Ердоган иска "Фолксваген". На всяка цена

Ердоган иска "Фолксваген". На всяка цена

© Associated Press



Турският президент Ердоган е убеден, че новият завод на "Фолксваген" ще бъде построен именно в Турция. Той иска тази инвестиция на всяка цена. Защото от нея зависи много. Ето какво пишат по темата две германски издания, цитирани от "Дойче веле".


Ердоган е известен с предпочитанията си към автомобилите "Мерцедес" - още докато е кмет на Истанбул, поръчва автобуси за градския транспорт от тази марка, с които да замести дотогавашните икаруси. А когато става министър-председател, купува за ведомството си 10 мерцедеса на стойност 1.5 млн. евро. Самият той по онова време също кара мерцедес - реставриран S600. Напоследък обаче броят на фолксвагените в служебния автопарк на президента постоянно расте, разказва турският журналист Джан Дюндар на страниците на германския "Ди цайт".


Дюндар припомня тези факти, за да обясни казаното от Ердоган на среща с председателя на Съюза на таксиметровите шофьори: "Фолксваген" ще построи фабрика в Турция и в резултат от тази инвестиция всички вие ще получите фолксвагени." Президентът заявил освен това, че щял да помоли германския концерн да разработи специален модел за турските таксиметрови шофьори. Към този момент медиите съобщаваха, че "Фолксваген" още се колебае между България и Турция. Да, в България работната ръка е по-евтина, но се твърди, че Турция е приела всички изисквания на концерна и е предложила държавни гаранции.


Ако успее да привлече "Фолксваген"




Всичко това не означава, че в предпочитанията на Ердоган са настъпили някакви съществени промени. "Фолксваген" не е станал любима марка на турския президент - той просто се нуждае от инвестиции както в икономически, така и в политически план, убеден е Джан Дюндар. Защото никак не е лесно да се намерят инвеститори за една страна, в която режимът потъпква правовата държава и където е надвиснала заплахата от икономическа криза. Ако успее да привлече "Фолксваген", Ердоган ще може да използва тази гигантска инвестиция, за да реабилитира режима си и да привлече и други концерни, отбелязва Дюндар в "Ди цайт".


И вестник ТАЦ е на мнение, че би било голям успех за Ердоган, ако "Фолксваген" избере Турция. Точно в момент, когато той е изолиран външнополитически и е в сложни отношения както със Съединените щати, така и с ЕС, новият завод на "Фолксваген" в Турция може да послужи на Ердоган като доказателство за неговата благонадеждност. И още нещо - ако германският концерн дойде в Турция, може да го последват и други инвеститори, които досега заобикаляха Турция заради политическата ситуация и нарастващата правна несигурност, прогнозира ТАЦ.


Напълно разбираемо е, че турското правителство се опитва да привлече чуждестранни инвеститори, предлагайки държавни гаранции. Но е доста трудно да се има доверие на гаранциите на един режим, потъпкващ правовата държава. Ако потенциалните инвеститори биха държали повече на правовата държавност, отколкото на икономическите гаранции, това би било от голяма полза както за тях, така и за местното население, отбелязва Джан Дюндар в "Ди цайт".


"България определено е по-добрият вариант"


А какво мислят читателите на ТАЦ и "Ди цайт"? Един от тях коментира, че Турция съвсем няма да е първата не най-демократична държава, в която се произвеждат германски автомобили. А друг читател пише: "Всеки, който мине през индустриалните зони на Истанбул, Бурса или Маниса, ще види колко много германски фирми произвеждат там, осигурявайки десетки хиляди работни места. Тези фирми не са там, за да направят услуга на Турция или на Ердоган, а просто защото печелят добри пари."


България определено е по-добрият вариант, смята друг читател и добавя, че не разбира оптимизма на "Фолксваген" по отношение на Турция. Облаците над главата на Ердоган се сгъстяват, но той няма да се откаже лесно от властта. А това означава, че в следващите няколко години в Турция може да стане много бурно. Дали при това положение инвестицията на "Фолксваген" ще си заслужава - пита читателят и заключава: "Дори и нещата да не се развият толкова зле, смятам решението на "Фолксваген" за крайно непредпазливо."

Ключови думи към статията:

Коментари (165)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на haq53617395
    haq53617395
    Рейтинг: 670 Весело

    ългария определено е по-добрият вариант, смята друг читател... Бойко Борисов сигурно да е бил този читател

    Ганя, знаеш какая у меня самая любимая книга болгарская? Бай Ганя - етот Константинов сумел только на 100 страниц описать всю вашу еволюция на всю вашу историю. Шикарный человек. Он жив?
  2. 2 Профил на Kamenarski
    Kamenarski
    Рейтинг: 1722 Весело

    Сакън! А геврекчията дали е питал баце?

    НЕ ЦЪКАЙТЕ МИНУСИ НА ТРОЛА! ТЕ ПЕЧЕЛЯТ ДЕНЬГИ И ОТ ТОВА!
  3. 3 Профил на foxa5
    foxa5
    Рейтинг: 1770 Неутрално

    "Дори и нещата да не се развият толкова зле, смятам решението на Фолксваген за крайно непредпазливо".

    Напълно съм съгласен. Не се знае на Ердо утре какво ще му скимне. У нас дори и да не сме с най-добрата съдебна система, поне сме в ЕС.

