"Райънер" се изправи пред стачки на пилоти и стюардеси в няколко държави

"Райънер" се изправи пред стачки на пилоти и стюардеси в няколко държави

© Gleb Garanich, REUTERS



Авиокомпанията "Райънер" се изправи пред проблеми със стачкуващи екипи в няколко държави тази седмица – включително във Великобритания, чиито пилоти започват днес в полунощ двудневен протест.


Това ще бъде първата от две двудневни стачки, втората ще започне на 2 септември.


Неподчинение планираха и ирландските пилоти на нискотарифната авиокомпания, но Ирландският върховен съд блокира провеждането му. "Райънер" сезира съда, за да получи нареждане срещу синдиката "Форса" (Forsa), от който е част Асоциацията на ирландските пилоти (IALPA).




Вчера "Райънер "заяви, че "Форса" не е допуснала процесът по посредничество да бъде завършен преди да бъде обявена стачката, която според компанията би нарушила споразумение между нея и синдиката от миналата година. Авиопревозвачът очаква днес и решение на британското правосъдие за стачката на британските пилоти.


Петндевна стачка започнаха днес португалските стюарди и стюардеси от профсъюза SNPVAC. Нискотарифният превозвач предупреди пътниците, че малко полети ще бъде засегнати, а правителството нареди на служителите да изпълняват необходимия минимум услуги, за да бъде избегнат хаос, предаде агенция "Ройтерс".


Стачката, свикана от националния синдикат на гражданската авиация в Португалия (SNPVAC), е първата от вълна от планирани протести, които ще обхванат и Испания. Това се случва година след като стачки за заплатите и условията на труд принудиха най-голямата нискобюджетна авиокомпания в Европа да отмени стотици полети.


Два белгийски профсъюза призоваха членовете си да не удовлетворяват молбите на "Райънер" да работят на полетите, засегнати от протеста на португалските им колеги, показва писмо, видяно от агенция "Ройтерс". Това са CNE и ACV PULS.

Ключови думи към статията:

Коментари (23)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Noise
    Noise
    Рейтинг: 2658 Неутрално

    Отново...

    Sutor, Ne Supra Crepidam!
  2. 2 Профил на Rex
    Rex
    Рейтинг: 1454 Неутрално

    Май че е дошло времето ирландския помияр да плати сметката за дългогодишните гаври със собствените си служители.

  3. 3 Профил на Noise
    Noise
    Рейтинг: 2658 Неутрално

    До коментар [#2] от "Rex":

    И аз това си помислих.А дано!

    Sutor, Ne Supra Crepidam!
  4. 4 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 1601 Неутрално

    Претоварени, изнервени и недобре платени служители, на които е поставена задача да прецакат финансово клиентите, пропуснали да прочетат забележките с дребния шрифт. Не е чудно, че стачкуват. Не е чудно също, че клиентите са недоволни от обслужването. Единствената стойност в предложението на "Райънер" е рекламираната цена.

  5. 5 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 5219 Неутрално

    Така им се пада като не решат генерално проблемите си със заплащането. За съжаление ние страдаме

  6. 6 Профил на султана глаушева
    султана глаушева
    Рейтинг: 3442 Неутрално

    О’Лиъри за персонала си:
    “Студентите по бизнес администрация излизат с: „Моят персонал е моето богатство.“ Глупости. Персоналът обикновено е най-големият ви разход. Всички наемаме някои мързеливи копелета, които се нуждаят от ритник в задника, но никой не си го признава. "

    За клиентите си, които са забравили да разпечатат бордната си карта: “Смятаме, че трябва да платят 60 евро за това, че са такива тъпаци."

    За авиокомпанията си на въпроса, летят ли с Райънеър и богати хора:”Да. Аз летях тази сутрин и аз съм много богат”.

    И за себе си:”Хората или ме възприемат като Исус и Супермен, или малко отвратително л@йно. Мисля, че съм Исус. Аз съм пророкът на своето време”.

    Е, време му е на това арогантно ирландско такова да си получи едно в самодоволната физиономия!

