. Това е един от маршрутите за внос на китайски стоки за Европа и от изпълнението на железопътния проект ще спечелят всички участващи страни, смята проф. Ван Ивей.
    ---

    Нищо не пишат за финансирането на тази линия, и кой ще ги взема тези дългове? То е ясно, че китайците пари за "инвестиции" не дават - всичко се плаща с лихвите.

    Има нещо добро в този план за инфраструктурно обединение на Евразия

    - не може всички да зависим от големият брат оттатък океана.
    Търговската война на Тръмп е точно това - да се попречи на Китай да стане водеща сила в Евразия.

  38. 38 Профил на xyg18597209
    xyg18597209
    Рейтинг: 91 Неутрално

    До коментар [#36] от "Пешката":
    Търговската война на Тръмп е точно това - да се попречи на Китай да стане водеща сила в Евразия.

    А защо тогава води търговска война със всички, например Европа, а не само с Китай?

  39. 39 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 9211 Неутрално

    Това е китайската, а нашата каква е. Ние нямаме кауза, накъдето ни засили вятъра.

  40. 40 Профил на Бойчо Огнянов
    Бойчо Огнянов
    Рейтинг: 2168 Весело

    "Неудържим агресивен Китай"Сещам се за китайско-виетнамската война преди 30 години.Когато виетнамците нашокаха канчетата на Поднебесната империя...
    —цитат от коментар 17 на palav_nik


    По- скоро 40 г., и то една война- по- малко и от месец.

    (не се чете)
  41. 41 Профил на Бойчо Огнянов
    Бойчо Огнянов
    Рейтинг: 2168 Весело

    Напоследък все статии за великия Китай. Не знам защо не напишат една статия примерно за станфордския университет, който има бюджет от 27 мрд долара или за някой друг от американските университети. В щатите измислят всичко по този свят, а само за бачкаторския комунистически лагер четем суперлативи. САЩ получават на година от света над 100 млрд във вид на лицензи, докато Китай едва 1 млрд. Не съм чул някой да се оправил от китайски билки, но за сметка на това всички читави топ антибиотици и ракови терапии са щатски.мога да пиша още един час в тази посока.
    —цитат от коментар 32 на Lazar Petrov


    Защо ли? Дали не е заради това: "За 18 години Китай увеличи своя БВП 10 пъти!" https://t.ly/mW7Pg

    (не се чете)
  42. 42 Профил на Бойчо Огнянов
    Бойчо Огнянов
    Рейтинг: 2168 Весело

    До коментар [#30] от "vagabond66":

    "Виетнамчетата са опасна работа!
    Преди китайските, нашокаха американските канчета,
    а преди американските, френските!"

    Джунглата! Една от причините ФАЩ няма да посмее никога да вкара войска във Венецуела...

    (не се чете)
  43. 43 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 4078 Неутрално

    Китайците си знаят интереса. Техните планове са за минимум 50г напред. А ние?

  44. 44 Профил на Бойчо Огнянов
    Бойчо Огнянов
    Рейтинг: 2168 Весело

    "Разстоянието между Пекин и Цзинан е около 460 км, колкото от София до Варна, но с удобните високоскоростни влакове, развиващи максимална скорост от 300 км/ч, то се изминава само за час и половина."Ха-ха.За олимпийските игри в Токио през далечната 1964 г. японците бяха пуснали легендарният влак-стрела, който развиваше 340 км. в час.Днес неговата скорост е 603 км. в час.https://www.capital.bg/politika_i_ikonomika/sviat/2015/04/22/2517324_iaponski_vlak_razvi_603_kmch/
    —цитат от коментар 22 на palav_nik

    Посмали, (дръпнат) манго!

    Много обичате да лъжете, ама и аз обичам да ви заковавам: "Линията Tokaido Shinkansen е открита на 1 октомври 1964 година за Олимпийските игри в Токио. За първи път в света се постигат скорости от над 200 км/ч при запазване на високо ниво на сигурност и комфорт. С един замах японската железопътна мрежа става център на внимание и вдъхновение по целия свят.

    През 1965 година Хикари (друг високоскоростен влак) започва редовни курсове по 515-те километра между Токио и Осака за 3 часа и 10 минути. В началото се използват два влака – един Хикари и един Кодама (версията на Shinkansen с повече спирания). Почти веднага търсенето надвишава техните възможности и построената основно със заеми линия става печеливша.

    След успеха на Tokaido Shinkansen започва строежа на Sanyo Shinkansen. Той трябва да удължи линията Токио-Осака до Фукуока на остров Кюшю до 1975 г. Планираната максимална скорост е увеличена на 260 км/ч. и поради това характеристиките на линията са още по-строги..." https://t.ly/8X302

    Ето и тука: "Новият „влак стрела“ в Япония подобри скоростния си рекорд

    Моделът N700s развива до 360 км/ч на тестовете и се готви за нова рекордна експлоатация"

    25 май 2019 | 10:24 " https://t.ly/18Z0M

    П.П. Добре, че още има хора, дето са гледали филма "Влакът-стрела"...Както и прави разлика, между еднократно развита тестова скорост и редовни влакове!