  4. 4 Профил на haq53617395
    haq53617395
    Рейтинг: 670 Весело

    До коментар [#3] от "foxa5":
    страшен довод

    Ганя, знаеш какая у меня самая любимая книга болгарская? Бай Ганя - етот Константинов сумел только на 100 страниц описать всю вашу еволюция на всю вашу историю. Шикарный человек. Он жив?
  5. 5 Профил на haq53617395
    haq53617395
    Рейтинг: 670 Весело

    До коментар [#3] от "foxa5":
    страшен довод

    Ганя, знаеш какая у меня самая любимая книга болгарская? Бай Ганя - етот Константинов сумел только на 100 страниц описать всю вашу еволюция на всю вашу историю. Шикарный человек. Он жив?
  6. 6 Профил на venelingeologia
    venelingeologia
    Рейтинг: 956 Неутрално

    "Почукай и ще ти се отвори". Тръбопроводи от пет посоки и ескадра от геопроучвателни кораби в Средиземно море. Легище, колкото софийското поле и подготовка за плавателен канал в паралел на Босфора... Стратегия на империя. Нейсе! Шубе ме е, обаче, НАТО да не остане само с българското крило.

  7. 7 Профил на Капабланка
    Капабланка
    Рейтинг: 1558 Неутрално

    И Байхуй иска, ама...
    Е, според него е толкова хубаво у нас, че чак не е истина какви успехи сътвориха ГЕРБ - КТБ, Белене, апартаменти, търговски регистър, НАП и още много, ама много подобни "добрини".

  8. 8 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3623 Неутрално

    "... Да, в България работната ръка е по-евтина, но се твърди, че Турция е приела всички изисквания на концерна и е предложила държавни гаранции..."!

    Така значи...?! По-горе някои се пънат, че сме били в ЕС. Да, в ЕС, но с по-ниски заплати от Турция. Пита се, като не може да намери хора за ниски заплати в България, Фолксваген какво ще прави?

    Бивш tww09306483.
  9. 9 Профил на AModoMio
    AModoMio
    Рейтинг: 1924 Неутрално

    Ердоган има много голям коз към Европа и мисля, че няма да пропусне да заплаши не само Германия, но и Европа.

    Ако този свят ти е омръзнал, то тогава опитай да го промениш
  10. 10 Профил на foxa5
    foxa5
    Рейтинг: 1770 Неутрално

    До коментар [#3] от "foxa5":страшен довод
    —цитат от коментар 4 на haq53617395


    Ами оборете ме.
    Между другото, коментар едно рязко вдига нивото на дискусията. :)))

  11. 11 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 5869 Любопитно

    ЕрКочана е притиснат и неистовото му желание за този завод показва че....вече нещата в турската икономика са на кантар!Ако(дай Боже) VW изберът България не са само и други инвеститори ще ги последват....Турция ще стане непривлекателно (от политическа гледна точка )място.....

    До истината се достига с познание!
  12. 12 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1646 Неутрално

    Ами да ги взема. Няма по-надцена марка от Фолксваген. Колите им в най-добрия случай са посредствени. Фолксваген - радост за кварталния майстор. ⛔

    Апокалипсисът апокалиптичен
  13. 13 Профил на half truth
    half truth
    Рейтинг: 1961 Неутрално

    Всички турски вестници твърдят, че Турция е взела завода. Разговор на Ердпган със директора на VW,не се уточнява кой от директорите 😜 бил решил проблема в полза на Турция. Някои вестници още преди месец писаха, че подписите са сложени. Лъжат като ...

  14. 14 Профил на stanislavhivanov
    stanislavhivanov
    Рейтинг: 290 Неутрално

    Искам заводът да е в България, но кой ще работи в него?

  15. 15 Профил на Julian Mall
    Julian Mall
    Рейтинг: 2381 Разстроено

    Ердоганя да вземе да се ориентира към Порше да им предложи съвместно производство на самоходни артилерийски установки (САУ), нещо като осъвременен "Фердинанд", ще са му нужни за бъдещите войни които планира.

    По-добре миг свобода отколкото живот в робство
  16. 16 Профил на ТНТ
    ТНТ
    Рейтинг: 1289 Весело

    До коментар [#10] от "foxa5":

    ЕС страхува блондито...

    "Последният комунист на планетата ще умре в България." Димитър Талев, "На завой"
  17. 17 Профил на foxa5
    foxa5
    Рейтинг: 1770 Неутрално

    "... Да, в България работната ръка е по-евтина, но се твърди, че Турция е приела всички изисквания на концерна и е предложила държавни гаранции..."!Така значи...?! По-горе някои се пънат, че сме били в ЕС. Да, в ЕС, но с по-ниски заплати от Турция. Пита се, като не може да намери хора за ниски заплати в България, Фолксваген какво ще прави?
    —цитат от коментар 8 на Petleshev


    Колега Турция е на 17 място по номинален БВП и на 13 на човек, защо се учудваш че са по-добре от нас. Аз се радвам че сме в ЕС, щото ако бяхме извън сега щяхме да сме като Беларус или Сърбия.