    Мърфи е оптимист!
  7. 7 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 4297 Весело

    Шибана компания която е по добре да не съществува

    klimentm
  8. 8 Профил на Noise
    Noise
    Рейтинг: 2658 Неутрално

    До коментар [#6] от "султана глаушева":

    Абсолютен олигофрен.

    Sutor, Ne Supra Crepidam!
  9. 9 Профил на Петър Петров
    Петър Петров
    Рейтинг: 969 Неутрално

    Па кой ви кара да ги ползвате ???? Пълните им гушите,пък после що правят така.Ама като видите полет до София да речем 300 евро - и ви е скъпо.

    Инсталатор на оптика в Мадрид и в свободното време - компютри мрежи сайтове
  10. 10 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4922 Неутрално

    До коментар [#9] от "Петър Петров":

    Абсолютно точно! Богат ли е О'Лиъри? Богат е! Кой го направи богат? Той сам с помощта на клиентите си! Може да е нагъл, но промени въздушния транспорт! И на мен ми се иска да ми дойде такава идея, ама - не! Не съм толкова способен! Който е тъп, е тъп завшнаги - забравя да си разпечата в къщи бордната карта!

  11. 11 Профил на Noise
    Noise
    Рейтинг: 2658 Неутрално

    До коментар [#9] от "Петър Петров":

    Ето, примерно аз не ги ползвам.А след покупка на 737- Макс , шанса да започна е НУЛЕВ.Който иска , да лети с тоя ковчег.

    Sutor, Ne Supra Crepidam!
  12. 12 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4020 Неутрално

    До 11
    С Аэрофлот ли летиш?

  13. 13 Профил на султана глаушева
    султана глаушева
    Рейтинг: 3442 Неутрално

    До коментар [#11] от "Noise":
    Така е, но има дестинации, дето нямаш друг избор. Например Болоня. Там е само Уиз. И щеш не щеш, летиш с тях.

    Мърфи е оптимист!
  14. 14 Профил на ivant88
    ivant88
    Рейтинг: 358 Неутрално

    Ако условията на труд и заплащане бяха толкова лоши, те просто щяха да напуснат и да си намерят работа в друга авиокомпания. Така работи пазарът!

  15. 14 Профил на мики маус
    мики маус
    Рейтинг: 1290 Неутрално

    Веднъж пробвах с тези и не повторих.
    Предпочитам Луфтханза, Австрийците, Търкиш...

  16. 16 Профил на Black Hawk
    Black Hawk
    Рейтинг: 515 Весело

    Айде другари, оплюйте дружно злия капиталист!

  17. 17 Профил на Гошко Мастичката
    Гошко Мастичката
    Рейтинг: 616 Неутрално

    Уиз еър, Трансавия, Изи Джет, но никога с тия. Един път ми беше достатъчно.

    Ще ви изрием...
  18. 18 Профил на anarhochristian
    anarhochristian
    Рейтинг: 1584 Неутрално

    Ако условията на труд и заплащане бяха толкова лоши, те просто щяха да напуснат и да си намерят работа в друга авиокомпания. Така работи пазарът!
    —цитат от коментар 14 на ivant88


    Не, не работи така пазара, а така работи свободния пазар. Пазар има и при соца и при корпоративния фашизъм, но не е свободен. В капитализма има Адам Смитова идея за свободен пазар, но и тя е толкова далече от действителността, колкото и идеите за комунизма, които също звучат добре и привлекателно на хартия. Истината е, че капитализма, за да същесвува няма нужда от свободен пазар, а само от пазар. Това е грозната истина. Свободата на пазара, като идея се изкривява или от държавната намеса, като регулаторен монополист, или от монополистична корпоративна намеса. И никой няма да си загърби приходите в името на съществуването на "свободен пазар", а дори и някой да го направи, тези с приходите ще го задминат и ще фалира по естествен път. В илюзиите съществува и представата за свободно договаряне на страните - работника и работодателя, и уж тези отношения също се регулират от "пазара". Понякога може да действа, но в повечето случаи не е точно така. Свободни ли са страните по договора, ако едната е опряла пистолет в главата на другата? А ако пистолета не е от метал, а от опцията за мизерия и глад, плащане на задължителни сметки, отглеждане на деца и т.н. Къде е мерилото за стойността на труда, като обективен критерий и от къде започва експлоатацията? 20% от печалбата (Маркс, но и той не знае на базата на какво, всъщност при него това са парите прим, а това също е субективно), 30 %, 10 %?
    Истината е, че ще ти дадат възможно най-малко. И понеже големите работодатели могат да се обединят в синдикат (синдикатите възникват като монополи на корпорации, ако не знаете, после се появяват тръстовете, олигополите и т.н.), много по-лесно от работниците, нищо не пречи, цената на труда да бъде изкуствено занижена (какво става тогава със свободния пазар?) и работника просто няма избор. Какви равни и свободни страни по договора?!? Една от надеждите беше заложена във фрилансърството, но се оказа, че и техните ръце се извиват по същия начин. При това е по-лесно, изобщо отсъства защита на трудовите им права.
    Каква може да е реакцията срещу това изкривяване на свободния пазар?
    Методите са измислени още през 19 век от анархистите - обединение, протести, стачки, саботажи, общонационални и вече интернационални стачни действия, защото няма друг по-добър инструмент от загубата на собственика, за да се сети да радели част от нея с реално произвеждащия благата. В последствие се появява и трудовото законодателство, за защита на по-слабата страна в отношенията.
    Така, че стачката не е срещу свободния пазар, тя съществува за възстановяване на същия с реципрочни действия срещу тиранията на собственика на капитала! И всичкото либертарианец, би следвало да я подкрепя като инструментм за справедливост и свобода, ако ли не, говорим за лицемерие.
    П.П.: Още по-добро справяне с това противопоставяне би било неговото цялостно заличаване, не с насилствните методи на фашизма и болшевизма, а с естествената промяна на системата на икономически отношения. Без да се задрасква капитализма с неговите, предприемачество, инициатива и конкуренция, трябва работника да се превърне и в съсобственик на капитала. Най-добрата форма е кооперативната. Тогава работнка ще получава и заплата за труда си - гласувана от самите работници, и дивидент от печалбата. Няма оплакване, каквото сте изкарали получили сте. Няма експлоатация. Ако си гласуват по-голяма заплата, кооперацията затъва и няма дивидент и обратното. Така, че баланса ще се получи по естествен път. Е, след не малко грешки, проби и натрупан опит. Но без да се пробва няма как да стане. И за разлика от болшевизма, тук няма да има насилствена промяна на системата, която да чака съзнанието да се промени. А промяна на съзнанието, която да доведе до осъзнаване на нуждата от икномическа свобода чрез подобна система. Колко време отне на феодалния селянин, за да стане гражданин? 5 века? Еми и тука ще е така.

  19. 19 Профил на zle_platen_trol
    zle_platen_trol
    Рейтинг: 2186 Неутрално

    До коментар [#13] от "султана глаушева":

    Султано, Султано. Уиз летят с нови Еърбъси, а не с Боинги.

  20. 20 Профил на falkoneti
    falkoneti
    Рейтинг: 1180 Неутрално

    До коментар [#10] от "vassilun":

    Това с бордната карта не е ли било отдавна? Сега има приложения и на телефона си показваш картата. Сега глобата е, че не си се чекирал по-скоро.

  21. 21 Профил на aleko
    aleko
    Рейтинг: 701 Неутрално

    До коментар [#11] от "Noise":

    Въпреки че са почнали да си обучават пилотите на тренажора, с Макса работата май ще се разсъхне.

  22. 22 Профил на areta
    areta
    Рейтинг: 1683 Неутрално

    Ха ха ха, бахти майтапа!
    А пилотите от САС дори не получаваха заплати като на тези в Райън еър :)))

  23. 23 Профил на султана глаушева
    султана глаушева
    Рейтинг: 3442 Неутрално

    До коментар [#19] от "zle_platen_trol":
    Че кой ти говори за самолети, подценений? Приказката е за авиокомпании от модела на Райън. Аз с такива не обичам да летя, защото съсипват свестните и аерогарите заприличаха на автогари от соца. С какви хвърчила хвъркат е друга бира! Колегата си го ползва като аргумент.

    Мърфи е оптимист!




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK