
© Associated Press
Почти половината (48%) руснаци никога в живота си не са играли на видео-, компютърни или мобилни игри, а други 33% казват, че им се е случвало, но са изоставили това забавление. На компютри, смартфони и конзоли играят около 19%, а доминиращото мнозинство (79%) не е готово да плаща за игри, сочи проучване на Руския център за изследване на общественото мнение (ВЦИОМ).
Четирима от всеки 10 играчи са в групата 18-24-годишни, всеки четвърти живее в някой от дузината градове с над 1 млн. души население. Близо 23% играят всеки ден, а 46% - няколко пъти седмично. Младите отделят до 8 часа седмично, а средно играчите се задържат пред екраните 5 часа. Най-често, макар и за по-кратко време от средно 4 часа седмично, играят в групите 45-59 и над 60 години. (28% и 35%)
Безспорен лидер по популярност (11%) е World of Tanks, следвана от реденето на пасианси 7%).
Игри на спорта и военна тема или симулатори за управление на самолет предпочитат 28% от играчите. Допитването потвърждава впечатлението на играчи от други страни - че руснаците обичат (61%) да се обединяват в отбори помежду си или да избират при зададен сценарий да са отбор от Русия или СССР. Когато става дума за друга държава, руските играчи се спират на Германия (13%) и САЩ (6%).
Миналата есен първият зам.-ръководител на президентската администрация Сергей Кириенко коментира, че в много чуждестранни компютърни игри образът на руските военни невинаги изглежда "особено симпатичен" и "това изобщо не е случайно". Според него игрите са станали "пространство за политическа борба" и към него трябва да се отнасяме по този начин, включително защото формират конкретни образи у децата.