  18. 18 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 3429 Неутрално

    ългария определено е по-добрият вариант, смята друг читател... Бойко Борисов сигурно да е бил този читател
    —цитат от коментар 1 на haq53617395


    Пак не си си пил хапчетата!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  19. 19 Профил на Julian Mall
    Julian Mall
    Рейтинг: 2381 Разстроено

    " Шубе ме е, обаче, НАТО да не остане само с българското крило."

    Турция никога няма да напусне НАТО! Шубе трябва да те е ние да не артисаме като държава и Турция да се грижи за сигурността ни!

    По-добре миг свобода отколкото живот в робство
  20. 20 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 4149 Неутрално

    Нам нужен Фолксваген!
    За ценой не постоим!!!

    Принадлежността към дадена нация не е даденост, тя е въпрос на възпитание а след време и на осъзнат избор. Културталибан - с комсомолски плам определя кой е културен и кой чалгаджия.
  21. 21 Профил на foxa5
    foxa5
    Рейтинг: 1770 Неутрално

    Всички турски вестници твърдят, че Турция е взела завода. Разговор на Ердпган със директора на VW,не се уточнява кой от директорите 😜 бил решил проблема в полза на Турция. Някои вестници още преди месец писаха, че подписите са сложени. Лъжат като ...
    —цитат от коментар 13 на half truth


    Докато дишам се надявам и боря, не ли. :)

  22. 22 Профил на half truth
    half truth
    Рейтинг: 1961 Неутрално

    Искам заводът да е в България, но кой ще работи в него?
    До коментар [#14] от "stanislavhivanov":

    Големите фирми създават и големи възможности за развитие на работещите. Може пък да изберат да работят в местния VW, вместо като имигранти в Германския. Хората вече разбраха, че не е лесно да си имигрант.

  23. 23 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 7261 Неутрално

    И Бойко го иска на всяка цена

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  24. 24 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1839 Неутрално

    Искам заводът да е в България, но кой ще работи в него?
    —цитат от коментар 14 на stanislavhivanov


    Аз, защо ?

  25. 25 Профил на ТНТ
    ТНТ
    Рейтинг: 1289 Неутрално

    Искам заводът да е в България, но кой ще работи в него?
    —цитат от коментар 14 на stanislavhivanov


    Няма място за притеснение. При положение, че предложат нормални европейски заплати, кой специалист гурбетчия-българин няма да предпочете да се върне и работи в България?

    "Последният комунист на планетата ще умре в България." Димитър Талев, "На завой"
  26. 26 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3663 Неутрално

    Аман от джурнализки политпропагандни глупости!

    Простата и жестока истина е, че на кантара между Турция и България теглото на китната ни Мамковина в случая е мижаво.

    България просто няма необходимата дълбочина на икономиката.

    От чисто политически пропагандни позиции се внушава на мат'ряла, че един автомобилен завод е да вдигнеш пет халета, да намериш няколко хиляди работника и да оправиш пътя до завода.
    Или пък някакви лакардии за "върховенство на закона" или пък корупция!
    Да, ама не!
    Един такъв завод е обрасал и е в центъра на мрежа от дребни и малки фирми, които го обслужват "невидимо". Като персонал съотношенията достигат дори до 1:10 в зависимост от комплексността на завода и вида на производството. В България просто тези фирми ги няма! И няма кой да ги създаде. Пък и няма кой да чака ...

    А дали в България или Турция - един такъв завод на фирма от ранга на Фолксваген никой няма да посмее и с пръст да го барне!
    Това по "аргумента" за "върховенството на закона" и "корупцията".

    Просто не знам защо продължават нашите медии да ровят темата!
    Хем мат'рялът вече изживя възбудата и забрави ...

  27. 27 Профил на Against China
    Against China
    Рейтинг: 3077 Неутрално

    Къде е онова пилоло и пишман ислямистчето Ети Мемедчо???Нека да чете и асимилира,че без Запада и западни инвестиции Турция е кръгла нула!!!!Дано Фолксваген избере България и да се свършва с некадърния пишман ислямистки режим на геврекаджията!!!!

    AGAINST CHINA
  28. 28 Профил на vesolr
    vesolr
    Рейтинг: 3953 Неутрално

    До коментар [#15] от "Julian Mall":

    Порше не е от големите производители. По-добре Даймлер ако ще е с военна насоченост.

    От клеветника https://goo.gl/QdmktQ
  29. 29 Профил на half truth
    half truth
    Рейтинг: 1961 Неутрално

    Като дойде VW след него ще дойдат и други. А те ще доведат вкъщи и много български специалисти, сега работещи в ЕС. 👍

  30. 30 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1839 Неутрално

    До коментар [#26] от "xm...":

    Хора, дайте да ви разбия представите за някакво огрооомно производство. В сравнение с големите заводи в Германия с по 15 -20 хиляди души персонал, нашият ще си е направо като манифактурка с 5 хиляди в пик. А и като се сравнят ефективността на бг/турски работник и немски- нашият"завод" си е като голямо немско хале с 2000 работника.

  31. 31 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 1422 Неутрално

    [quote#10:"foxa5"][/quote]

    Mоже ли аз да те оборя за членството в ЕС като довод за завода?
    "Фолксваген" колко завода имат в Русия?

    Три нали?
    И не само за коли , а и за двигатели и трансмисии..

    И РФ в ЕС ли е?
    Не , нали?

    И кво стана с аргумента " ние сме в ЕС " след сблъсък с реалността?

  32. 32 Профил на Against China
    Against China
    Рейтинг: 3077 Неутрално

    [quote#17:"foxa5"][/quote]

    "Колега "доста сте се объркали.Не може Турция като БВП на глава от населението да е на по предно место от БВП като номинал!Пак проверете данните и ще видите,че съм прав!

    AGAINST CHINA
  33. 33 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 1422 Неутрално

    Ердоганя да вземе да се ориентира към Порше да им предложи съвместно производство на самоходни артилерийски установки (САУ), нещо като осъвременен "Фердинанд", ще са му нужни за бъдещите войни които планира.
    —цитат от коментар 15 на Julian Mall


    Че Турция ПРАВИ САУ!

    Имат и собствен танк "Алтай"..

  34. 34 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 12040 Неутрално

    Бизнес, зад който стои политика.

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  35. 35 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3663 Весело

    До коментар [#30] от "zxp53317185":
    Ма нЕма нужда, аз съм наясно с това.
    И ратувам точно срещу илюзиите, които се насаждат у мат'рялоединиците ...

    И дори с некоректното вкараната производителност във вашите сметки - пак илиза непосилен за капацитета на България.
    Което е важното в случая ...

  36. 36 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4619 Любопитно

    "Ердоган иска "Фолксваген". На всяка цена"

    Въпросът е дали "Фолксваген" иска да строи нов завод във вилаета на Султан Ердоган Първи................?!

  37. 37 Профил на Тони КОСТОВ
    Тони КОСТОВ
    Рейтинг: 1305 Неутрално

    Само Голямо земетресение може да откаже Фолксваген от построяване на завода в туркието.

  38. 38 Профил на bruno__dante
    bruno__dante
    Рейтинг: 1091 Неутрално

    начи ситуацията у сирия е такава
    че на султана скоро ша му ся види тесен Ал Сарай
    ФВ да му мислат овреме

  39. 39 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3663 Неутрално

    "Ердоган иска "Фолксваген". На всяка цена"Въпросът е дали "Фолксваген" иска да строи нов завод във вилаета на Султан Ердоган Първи................?!
    —цитат от коментар 36 на bat_plamen


    Не, че нещо, ама концерните много се кефят да си имат работа точно с диктатури.
    По-лесно и бързо им върви някакси работата.
    Макар и с отвращение, но се прежалват ... :)))

  40. 40 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1839 Неутрално

    До коментар [#35] от "xm...":

    И кое му е непосилното 😀?

  41. 41 Профил на foxa5
    foxa5
    Рейтинг: 1770 Неутрално

    [quote#17:"foxa5"]
    —цитат от коментар 32 на Against China
    "Колега "доста сте се объркали.Не може Турция като БВП на глава от населението да е на по предно место от БВП като номинал!Пак проверете данните и ще видите,че съм прав![/quote]

    https://en.wikipedia.org/wiki/Economy_of_Turkey

  42. 42 Профил на Against China
    Against China
    Рейтинг: 3077 Неутрално

    До коментар [#15] от "Julian Mall":Порше не е от големите производители. По-добре Даймлер ако ще е с военна насоченост.
    —цитат от коментар 28 на vesolr


    Те Даймлер точно теб ще слушат,твоите глупости и празни приказки!Ти по добре научи устройствата на ракетите ,защото стана за смях с това,че ракетите с течно гориво при взрив изпускат радиация!!!Уикипедист!!!!

    AGAINST CHINA
  43. 43 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3663 Весело

    До коментар [#40] от "zxp53317185":
    Ами аз цял ферман изписах защо.
    "Один в поле завод", тъй ли си го представяте?

  44. 44 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2558 Неутрално

    До коментар [#28] от "vesolr":

    Бронетранспортьорите "Боксер" се произвеждат от фирма Артекс, в която влизат три герм. фирми, едната от тях МАN , собсвеност на Фолксваген.

    Ман и Скания произвежнат доста големи тежки возила за шапкарите.

  45. 45 Профил на foxa5
    foxa5
    Рейтинг: 1770 Неутрално

    [quote#10:"foxa5"]
    —цитат от коментар 31 на simChо
    Mоже ли аз да те оборя за членството в ЕС като довод за завода?"Фолксваген" колко завода имат в Русия?Три нали?И не само за коли , а и за двигатели и трансмисии..И РФ в ЕС ли е?Не , нали?И кво стана с аргумента " ние сме в ЕС " след сблъсък с реалността?[/quote]

    Що сравнявате Русия и БГ, сравнявайте Русия и ЕС - бас че имат повече заводи отколкото в Русия.

  46. 46 Профил на Against China
    Against China
    Рейтинг: 3077 Неутрално

    Фалиралата турска икономика заради мустакатото недоразумение Ердоганчо се нужда е на живот и смърт от инвестицията на Фолксваген.Иначе Ети Мемедчо ще яде бахур сутрин ,обед и вечер!!!Хихи....А уж не искали и мразели запада турците!!!

    AGAINST CHINA
  47. 47 Профил на Mia san Bayern!
    Mia san Bayern!
    Рейтинг: 1856 Неутрално

    Споко в Турция ще е завода.

    DANKE JUPP,DANKE BAYERN!
  48. 48 Профил на Voiko
    Voiko
    Рейтинг: 2695 Неутрално

    Иска, защото благодарение на чуждите инвестиции икономиката на Турция се разви през последните 25-30 години, а не благодарение кадърността на управляващите.

  49. 49 Профил на Отец Сисой
    Отец Сисой
    Рейтинг: 1170 Весело

    Бе за закакво ни е този Фолксваген бе? Ще внасяме коло от Турция. Като са тъпи да се бъхтят да строят заводи и да глобяват коли халал да им е! И с АЕЦ е така, нека да строят там, пък ние ще внасяме ток. Нали такава беше опорката? :)

    over the under
  50. 50 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2558 Неутрално



    Ердо нали не искаше чужди автомобилостроители, а родно турско производство на отечествени коли, направени от мести матряли с отечествен турски капитал?

  51. 50 Профил на ТНТ
    ТНТ
    Рейтинг: 1289 Неутрално

    До коментар [#26] от "xm...":

    Аман от нихилисти!!!

    Само като пример:

    https://www.standartnews.com/biznes-ikonomika/visteon_balgariya_sazdade_nova_elektronika_za_mertsedes-373545.html

    "Последният комунист на планетата ще умре в България." Димитър Талев, "На завой"
  52. 52 Профил на Отец Сисой
    Отец Сисой
    Рейтинг: 1170 Неутрално

    ЕрКочана е притиснат и неистовото му желание за този завод показва че....вече нещата в турската икономика са на кантар!.....
    —цитат от коментар 11 на Willy Messerschmitt


    Къв кантар бе, капацитет? Те с в рецесия е момента :)

    over the under
  53. 53 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1839 Неутрално

    До коментар [#40] от "zxp53317185":Ами аз цял ферман изписах защо."Один в поле завод", тъй ли си го представяте?
    —цитат от коментар 43 на xm...


    Ами доста заводи на цялото ФВ - групе има такива. Буквално в полето, не като в нашия случай. Има такива с най - близък град- 20, 30, 50 км.

  54. 54 Профил на vesolr
    vesolr
    Рейтинг: 3953 Неутрално

    До коментар [#44] от "Нинов":

    Ставаше дума за традиционни производители на танкове или САУ. Такива от времето на ВСВ са Даймлер, Круп, МАН, Хеншел. Порше е правил бутикова серия за фронта.

    От клеветника https://goo.gl/QdmktQ
  55. 55 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 1422 Неутрално

    "Ердоган иска "Фолксваген". На всяка цена"Въпросът е дали "Фолксваген" иска да строи нов завод във вилаета на Султан Ердоган Първи................?!
    —цитат от коментар 36 на bat_plamen


    To остана и да не иска..
    Та нали турскивт гарнизон в Катар е комай единственото дето пази да не се вдигнат самолетите и въздушен удар.
    Ердо зае ясна прокататска позиция още преди години , когато нещата отиваха към блокада..
    Завод на "Фолксваген" е най-малкото да си осребри Ердо дивидентите..

  56. 56 Профил на kapitan_laino
    kapitan_laino
    Рейтинг: 1106 Неутрално



    Колега Турция е на 17 място по номинален БВП и на 13 на човек, защо се учудваш че са по-добре от нас. Аз се радвам че сме в ЕС, щото ако бяхме извън сега щяхме да сме като Беларус или Сърбия.
    —цитат от коментар 17 на foxa5


    Турция на 13то място по БВП на човек??? Моля за тази статистика.

  57. 57 Профил на aralambi
    aralambi
    Рейтинг: 793 Неутрално

    До коментар [#17] от "foxa5":

    Къде ги видя тези челни места по БВП за Турция? Според МВФ Турция има номинален БВП на глава за 2018 $9346, България има $9267. По този показател Турция е на 68 място в света, България е на 69-то.
    https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_GDP_ (nominal)_per_capita

  58. 58 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 1422 Неутрално

    [quote#45:"foxa5"][/quote]

    В Русия имат три..
    И да , в ЕС "Фолксваген" има повече заводи.. отколкото в РФ.

    Но инвестира в последно време ИЗВЪН ЕС..
    Китай , Мексико ,Бразилия ,Русия .. и къде ли не..

  59. 59 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2558 Неутрално

    До коментар [#54] от "vesolr":

    От тях в днешно време никой не произвежда танкове.
    Някой от тях правят возила за шапкарите, да тварят на тях хора и хапаратура.... и с големите гуми да газят в калта търсейки мястото за сражение.

  60. 60 Профил на kapitan_laino
    kapitan_laino
    Рейтинг: 1106 Неутрално

    До коментар [#41] от "foxa5":

    Това са две статистики, едната е номинал БВП другата ППС, нито една от двете не е на глава от населението.

  61. 61 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 1422 Неутрално

    До коментар [#15] от "Julian Mall":Порше не е от големите производители. По-добре Даймлер ако ще е с военна насоченост.
    —цитат от коментар 28 на vesolr


    Някакви австрийци май участваха за двигателя на основен танк "Алтай".

  62. 62 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 4239 Весело

    Веднага и на тепсия, нали ?
    От Фолксваген вече веднъж насмигнаха на султана ! Няма причина да не го направят пак ! Тяхна си работа ! На мен ми става весело да слушам иначе как го критикуват за диктатурата, която бил наложил в Турция.