    От 2017 г. най-бързите влакове, които се обслужват в момента са:

    1. Shanghai Maglev : 430 km/h (270 mph) (in China, on the lone 30 km (19 mi) maglev track)

    2. CR400AF, CR400BF, CRH2C, CRH3C, CRH380A & AL, CRH380B, BL & CL, CRH380D : 350 km/h (220 mph) (in China)

    3. SNCF TGV Duplex, SNCF TGV Réseau, SNCF TGV POS, TGV Euroduplex : 320 km/h (200 mph) (in France)

    4. Eurostar e320 : 320 km/h (200 mph) (in France and GB)

    5. E5 Series Shinkansen, E6 Series Shinkansen, H5 Series Shinkansen: 320 km/h (200 mph) (in Japan)

    6. ICE 3 Class 403, 406, 407 : 320 km/h (200 mph) (in Germany)

    7. AVE Class 103 : 310 km/h (190 mph) (in Spain)

    8. KTX-I, KTX-II, KTX-III : 305 km/h (190 mph) (in South Korea)

    9. ETR 500, ETR 400 (Frecciarossa 1000) : 300 km/h (190 mph) (in Italy) https://t.ly/KZ8wR 😉😏

    (не се чете)
  45. 45 Профил на Прокопеевски
    Прокопеевски
    Рейтинг: 1110 Неутрално

    Нека си инвестират в Централна Азия,в "необятният " Сибир!На нас европейският общ пазар ни е предостатъчен!
    —цитат от коментар 1 на Willy Messerschmitt

    Какъв "европейски пазар", бе пиле?
    Колите ни са японски (понеже са най-добрите), телевизорите ни са корейски (понеже са най-добрите), всички останали джунджурии в домовете ни са китайски, суровините вземаме от Русия, а наскоро се изръсихме с два милиарда за американско оръжие.
    Какви стоки купуваме от ЕС?

  46. 46 Профил на Бойчо Огнянов
    Бойчо Огнянов
    Рейтинг: 2168 Весело

    До коментар [#17] от "palav_nik":Да, след като нашокаха канчетата на САЩ... Егати спамаджията, всеки втори пост в статията е твой...
    —цитат от коментар 21 на diegos


    Даже и МВФ си признаха: "МВФ: Китай не е манипулирал валутата си"

    10 авг. 2019 | 12:43

    "Експертите пишат, че юанът е като цяло стабилна валута в сравнение с други, което значи, че ако е имало намеса от страна на Китайската народна банка, то тя е била минимална" https://t.ly/BdZOX

    (не се чете)
  47. 47 Профил на Бойчо Огнянов
    Бойчо Огнянов
    Рейтинг: 2168 Весело

    Даже и БЛАТО вече мисли, да се готви за Китай:

    "НАТО е изправен пред много заплахи, но един от основните му проблеми е приближаването на Китай, който вече присъства вътре в трансатлантическата общност и контролира значителна част от инфраструктурата, важна за отбраната на съюза, смята вицепрезидентът на Heritage Foundation Джеймс Карафано. Както пише анализаторът в своята статия за The Hill, време е блокът да се подготви да посрещне „госта от Изток“ https://t.ly/KZ80R

    (не се чете)
  48. 48 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 12065 Неутрално

    Износ на влияние, източване на ресурси и подготовка на пазари

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  49. 49 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 1798 Неутрално

    До коментар [#3] от "Веселин Дечев":

    За доходите на партийците.

  50. 50 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 1798 Неутрално

    Оригиналът е "ein volk ein reich ein führer"

  51. 51 Профил на Боян Таксиров
    Боян Таксиров
    Рейтинг: 2624 Неутрално

    Мачкай Цзинпине, и знай, че сърцата на бъдещите юанаджии бият в едно с пулса на Китай! :)))

    mutricata.blogspot.bg deinstall.blogspot.bg
  52. 52 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 2206 Неутрално

    До коментар [#36] от "Пешката":Търговската война на Тръмп е точно това - да се попречи на Китай да стане водеща сила в Евразия. А защо тогава води търговска война със всички, например Европа, а не само с Китай?
    —цитат от коментар 38 на xyg18597209


    ами всяка западаща империя иска да запази водещата си позиция. УСА няма сметка от много полюсен свят. Всеки който не е с нас е срещу нас - помниш какво каза Буш младши?

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
  53. 53 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4124 Неутрално

    До коментар [#15] от "Trolling Stones":

    "Много интересно, имат население от 1+ млрд души, а ползват чужди архитекти, изумително. Голям комплимент за архитектите..."
    1 +млрд все копировачи. Но за "птичето гнездо" май все пак са платили на швейцарските архитекти.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK