
© Gleb Garanich, REUTERS
Авиокомпанията "Райънер" се изправи пред проблеми със стачкуващи екипи в няколко държави тази седмица – включително във Великобритания, чиито пилоти започват днес в полунощ двудневен протест.
Това ще бъде първата от две двудневни стачки, втората ще започне на 2 септември.
Неподчинение планираха и ирландските пилоти на нискотарифната авиокомпания, но Ирландският върховен съд блокира провеждането му. "Райънер" сезира съда, за да получи нареждане срещу синдиката "Форса" (Forsa), от който е част Асоциацията на ирландските пилоти (IALPA).
Вчера "Райънер "заяви, че "Форса" не е допуснала процесът по посредничество да бъде завършен преди да бъде обявена стачката, която според компанията би нарушила споразумение между нея и синдиката от миналата година. Авиопревозвачът очаква днес и решение на британското правосъдие за стачката на британските пилоти.
Петндевна стачка започнаха днес португалските стюарди и стюардеси от профсъюза SNPVAC. Нискотарифният превозвач предупреди пътниците, че малко полети ще бъде засегнати, а правителството нареди на служителите да изпълняват необходимия минимум услуги, за да бъде избегнат хаос, предаде агенция "Ройтерс".
Стачката, свикана от националния синдикат на гражданската авиация в Португалия (SNPVAC), е първата от вълна от планирани протести, които ще обхванат и Испания. Това се случва година след като стачки за заплатите и условията на труд принудиха най-голямата нискобюджетна авиокомпания в Европа да отмени стотици полети.
Два белгийски профсъюза призоваха членовете си да не удовлетворяват молбите на "Райънер" да работят на полетите, засегнати от протеста на португалските им колеги, показва писмо, видяно от агенция "Ройтерс". Това са CNE и ACV PULS.
Noise
Рейтинг: 307 НеутралноОтново...
Sutor, Ne Supra Crepidam!Rex
Рейтинг: 325 НеутралноМай че е дошло времето ирландския помияр да плати сметката за дългогодишните гаври със собствените си служители.
Noise
Рейтинг: 307 НеутралноДо коментар [#2] от "Rex":
Sutor, Ne Supra Crepidam!И аз това си помислих.А дано!
plamen_b
Рейтинг: 1039 НеутралноПретоварени, изнервени и недобре платени служители, на които е поставена задача да прецакат финансово клиентите, пропуснали да прочетат забележките с дребния шрифт. Не е чудно, че стачкуват. Не е чудно също, че клиентите са недоволни от обслужването. Единствената стойност в предложението на "Райънер" е рекламираната цена.
pet_fire
Рейтинг: 5710 НеутралноТака им се пада като не решат генерално проблемите си със заплащането. За съжаление ние страдаме
султана глаушева
Рейтинг: 352 НеутралноО’Лиъри за персонала си:
Мърфи е оптимист!“Студентите по бизнес администрация излизат с: „Моят персонал е моето богатство.“ Глупости. Персоналът обикновено е най-големият ви разход. Всички наемаме някои мързеливи копелета, които се нуждаят от ритник в задника, но никой не си го признава. "
За клиентите си, които са забравили да разпечатат бордната си карта: “Смятаме, че трябва да платят 60 евро за това, че са такива тъпаци."
За авиокомпанията си на въпроса, летят ли с Райънеър и богати хора:”Да. Аз летях тази сутрин и аз съм много богат”.
И за себе си:”Хората или ме възприемат като Исус и Супермен, или малко отвратително л@йно. Мисля, че съм Исус. Аз съм пророкът на своето време”.
Е, време му е на това арогантно ирландско такова да си получи едно в самодоволната физиономия!
klimentm
Рейтинг: 4217 ВеселоШибана компания която е по добре да не съществува
klimentmNoise
Рейтинг: 307 НеутралноДо коментар [#6] от "султана глаушева":
Sutor, Ne Supra Crepidam!Абсолютен олигофрен.
Петър Петров
Рейтинг: 942 НеутралноПа кой ви кара да ги ползвате ???? Пълните им гушите,пък после що правят така.Ама като видите полет до София да речем 300 евро - и ви е скъпо.
Инсталатор на оптика в Мадрид и в свободното време - компютри мрежи сайтове.vassilun
Рейтинг: 4735 НеутралноДо коментар [#9] от "Петър Петров":
Абсолютно точно! Богат ли е О'Лиъри? Богат е! Кой го направи богат? Той сам с помощта на клиентите си! Може да е нагъл, но промени въздушния транспорт! И на мен ми се иска да ми дойде такава идея, ама - не! Не съм толкова способен! Който е тъп, е тъп завшнаги - забравя да си разпечата в къщи бордната карта!
Noise
Рейтинг: 307 НеутралноДо коментар [#9] от "Петър Петров":
Sutor, Ne Supra Crepidam!Ето, примерно аз не ги ползвам.А след покупка на 737- Макс , шанса да започна е НУЛЕВ.Който иска , да лети с тоя ковчег.
historama
Рейтинг: 3965 НеутралноДо 11
С Аэрофлот ли летиш?
султана глаушева
Рейтинг: 352 НеутралноДо коментар [#11] от "Noise":
Мърфи е оптимист!Така е, но има дестинации, дето нямаш друг избор. Например Болоня. Там е само Уиз. И щеш не щеш, летиш с тях.
ivant88
Рейтинг: 345 НеутралноАко условията на труд и заплащане бяха толкова лоши, те просто щяха да напуснат и да си намерят работа в друга авиокомпания. Така работи пазарът!
мики маус
Рейтинг: 1162 НеутралноВеднъж пробвах с тези и не повторих.
Предпочитам Луфтханза, Австрийците, Търкиш...
Black Hawk
Рейтинг: 496 ВеселоАйде другари, оплюйте дружно злия капиталист!
Гошко Мастичката
Рейтинг: 690 НеутралноУиз еър, Трансавия, Изи Джет, но никога с тия. Един път ми беше достатъчно.
Ще ви изрием...anarhochristian
Рейтинг: 638 НеутралноНе, не работи така пазара, а така работи свободния пазар. Пазар има и при соца и при корпоративния фашизъм, но не е свободен. В капитализма има Адам Смитова идея за свободен пазар, но и тя е толкова далече от действителността, колкото и идеите за комунизма, които също звучат добре и привлекателно на хартия. Истината е, че капитализма, за да същесвува няма нужда от свободен пазар, а само от пазар. Това е грозната истина. Свободата на пазара, като идея се изкривява или от държавната намеса, като регулаторен монополист, или от монополистична корпоративна намеса. И никой няма да си загърби приходите в името на съществуването на "свободен пазар", а дори и някой да го направи, тези с приходите ще го задминат и ще фалира по естествен път. В илюзиите съществува и представата за свободно договаряне на страните - работника и работодателя, и уж тези отношения също се регулират от "пазара". Понякога може да действа, но в повечето случаи не е точно така. Свободни ли са страните по договора, ако едната е опряла пистолет в главата на другата? А ако пистолета не е от метал, а от опцията за мизерия и глад, плащане на задължителни сметки, отглеждане на деца и т.н. Къде е мерилото за стойността на труда, като обективен критерий и от къде започва експлоатацията? 20% от печалбата (Маркс, но и той не знае на базата на какво, всъщност при него това са парите прим, а това също е субективно), 30 %, 10 %?
Истината е, че ще ти дадат възможно най-малко. И понеже големите работодатели могат да се обединят в синдикат (синдикатите възникват като монополи на корпорации, ако не знаете, после се появяват тръстовете, олигополите и т.н.), много по-лесно от работниците, нищо не пречи, цената на труда да бъде изкуствено занижена (какво става тогава със свободния пазар?) и работника просто няма избор. Какви равни и свободни страни по договора?!? Една от надеждите беше заложена във фрилансърството, но се оказа, че и техните ръце се извиват по същия начин. При това е по-лесно, изобщо отсъства защита на трудовите им права.
Каква може да е реакцията срещу това изкривяване на свободния пазар?
Методите са измислени още през 19 век от анархистите - обединение, протести, стачки, саботажи, общонационални и вече интернационални стачни действия, защото няма друг по-добър инструмент от загубата на собственика, за да се сети да радели част от нея с реално произвеждащия благата. В последствие се появява и трудовото законодателство, за защита на по-слабата страна в отношенията.
Така, че стачката не е срещу свободния пазар, тя съществува за възстановяване на същия с реципрочни действия срещу тиранията на собственика на капитала! И всичкото либертарианец, би следвало да я подкрепя като инструментм за справедливост и свобода, ако ли не, говорим за лицемерие.
П.П.: Още по-добро справяне с това противопоставяне би било неговото цялостно заличаване, не с насилствните методи на фашизма и болшевизма, а с естествената промяна на системата на икономически отношения. Без да се задрасква капитализма с неговите, предприемачество, инициатива и конкуренция, трябва работника да се превърне и в съсобственик на капитала. Най-добрата форма е кооперативната. Тогава работнка ще получава и заплата за труда си - гласувана от самите работници, и дивидент от печалбата. Няма оплакване, каквото сте изкарали получили сте. Няма експлоатация. Ако си гласуват по-голяма заплата, кооперацията затъва и няма дивидент и обратното. Така, че баланса ще се получи по естествен път. Е, след не малко грешки, проби и натрупан опит. Но без да се пробва няма как да стане. И за разлика от болшевизма, тук няма да има насилствена промяна на системата, която да чака съзнанието да се промени. А промяна на съзнанието, която да доведе до осъзнаване на нуждата от икномическа свобода чрез подобна система. Колко време отне на феодалния селянин, за да стане гражданин? 5 века? Еми и тука ще е така.
zle_platen_trol
Рейтинг: 554 НеутралноДо коментар [#13] от "султана глаушева":
Султано, Султано. Уиз летят с нови Еърбъси, а не с Боинги.
falkoneti
Рейтинг: 1045 НеутралноДо коментар [#10] от "vassilun":
Това с бордната карта не е ли било отдавна? Сега има приложения и на телефона си показваш картата. Сега глобата е, че не си се чекирал по-скоро.
aleko
Рейтинг: 696 НеутралноДо коментар [#11] от "Noise":
Въпреки че са почнали да си обучават пилотите на тренажора, с Макса работата май ще се разсъхне.
areta
Рейтинг: 1316 НеутралноХа ха ха, бахти майтапа!
А пилотите от САС дори не получаваха заплати като на тези в Райън еър :)))
султана глаушева
Рейтинг: 352 НеутралноДо коментар [#19] от "zle_platen_trol":
Мърфи е оптимист!Че кой ти говори за самолети, подценений? Приказката е за авиокомпании от модела на Райън. Аз с такива не обичам да летя, защото съсипват свестните и аерогарите заприличаха на автогари от соца. С какви хвърчила хвъркат е друга бира! Колегата си го ползва като аргумент.