  63. 63 Профил на С Стоянов
    С Стоянов
    Рейтинг: 3300 Неутрално

    Ами като толкова иска първо да прекрати ислямската диктатура, която довлече в Турция. Щом мустакатия вие на умряло нещата със завода изпбщо не са решени.

    ВЯРНОСТ И ПОСТОЯНСТВО
  64. 64 Профил на yyj20608076
    yyj20608076
    Рейтинг: 154 Весело

    Де'ба този Ердоган как клати стабилността.Требва контрамярка.Да им предложим безплатна работна ръка...лошото е, че пак не идват.

  65. 65 Профил на nik_77.
    nik_77.
    Рейтинг: 1234 Неутрално

    От Фолксваген вече казаха, че решението е чисто икономическо, а не политическо. Тъй че доводи с недемократичния режим се отхвърлят. Преди доста години Фолксваген построиха огромен завод ва Сау Пауло, Бразилия, когато там режимът е бил също недемократичен. Много по-недемократичен от турския даже. Заводът е в основата на бразилския икономически подем. И днес произвежда коли. Дори осъвременените "бръмбъри" доскоро. В нашия случай България е задължителният втори играч в преговорите. Нещо като алтернатива. За да се искат изгодни условия от турците. Няма лошо. Изкарали са ни, все пак, на голямата инвестиционна маса да ни чуят и видят...

  66. 66 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 1422 Неутрално

    Ч[quote#52:"Отец Сисой"][/quote]

    Че лирата пада и Турция е в рецесия Е ОЩЕ ЕДИН АРГУМЕНТ ЗАВОДЪТ ДА Е ТАМ..
    На "Фолксваген" би му било по-изгодно лирата да пада , мисля си.

  67. 67 Профил на dosetliv
    dosetliv
    Рейтинг: 1329 Неутрално

    Не може Турция като БВП на глава от населението да е на по предно место от БВП като номинал!
    —цитат от коментар 32 на Against China


    Афърматив

    Да кажеме не 13 , ами 68-мо

    https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_GDP_ (nominal)_per_capita

  68. 68 Профил на dosetliv
    dosetliv
    Рейтинг: 1329 Неутрално
  69. 69 Профил на foxa5
    foxa5
    Рейтинг: 1770 Неутрално

    До коментар [#41] от "foxa5":Това са две статистики, едната е номинал БВП другата ППС, нито една от двете не е на глава от населението.
    —цитат от коментар 60 на kapitan_laino



    [quote#56:"kapitan_laino"][/quote]

    GDP per capita (PPP based) is gross domestic product converted to international dollars using purchasing power parity rates and divided by total population. An international dollar has the same purchasing power over GDP as a U.S. dollar has in the United States.
    По този показател Турция е на 13 място, дал съм линк. Ставаше въпрос че макар и ние да ги смятаме едва ли не за изостанали, Турците са доста развити и затова заплатите им са по-високи от нашите.

  70. 70 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1839 Любопитно

    До коментар [#65] от "nik_77.":

    Не знаех че в Бразилия е управлявал ислямист, диктатор ?

    А това какво казва ФВ е само едната страна на монетата, има и друга ;)

  71. 71 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 1422 Неутрално

    Веднага и на тепсия, нали ? От Фолксваген вече веднъж насмигнаха на султана ! Няма причина да не го направят пак ! Тяхна си работа ! На мен ми става весело да слушам иначе как го критикуват за диктатурата, която бил наложил в Турция.
    —цитат от коментар 62 на samoedin


    Катар не помня , някога да е критикувал Ердо че е диктатор.

  72. 72 Профил на yyj20608076
    yyj20608076
    Рейтинг: 154 Весело

    До коментар [#65] от "nik_77.": От Фолксваген вече казаха, че решението е чисто икономическо, а не политическо.

    Ми...значи от политическа гледна точка различия няма...а от икономическа е по-добре да са в Турция...то това си е присъда.

  73. 73 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1839 Неутрално

    Ч[quote#52:"Отец Сисой"]
    —цитат от коментар 66 на simChо
    На "Фолксваген" би му било по-изгодно лирата да пада , мисля си.[/quote]

    Ако е краткосрочен спекулант - да, ако е дългосрочен инвеститор - едва ли. Всеки гледа дългосрочно стабилна валута, а не такава която скача и пада с по 20 процента по 3 пъти на ден.

  74. 74 Профил на foxa5
    foxa5
    Рейтинг: 1770 Неутрално

    [quote#67:"dosetliv"][/quote]

    Коментар 69. :)

  75. 75 Профил на foxa5
    foxa5
    Рейтинг: 1770 Неутрално

    До коментар [#17] от "foxa5":Къде ги видя тези челни места по БВП за Турция? Според МВФ Турция има номинален БВП на глава за 2018 $9346, България има $9267. По този показател Турция е на 68 място в света, България е на 69-то. https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_GDP_ (nominal)_per_capita
    —цитат от коментар 57 на aralambi


    Аз говоря за GDP per capita (PPP based), може да не съм го превел както трябва.

  76. 76 Профил на Отец Сисой
    Отец Сисой
    Рейтинг: 1170 Неутрално

    Всеки гледа дългосрочно стабилна валута, а не такава която скача и пада с по 20 процента по 3 пъти на ден.
    —цитат от коментар 73 на zxp53317185


    Дългосрочно лирата така или иначе ще пада (не ми се влиза в подробности шо), и това е от полза за ФВ, заради цената на труда. Концерни като тях знаят как и да се застраховат и да се възползват от валутните колебания.

    over the under
  77. 77 Профил на О, ко ма напрай!
    О, ко ма напрай!
    Рейтинг: 2414 Неутрално
  78. 78 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1839 Неутрално

    До коментар [#76] от "Отец Сисой":

    Пак казвам, големи индустриални инвеститори търсят стабилната валута, не волатилната, дори и да е падаща.

  79. 79 Профил на Отец Сисой
    Отец Сисой
    Рейтинг: 1170 Неутрално

    До коментар [#78] от "zxp53317185":

    Това са вярвания от 90-те години. За една глобална компания е по-добре да плаща в местна валута, която се обезценява дългосрочно, и да си изнася и продава продуктите в чужда. Самата разлика е чиста печалба за компанията. Да не говорим, че ако повечето от договорите й с местните доставчици са също в местна валута, тогава ще печели не само от труда, но и от цената за материали, въпреки неудобството да се адаптира към инфлацията.

    over the under
  80. 80 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 4785 Весело

    До коментар [#3] от "foxa5":страшен довод
    —цитат от коментар 4 на haq53617395


    А пък контра аргумента ти цена няма!

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  81. 81 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 4592 Весело

    До коментар [#13] от "half truth":

    Всички турски вестници твърдят, че Турция е взела завода.
    ======
    Затова и Ердо си прави гаргара с темата. .....
    По принципа ....''а на бас че ще вземем 400''.....

    Bukalemun
  82. 82 Профил на Dark Avenger: който не ме харесва, не е БЪЛГАРИН !
    Dark Avenger: който не ме харесва, не е БЪЛГАРИН !
    Рейтинг: 1024 Весело

    мда, ЕрДоганеца голем забелен го вади, а Баци и неговия ментор бае Тошо са диви прости селяни !
    Ердо е в състояние да взриви Еврозоната, испанските и френските банки ще го духат яката !

    https://de.reuters.com/article/t-rkei-schulden-idDEKCN1LE13J
    https://www.welt.de/wirtschaft/article176765162/Drohende-Kreditausfaelle-Europas-Banken-fuerchten-tuerkischen-Kollaps.html

    https://www.dw.com/de/türkei-gefahr-für-europas-banken/a-45032625

    аха, и за 35 милиарда германците ще правят на Ердо нова жп- мрежа със ICE:

    https://www.nrz.de/wirtschaft/tuerkei-will-mit-deutscher-hilfe-sein-bahn-netz-modernisieren-id215288399.html

    Майстор е Ердо, затова му дават Милиарди € кредити !
    а завода на ФВ е дреболия !
    Дерзай Баци !

    Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber bei dem Universum bin ich mir noch nicht ganz sicher. Albert Einstein
  83. 83 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 4785 Весело

    [quote]#0"от статията"]Ердоган искал "Фолксваген". На всяка цена[/quote]

    Цената е връщане на руските ракети обратно в северната кочина.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  84. 84 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 4592 Весело

    До коментар [#62] от "samoedin":

    На мен ми става весело да слушам иначе как го критикуват за диктатурата, която бил наложил в Турция.
    =========
    Що бе готин....?
    Аз пък се кефя превъзходно. ....:).....

    Bukalemun
  85. 85 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2558 Неутрално

    До коментар [#78] от "zxp53317185":

    Главната причина за заводите на Фолксваген по света са регулации (брутални вносни мита) в големи по население държави като Китай, Бразилия, Русия и САЩ (ерата Тръм).

    Стабилността на валутата не играе роля, а дали искаш да продаваш там.

    Фолксваген е първият и най-ранен производител в Китай (1972г) и съответно в момента е най-големият продавач на автомобили там = 3 млн. парчета на година.

    В Бразилия - същата работа, само, че от 1955 год.

  86. 86 Профил на kapitan_laino
    kapitan_laino
    Рейтинг: 1106 Неутрално

    До коментар [#69] от "foxa5":

    Не е бе човек, не е едно и също. Номинално са на 13то място, ОБЩО, не на глава:

    https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_GDP_ (PPP)

    Както виждаш тук пред тях са страни като Индонезия и Индия. И там ли имат високи заплати?

    НА ГЛАВА са на 50-60то:

    https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_GDP_ (PPP)_per_capita

    Не е толкова трудно за осмисляне.

  87. 87 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 4592 Неутрално

    До коментар [#50] от "Нинов":

    Той и в момента иска ......
    Но WV се разиграват много по активно , завода да е в Турция. ....
    Ердо вижда това натягане от страна на немците .....и затова си прави пиар с тях.....
    Иначе в Турция ....заводи от подобен тип ....бол......

    Bukalemun
  88. 88 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2558 Неутрално

    До коментар [#87] от "eti mehter":

    Значи кайш ФВ ша кихне първоначално едни милиарди евраци на Турция, тя после да им ги върне като държавна субсидия за да им направи реклама.

    Това ли е планът?

  89. 89 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1839 Неутрално

    До коментар [#85] от "Нинов":

    Не гледайте само ФВ, ами и Ауди, Порше. Словакия, Мексико, Унгария, Аржентина итн. произвеждат за износ, за цял свят. Стабилността на валутата винаги е играла роля, не само при цели заводи, ами и при отделни доставчици.

  90. 90 Профил на Nada Tomba
    Nada Tomba
    Рейтинг: 1400 Неутрално

    Тука няма скрап, а от това ги правят колите. Режат ръждясали и катострофирали коли, с минала експертиза.

  91. 91 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 3945 Неутрално

    UNITED EU UNION

    Републиканеца Султан Err затъва в противоречия.

    Folkswagen е Световен Народен Автомобил
    Не дискриминира в термини на религиозно, расово, етническо,
    джендърско, безобразователно или наци самоопределение.

    Същевременно, произхожда от отречена эра на нациста Хитлер,
    когато Хитлер другарувал с марксисткия интернацист Ленинист Сталин.

    "Бащицата" Ленин (радващ се на Реален Мвзолей)
    другарувал с "бащицата" републиканец Ататюрк
    (блаженстващ в Мавзолей тоже).

    Общото между двамата, освен Мавзолеите,е:
    сложили край на многолетни монархистки империи.

    Ленин утрепал Руската империя.
    Ататюрк: Османската.

    Империите воювали помежду си цели 12 войни.
    Ленин и Ататюрк сложили край на мъките им.

    А ти, султане Err, проповедваш Гюленически?
    ООН да инкриминирало султанофобията наравно с нацизма и ционизма?!?

    Ленин, впрочем, бил Германски агент.
    Стопляш ли връзката?

    Не ти требе на баир лозе.
    Не ти требе Световен Folkswagen!

  92. 92 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2558 Неутрално

    До коментар [#89] от "zxp53317185":

    Ауди също се произвежда в Китай, Индия, Русия и Бразилия. Пак поради същите причини = екстремно високо вносно мито.

    Аржентина и Мексико не могат да се похвалят със стабилни валути.
    Ако определена валута върви само надолу - това е супер за износителите.

  93. 93 Профил на objektivist96
    objektivist96
    Рейтинг: 4060 Любопитно

    [quote"]ългария определено е по-добрият вариант, смята друг читател... Бойко Борисов сигурно да е бил този читател[/quote]
    Не. Ханс Мюлер е този читател.Има и други..
    (Ей,ама това,руските снахи в България сте много зли същества бе,дявол да го вземе...:))))

  94. 94 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 1422 Неутрално

    [quote#73:"zxp53317185"][/quote]

    Падащата лира е силен аргумент за инвестиция в Турция.


  95. 95 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 1422 Неутрално

    [quote"]ългария определено е по-добрият вариант, смята друг читател... Бойко Борисов сигурно да е бил този читател
    —цитат от коментар 93 на objektivist96
    Не. Ханс Мюлер е този читател.Има и други..(Ей,ама това,руските снахи в България сте много зли същества бе,дявол да го вземе...:))))[/quote]

    Ханс Мюлер е искрен приятел на България!

  96. 96 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 4785 Любопитно

    До коментар [#13] от "half truth":Всички турски вестници твърдят, че Турция е взела завода. ======Затова и Ердо си прави гаргара с темата. .....По принципа ....''а на бас че ще вземем 400''.....
    —цитат от коментар 81 на eti mehter


    А може ли така както си прави гаргара Ердоган да остане с пръст в устата?

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  97. 97 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1839 Неутрално

    До коментар [#92] от "Нинов":

    Ама на много места се произвеждат има примери за едното и другото, и в Мексико, Аржентина, Китай се работи с USD, в Турция се опитва да се правят на интересни, щели да правят аналог на Swift с руснаците. Това как ви се струва и то ли е добре?

  98. 98 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 4592 Неутрално

    До коментар [#88] от "Нинов":

    Това не планъТ.....това е традицията. ....
    Същия номер го извъртя миналата година и Simens .....
    На финалната надпревара .....се получи страхотен ожесточен търг ....между немци , китайци и датчани .....
    Немците надиграха останалите. ....но спечели турската държава. ....с нов рекорд за кв/ч....възобновяема енергия. ....супер низка цена....
    За проекта RÜZGAR става дума. ...

    Bukalemun
  99. 99 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 4592 Весело

    До коментар [#96] от "Храбър":

    Може .....но ако става въпрос за някой друг политик .....
    В случая говорим за Ердо ......;)

    Bukalemun
  100. 100 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2558 Неутрално

    До коментар [#97] от "zxp53317185":

    Значи нещата са по-прости отколкото изглеждат, а имененно големите фирми се хеджират с финансови инструменти срещу (неприятни) валутни изненади.

    От всички фирми на тази земя - Порше е кралят на хеджирането (на долара).
    Те си имат собствена медодология от поне половин век, тоест когато нии с гайдите сме трамбовали по манифестации размахвайки знамена и пеейки "Да живей, живей труда!"

    Сега обратно към основния въпрос:
    Защо Фолксваген е един от най-големите автомобилостроители в света?
    - Защото продава много бройки в Китай!

    Защо продава много бройки в Китай?
    - Защото произвежда там от 1972 г!

    Защо проидвежда там?
    - Защото вносните мита са високи, а ФВ иска да продава много!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK